Dezelfde rechten voor Nederlanders als buitenlanders?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Dezelfde rechten voor Nederlanders als buitenlanders?

Bericht door Pilgrim »

Moeten inboorlingen en buitenlanders dezelfde rechten hebben?

Door Germen · 12 december 2017

Een veelvoorkomende discussie in Nederland en België is de vraag, of vreemdelingen die in de lage Landen verblijven dezelfde rechten moeten krijgen als inboorlingen. Heeft een asielzoeker dezelfde rechten als iemand die in het eigen land geboren is, of moet het eigen volk voorgetrokken worden?

Als je 5 km buiten België of Nederland komt, ben je in het buitenland. Je bent er gast. Meer niet. Er is maar één land waar jij en ik echt thuis zijn. Dat is ons thuis, hier, Nederland. De enige plaats op de wereld waar we nooit als ongewenst vreemdeling uitgezet kunnen worden. Ik heb in mijn leven anderhalf jaar in het buitenland gewoond. Ik weet daarom wat het verschil is tussen een gast zijn en thuis zijn.

Wie hier in Nederland is geboren, heeft rechten die iemand die hier niet is geboren niet heeft. Dat is ook niet erg. Want die andere mensen hebben hun eigen land waar zij rechten hebben die wij weer niet hebben. Zo kan een Marokkaan of een Turk nooit uitgeleverd worden aan het buitenland. Een Rus mag haar burgemeester kiezen, of een hectare land in Siberië gratis krijgen. Een Nederlander mag wél uitgeleverd worden, en naar gratis land kunnen wij uiteraard fluiten. Maar wij Nederlanders hebben dan weer bepaalde andere voorrechten, die Russen, Turken en Marokkanen weer niet hebben.

Afbeelding

Ik denk dat een elementair recht is van ons Nederlanders om te bepalen wie in ons land mag komen en wie niet. Ik denk dat ook ons elementaire recht is, ervoor te kiezen alleen mensen binnen te laten die waarschijnlijk een positieve bijdrage gaan leveren aan ons land. bijvoorbeeld, omdat ze geloven in Nederland en waar wij Nederlanders voor staan. Datgene, dat Nederland gemaakt heeft tot wat het is. Een van de beste plaatsen in de wereld om te leven. Anders dan in Syrië, of Somalië, waar een mensenleven minder waard is dan een vlieg, investeert Nederland heel veel in haar mensen. Dat geld komt niet uit het niets. Dat hebben andere mensen hard voor gewerkt. Uit onderzoek blijkt dat de bijdrage van seculiere, of andere niet islamistische immigranten per saldo positief is. Veel gevluchte Iraniërs doen het bijvoorbeeld erg goed. Helaas geldt dat niet voor laaggeletterde immigranten die er vaak reactionaire islamistische ideeën op nahouden. Selectie aan de poort is daarom humaan, verstandig en ook het beste voor Nederland. Voor talentvolle mensen van goede wil moet Nederland altijd open blijven staan. Helaas, zoals uit dit verhaal ook weer blijkt, lijden juist deze mensen het meeste onder het huidige toelatingsbeleid.

Wel denk ik, dat een ieder gelijk moet zijn voor de wet. In principe botsen natuurlijk het principe van Nederlanderschap met het gelijk zijn voor de wet. Immers, in Nederland heeft de Nederlander meer rechten dan een niet-Nederlander. Dit wordt echter gecompenseerd, omdat de niet-Nederlander in zijn eigen land weer rechten heeft die een Nederlander niet heeft. Bij de strafoplegging mag daarom geen rekening worden gehouden met nationaliteit. Maar als iemand een strafbaar feit pleegt, is dat op zich voldoende reden voor uitzetting als ongewenst vreemdeling.

https://www.visionair.nl/politiek-en-ma ... s-rechten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dezelfde rechten voor Nederlanders als buitenlanders?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Moeten inboorlingen en buitenlanders dezelfde rechten hebben?

Maar als iemand een strafbaar feit pleegt, is dat op zich voldoende reden voor uitzetting als ongewenst vreemdeling.
Amen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie