Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ariel »

Toen Duitsers Europa veroverden noemden we het 'Oorlog'.
Toen EU dat deed heette het 'Eénwording'.
Als Islam dat doet heet het 'Migratie'.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Toen Duitsers Europa veroverden noemden we het 'Oorlog'.
Toen EU dat deed heette het 'Eénwording'.
Als Islam dat doet heet het 'Migratie'.
Als Islam dat doet heet het 'Migratie'.
Dat heet 'Migratie' en is bedoeld om mensen die de leer van de profeet Mohammed namens zijn knecht Allah, die hen niets anders heeft opgeleverd dan onkunde armoede en ellende, de helpende hand te bieden waar zij geen recht op hebben. Immers, mohammedanen (moslims in de volksmond) verachten ons, kijken op ons neer, voelen zich superieur aan niet-moslims, nemen ons niet serieus want daar is de profeet voor, en vinden het de normaalste zaak ons te bedreigen met later wanneer islam en zijn aanhang vanwege hun uitbundig explosieve groei in islamitisch geboorte uitschot de overhand heeft en wij worden overgeleverd aan . . . onkunde armoede en ellende.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

RAUWE EIEREN EN NAUWELIJKS GROENTE EN FRUIT OP HET MENU.
Oudste mens Emma Morano (117) overleden

15-4-2017

VERBANIA – De Italiaanse Emma Morano, voor zover bekend de enige nog levende mens die in de 19e eeuw werd geboren, is overleden in haar woonplaats Verbania aan het Lago Maggiore.

Dat heeft haar haar familie zaterdag in de Italiaanse media bekendgemaakt. Ze werd 117 jaar en 137 dagen oud. Emma. Morano trouwde in 1926 maar verliet haar man omdat die haar vaak sloeg al ruim voor de Tweede Wereldoorlog. Hun enige kind stierf voor zijn eerste verjaardag.

Morano werd vorig jaar op haar 116e verjaardag voor het laatst geïnterviewd door persbureau AFP. Ze vertelde toen dat ze haar lange leven onder andere te danken heeft aan genetische factoren. Haar moeder werd 91 jaar oud en een aantal van haar zussen haalde de 100.

Verder hield ze zich 90 jaar lang aan een bijzondere eetgewoonte. Ze at drie eieren per dag, waarvan twee rauw. Volgens haar dokter, die haar al 27 jaar begeleidde, at ze bijna nooit groente of fruit. ,,Toen ik haar ontmoette at ze drie eieren per dag, twee rauwe in de ochtend en dan een omelet als lunch. Bij het diner at ze vaak kip’’, aldus dokter Carlo Bava tegen AFP. -

Bron: diverse nieuwsmedia.
Kookboeken schrijven is populairder dan ooit en genereert inkomsten. Geen brood op de plank, want bijna alle deskundigen raden dit af. Brood maakt namelijk dik. En groente en fruit moet. Vooral MOET. En alcohol? Ook daarover wordt u de maat genomen. Kots en kots misselijk word ik van die achterlijke quasi gezondheidswetenschappers die blijkbaar niets beters weten te bedenken dan elkaar het gezonde kookboek inpraten praten. Ach, ik vergelijk alle sukkels gemakshalve maar met dat achterlijke zooitje van islam die ook alles van horen zeggen hebben en beter zijn dan wie zijn eigen zelfbewuste kritische gezonde verstand gebruikt en dus NIET langer aan waarheidsvinding doet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door King George »

Boudewijn Abbas-logica nader onder de loupe:


Feiten bevallen niet, dus feiten zijn niet waar

https://twitter.com/AichaMarghadi/statu ... 6518263808
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
Verder hield ze zich 90 jaar lang aan een bijzondere eetgewoonte. Ze at drie eieren per dag
Eieren hebben een ideale mix van aminozuren en vullen goed, zodat je niet te veel eet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Verder hield ze zich 90 jaar lang aan een bijzondere eetgewoonte. Ze at drie eieren per dag
Eieren hebben een ideale mix van aminozuren en vullen goed, zodat je niet te veel eet.
Eieren met een ideale mix van aminozuren die goed vullen zijn geen garantie voor een langer leven en bieden ook geen garantie tegen het teveel aan voedsel tot je nemen. :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Eieren met een ideale mix van aminozuren die goed vullen zijn geen garantie voor een langer leven en bieden ook geen garantie tegen het teveel aan voedsel tot je nemen. :cry:
Dat kan wel wezen, maar als je geen eieren eet moet je meer eten om aan je minimale dosis aminozuren te komen. Dus. :smartass:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Eieren met een ideale mix van aminozuren die goed vullen zijn geen garantie voor een langer leven en bieden ook geen garantie tegen het teveel aan voedsel tot je nemen. :cry:
Dat kan wel wezen, maar als je geen eieren eet moet je meer eten om aan je minimale dosis aminozuren te komen. Dus. :smartass:
Het gaat toch om de eiwitten? En die zitten niet alleen in een ei, maar ook in een kip. Je zal maar geen kip in de buurt hebben om te slachten. Maar dan heb je ook geen eieren. Vandaar dat spreekwoord ‘De kip met de aminozure eieren slachten.’

Teveel eten is volgens mij zinloos. Of je moet het doen voor het genot ervan. De mens eet veel omdat hij een veelfraat is die van lekker eten houdt. Chinezen zijn veel-eters en doorgaans kleine mensen die niet dik zijn. Ze eten alles wat los en vast zit. En zijn Chinezen soms van die bewegers? Ik weet het niet. Ik ben wel de mening toegedaan dat veel bewegen goed is voor de spijsvertering. Een gezond lichaam poept het overbodige er weer uit. Ik verbaas mij er elke keer weer over als ik 's morgens vroeg achterom kijk in de pot op hetzelfde vaste vroege tijdstip elke dag nadat ik gehoor heb gegeven aan de oproep van moeder natuur. Ik heb op internet gezocht en gekeken: mijn drollen zien er goed uit en voldoen aan de eisen van deze tijd die in het teken staat van gezondheid. En met ouwehoeren en schrijven over gezond is heel veel geld te verdienen. Misschien ga ik wel een klein boekje schrijven over het brede scala aan drollen, het verschil in kwaliteit ervan en de noodzaak voor de gezonde mens daar de nodige aandacht aan te schenken.

Anecdote
Toen mijn tante zaliger met haar rijke joodse man voor de Tweede Wereldoorlog in China in aanraking kwam met de hogere standen, zaten zij uren aan tafel te dineren. Tussentijds werd er in herhaling een soort ganzendans om de tafel gedaan, springend van de ene voet op de andere. Zo liet men het voedsel zakken om vervolgens verder te kunnen snaaien.

P.S.: ik eet regelmatig eieren: gekookt, af en toe gebakken met uitgebakken ontbijtspek, omelet, roerei. Zou het niet nog beter zijn om aan de rauwe eieren te beginnen? Misschien dat ik het nog mag meemaken - met Allah's wil - dat alle moslims Europa worden uitgetrapt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

'Hans van de Mortel' schreef: Het gaat toch om de eiwitten? En die zitten niet alleen in een ei, maar ook in een kip. Je zal maar geen kip in de buurt hebben om te slachten.
Dan is er altijd nog een passend muziekje uit mijn jeugdtijd tot aansporing om meer kip te eten. Geniet smakelijk!

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vraag met een religieuze strekking.

Kunnen dieren zondigen?

Wis en waarachtig wel! Alle dieren zijn zondaars, zondig gelijk aan de mens. Uitleg in de spoiler.
Spoiler! :
Dieren sterven, net zoals mensen. De Bijbel vertegenwoordigt Gods woord en zegt hierover:

De ziel die zondigt, die zal sterven. (Ezechiël 18:4)

Dus wie sterft is een zondaar. Ik heb dit overigens nooit ontkend.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Vraag met een religieuze strekking.
Kunnen dieren zondigen?
Wis en waarachtig wel! Alle dieren zijn zondaars, zondig gelijk aan de mens. Uitleg in de spoiler.
Mijn kat is zeer zeker een zondaar en zelfs een crimineel want die heeft gisteren een muis doodgemarteld, zomaar, voor de fun.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie biedt er nu een beruchte dief, die nota bekend is bij de politie, de mogelijkheid om in herhaling naar hartenlust te stelen in het warenhuis? Dat de politie zoiets doet is toch ondenkbaar? Nee! Het is werkelijk gebeurd.

De beruchte dief van naam weet dat hij in de gaten wordt gehouden en doet daarom ook uiterst voorzichtig. Hij mag voorlopig niet het warenhuis binnen. De dief loopt dan toch maar eens naar binnen. Hij heeft al een tijd zin om te stelen. Hij kan hooguit teruggestuurd worden. Maar de bewakers bij de ingang doen net of ze hem niet zien. De dief is verbaasd en vraagt zich af of ze hem wel herkend hebben. Hij verkent op een gepaste wijze het warenhuis van binnen om te zien wat van zijn gading is. Stelen doet hij echter niet. Hij heeft nog altijd voorwaardelijk aan zijn broek hangen.

Een paar dagen later gaat hij weer het warenhuis binnen waarvan hem de toegang ontzegd is. Ook nu weer lijkt het erop dat de bewakers hem niet willen herkennen. Toch raar, want met zo'n opvallend snorretje, zou je toch denken dat je daarmee niet wegkomt. Niet dus.

Het zal u niet verbazen als de dief de daarop volgende weken het halve warenhuis bij elkaar steelt. En geen haan die er naar kraait. Let wel, de politie is al die tijd op de hoogte en doet niks. Verder is het zo dat de beruchte dief de markante gewoonte heeft om bij elke diefstal zijn kaartje achter te laten. Het is zoiets als poepen in het ingebroken huis zoals over inbrekers gezegd wordt. Een typische psychische afwijking die het voor de politie een stuk makkelijker maakt. Tegenwoordig poepen inbrekers niet meer in het huis waarin ze hebben ingebroken. Met de kennis van nu moet je oppassen met het achterlaten van je DNA.

De kwestie met het grote warenhuis. Hoe liep dat af?

Lange tijd nadat hij bijna het gehele warenhuis had leeggeroofd, pleegde de dief zelfmoord. Hij wist dat men op het punt stond hem te arresteren. Zijn naam? Adolf Hitler.

Los van de morele plicht om de politie te bellen wanneer je ziet dat een inbreker huisvredebreuk aan het plegen is, is het toch van de gekke dat het politieapparaat dat dit soort praktijken bewust toelaat, niet gestraft en opgedoekt wordt.

In Neurenberg werden wat nazi's veroordeeld. Dat was meer voor de vorm dan recht te zetten wat krom was. Immers, dan was men nu nog bezig. Trouwens, Twee landen wisten aardig in de ruif van nazi-wetenschappers te graaien om daar hun voordeel mee te doen.

Het was eerlijker geweest als niet één nazi-kopstuk was veroordeeld. Want het Duitse volk stond parmantig achter zijn uitgebrachte democratische stem. Dat het bevel van het Duitse volk anders uitpakte voor de wereld dan men gewild had, is dan jammer maar helaas. Had Hitler de oorlog gewonnen - het is al vaker gezegd - dan spraken we nu Duits. Net zoals straks de algemene voertaal mogelijk Arabisch zal zijn in Europa. Althans dat is de wens van ALLE mohammedanen. Onze domme dwaze Europese leiders komen daarin de nazi's islam gewillig tegemoet. Net zoals hetzelfde soort leiders van Europa, Hitler - de dief in mijn fabel - destijds tegemoet kwamen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Twee weten altijd meer dan een.

Dat de Grieken en de Romeinen vele diverse goden aanbaden pleitte voor hun hoge intelligentie die uitging van de logica.

Het domme volk dat zich slechts met één god liet blijmaken, een dooie mus, was blijkbaar niet in staat wijsheid van ondermaatse gedachtenstromen te onderscheiden.
De oneindige deelbaarheid van de stof
Als we een stoffelijk voorwerp nemen, zoals een brood, en het steeds weer in tweeën snijden, zullen we dan ooit een fundamentele bouwsteen van de materie bereiken die niet verder kan worden gedeeld?

Deze vraag heeft wetenschappers en filosofen al duizenden jaren beziggehouden. In de vijfde eeuw v.Chr. gebruikten de Griekse filosoof Leucippus en zijn leerling Democritus het woord atomos (letterlijk ‘onsnijdbaar’) om het kleinste afzonderlijke stuk materie aan te duiden, en stelden voor dat de wereld uit niets dan bewegende atomen bestaat.
Atoomkern
Een atoomkern of nucleus bevindt zich in het centrum van een atoom of ion. De kern bestaat uit twee soorten subatomaire deeltjes of nucleonen: de positief geladen protonen en de neutrale neutronen. Rondom de positief geladen kern bevindt zich een negatief geladen elektronenwolk. Omdat de kern alleen positief geladen protonen en ongeladen neutronen bevat, is ze positief geladen. De negatief geladen elektronenwolk rond de kern compenseert de positieve lading van de kern zodat het atoom als geheel elektrisch neutraal is.

Dit elementaire inzicht in de opbouw van de materie werd in 1911 door Ernest Rutherford, die als de vader van de kernfysica gezien wordt, ontdekt
De kern. Dat zou er dus één moeten zijn die niet deelbaar is. Zoals er maar één god bestaat in de hoofden van de gebrekkigen. Los daarvan. Een eeneiige god bestaat niet. Als er niet meer dan een god zou zijn, zou dat natuurfenomeen volmaakt ondeelbaar moeten zijn en dus niet levensvatbaar. :roll:

Mijn vraag. Hoe is het toch mogelijk dat er duizenden geleerden van 'formaat' bestaan die, zwaan kleef aan, vasthouden aan de lachwekkende onzin van de evolutietheorie die begonnen is bij mensaap Darwin? Ik heb daar over nagedacht en de conclusie lag voor het oprapen: God is onzin. Dat is logisch. Maar wat dan? Ach, kijk nou eens wie daar is . . . Darwin. Als die baardaap niet als God gezien wordt in deze moderne tijd, nou breng mij dan maar naar de duivel. Want je was geen echte gezonde jongen van formaat als je nooit kattenkwaad hebt uitgehaald. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Twee weten altijd meer dan een.

Dat de Grieken en de Romeinen vele diverse goden aanbaden pleitte voor hun hoge intelligentie die uitging van de logica.

Het domme volk dat zich slechts met één god liet blijmaken, een dooie mus, was blijkbaar niet in staat wijsheid van ondermaatse gedachtenstromen te onderscheiden.
De Grieken en Romeinen hadden voor elke functie een Godje. Dat was heel goed bekeken. Wij gaan toch ook geen brood kopen bij de slager ? Nog handiger was de keizer Goddelijk te verklaren . Dat was nu s een God van vlees en bloed, die had een paleis, een leger, geld zat...als je op goeie voet stond met die god zat het je echt mee. Als de keizer vermoord werd dan werd het wel gevaarlijk, dat was een nadeel. Mss waren die Joden nog zo dom niet door één abstracte God te verzinnen. Dan kon de volgende god je geen kwaad doen als hij de vorige vermoordde .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

We hebben hier een vrouwelijke minister van Defensie.

Dat is al erg genoeg. Hennes is de naam. Zij laat bombarderen in Syrië en Irak. Zij bemoeit zich met instemming van de regering met oorlogen in andere landen. Los van het feit dat dit arrogant is, getuigt het ook van een bepaalde vorm van irrationeel gedrag. Zij is, zoals haar functie omschrijft, de minister van Defensie en niet de minister van Oorlog.

Politiek is smerig en niet van hypocrisie, list en bedrog gevrijwaard.

Zo onlogisch als de geboorte van een kind. Je weet van tevoren al dat het doodgaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:De gemeente Zaandam heeft besloten in de nacht van zaterdag op zondag preventief te gaan fouilleren in het centrum van de stad. Directe aanleiding is de steekpartij op 29 april, waarbij de 16-jarige Nick Bood uit Assendelft de dood vond.
Typisch de vieze schijnheilige commentaren vanuit de smerige achterbakse, hun taak verwaarlozende, politiek.
„Het is schokkend te zien dat jongeren blijkbaar met een mes op zak de stad ingaan. Met de dood van deze jongen als vreselijke uitkomst”, aldus Vreeman. „Door preventief te fouilleren willen we een beter beeld krijgen hoeveel mensen ’s avonds met een wapen op zak lopen. Maar vooral is dit een signaal dat dit onacceptabel is: wapens horen niet op straat en wapens horen zeker niet bij een gezellig avondje uit.”
Heeft u een dagvaarding ontvangen, of staat u onder verdenking van verboden wapenbezit? Dan is het een goed idee om een ervaren strafrechtadvocaat in te schakelen. Deze kan u bijstaan en adviseren tijdens de procedure. In veel gevallen kan dit op pro deo basis.

Bron: verboden-wapenbezit-advocaat
De mensen in de politiek dienen in de eerste plaats het volk te dienen. Ik let altijd goed op, maar dat is mij nog nooit opgevallen. Het volk met beter weten in zal het niet ontgaan zijn dat de politiek een reputatie heeft hoog te houden van het dempen van de put wanneer het kalf verdronken is. Ik kan er een naslagwerk over schrijven maar heb daar geen zin in. Omdat het geen zin heeft. En wat nog veel erger is bij die hufters uit de politiek die uitsluitend zich in de burelen van de politiek bewegen, is dat zij NOOIT leren van hun fouten. En de rechters improviseren er stelselmatig lustig wellustig op los. Immers, er bestaan nog altijd geen minimumstraffen zoals ik reeds in het begin geadviseerd heb aan Wilders. De PVV en de VVD gingen toen voor mimiumstrafwetgeving, maar doordat de PVV het politieke rommelzooitje onder leiding van Rutte verliet is er nooit meer wat van dit goede idee terecht gekomen. De prioriteiten van Rutte liggen in de eerste plaats bij de persoon van beroepsleugenaar Rutte zelf.

In de luchtvaart is 80% van de ongelukken te wijten aan menselijk falen. Hierop worden onmiddellijk verbeteringen aangebracht om dezelfde soort fouten in de toekomst te voorkomen. Ongelukken met vliegtuigen zijn nog zeldzaam. Terroristische aanslagen niet meegerekend. Maar wat doet de gemeente Zaandam zoals alle gemeenten? Het is hun vieze smerige huichelachtige propaganda waarin ze maatregelen afkondigen. De eerste weken zal er inderdaad heftig gecontroleerd worden in de weekends, daarna zakt het af en verdwijnt zo goed als een nachtkaars die uitgaat.
Overtreding wet wapens en munitie

Wapens: Categorie I
De wapens uit categorie I zijn voornamelijk messen. Zo vallen hieronder onder andere stiletto’s, valmessen en vlindermessen. Sommige andere stiletto’s, valmessen en vlindermessen (en andere opvouwbare messen) vallen ook in categorie I.
Verder vallen in categorie I zaken als boksbeugels, pijlen die met een boog kunnen worden afgeschoten die voorzien zijn van snijdende delen waarmee het kennelijk de bedoeling is om ernstig letsel toe te brengen, katapulten en blanke wapens die niet lijken op een wapen.

Wapens: Categorie II
Categorie II bestaat voornamelijk uit zware vuurwapens: automatische vuurwapens, aangepaste vuurwapens die meer aanvalskracht hebben of die minder zichtbaar kunnen worden gedragen (denk aan een revolver met afgezaagde loop), vuurwapens die niet lijken op een wapen en vuurwapens die niet onder een andere categorie vallen.
Daarnaast vallen in categorie II stroomstootwapens, pepperspray (maar ook giftige en verstikkende wapens die op een soortgelijke manier werken) en explosieven.

Wapens: Categorie III
In categorie III zijn voornamelijk lichtere vuurwapens te vinden. Hieronder vallen onder andere geweren, revolvers en pistolen, toestellen voor beroepsdoeleinden die projectielen kunnen afschieten en alarmpistolen en startpistolen die niet aan bepaalde eisen voldoen. Apart is dat ook werpmessen in deze categorie vallen.

Wapens: Categorie IV
Wapens uit categorie IV zijn zeer divers: van degens, zwaarden, sabels en bajonetten, tot wapenstokken, tot kruisbogen en harpoenen. Categorie IV is de lichtste categorie wapens.

Straf overtreding Wet Wapens en Munitie
De maximumstraffen lopen bij een overtreding van de Wet Wapens en Munitie van enkel een geldboete (maximaal 7800 euro) tot een maximale gevangenisstraf van acht jaar.
Uiteraard zijn dit de straffen voor het verboden wapenbezit. Wanneer er bijvoorbeeld iemand wordt doodgestoken met een verboden wapen, zal wellicht wel wapenbezit ten laste worden gelegd, maar slechts subsidiair. De voornaamste beschuldiging zal dan bijvoorbeeld doodslag of moord zijn.

BRON
Voor het in bezit hebben van een verboden vuurwapen, is de maximumstraf vijf jaar. (volgens mij) Een kordate rechter met gezond verstand zal ALTIJD tandenknarsend de maximumstraf opleggen. Hoezo tandenknarsend? Omdat hij niet MEER mag opleggen. De meeste rechters echter zijn een glibberige gluiperige hypocriet die juist een zo laag mogelijke straf zal opleggen. Omdat zij vanuit de linkse burelen geleerd hebben dat straffen niet helpt. Dat 90% van alle mensen dom is, wist u mogelijk reeds.

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat straffen helpt, maar het zal wel moeten gebeuren. Vandaar dat ik faliekant VOOR de doodstraf ben. Ik ben namelijk WEL oprecht voor een schoon milieu.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:het niet ontgaan zijn dat de politiek een reputatie heeft hoog te houden van het dempen van de put wanneer het kalf verdronken is.
Daarin is de politiek dan het spiegelbeeld van onszelf. Ook wij leren vooral van onze fouten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:het niet ontgaan zijn dat de politiek een reputatie heeft hoog te houden van het dempen van de put wanneer het kalf verdronken is.
Daarin is de politiek dan het spiegelbeeld van onszelf. Ook wij leren vooral van onze fouten.
Waarmee ook hier weer bewezen is dat de mens geen vrije wil heeft. Heel erg logisch toch! Trouwens, wie leert er nu van zijn fouten? Ik stelde slechts dat de politiek de put dempt wanneer het kalf verdronken is. Vergeten wordt hier blijkbaar gemakshalve dat er nog duizenden andere putten onbeschermd onveilig en onbeheerd blijven staan.

Een simpel voorbeeld? Ach toe nou . . . lijken we zo dom of doen we maar alsof?

Het probleem van de miljoenen moslims in Europa.

Men neemt niet eens meer de moeite om de grote, haast onoverzichtelijke, put te dempen. Integendeel. Men creëert doodleuk overal nieuwe onveilige putten. Dat zou op zich ook wel een goed idee zijn als men die met moslims wist te dempen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Rotterdam viert volgend jaar bevrijdingsdag op 14 mei.

Is het iemand opgevallen? Mij wel. Namelijk dat 5 mei in de schaduw stond van 14 mei. Ik heb daar een logische verklaring voor. 5 mei is een achterhaald hoofdstuk in de geschiedenis. Zien is geloven. Dat zei ooit een kennis van mij die ik als Jehovah's Getuige regelmatig bezocht om hem te overtuigen dat God bestaat door hem tevens het goede nieuws te brengen van de eeuwige verlossing van alle ellende dankzij de platvoerse vertoning van Jezus aan het kruis. Hoe dom kan een mens zijn? Ik dus. Waarmee gezegd is dat alle mensen de domheid in zich dragen. Logisch toch? Want of God heeft gefaald of de Evolutietheorie. Maar zou het niet kunnen dat beiden miskleuners zijn? Dat lijkt mij pas logisch. Want waarom zal ik een uitzondering vormen in de keten van menselijke en goddelijke geestelijke zwakheden?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een stille tocht die Stichting Christenen voor Israël vrijdag 14 april in Rotterdam wilde organiseren was niet toegestaan. De politie deelde mee de veiligheid niet te kunnen garanderen. De Hamas-conferentie ging (vanzelfsprekend) wel door.

Ik wil niet beweren dat Aboutaleb een slapjanus is, maar de vreedzame tocht HAD NATUURLIJK WEL MOETEN DOORGAAN. Hier werd dus bewust een verkeerde keuze gemaakt door de burgemeester van Rotterdam. Maar Aboutaleb vindt vast dat het een van zijn beste keuzes uit zijn loopbaan tot nu toe is geweest. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet. Je moet de argumenten kennen. En die zullen ongetwijfeld ongeveer als volgt hebben geluid:

Hamas is een gevaarlijke vieze smerige terroristische islamitische terreurorganisatie, zoals er zoveel in de zich nog steeds voor achterlijkheid beijverende moslimwereld zijn, die de oververtegenwoordigde Marokkaanse jeugd in Rotterdam aanspreekt alsof het de criminele roversbende van de Arabische profeet zelf betreft. Vooral de in Nederland parasiterende jonge generatie Marokkanen die door moskee-vaders zijn opgevoed in de haatleer tegen joden hebben een gruwelijke weerzin tegen alles wat naar joden ruikt.

De mensen van de Stichting Christenen voor Israël zijn vreedzame lieden die geen (VZMH) achter hun naam dragen omdat ze dat niet nodig hebben om als vredelievend herkend te worden. Zoals bekend is VZMH (Vrede Zij Met Hem) achter de naam van Mohammed blijkbaar noodzakelijk om de islamitische achterlijkheid duidelijk te maken en hen er blijvend aan te herinneren dat er helemaal nooit, ook maar iets mis was met de bij niet-moslims bekend staande vieze gore smerige vuile pedofiele kinderverkrachter, sadist en terroristische Arabische oorlogscrimineel Mohammed die het gelukt was in het spoor van zijn geweldsdaden en religieuze onverdraagzaamheid tot op de dag van vandaag de fascistische oorlogsreligie islam tot een succes wist te maken.

Overwegende het hier bovenstaande, meenemend dat er op geen enkel spoor van verdraagzaamheid gerekend mag worden bij de slecht opgevoede Marokkaanse jeugd in Nederland die eerder het beeld versterkt van het parasieten op onze kenniseconomie en beschaving, dan op een met verdraagzaamheid uitgeruste geïntegreerde Marokkaanse bevolkingsgroep die de religieuze stoflap om het hoofd bij de vrouw, als zijnde een teken van vijandigheid tegenover de niet-moslim bevolking en uiting van islamitische godsdienstwaanzin, voorgoed heeft afgezworen.

Als moslimhoofd van de politie ben ik als geen ander bekend met de gevaren die een teveel aan haatmoslims in Rotterdam teweeg kan brengen. Geconstateerd hebbende en in goed overleg met Hamas, heb ik besloten de vreedzame optocht van de Stichting Christenen voor Israël, waar geen mens in de wereld last van heeft, niet te laten doorgaan. – Is getekend, Achmed moslim Aboutaleb.

De slimme uitgekookte geraffineerde burgemeester van Rotterdam verdient ons aller respect voor zijn hypocriete beslissing die ervoor gezorgd heeft dat er niet onnodig olie op het vuur is gegooid van de haat tegen joden die zo geliefd is onder de Marokkaanse moslimjeugd. Elke vorm van escalatie in onze samenleving en het inzicht van de noodzaak tot minder Marokkanen in Nederland is door Aboutaleb met zijn mandaat krachtdadig de grond in geboord.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Theo Hiddema, logicus nummer een (vanaf 4.52) : . . . "Het gaat ten koste van de waakzaamheid. En als je nu je oren gaat afdekken dan gaat het niet de goeie kant met opsporingsbeleid Nederland."

Wie was faliekant niet tegen de hoofddoek bij de politie? Ach, maar natuurlijk, de representant van GroenLinks: Bram van Ojik, een man met Gymasium-B en een universitaire opleiding. Geef mij maar een 'ordinaire' straatwerker met vakdiploma. Die begrijpt beter dan zo'n Gymnasiumklant dat we niet meer, maar minder islam in Europa moeten hebben om aan de achterlijkheid van smerige gore godsdienstwaanzin te kunnen ontsnappen.
Op 12 mei 2015 kondigde Van Ojik aan te stoppen als fractieleider en Kamerlid. Hij werd die dag als fractieleider opgevolgd door Jesse Klaver. Rik Grashoff volgde hem op als parlementslid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Je bent tegenwoordig nergens meer veilig. Je denkt als ouder dat jij je kind veilig naar een concert kan laten gaan, en dan gebeurt er dit. Dit is zo ziek. :unhappy:
Daar weten ze in Afghanistan, Syrië, Pakistan, Afrika, Irak, en alle landen waar het islamitisch gedachtegoed perse moet overheersen, alles van.

Veel mensen zijn ziek in de geest. Ze breken in, ze overvallen en beroven ouderen van dagen en als kind van een Marokkaanse moskeevader, heb je ook nog eens het recht om een vrouw van boven de zeventig te verkrachten in haar eigen huis.

Volgens de politiewoordvoerder in Manchester betrof het een terroristisch incident. We weten immers dat normaliter moslims, en laat staan terroristische moslims zoiets zelden doen.
Een incident is een negatieve, onverwachte, en onvoorziene gebeurtenis. Een incident is vaak storend en zorgt voor overlast.
Een incident is vaak storend en zorgt voor overlast.

. . . Dat kun je wel stellen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Het Amerikaanse ministerie van Justitie stapt naar het Hooggerechtshof, nadat een rechtbank in de stad Richmond de aangepaste versie van het reisverbod voor mensen uit bepaalde moslimlanden van president Donald Trump donderdag heeft tegengehouden.

Het reisverbod voor negentig dagen zou gelden voor mensen uit Libië, Iran, Somalië, Soedan Syrië en Jemen. In die tijd wil de Amerikaanse regering een striktere controle op visa invoeren.
Ieder weldenkend mens, met Zwartmeer van FFI voorop, vindt Trump een komediant en enorme aansteller. En dat is meer dan logisch. Wie hem betrouwbaar vindt raad ik aan zijn verstand een grote servicebeurt te geven. Niet één politicus is te vertrouwen, en Trump al helemaal niet.

Van de 18 terroristen die de wereld op 11 september 2001 in een schok doen belanden, blijken er 15 uit Saoedi-Arabië afkomstig zijn. Toen men dat ontdekte, heeft men onmiddellijk Mekka gebombardeerd om de bron van al het terroristische kwaad voorgoed uit te roeien. Dat zou logisch geweest zijn en was een kans voor open doel. Maar er rust een taboe op de logica van het gezonde verstand. Dat heeft – zoals u zult begrijpen – te maken met de logische gedachte dat de mens geen vrije wil heeft.

De voormalige uiterst onbetrouwbare president Bush besluit dat niet Saoedi-Arabië voor de aanslagen gestraft wordt, maar dat bij Afghanistan, als boetedoening voor gezichtverlies, democratie met geweld door de strot van de Afghaanse samenleving wordt geperst. De Europese NAVO-landen twijfelen geen moment en springen bij in de modus van loyalisten en nuttige assistentie verleners. Gebroederlijk naast elkaar stort men zich als professioneel afgerichte aasgieren op de bevolking van Afghanistan. Begin deze week sloot Trump een deal met het Koninklijke kopvodden Saoedi-Arabië voor 100 miljard dollar aan verouderd wapentuig. Dat Trump overal schijt aan heeft, heb ik nooit ontkend.

Mazzel voor heersers dat mensen niet nadenken. (citaat van Hitler)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Op Schiphol gearriveerd.
En nu maar afwachten dat jouw vliegtuig geen vertraging heeft. Als ik een hekel aan jou had ging ik nu bellen voor een bommelding.

Mocht dat niet door de overheid op prijs en strafbaar worden gesteld, dan kan ik altijd argumenteren dat ik dat deed omdat ik van jou houd en geen enkel risico wil lopen dat jou wat overkomt. Beter voor niks checken dan nalatig zijn en niet voldoende moslims hebben gescreend. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ja toch edelachtbare? Daar weleens aan gedacht?

Als ik het voor het zeggen had in de EU dan zou ik opdracht geven alle moslim uitziende mensen te screenen en extra grondig van top tot teen te fouilleren. Met de hand over de kopvod voelen of daar misschien iets verdachts onder zit. Kortom: kleed u zich maar uit! (in het bijzijn van een vrouwelijke beveiliger in korte rok, blote armen en het liefst met mooi lang loszittend blond haar. In de kleedhokjes een lichte luchtstroom toevoegen zodat het blonde haar van de beveiliger op een neer waait).

Dit is tenminste een verantwoordelijke respectvolle manier voor de natie om van al dat onaangepaste islamitische zwerfvuil af te komen. Hen het leven op een duidelijke manier onaangenaam maken. Want leven met angst voor islam en moslims staat in geen verhouding tot het onafgebroken screenen, checken en fouilleren - in de gaten houden - van mohammedanen.

Laat één ding duidelijk zijn. ik vind islam met al zijn mohammedanen een enorm uitdijend kankergezwel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door xplosive »

Een staaltje van menselijke (politiek correcte) logica :

Een (schier) oneindig vicieuze cirkel?

remedie : er moeten (nog) meer bloemen gelegd worden → gevolg: (nog) meer islamitische aanslagen
                              ↑                                                                                     ↓
gevolg: (nog) meer islamitische aanslagen                      ← remedie : er moeten (nog) meer bloemen gelegd worden
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie