Merkbaar en Meetbaar.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In het tijdschrift Skepter van de Sceptische Stichting is heel wat over deze Kilian fotografie te lezen. Zo zeggen ze daar:
Aanhangers van New Age denkbeelden nemen graag aan dat alle wezens worden bezield door een hogere, universele energie. Aurawaarnemingen kunnen dit spirituele en holistische wereldbeeld ondersteunen.

De overheersende basiskleur van een aura is volgens de auralezers het beste zichtbaar wanneer iemand in ontspannen toestand verkeert. Meestal worden er een stuk of twaalf basiskleuren onderscheiden, die elk kenmerkend zijn voor een bepaald karaktertype, vergelijkbaar met de astrologie. Iemand met een groene aura heeft naar men aanneemt veel liefde voor de natuur. De eigenschappen die aan de kleuren worden toegeschreven, komen echter niet altijd met elkaar overeen. De auralezers gebruiken verschillende interpretatieschema’s. Het is bovendien mogelijk dat de basiskleur niet aangeeft hoe iemand in het leven staat, maar wat hij of zij met het leven zou moeten doen.
Het kan vriezen of het kan dooien....
Die foto's worden gemaakt door een hand of een blad op een metalen plaat te leggen ervan gescheiden door het te belichten fotopapier (alles in het donker natuurlijk. Als je nu een hoge spannning aanlegt gaat er ionisatie optreden en wordt er licht gemaakt. Dat heet coronale ontladingsfotografie. Wat je na ontwikkeling te zien krijgt is afhankelijk van de stroomspanning, het fotopapier en de druk van je hand, de vochtigheid van de lucht, de plaatselijke stroomweerstand van de huid e.d. Heel veel variabelen dus. Dit lukt ook met dode voorwerpen zoals euromunten.
En wie kan er nu serieus beweren dat een euromunt een aura heeft?
Als je bang bent kan je huid vochtiger worden. Als je krols bent ook. Dat heeft eenzelfde soort invloed op de ontladingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:
Omschrijving
De Kirlianfotografie is een afdruk van de uitstraling of aura van levende wezens. Met een modificatie ervan kan bv. ook aangetoond worden dat de werking van homeopathische potenties energetisch is en niet afhangt van de al of niet aanwezigheid van moleculen.
Mag ik middels dit kwakzalverspraatje mijn bezwaar tegen deze meetmethode voor liefde kenbaar maken?
Dat mag jij hoor.. :razz:

Ik denk dat het bericht uit Scepter voldoende zegt.

Het is wetenschappelijk nog niet meetbaar..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mag ik middels dit kwakzalverspraatje mijn bezwaar tegen deze meetmethode voor liefde kenbaar maken?
Tuurlijk mag jij dat.
Die kwakzalversplaatjes geloof ik ook niet.

Het is een mooi gadget voor house-partys. Love-activity in the air.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

droevie schreef:
Teva Teff schreef:
Omschrijving
De Kirlianfotografie is een afdruk van de uitstraling of aura van levende wezens. Met een modificatie ervan kan bv. ook aangetoond worden dat de werking van homeopathische potenties energetisch is en niet afhangt van de al of niet aanwezigheid van moleculen.
Mag ik middels dit kwakzalverspraatje mijn bezwaar tegen deze meetmethode voor liefde kenbaar maken?
Dat mag jij hoor.. :razz:

Ik denk dat het bericht uit Scepter voldoende zegt.

Het is wetenschappelijk nog niet meetbaar ..

Het is niet meetbaar.
Alle overbodige woordjes gewoon weglaten!
Dat ziet er een stuk beter uit!
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:Het is niet meetbaar.
Alle overbodige woordjes gewoon weglaten!
Dat ziet er een stuk beter uit!
Ohh,.. maar dat kan ik heel goed zelf bepalen.. :cool:
Het zijn mijn postings :P

Niet zo boos doen hoor :wink:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

droevie schreef:
Teva Teff schreef:Het is niet meetbaar.
Alle overbodige woordjes gewoon weglaten!
Dat ziet er een stuk beter uit!
Ohh,.. maar dat kan ik heel goed zelf bepalen.. :cool:
Het zijn mijn postings :P

Niet zo boos doen hoor :wink:
En het zijn mijn verbeteringen.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Bedenk eens uit jezelf waarom het een verbetering is.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:
droevie schreef:
Teva Teff schreef:Het is niet meetbaar.
Alle overbodige woordjes gewoon weglaten!
Dat ziet er een stuk beter uit!
Ohh,.. maar dat kan ik heel goed zelf bepalen.. :cool:
Het zijn mijn postings :P

Niet zo boos doen hoor :wink:
En het zijn mijn verbeteringen.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Bedenk eens uit jezelf waarom het een verbetering is.
uit mij zelf nog wel :wink:
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Re: Merkbaar en Meetbaar.

Bericht door nadia »

Teva Teff schreef:Als iets niet Merkbaar en niet Meetbaar is, bestaat het niet.
Wat niet meetbaar is voor de ene persoon kan zeer zeker wel meetbaar zijn voor de andere persoon.
Daarom zijn zulke dingen ook persoonlijk bedoeld, opdat ieder zelf ervaart waar hij/zij zich in bevind.

cases:
Zo zijn er mensen die zeer bewust leven en in een hogere dimensie leven en anderen die daar helemaal niets van snappen en dus ook niets aanvoelen, laat staan kunnen meten op een afstand.

als jij liefde voelt dan voel jij dat voor je vriendin, ik zou een andere vorm van liefde voelen, meer als medemens.
dat maakt het meetbare wel meetbaar maar niet voor ons beide hetzelfde...


Nadia
Teva Teff

Re: Merkbaar en Meetbaar.

Bericht door Teva Teff »

nadia schreef:
Teva Teff schreef:Als iets niet Merkbaar en niet Meetbaar is, bestaat het niet.
Wat niet meetbaar is voor de ene persoon kan zeer zeker wel meetbaar zijn voor de andere persoon.
Daarom zijn zulke dingen ook persoonlijk bedoeld, opdat ieder zelf ervaart waar hij/zij zich in bevind.

cases:
Zo zijn er mensen die zeer bewust leven en in een hogere dimensie leven en anderen die daar helemaal niets van snappen en dus ook niets aanvoelen, laat staan kunnen meten op een afstand.

als jij liefde voelt dan voel jij dat voor je vriendin, ik zou een andere vorm van liefde voelen, meer als medemens.
dat maakt het meetbare wel meetbaar maar niet voor ons beide hetzelfde...


Nadia
Denken te leven in een hogere dimensie is een illusie, een waan.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Misschien is het een taalkundige kwestie maar ik zit met een lastig iets als het over hogere dimensie gaat.
Mijn zintuigen zeggen me dat er drie ruimtelijke dimensies zijn en nog een andere die we tijd noemen. Er bestaat de mogelijkheid dat er meer dan 4 dimensies zijn maar ik neem ze niet waar.
Spreekwoordelijk kan iemand in hogere sferen verblijven.
Maar wat als iemand in een hogere dimensie kan leven? Is dit de vijfde dimensie? Of op de een of andere manier een stelsel van 4 dimensies die boven/buiten de waarneembare 4 valt? Met andere woorden: in een andere wereld leven en niet in deze wereld met een extra dimensie erbij?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Mahalingam schreef:Misschien is het een taalkundige kwestie maar ik zit met een lastig iets als het over hogere dimensie gaat.
Mijn zintuigen zeggen me dat er drie ruimtelijke dimensies zijn en nog een andere die we tijd noemen. Er bestaat de mogelijkheid dat er meer dan 4 dimensies zijn maar ik neem ze niet waar.
Spreekwoordelijk kan iemand in hogere sferen verblijven.
Maar wat als iemand in een hogere dimensie kan leven? Is dit de vijfde dimensie? Of op de een of andere manier een stelsel van 4 dimensies die boven/buiten de waarneembare 4 valt? Met andere woorden: in een andere wereld leven en niet in deze wereld met een extra dimensie erbij?
Als je een waan presenteert, is het wel handig om er een wetenschappelijk woordje bij te doen.
Dat het dan nog steeds helemaal nergens op slaat, heeft de waan-evangelist natuurlijk niet door.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Ik zie dat hier druk gediscusseerd word over de wetenschappelijk mogelijkheid of onmogelijkheid van God.Ik was niet op de Hoogte dat dit soort discussies gevoerd mocht worden op deze site.Maar nu dat het blijkt dat dit wel toegestaan is zal ik binnenkort mijn mengen in zulke discussies.Hoewel ik de mening toegedaan ben dat wetenschap en geloof gescheiden gehouden dienen te worden wilt dit niet zeggen dat er geen wetenschappelijk bewijs is die de claim van de creationisten ondersteunen.

Mijn huidige opleiding heeft mijn gesterkt in mijn geloof.Ik zal dan ook in de toekomst de Big Bangtheorie en Evolutietheorie aan de kaak stellen.De reden dat ik deze 2 apart wil behandelen is omdat deze 2 verschillende wetenschappen bevatten wat overigens niet wilt zeggen dat deze 2 onlosmakend met elkaar verbonden zijn.De 1 levert namelijk de bouwstenen voor de andere.Zo kunnen ze zonder elkaar niet bestaan.Ik zal in mijn toekomstige post de wetenschappelijke termen tot een minimum proberen te beperken.Zodat iedereen de discussie kan volgen....

Zijn er forumleden die overtuigd zijn van deze theorieen en bereid zijn om met mij hierover te discusseren?
JESUS IS LORD...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

tuurlijk.

waarom dacht je dat we zulke discussies hier niet zouden toestaan????
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Beste Deovolanthe,


Natuurlijk zijn we hooglijk geïnteresseerd in jouw opinie.
Grote achting voor jouw parate kennis op dit gebied.

Hoogachtend, wachtend op je gewaardeerde berichten, met vr. groet,



Joannes
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Beste joannes,

bespeur ik daar wat sarcasme in jouw bericht :D
JESUS IS LORD...
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Nee echt niet hoor, lieve Deo

:roll:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Deovolanthe schreef:Beste joannes,

bespeur ik daar wat sarcasme in jouw bericht :D
We zijn veels te blij met je Deo.
:D
Geloof hett als we dat zeggen.
We geven niet veel complimenten hier.
En besef dat je voorlopig geen toestemming krijgt om te stoppen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Gefrustreerd

Bericht door hans van de mortel »

Ik heb eens rustig de tijd genomen om deze topic helemaal uit te lezen.

Ik zou iedereen aanraden dat ook nog eens te doen indien men twijfelt aan mijn onderstaande gedachte.

Volgens mij is Tefa Teff een zeer gefrustreerde teef. Sorry, ik moet zeggen zeer gefrustreerde persoonlijkheid. Er heeft ongetwijfeld iets ernstigs in haar leven plaatsgevonden dat haar leven veranderd heeft in een cynische levensvisie. En haar zo heeft aangezet tot al die eenzijdige kortaf neergezette van levensvreugde ontbrekende reacties.

Had het wat te maken met geloof? Was zij ooit lid van een kerkgenootschap, misschien wel verliefd/getrouwd met zo iemand? Is zij belazerd? Het lijkt er veel op. OK, allemaal speculaties. Maar ze heeft het er zelf naar gemaakt met haar reacties op dit forum.

Als ’fijnproever’ is mij dat opgevallen bij mevrouw TT. Ben ik soms de enige?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Gefrustreerd

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:Ik heb eens rustig de tijd genomen om deze topic helemaal uit te lezen.

Ik zou iedereen aanraden dat ook nog eens te doen indien men twijfelt aan mijn onderstaande gedachte.

Volgens mij is Tefa Teff een zeer gefrustreerde dame. Sorry, ik moet zeggen zeer gefrustreerde persoonlijkheid. Er heeft ongetwijfeld iets ernstigs in haar leven plaatsgevonden dat haar leven veranderd heeft in een cynische levensvisie. En haar zo heeft aangezet tot al die eenzijdige kortaf neergezette van levensvreugde ontbrekende reacties.

Had het wat te maken met geloof? Was zij ooit lid van een kerkgenootschap, misschien wel verliefd/getrouwd met zo iemand? Is zij belazerd? Het lijkt er veel op. OK, allemaal speculaties. Maar ze heeft het er zelf naar gemaakt met haar reacties op dit forum.

Als ’fijnproever’ is mij dat opgevallen bij mevrouw TT. Ben ik soms de enige?
Wat denk je zelf? Wie vertoont hier dezelfde kenmerken?
Jullie zouden elkaars alter-ego kunnen zijn.
Teva Teff

Re: Gefrustreerd

Bericht door Teva Teff »

fucmoh schreef:
hans van de mortel schreef:Ik heb eens rustig de tijd genomen om deze topic helemaal uit te lezen.

Ik zou iedereen aanraden dat ook nog eens te doen indien men twijfelt aan mijn onderstaande gedachte.

Volgens mij is Tefa Teff een zeer gefrustreerde dame. Sorry, ik moet zeggen zeer gefrustreerde persoonlijkheid. Er heeft ongetwijfeld iets ernstigs in haar leven plaatsgevonden dat haar leven veranderd heeft in een cynische levensvisie. En haar zo heeft aangezet tot al die eenzijdige kortaf neergezette van levensvreugde ontbrekende reacties.

Had het wat te maken met geloof? Was zij ooit lid van een kerkgenootschap, misschien wel verliefd/getrouwd met zo iemand? Is zij belazerd? Het lijkt er veel op. OK, allemaal speculaties. Maar ze heeft het er zelf naar gemaakt met haar reacties op dit forum.

Als ’fijnproever’ is mij dat opgevallen bij mevrouw TT. Ben ik soms de enige?
Wat denk je zelf? Wie vertoont hier dezelfde kenmerken?
Jullie zouden elkaars alter-ego kunnen zijn.
Niet echt, ik heb niets gemeen met deze waardeloze fantast, die alleen zichzelf geweldig vindt.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Gefrustreerd

Bericht door hans van de mortel »

Teva Teff schreef: Niet echt, ik heb niets gemeen met deze waardeloze fantast, die alleen zichzelf geweldig vindt.
TT heeft het over Hans van de Mortel, een waardeloze fantast, etc.

Ik fantaseer graag, maar om nou een nazi-vliegtuig als Avatar te gebruiken . . . Wil het forum daar eens even aandacht aan schenken!

Heil Hitler!

Mea culpa. Ik vind mijn opmerking kinderachting en niet relevant. In dit geval is het woord ’muggezifterij’ op zijn plaatst. Mijn knop stond op negatief en dan krijg je dat. Nu staat hij op positief en kom ik tot het besef dat het gewoon een originele Avatar is.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op di sep 04, 2007 7:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Gefrustreerd

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Ik heb eens rustig de tijd genomen om deze topic helemaal uit te lezen.

Ik zou iedereen aanraden dat ook nog eens te doen indien men twijfelt aan mijn onderstaande gedachte.

Volgens mij is Tefa Teff een zeer gefrustreerde teef. Sorry, ik moet zeggen zeer gefrustreerde persoonlijkheid. Er heeft ongetwijfeld iets ernstigs in haar leven plaatsgevonden dat haar leven veranderd heeft in een cynische levensvisie. En haar zo heeft aangezet tot al die eenzijdige kortaf neergezette van levensvreugde ontbrekende reacties.

Had het wat te maken met geloof? Was zij ooit lid van een kerkgenootschap, misschien wel verliefd/getrouwd met zo iemand? Is zij belazerd? Het lijkt er veel op. OK, allemaal speculaties. Maar ze heeft het er zelf naar gemaakt met haar reacties op dit forum.

Als ’fijnproever’ is mij dat opgevallen bij mevrouw TT. Ben ik soms de enige?
Had ik al mijn excuses aangeboden Teva? Mijn reactie was waarschijnlijk ingegeven omdat jouw reacties mij niet bevielen. Een zeer slechte zaak om je objectiviteit door emoties te laten beïnvloeden. Komt voort uit mijn onzekerheid, denk ik.

Mogelijk heeft Teva toch gelijk met haar stelling, volgens mij.
Iedereen weet zo langzamerhand wel dat ik uitga van het bestaan van een Almacht, maar dat ik daar niets over kan zeggen omdat hij niet te meten en te bemerken is. Ik ben dus een agnosticus.

Maar een Almacht is geen Almacht als hij niet kan bepalen of iets wel of niet opgemerkt en gemeten kan worden. Hij staat het gewoon niet toe. En waarom redeneer ik zo? Omdat zolang wij het eeuwige leven niet kunnen bereiken - een mens leeft maar kort - wij dit niet kunnen ervaren of beleven. In die zin is jouw stelling aanvechtbaar. Ik ben weliswaar geen wiskundeknobbel, maar er bestaat toch wel zoiets als een onbekende factor x? Of heb ik de klok horen luiden en weet niet waar dat ding hangt? Wat is zeventig jaar in de ruimtelijke tijd van de kosmos? Nul komma met daarachter een hele rij nullen tot en met een eentje. Telt dus niet in de wetenschap, bestaat dus niet.

Maar de mens bestaat wel degelijk. Of niet soms?

Kortom, een intelligente kracht die alle dynamische energie behelst kan zich manifesteren wanneer hij wil. In theorie is hij dus wel degelijk te meten wanneer die gelegenheid wordt geboden.

Ik wil mij als stoffelijk wezen met wat van die onbenullige deeltjes van die enorme massa aan energie die ik voorstel niet meten met iets dat door zijn volume gewoonweg niet te meten is maar er wel is. Dat is al begrepen!

Zeventig jaar heeft een gemiddeld mensenleven. Een Almacht is, maar is niet te meten door de nietige mens. Zeventig jaar . . . laat me niet lachen. Ik heb wel wat nuttigers en leukers te doen dan een Almacht te gaan meten.

Einstein was daar volgens mij de laatste twaalf jaren van zijn leven mee bezig. Dat waren verspilde nutteloze trieste jaren. Nadenken, hersens gebruiken voordat je wat gaat ’meten’. Ontbrak het Einstein dan aan een bepaalde vorm van intelligentie? Hoogmoed misschien de oorzaak?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

METEN = WETEN!

Moeten we alleen wel weten wáár en wat we moeten meten. Wat wij niet weten, kunnen wij ook niet meten. Bestaat het dan niet? De mens is tegenwoordig in staat meer te meten dan vroeger. Lezen we de wetenschapsrubrieken, dan kun je je afvragen of er wel goed wordt gemeten. Ook Einstein had zich behoorlijk in de vingers gesneden met een ’wetenschappelijke’ verkeerde meting.

Als we iets merken kunnen we aan de slag met meten. Maar merk je niets, wat moet je dan meten? Wat je weet, hoef je niet te meten en ook niet te merken. Bovendien is het nog maar de vraag of een mens in een ander galactisch stelsel in staat zal zijn nog dingen te bemerken.

De aarde waarop wij leven stelt ons inderdaad perfect in staat om alles te merken en te meten. Een te fel lichtschijnsel zou ieder mens (tijdelijk of voorgoed?) kunnen verblinden terwijl hij nog wel wat jaartjes verder mag leven. Ook kunnen bepaalde geluidsgolven de mens ongeschikt maken voor waarnemingen met het oor. Hij is dan niet meer in staat waar te nemen. Laat staan nog te meten.

De mens bepaalt niet, want hij moet sterven! Hoe kan hij dan bepalen of hij wel of niet iets kan merken of weten? Door de dood van de mens wordt duidelijk aangegeven dat de mens beperkingen heeft. Hij kan merken en hij kan meten. Dat wordt hem gegeven voor korte tijd. Echter, om ’grootse’ dingen te meten zal hem altijd tijd te kort zijn.

Het is dan ook niet aan de mens om te bepalen wat wel of niet bestaat. Want dan zou de mens in staat zijn zichzelf eeuwig in leven te houden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie