Logica taboe. De waslijst.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Hans v d Mortel sr

Re: Logica taboe. De waslijst.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Dec 20, 2017 3:31 pm

Als je bitcoin koopt, moet je ze ergens veilig opslaan.

Dat kan in een digitale portemonnee, ook wel een wallet genoemd. Hoe werkt dat precies?

Een bitcoinportemonnee heeft een publieke en een privésleutel. Daarbij moet je niet denken aan een stuk metaal. Het is een reeks van tientallen letters en cijfers die zelfs met alle rekenkracht van de wereld heel moeilijk te raden is.

De publieke sleutel is een digitaal adres waar mensen bitcoin naartoe kunnen sturen. Zie het als een soort brievenbus: iedereen kan er iets ingooien, maar alleen jij kunt bij de inhoud. Daarvoor heb je de geheime sleutel nodig. Daarmee toon je aan dat jij de bezitter bent van de bitcoin in de brievenbus en kun je ze weer verzenden.

Het is dus geen probleem om het publieke adres van je bitcoin wallet met anderen te delen, maar houd de privésleutel altijd geheim. Als kwaadwillenden die in handen krijgen, kunnen ze de bitcoin in jouw portemonnee versturen naar hun eigen wallets.

Bron: Business Insider Nederland

Logisch. Maar waarom lukt het dan de grote jongens niet zoals USA, Rusland, Bankinstellingen, om hackers tegen te gaan? Omdat ze lui, gemakzuchtig, onverantwoordelijk dom bezig zijn?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst van mijzelf en verkondig uitsluitend eigen dogma's.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Dec 21, 2017 11:03 am

NRC vandaag
Het is de laatste dag van het Joegoslavië-tribunaal, na 24 jaar, 161 verdachten en 90 veroordelingen. Maar wie in Den Haag is veroordeeld, blijft in eigen land een grote held.

Dit verbaast mij niks. Het mag onlogisch lijken, maar meer dan anderhalf miljard geestelijk gestoorden, die behoren tot de mislukte heidense mensensoort moslims, beschouwen nog altijd de historische pedofiele haat zaaiende sadist en Arabische oorlogscrimineel Mohammed als hun exclusieve waarachtige goddelijke held.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst van mijzelf en verkondig uitsluitend eigen dogma's.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Dec 22, 2017 3:22 pm

De Bijbel is een dik boek vol met woorden

Woorden zijn onbetrouwbaar. We weten er te weinig van. Ik bedoel van degene die de woorden heeft opgeschreven. Kortom, een geschreven woord is zoveel waard als de waarde die we er aan hechten.

Woorden horen thuis in de categorie THEORIE en kunnen dus nooit het medicijn zijn om het vertrouwen te winnen in de zogenaamde voorgespiegelde God. Dus laat staan in de mens. Geef mij maar een verstand waarmee ik macht kan uitoefenen. Dat heb ik niet. Anderen is het wel gelukt. Dat dit in de Bijbel staat heeft alles te maken met het feit dat bepaalde machthebbers ons wil doen geloven dat God bestaat,

Als God bestaat zouden woorden overbodig moeten zijn.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Feb 05, 2018 3:32 pm

“if the government was to take over the Sahara Desert, there would be a shortage of sand in five years.” - Milton Friedman
Milton Friedman was een Amerikaanse econoom en voorvechter van vrijemarktkapitalisme en een beperkte overheid. In 1976 won Friedman de Nobelprijs voor de Economie. Friedman geldt als een van de grondleggers van het monetarisme. - Bron: Wikipedia

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”