Rellen op Tempelberg

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Lodewijk Nasser

Rellen op Tempelberg

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Feb 10, 2007 1:53 pm

Gewonden bij rellen Tempelberg

door onze correspondent

Zaterdag 10 februari 2007 - Ad Bloemendaal- TEL AVIV - De Israëlische politie heeft gisteren op en nabij de Tempelberg in Jeruzalem slag geleverd met honderden Palestijnen. Zoals verwacht kwam het na de vrijdagse gebedsdienst in de Aksa-moskee tot felle protesten tegen werkzaamheden die Israël laat uitvoeren aan de westkant van de berg.

Jonge Palestijnen bekogelden de massaal aanwezige politie met stenen, brandbommen en flessen. De politie gebruikte de wapenstok en luchtdrukgranaten om de betogers te verspreiden. Vijfien agenten en achttien Palestijnen raakten licht gewond.

In verband met de waarschijnlijkheid van ordeverstoringen was toegang tot het moskeeëncomplex gisteren voorbehouden aan mannen van 45 jaar en ouder met Israëlische identiteitsbewijzen. De politie ging ervan uit dat de enkele honderden jonge Palestijnen die de rellen begonnen, zich al sinds donderdag in het complex schuil hielden. In de loop van de middag, toen het rustiger werd, trok een deel van de betogers zich terug in de Aksa-moskee, die vervolgens door de politie werd omsingeld. Na bemiddeling door Arabische leden van het Israëlische parlement kregen ze een vrije aftocht.

Later op de dag hielden ongeveer tienduizend betogers een optocht door het centrum van Nazareth, in het noorden van Israël. De demonstratie was georganiseerd door de radicale Islamitische Beweging. De betogers voerden spandoeken mee met leuzen tegen 'de Joodse aanval op de Aksa-moskee'. Ook in Jenin en Tulkarm op de Westelijke Jordaanoever werd gedemonstreerd.

Buiten Israël en de bezette gebieden leiden de werkzaamheden in Jeruzalem eveneens tot protesten. Het Egyptische ministerie van Buitenlandse Zaken riep de Israëlische ambassadeur in Caïro op het matje. In een verklaring liet Egypte weten dat alles wat in, of in de buurt van, de heilige plaats gebeurt, gevoelig ligt bij Arabieren en moslims. "De toestand kan derhalve explosief genoemd worden", aldus een Egyptische regeringswoordvoerder.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Manon

Berichtdoor Manon » Za Feb 10, 2007 2:08 pm

Ik baal hierbij steeds van de ontzettend gekleurde berichtgeving op VRT (zowel TV als radio) en een aantal kranten.

Bovendien wil ik graag eens weten wat er zo heilig is aan Jeruzalem voor de moslims: de naam van de stad staat geeneens vermeld in de koran en de nachtelijke paardvlucht van Mohammed ging naar "de verste (= al aqsa) moskee", en die stond NIET in Jeruzalem!

Op http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=261 ... _Nederland stond een interessant artikel hierover.

Ik vrees dat moest ik joods zijn en in Israel wonen, ik er allang een paar de nek had omgewrongen moet ik zeggen.

En zo klinkt het bij De Standaard:

Rellen op Tempelberg in Jeruzalem

Aanleg nieuwe brug Tempelberg leidt tot onrust

JERUZALEM - Op de Tempelberg in Jeruzalem is het vanmorgen tot rellen gekomen tussen de Israëlische politie en islamitische betogers. Israëlische politieagenten hebben de Tempelberg bestormd om honderden moslims te verspreiden die met stenen, flessen en allerhande voorwerpen gooiden. De moslims protesteerden tegen Israëlische renovatiewerkzaamheden op een voor hen heilige plek.

Ooggetuigen zagen de politie traangas en schokgranaten afschieten. Zo'n driehonderd betogers verschansten zich in de Al-Aqsamoskee. Politieagenten stonden bij de moskee, maar gingen er niet naar binnen. Zeventien betogers en vijftien politieagenten raakten gewond.

De politie sloot alle toegangen van de oude stad tot de Tempelberg af en trok de draden los van luidsprekers waarmee volgens haar de menigte werd opgehitst. De rellen braken uit na het vrijdaggebed.

De moslims ageren tegen werkzaamheden ter vervanging van een eeuwenoude brug, die in 2004 beschadigd raakte tijdens een sneeuwstorm. Zij beschouwen de Tempelberg, van waar de profeet Mohammed naar de hemel zou zijn opgestegen, als het op twee na grootste heiligdom van hun geloof.

Volgens Israël is de kans op schade door het renovatiewerk nihil en proberen extremisten de situatie uit te buiten om de gemoederen tegen Israël op te stoken.

In het verleden leidden problemen op de Tempelberg tot onrust in de Gazastrook en op de Westoever. Op de Westoever gooiden jongeren vrijdag stenen naar een Israëlische controlepost op een toegangsweg naar Jeruzalem, maar elders verliepen geplande protestdemonstraties rustig.

---------------------------

Bij een volgende betoging die uit de hand loopt, zullen we dan ookmaar spreken over RELLEN TUSSEN POLITIE en betogers zeker?

En hoe zou het toch komen dat die "protesten" dan weer telkens beginnen na het vrijdaggebed?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 10, 2007 2:26 pm

Van mij mogen ze die @*&%# moskee met de grond gelijk maken.
Ik zou graag hier aan mee helpen.
Het is bij de beesten af dat Moslims denken dat ze alles maar kunnen permitteren.
Alles pakken ze aan om onrust te stoken.
Inderdaad bestond de moskee in Mohammed zijn tijd niet .

Het blijkt ook dat Moslims niets of weinig kunnen opbouwen, maar wel steeds alles afbreken.
De brug moet vernieuwd worden.
Punt uit.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 10, 2007 2:30 pm

Moge Allah swt de Palestijnen bijstaan in de strijd tegen de Joden. Amien ya Raba alamien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Feb 10, 2007 2:33 pm

Chaimae schreef:Moge Allah swt de Palestijnen bijstaan in de strijd tegen de Joden. Amien ya Raba alamien.

Zo te zien doet Jahweh een pak betere job!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 10, 2007 2:35 pm

Manon schreef:
Chaimae schreef:Moge Allah swt de Palestijnen bijstaan in de strijd tegen de Joden. Amien ya Raba alamien.

Komt goed. Allah stelt ze op de proef. de aarde zal niet vergaan voordat alle slechte Joden uitgeroeid zijn.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Silly

Berichtdoor Silly » Za Feb 10, 2007 2:46 pm

vind je wel leuk heh.. zien hoe mensen vermoord worden? allah la galieyun..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 10, 2007 2:50 pm

Chaimae schreef:
Manon schreef:

Komt goed. Allah stelt ze op de proef. de aarde zal niet vergaan voordat alle slechte Joden uitgeroeid zijn.

Wie zijn slechte Joden?
geef eens een definitie van een slechte Jood.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 10, 2007 2:51 pm

Silly schreef:

vind je wel leuk heh.. zien hoe mensen vermoord worden? allah la galieyun..

Ja dat vind ik fijn. Heerlijk he Sara om al die Palestijnen te zien. Palestijnen die vermoord worden, vrouwen en kinderen, leven in armoede. Watertekort omdat die Joden alles gebruiken. Da's echt fijn om te zien. Geniet je ervan?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 10, 2007 2:54 pm

Ariel schreef:
Chaimae schreef:
Manon schreef:

Wie zijn slechte Joden?
geef eens een definitie van een slechte Jood.

laat ik dit eerst voorop stellen. ik heb geen hekel aan Joden hoor. In Marokko heb je nog heel veel Joden die zich gewoon Marokkaans voelen en normaal zijn. De selchte joden dat zijn de mensen die de Palestijnen onderdrukken en vermoorden en mishandelen etc. Ik wil niet zeggen dat alle schuld bij de joden ligt.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Feb 10, 2007 2:58 pm

a dat vind ik fijn. Heerlijk he Sara om al die Palestijnen te zien. Palestijnen die vermoord worden, vrouwen en kinderen, leven in armoede.

Wat wil je. Als je de taak op je neemt om symbool voor de eeuwige strijd van Islam te staan, moet je niet klagen voor de prijs die dat kost. Geen enkele Moslim trouwens. Palestijnen doden vooral mekaar.

Watertekort omdat die Joden alles gebruiken.

Moslims hebben altijd te kort. De enige reden is dat ze niets anders dan de Koran kennen. Niet meer kunnen dan bidden, als wormen die in de grond proberen te kruipen.
Moorden, liegen en stelen kunnen ze ook goed. Dat is net zoals bidden voorgeschreven. Het doden van een Jood levert de sleutel voor het paradijs op.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

nadia

Berichtdoor nadia » Za Feb 10, 2007 2:59 pm

Chaimae schreef:
Manon schreef:

de aarde zal zeker niet vergaan maar de slechte radiacale moslims wel, hoop ik tenminste.

Silly

Berichtdoor Silly » Za Feb 10, 2007 3:05 pm

Ja dat vind ik fijn. Heerlijk he Sara om al die Palestijnen te zien. Palestijnen die vermoord worden, vrouwen en kinderen, leven in armoede. Watertekort omdat die Joden alles gebruiken. Da's echt fijn om te zien. Geniet je ervan?

dat hebben ze aan zichzelf te danken!!!
toen de joden naar isreal toegingen.. na WO2 kregen ze de verrotste grond. maar ze hebben keihard gewerkt om het bewoonbaar te maken. ze hebben alles gegeven om hun land te zien bloeien en hun kinderen een goede toekomst te geven. het zijn de palestijnen die lui zijn (en geen hulp krijgen van bijv. syrie) en die willen profiteren van alles.

ze rekruteren verdorie KINDEREN voor hun oorlog... dat is niet alleen luiheid maar gewoon immoreel..
ga niet zielig zitten doen...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 10, 2007 3:18 pm

Chaimae schreef:
laat ik dit eerst voorop stellen. ik heb geen hekel aan Joden hoor. In Marokko heb je nog heel veel Joden die zich gewoon Marokkaans voelen en normaal zijn. De selchte joden dat zijn de mensen die de Palestijnen onderdrukken en vermoorden en mishandelen etc. Ik wil niet zeggen dat alle schuld bij de joden ligt.

Jij bent me erg tegen gevallen Chaimae.
Ik ben diep in je teleurgesteld.
Wat mij betreft moet er veel gebeuren voordat ik weer vertrouwen in je heb.
Je hebt weer even je ware gezicht laten zien, en wat je nu schrijft dat je geen hekel aan joden hebt, geloof ik niet meer.

Misschien is het een goed idee om je wat meer ( met een open blijk) te verdiepen in de problemen van Israël en Palestina.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Feb 10, 2007 3:22 pm

Over het water:

Palestijnen KRIJGEN weldegelijk water van Israel.

Als ze echter hun eigen leidingen niet herstellen en het water gewoon dag en nacht laten weglopen dan hebben de huizen geen water nee.
Erg hé! die stoute joden toch!

In plaats van hun kinderen te leren met stenen gooien, zouden ze beter met z'n allen eens leren hun huizen te bouwen, hun straten te reinigen en hun eigen leefomgeving te herschikken.

In Gaza ligt trouwens de levensduur de hoogste ter wereld. Elke bestaande persoon wordt daar al jaren onderhouden door de UN in vluchtelingenstatus.
volgens mij liggen de zolders vol met nog net niet overleden mummies van betovergrootvaders en betovergrootmoeders die allemaal netjes een uitkering krijgen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 10, 2007 6:04 pm

Jij bent me erg tegen gevallen Chaimae.
Ik ben diep in je teleurgesteld.
Wat mij betreft moet er veel gebeuren voordat ik weer vertrouwen in je heb.
Je hebt weer even je ware gezicht laten zien, en wat je nu schrijft dat je geen hekel aan joden hebt, geloof ik niet meer.

Misschien is het een goed idee om je wat meer ( met een open blijk) te verdiepen in de problemen van Israël en Palestina.

Ik kijk al-jazeera wat meer dan genoeg is. Tuurlijk zijn jullie voor de Joden, aangezien jullie de Islam en Moslims haten. Da's duidelijk!

Nooit zal ik voor de Joden zijn, ik hou van mijn broeders/zusters in Palestina omwille van Allah swt. Moge Allah swt ze bijstaan.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Feb 10, 2007 6:10 pm

Nooit zal ik voor de Joden zijn, ik hou van mijn broeders/zusters in Palestina omwille van Allah swt. Moge Allah swt ze bijstaan.

Ben je voor Fatah of Hamas?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.

Willem Elsschot (1882-1960)

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 10, 2007 6:13 pm

Lodewijk Nasser schreef:

Neutraal. Het zijn Moslims. Dom natuurlijk wat ze doen, ze zijn dom bezig. In plaats zich te bundelen en samen te werken tegen de Joden, vechten ze tegen mekaar. Oh die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn, de Islam keurt dit af.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Feb 10, 2007 6:30 pm

In plaats zich te bundelen en samen te werken tegen de Joden, vechten ze tegen mekaar.

Gaat het vredesakkoord in mekka iets uithalen denk je?

Mekka mag niet falen. Het akkoord is door beide partijen ondertekent.

Gaat dit akkoord iets veranderen aan het feit dat PAlestijnen al jaren niet het minste respekt voor het leven van een andere Palestijn hebben. Dat dit respekt de laatste weken oenlijk verdwenen is.

AL die kinderen die tot zelfontploffing en moord geprogammeerd zijn, gaan ze dat terug kunnen draaien zodat er vrede komt. Al die programmatie is geen Moslim, dat is Islam.

Een Moslim doodt niet volgens de Koran. Het is Allah die dit doet.

Gaat het vredesakkoord uit Mekka iets veranderen?

Waarom haat jij de Joden zo? Wil je er ook eentje de nek doorsnijden? Hoef je niet bang meer te zijn voor de hel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ketter

Berichtdoor Ketter » Za Feb 10, 2007 7:50 pm

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Neutraal. Het zijn Moslims. Dom natuurlijk wat ze doen, ze zijn dom bezig. In plaats zich te bundelen en samen te werken tegen de Joden, vechten ze tegen mekaar. Oh die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn, de Islam keurt dit af.

Misschien zijn ze bang van de laatste dag.
Zou ik ook zijn als ik in hun plaats was.
En zolang ze de joden niet afmaken, denken ze dat de laatste dag niet komt. Want hun god haat joden of zo.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Melissa

Berichtdoor Melissa » Za Feb 10, 2007 8:39 pm

Al dat gezeur over palestijnen, die eigenlijk gewoon arabieren zijn, over hun land, waar al eeuwen joden wonen en waar de moslims de tempel en kerk hebben verwoest in Jeruzalem, toen ze het veroverden.

Nooit hoor je moslims praten over arabieren, die onder andere heel Noord-Afrika hebben gekoloniseerd. Waarom niet?

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Feb 11, 2007 11:37 pm

http://www.bible-history.com/jerusalem/ ... _wall.html

Wandel eens rond op de site. Neem een kijkje in het Jeruzalem van de 1ste eeuw.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Feb 12, 2007 12:47 am

De Tempelberg is helemaal geen heilige plek van moslims. Een theologisch trucje uit de twaalfde eeuw om de versplinterde Arabische wereld te verenigen tegen de kruisridders. De schriftgeleerden bedachten dat "de verste moskee" wel eens de Al -Asqa moskee zou kunnen zijn en riepen vervolgens op tot de Jihad.

800 jaar later zitten ze nog steeds met de gebakken peren.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Feb 12, 2007 1:09 am

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Neutraal. Het zijn Moslims. Dom natuurlijk wat ze doen, ze zijn dom bezig. In plaats zich te bundelen en samen te werken tegen de Joden, vechten ze tegen mekaar. Oh die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn, de Islam keurt dit af

god heeft ieder mens geschapen en niet aleen jouw zogenaamde broeders stom arrogant trutje dat je bent.
weet je, rot op met je superieur ego en je grote bek naar palastina of naar waar jij vandaan bent gekomen want jij hoort hier blijkbaar niet maar dat doe jij niet want je wilt alleen maar haatzaaien en plunderen net als jouw klote profeet dat heeft gedaan.
wat ben jij dom zeg, ongelovelijk dom !!!
het enige wat jij doet is profiteren maar geloof me, dit zal je heel duur komen te staan.

islam keurt wat af?
jouw hatelijk hartje, nee lieverd die heb je juist van de islam en je geloofsgenoten idemdito....

mvg boze nadia

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Feb 12, 2007 1:19 am

Chaime, de grootste leugenares ooit !!

Jij bent nog net een mens maar dan met een dubbel identiteit en met een hatelijk hartje.
In een andere topic zei je dit......

ps:
nu begrijp ik wel waarom ze jouw naar een psygoloog verwijzen, jij hebt geen psygoloog nodig maar een psyghiater......dat is een stapje verder want jij bent al gek aan het worden.

mvg boze nadia

Chaimae schreef:God moet er gewoon voor iedereen zijn, dus voor Moslims, Christenen, Hindoes etc.
Dat er in de Koran staat dat de Christenen en Joden apen en zwijnen zijn, keur ik ook af. Het liefst zou ik die Soera gewoon uit de Koran scheuren. Maar ach.

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”