Peter R. de Vries

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Peter R. de Vries

Bericht door Eliabe »

Peter R. de Vries gearresteerd in Australië
PERTH - Peter R. de Vries is vrijdagmiddag rond 16.15 uur lokale tijd samen met een medewerkster van zijn programma gearresteerd in de Australische stad Perth. Dat heeft zijn naaste collega Kees van der Spek aan het ANP laten weten.
De Vries werd opgepakt nadat hij een verdachte van de dubieuze dood van de destijds 23-jarige Mariska Mast in Honduras had opgespoord in Australië. De misdaadverslaggever wilde de man volgens Van der Spek daar een brief overhandigen. De politie nam de Nederlandse journalist mee op verdenking van huisvredebreuk.

Mariska Mast overleed onder verdachte omstandigheden toen ze in de zomer van 2008 op vakantie was in het Zuid-Amerikaanse land. Ze volgde daar op het eiland Roatan een duikopleiding.

In verband met haar dood is toen een Brits-Australische duikinstructeur aangehouden. Deze man werd korte tijd later echter weer vrijgelaten, maar moest zijn paspoort inleveren zodat hij Honduras niet zou kunnen verlaten. Omdat de instructeur over twee nationaliteiten beschikte, had hij echter twee paspoorten. Hij wist te vluchten en stond sindsdien internationaal gesignaleerd.

De Vries en zijn medewerkers hebben hem weten te traceren. De misdaadverslaggever was in Australië om de duikinstructeur te confronteren.

Van der Spek was zelf getuige van de aanhouding van De Vries. Hij werd niet opgepakt, omdat hij op enige afstand stond.
http://www.telegraaf.nl/prive/7439173/_ ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn dag kan niet meer stuk

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat ze de Vries een paar weken vast houden. Hij zal op zijn bekende "vriendelijke en zachtmoedige" manier deze man aangesproken hebben, en daar was de Australische politie niet van gediend. :D
En Peter maar denken dat hij wereld beroemd is. Waarschijnlijk hadden ze in Australie nog nooit van hem gehoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Peter R. de Vries .Mijn dag kan niet meer stuk

Bericht door Ariel »

Peter R. de Vries 'vernederd' bij arrestatie Australië
maandag 23 augustus 2010

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries heeft in Australië verteld over de nacht in de cel die hij heeft moeten doorbrengen omdat hij was opgepakt wegens huisvredebreuk. De Vries en zijn collega voelen zich vernederd door de Australische politie.

Zo moest De Vries zich helemaal uitkleden zodat de politie kon zien dat hij niets naar binnen smokkelde. In de cel lag slechts een plastic matras en het licht bleef de hele nacht aan. 'Bepaald geen pretje,' noemt De Vries zijn aanvaring met Australische justitie in zijn blog.

Zelf verdedigen
De Vries heeft ook aangekondigd zichzelf te verdedigen tijdens de rechtszaak die dinsdag dient. Hij is van mening dat hij de journalistieke criteria zelf het best kan uitleggen. Chantal van Schuylenburch, een medewerker van De Vries die ook werd gearresteerd, heeft alleen een boete van 200 dollar gekregen.

De verslaggever werd gearresteerd toen hij de vermeende moordenaar van het 23-jarige Nederlandse meisje Melissa Mast wilde opzoeken. Zij werd in 2008 in Honduras vermoord.

Huisvredebreuk
De Vries wilde de verdachte, Daniël R., een brief overhandigen en hem aan de tand voelen. R. belde de politie die De Vries arresteerde vanwege huisvredebreuk. 'Chantal en ik belandden in de cel, maar een moordverdachte kon gewoon vluchten,' zegt De Vries.

R. was de duikinstructeur van Mast toen zij werd gedood. Hij was enige tijd als verdachte in beeld, maar werd vrijgelaten. Zijn paspoort werd ingenomen zodat hij het land niet kon verlaten. Maar omdat de Brits-Australische R. twee paspoorten heeft, kon hij toch vluchten. Sindsdien geldt er een internationaal opsporingsbevel tegen hem.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tralie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Peter R. de Vries

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eigenlijk is Peter R. de Vries een dom ventje die het werk stelselmatig uit handen van de politie heeft genomen en overal verstand van meent te hebben. Vooral van het moslimprobleem. Een zeer gevaarlijke gedachtegang.

Hans Teeuwen legt uit hoe het zit. Wie nu nog respect voor dat zelfverzekerde opgeklopte ego-ventje Peter R. de Vries heeft is een ongelooflijke klootzak.

Iedereen maakt fouten. Ook Peter R. de Vries. Maar een ongelooflijke ONNODIGE blunder begaan is niet hetzelfde als een foutje maken. Peter R. de Vries is een begaafde intelligente rustige zelfverzekerde spreker die bewijst dat ook hij een ongelooflijke grotere lul kan zijn dan de gemiddelde Nederlander. Hoezo dat? Hij heeft begrip voor de explosieve waanzin van ALLE moslims die door hun slechte DNA-geschiedenis niet kunnen sporen in onze beschaving.

NIET IEDERE MOSLIM IS EEN TERRORIST. MAAR DE DOORSNEE TERRORIST IS BIJNA ALTIJD WEL EEN MOSLIM.


Hoe dan ook, voor begrip van de terroristische moslimdaad te Parijs, kan de Nederlandse links georiënteerde imbeciel sinds de aanslag in Parijs terecht bij het misselijk ogende zich superieur wanende ventje Peter R. de Vries, die overtuigd was ooit furore te kunnen maken in de top van de politiek met het doel zich nog belangrijker te profileren dan hij al was.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Peter R. de Vries

Bericht door Ariel »

Peter R de Vries kreeg vijf weken geleden summiere informatie van de politie dat er een moordaanslag op hem zou worden voorbereid en dat Taghi de opdrachtgever was. Dinsdag zei de Vries dat het Openbaar Ministerie (OM) en de politie hem hadden verteld dat hij op de dodenlijst van Taghi staat.

Peter heel begrijpelijk over de rooie.

Maar de voortvluchtige Taghi schrijft naar Peter R. de Vries: "ik heb geen reden om jou te liquideren"
  • "Met schrik en verbazing las ik het nieuws dat ik volgens politie en justitie opdracht heb gegeven om jou te laten liquideren. Daar is niets van waar. Dat is een regelrecht verzinsel!!", zou Taghi aan De Vries hebben geschreven. "Ik heb geen enkele reden om jou iets aan te doen. Ik respecteer je en zie je als een professioneel journalist", zou hij daaraan hebben toegevoegd.
De Vries noemt de boodschap "heel opmerkelijk". "Ik keek er heel erg van op", zei hij woensdag tijdens een uitzending van RTL Boulevard.

De Vries wil niet zeggen hoe het bericht van Taghi tot hem kwam, maar zegt wel zeker te weten dat deze van de gezochte crimineel afkomstig is. Taghi is al jaren spoorloos en staat op de Nationale Opsporingslijst. Het Openbaar Ministerie (OM) looft 100.000 euro uit voor de gouden tip. De crimineel zou aan het hoofd staan van de zogenoemde Mocromaffia en wordt in verband gebracht met een reeks liquidaties. Hij wordt bijgestaan door de Rotterdamse advocaat Inez Weski.

Afbeelding

Of Taghi de waarheid spreekt, daarover zegt De Vries "niet naïef te zijn". Tegelijk hecht hij er toch waarde aan, omdat het zo'n persoonlijke boodschap is. "Als ik de gedetailleerde ontkenning tegenover de boodschap van de politie leg, ben ik geneigd om dat te geloven. Als het allemaal niet waar is, waarom zou hij dan die moeite doen. Kennelijk heeft hij het gevoel dit te moeten weerspreken, dat maakt het voor mij waardevol."

Justitie wil niet op de kwestie reageren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Peter R. de Vries

Bericht door Pilgrim »

Kabinet: Peter R. de Vries loog over Utrechtse tramschutter Gökmen Tanis

Door: Bas Paternotte, 18:04, 03 februari 2020

Afbeelding

Islamitische terrorist verzette zich wel degelijk tegen transport naar rechtbank

Terug naar december vorig jaar. De islamitische terrorist Gökmen Tanis die wordt verdacht van de tramaanslag in Utrecht verschijnt niet op de zitting van de rechtbank in Utrecht omdat hij zich te veel verzette. De rechtbank had hem bevolen wel te komen, maar daarvoor zou te veel geweld en dwang nodig zijn. Misdaadverslaggever Peter R. de Vries tekende op dat dekselse Twitter bezwaar aan. Niets van waar, meende de journalist. Tanis werkte juist ‘volledig mee’, er was ‘geen geweld gebruikt’ en ‘hij stond klaar om – geboeid – vervoerd te worden, maar dit werd op het laatste moment afgeblazen’. Lees die tweet.

VVD Kamerlid Jeroen van Wijngaarden wilde meer weten over de kwestie en stelde Kamervragen aan minister voor Rechtsbescherming Sander Dekker (ook VVD). Want klopte het wel dat De Vries daar schreef? Nou nee dus. Het kabinet schrijft maandag aan de Tweede Kamer:

“Volgens DV&O (De Dienst Vervoer & Ondersteuning, BP) heeft de betrokken gedetineerde zich op 16 december jl. agressief opgesteld en heeft aangegeven niet te willen meewerken aan het vervoer en de bijbehorende visitatie. De rechtbank is geïnformeerd over deze situatie. Vervolgens is, conform vastgestelde procedure, het Interne Bijstand Team van de Penitentiaire Inrichting ingeschakeld omdat de medewerkers niet in staat waren de gedetineerde op veilige wijze – gedwongen – de noodzakelijke visitatie te doen ondergaan ten behoeve van het vervoer naar de rechtbank. Dit team wordt ingeschakeld als medewerkers er niet meer in slagen de orde en veiligheid in de inrichting met de gebruikelijke middelen beheersbaar te houden. Het inzetten van een Intern Bijstandsteam kost altijd enige tijd, waardoor de verdachte later dan gepland in de rechtbank zou verschijnen. Tijdens deze inzet kwam het bericht door vanuit de rechtbank dat het bevel tot verschijning werd ingetrokken.”

https://tpo.nl/2020/02/03/kabinet-peter ... g_standard
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Peter R. de Vries

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:

Afbeelding

Of Taghi de waarheid spreekt, daarover zegt De Vries "niet naïef te zijn". Tegelijk hecht hij er toch waarde aan, omdat het zo'n persoonlijke boodschap is. "Als ik de gedetailleerde ontkenning tegenover de boodschap van de politie leg, ben ik geneigd om dat te geloven. Als het allemaal niet waar is, waarom zou hij dan die moeite doen. Kennelijk heeft hij het gevoel dit te moeten weerspreken, dat maakt het voor mij waardevol."

Justitie wil niet op de kwestie reageren.
Ik wil wel op de kwestie reageren. Bullshit!

De zogenaamde brief verkeert in een grandioze staat, maar is volgens mij fop. Om de simpele reden dat hij te perfect is, alhoewel uitgerust met een posterachtige aanhef en al helemaal omdat de brief . . .

niet ondertekend is.

Zo te lezen, gelet op de constructieve taalstijl, lijkt het erop dat Taghi minstens VWO heeft gedaan. Meten is weten. Deze brief is dus niet te meten. Dat had beter gekund. Bijvoorbeeld door een afgesneden vingertopje van Taghi in te sluiten als bewijs. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie