Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

Het fijne van het verlaten van logica is dat een wereld van ideeën voor je opengaat. Alles kan! :crazy:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Het fijne van het verlaten van logica is dat een wereld van ideeën voor je opengaat. Alles kan! :crazy:
Is een droom de zogenaamde werkelijkheid? Of is de zogenaamde werkelijkheid een droom?

Kan de mens zonder slaap? Nee! De slaap echter kan wel zonder de mens. Hij heeft immers nog het dier.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: En twee dagen voor de tsunamy kon men in Katwijk genieten van ZEEVONK: De zee kleurt magisch blauw. Dat vond ik al kind altijd zo mooi. Lekker spetteren in het water. Daar kon ik niet genoeg van krijgen.
Het magische blauw openbaart zich pas wanneer het bewogen wordt, anders gebeurt er niks. Had men God vanaf het begin met rust gelaten, alle ellende zou hoe dan ook onverdroten doorgang hebben gevonden. Want wij stammen allemaal af van hetzelfde eerste blanke mensen echtpaar. Dus alle nakomelingen dragen mede schuld aan de ongehoorzaamheid aan God.

Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat in Amerika zoveel negers christelijk zijn en over God zingen alsof ze niks anders te doen hebben? Zij zijn immers niet blank en hadden part noch deel aan het bruuskeren van Gods machtspositie in hemelland.

Logisch denken. Erg lastig bij gebrek aan een vrije wil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door xplosive »

Een staaltje van menselijke (politiek correcte) logica :

Een (schier) oneindig vicieuze cirkel?

remedie : er moeten (nog) meer bloemen gelegd worden → gevolg: (nog) meer islamitische aanslagen
                              ↑                                                                                     ↓
gevolg: (nog) meer islamitische aanslagen                      ← remedie : er moeten (nog) meer bloemen gelegd worden
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Logisch is vast te stellen en te benoemen, dat mohammedanen die accepteren en vasthouden aan de 'goddelijke' instructies die de historische pedofiel en oorlogswaanzinnige Arabier Mohammed hen opgedragen heeft, islamitische terroristen zijn. Zij hoeven zelf geen fysieke terreurdaad te plegen. Maar zij zijn wel allemaal MEDEPLICHTIG aan de moordpartijen die uit haat en domheid uit de islam tot wasdom zijn gekomen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Geen commentaar. Wel een introductie.

Wie zijn hersens gebruikt zal eindelijk eens accepteren dat de natuur zich niet laat dwingen of door door de mens beïnvloeden.
Ik maak een uitzondering voor mohammedanen. Dat zij decennia lang zo achterlijk primitief volhoudend dom zijn en blijven en alleen maar hun parasietengedrag op niet-moslims begrijpen, heeft niet te maken met moeder natuur, maar met de doorslaggevende wil van Allah. [icon_lol.gif]
De laatste ijstijd
Het is winter in Nederland. Er steekt een felle, koude oostenwind die koude lucht meevoert van de ijskap in het noordoosten. 's Nachts daalt de temperatuur tot min 30. Door de felle koude ontstaan er krimpscheuren in de grond, die soms met een luide knal openspringen. Over de kale vlakte stuift zand en sneeuw; het oppervlak bestaat uit een laagje stenen die door het stuivende zand gepolijst worden, op ander plekken liggen lage duinen. Daartussen een netwerk van krimpscheuren. Op wat mossen, gras en een enkele poolwilg na is er geen begroeiing. Zelfs de mammoetjagers komen hier niet....

Zo zag Nederland er zo'n 21000 jaar geleden uit tijdens het koudste deel van de laatste ijstijd. Een grimmig beeld. Maar dit gold alleen voor de meest extreme kou. Er waren ook warmere perioden met een uitbundig bloeiende steppe-tundra en kuddes mammoeten, en zelfs bossen.

Wat zijn ijstijden?
IJstijden zijn perioden in het verleden waarin het klimaat veel kouder is dan nu. Vooral de laatste 2.5 miljoen jaar treden ze regelmatig op. IJstijden (ook: glacialen) wisselen met warmere perioden (interglacialen). Die laatste 2.5 miljoen van de aardgeschiedenis staat bekend als het ijstijdvak of het Kwartair, in het Kwartair zijn dus meerdere ijstijden geweest. De glacialen zijn vaak langer dan de interglacialen, dus een koud klimaat is eigenlijk gewoner dan het huidige warme klimaat!

Bron: Vrije Universiteit van Amsterdam
mercator schreef: Itt de weldenkende Europarlementariërs begrijpt Trump dat zo een verdrag helemaal niks voorstelt, nog afgezien van het feit of hij nu een klimaatontkenner is of niet. Zo een verdrag wordt met veel vertoon voorgesteld als een "mijlpaal" maar het stelt natuurlijk even veel voor als alle andere soortgelijke verdragen. Denk maar aan de 3 % Maastrichtnorm, het verdelen van de vluchtelingen, de leningen aan Griekenland...dat zijn allemaal gelegenheden geweest om allemaal s gezellig samen te komen, 2 x per dag goed te eten en op de teevee te komen. Nadien trekt niemand er zich iets van aan.
Grappig dat die Euro profiteurs zichzelf en hun regeltjes o zo belangrijk vinden.
Politiek is smerig. Vooral de politici. Onbetrouwbaar smerig geestelijk geruïneerd tuig dat aan volksverlakkerij doet. Een verstandig besluit van Trump.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:Ik heb het al vaker gezegd, elk van de 'kleine' Trump-miskomendheden ansich is voor elk persoon carrière vernietigend, maar Trump waarin al die zaken bij elkaar komen, komt ermee weg. Waarom? Omdat ie nooit iets toegeeft en glashard over alles liegt. Dan zijn mensen die hem geloven...
Ik heb blauwe ogen en ontken alles glashard. Daarom kwam ik altijd goed weg met mijn baan als zakkenroller, oplichter, overvaller, aanslagpleger en wat dies meer zij. Gewoon glashard ontkennen. Sommigen noemen dit liegen. Kom op Zwartmeer! Je artikelen misstaan niet op FFI en zijn smaakmakend, maar nu proeven we een bittere wrange hulpeloze smaak uit jouw mond die juist zo smaakgevoelig is. :huh:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Wat is zijn bewijs dat er geen bewijzen zijn?
Lees nog s goed wat je hier geschreven hebt. Deze redenering lost het probleem bestaat God ? voor eens en altijd op: Hij moet bestaan want het bewijs dat Hij niet bestaat is niet geleverd icon_thumbup.gif .
Daar staat dan weer een constatering (geen bewijs) tegenover dat gras groen is. Waarmee gezegd wil worden dat geen mens gras kan maken. En omdat geen mens gras kan maken is ook dat een constatering en geen bewijs. De mens kan zoveel niet. Hij is niet eens in staat de zon te maken. is die dan stuk? Dat zou best eens kunnen gelet op de opwarming van de aarde. Maar bewijs? Wie gelooft dat politici altijd het bewijs zijn is zelf niet wijs.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een origineel Nederlands paspoort kost € 64.
Voor een nep paspoort moet alras tussen de 2000 en 7000 euro neergeteld worden. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:De mens heeft namelijk helemaal geen rechtsgevoel.
Zeker wel. En dat begint zich al te ontwikkelen vóór de peutertijd: het begrip van spelregels en je daar wel of niet aan houden.
Heb jij kinderen? Ik verkeer in de gelukkig leuke omstandigheid dat ik na de opvoeding van twee uit de kluiten gewassen jongens ik nu een geweldig energieke kleindochter heb, die nu over drie maanden drie jaar wordt. Voor zover ik mag oordelen, is zij zeer intelligent, bekwaam, zelfstandig, behendig en brutaal. Maar van rechtsgevoel . . . is totaal nog niks te merken. Integendeel. Overigens, met de wet van Pavlov in de hand sta je nooit reddeloos aan de kant. Kinderen willen namelijk nooit luisteren. En dat zet zich voort tot aan de dood. Ik bedoel met niet luisteren, niet nadenken. Bijna alles nemen we over van wat hen (met drang) aangeleerd wordt. God bijvoorbeeld. Daar kwam een doorslaggevende breuk in door de opkomst van engerd en aapmens Darwin.

De mens ontwikkeld wel een geweten, zeg maar empathie voor de medemens. Tenminste, als het hemd nader is dan de rok. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Bijna alles nemen we over van wat hen (met drang) aangeleerd wordt.
Jij bent kennelijk van de nurture-school.

Ik mag toch hopen dat je met jouw tijd van leven de gelegenheid hebt gezocht en gevonden je een beetje te verdiepen in de mate waarin erfelijke factoren iemands opvattingen en gedrag bepalen. Gevoel voor rechtvaardigheid zit bij de meeste mensen heel diep en ze passen dat niet alleen op zichzelf maar ook op anderen toe. Beschaving is niet een dun laagje chroom over het zwaar verroeste ijzer van ongeremd egoïsme maar een diep gevoelde wens die dankzij het aanleggen van wat eenvoudige structuren al snel in vervulling gaat. De weinige valsspelers die daar niet van harte aan meedoen gaan de politiek of de bak in.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Bijna alles nemen we over van wat hen (met drang) aangeleerd wordt.
Jij bent kennelijk van de nurture-school.
Mispoes! Je raadt maar wat. Niet verstandig voor een weldoordacht persoon. Ik ben van het Autodidact Centrum voor logische denkers.
Ik mag toch hopen dat je met jouw tijd van leven de gelegenheid hebt gezocht en gevonden je een beetje te verdiepen in de mate waarin erfelijke factoren iemands opvattingen en gedrag bepalen.
Hoop is een ijdele verwachting. Verdieping in de DNA materie is niet nodig. Die staat op zich en is ook logisch en spreekt de evolutietheorie tegen.
Gevoel voor rechtvaardigheid zit bij de meeste mensen heel diep en ze passen dat niet alleen op zichzelf maar ook op anderen toe.
Tel uit je winst!
Beschaving is niet een dun laagje chroom over het zwaar verroeste ijzer van ongeremd egoïsme maar een diep gevoelde wens die dankzij het aanleggen van wat eenvoudige structuren al snel in vervulling gaat.
Ik geef toe dat er haast mee is geboden.
De weinige valsspelers die daar niet van harte aan meedoen gaan de politiek of de bak in.
Die weinige valsspelers maken niet toevallig wel de dienst uit waardoor jouw o zo mooie kaartenhuis van het goede in de mens met het eerste de beste zuchtje wind in elkaar zakt als een verloren pudding in de marge van 'God heeft het beste met de mensen voor'.
Jij bent kennelijk van de nurture-school.
Wij gaan door dezelfde uitgang (vagina) naar buiten, maar niet door dezelfde ingang (hiernamaals) naar binnen.
Bedankt voor je poging tot wijze lessen! Helaas is mijn intelligentie van een waarde die dit niet allemaal onthouden kan. :redface2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Die weinige valsspelers maken niet toevallig wel de dienst uit waardoor jouw o zo mooie kaartenhuis van het goede in de mens met het eerste de beste zuchtje wind in elkaar zakt
Mensen hebben twee kanten hè? De overheid moet daar wel een beetje rekening mee houden. Communisten doen dat niet, die denken dat mensen alleen het goede willen (een paar uitzonderingen daargelaten), en de gevolgen daarvan hebben we ruimschoots kunnen zien. Gek genoeg wordt dezelfde denkfout steeds opnieuw gemaakt. Natuurlijk gaat dat al mis met het geschiedenisonderwijs, waar gemakshalve wordt vergeten dat het communisme in de 20e eeuw veel meer slachtoffers maakte dan de nazi's. Het wordt zo ingewikkeld anders hè, als blijkt dat niet alleen Hitler en de Nazi's fout waren maar zowat de halve wereld. Je zou dan bijna gedwongen zijn te gaan denken dat alleen een seculiere maatschappij op protestants-christelijke grondslag garant staat voor vrijheid van drukpers & welvaart. Enfin, die tijd ligt achter ons. We krijgen nu een paar heel harde lessen, die we verdienen omdat we logica inruilen voor dromen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Enfin, die tijd ligt achter ons. We krijgen nu een paar heel harde lessen, die we verdienen omdat we logica inruilen voor dromen.
Mee eens. Anders gezegd; de mens heeft geen vrije wil. De tijd zal het leren. Ach, we hebben al zoveel tijd gehad, en we leren niet dat de mens geen vrije wil heeft. En hoe heet die tijd?

De Zeitgeist.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Succes gewenst voor je schoondochter Hans. Duimen voor de familie in Diemen.
Het inburgeringsexamen in het buitenland schijnt niet veel voor te stellen, heb ik van verschillende kanten vernomen. Het 'probleem' begint pas echt in Nederland: het vervolg traject. Je moet dat afmaken en ervoor slagen om voor het Nederlandse paspoort in aanmerking te komen.

Ik vind het alleszins redelijk als eer een vraag gesteld wordt, die voor moslims (asielzoekers) cruciaal is: Bent u van mening dat een beschaving rechtvaardig behoort te zijn door een scheiding van kerk en staat te hanteren? Dat wil zeggen dat de Staat gezag uitoefent over religie, zoals in uw geval Islam? Omdat het voornamelijk om mohammedanen gaat is deze vraag in het belang van de thuisban, de toekomst en vooral het heden. De staat der Nederlanden kan zijn eigen grondwet toch niet ontkennen? Wacht even, van oorsprong is Nederland calvinistisch, hypocriet, ja toch? Want er bestaat grondwettelijke vrijheid van godsdienst. Hier klopt iets niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit strookt met de scheiding van Kerk en Staat?

Dat mohammedanen, als aanhangers van de historische Arabische psychopaat Mohammed, notoire leugenaars zijn is bekend. De uitslagen van het Inburgeringstraject zouden maandelijks openbaar gemaakt moeten worden via de Inburgeringsbarometer in de media. Als daar instaat dat 80% van de Syrische asielzoekers instemt met onze beschaving, kan daarna de vraag gesteld worden waarom de Syrische of Afrikaanse vrouwen nog altijd met een anti-beschavingskopvod om hun hoofd lopen en dat werkelijke inburgering nooit zal plaatsvinden.

Het Nederlandse volk heeft recht op de verantwoordelijkheid van de vrouwen en mannen in de Nederlandse politiek die zich niet als zachte heelmeesters opstellen om stinkende wonden te genezen.

Het wordt tijd dat er weer eens een onafhankelijke vrije pers komt. Niet met pappen en nathouden nieuws, maar met kritiek op het functioneren van de smerige politiek. Met alleen het constateren van corruptie en het eindeloos vragen stellen in de Kamer komen we er niet. Wilders doet het goed, maar het volk verkiest in meerderheid nog steeds om door te gaan met lapzwansen en apathie te bedrijven. Daarin zit hem het probleem van de natie.

Onze natie is niet rudimentair, maar gevaarlijk zelfgenoegzaam ingenomen content en bevindt zich op een explosief traject op de schaal van Richter.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Aangifte

Ieder mens in Nederland weet langzamerhand wel dat aangifte doen bij de politie geen enkele zin (meer) heeft. Toch roept de verantwoordelijke, namens de zijn instantie, dat aangifte doen wel degelijk zin heeft.

Afbeelding

Hoe zit het nou werkelijk?

Hihi! De enige aangifte die nog waarde heeft voor justitie is de aangifte waarbij een advocaat de benadeelde, het slachtoffer, vertegenwoordigt. Zo ver zijn we al gedaald in dit door moslims geteisterde land dat steeds verder afglijdt in het gevaarlijke drijfzand van tolerantie voor intolerantie in plaats van het glasheldere zuivere bronwater van intolerantie voor intolerantie.

De politie zou vakbekwaam moeten zijn en zelf verantwoording nemen om misdaad voor de rechter te brengen. Maar nee hoor! De politie doet niks. Nou ja, optreden zonder resultaat. Nutteloze zinloze arbeid waarbij vastgesteld kan worden dat het gehele politieapparaat met de helft ingekrompen kan worden. Wordt iemand in elkaar geslagen of beroofd. Door bijvoorbeeld vijf Marokkaanse jochies met een misdadige uitstraling waaraan je liever niet herinnerd wil worden in je dromen om nachtmerries uit de weg te gaan, dan maakt een politieambtenaar proces verbaal op. Tenminste, als ze daar zin in hebben. Want zolang er geen aangifte wordt gedaan, gebeurt er doorgaans niks.

Ik vind het niet meer dan logisch dat in een rechtstaat elke misdaad vervolgd en bestraft wordt. Maar dat gebeurt niet. Omdat er geen aangifte aan vooraf is gegaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De slag bij Passendale
Een half miljoen doden voor acht kilometer terreinwinst

AD – 31 juli 2017

De ‘meest zinloze slachtpartij van WO I’ is vandaag 100 jaar geleden.

De Slag bij Passendale, in West-Vlaanderen, kostte in 1917 een half miljoen soldaten het leven. De veldslag, een symbool voor oorlogsgeweld in zijn gruwelijkste vorm, wordt vandaag op grootse wijze herdacht. De Britse royals Charles, William en Kate zijn hoofdgasten.

Voor de Britten is het de Derde Slag bij Ieper, voor de Duitsers de Flandernschlacht. Maar Passendale, de naam van een nietig Vlaams dorpje gaat toch vooral de geschiedenis in als een van de meest zinloze slachtpartijen ooit. Op 31 juli 1917, als de Eerste Wereldoorlog zijn dieptepunt bereikt, geeft de Britse opperbevelhebber sir Douglas Haig het startsein voor een enorm offensief in West-Vlaanderen. Haig snakt naar succes. Hij bedenkt een grootschalige aanval om door de Duitse linies te breken en grote delen van België te bevrijden. Daar liggen ook de bases van Duitse onderzeeboten in Zeebrugge en Oostende.

Drie maanden en zes dagen later, op 10 november, zwijgen de wapens. Er zijn ruim 500.000 slachtoffers gevallen, 250.000 aan geallieerde zijde, evenzoveel aan Duitse kant. Gestorven of verwond in granatenregens, salvo's van machinegeweren, ondergrondse explosies, gasaanvallen, uitputting en kou. Veel van de lichamen worden nooit meer teruggevonden.

Haigs offensief leverde een terreinwinst op van acht (!) kilometer. ,,Het was de blindste slachtpartij van een blinde oorlog'', vindt de Britse historicus Alan John Percivale Taylor. Collega's spreken van 'de ultieme uitvoering van een zinloze slachtpartij op industriële schaal'. Als Haig het bevel geeft, begint de artillerie met voorbereidende beschietingen van de Duitse stellingen. Als de kanonnen 4.200.000 granaten hebben afgevuurd, kruipen de soldaten uit de loopgraven voor hun aanval. Slagregens hebben het terrein veranderd in een modderpoel. De tanks lopen er al snel in vast. Kanonnen zakken er na het eerste schot in weg. Soldaten en paarden gaan erin ten onder.

Haig ziet zijn plannen in duigen vallen. Er sneuvelen 244.897 Britten, 38.000 Australiërs, 16.000 Canadezen. Voor Nieuw-Zeeland is 12 oktober 1917 de meest tragische dag uit de geschiedenis.
De hoog opgeleide erudiet 'beschaafde' Britse opperbevelhebber en dwaas sir Douglas Haig snakte naar succes. Een (1) gek die besliste over ruim 250.000 onderdanen van het Britse Rijk en hen als ratten in de modder onherkenbaar voor hun familie liet verrotten.

Nu honderd jaren later zijn het de mohammedanen die snakken naar succes op Europese bodem. Zij doen dat zoals het parasieten betaamt: onopvallend in veelvoud, zonder beroep op ons begrip en onze beschaving. Aanrandingen en verkrachtingen horen nu eenmaal bij de mens zoals een (1) historische psychopaat, genoemd Mohammed, het uitgelokt heeft.

We hadden alleen beleefd NEE moeten zeggen. Onder verwijzing naar de Koran.

Hoe is het mogelijk dat Europa, dat in de rug gesteund wordt door Amerika, en duizend maal meer macht heeft dan alle islamitische keutellanden bij elkaar, het paard van Mekka heeft binnen gehaald? Logisch? Ik dacht het niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Hoe is het mogelijk dat Europa, dat in de rug gesteund wordt door Amerika, en duizend maal meer macht heeft dan alle islamitische keutellanden bij elkaar, het paard van Mekka heeft binnen gehaald? Logisch? Ik dacht het niet.
Onze huidige dwaasheid is veel erger en schadelijker dan die van Douglais Haig en co. 100 jaar geleden. Het Passendale offensief werd van bij het begin gehinderd door allerlei soorten pech waar Haig geen vat op had. Wij daarentegen WETEN en ZIEN tot wat voor ellende Islam leidt en nog doen we er niks aan om die besmettelijke ziekte uit te roeien. M.a.w. : het offensief van Haig had kunnen lukken, het beschaven van moslims niet.
Het tragikomische van die dwaze collectieve herdenkingen is dat die onveranderlijk uitdraaien op een hoogmis van de politiek correcte kerk, compleet met nooit-meer-oorlog liedjes, opgelaten ballonnen, en vooral veel tolerantie graag. Net de mindframe die zal zorgen voor de ultieme triomf van de barbarij over de beschaving.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Immense problemen die een lang gecultiveerde beschaving verder onmogelijk maken en waarbij die beschaving ten onder dreigt te gaan, los je niet op met evolutie, maar met

REVOLUTIE
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De C-Star, een schip dat gecharterd wordt door extreemrechtse militanten van 'Defend Europe' om op de Middellandse Zee de migratie naar Europa te bestrijden, verkeert in moeilijkheden. Een Duitse ngo wilde het schip te hulp schieten, maar dat weigerde 'Defend Europe'.

Michael Buschheuer, de voorzitter van Sea-Eye, zei op Facebook dat hij op de hoogte gebracht werd van de problemen van het 'nazi-schip'.
Het was geen nazi-schip. Mogelijk wel een schip met mensen aan boord met nazi-ideeën. Dit ontlokt mij echter de gedachte dat ik er blij mee ben. Niet met de nazi-gedachte, maar met het feit dat er mensen zijn met een gezond verstand.
Hij benadrukte dat het de plicht is van iedereen op zee om mensen in nood te helpen, 'ongeacht hun huidskleur, godsdienst of overtuigingen'.
Met deze tekst ben ik het roerend in de hete brij van de hedendaagse degeneratie van onze beschaving mee eens. Niet om mijn gelijk te halen, maar vanuit de redenatie van de logica.

U helpt mensen in nood. Bijvoorbeeld op zee. Voor de kust van Normandië. De in nood verkerende mensen waren ONVERANTWOORD in een gammel bootje te ver op zee gegaan. Wat doet u vervolgens vanuit uw oprecht rechtvaardigheidsgevoel en super logica? U brengt die lui, die u van een mogelijke verdrinkingsdood heeft gered, in veiligheid door hen terug naar de Franse kust te varen.

U vaart de zelfmoord-dwazen natuurlijk niet naar Amerika. Nee, natuurlijk niet. De Franse kust, waar zij vandaan komen, is de enige logische juiste bestemming. Logisch of niet logisch?

Wat zal hierop het antwoord van Frau Merkel zijn? "Hou je grote smoel fascist, racist, haat zaaier, en bemoei je met je eigen zaken!"

Politiek is hypocriet, maar vooral smerig en misleidend.

Helaas bestaat er een laffe slaafse domme huichelaarsklasse van links denkende zogenaamde 'Gutmenschen' die aan de vernietigingskant van de samenleving staat om zich goed te voelen bij de gedachte tot de volmaakte mens te behoren om met een gerust hart zonder zich verder zorgen te hoeven maken om de toekomst, de nachtrust ingaat. De domme huichelaarsklase doet eerst nog een plas en is zich bewust dat alles blijft zoals het was.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik vraag mij af . . .

Hoe komt het dat alle Jehovah's Getuigen over de hele wereld zo aardig, vriendelijk en behulpzaam zijn. Niet alleen onder elkaar, maar ook tegenover de buitenwacht? Nooit en nooit hoor je iets over aanslagen, geweld, bedreigingen, ordinair gekrijs, arrogant gedrag, diarree, vieze slechte schrikbarende hygiënische omstandigheden, die standaard zijn voor de moslimwereld, maar totaal onbekend bij over Jehovah's Getuigen.

Conclusie? Moslims behoren tot de mislukte mensensoort Islam. DUIDELIJK!

Wat een afschuwelijk verschil met de wereld van de stinkende baggerreligie Islam. Daarin is het één grote stinkende beerput van geestelijk ontspoorde onberekenbare psychopaten. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een aardige goedhartige intelligente Marokkaan zich moslim durft te noemen, hierdoor propaganda makend voor zoveel misnoegen onder de rest van de wereld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef: Juist in de nationale identiteit en de 'volksaard' zit 'm de kracht en de uniekheid van de Nederlanders.
Zoals de Spanjaard de felheid heeft en de siësta, hebben wij ons eigen arbeidsethos en een grote mate van tolerantie. Daar is Nederland groot mee geworden, we kunnen nimmer een eenheidsworst vormen met Spanje.
Ik vorm de uitzondering die onmogelijk de regel zal kunnen bevestigen. En dat moet vooral zo blijven. Ik had een Duitse moeder. Mijn vader was NSB-er (weliswaar kort, maar toch), een broer van mijn vader was bij de Waffen SS en vocht in Rusland. Hij zat lange tijd in Oost-Duitsland gevangen. Een broer van mijn moeder was Stuka-piloot die mogelijk mee deed bij de aanval op Rusland en overleed. Hij kreeg een staatsbegravenis.

Het gaat om het heden, waarin fouten in het verleden worden toegegeven en afgekeurd, om daarmee, met lering aan de geschiedenis, een nieuwe positieve toekomst op te bouwen. Mohammedanen doen daar niet aan mee. Zij behoren tot de mislukte mensensoort die nooit leren wil en vasthoudt aan de weerzinwekkende walgelijke praktijken van de historische Arabische woestijnviezerik, pedofiel, veelwijverij neuker, sadist en oorlogscrimineel Mohammed.

Dat betreft 1400 jaren geleden. Het drama moslim tekent zich hierdoor in 2017 ten voeten uit.

Moslims behoren tot de mislukte onaangepaste mensensoort Islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2486
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Pizzaman »

Hans v d Mortel sr schreef:
Pizzaman schreef: Juist in de nationale identiteit en de 'volksaard' zit 'm de kracht en de uniekheid van de Nederlanders.
Zoals de Spanjaard de felheid heeft en de siësta, hebben wij ons eigen arbeidsethos en een grote mate van tolerantie. Daar is Nederland groot mee geworden, we kunnen nimmer een eenheidsworst vormen met Spanje.
Ik vorm de uitzondering die onmogelijk de regel zal kunnen bevestigen. En dat moet vooral zo blijven. Ik had een Duitse moeder. Mijn vader was NSB-er (weliswaar kort, maar toch), een broer van mijn vader was bij de Waffen SS en vocht in Rusland. Hij zat lange tijd in Oost-Duitsland gevangen. Een broer van mijn moeder was Stuka-piloot die mogelijk mee deed bij de aanval op Rusland en overleed. Hij kreeg een staatsbegravenis.

Het gaat om het heden, waarin fouten in het verleden worden toegegeven en afgekeurd, om daarmee, met lering aan de geschiedenis, een nieuwe positieve toekomst op te bouwen. Mohammedanen doen daar niet aan mee. Zij behoren tot de mislukte mensensoort die nooit leren wil en vasthoudt aan de weerzinwekkende walgelijke praktijken van de historische Arabische woestijnviezerik, pedofiel, veelwijverij neuker, sadist en oorlogscrimineel Mohammed.

Dat betreft 1400 jaren geleden. Het drama moslim tekent zich hierdoor in 2017 ten voeten uit.

Moslims behoren tot de mislukte onaangepaste mensensoort Islam.
Tja dan ben je een uitzondering Hans, want een 'behoorlijk verse' deel-import Nederlander.
Maar toch bevestig je de regel, want ook bij jou viert het gezond verstand, de tolerantie en het arbeidsethos hoogtij.

Mijn familie zit hier al sinds Sint Juttemis. Of eigenlijk sinds d'r een zooitje Fransen en Italianen hem smeerden voor de Paus en z'n Inquisitie.
Maar daar is nu door mijn vrouw ook verse import bij gekomen. En je wil niet weten wat een schijthekel die aan moslims heeft. :muslima: :sheik:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

Pizzaman schreef:Maar daar is nu door mijn vrouw ook verse import bij gekomen. En je wil niet weten wat een schijthekel die aan moslims heeft. :muslima: :sheik:
Het collectieve geheugen van Nederlanders gaat helaas niet ver genoeg terug. De zwarte pieten die verse kindslaven in een zak meesleuren naar Andalusië is het laatste wat er nog van restte. Maar, anno nu krijgen we ruime gelegenheid dat geheugen op te frissen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie