Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:
Amazigh schreef: Het dier heeft een geweldige keuze tussen vergassing,doodgeschoten worden en electrocutie. Ritueel slachten kent maar 1 manier en thats it.
Inderdaad triest, want het blijkt weer duidelijk dat Moslims nog steeds met hun voeten in de 7de eeuw staan. Ze komen maar niet vooruit. Tot hun knieen in het woestijnzand. ( zucht.. jammer hoor )

Maar Amazigh. Vertel mij nou eens waarom Allah nog steeds wil dat jullie ritueel slachten.

Graag antwoord.
Omdat de manier van God altijd het beste is.
En als je de regels omtrent halal slachten eens echt gaat lezen dan zal je zien waarom.
1. Allereerst moet het te slachten dier een Halal dier zijn (Halal zijn de dieren die in de Koran en de Soennah als Halal genoemd en verklaard zijn)

2. Het dier moet goed gevoed en gezond zijn (dus niet graatmager, ziek of kreupel)

3. Het dier moet niet in het bijzijn van zijn soortgenoten – die bijvoorbeeld in de wacht staan om ook geslacht te worden – worden geslacht. Dus de ruimte waarin het dier wordt geslacht (ook wel de slachtruimte genoemd) moet gescheiden zijn van de aanvoerruimte. De dieren moeten elkaar dus niet kunnen zien.

4. Het slachtmes moet vlijmscherp zijn

5. De voorsnijder (degene die het dier slacht) moet een belijdende moslim zijn (dus hij moet de Islam echt praktiseren)

6. Het snijden moet in één haal / slachtbeweging gebeuren. Daarbij moet de slokdarm, de keel, de luchtpijp en de slagaders in één keer gesneden worden.

7. De voorsnijder moet tijdens het snijden de basmallah (het zeggen van ‘In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle’) en de takbier (Allah is Groot) uitspreken. Bismillah Allahoe Akbar wordt als slachtgebed opgezegd. Hij mag dit prevelen of zacht hoorbaar uitspreken (zodat je kan getuigen dat hij de basmallah inderdaad heeft uitgesproken).

8. Het dier mag tijdens het slachten geen pijn lijden. Dus de voorsnijder moet een goede bekwame vakman zijn, geen amateur. Hij mag niet gaan ‘zagen’ om de slokdarm, de keel, de luchtpijp en de slagaders door te kunnen snijden. Mocht het slachten niet in één beweging lukken dan mag hij de slachthandeling nog maximaal twee keer snel uitvoeren om tot een goed slachtresultaat te komen.

9. Het ritueel geslachte dier moet goed uitbloeden, voordat het kadaver (het gedode lichaam van het dier) verder wordt verwerkt.

10. De kop van het dier moet na de slachthandeling voor een derde (1/3) aan het lichaam van het dier vast blijven zitten

11. De kop van het dier wordt verwijderd nadat de ingewanden uit het dier zijn gehaald

12. Bedwelming hoort niet bij het ritueel slachten. Het bedwelmen houdt in dat het dier buiten bewustzijn wordt gebracht door middel van bijvoorbeeld een penschot door het hoofd, of een kogelstoot (met een bal wordt een dier bewusteloos geslagen) of door middel van een elektrische schok. Deze methoden horen niet bij het islamitisch ritueel slachten omdat het dier aan de bedwelming kan komen te overlijden. Voor moslims is het verboden om het vlees van een (Halal) dier dat niet volgens de islamitische slachtregels is geslacht (de islamitische ritus, oftewel de dhabiha) te consumeren.
A proud amazigh!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door mercator »

Wat een ongelooflijke onzin zeg. Zoiets kan alleen door een woestijnmoslim of -Jood bedacht zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ariel »

Dus Allah is ook niet met zijn tijd mee gegaan. Waarom wonen moslims nu in huizen en niet meer in tenten? Tenten waren in de zevende eeuw ook de manier van Allah. Waarom laten moslims zich nu verdoofd opereren? Vroeger was de verdoving niet bekend en is dus nu ook niet de manier van Allah. Een moslim gaat nog steeds op de mohammedaanse manier naar de WC, maar laat zich op een niet mohammedaanse manier bij een tandarts behandelen. Ga als moslim naar de imam als je kiespijn hebt, of neem een hap honing. Dat blijkt ook te helpen. Moslims gebruiken moderne vervoers middelen, maar eigenlijk moeten ze op een ezel of kameel reizen. Dus op de manier van Allah en zijn boodschapper.

1. Allereerst moet het te slachten dier een Halal dier zijn (Halal zijn de dieren die in de Koran en de Soennah als Halal genoemd en verklaard zijn)
Wat mankeert er aan het varken?
2. Het dier moet goed gevoed en gezond zijn (dus niet graatmager, ziek of kreupel)
Dat begrijp ik. Een graatmager schaap heeft geen lekker mals vlees. Slim hoor.
3. Het dier moet niet in het bijzijn van zijn soortgenoten – die bijvoorbeeld in de wacht staan om ook geslacht te worden – worden geslacht. Dus de ruimte waarin het dier wordt geslacht (ook wel de slachtruimte genoemd) moet gescheiden zijn van de aanvoerruimte. De dieren moeten elkaar dus niet kunnen zien.
Zo dus.... :emm2:
Afbeelding
5. De voorsnijder (degene die het dier slacht) moet een belijdende moslim zijn (dus hij moet de Islam echt praktiseren)
Waarom? Smaakt het vlees dan lekkerder?
6. Het snijden moet in één haal / slachtbeweging gebeuren. Daarbij moet de slokdarm, de keel, de luchtpijp en de slagaders in één keer gesneden worden.
Dat lukt zelden, en als het wel lukt dan stikt het dier in zijn eigen bloed.
7. De voorsnijder moet tijdens het snijden de basmallah (het zeggen van ‘In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle’) en de takbier (Allah is Groot) uitspreken. Bismillah Allahoe Akbar wordt als slachtgebed opgezegd. Hij mag dit prevelen of zacht hoorbaar uitspreken (zodat je kan getuigen dat hij de basmallah inderdaad heeft uitgesproken).
Is dat ook om de smaak te verbeteren?
8. Het dier mag tijdens het slachten geen pijn lijden. Dus de voorsnijder moet een goede bekwame vakman zijn, geen amateur. Hij mag niet gaan ‘zagen’ om de slokdarm, de keel, de luchtpijp en de slagaders door te kunnen snijden. Mocht het slachten niet in één beweging lukken dan mag hij de slachthandeling nog maximaal twee keer snel uitvoeren om tot een goed slachtresultaat te komen.
Het dier mag tijdens het slachten geen pijn lijden. Mooi hoor. , maar de enige manier om dat te bereiken is om het dier te verdoven.
9. Het ritueel geslachte dier moet goed uitbloeden, voordat het kadaver (het gedode lichaam van het dier) verder wordt verwerkt.
Dat uitbloeden kan ook als een dier verdoofd geslacht is.
10. De kop van het dier moet na de slachthandeling voor een derde (1/3) aan het lichaam van het dier vast blijven zitten
Waarom?
11. De kop van het dier wordt verwijderd nadat de ingewanden uit het dier zijn gehaald
Waarom?
12. Bedwelming hoort niet bij het ritueel slachten. Het bedwelmen houdt in dat het dier buiten bewustzijn wordt gebracht door middel van bijvoorbeeld een penschot door het hoofd, of een kogelstoot (met een bal wordt een dier bewusteloos geslagen) of door middel van een elektrische schok. Deze methoden horen niet bij het islamitisch ritueel slachten omdat het dier aan de bedwelming kan komen te overlijden. Voor moslims is het verboden om het vlees van een (Halal) dier dat niet volgens de islamitische slachtregels is geslacht (de islamitische ritus, oftewel de dhabiha) te consumeren.
Nou blijft nog steeds de vraag in mijn hoofd hangen waarom allah wil dat het dier ritueel geslacht wordt. Is dat om zichzelf te verheffen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Manon »

Amazigh schreef:
circe schreef:Of men nu massaal met duizend kippen tegelijk via een elektrische schok buiten bewustzijn wordt gebracht, of individueel : het zal die kip een worst wezen, voor haar blijft het namelijk hetzelfde.

HIER het filmpje van GAIA met vergelijkende beelden tussen correct (bedwelmd)geslachte dieren en halal geslachte dieren.
Het lijkt me zeer duidelijk welke methode te preferen valt.

Opgelet: nogal schokkend.
Aan het einde zijn beide dieren dood of zie ik het verkeerd? Wat een stel kut hypocrieten zijn jullie zeg.
Ergste is dat jullie de Nederlandse manier prijzen terwijl Nederlanders meerdere manieren hebben om een dier dood te maken.
Het dier heeft een geweldige keuze tussen vergassing,doodgeschoten worden en electrocutie. Ritueel slachten kent maar 1 manier en thats it.
ja, wij hebben hier ook de keuze tussen halal operaties (zonder verdoving), volledige anesthesie, lichte anesthesie, plaatselijke verdoving of verdoving via een ruggenprik (epidurale verdoving).

Ik stel voor dat alle halal-eters zich dan vanaf nu ook volgens hun eigenste halal-manier laten opereren. Tenslotte heeft Allah ook nergens gesteld dat ze in geval van medische problemen wèl mee met de voortschrijdende kennis van het westen moeten meegaan.
Oftewel: wat een stel KUTHYPOCRIETEN zijn die moslims zeg!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:
Amazigh schreef:
Maar Amazigh. Vertel mij nou eens waarom Allah nog steeds wil dat jullie ritueel slachten.

Graag antwoord.
Ja, dat vraag ik me nou dus ook af. Want het gaat erom dat je Allah eert, toch? Maar dat kun je toch ook doen door te bidden voor het eten??? Ik bedoel: heel veel christenen doen het ook, en ik ook als ik alleen ben. Dat moslims varkens 'onrein' vinden, dat kan ik me als ik eerlijk ben nog wel voorstellen: ze rollen overal in, ze smakken heel luidruchtig, ze eten zowat alles, en varkensvlees is over het algemeen ook heel vet. Je kunt, als je überhaupt vlees eet, beter magerder vlees nemen zoals kip ofzo...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Amazigh »

Het is God dat ons eten geeft en als dank daarvoor slachtten wij in de naam van God. Ook als we eten is het verplicht om Bismillah te zeggen.
Dat kon je niet opmaken vanuit de tekst? icon_think.gif
En waarom wij geen varkens eten lijkt me duidelijk, een dier dat letterlijk alles eet(ook mensen) en ook nog eens veel meer bacterien binnen krijgt is gewoon een onrein dier. Overigens varkens zijn volgens de NT en de OT ook onrein.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ozes »

Amazigh schreef:Het is God dat ons eten geeft en als dank daarvoor slachtten wij in de naam van God. Ook als we eten is het verplicht om Bismillah te zeggen.
Dat kon je niet opmaken vanuit de tekst? icon_think.gif
En waarom wij geen varkens eten lijkt me duidelijk, een dier dat letterlijk alles eet(ook mensen) en ook nog eens veel meer bacterien binnen krijgt is gewoon een onrein dier. Overigens varkens zijn volgens de NT en de OT ook onrein.
Dit is voor jou Oh wijze allah, geef mij mijn sexslavinnen en zegen mijn kleine aisha

Afbeelding
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef:Het is God dat ons eten geeft en als dank daarvoor slachtten wij in de naam van God. Ook als we eten is het verplicht om Bismillah te zeggen.
Dat kon je niet opmaken vanuit de tekst? icon_think.gif
En waarom wij geen varkens eten lijkt me duidelijk, een dier dat letterlijk alles eet(ook mensen) en ook nog eens veel meer bacterien binnen krijgt is gewoon een onrein dier. Overigens varkens zijn volgens de NT en de OT ook onrein.
Varkenvlees is niet minder of meer onrein dan ander vlees. Ga maar eens wat onderzoek doen. Je zal niet ziek worden als je een karbonade of plak ham eet.
En volgens het NT is niet onrein wat men in de mond steekt, maar wat er uitkomt. En verder Amazigh....Allah geeft jou geen eten, want als jij geen geld hebt om eten te kopen en op je stoep gaat zitten wachten tot Allah langs komt om je te voeden, dan kan je lang wachten. Jij verdiend je eigen geld, maar de meeste moslims in Nederland, en ver daar buiten worden gevoed en gekleed door de Nederlandse belasting betaler. Misschien moeten moslims met een uitkering eens BisHollanders voor hun eten zeggen.

BTW. Waarom noem jij Allah steevast God. Ben je Christen geworden? De God van de Joden en Christenen kan je inderdaad als God aanspreken, maar jouw godheid heet toch echt Allah hoor... Je zei het daarnet zelf al... Bismillah en Allah Ackbar...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Schepsel »

Nou, alleen maar goed dat ze geen varkensvlees eten, anders zouden ze deze diersoort OOK martelen, en dat verdienen die beesten niet.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Marieke »

Schepsel schreef:Nou, alleen maar goed dat ze geen varkensvlees eten, anders zouden ze deze diersoort OOK martelen, en dat verdienen die beesten niet.
Ja, da's helemaal waar! En bij het Offerfeest en het Suikerfeest halen ze de 'schade' van het vasten weer in! Met een halal-geslacht schaap! Dat verdient het evenmin om ritueel geslacht te worden!!!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:
Amazigh schreef:Het is God dat ons eten geeft en als dank daarvoor slachtten wij in de naam van God. Ook als we eten is het verplicht om Bismillah te zeggen.
Dat kon je niet opmaken vanuit de tekst? icon_think.gif
En waarom wij geen varkens eten lijkt me duidelijk, een dier dat letterlijk alles eet(ook mensen) en ook nog eens veel meer bacterien binnen krijgt is gewoon een onrein dier. Overigens varkens zijn volgens de NT en de OT ook onrein.
Varkenvlees is niet minder of meer onrein dan ander vlees. Ga maar eens wat onderzoek doen. Je zal niet ziek worden als je een karbonade of plak ham eet.
En volgens het NT is niet onrein wat men in de mond steekt, maar wat er uitkomt. En verder Amazigh....Allah geeft jou geen eten, want als jij geen geld hebt om eten te kopen en op je stoep gaat zitten wachten tot Allah langs komt om je te voeden, dan kan je lang wachten. Jij verdiend je eigen geld, maar de meeste moslims in Nederland, en ver daar buiten worden gevoed en gekleed door de Nederlandse belasting betaler. Misschien moeten moslims met een uitkering eens BisHollanders voor hun eten zeggen.

BTW. Waarom noem jij Allah steevast God. Ben je Christen geworden? De God van de Joden en Christenen kan je inderdaad als God aanspreken, maar jouw godheid heet toch echt Allah hoor... Je zei het daarnet zelf al... Bismillah en Allah Ackbar...
Dat klopt wel, de NT zegt dat je alles mag eten. Dus je mag ook mensen eten tenslotte alleen wat eruit komt is onrein.
Wel raar opzich want Jezus heeft meerdere keren in de NT gezegd dat hij de Wet kwam vervullen maar hier heeft hij de Wet afgeschaft. Dus Jezus heeft gewoon gelogen? Hij was toch God en de Zoon van God? Hoe kan hij nou liegen...?

God is degene die mij het leven heeft geschonken en Hij is ook degene die dankbaar zal zijn voor alles wat ik heb. Mag dat Ariel?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ozes »

Jezus vervulde de wetgeving door de "aardse ervaring' en de "aardse afkeuring van zonden' te verhogen tot "spirituele ervaring" en "spirituele afkeuring van zonden". Dit betekent dat alle misdaden waar in het oude testament, de doodstraf voor staat, nog steeds de meest verachte zonden zijn, maar dat we geen stenen meer gebruiken om dit duidelijk te maken. Maar het is van levensbelang voor een christen deze strafmaten erkent, ook al mogen deze niet uitgevoerd worden door mensen. Wat acceptabel is, want geen mens heeft de capaciteit om de aard van de zonde juist genoeg in te schatten, dat is de taak van God.

Hierin zit ook de oplossing voor je commentaar, en hoewel ik een idee heb heb ik er niet genoeg over gelezen om zeker te zijn van mijn antwoord. De Amerikaanse christen apologist Wilson spreekt hier erover:



Ik weet niet of hij hier het juiste argument aansnijd maar ik zal er wat meer over lezen
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Pilgrim »

Amazigh schreef:Dat klopt wel, de NT zegt dat je alles mag eten. Dus je mag ook mensen eten tenslotte alleen wat eruit komt is onrein.
Wel raar opzich want Jezus heeft meerdere keren in de NT gezegd dat hij de Wet kwam vervullen maar hier heeft hij de Wet afgeschaft. Dus Jezus heeft gewoon gelogen? Hij was toch God en de Zoon van God? Hoe kan hij nou liegen...?
Jezus schafte de Wet helemaal niet af. In het NT staat alleen dat de Wet niet in zijn volle zwaarte gold voor de niet-Joden die Christelijk geworden waren. Voor de Joden zelf bleef die volledige Wet natuurlijk wel van toepassing, ook als ze volgeling van Jezus geworden waren. Voor de heidenen die Christelijk geworden waren gold dus het zogenaamde Noachitische Verbond, maar voor de Joden het Mozaïsche Verbond.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:
Amazigh schreef:Dat klopt wel, de NT zegt dat je alles mag eten. Dus je mag ook mensen eten tenslotte alleen wat eruit komt is onrein.
Wel raar opzich want Jezus heeft meerdere keren in de NT gezegd dat hij de Wet kwam vervullen maar hier heeft hij de Wet afgeschaft. Dus Jezus heeft gewoon gelogen? Hij was toch God en de Zoon van God? Hoe kan hij nou liegen...?
Jezus schafte de Wet helemaal niet af. In het NT staat alleen dat de Wet niet in zijn volle zwaarte gold voor de niet-Joden die Christelijk geworden waren. Voor de Joden zelf bleef die volledige Wet natuurlijk wel van toepassing, ook als ze volgeling van Jezus geworden waren.
Waar haal je dit vandaan dan, christenen zijn christenen, het maakt niet uit van welk geloof ze komen
Twee verschillende regels voor christenen gebaseerd op afkomst lijkt me erg sterk
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Pilgrim »

O.a.uit Handelingen en uitspraken van Paulus. Ik moet het wel even opzoeken.
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma mei 27, 2013 7:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:Uit Handelingen en uitspraken van Paulus. Ik moet het wel even opzoeken.
Okay die zou ik wel even willen lezen
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Pilgrim »

Hand. 10:9-16, 15:5-21 en 1Cor. 7:17-24. Je kan trouwens nog wel meer vinden in de brieven van Paulus.

Zie ook Matth. 5:17-19

[17] Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten op te heffen. Ik ben niet gekomen om ze op te heffen, maar om ze te vervullen. [18] Want Ik verzeker jullie; eer hemel en aarde vergaan, zal er niet één punt of komma van de wet afgaan voor het allemaal gebeurd zal zijn. [19] Wie één van die geringste geboden ontkracht en dat de mensen leert, zal de geringste genoemd worden in het koninkrijk der hemelen. Maar wie ze onderhoudt en leert, zal groot genoemd worden in het koninkrijk der hemelen.

Nergens blijkt dat Jezus het Joodse geloof (en dus de joodse Wet) wilde afschaffen of een nieuwe religie wilde stichten. Integendeel, hij was de 'vervulling van de Wet', waarbij het Joodse geloof op een hoger plan getild moest worden. De heidenen die zich later aansloten bij de beweging van Jezus moesten de levenswijze van de 'godsvrezenden' aannemen. D.w.z. dat dat zij zich niet hoefden te laten besnijden en ook varkensvlees mochten eten. De godsvrezenden, die ook in Israël leefden, waren loyaal aan het Joodse geloof en het Jodendom, maar de Joodse Wet gold niet in zijn volle zwaarte voor hen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma mei 27, 2013 7:55 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Schepsel »

Doe jij aan het Loofhuttenfeest enzo? De joodse gebruiken?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Pilgrim »

Nee, ik ben geen Jood. :huh:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Schepsel »

Maar dat is toch niet afgeschaft? Of wel?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Pilgrim »

Wat bedoel je? Wat is niet afgeschaft?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Schepsel »

De joodse wet? Door Christus?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Pilgrim »

Nee, die Joodse Wet is niet door Jezus afgeschaft. Lees maar in Matth. 5:17-19.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:
Amazigh schreef:Dat klopt wel, de NT zegt dat je alles mag eten. Dus je mag ook mensen eten tenslotte alleen wat eruit komt is onrein.
Wel raar opzich want Jezus heeft meerdere keren in de NT gezegd dat hij de Wet kwam vervullen maar hier heeft hij de Wet afgeschaft. Dus Jezus heeft gewoon gelogen? Hij was toch God en de Zoon van God? Hoe kan hij nou liegen...?
Jezus schafte de Wet helemaal niet af. In het NT staat alleen dat de Wet niet in zijn volle zwaarte gold voor de niet-Joden die Christelijk geworden waren. Voor de Joden zelf bleef die volledige Wet natuurlijk wel van toepassing, ook als ze volgeling van Jezus geworden waren. Voor de heidenen die Christelijk geworden waren gold dus het zogenaamde Noachitische Verbond, maar voor de Joden het Mozaïsche Verbond.
Je begon goed maar opeens hield het op. Jezus is enkel gekomen om de Wet te vervullen en alleen gekomen voor de Joden.

Mattheus 15:24
Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’
Dus hoe verklaar jij dat?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Schepsel »

Pilgrim schreef:Nee, die Joodse Wet is niet door Jezus afgeschaft. Lees maar in Matth. 5:17-19.
Gedaan, en ik blijf met dezelfde vragen zitten als die ik had toen ik het het eerst las:

-Jezus heeft het over onreinheid en voedsel, maar dat is toch 1 dingetje?
-In dat hele boek steekt ie veel van wal tegen de Farizeeen, maar dat is toch niet tegen het jodendom/de oude leer? Hij zegt toch niet: Vanaf nu hoeven jullie die OT-dingen niet meer te doen?
In 19 redeneert hij zelfs *vanuit* Mozes. De laatste keer dat ik dat las viel het me op dat hij gewoon voortborduurde op de joodse profeten, vandaar dat de breuk met het joodse geloof me vooral gemakzucht leek. Maar wie weet las ik er overheen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie