Antisemitisme anno tegenwoordig

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Chaimae »

Apen
Joden bijvoorbeeld hebben last van deze discriminatie. In de Koran valt herhaaldelijk te lezen dat Allah ze heeft vervloekt en dat ze worden omschreven als apen en zwijnen. Het principiële islamitische antisemitisme wordt versterkt door een gevoel van verbondenheid met de Palestijnen.
Hier kan ik best boos om worden. Beste mevrouw de journaliste, je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Heeft zij uberhaupt ooit de Koran opengeslagen? Of hoort ze dingen, en zet dat maar fraai neer in haar artikeltje. Wat beweegt haar om het neer te pennen? Het maakt haar stuk er niet beter op, integendeel.

Ik citeer maar weer even de tafseer van deze vers:
Chaimae zegt

''God had een verbond met de volk van Israel. Ze hadden alles wat hun hartje begeerde. Ze hadden de privilege en God voorzag ze van voedsel, water. Ze hadden zelfs kleding die ze niet hoefden te wassen, want ze bleven altijd schoon. Hier namen ze echter niet genoeg mee. Musa zei toen dat ze maar moeten afdalen en opzoek moeten gaan naar een ander stukje grond, waar ze kunnen verbouwen. Ze wouden uien, linzen et cetera. Afijn, ze hadden dus de Sabbath.

Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl. Ze merkten dat het meeste vis op zaterdag te vissen was, maar dan mochten ze niet werken. Wat deden ze toen? Vrijdagnacht gooiden ze de net erin, en zaterdag maakten ze dan het luikje dicht, zodat het vis niet ontsnapte. En zondag haalden ze dan de winst naar binnnen..

Een groepje Joden, die keurde dit fout. Immers dit was tegen de regels in en scheinheilig. Wat een hebzucht. Een ander groepje was het het er ook niet mee eens, maar ze zeiden dat ze het maar moesten accepteren. Het groepje dat het er niet mee eens was scheidde zich af door middel van een grote muur door de dorp. Op een dag hoorden ze niks, en wouden ze even kijken hoe het met ze ging. (Er was een klein deurtje, waardoor er nog wel contact mogelijk was).. Toen zagen ze tot hun grote schrik dat die joden dus ineens in apen en zwijnen waren veranderd. Na drie dagen zijn ze overleden.

Bah op de mensen die deze aya gebruiken voor hun eigen hebzucht. Om zo aan te tonen dat de Koran een haatdragend boek is. Niet wetend wat de historisch context van die aya is. Het heeft namelijk helemaal niks met haat jegens de joden te maken. Het is gewoon een historische gebeurtenis.''
Maar het CIDI dreigt nu zijn hand te overspelen. In een brief roept het de supporters van Ajax op om zich niet meer de geuzennaam ‘Joden’ aan te meten. Dat zou namelijk antisemitische reacties uitlokken.
Waarom zou dit niet meer mogen? Willen ze het (ten onrechte) gedogen? Waarom wijst het CIDI met een vermanend vingertje? Notabene een onneutrale bron, het CIDI. Een propagandistische staats apparaat.
Dit is toch wel een vreemd verzoek. De ‘Hamas, Hamas, Joden aan het gas’-kreten op de voetbaltribunes zijn een onaangenaam geluid, van een overigens erg kleine groep. Maar het is tamelijk onzinnig om de oorzaak van die spreekkoren en zelfs van geweld buiten het stadion bij de Ajax-supporter te leggen.
Jaa, dus? Was vrijheid van meningsuiting hier niet een groot goed? Zolang er maar geen geweld aan te pas komt, moet er dus de gelegenheid zijn om deze leus uit te spreken. Kijk, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zoiets uit te spreken, maar als anderen dit willen, dan moet dit kunnen in het vrije Nederland. Zolang het maar bij verbaaal communicatie blijft. Of zoals Numan dat zegt: ''Je mag best geloven dat joden de ondergang van de wereld nastreven. Zolang je maar niet op straat joden in elkaar ramt met ijzeren staven.'' Als we dit zouden gedogen, dan doen we onszelf onrecht aan door niet naar de letters van onze principes (vrijheid van meningsuiting) te leven. Dat zou getuigen van dubbelheid, want we staan pal achter vrijheid van meningsuiting bij karikaturen van Mohammed, maar wanneer er wat gezegd wordt over Joden dan staan we hysterisch op de barricades. Probleem is dat wanneer moslims een vergelijking maken met de holecaust, deze heftige reacties oproepen bij Hollanders. Ze behoren tot verboden metaforen, kennelijk.

Het is de toon die de muziek maakt, en een beetje eroderen kan geen kwaad, mensen, Marokkanen. Als je dus een 'bloedhekel' hebt aan Joden, breng dit dan op een wat 'nettere' manier. En andersom mag er kritiek worden geuit op de islam, maar met wat minder harde elementen. Moslims zijn namelijk best gauw op hun teentjes getrapt, als men zich sceptisch over hun religie uitlaat. Bedenk wel dat dit het enige is wat zij in hun leven hebben, en wanneer je dit dan beschimpt of van ze wilt afpakkken, dan is dat meer dan logisch dat zij rare sprongen maken, zoals een kat dat doet als het in een nauw hoekje gedreven wordt. Dat zit in de aard van een mens. Moslims ervaren kritiek (omdat zijn kritiek niet gewend zijn) op de islam als iets ergs, omdat zij andere normen en waarden gewend zijn. Een aanval op de profeet bijvoorbeeld, zal bij hen dus al snel tot een battle of standards ontaarden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Apen
Joden bijvoorbeeld hebben last van deze discriminatie. In de Koran valt herhaaldelijk te lezen dat Allah ze heeft vervloekt en dat ze worden omschreven als apen en zwijnen. Het principiële islamitische antisemitisme wordt versterkt door een gevoel van verbondenheid met de Palestijnen.
Hier kan ik best boos om worden. Beste mevrouw de journaliste, je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Heeft zij uberhaupt ooit de Koran opengeslagen? Of hoort ze dingen, en zet dat maar fraai neer in haar artikeltje. Wat beweegt haar om het neer te pennen? Het maakt haar stuk er niet beter op, integendeel.
Waarom denk jij dat deze journaliste de klok heeft horen luiden Chaimae? Misschien heeft zij zich wel heel goed laten informeren.
Toevallig staat er net een artikel bij Hoeiboei op internet. Hans Jansen geeft commentaar op een artikel van Hassnae Bouazza. Het blijk dat zij ook boos wordt omdat mensen kritiek hebben op het "Weest weggejaagde apen."' vers.
Hans Jansen geeft er dit commentaar op. "De houterige vertaling is ondanks alles glashelder: Wij, dat is in het verband van de Koran meestal God zelf (God beter het). En de koran laat God tegen de joden zeggen: Jullie zijn apen. 

Rare vertaling, maar heel duidelijk: God scheldt (volgens de koran, dat wel) mensen uit voor apen en varkens. Ach, schelden lucht soms op.

God had een verbond met de volk van Israel. Ze hadden alles wat hun hartje begeerde. Ze hadden de privilege en God voorzag ze van voedsel, water. Ze hadden zelfs kleding die ze niet hoefden te wassen, want ze bleven altijd schoon. Hier namen ze echter niet genoeg mee. Musa zei toen dat ze maar moeten afdalen en opzoek moeten gaan naar een ander stukje grond, waar ze kunnen verbouwen. Ze wouden uien, linzen et cetera. Afijn, ze hadden dus de Sabbath.


Ik weet niet waar Moslims deze onzin weg halen, want er staat volgens mij nergens in de bijbel dat Joden zichzelf en hun kleding niet hoefde te wassen.
Een beetje onlogisch Chaimae...Iedereen wordt vies als hij werkt of in een zanderige woestijn ronddwaald. En hoe kan God ze van voedsel en water voorzien als ze dat voedsel zelf moesten verbouwen. Als de Joden op hun gat hadden blijven zitten, wachtend op de dingen die komen gaan , zoals water en voedsel, dan had er nu geen Jood meer geleefd. Als een mens iets wil, dan zal hij er zelf voor moeten zorgen. Toen, en ook nu. Eten en voedsel wordt je niet aangereikt behalve als je in een ziekenhuis of verpleeghuis ligt, en dan is het nog niet God die daar voor zorgt, maar het personeel dat daar werkt.
Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl. Ze merkten dat het meeste vis op zaterdag te vissen was, maar dan mochten ze niet werken. Wat deden ze toen? Vrijdagnacht gooiden ze de net erin, en zaterdag maakten ze dan het luikje dicht, zodat het vis niet ontsnapte. En zondag haalden ze dan de winst naar binnnen..


Wat een vreselijke misdaad. Het gekke is, dat Moslims blijkbaar wel hun net op de sabbat mochten uit gooien. Allah discrimineert hier. Hij wordt boos op de Joden, maar niet op de Moslims. Wat ik denk, is dat Mohammed aan het roddelen geslagen is, om de Joden zwart te maken. Dat is pas schijnheilig.
Een groepje Joden, die keurde dit fout. Immers dit was tegen de regels in en scheinheilig. Wat een hebzucht. Een ander groepje was het het er ook niet mee eens, maar ze zeiden dat ze het maar moesten accepteren. Het groepje dat het er niet mee eens was scheidde zich af door middel van een grote muur door de dorp. Op een dag hoorden ze niks, en wouden ze even kijken hoe het met ze ging. (Er was een klein deurtje, waardoor er nog wel contact mogelijk was).. Toen zagen ze tot hun grote schrik dat die joden dus ineens in apen en zwijnen waren veranderd. Na drie dagen zijn ze overleden.
Geloof je dit zelf? Of ben je Islam aan het belachelijk maken. Ik geloof bijna de tweede optie.
Maar het CIDI dreigt nu zijn hand te overspelen. In een brief roept het de supporters van Ajax op om zich niet meer de geuzennaam ‘Joden’ aan te meten. Dat zou namelijk antisemitische reacties uitlokken.
Waarom zou dit niet meer mogen? Willen ze het (ten onrechte) gedogen? Waarom wijst het CIDI met een vermanend vingertje? Notabene een onneutrale bron, het CIDI. Een propagandistische staats apparaat.
Ik begrijp dit niet helemaal. Kan jij uitleggen wat je bedoelt?
Dit is toch wel een vreemd verzoek. De ‘Hamas, Hamas, Joden aan het gas’-kreten op de voetbaltribunes zijn een onaangenaam geluid, van een overigens erg kleine groep. Maar het is tamelijk onzinnig om de oorzaak van die spreekkoren en zelfs van geweld buiten het stadion bij de Ajax-supporter te leggen.
Jaa, dus? Was vrijheid van meningsuiting hier niet een groot goed? Zolang er maar geen geweld aan te pas komt, moet er dus de gelegenheid zijn om deze leus uit te spreken. Kijk, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zoiets uit te spreken, maar als anderen dit willen, dan moet dit kunnen in het vrije Nederland. Zolang het maar bij verbaaal communicatie blijft. Of zoals Numan dat zegt: ''Je mag best geloven dat joden de ondergang van de wereld nastreven. Zolang je maar niet op straat joden in elkaar ramt met ijzeren staven.'' Als we dit zouden gedogen, dan doen we onszelf onrecht aan door niet naar de letters van onze principes (vrijheid van meningsuiting) te leven. Dat zou getuigen van dubbelheid, want we staan pal achter vrijheid van meningsuiting bij karikaturen van Mohammed, maar wanneer er wat gezegd wordt over Joden dan staan we hysterisch op de barricades. Probleem is dat wanneer moslims een vergelijking maken met de holecaust, deze heftige reacties oproepen bij Hollanders. Ze behoren tot verboden metaforen, kennelijk.
Hamas, Hamas, Joden aan het gas’ is toch echt wel een oproep tot geweld Chaimae. Net zo erg als roepen "alle Moslims moeten doodgeschoten worden".
. Moslims zijn namelijk best gauw op hun teentjes getrapt, als men zich sceptisch over hun religie uitlaat. Bedenk wel dat dit het enige is wat zij in hun leven hebben, en wanneer je dit dan beschimpt of van ze wilt afpakkken, dan is dat meer dan logisch dat zij rare sprongen maken, zoals een kat dat doet als het in een nauw hoekje gedreven wordt. Dat zit in de aard van een mens. Moslims ervaren kritiek (omdat zijn kritiek niet gewend zijn) op de islam als iets ergs, omdat zij andere normen en waarden gewend zijn. Een aanval op de profeet bijvoorbeeld, zal bij hen dus al snel tot een battle of standards ontaarden.
Gaan we zielig doen? Je kan elke andere religie beschimpen, behalve Islam zonder dat je leven in gevaar komt. Islam is een nare uitzondering, en het is goed als Moslims leren dat er mensen bestaan die hun religie een bak vol met shit vinden. Daar worden ze volwassen door, en misschien gaan ze dan eens nadenken of deze mensen misschien wel een beetje of beetje veel gelijk hebben.
En wat bedoel je met "Bedenk wel dat dit het enige is wat zij in hun leven hebben" Hebben Moslims hier geen familie, huis, werk, voedsel, vrienden enz enz, net zoals de rest van de Nederlandse bevolking ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:God had een verbond met de volk van Israel. Ze hadden alles wat hun hartje begeerde. Ze hadden de privilege en God voorzag ze van voedsel, water. Ze hadden zelfs kleding die ze niet hoefden te wassen, want ze bleven altijd schoon. Hier namen ze echter niet genoeg mee. Musa zei toen dat ze maar moeten afdalen en opzoek moeten gaan naar een ander stukje grond, waar ze kunnen verbouwen. Ze wouden uien, linzen et cetera. Afijn, ze hadden dus de Sabbath.

Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl. Ze merkten dat het meeste vis op zaterdag te vissen was, maar dan mochten ze niet werken. Wat deden ze toen? Vrijdagnacht gooiden ze de net erin, en zaterdag maakten ze dan het luikje dicht, zodat het vis niet ontsnapte. En zondag haalden ze dan de winst naar binnnen..
Kom op, haal je kritische geest hier boven, Chaimae, wat klopt niet aan het verhaal hier?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

Hahahaha, daar had ik even overheen gelezen....
Ik weet het, :D maar ik ga het niet zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Hahahaha, daar had ik even overheen gelezen....
Ik weet het, :D maar ik ga het niet zeggen.
:question: Nou, ik zie het niet.
Behalve dan dat het vrijdagnacht al sabbath is en zaterdagavond al niet meer.
Maar een luikje dicht doen op de sabbath is inderdaad niet toegestaan.
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:God had een verbond met de volk van Israel. Ze hadden alles wat hun hartje begeerde. Ze hadden de privilege en God voorzag ze van voedsel, water. Ze hadden zelfs kleding die ze niet hoefden te wassen, want ze bleven altijd schoon. Hier namen ze echter niet genoeg mee. Musa zei toen dat ze maar moeten afdalen en opzoek moeten gaan naar een ander stukje grond, waar ze kunnen verbouwen. Ze wouden uien, linzen et cetera. Afijn, ze hadden dus de Sabbath.

Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl. Ze merkten dat het meeste vis op zaterdag te vissen was, maar dan mochten ze niet werken. Wat deden ze toen? Vrijdagnacht gooiden ze de net erin, en zaterdag maakten ze dan het luikje dicht, zodat het vis niet ontsnapte. En zondag haalden ze dan de winst naar binnnen..
Kom op, haal je kritische geest hier boven, Chaimae, wat klopt niet aan het verhaal hier?
Het volk Israel kende een periode van vreugde, rijkdom en overvloed. Daar refereert deze vers aan. Dus, wat valt hier nou niet aan te begrijpen? Mijn kritische geest heb ik al laten draaien.
Laatst gewijzigd door Chaimae op di mar 10, 2009 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Chaimae »

Ariel zei:
Waarom denk jij dat deze journaliste de klok heeft horen luiden Chaimae? Misschien heeft zij zich wel heel goed laten informeren.
Toevallig staat er net een artikel bij Hoeiboei op internet. Hans Jansen geeft commentaar op een artikel van Hassnae Bouazza. Het blijk dat zij ook boos wordt omdat mensen kritiek hebben op het "Weest weggejaagde apen."' vers.
Hans Jansen geeft er dit commentaar op. "De houterige vertaling is ondanks alles glashelder: Wij, dat is in het verband van de Koran meestal God zelf (God beter het). En de koran laat God tegen de joden zeggen: Jullie zijn apen. 

Rare vertaling, maar heel duidelijk: God scheldt (volgens de koran, dat wel) mensen uit voor apen en varkens. Ach, schelden lucht soms op.
De tafseer van deze vers is duidelijk, dunkt mij? Komt geen woord Spaans bij, Ariel. Deze journaliste weet kennelijk niet dat de aqiedah (islamitische geloofsleer) verder riekt dan alleen de Koran. Dat is algemene kennis. En Hansje Jansje weet dit dondersgoed, het bestaan van de tafseer, de excegese van deze vers in het bijzonder, maar moffelt dit weg onder de motto: de vers is klaarblijkend, daar heb ik geen uitleg voor nodig. Interpreteren? Dat kan ik zelf ook wel. Hij treedt daarmee in de voetsporen van onze Thomas. Of kent de islam voor het lolletje geleerden die als enige de bevoegdheid hebben om de Koran te interpreteren?
Ik weet niet waar Moslims deze onzin weg halen, want er staat volgens mij nergens in de bijbel dat Joden zichzelf en hun kleding niet hoefde te wassen.
Een beetje onlogisch Chaimae...Iedereen wordt vies als hij werkt of in een zanderige woestijn ronddwaald. En hoe kan God ze van voedsel en water voorzien als ze dat voedsel zelf moesten verbouwen. Als de Joden op hun gat hadden blijven zitten, wachtend op de dingen die komen gaan , zoals water en voedsel, dan had er nu geen Jood meer geleefd. Als een mens iets wil, dan zal hij er zelf voor moeten zorgen. Toen, en ook nu. Eten en voedsel wordt je niet aangereikt behalve als je in een ziekenhuis of verpleeghuis ligt, en dan is het nog niet God die daar voor zorgt, maar het personeel dat daar werkt.
We gaan nu niet muggenziften op de zachte elementen van dit verhaal, waar het mij om ging is dat deze vers niet alle Joden over één kam scheert. Het is een groepje mensen, die toevallig, Joods waren, die verachte apen werden. Er staat toch duidelijk werden, wat refereert aan een gebeurtenis en een verleden. Staat er ergens dat Joden apen zijn?
Wat een vreselijke misdaad. Het gekke is, dat Moslims blijkbaar wel hun net op de sabbat mochten uit gooien. Allah discrimineert hier. Hij wordt boos op de Joden, maar niet op de Moslims. Wat ik denk, is dat Mohammed aan het roddelen geslagen is, om de Joden zwart te maken. Dat is pas schijnheilig.
Bestond de begripsaanduiding moslims destijds? Dan weet jij meer dan ik.
Geloof je dit zelf? Of ben je Islam aan het belachelijk maken. Ik geloof bijna de tweede optie.
Alles wat ik hier onder mijn naam neerkalk, daar sta ik vurig achter.
Ik begrijp dit niet helemaal. Kan jij uitleggen wat je bedoelt?
Het CIDI, vind jij die niet iets te propagandistisch?
Hamas, Hamas, Joden aan het gas’ is toch echt wel een oproep tot geweld Chaimae. Net zo erg als roepen "alle Moslims moeten doodgeschoten worden".
Er zit een verschil tussen de door jouw twee aangehaalde credo's. De een zegt het een beetje, maar roept niet expliciet op tot geweld, daar waar de moslimcredo zegt: moet. Van mij mag men roepen, moslims moslims aan het gas. Zolang dit niet wordt omgezet in praktijk, vind ik het best. Dat heet dus de vrijheid van meningsuiting. Een verworven hoog goed. Zo mogen de moslims, van mij, ook vergelijkingen trekken met de holecaust, zonder dat het heftige reacties op roept. Het blijft een feit dat het verboden is om deze metaforen te maken. Vind jij dat moslims dit niet mogen, en dat dit een beetje over de streep gaat, dan moet je ook vinden dat vrijheid van meningsuiting zich niet verder mag ontpoppen tot het recht om te beledigen. Dan moet je ook vinden dat het in zwang komen van scheldwoorden en beledigingen op conto van Theo van Gogh mogen schuiven. Zijn volgelingen hebben namelijk meegeholpen de mythe te verspreiden dat vrijheid van meningsuiting, vrijheid van beledigingsuiting inhoudt. Als jij een liberaal bent, wees dan wel consequent.
Gaan we zielig doen? Je kan elke andere religie beschimpen, behalve Islam zonder dat je leven in gevaar komt. Islam is een nare uitzondering, en het is goed als Moslims leren dat er mensen bestaan die hun religie een bak vol met shit vinden. Daar worden ze volwassen door, en misschien gaan ze dan eens nadenken of deze mensen misschien wel een beetje of beetje veel gelijk hebben.
En wat bedoel je met "Bedenk wel dat dit het enige is wat zij in hun leven hebben" Hebben Moslims hier geen familie, huis, werk, voedsel, vrienden enz enz, net zoals de rest van de Nederlandse bevolking ?
Van mij mag je best de islam beledigen, daar heb ik geen aanstoot aan. Ik vind het ook supergoed dat het Europese Hof vanaf het begin al heeft gekozen voor een sterke bescherming van political speech, want daarin staat o.a. dat meningen die ongunstig worden ontvangen (moslims), meningen die offend, shokking of disturbing zijn, beschermd dienen te worden. Zo mag van mij offend, wat vaak wordt vertaald met beledigen, best worden vertaald met aanstoot nemen aan. Dan leg je de schuld een beetje bij de ontvangers van meningen. Een Nederlandse vlag die de lading, mijns inziens, beter bedekt. Maargoed, ik (wij) kan niet alles hebben he, dus moeten we dat maar onder ons matje vegen.

Even terugkomend op dat zielig doen, en het enige wat ze hebben in hun leven. Toen Marokkanen (spreek nu even namens Marokkanen, de grootste issue hier) nog eenzame gastarbeiders waren gaven ze weinig om religie en moskee. Met de komst van vrouwen en kinderen veranderde dit, maar dit leverde geen conflicten op. Pas met de komst van de tweede en derde generatie Marokkanen, geboren en getogen in Nederland, begon er een strijd. Deze generatie's begonnen geloof belangrijk te vinden, wat een bekend fenoneem is onder immigranten. Wij kennen het, andere Europese landen kennen het, en Amerika heeft hetzelfde gekend met de Ieren en Italianen. Dit kan je ook wel onder het begrip 'revival van geloof onder immigranten' samenvatten. Taal en gewoontes veranderen in een ander land, maar het geloof blijft toch echt het referentiepunt met het 'oude/oorspronkelijke' leven. Marokkaanse jongeren zien de islam als een middel om zich te profileren, en helaas slaan zij soms 'ietwat' door. En zo gaat de vlieger ook op voor het nationalisme. Waarom denk je dat Marokkanen redelijk nationalitisch zijn? Of Turken die chauvanistisch zijn? Afijn, om het verhaal kort te houden: tijd zal het leren. Met de Italianen is het goed gekomen, en daar zijn de Marokkanen niks vergeleken bij.
Laatst gewijzigd door Chaimae op di mar 10, 2009 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

:D Oke Chaimae. Geweldig antwoord. Ik ben trots op je. Jij bent het afgelopen jaar zo gegroeid.
Ik kom op je post terug, maar nu niet. .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef::D Oke Chaimae. Geweldig antwoord. Ik ben trots op je. Jij bent het afgelopen jaar zo gegroeid.
Ik kom op je post terug, maar nu niet. .
Dat is goed, Ariel. :D Het is tijd om afscheid te nemen, moet me richten op mijn schoolachterstanden, anders heb ik twee jaar verspeeld.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Als de Joden op hun gat hadden blijven zitten, wachtend op de dingen die komen gaan , zoals water en voedsel, dan had er nu geen Jood meer geleefd. Als een mens iets wil, dan zal hij er zelf voor moeten zorgen. Toen, en ook nu. Eten en voedsel wordt je niet aangereikt behalve als je in een ziekenhuis of verpleeghuis ligt, en dan is het nog niet God die daar voor zorgt, maar het personeel dat daar werkt.
Daar ligt nu juist het probleem van de mosselman die in de islamitische maangod gelooft. Hij is opvolger van Mohammed de analfabeet en gelooft in zijn nutteloze knecht Allah waar Mohammed het onophoudelijk over heeft in zijn eenzijdige verteltrant. Als een mens iets wil, dan zal hij er zelf voor moeten zorgen. DAT DEDEN DUS DE JODEN! Maar de apathische ongeschoolde en ongeletterde volgelingen van Mohammed de analfabeet bleven op hun brandende zandkorrels zitten, wachtende op de dingen die komen zouden. Rechtstreeks van Allah vandaan, was de hoopvolle verwachting, welteverstaan.

Ze wachtten en wachtten tot ze een ons wogen; maar er gebeurde niks. Ondertussen deden moslims dus niks. Ze konden lezen noch schrijven en hadden daar ook geen behoefte aan. Want Allah zou immers op hen passen. Alsof Allah een kleuteroppas is voor godsdienstwaanzinnigen die echt waar geloven in wat Mohammed de woestijn bewoners had voor gelogen, ook werkelijk gebeurd is. Stel u voor, u woont en leeft in een tent in de woestijn en plotsklaps verschijnt een engel. Een soort nooit nader omschreven super postduif van God met een boodschap. Niks internet of een SMS-je. Want dat moest nog uitgevonden worden door moslims ongelovigen. Moslims vinden niks uit. Daar zijn ze te stom voor. Wie zijn vertrouwen in Allah stelt, trekt immers altijd en eeuwig aan het kortste eind. Hij zit in de shit en zal in de shit blijven zitten tot in de hel! De enige oplossing voor de armoedzaaier die moslim heet, was om naar een door Allah gehaat anti-islam land te emigreren waar zonder te werken het geld voor het oprapen ligt. Dit huichelachtig profiteren van de vijanden van Allah zal hem doen knetteren in het gloeiendhete hellevuur zoals door analfabeet Mohammed bedacht.

Dat is het verschil tussen de jood en de mohammedaan. Een verschil van dag en nacht. De jood die begrijpt dat hij verstand van God heeft gekregen en aan de slag moet om tot het uitverkoren volk van God te behoren, gelet op het rijke potentieel aan wetenschappers en uitvinders die het jodendom kenmerken. Dit in flagrante tegenstelling met de onwetendheid en achterlijkheid van de islamaanhanger in de voetsporen van de kampioen analfabeet Mohammed. Hij bleef op zijn luie reet zitten wachten op de heilige geest van Allah die maar nooit kwam! Waarom is een moslim eigenlijk trots? Dat een jood trots kan zijn, kan ik begrijpen. Maar een trotse moslim als naloper van Mohammed de analfabeet? Dat zeg ik, in islam is alles reverse. Wat bij ons goed is, is bij islam slecht. Wat bij ons intelligent heet te zijn, heet bij islam dom en kortzichtig. Uiteindelijk is ook Hamas als overwinnaar uit de strijd met Israël tevoorschijn gekomen. Tenminste als wij de gekunstelde islamitische wijsheid en kracht van Hamas in ogenschouw mogen nemen en voor zoete koek aannemen. Moslims zijn nu eenmaal hardleers als afstammelingen uit een achterlijke cultuur die niet leren willen vanuit een superieur analfabetisme.

Moslims over de hele wereld wijzen God keer op keer op zijn vele tekortkomingen door uit zijn naam geweld te gebruiken tegen zaken die hen niet welgevallig zijn over hem en zijn arabische analfabete secondant. Een grotere godslastering tegen Allah is voor een intelligent mens niet denkbaar. Zou het dan aan intelligentie ontbreken bij de meeste moslims? :D :rongue:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef:God had een verbond met de volk van Israel. Ze hadden alles wat hun hartje begeerde. Ze hadden de privilege en God voorzag ze van voedsel, water. Ze hadden zelfs kleding die ze niet hoefden te wassen, want ze bleven altijd schoon. Hier namen ze echter niet genoeg mee. Musa zei toen dat ze maar moeten afdalen en opzoek moeten gaan naar een ander stukje grond, waar ze kunnen verbouwen. Ze wouden uien, linzen et cetera. Afijn, ze hadden dus de Sabbath.

Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl. Ze merkten dat het meeste vis op zaterdag te vissen was, maar dan mochten ze niet werken. Wat deden ze toen? Vrijdagnacht gooiden ze de net erin, en zaterdag maakten ze dan het luikje dicht, zodat het vis niet ontsnapte. En zondag haalden ze dan de winst naar binnnen..
Kom op, haal je kritische geest hier boven, Chaimae, wat klopt niet aan het verhaal hier?
Het volk Israel kende een periode van vreugde, rijkdom en overvloed. Daar refereert deze vers aan. Dus, wat valt hier nou niet aan te begrijpen? Mijn kritische geest heb ik al laten draaien.
hmmm....
"Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl."

Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften? Tijdens de periode in Egypte, nog voor Mozes de Joden uit de slavernij hielp... je weet wel, die episode met de Farao... VOOR de 10 geboden en het verbond! Nadien, nadat ze weg waren uit Egypte, werd over het "volk van Israel" gesproken!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

Ketter schreef:hmmm....
"Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl."

Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften? Tijdens de periode in Egypte, nog voor Mozes de Joden uit de slavernij hielp... je weet wel, die episode met de Farao... VOOR de 10 geboden en het verbond! Nadien, nadat ze weg waren uit Egypte, werd over het "volk van Israel" gesproken!
Volgens Wikipedia zit je ernaast:
Volgens het boek Genesis stammen de Israëlieten af van de 12 zonen van Jakob (die Israël werd genoemd). Door een hongersnood gedwongen vestigden zij zich, op uitnodiging van hun broer Jozef die door God onderkoning (vizier) werd van de Farao, in het land Gosen in Egypte. Gedurende enkele eeuwen groeiden hun afstammelingen snel uit tot een flink volk. De Egyptenaren, ondertussen bang geworden dat zij overvleugeld zouden worden door de zich snel vermenigvuldigende Israëlieten, dwongen hen tot slavendienst en bevalen uiteindelijk zelfs dat pasgeboren jongetjes gedood moesten worden.

In deze periode trad Mozes op en op Gods bevel leidde hij het volk uit Egypte. Dit wordt beschreven in het boek Exodus.
...
Volgende keer een raadsel met een oplossing, graag.. :D
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

Ik denk dat het zelfs nog ingewikkelder is.
Ik heb ergens een uitleg van dit verhaal gelezen, maar ik weet niet meer waar . Ik ga op zoek.
Maar als God de Joden gestraft heeft door de Joden in apen te veranderen, dan moet dat duizenden jaren voor Mohammed zijn tijd geweest zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Jodenhaat

Bericht door H.Numan »

Niets van dat alles. Ze weigerden de sprookjes van Moeder de Gans als waarheid te zien. Vandaar.

Die slavernij in Egypte is er nooit geweest. Zekers, er zullen best Hebreeuwse slaven zijn geweest. Op dat moment was Egypte de supermacht, dus dat is nogal begrijpelijk. Er zullen ook genoeg Hebreeuwen hun tent opgevouwen hebben, en opgezet ergens in de Nijl Delta, tijdens een hongersnood. Maar dat is de grens van de geschiedenis. De rest is gewoon een sprookje. Er is nooit een Hebreeuwse onderkoning van Egypte geweest. Geen 10 plagen, en geen ontsnapping.

De Egyptenaren hebben de bureaucratie uitgevonden! Zo'n beetje alles wat beschreven kon worden, werd beschreven. In triplo, met een kopie. Elk bezoek van elk onbetekenend stamhoofd uit donker Afrika aan de pharao werd geadministeerd. En wat hij afdroeg aan tribuut. Maar geen hieroglyph over de Hebreeeen...

In die dagen (lang voor Augustus keizer van Rome was en Quirinus landvoogd in Syrie) bestond de totale Egyptische bevolking uit ongeveer 3-4 miljoen mensen. Volgens de bijbel zouden totaal (schatting) een miljoen Hebreeuwse slaven de benen genomen hebben. Vrouwen en kinderen telden niet mee, doen ze nog steeds niet in nomadische samenlevingen. Dat zou een economische ramp zonder weerga zijn geweest. En geen Egyptenaar die zijn boekhouding herwaardeert. Of er simpelweg over schrijft. Beetje vreemd, niet waar?

Om nog maar te zwijgen over een massa migratie door een woestijn. Enig idee wat voor logistiek er komt kijken om een groep van een miljoen mensen (mannen, vrouwen, kinderen, oude van dagen) 1 maand door een woestijn te krijgen? Het Rode Kruis zou dat graag een jaar van te voren weten, zodat men het benodigde materiaal tijdig ter plaatse krijgt. Maar volgens de bijbel doolden de Hebreeuwen niet een maand maar 40 rond in de Sinai woestijn. Zo groot is die woestijn niet, en hoe voedt je een miljoen mensen in een woestijn gedurende 40 jaar?

Kortom, een dom sprookje dat niet als basis kan dienen voor een debat.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door Ketter »

naar boven schreef:
Ketter schreef:hmmm....
"Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl."

Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften? Tijdens de periode in Egypte, nog voor Mozes de Joden uit de slavernij hielp... je weet wel, die episode met de Farao... VOOR de 10 geboden en het verbond! Nadien, nadat ze weg waren uit Egypte, werd over het "volk van Israel" gesproken!
Volgens Wikipedia zit je ernaast:
Volgens het boek Genesis stammen de Israëlieten af van de 12 zonen van Jakob (die Israël werd genoemd). Door een hongersnood gedwongen vestigden zij zich, op uitnodiging van hun broer Jozef die door God onderkoning (vizier) werd van de Farao, in het land Gosen in Egypte. Gedurende enkele eeuwen groeiden hun afstammelingen snel uit tot een flink volk. De Egyptenaren, ondertussen bang geworden dat zij overvleugeld zouden worden door de zich snel vermenigvuldigende Israëlieten, dwongen hen tot slavendienst en bevalen uiteindelijk zelfs dat pasgeboren jongetjes gedood moesten worden.

In deze periode trad Mozes op en op Gods bevel leidde hij het volk uit Egypte. Dit wordt beschreven in het boek Exodus.
...
Volgende keer een raadsel met een oplossing, graag.. :D
Het punt is, naar boven, dat na de exodus Mozes het verbond sloot... je weet wel die episode met de 10 geboden op de berg Horeb, waar ook de Sabbat een onderdeel van is (8e gebod). Deze werden dan bijgehouden in de "Ark van het Verbond".

Voordat het verbond er was, in Egypte, geen Sabbat-wet.

Daarom begon ik met de zin "Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften?".

En merk op dat ik inderdaad schrijf "volgens de heilige geschriften". Ik weet wat ik zeg, want historisch gezien is er nooit een exodus uit Egypte geweest. Mozes is een mythische figuur. Zoals Numan zegt. Heel die monotheistische ruzie die we nu kennen met Jodendom, Christendom en Islam is gebaseerd op fictie. En dat is natuurlijk, heel erg triest. Heel, heel erg triest.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Jodenhaat

Bericht door H.Numan »

He wat jammer nou.
Raadseltje: wat is de overeenkomt tussen de Paashaas, het Kerstmannetje en Mozes?
Ze bestaan geen van allen.

Het is waarschijnlijk niet Mozes, maar de Mozes. Eerder een titel dan een naam. Vergelijk: Toetmoses.
Die wetten waar jij het over hebt zijn geleidelijk ontstaan. Over een periode van een paar honderd jaar. Een periode waarin de Hebreeen veranderen van een semi nomadische in een agrarische samenleving.
Het boek Mozes is niet door 1 persoon geschreven, maar door velen. Wederom, over een periode van een paar honderd jaar.

Je moet sprookjesboeken niet gebruiken als uitgangspunt in een debat. :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

Ketter schreef:hmmm....
"Destijds leefden ze van de visserij, langs de bekende Nijl."

Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften? Tijdens de periode in Egypte, nog voor Mozes de Joden uit de slavernij hielp... je weet wel, die episode met de Farao... VOOR de 10 geboden en het verbond! Nadien, nadat ze weg waren uit Egypte, werd over het "volk van Israel" gesproken!
Ketter schreef:Het punt is, naar boven, dat na de exodus Mozes het verbond sloot... je weet wel die episode met de 10 geboden op de berg Horeb, waar ook de Sabbat een onderdeel van is (8e gebod). Deze werden dan bijgehouden in de "Ark van het Verbond".

Voordat het verbond er was, in Egypte, geen Sabbat-wet.

Daarom begon ik met de zin "Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften?".

En merk op dat ik inderdaad schrijf "volgens de heilige geschriften". Ik weet wat ik zeg, want historisch gezien is er nooit een exodus uit Egypte geweest. Mozes is een mythische figuur. Zoals Numan zegt. Heel die monotheistische ruzie die we nu kennen met Jodendom, Christendom en Islam is gebaseerd op fictie. En dat is natuurlijk, heel erg triest. Heel, heel erg triest.
:shock:
Men rommelt wat af, om het gelijk te krijgen. :mrgreen:
Eerst was het juiste antwoord 'er werd nog niet over het volk van Israël gesproken' en nu is het juiste antwoord opeens 'er was nog geen Sabbath-wet'..

Dat het allemaal fictie is doet voor de vraagstelling, het raadsel, niet terzake.
RTFM
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door Ketter »

naar boven schreef: Men rommelt wat af, om het gelijk te krijgen. :mrgreen:
Eerst was het juiste antwoord 'er werd nog niet over het volk van Israël gesproken' en nu is het juiste antwoord opeens 'er was nog geen Sabbath-wet'..
Nu snap ik wat je bedoelt.

Ik herhaal m'n oorspronkelijke post: "Wanneer was dat, volgens de heilige geschriften? Tijdens de periode in Egypte, nog voor Mozes de Joden uit de slavernij hielp... je weet wel, die episode met de Farao... VOOR de 10 geboden en het verbond! Nadien, nadat ze weg waren uit Egypte, werd over het "volk van Israel" gesproken!"

De bedoelde klemtoon lag (blijkbaar niet zo duidelijk) op de tijdslijn en het verbond. Een verduidelijking dat de Sabbath-wet deel is van het verbond spreekt eigenlijk helemaal voor zich. Het draait immers in heel het verhaal over die wet.
naar boven schreef:'er werd nog niet over het volk van Israël gesproken'
Inderdaad, I stand corrected, ook mijn antwoord bevatte dus een belangrijke hiaat. Voor de staat Israël werd, volgens de bijbel, van het volk van Israël gesproken, als de afstammelingen van Jacob.

Goed dat er nog andere mensen zijn die kritisch lezen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

Overigens is de Sabbath-wet (Gedenk de Sjabbat, dat gij die heiligt) het vierde gebod en niet het achtste.
Behalve bij de Roomsen en de Lutheranen, daar is het het derde gebod (en niet het achtste).
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

Dit is trouwens weer een duidelijk teken dat Mohammed een zooitje van de koran gemaakt heeft. Hij wist niet half waar hij het over had.
Hij gebruikte verhalen uit de bijbel, maar trok ze uit zijn verband, en gaf daar zijn eigen draai aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door Ketter »

naar boven schreef:Overigens is de Sabbath-wet (Gedenk de Sjabbat, dat gij die heiligt) het vierde gebod en niet het achtste.
Behalve bij de Roomsen en de Lutheranen, daar is het het derde gebod (en niet het achtste).
:razz:, hoe kom ik eigenlijk aan die 8 dan? Ik moet meer m'n bronnen nakijken als ik typ.
Een forum ziekte: te snel wezen in antwoorden.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Jodenhaat

Bericht door Adinah »

Hatred for Jews in Malmö, Sweden

As the Israeli and Swedish tennis teams faced off against one another in Malmö, Sweden over the weekend, the dull roar of a crowd was audible. But the sound was not coming from the stands, where only 300 spectators were allowed since these 2009 Davis Cup matches had been closed to the public.

Afbeelding
An anti-Semitic poster on a street corner in Malmo, Sweden reads: Let them play.
Photo: Courtesy


The commotion was outside the stadium walls, where a reported 6,000 anti-Israel demonstrators had gathered to protest the Swedish government's willingness to host the Israelis for the competition.

The demonstration ultimately erupted into violence, resulting in the detention of around 100 protesters and the arrest of six of them on rioting charges.

"Since I've been here, this is the first time there has been a full-on demonstration," said Rabbi Shneur Kesselman, head of the Chabad center in Malmö, where he arrived five years ago. "What was powerful about it was that it was the first time that people actually saw the hatred."

But what should have been a shocking loss of social order is not exactly new for Malmö. The city - Sweden's third-largest, located at the southern tip of the country - has rapidly grown accustomed to such disturbances.

Over a quarter of its resident population is made up of immigrants, many of them from Arab countries; Iraq, Iran, and Lebanon are all in the top 10 countries of origin for immigrants, according to census data.

Afbeelding
Masked anti-Israel protestors clash with police outside the Baltic Arena in Malmo, Sweden.
Photo: AP


Political tensions boiled over in January, when a peaceful pro-Israel demonstration in the center of the city was disrupted by a counter-demonstration of anti-Israel protesters, made up primarily of Muslim immigrants and far-Left ethnic Swedes.

The protesters threw rocks and firecrackers and attempted to intimidate rally participants into leaving. Citing safety concerns, police finally dispersed the pro-Israel group - even though it had a permit from the city council to demonstrate.

A second rally was held in early February, a larger protest that officially invited not only Malmö's Jews, who number about 1,200, but anyone supportive of free speech - a move that boosted turnout to include many Christian and secular Swedes. Once again, anti-Israel demonstrators arrived at the scene, but their numbers were too small to disperse the demonstration.

According to Kesselman, dialogue with these anti-Israel protesters has been minimal, and though the wider Jewish community has discussed direct engagement, there is no plan for the near future.

"It's too early to tell what could actually happen," he said. "You have people who are family members of Hamas members, for example. People who are waving Hamas and Hizbullah flags. It's not just people denouncing Israel - it's people supporting these organizations."

Last Saturday and Sunday, further disruptions plagued the tennis tournament, which had been quarantined by the city council for what it claimed were security concerns.

The protests mostly emanated from an ad-hoc organization called Stop the Match, which was formed specifically to cancel the Davis Cup tournament with Israel.

Olof Holmberg, spokesman for Stop the Match, doubted the city council's explanation for closing off the competition.

"There was clearly a political dimension in the decision to close the match to the public, although the officials [are] quoted saying it was for security reasons," he said.

On the first day of the competition, Stop the Match's anti-Israel protesters, armed with fireworks and paint bombs, gathered outside the stadium in an effort to halt or disrupt the proceedings by whatever means possible, in retribution for "the ongoing occupation [of] Israel denying the Palestinian people the right to live in peace and to practice sports," according to its Web site.

Video footage of the protest, available on YouTube, shows the march quickly descending into chaos, as demonstrators hurl large fireworks at mounted police, climb on top of police vehicles and attempt unsuccessfully to enter the stadium.

Holmberg was unapologetic for the violence.

"We concluded that 'Malmö is Gaza,'" he said. "We were all Palestinians at the stadium."

On Sunday, Israel's Harel Levy was able to secure a win over Swede Andreas Vinciguerra, moving the Israeli team to the Davis Cup quarterfinals. But it remains to be seen whether supporters of Israel can expect a similar victory in the struggle to express their views freely in Malmö.

Kesselman was optimistic.

"Right now, I think there's a feeling of defiance after the Israeli victory," he said. "People feel great specifically because of the background of what led up to it, all the negative politics. Even for people who have never watched tennis before, the Israeli victory was a huge boost."
bron: http://www.jpost.com/servlet/Satellite? ... 2FShowFull" onclick="window.open(this.href);return false;
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jodenhaat

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:In die dagen (lang voor Augustus keizer van Rome was en Quirinus landvoogd in Syrie) bestond de totale Egyptische bevolking uit ongeveer 3-4 miljoen mensen. Volgens de bijbel zouden totaal (schatting) een miljoen Hebreeuwse slaven de benen genomen hebben.
Een miljoen? Waar staat dat in de Bijbel of waarop is die schatting gebaseerd? Het is inderdaad zo dat er geen Egyptische annalen bestaan die een grote exodus van slaven beschrijven (of het zou nog gevonden moeten worden), maar toch vind ik dat er, voor een uitsluitend mythische geschiedschrijving, opvallend veel onnodige details voorkomen (geslachtsregisters e.d.) in die oude bijbelboeken. Soms zelf pijnlijke details, waar ook H. Numan laatst op doelde toen hij een passage vermelde dat het volk met de hulp van God toch niet opgewassen bleek te zijn tegen een tegenstander met ijzeren strijdwagens. Dat zou je toch niet verwachten van een uitsluitend mythische geschiedschrijving waarin de grootsheid van Jaweh altijd centraal staat. :? :?:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Om nog maar te zwijgen over een massa migratie door een woestijn. Enig idee wat voor logistiek er komt kijken om een groep van een miljoen mensen (mannen, vrouwen, kinderen, oude van dagen) 1 maand door een woestijn te krijgen? Het Rode Kruis zou dat graag een jaar van te voren weten, zodat men het benodigde materiaal tijdig ter plaatse krijgt. Maar volgens de bijbel doolden de Hebreeuwen niet een maand maar 40 rond in de Sinai woestijn. Zo groot is die woestijn niet, en hoe voedt je een miljoen mensen in een woestijn gedurende 40 jaar?

Kortom dom sprookje dat niet als basis kan dienen voor een debat.
Je hebt volkomen gelijk! Slechts niet kortzichtig nadenken, hersens gebruiken en inzien dat elk mens het recht heeft om te fantaseren, te liegen, hersenspinsels als waar te etaleren. Met andere woorden: de verstandige mens een rad voor de ogen te draaien met het absurde als de logica van mystieke vindingrijkheid. :question:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Jodenhaat

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:In die dagen (lang voor Augustus keizer van Rome was en Quirinus landvoogd in Syrie) bestond de totale Egyptische bevolking uit ongeveer 3-4 miljoen mensen. Volgens de bijbel zouden totaal (schatting) een miljoen Hebreeuwse slaven de benen genomen hebben.
Een miljoen? Waar staat dat in de Bijbel of waarop is die schatting gebaseerd? Het is inderdaad zo dat er geen Egyptische annalen bestaan die een grote exodus van slaven beschrijven (of het zou nog gevonden moeten worden), maar toch vind ik dat er, voor een uitsluitend mythische geschiedschrijving, opvallend veel onnodige details voorkomen (geslachtsregisters e.d.) in die oude bijbelboeken. Soms zelf pijnlijke details, waar ook H. Numan laatst op doelde toen hij een passage vermelde dat het volk met de hulp van God toch niet opgewassen bleek te zijn tegen een tegenstander met ijzeren strijdwagens. Dat zou je toch niet verwachten van een uitsluitend mythische geschiedschrijving waarin de grootsheid van Jaweh altijd centraal staat. :? :?:
Als je het verhaal leest, wordt er gesproken over aantallen. De bijbel is nogal royaal met aantallen. Niet alleen de bijbel deed dat overigens, het was heel gewoon in de oudheid om ronde getallen te gebruiken en niet op een nulletje meer of minder te kijken.
Als je die getallen neemt, het aantal vrouwen en kinderen er bij optelt (die worden nooit genoemd) dan kom je heel vlot op een miljoen uit.
Maar dat maakt op zich weing uit. Trek een nulletje af. Dan praat je over 100.000 mensen. En ook dat is een logistieke operatie van formaat. Vandaag de dag kan een redelijke organisatie 100.000 mensen een maand door een woestijne loodsen, maar toen niet. Water wagens bestonden niet. En ik hecth bijzonder weinig geloof aan de voedsel droppings van den Heere.

Harry Potter staat overigens ook vol met verwijzingen naar echte gebeurtenissen of plaatsen. Het feit dat Londen vermeldt wordt en dat Engeland een minister president heeft wil nog niet zeggen dat Harry echt is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie