Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goh! Dat wist ik niet.

Geestelijk gehandicapten mochten ook gaan stemmen.

Dat verklaart het succes van GroenLinks. :unhappy:

Er zijn inmiddels 110 klachten door hen ingediend. Waarom? Omdat ze geen begeleider mee mochten nemen in het stemhokje.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door sjun »

'Hans van de Mortel' schreef:Facebook-pagina van hoofdredacteur Peter Vandermeersch.

Dit plaatste ik op zijn pagina omdat ik het niet laten kon:

Afbeelding

https://www.facebook.com/peter.vandermeersch
Men had eigenlijk het woord feitencontrole moeten gebruiken. Dat was wel zo geëigend voor het taalgebied waarin de krant wordt uitgegeven. Wellicht geeft de gebruikte vorm van steenkolenengels vooral iets aan van de pretenties van de huidige redactie. Nederlandstaligen die wat beter geïnformeerd en minder beleerd wensen te worden buurten al bij het Financieel Dagblad. Een blad dat tenminste niet onder het politiekcorrecte nieuwsconglomeraat van onze Zuiderburen valt en dat ook al niet ontsierd wordt door een bos van reclame uitingen op de pagina's. Daar valt de nieuwsboom met kwalitatieve achtergrondinformatie nog te ontwaren.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik vind het woord 'feitencontrole' een prachtig en Nederlands correct woord dat aan geen enkel misverstand is blootgesteld en aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. De NRC heeft zich van zijn meest slechte kant laten zien. Niet weten om te gaan met taal.

Je zou mogen verwachten - gelet op de Nederlandse taalreputatie van de Belgen - dat zij zelf op het woord 'feitencontrole' gekomen zouden zijn. Immers, de baas van NRC is . . . een Belg van Vlaamse huize. Ja toch? Ga mij nou niet vertellen Mercator dat hij van Waalse afkomst is. Want dan zkt mijn broek echt af om in zijn gezicht te poepen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het doel van het leven

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Alles verpakt in een smakeloze saus van miljarden jaren geleden. Daarom klopt er geen reet van. Je kan natuurlijk wel ergens lang over doen, maar zo lang is enorm overdreven.
Sorry Hans, maar het heelal en de aarde zijn écht miljarden jaren oud. Dat is een wetenschappelijk vaststaand feit!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het doel van het leven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Alles verpakt in een smakeloze saus van miljarden jaren geleden. Daarom klopt er geen reet van. Je kan natuurlijk wel ergens lang over doen, maar zo lang is enorm overdreven.
Sorry Hans, maar het heelal en de aarde zijn écht miljarden jaren oud. Dat is een wetenschappelijk vaststaand feit!
Wetenschappelijk? Zoals de evolutietheorie?

Lekker goedkoop en makkelijk nonchalant strooien met jaren. Hoeveel jaren? Dat weet je blijkbaar niet. Dus gok je maar wat: miljarden jaren. Hoeveel miljarden jaren? Tien, duizend of miljarden jaren misschien?
Ga eerst je huiswerk overdoen en kom dan nog eens terug om mij echt te kunnen overtuigen. Dit lijkt echt nergens op. Sorry Pilgrim! :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Immers, de baas van NRC is . . . een Belg van Vlaamse huize. Ja toch? Ga mij nou niet vertellen Mercator dat hij van Waalse afkomst is. Want dan zkt mijn broek echt af om in zijn gezicht te poepen.
Ai...ergens is dat dus wél zo. Of het in mijn DNA zit ingebakken weet ik niet, wat ik er aan overgehouden heb is een doorgedreven tweetaligheid Nederlands-Frans. Maar Spaanse, Duitse en zelfs Viking voorouders heb ik ook.
Uiteraard schaam ik mij over het gedrag en taalgebruik in het buitenland van export-Vlamingen zoals Vandermeersch en Jahjah .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door sjun »

Jahjah is een vooral uitvretende Libanees die een niet al te nozele Belgische met nood aan aandacht misbruikte om aan een verblijfsvergunning in België te komen. Om een of andere reden is hij nog steeds een linkse knuffel.

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door mercator »

sjun schreef:Jahjah is een vooral uitvretende Libanees die een niet al te nozele Belgische met nood aan aandacht misbruikte om aan een verblijfsvergunning in België te komen
Ik dacht dat we niet veel meer gingen horen van onze Jahjah nadat hij de aanslagen met vrachtwagens toejuichte . Maar zelfs dat was voor de linksige types niet voldoende om zijn aaibaarheid te doen verminderen . Hij komt nu weer volop op teevee sinds hij het plan heeft opgevat om met een soort Vlaamse DENK partij op te komen bij de volgende verkiezingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:
sjun schreef:Jahjah is een vooral uitvretende Libanees die een niet al te nozele Belgische met nood aan aandacht misbruikte om aan een verblijfsvergunning in België te komen
Ik dacht dat we niet veel meer gingen horen van onze Jahjah nadat hij de aanslagen met vrachtwagens toejuichte . Maar zelfs dat was voor de linksige types niet voldoende om zijn aaibaarheid te doen verminderen . Hij komt nu weer volop op teevee sinds hij het plan heeft opgevat om met een soort Vlaamse DENK partij op te komen bij de volgende verkiezingen.
Tja Mercator, mensen zijn kort van memorie. Of eigenlijk denk ik dat ze stoïcijns zijn: ze stellen hun oordeel zo lang mogelijk uit - eigenlijk komen ze helemaal nooit meer tot een oordeel. Een verstandig mens had zijn conclusies moeten trekken: die Jahjah deugt niet en verdient het volkomen genegeerd te worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het doel van het leven

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:
Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Alles verpakt in een smakeloze saus van miljarden jaren geleden. Daarom klopt er geen reet van. Je kan natuurlijk wel ergens lang over doen, maar zo lang is enorm overdreven.
Sorry Hans, maar het heelal en de aarde zijn écht miljarden jaren oud. Dat is een wetenschappelijk vaststaand feit!
Wetenschappelijk? Zoals de evolutietheorie?

Lekker goedkoop en makkelijk nonchalant strooien met jaren. Hoeveel jaren? Dat weet je blijkbaar niet. Dus gok je maar wat: miljarden jaren. Hoeveel miljarden jaren? Tien, duizend of miljarden jaren misschien?
Ga eerst je huiswerk overdoen en kom dan nog eens terug om mij echt te kunnen overtuigen. Dit lijkt echt nergens op. Sorry Pilgrim! :wink2:
Mijn huiswerk op dit gebied maakte ik al toen ik een puber was. Je zou het zelf trouwens ook wel op internet kunnen opzoeken. Zowel de ouderdom van de aarde als de zon worden geschat rond de 4,6 miljard jaar.
De ouderdom van de Aarde bedraagt volgens de wetenschappelijke consensus rond de 4,6 miljard jaar (4,6 × 109 jaar of 4,6 Ga). Deze schatting is gebaseerd op radiometrische dateringen van de oudst bekende aardse mineralen – kleine zirkoonkristallen uit de Jack Hills in West-Australië – en schattingen van de ouderdom van het zonnestelsel door astronomen, die weer gebaseerd zijn op radiometrische datering van meteorieten en stenen afkomstig van de Maan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde
De leeftijd van de zon kan je ook berekenen aan de hand de snelheid van het kernfusieproces waarin waterstof wordt omgezet in helium waarbij je weet hoe groot de huidige heliummassa in de kern van de zon nu is.

De ouderdom van het heelal wordt geschat rond de 13,7 miljard jaar, wat gebaseerd is op de zichtbare straal van het heelal dat 13,7 miljard lichtjaar is en dat is dus ook de afstand tot de verste kosmische objecten, die ons bekend zijn. Let wel, het gaat hier om de zichtbare straal, omdat de werkelijke straal door de uitzetting van het heelal veel groter moet zijn. Dat is mogelijk 45 miljard lichtjaar. Het is natuurlijk logisch dat, als het heelal miljarden lichtjaren groot is, het ook miljarden jaren oud moet zijn omdat het licht van die verre sterren er immers miljarden jaren over gedaan moet hebben om hier te komen. Als het heelal heel jong zou zijn zou het licht van verre stelsels op miljarden lichtjaren afstand ons immers nog niet bereikt hebben en zouden we die verre stelsels dus gewoon niet kunnen zien. (Een lichtjaar is de afstand die het licht in een jaar aflegt.)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het doel van het leven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Lekker goedkoop en makkelijk nonchalant strooien met jaren. Hoeveel jaren? Dat weet je blijkbaar niet. Dus gok je maar wat: miljarden jaren. Hoeveel miljarden jaren? Tien, duizend of miljarden jaren misschien?
Ga eerst je huiswerk overdoen en kom dan nog eens terug om mij echt te kunnen overtuigen. Dit lijkt echt nergens op. Sorry Pilgrim! :wink2:
Mijn huiswerk op dit gebied maakte ik al toen ik een puber was. Je zou het zelf trouwens ook wel op internet kunnen opzoeken. Zowel de ouderdom van de aarde als de zon worden geschat rond de 4,6 miljard jaar.
Ten eerste bedankt voor je info. Stel ik altijd zeer op prijs.
Aha! Wat ik al vermoedde: het woordgebruik geschat, vermoeden, waarschijnlijk, mogelijk. Precies die woorden die ook in de 'wetenschappelijke' boeken over de evolutietheorie voorkomen met de regelmaat van de klok, de klok die ik nu een uur naar voren heb gezet.
De ouderdom van de Aarde bedraagt volgens de wetenschappelijke consensus rond de 4,6 miljard jaar (4,6 × 109 jaar of 4,6 Ga). Deze schatting is gebaseerd op radiometrische dateringen van de oudst bekende aardse mineralen – kleine zirkoonkristallen uit de Jack Hills in West-Australië – en schattingen van de ouderdom van het zonnestelsel door astronomen, die weer gebaseerd zijn op radiometrische datering van meteorieten en stenen afkomstig van de Maan.
Was het niet koolstof datering die er weleens naast zat? In ieder geval maakte ook Einstein in zijn belangrijkste berekening een enorme blunder die later door een collega van hem gerectificeerd werd. Wie corrigeerde Jezus? Waren dat Mercator en Hans sr. en niet Jezus zelve? Ik ben zo uitbundig sceptisch omdat ik langzamerhand mijn buik vol heb van blunderende wetenschappers. Dat wil niet zeggen dat er geen vele fantastische wetenschappers bestaan of bestonden, zoals bijvoorbeeld . . . Einstein. [icon_lol.gif] Als ik niet zo'n scepticus zou zijn, zou ik nog altijd in God geloven die dan ook net zo makkelijk te begrijpen moet zijn als de leeftijd van de zon. De zon . . . die UITERAARD via de door de wetenschap geponeerde evolutietheorie (of was het Darwin in eigen persoon?) er miljarden jaren over gedaan heeft om tot zijn ronde hitte bolletje te komen van astronomisch formaat dat er voor zorgt dat er plantjes op dat andere bolletje - aarde - kunnen groeien. Uiteraard heeft Darwin of God ook de regen niet vergeten. De evolutietheorie heeft werkelijk aan alles gedacht. Of was het nu God? Nu weet ik het ook niet meer. En dat is maar goed ook. Want dan was ik God in eigen persoon. Of moet het Satan zijn? Het verschil tussen die twee kan vast door wetenschappelijk onderzoek aan het licht gebracht worden. Uiteraard met de nodige snelheid (van het licht).
:thinking: :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Het doel van het leven

Bericht door Teva Teff »

'Hans van de Mortel' schreef: Als ik niet zo'n scepticus zou zijn, ...............
Jij bent geen scepticus.
Laat dat even rustig bezinken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De kans op longkanker bij opiumgebruik lijkt mij beduidend minder dan bij de verslaving aan nicotine die in brandende tabak gehuisvest is.

Afbeelding
Afbeelding uit het stripboek 'De Blauwe Lotus' van Belgisch stripfenomeen Hergé.

Naar het schijnt voel je je prettig en zweverig met mooie dromen tijdens opiumgebruik. Bij het inhaleren van de rook bij sigarettentabak voel je niks. Hooguit een vreemd soort verlangen van de longen. Het is een van de meest ultieme kenmerken van het gebrek aan een vrije wil: verslaving aan dat waar geen reden toe is.

Op sigaretten zit een krankzinnig hoog belastingtarief. Als straf. Als preventiemiddel? Als speerpunt van het tabaksontmoedigingsbeleid? NEE! Het is de wel bekende hypocrisie van de politicus die gekozen heeft voor beroepsoplichter en leugenaar. Net zoals opium zou het bezit van sigaretten verboden moeten worden. Niet door mij. Ik ben een resoluut tegenstander van de overheid die zich steevast bemoeit met de ‘vrije wil’ van de mens. De onlogica van het verbieden van het een en niet het ander ontgaat mij ten enenmale wanneer dat wat verboden is onschadelijk is voor de gezondheid en dat wat niet verboden is bekend staat als extreem schadelijk voor de gezondheid, maar waar de verslaafde mens vele malen meer behoeftig naar is.
In januari 2015 was de gemiddelde kleinhandelsprijs van een pakje van 19 sigaretten € 5,55 euro, waarvan € 3,45 euro accijns en € 0,97 euro BTW. De eindverkoper houdt hier ongeveer 4 %tot 7% aan over.
Haal het bezit van drugs uit de strafwet! Of doe het bezit van sigaretten in de ban van dezelfde strafwet.

Nog beter en vooral logisch: laat de consumptie van 'snoepgoed' keuzevrij aan de consument!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

silkyboxershortXL schreef:Ik vertrouw op mijn eigen bevindingen en neem aan dat er zoveel gefraudeerd is dat de PVV 5 zetels meer zou moeten hebben.
De mens heeft geen vrije wil. Logisch!

Dus vertrouw ik niet echt meer op mijn eigen bevindingen. Want wat hebben die te zeggen? Je zou wel op je eigen waarnemingen kunnen vertrouwen. Maar ook daarin heb ik gemerkt dat een mens zich kan vergissen. Ik meende het zeker te weten, maar het bleek niet zo. Het zit dan in de hersenen. Maar wat er beredeneerd is ingekomen - ik beredeneer de dingen - kan er ook met redeneren weer uit komen. Namelijk, dat ik niks met honderd procent zekerheid weet.

Degene die in God gelooft, neemt in wezen aan dat hij bestaat. Hij vertrouwt waarschijnlijk op zijn eigen bevindingen, maar neemt niets waar. Dat er andere mensen om hem heen bewegen, dat er wind is en regen bewijst natuurlijk geenszins dat God bestaat. Wel dat we proberen te achterhalen en aan de weet zien te komen hoe het allemaal werkt.

Ik corrigeerde eens een vrouw in Cuba. Zij vond iets op straat, was blij en dankte God. Ik vroeg haar toen of zij God ook bedankte wanneer zij ziek zou zijn.

Aannemen dat er zoveel gefraudeerd is, is een verklaring zoeken voor je teleurstelling. Ja ja Silky, geef het nu maar toe. Trouwens, ik was eerstens voornemens op het FVD te stemmen, maar vulde toch het vakje bij Martin Bosma van de PVV in met rood (met geel - het voortschrijdend licht - was niet mogelijk). Op de PVV stemmen had ik namelijk Ariel beloofd. Iets beloven en toch niet uitvoeren is een verspilling van de logica en zou ook best wat te maken kunnen hebben met een gebrek aan een vrije wil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kannibalisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb niks tegen kannibalisme.

Is dat logisch? Ja! Oorlog is een algemeen aanvaard gegeven. Geen oorlog zonder mensen. Mensen van wie het hoofd wordt afgeschoten of te laat dekking zoeken en zien dat een of meer ledematen de lucht in vliegen. Afgeschoten door een granaat. De overwinnaar heeft altijd gelijk. Waarom dan moeilijk doen wanneer bij gebrek aan vegetarische producten het vlees van de gedode mensen wordt opgegeten? Na de maaltijd is het wel gepast je rotzooi, de afgekloven botten, op te ruimen. Mensenvlees schijnt niet slecht te smaken naar ik vernomen heb. Het is even wennen voor wie niets gewend is en nooit nadenkt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Haal het bezit van drugs uit de strafwet!
Doe toch maar niet. Meer drugs betekent meer verwervingscriminaliteit en meer krankzinnigheid (met bijbehorende krankzinnige criminaliteit zoals massamoorden).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Pilgrim »

Gelegaliseerde drugs betekenen gewoon het einde van de zwarte handel in drugs en zullen hele misdaadsyndicaten verdwijnen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Mahalingam »

Over hoe het gaat in de staten waar gelegaliseerd is:
"The pot industry is creating jobs we didn't have before," said Kelly Moye, a Re/Max real estate agent who has worked in the Denver area for 24 years. "It's brand new, it adds a whole new factor to the area; you have real estate needs, housing needs, job needs."

The industry has created jobs beyond growers and dispensaries. Legal marijuana has also been a boon for existing businesses like security and HVAC companies who service the new "green" businesses. "Electricians have grown from mom and pops to big-time electric companies," said J.P. Speers, an agent at ‎Berkshire Hathaway Home Services.
http://money.cnn.com/2015/06/04/real_es ... ng-market/

Een geldstroom die vroeger in criminele handen was, loopt nu gewoon de economie in en men betaalt belastingen er over. Grote gevolgen voor de volksgezondheid zijn niet waargenomen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Haal het bezit van drugs uit de strafwet!
Doe toch maar niet. Meer drugs betekent meer verwervingscriminaliteit en meer krankzinnigheid (met bijbehorende krankzinnige criminaliteit zoals massamoorden).
Kom op nou Ali! Ik reken jou tot de top van hoog IQ gekwalificeerde personen.

Wat mankeert jou? Ben jij nog wel liberaal en houd je vast aan het begrip vrije wil van de mens dat door de overheid niet ontkend wordt omdat de mens - hoe tegenstrijdig ook - nu eenmaal beschermd moet worden tegen zijn vrije wil? Drugs horen niet thuis in de strafwet, net zo min als sigaretten. De massamoorden spruiten voort uit je overdreven levendige fantasie. De overheid waarschuwt als een gek tegen de op het eigen lichaam beoefende massamoord door het roken van sigaretten. Het risico wordt ermee vergroot, maar roken is niet perse voor een ieder schadelijk. De overheid is zoals gebruikelijk hypocriet bezig. Net zoals met de kinderachtige aanname dat de mens de oorzaak is van de opwarming van de aarde. Een stupide onlogische redenering die makkelijk post kan vatten bij een domme massa. Vandaar het succes van bijvoorbeeld GroenLinks. We maken ons zorgen om het milieu en denken met een plantengieter de brand te kunnen blussen die niet door mensen wordt veroorzaakt, maar door de zon.

Laat ik nou toevallig mensen kennen die fervent roker zijn en een onwaarschijnlijk hoge leeftijd kennen, terwijl aan de andere kant van de dreigingsmonitor de op hol geslagen godsdienstwaanzin bij moslims voor krankzinnigheid en gigantische overlast en gewonden en doden heeft gezorgd - massamoorden. Gaan we dan deze religie verbieden? NEE! Omdat andere religies min of meer wel deugen. Het positieve zit hem in de groeiende banensector. Mijn zoon heeft een baan bij Securitas, een grote beveiligingsonderneming. Hij bewaakt Microsoft in Amsterdam. maar dit terzijde. Geluk bij een ongeluk. icon_thumbup.gif

Er bestaat geen verschil tussen een moordenaar als psychopaat die wel of niet aan drugs verslaafd is. Het zit nu eenmaal in de mens: het moorden. Bij de een wat meer dan bij de ander. Je hoeft geen excuus te maken voor de door jou gehanteerde slechte redenering vanuit een foute logica, maar je mag haar wel opnieuw bijstellen. [icon_lol.gif]

Net zoals op een pakje sigaretten staat vermeld wil ik jou de waarschuwing meegeven dat bevooroordeeld redeneren lijdt tot ernstige schade voor de geestelijke gezondheid. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb in de loop der tijd een hekel aan mohammedanen ontwikkeld (moslims in de volksmond genoemd).

Hoe zou dat toch zo gekomen zijn? Ik sta immers bekend onder al mijn vrienden en bekenden als een aimabel aangenaam humoristisch begripvol persoon met een uitgebreide vocabulaire en interesse voor zaken die ik nog niet weet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Er bestaat geen verschil tussen een moordenaar als psychopaat die wel of niet aan drugs verslaafd is. Het zit nu eenmaal in de mens: het moorden. Bij de een wat meer dan bij de ander. Je hoeft geen excuus te maken voor de door jou gehanteerde slechte redenering vanuit een foute logica, maar je mag haar wel opnieuw bijstellen.
Het bijstellen van mijn mening doe ik met tegenzin en soms zelfs helemaal niet, maar in principe ben ik er wel toe bereid onder de last van een flinke vracht bewijs. Maar nu even niet. Geestesziekte correleert met het gebruik van "geestverruimende" middelen en het oorzakelijk verband ligt in twee richtingen. Het meest stuitend is nog wel het effect van cocaïne, wat dermate ernstige hersenbeschadiging veroorzaakt dat mensen er compleet invalide van worden.

Is het liberaal verslavende middelen vrij te geven? Misschien wel, misschien niet. Verbieden is niet liberaal, maar slavernij ook niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Een geldstroom die vroeger in criminele handen was, loopt nu gewoon de economie in en men betaalt belastingen er over. Grote gevolgen voor de volksgezondheid zijn niet waargenomen.
Ik zie hier een aantal slagen om de arm "Grote" gevolgen (hoe groot is groot?), "de volksgezondheid" (is dat inclusief psychische gezondheid, IQ-daling enzovoorts?) "Niet waargenomen" (hoe heeft men dat onderzocht, waar is naar gekeken en hoe lang?)

http://www.drugfreeworld.org/drugfacts/ ... fects.html
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Grote gevolgen voor de volksgezondheid zijn niet waargenomen.
Je kan er oud mee worden zonder op je creativiteit te hoeven inboeten. En misschien zijn drugs wel een goede remedie tegen kanker.

Simon Vinkenoog, voorloper in snokken en snakken, werd 81.

Afbeelding
Simon Vinkenoog. Nieuwsgierig zoals in zijn hele leven.
Simon Vinkenoog was een moderne sjamaan, bewustzijnsverruimer, mediator, archivaris, schrijver/dichter, Leidsepleintijger en volkstuinier. Hij schreef dichtbundels en romans, maakte bloemlezingen en vertalingen, experimenteerde met marihuana en LSD, werd opgesloten in het huis van bewaring wegens marihuanabezit, organiseerde happenings, jazz & poëziefestijnen en legde de basis voor het huidige Paradiso.

Op zijn 21ste vertrok Vinkenoog naar Parijs waar hij kennis maakte met beeldhouwers en schilders zoals Appel en Zadkine. Hij trof daar regelmatig schrijvers onder wie Claus, Campert en Hanlo. Vanuit Parijs redigeerde hij zijn eigen tijdschrift Blurb, waarvan acht afleveringen verschenen in een oplage van 150 exemplaren, die hij gratis verspreidde. In Nederland ontstond het tijdschrift Braak waarin bijvoorbeeld Remco Campert en Rudy Kousbroek zich manifesteerden. Vinkenoog werkte bij Unesco en schreef brieven die in Nederlandse tijdschriften werden gepubliceerd.

Op verzoek van uitgever A.A.M. Stols stelde hij een bloemlezing samen van nieuwe Nederlandse dichters: Atonaal. Het boek luidde het begin in van De Vijftig (later bekend onder de naam De Vijftigers). Vinkenoog bewoog zich op velerlei gebied, als beeldend kunstenaar, organisator, schrijver en dichter. Aanvankelijk was 'haat' zijn belangrijkste thema; later werden de gedichten onder invloed van Jack Kerouac en anderen associatief en spiritueel van aard en kwam het thema 'liefde' centraal te staan. Sinds 1968 schreef hij voor het spirituele tijdschrift Bres. Zijn gedichten gaan over eenzaamheid, haat, dood, bloed, wraak en schuld, liefde, genieten en neuken, snokken en snakken. De laatste jaren van zijn leven genoot hij vooral de aandacht van een nieuwe generatie podiumdichters die hem als voordrachtskunstenaar als een voorloper beschouwden.

Geboren in Amsterdam op 18 juli 1928
Gestorven in Amsterdam op 12 juli 2009

Bron: Koninklijke Bibliotheek.nl
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
Mahalingam schreef:Grote gevolgen voor de volksgezondheid zijn niet waargenomen.
Je kan er oud mee worden zonder op je creativiteit te hoeven inboeten.
Hum nee, maar op sommige andere aspecten duidelijk wel. :sick:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De waslijst.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Ooit wel eens nagedacht over het feit dat 100, 200 en 500 Euro-biljetten worden geweigerd en dat het meest vervalste briefje van 50 overal wordt geaccepteerd? Bizar toch? Desondanks heb ik deze merlwaardigheid toch maar op de topic het taboe van de logica geplaatst.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie