Merkbaar en Meetbaar.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

ajax schreef:Waarom geloof je dan dat de wereld per toeval is geschapen?
Een realist gelooft niet dat de wereld bij toeval is geschapen.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Teva Teff schreef:
ajax schreef:Waarom geloof je dan dat de wereld per toeval is geschapen?
Een realist gelooft niet dat de wereld bij toeval is geschapen.
Hoe dan wel?
A proud amazigh!

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Scheppen is bewust iets vormgeven.

nadia

Bericht door nadia »

Teva Teff schreef:Scheppen is bewust iets vormgeven.
zo denk ik er ook over.

ik vind het eigenlijk heel creatief van de maker, wie het ook mag zijn of wat het ook mag zijn.
en eigenlijk zijn we allemaal creatief, misschien zijn we toch een deel van de creatieve maker want eigenlijk maken wij, de mensheid veel af met achitectuur,technologie etc etc.

liefs nadia

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

En de aarde is niet bewust vormgegeven.

Anneke

Bericht door Anneke »

Teva Teff schreef:Het is een wonder dat je kunt denken dat er een onwaarneembare dinges is die uit treiterij een kind met een kort armpje laat opgroeien.
Niks treiterij, het was heus niet dat ze niet normaal kon leven omdat een arm iets korter was. Het ging erom dat mensen die dat hebben, veel last van hun rug kunnen krijgen. En zeeeer toevallig voelde mijn vriendin tijdens het gebed de arm ietsjes groeien.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Teva Teff schreef:
Hoe weet jij dat bewijs?
A proud amazigh!

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Anneke schreef:
Teva Teff schreef:Het is een wonder dat je kunt denken dat er een onwaarneembare dinges is die uit treiterij een kind met een kort armpje laat opgroeien.
Niks treiterij, het was heus niet dat ze niet normaal kon leven omdat een arm iets korter was. Het ging erom dat mensen die dat hebben, veel last van hun rug kunnen krijgen. En zeeeer toevallig voelde mijn vriendin tijdens het gebed de arm ietsjes groeien.
Toevallig ben ik helemaal niet onder de indruk van dit zogenaamde christenwonder. Eigenlijk is het best wel zielig dat jonge mensen elkaar zo opjutten met hun collectieve christengekte.

Ken je het softenondrama?
Misschien kunnen de biddende Soulsurvivende jongeren daar eens een keer mee aan de slag.

Ketter

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Teva Teff schreef:
Hoe weet jij dat bewijs?
Da's redelijk duidelijk hoor, de natuurwetten die de aarde vorm hebben gegeven (zwaartekracht, centrifugale krachten, corrioliskrachten, en op kleinere schaal erosie, geothermische krachten, afkoeling, etc) zijn redelijk goed gekend. We kennen veel van onze aarde.

Bewijs jij maar is dat het bewust is gevormd. :lol:

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ketter

Bericht door Ketter »

Anneke schreef:
Anneke, en toevallig is die groei ook niet meetbaar. Dat weet ik heel zeker. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

droevie

Bericht door droevie »

toeval is niet merkbaar en niet meetbaar dus bestaat het niet :smile:

liefde is niet merkbaar en niet meetbaar, dus bestaat het niet..

deze stelling is.. je kop in het zand steken :wink: En je eigen kaders gaan ontwikkelen.

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

droevie schreef:toeval is niet merkbaar en niet meetbaar dus bestaat het niet :smile:

deze stelling is.. je kop in het zand steken :wink: En je eigen kaders gaan ontwikkelen.
Zullen we de 2de foute stelling van je eerst bekijken?
Mag ik daarbij verzoeken je eigen in het zand gestoken koppetje er uit te halen en de zintuigen op scherp te zetten (als je dat als christen nog kunt!).
Liefde is wel degelijk merkbaar en meetbaar.

droevie

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:
droevie schreef:toeval is niet merkbaar en niet meetbaar dus bestaat het niet :smile:

Zullen we de 2de foute stelling van je eerst bekijken?
Mag ik daarbij verzoeken je eigen in het zand gestoken koppetje er uit te halen en de zintuigen op scherp te zetten (als je dat als christen nog kunt!).
Liefde is wel degelijk merkbaar en meetbaar.
Ohh, maar ik heb mijn kop niet in het zand hoor.. :wink:

Het is mijn werk om met zintuigen te werken.. krijg ik geld voor...
Buiten Christen ben ik nl mens.. die ook geld moet verdienen.. :razz:
(in de normale mensen wereld)

Het is maar wat jij onder liefde verstaat..

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

droevie schreef: Het is maar wat jij onder liefde verstaat..
Hetzelfde als jij.
Of dacht je dat iemand bij wie de liefde voor een goddelijke onwaarneembare dinges ontbreekt geen gevoelens voor liefde kan hebben?

droevie

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:
Hetzelfde als jij.
Of dacht je dat iemand bij wie de liefde voor een goddelijke onwaarneembare dinges ontbreekt geen gevoelens voor liefde kan hebben?
Niet gelijk alles gaan invullen.. :wink: van wat ik denk..
Doe ik ook nooit ..

Maar goed, vertel maar wat ik onder liefde versta..

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Als ik zo vrij mag zijn, het zou best eens kunnen, onder voorbehoud, verbeter me alsjeblieft als ik te brutaal ben, waarschijnlijk hetzelfde als jij.

droevie

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:
Als ik zo vrij mag zijn, het zou best eens kunnen, onder voorbehoud, verbeter me alsjeblieft als ik te brutaal ben, waarschijnlijk hetzelfde als jij.
Of dacht je dat iemand bij wie de liefde voor een goddelijke onwaarneembare dinges ontbreekt geen gevoelens voor liefde kan hebben?[/quote]

1. Nee, je bent niet brutaal..
2. antwoord mijn vraag: Hoe zie ik liefde
of misschien beter gezegd: Hoe zie jij dan liefde.. kan ik gaan bekijken of het overeenkomt met mijn liefde beeld..

Oja.. je mag het woordenboek gebruiken..

Vervolgens.. toon aan dat het meetbaar is.

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hoe kom je er bij dat liefde niet merkbaar en meetbaar is.
Heb jij zelf nooit liefde voor iets gevoeld in je leven?
Dat lijkt me sterk.

droevie

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:Hoe kom je er bij dat liefde niet merkbaar en meetbaar is.
Heb jij zelf nooit liefde voor iets gevoeld in je leven?
Dat lijkt me sterk.
Beste Teff..

Jij stelt hier weer een wedervraag.. Waarom geef je geen antwoord op de vraag die ik gesteld heb.

Volgens jouw had ik het fout dat liefde meetbaar is.
(Je zou ten 1e beginnen bij punt 2)

Hoewel beginnen bij punt 1 makkelijker geweest zou zijn..
Toeval..

Ik heb diverse keren gevraagd dat jij je antwoord zou toelichten..
Het enige wat ik terug krijg is een cynisch antwoord.. in een wedervraag. Ik snap niet..(zal wel omdat ik een Christen ben en zeer waarschijnlijk niets afweet van de zintuigen) waarom ik wel antwoorden op jouw vragen moet stellen.. terwijl jij weigert een antwoord terug te geven. Op die manier heb ik geen zin om met jouw te discuseren.. en hoef ik jouw niet serieus te nemen.

Wil je een 'normale' discussie.. dan wil ik jouw ook serieus nemen..
Maar geef dan wel antwoord op de vragen die ik gesteld heb en draai er niet omheen. Als jij deze vragen beantwoord heb.. zal ik mijn antwoord geven waarom ik denk dat liefde niet meetbaar is.

vraag 1: Hoe zie ik liefde
vraag 2: Toon aan dat liefde meetbaar is.

En vervolgens kunnen we gaannaar punt 1. Toeval..
Toeval bestaat niet.. omdat het niet merkbaar is en meetbaar

Teva Teff

Re: Merkbaar en Meetbaar.

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:Als iets niet Merkbaar en niet Meetbaar is, bestaat het niet.
Liefde is merkbaar, dus liefde bestaat.
En dat het meetbaar is, ik zeg ja.
Als jij nee zegt, ik vind dat het een beetje dom, maar ga dat lekker zelf uitzoeken.
Met jouw liefdevoorbeeld staat mijn stelling nog steeds recht overeind.

droevie

Re: Merkbaar en Meetbaar.

Bericht door droevie »

Teva Teff schreef:
Teva Teff schreef:Als iets niet Merkbaar en niet Meetbaar is, bestaat het niet.
Liefde is merkbaar, dus liefde bestaat.
En dat het meetbaar is, ik zeg ja.
Als jij nee zegt, ik vind dat het een beetje dom, maar ga dat lekker zelf uitzoeken.
Met jouw liefdevoorbeeld staat mijn stelling nog steeds recht overeind.
Ik onthou mij hier van commentaar.. :wink:

BFA

Bericht door BFA »

Toon aan dat liefde meetbaar is.
Kirlian fotografie.

Er wordt veel toegekend aan Kirlian fotografie dat het niet is.
Wat een feit is: 2 dezelfde personen gefotografeerd op het ogenblik dat ze zich verliefd voelen op elkaar of kwaad, geven andere resultaten.

Men heeft nog geen manier gevonden om de interpretatie van Kirlianfotografie te meten. (kleuren verschillen bij lichte temperatuurwijziging of ander merk of soort film) Er is duidelijkheid genoeg om te meten of men liefde of haat meet, men kan er geen schaal op plakken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

droevie

Bericht door droevie »

BFA schreef:
Toon aan dat liefde meetbaar is.
Kirlian fotografie.

Er wordt veel toegekend aan Kirlian fotografie dat het niet is.
Wat een feit is: 2 dezelfde personen gefotografeerd op het ogenblik dat ze zich verliefd voelen op elkaar of kwaad, geven andere resultaten.

Men heeft nog geen manier gevonden om de interpretatie van Kirlianfotografie te meten. (kleuren verschillen bij lichte temperatuurwijziging of ander merk of soort film) Er is duidelijkheid genoeg om te meten of men liefde of haat meet, men kan er geen schaal op plakken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography
Dit behoort tot de pseudowetenschap. Het is naar mijn weten geen feit. Er zijn een aantal onderzoeken genoeg welke aurafotografie tegenspreken.

BFA

Bericht door BFA »

Dit behoort tot de pseudowetenschap.
Ik begin met die stelling, in andere woorden.

-Er wordt veel toegekend aan Kirlian fotografie dat het niet is.-

Dat het gevoelens vastlegd is wel een feit. Men kan niet werken met de resultaten, want men kan er geen maat op zetten om te meten.

Dit maakt dat liefde vastlegbaar is op forografische plaat, zonder iets te zeggen over de sterkte van de liefde.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Omschrijving
De Kirlianfotografie is een afdruk van de uitstraling of aura van levende wezens. Met een modificatie ervan kan bv. ook aangetoond worden dat de werking van homeopathische potenties energetisch is en niet afhangt van de al of niet aanwezigheid van moleculen.
Mag ik middels dit kwakzalverspraatje mijn bezwaar tegen deze meetmethode voor liefde kenbaar maken?

Plaats reactie