De verschillen tussen Allah en God.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Thomas schreef:
mohyouknow19 schreef:EN NU OVER DE HEL WIE NIET GELOOF DAT GOD MOZES , JEZUS , DAVID , ISMAEL MOHAMMED VREDE ZIJ MET HEN ALLEN, OP DE AARDE ALS WAARSCHUWERS , EN HET VERKONDIGEN VAN TAHWIED (EENHEID VAN GOD) OP AARDE DEED NEERDALEN.
EN DE BOEKEN BRACHTEN DE THORA DE BIJBEL DE ZABOR EN DE KORAN.
EN DIE NIET VOLGENS DE RICHTLIJNEN VAN GOD LEVEN.
HIER GELOVEN WIJ IN .

Enzovoort.............
Prachtige lap tekst die waarschijnlijk door geen hond zal worden gelezen!!!!

De hel....die zit gewoon tussen je oortjes Mo.
Nergens anders.
Wat jij wilt , jij wacht namelijk , ik wacht en iedereen wacht.
We zullen wel zien.
Ik verzeker je dat het bestaat.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Het blijft een achterlijk volkje, helledreigers.
En degenen die bijna klaarkomen van de gruwelijkste brandpijnen van anderen, dat zijn de ergste smeerlappen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

mohyouknow19 schreef:
Thomas schreef:
mohyouknow19 schreef:EN NU OVER DE HEL WIE NIET GELOOF DAT GOD MOZES , JEZUS , DAVID , ISMAEL MOHAMMED VREDE ZIJ MET HEN ALLEN, OP DE AARDE ALS WAARSCHUWERS , EN HET VERKONDIGEN VAN TAHWIED (EENHEID VAN GOD) OP AARDE DEED NEERDALEN.
EN DE BOEKEN BRACHTEN DE THORA DE BIJBEL DE ZABOR EN DE KORAN.
EN DIE NIET VOLGENS DE RICHTLIJNEN VAN GOD LEVEN.
HIER GELOVEN WIJ IN .

Enzovoort.............
Prachtige lap tekst die waarschijnlijk door geen hond zal worden gelezen!!!!

De hel....die zit gewoon tussen je oortjes Mo.
Nergens anders.
Wat jij wilt , jij wacht namelijk , ik wacht en iedereen wacht.
We zullen wel zien.
Ik verzeker je dat het bestaat.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Ik zou met zo'n beledigend godsbeeld van onze eventuele schepper niet kunnen leven.

In feite ben je dus heel erg godsvrezend, dus, of met andere woorden: deofoob. Angst als middel om de religie te verspreiden.

Waarom was God alweer zo intolerant, zie je?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

@ Mo,

Zou je in plaats van die ellenlange episteld vol herhaligen geen bondig antwoord in je eigen woorden kunnen bedenken.

Tijd is belangrijk, heb je zelf ergens gezegd, neem me niet kwalijk dat ik al jouw onnozelheden niet lees.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Moh.

Ik pak maar weer een paar quotes uit je verhaal waar ik wat mee kan.
6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
Wat is de waarheid Moh, Jouw waarheid, of mijn waarheid. Er bestaat geen absolute waarheid volgens mij.


Degene die de waarheid verwerpen de islam het maakt toch niet uit of je hen waarschuwt of niet zij zullen toch niet geloven.
EN wij GELOVEN dat God en zware bestraffing voor deze mensen heeft voorbereidt.
Jij gelooft dat God een zware bestraffing voor deze mensen heeft voorbereidt, maar geloof is niet zeker weten.
Jij haalt je kennis uit de koran, maar ik verwerp de koran. Ik geloof in een God van liefde .

En de vrije wil van een moslim , als je moslim wilt worden dan moet je onderwerpen aan de wil van god.
Namelijk god wil vrede , liefde , eenheid , respect , geduld , kuisheid, dat je gebed verricht , dat je de armen steunt , de wezen steunt
Recht op aarde , eerlijkheid, betroubaarheid , nakomen van beloften
.

God wil maar een ding, en dat is dat wij kunnen ervaren wie we werkelijk zijn. Een bron van liefde. Deel van hem. En als we dat ervaren dan doen we automatisch het goede Moh.
Maar God heeft geduld. We hebben de eeuwigheid om ons dit eigen te maken.
Ik ga maar even niet in op jouw “liefde , eenheid , respect , geduld , kuisheid, dat je gebed verricht , dat je de armen steunt , de wezen steunt Recht op aarde , eerlijkheid, betroubaarheid , nakomen van beloften” in, want dan kan ik zo als een paar voorbeelden geven waar moslims enorm falen wat betreft bepaalde punten van dit lijstje.

Juliie moeten zien dat leven een examen is , wie ze best doet voor god .
wie laat zien dat hij van god houdt en het gebed verricht ,.
en glimlacht in de gezichten van mensen , en barmhartig is tegenover de mensen .
God zal hem een oneindige beloning geven .
Maar degene die niet barmhartig tegenover de mensen zijn god zal ook niet tegen hem barmhartig zijn.
En degene die niet verlangen naar god zij zullen het moeilijk krijgen ,
de hel zal dan hun verblijfplaats zijn ( WIL je wat weten over de hel vraag me maar
).

Het leven is geen examen Moh, het leven is ervaren. Je bent hier niet om te leren, maar om te ervaren wie jij werkelijk bent. Wie en wat jij werkelijk wil worden.
En je moet je best niet doen voor God, je moet je best doen voor jezelf.
God heeft geen behoeftes. Jijzelf kan je belonen, en jijzelf zal je straffen. Jij bent de schepper van je eigen leven.
En de hel bestaat niet. Ik hoef niets over de hel te weten. Dank je wel. Ik heb gelezen in de koran waar jullie hel uit bestaat.
Wij zijn bang voor god , wil jij beweren dat je niet bang bent voor de dood.
denk je dat je niet bang bent als 3derde wereldoorlog zou kommen waar mensen op straat elkaar kapotschieten.
Wij MOSLIM ZIJN VOOR NIEMAND BANG BEHALVE VOOR GOD.
Nee, ik ben niet bang voor de dood Moh. Ik ben ook niet bang voor God.
Hoe kan je nou bang zijn voor een liefdevolle God.
Ik ben ook niet bang voor mijn vader. Hij zou mij nooit al de nare dingen aandoen die jouw Allah jouw zal aandoen als je niet naar hem luistert. Heeft mijn vader een beter karakter als Allah?
Angst is een verkeerde raadgever Moh.
Jij betwijfeld God, en als je God betwijfeld, dan zal jij je leven in angst moeten doorbrengen.
Hoe kan jij dan ooit werkelijk vrede vinden?
Jij denkt dat je niet op God kan vertrouwen. Jouw God houd niet onvoorwaardelijk van jou.
De echte God houd wel onvoorwaardelijk van mensen.
Jij kan niet bevatten dat je God niet hoeft te vrezen, dat hij je niet zal oordelen en dus ook geen reden heeft om je te straffen.
Dit komt omdat jij altijd geleerd hebt dat God niet te vertrouwen is, en jij schrijft duivelse eigenschappen toe aan God.
Ik hoop dat jij eens de ware God zal ervaren Moh.
Het moet vreselijk zijn om zo in angst te leven. Ik heb werkelijk medelijden met jou en met vele andere moslims.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ketter schreef:
mohyouknow19 schreef:
Thomas schreef: Prachtige lap tekst die waarschijnlijk door geen hond zal worden gelezen!!!!

De hel....die zit gewoon tussen je oortjes Mo.
Nergens anders.
Wat jij wilt , jij wacht namelijk , ik wacht en iedereen wacht.
We zullen wel zien.
Ik verzeker je dat het bestaat.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Ik zou met zo'n beledigend godsbeeld van onze eventuele schepper niet kunnen leven.

In feite ben je dus heel erg godsvrezend, dus, of met andere woorden: deofoob. Angst als middel om de religie te verspreiden.

Waarom was God alweer zo intolerant, zie je?

mvg,
Ketter
God kijkt niet naar het uiterlijk van de mens maar naar het innerlijk.
En in de ogen van god zijn de beste mensen degene die zich goed gedragen:

onderandere eerlijkheid, het onderdrukken van woede, bedaartheid, zachtaardigheid,bescheidenheid, schaamtegevoel, betrouwbaarheid, respect, genadde ,rechtvaardigheid , dapperheid, geduld, kuisheid, vergeving , dankbaarheid ,goede omgang met de ouders , in stand houden van de familie betrekkingen, goede omgang met de buren, het verzorgen van de weeskinderen, barmhartigheid tegen over kleine kinderen, het eerbiedigen van de ouderen , glichmlachen in het gezicht van anderen, bezoeken van zieke mensen, goede omgang met je vrouw, goede omgang met je man enzz,
en om al deze voorschriften in het gebied van gedrag nateleven wenst de moslim het welbehagen van god te verkrijgen.

En die god vrezen want degene die godvrezen vermijden het slechte die doen wat god wil:

die verrichten het gebed bijvoorbeeld stelt hij zich in relatie met god. en daardoor ervaart hij en onbeschrijvelijke gemoedsrust, en verwijdering van al zijn lasten en hinderen.
En opzich is dit niet vreemd , ingezien hij toenadering heeft gezocht tot de almachtige .
En de almachtige reciteert; daarom zij de profeet (vzmh) tegen bilal als de tijd was aangekomen om het gebed te verrichten.
verlos ons van onze gemoedskweling door het gebed inteluiden.
En elke moslim zal dit beaamen zal dit bevestigen.
het gebed doet jouw gemoedskweling verdwijnen.
Doet jouw problemen verdwijnen.
Als sneeuw voor de zon.


geven de zakaat ( armenbelasing ).
ondersteunen elkaar , vasten in de maand ramadan waarin de koran is nedergezonden.
En het vasten maakt de persoon bewuster van de gunsten van god.
En de hongersnood waar sommige mensen gebukt gaan.
de maand ramadan is de maand van vergeving , en maand waar je toevlucht moet zoeken bij god.
Een maand dat je doet herrineren hoe het is om niets te hebben je mag niet eten , niet drinken , geen gemeenschap .
God heeft ons dit allemaal gegeven.
Een maand die ons dichtbij god brengt en doet ons herringeren hoe de armen het hebben.
We moeten in de maand ramadan zoveel mogelijke goede daden doen , de armen helpen met alles wat in jouw staat is om te doen voor de armen.
Elke goede daad wordt in de maand verdubbelt.
In de maand ramadan worden de satans vastgeketend,
De zakaat (armenbelasting) Reinigt het hart van baatzucht en gierigheid.
en zet de persoon aan tot vrijgevigheid.
en het bieden van de helpende hand aan de armen en mensen in nood.

En de bedevaart die brengt de mensen bijelkaar uit verschillende werelddelen.

De islam heeft ons al het goede opgedragen en al het slecht verboden.
De islam zet aan tot de meest sublieme gedragcodes en omgangsvormen.



wat verboden is in de islam.
De islam verbied in eerste instantie shirk (velengodendom).
oftwel het aanbidden van een andere god naast god de almachtige de alwijze.
de islam verbiedt het zich aangeven aan waarzeggers en tovenaars en hen geloven.
de islam verbiedt het geloven in horoscopen.
dus aan de hand van iemand sterrenbeeld zogenaamd zijn lot kunnen voorspellen.
de islam verbiedt iedere geloof van bijgeloof die niet berust op godsdient.
De islam verbied het vervloeken van de tijd , want god is degene die de tijd beheerdt en bepaaldt.
De islam verbiedt het om een kniebuigen te maken voor een ander dan god de almachtige de alwijze.
de islam verbiedt het om met mensen te gaan zitten die het geloof bespotten .
de islam verbiedt het om elkaar te vervloeken.
de islam verbiedt het om je behoefte op staat te doen en op deze wijze de mensen tot last te zijn.
de islam verbiedt het om je meer te belasten dan normaal.
daarom is het bijvoorbeeld niet toegestaan om de hele nacht te bidden of het hele jaar tevasten.
de islam verbiedt het om graven hoog te maken erop te ziten erop te lopen of een moskee erop tebouwen.
De islam verbiedt het ontvangen en geven van rente.
de islamn verbiedt iedere vorm van handelsovereenkomsten die berust op misleiding , bedrog , en waarbij een verkeerde opstelling wordt opgewekt.
zoals het verkopen van een zak aardappels waarbij de bovenstlaag van de zak aardappels van zeergoede kwaliteit is en de onderste laag ontzettend slecht is.
de islam verbiedt het om een aanbod te doen op iets dat reeds al verkocht is door een ander.
de islam verbiedt het om de weeskinderen in hun bezittingen te benadelen .
de islam heeft het verboden om gemeentschap te hebben met je vrouw in haar menstuatie tijd.
De islam heeft het verboden om een hand te gaan vragen als diegene reeds aan een ander is beloofd..
De islam heeft het verboden om met je vrouw te huwen zonder haar toestemming en haar betuiging van tevredenheid.
de islam heeft het verboden voor een vrouw die op het punt staat om te scheiden haar zwangerschap te verhullen te verbergen.
de islam heeft het verboden om de vrouw van een ander te begeren.
de islam heeft het verboden voor haar vader om de bruidschat van haar dochter aftepakken.
De islam heeft het verboden voor een vrouw om haar aantrekkelijk heden te tonen .
de islam heeft het verboden om dode dieren te eten.
de islam heeft het verboden om dieren te eten die zich voeden met viezigheden en onreinheden.
De islam heeft het verboden om de ene dier te slachten terwijl de anderen toekijken.
de islam heeft het verboden om geld te verkwitsen te verspillen.
de islam heeft het verboden om mensen zonder gegronde iets te beschuldigen.
de islam heeft het verboden om een vals getuigenis aftellegen.
de islam heeft het verboden om achter iemands rug te praten.
de islam heeft het verboden voor ieder om zich schuldig te maken aan lasterpraat en roddelen.
de islam heeft het verboden om elkaar te bespotten.
de islam heeft het verboden om elkaar te discrimineren op basis van huidskleur , komaf , geldvermogen , en maatschappelijk positie.
de islam verbiedt het om te liegen.
de islam verbiedt het om je zelf aan teprijzen.
de islam verbiedt het om kwaad te spreken over de overledenen.
de islam heeft het verboden om alcohol te drinken.
de islam heeft het verboden om aan een tafel te gaan zitten waar alcohol wordt geschonken.
de islam heeft het verboden om nare dromen door te vertelen.
de islam heeft het verboden om te moorden.
de islam heeft het verboden om zelfmoordt teplegen.
de islam heeft het verboden om overspel te plegen.
de islam heeft het verboden om de weltevredenheid van mensen boven die van god te verkiezen.
de islam verbiedt het om de mensen te bespieden en te bespioneren.
de islam verbiedt het om je hoogmoedig tegenover anderen optestellen.
de islam verbiedt het om iemand niet uittebetalen voor zijn verrichte werkzaamheden.
de islam verbied het om je belofte niet natekomen.
de islam verbiedt het om een van de erfgenamen zijn recht op de erfenis te ontnemen.
de islam verbiedt het om je buren slecht te behandelen.
de islam verbiedt het om een van je kinderen boven de rest voortetrekken.


en dit is slecht een deel van de geboden en verboden waarmee de islam is gekommen.
om blijheid over de mensheid uittestrekken.
en hen gelukkig te maken.

God kijkt naar goed gedrag en naar tagwa (godsvrees) want degene die god vrezen vermijden het slechte en doen wat god wil.

Maar iedereen maakt fouten god is daarom ook de barmhartige de genaddevollen en vergeeft alle zonden .


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

mohyouknow19

Je vergat te zeggen dat de islam het verplicht maakt te moorden (koran 9:111). Lees eens. Oh en haal er gerust de tafsir bij hoor.

Ook wraak, een van de ergste zonden, is verplicht in de koran. Trouwens, kijk gewoon naar jou signature.

En ... lees jij wat je zelf schrijft ? Alle dit is toch te gek voor woorden :
Maar iedereen maakt fouten god is daarom ook de barmhartige de genaddevollen en vergeeft alle zonden .

...

Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19 : mag ik je eens vragen ... wie is de (enige) "heer der vergelding" ? Uiteraard is dat satan. God is goed en pleegt de zonde van wraak niet, hij geeft om al zijn kinderen.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

tomc schreef:mohyouknow19

Je vergat te zeggen dat de islam het verplicht maakt te moorden (koran 9:111). Lees eens. Oh en haal er gerust de tafsir bij hoor.

Ook wraak, een van de ergste zonden, is verplicht in de koran. Trouwens, kijk gewoon naar jou signature.

mohyouknow19 : mag ik je eens vragen ... wie is de heer der vergelding ? Uiteraard is dat satan.
9:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.


Jij begrijpt deze tekst niet ook al pak je de tafsier erbij.
Als we in oorlog zijn tegen de ongelovigen vechten wij voor de wetten van god .
en wij doden en worden gedood.
god heeft onze ziel gekocht in ruil voor het paradijs het eeuwige leven.

we mogen alleen mensen bestrijden die ons en ons geloof bestijden als het met discussies is zullen wij hen tegenwerken en hen de ware islam vertelen.
En willen ze ons geloof met geweld bestrijden dan zijn wij klaar om het te bestrijden.
Wij vechten voor de zaak van god.

en dat doe ik nu hier ook , jullie zeggen de islam is belachelijk enzz.

en ik zeg van niet , discusieren is veel beter dan geweld gebruiken.
maar helaas heb je mensen die er niet tegen kunnen die gelijk beginnen teschelden en te vloeken die ruzie zoeken.

Maar die vermijdt ik god zij dank ,

Met vriendelijke groeten mohyouknow
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ariel schreef:Beste Moh.

Ik pak maar weer een paar quotes uit je verhaal waar ik wat mee kan.
6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
Wat is de waarheid Moh, Jouw waarheid, of mijn waarheid. Er bestaat geen absolute waarheid volgens mij.


Degene die de waarheid verwerpen de islam het maakt toch niet uit of je hen waarschuwt of niet zij zullen toch niet geloven.
EN wij GELOVEN dat God en zware bestraffing voor deze mensen heeft voorbereidt.
Jij gelooft dat God een zware bestraffing voor deze mensen heeft voorbereidt, maar geloof is niet zeker weten.
Jij haalt je kennis uit de koran, maar ik verwerp de koran. Ik geloof in een God van liefde .

En de vrije wil van een moslim , als je moslim wilt worden dan moet je onderwerpen aan de wil van god.
Namelijk god wil vrede , liefde , eenheid , respect , geduld , kuisheid, dat je gebed verricht , dat je de armen steunt , de wezen steunt
Recht op aarde , eerlijkheid, betroubaarheid , nakomen van beloften
.

God wil maar een ding, en dat is dat wij kunnen ervaren wie we werkelijk zijn. Een bron van liefde. Deel van hem. En als we dat ervaren dan doen we automatisch het goede Moh.
Maar God heeft geduld. We hebben de eeuwigheid om ons dit eigen te maken.
Ik ga maar even niet in op jouw “liefde , eenheid , respect , geduld , kuisheid, dat je gebed verricht , dat je de armen steunt , de wezen steunt Recht op aarde , eerlijkheid, betroubaarheid , nakomen van beloften” in, want dan kan ik zo als een paar voorbeelden geven waar moslims enorm falen wat betreft bepaalde punten van dit lijstje.

Juliie moeten zien dat leven een examen is , wie ze best doet voor god .
wie laat zien dat hij van god houdt en het gebed verricht ,.
en glimlacht in de gezichten van mensen , en barmhartig is tegenover de mensen .
God zal hem een oneindige beloning geven .
Maar degene die niet barmhartig tegenover de mensen zijn god zal ook niet tegen hem barmhartig zijn.
En degene die niet verlangen naar god zij zullen het moeilijk krijgen ,
de hel zal dan hun verblijfplaats zijn ( WIL je wat weten over de hel vraag me maar
).

Het leven is geen examen Moh, het leven is ervaren. Je bent hier niet om te leren, maar om te ervaren wie jij werkelijk bent. Wie en wat jij werkelijk wil worden.
En je moet je best niet doen voor God, je moet je best doen voor jezelf.
God heeft geen behoeftes. Jijzelf kan je belonen, en jijzelf zal je straffen. Jij bent de schepper van je eigen leven.
En de hel bestaat niet. Ik hoef niets over de hel te weten. Dank je wel. Ik heb gelezen in de koran waar jullie hel uit bestaat.
Wij zijn bang voor god , wil jij beweren dat je niet bang bent voor de dood.
denk je dat je niet bang bent als 3derde wereldoorlog zou kommen waar mensen op straat elkaar kapotschieten.
Wij MOSLIM ZIJN VOOR NIEMAND BANG BEHALVE VOOR GOD.
Nee, ik ben niet bang voor de dood Moh. Ik ben ook niet bang voor God.
Hoe kan je nou bang zijn voor een liefdevolle God.
Ik ben ook niet bang voor mijn vader. Hij zou mij nooit al de nare dingen aandoen die jouw Allah jouw zal aandoen als je niet naar hem luistert. Heeft mijn vader een beter karakter als Allah?
Angst is een verkeerde raadgever Moh.
Jij betwijfeld God, en als je God betwijfeld, dan zal jij je leven in angst moeten doorbrengen.
Hoe kan jij dan ooit werkelijk vrede vinden?
Jij denkt dat je niet op God kan vertrouwen. Jouw God houd niet onvoorwaardelijk van jou.
De echte God houd wel onvoorwaardelijk van mensen.
Jij kan niet bevatten dat je God niet hoeft te vrezen, dat hij je niet zal oordelen en dus ook geen reden heeft om je te straffen.
Dit komt omdat jij altijd geleerd hebt dat God niet te vertrouwen is, en jij schrijft duivelse eigenschappen toe aan God.
Ik hoop dat jij eens de ware God zal ervaren Moh.
Het moet vreselijk zijn om zo in angst te leven. Ik heb werkelijk medelijden met jou en met vele andere moslims.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Ariel jij hebt jouw geloof en ik heb mij geloof.
God heeft de koran gezonden aan de mensheid.
ik volg het ,. en ik geloof erin.
Ik heb geen recht om te zeggen dat jouw waarheid niet de juiste waarheid is.

En god is alleen lief voor degene die zijn voorschriften kennen .
Hij heeft jouw geschappen jij was niks en nu ben je iets.
en mens met verstand , je kan denken,.
je moet denken wat juist is .
en als dat juist is in jouw hart moet je dat geloven.

En je kan daarom de koran onkenning.
maar onthoudt goed mij god is de god van de joden de god van de christen de god van de sabianen de god van Adam de god van Noach en ismael de god van jacob en iszaak de god van Abraham de god van mohammed de god van loet en david de god van mozes en zakarja . mijn god is van de mensheid .
hij heeft de de bijbel de zabor de thora en de koran gezonden voor de mensheid, een richtlijn om te geloven.

God is de barmhartige de genaddevole hij vergeeft alle zonden die de mensen maken daarom is hij liefdevol en barmhartig.

Maar dan moet je wel om vergeving vragen en terugkeren naar jouw heer.

met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

mohyouknow19 schreef:Jij begrijpt deze tekst niet ook al pak je de tafsier erbij. Als we in oorlog zijn tegen de ongelovigen vechten wij voor de wetten van god . en wij doden en worden gedood.
Wij ? Jij maakt je zware illusies beste mo. Moslims moorden ten eerste elkaar uit. Israel heeft minder dan 1% van de palestijnen vermoord dan andere moslims vermoord bijvoorbeeld. Assad, een alawi (een soort sunni sekte) spant nog steeds de kroon met meer dan 50x meer palestijnen afgeschoten dan Israel.

Uiteraard zorgt een doodscultus ervoor dat vooral de eigen leden vermoord worden.
mohyouknow19 schreef:god heeft onze ziel gekocht in ruil voor het paradijs het eeuwige leven.
God koopt geen zielen. Dat hoeft hij niet. Ze zijn allemaal van hem om te beginnen. Er is maar 1 figuur die zielen koopt "in ruil voor de hemel", en het is niet God. Maar wandel 1 minuut door de miseriemoslimbuurten van Brussel en je ziet perfect wat hiermee bedoeld wordt.

Dat is immers God in actie. Gewoon door het simpele feit van de koran te volgen zorgt de wereld zelf ervoor dat die mensen in de diepe miserie eindigen. Waarom je jezelf dat wilt aandoen is mij een raadsel. Ben je te dom om het te zien ? Ben je te arrogant om te geloven dat dit de echte God is ?

Christendom zal je niet rijk maken. Dat is niet de bedoeling (integendeel dat is een van de dingen die tegengegaan wordt). Wat Christendom wel zal doen is je de liefde van een familie schenken.
mohyouknow19 schreef:we mogen alleen mensen bestrijden die ons en ons geloof bestijden als het met discussies is zullen wij hen tegenwerken en hen de ware islam vertelen.
En willen ze ons geloof met geweld bestrijden dan zijn wij klaar om het te bestrijden.
Wij vechten voor de zaak van god.

en dat doe ik nu hier ook , jullie zeggen de islam is belachelijk enzz.
Ik zeg niet dat hij belachelijk is. Dat zijn de atheisten die dat zeggen. Er is meer dan 1 standpunt hier. De hel is een zeer serieuze aangelegenheid, en ze is veel reeeler dan veel mensen denken. Waarom jij je ziel wilt verkopen "in ruil voor de hemel" is de echte vraag. Denk je dat jouw ziel verkopen, zoals je zegt dat je doet, jouw in de hemel zal brengen ?
mohyouknow19 schreef:en ik zeg van niet , discusieren is veel beter dan geweld gebruiken.
maar helaas heb je mensen die er niet tegen kunnen die gelijk beginnen teschelden en te vloeken die ruzie zoeken.
Ik dacht dat jij moslim was ?
jouw sprookjesboek schreef:Geweld is je geboden, ofschoon je er afkerig van bent
Misschien moet je eens nadenken, eens lezen wat er nu feitelijk staat in het evangelie en de koran. En eens vergelijken en kiezen.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

="tomc"]
mohyouknow19 schreef:Jij begrijpt deze tekst niet ook al pak je de tafsier erbij. Als we in oorlog zijn tegen de ongelovigen vechten wij voor de wetten van god . en wij doden en worden gedood.
Wij ? Jij maakt je zware illusies beste mo. Moslims moorden ten eerste elkaar uit. Israel heeft minder dan 1% van de palestijnen vermoord dan andere moslims vermoord bijvoorbeeld. Assad, een alawi (een soort sunni sekte) spant nog steeds de kroon met meer dan 50x meer palestijnen afgeschoten dan Israel. Enz

Best tomc ik kom hier op terug , je hoort zo snel mogelijk van mij,

met vriendelijke groeten mohyouknow19


http://www.dailymotion.com/relevance/se ... islam-live

Islam is vrede en tolerantie en er zijn altijd mensen die dat proberen zwart te maken.
Ik ga je een uitgebreid verhaal vertelen beste tomc.

Met vriendelijke groeten mohyounknow19 je hoort snel van me.
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Een prachtig wijze van leven de islam ,

Kijk maar naar dit fimpje , geloven in een god, monotheisme.


http://www.dailymotion.com/relevance/se ... s-is-islam

met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Michel schreef:Allah, JHWH en Jezus? :?

Allah (God van de Koran) en JHWH (God van de Bijbel) = 1

Jezus is noch JHWH, noch Allah maar een mens.
God van de Bijbel zegt:heb je naaste lief als jezelf, zegt God van de Koran dit ook? Dacht ik niet hoor, Daarom zijn ze volgens mij eerde elkaars tegenpolen dan dat ze een zouden zijn.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Afghan schreef:
Michel schreef:Allah, JHWH en Jezus? :?

Allah (God van de Koran) en JHWH (God van de Bijbel) = 1

Jezus is noch JHWH, noch Allah maar een mens.
God van de Bijbel zegt:heb je naaste lief als jezelf, zegt God van de Koran dit ook? Dacht ik niet hoor, Daarom zijn ze volgens mij eerde elkaars tegenpolen dan dat ze een zouden zijn.
Bedoel je met de Bijbel het OT of het NT, of allebei?
Want de God van het OT is volledig anders dan de God van het NT.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Michel schreef:
Monique schreef:
Michel schreef:Het paradijs bevindt zich onder de voeten van de moeders
Dat verklaart waarom ze hun kinderen kwijt zijn wanneer manlief besluit een andere "moeder" te nemen... :roll:
Snap je even niet...
Nou, je zegt dat de moeder vreselijk geeerd wordt.
Ik vraag mij dan af of dat "eren" blijkt uit het feit dat bij een scheiding de kinderen van haar afgepakt worden.
Wanneer het "paradijs onder de voeten van de moeders" ligt zou je toch verwachten dat DAT de beste plek is voor kinderen?
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Michel schreef:
Monique schreef: Dat verklaart waarom ze hun kinderen kwijt zijn wanneer manlief besluit een andere "moeder" te nemen... :roll:
Snap je even niet...
Nou, je zegt dat de moeder vreselijk geeerd wordt.
Ik vraag mij dan af of dat "eren" blijkt uit het feit dat bij een scheiding de kinderen van haar afgepakt worden.
Wanneer het "paradijs onder de voeten van de moeders" ligt zou je toch verwachten dat DAT de beste plek is voor kinderen?
Zover ik het weet blijft het kind bij de moeder. Wellicht ook tot een bepaald leeftijd.
Maar hierover ben ik niet geheel zeker.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jongetjes 6 jaar,en meisjes 9 jaar.
Dat is de leeftijd dat een meisje volwassen genoemd word in Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:Jongetjes 6 jaar,en meisjes 9 jaar.
Dat is de leeftijd dat een meisje volwassen genoemd word in Islam.
Welke soera?
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Wij ? Jij maakt je zware illusies beste mo. Moslims moorden ten eerste elkaar uit. Israel heeft minder dan 1% van de palestijnen vermoord dan andere moslims vermoord bijvoorbeeld. Assad, een alawi (een soort sunni sekte) spant nog steeds de kroon met meer dan 50x meer palestijnen afgeschoten dan Israel.

Best tomc als je de geschiedenis zou doornemen dan weet je dat Israelers fout zitten en niet de palistijnen.

moslims moorden in palistina elkaar echt niet uit.
Ik zie het al je bent verward met Irak en afganistan.
En israel heeft meer dan 50 procent vermoordt en moet je nagaan vooral vrouwen en kinderen . als je naar die beelden kijkt ga je schrikken.
ze hebben alle huizen van de palistijnen verwoest en ze hebben een muur geplaats waar ze mensen gescheiden houden.
Ze hebben alles met de grond gelijk gemaakt.
Maar laten we beginnen palestina Door de hele geschiedenis heen is het grondgebied van Palestina bewoond en bestuurd door verschillende volkeren met elk hun eigen religie. Meestal maakten de omringende grootmachten van het Midden-Oosten zoals Egypte, Assyrie, Perzie, later Romeinen, Grieken en na hen de islamitische rijken er de dienst uit. Het joodse volk had er haar hoofdstad, Jeruzalem maar was maar gedurende een aantal eeuwen, rond het jaar 1000 voor christus, en met enkele onderbrekingen zelfstandig.
Salahedine had al die landen veroverdt het waren islamitische landen.
ze levenden daar natuurlijk met joden en christen en moslims en ongelovigen.
Maar de joden waren over de hele wereld verspreid , ze hadden geen land.
De Palestijnse Gebieden betreffen de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en soms ook Oost-Jeruzalem.
Het zijn die delen van het oorspronkelijke Britse mandaatgebied Palestina die tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 in Jordaanse of Egyptische handen kwamen. Zij worden als Palestijns aangeduid omdat er oorspronkelijk hoofdzakelijk Palestijnse Arabieren woonden en omdat dat tegenwoordig voor het overgrote deel nog steeds het geval is (in Oost-Jeruzalem ligt de situatie deels anders). Sinds de Zesdaagse Oorlog van 1967 zijn ze in Israëlische handen.
Na de Oslo-akkoorden van 1993 heeft de in 1994 opgerichte Palestijnse Autoriteit over meeste delen een beperkte tot vergaande zeggenschap gekregen. Het liefst zou zij over het hele gebied willen beschikken en daar een zelfstandige staat Palestina willen vestigen.
In Israël zijn de meningen verdeeld over wat er met deze gebieden moet gebeuren. Verder bemoeit ook de internationale gemeenschap zich intensief met deze netelige problematiek.
Dus palistina is in tweeen gedeelt. helf van israel en de andere helft van palistina .
Maar nu hebben de israels , palistijnsgebied in beslag genommen.
en de palistijnen vechten ertegen om hun land terugtekrijgen.
En israel wilt dat niet, hamas stijdt maar ze hebben geen wapens.
Israel krijgt al zijn wapens van amerika en GRATIS.
palistijnen gooien met stenen en hebben een paar jachtgeweren.
als een raket in een huis inslaat in palistina en je ouders zouden dood zijn of je broerje .
je gaat en woede in je krijgen je pakt een bom doet hem in je tas en je gaat naar de bus en BOEM.
die mensen kunnen niet meer denken ze hebben alles verloren.
en zo gaat dat altijd.
De israels behandelen de palistijnen als dieren. weet je hoeveel kinderen omgekomen zijn , hoeveel mensen geen huis meer hebben.
Ik steun de palistijnen , met hart en ziel.
In oorlog gebieden heb je dat altijd en veel journalisten en landen zijn tegen israel. omdat ze het land van palistina dat zij hebben bezet terug moeten geven.
Israel , Amerika en Nederland zijn billenmaatjes van elkaar.
Ze durven niks tegen de israeliers te doen, laat die moslims lijden.
Overal ter wereld wordt toegekeken zelf in de islamitsche landen.
En ik hou van Arafat hij heeft gevochten voor zijn land , moge god hem begenadigen.
Ook al zeggen ze dat hij een terrorist is, niks als jouw land ,bezet wordt genomen ga je ook vechten om het terug te krijgen.

En betreft de gevechten in Irak en afganistan.
Je hebt verschillende groeperingen , soenieten , sjieten , koerden enz
Laten we irak nemen daar was oorlog , saddam is verslagen maar wie neemt nu de macht .
de koerden , de sjieten of de soenieten.
Ze maken oorlog ze roeien elkaar uit zodat eentje wint.
maar dat heeft geen nut ze vermoorden alleen elkaar uit zo.
Ten tweede je hebt een groep die amerika helpt om saddam optepakken.
degene die tegen amerika zijn en tegen die mensen die amerika helpen die plegen bomaanslagen .
ze vermoorden dus hun eigen mensen.
ten derde als saddam gebleven was en niet die klote amerikanen oorlog hadden gevoerd was het vrede en was er geen oorlog .
MAAR DIE KLOte amerikanen hebben een rotzooi van gemaakt.
saddam had geen wapens sadam had niks.
maar ja slim spel spelen heeft altijd nut geld en winst.

Het engelse mandaat besloot israel Dat is immers God in actie. Gewoon door het simpele feit van de koran te volgen zorgt de wereld zelf ervoor dat die mensen in de diepe miserie eindigen. Waarom je jezelf dat wilt aandoen is mij een raadsel. Ben je te dom om het te zien ? Ben je te arrogant om te geloven dat dit de echte God is ?
De god van de moslim , is de god van Mozes de god van Jezus de god van david en de god van mohammed vrede zij met hen allen.
En moslim moet je nooit beledigen met zijn geloof.
want dat is waar ik voor leef.
En het palestijnse-israelis conflict heeft niks te maken met geloof.
maar met oorlog tussen een land (israel ) dat grond van de [palistijnen) bezet neemt.
Waardoor haat bestaat, je weet wel oorlog is altijd slecht.

Christendom zal je niet rijk maken. Dat is niet de bedoeling (integendeel dat is een van de dingen die tegengegaan wordt). Wat Christendom wel zal doen is je de liefde van een familie schenken.
Alle geloven schenken liefde , niet alleen het christendom . als jij ziet op televisie nederlanders zijn gierig dan ga je denken alle nederlanders zijn gierig .
als jij op televisie ziet marokanen zijn dieven dan ga je denken dat alle marokanen dieven zijn.
Als je op televisie ziet moslim terroristen dan ga je denken alle moslims zijn terroristen.
Vooroordelen.

Jij weet niks over de islam de ware islam.

Ik zeg niet dat hij belachelijk is. Dat zijn de atheisten die dat zeggen. Er is meer dan 1 standpunt hier. De hel is een zeer serieuze aangelegenheid, en ze is veel reeeler dan veel mensen denken. Waarom jij je ziel wilt verkopen "in ruil voor de hemel" is de echte vraag. Denk je dat jouw ziel verkopen, zoals je zegt dat je doet, jouw in de hemel zal brengen ?

Als ik voor de zaak van god strijdt dan is het altijd goed.
En god weet dat , ik geef om hem en hij geeft om mij kijk wat hij ons allemaal geschonken heeft het leven , levensonderhoudt , vrede en liefde, blije tijden en slecht tijden ik zoek altijd toevlucht tot god waar ik ook ben.
Ik dacht dat jij moslim was ?
Ben ik ook en de islam is vrede , maar dan de ware islam.
er zijn mensen die beweren dat zij moslim zijn .
maar zij trachten alleen god en de gelovigen te bedriegen maar zij bedriegen alleen zichzelf terwijl ze dat niet beseffen .
Er zij ook moslims die zie je naar de moskee gaan , wanneer ze uit de moskee kommen beginnen ze weer met dingen die haram (verboden zijn).
stelen , mensen beledigen, alcohol drinken, dingen doen die god verboden heeft gemaakt.
Er zijn ook moslims die heten gewoon moslim omdat hun vader moslim is of hun moeder .
Net als ik zeg ik ben de koning van het westen.
Je zegt het maar je bent het niet.
Je hebt ook moslims die niet geloven in de suna van de profeet die hebben hun eigen geloof gemaakt.

De ware moslim is degene die gelooft in god en in de suna van de profeet mohammed(vzmh) die gelooft in de profeten ,in de engelen ,in de boeken die god heeft nedergezonden en in de laatste dag met zekerheid.
Dit is een ware gelovige.
En je moet je belofte met god nakomen zodat hij jouw belofte nakomt.


jouw sprookjesboek schreef:Geweld is je geboden, ofschoon je er afkerig van bent
Geweld is verboden in de islam totdat je geloof aangevallen wordt of jij wordt aangevalen

Misschien moet je eens nadenken, eens lezen wat er nu feitelijk staat in het evangelie en de koran. En eens vergelijken en kiezen.
Ik geloof in bijde boeken ik geloof in de de thora de bijbel de zabor en de heilige koran.
dit zijn de boeken van god.
en ik ontken geen een boek van god.
Ik zoek toevlucht bij god tegen degene die dit wel doen.
die mij op een verkeerd spoor proberen te zetten.
God is almachtig alwijze.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ariel schreef:Jongetjes 6 jaar,en meisjes 9 jaar.
Dat is de leeftijd dat een meisje volwassen genoemd word in Islam.
Ohja' waar heb je dat gehoord of gelezen ben benieuwd lieve ariel.

Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat heb ik gelezen op een islamitische site lieve Moh.
Ik kan het wel voor je opzoeken als je wil.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Als ik jullie dit vertel ,

11 september 2001 heeft de wereld in twee delen geslagen.

Terroristen hebben de world trade centrem aangevallen.
na dit hoorde je vaak het woord moslim terrorist terwijl je het ervoor bijna dit nooit hoorde .
We levenden in nederland gewoon apart zo iets gezegd.
maar daarna begon de haat tegen moslims.
iedereen denkt dat moslims terroristen zijn.
Ze zagen dat veel mensen tot de islam bekeerd zijn.

Maar wat ik niet snap Osama bin laden is nooit opgepakt.
En dat wat er in de krant staat zijn ook allemaal leugens.

Met andere woorden het woord terrorist heeft de islam zwart gemaakt.

wat is god toch almachtig.

1 woord en je geeft gelijk de hele groep een nieuwe naam.

Islam en terrorist gaan helaas niet samen.

Je hebt mensen die vechten voor god de moslims.

je hebt mensen die vechten in de naam van god als het een goed doel is dan is het toegestaan.
Maar is het een slechte doel onschuldige mensen vermoorden dan is het verboden.


Kijk naar dit filmje als je de waarheid van 11 september 2001 wil weten .
Ik hoor dan graag van jullie .
De oorlog in Afganistan moest niet gebeuren het amerikaanse overheid speelt slim spel.

http://www.dailymotion.com/related/1593 ... hind-119/1


Kijk hierna dit verandert meschien je gedachte als je niet hardnekkig bent.


met vriendelijke groeten mohyouknow19

Jullie moeten niet alles aannemen van de televisie en kranten meer dan de helft is gelogen.

http://www.dailymotion.com/relevance/se ... s-is-islam
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

het is een sharia wet.


10) Custody goes to mother for boys 9 years and girls 7 years provided she prays and does not marry a stranger. After 9 and 7 years boys and girls go to the father.

a) Shafi'i Law- Page 550 Law#m.13.0

b) Hanafi Law-Page 138-139

=========================

13. Custody of children goes to mother as long as the kids need care, normally 9 years for boys and 7 for girls, after which the father takes over. But if the mother does not pray or gets married, the kids immediately go to the father. -

==========================================

Child Custody and Guardianship: divorced mother has custody over boys until 7 years and girls until 9 years; custody may be extended if proved to be in best interests of ward; until the male reaches puberty and the female consummates her marriage.. Court has some discretion to allow a woman who re-marries a man not within the prohibited degrees of relationship to the child (i.e., a mahram) to retain custody if the interests of the ward so demand. The custody of a woman of a different religion to the father ends when the child is five years old, or earlier in it is feared that the child will take another religion. Child support considered father's duty until girl is married and until boy is of age able to earn his own living. Succession: Radd extended to include spouse
http://www.law.emory.edu/IFL/legal/sudan.htm

================================

8.0 Child Custody Following Divorce
Under Shari’a, a father is the natural guardian (al waley) of his children’s persons and property. Shia doctrine also gives the child’s paternal grandfather joint guardianship.83 According to Shari’a, a child’s paternal grandfather is his or her natural guardian after the father.84 Under the laws of countries such as Kuwait, guardianship passes to the next relative on the father’s side if the father and
paternal grandfather are unable to act as guardian.85 Depending on local laws, a father may be able to transfer his power of attorney over his child to other family members. In custody abduction cases, a father brought into court may use this as a means of keeping the child in the custody of his relatives and he may claim that he lacks legal authority to return the child to its mother. A mother generally has a right to physical, not legal, custody of her child until the child reaches the age of custodial transfer, at which time the child is returned to
the physical custody of the father or the father’s family. The right to physical custody is not an absolute right in the sense that a mother or father who possesses physical custody may not prevent the other parent from seeing the child. While the parent with physical custody cannot be compelled to send the child to the other parent’s residence for visits, he or she must bring the child to a place where the other parent can see him or her.86 Furthermore, in order to have physical custody, a parent must fulfill certain conditions. Firstly, the father or mother seeking custody must have reached majority and must be sane. He orshe must also be capable of raising the child, looking after its interests, and protecting its physical and moral interests. Aside from these basic requirements,

http://www.lawmoose.com/Documents/UmHaniarticle.pdf

Zo zie je maar weer jongens, dat je ook nog van een kafir kan leren. :razz:

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ariel schreef:Dat heb ik gelezen op een islamitische site lieve Moh.
Ik kan het wel voor je opzoeken als je wil.

ik denk dat dat meer met traditie temaken heeft lieve ariel
en niet met geloof.
Ik kom uit het zuiden van Marokko plaats Agadir.
de mensen die op het platteland wonen die trouwen ook best wel jong .
maar in de grote steden is dat weer anders .
het hangt af ook per gezin , sommige ouders willen dat je snel trouwt en de andere weer niet.

Maar als je kijkt naar andere landen in azie of afrika die hebben ook gedwongen huwelijken en dat is verboden in de islam.
Als en man of vrouw niet wil trouwen met elkaar, dan hoeven ze ook niet metelkaar omdat ze toch gaan scheiden daarna.
maar toch zijn er mensen die nemen hun traditie boven hun geloof.
vrouwen deden ook tatoeages op hun lichaam dat was hun traditie maar dat is verboden in de islam toch doen ze dat .
ze weten niet beter daarom is kennis het belangrijkste in het geloof.
toen ik les volgde in de moskee kreeg ik niet eerst tehoren hoe ik het gebed moets verrichten , of hoe ik moest vasten .
Nee' eerst gedrag, er werdt ons geleerdt dat wij eerlijk moesten zijn.
betroubaar, dat we in ieders gezicht glimlachte.
dat we van elkaar moesten houden broederschap.
daarna de koran, we moetsen de koran uit onz hoofd leren.
en precies weten wat daarmee bedoelt wordt.
daarna kennis die we hebben gekregen over de islam de overleveringen van de profeet (vzmh).
na we dit hadden bestudeert en geleerd.
dan heb je het gebed je weet voor wie je het doet waarom je het doet.
Als ik me gebed doe dan ben ik veel meer zelfverzekerder dan iemand die moslim is maar die niks van zijn geloof weet .
Ik vast , ik help de armen met wat ik kan. en ik wil als god het wil naar de bedevaart gaan. Insallah ,.

Onder scheidt traditie en geloof .

met vriendelijke groeten mohyouknow19

http://www.dailymotion.com/relevance/se ... ng-nasheed
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zijn sharia wetten traditie gebonden Moh?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gesloten