De verschillen tussen Allah en God.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:Ik ben het mohyouknow19 heb me naam verandert islam van binnen in.
Islaminside.
Kijk eerst maar eens wat de islam outside aanricht!

Voor mij blijf je gewoon "pedo-je-weet-wel" de zoveelste gehersenspoelde islam fundamentalist.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Pfffffffffffffffffff Daar is hij weer.

Wanneer wordt hij nou eens opgesloten?
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Islaminside, moyouknow, is zeker een verwarde geest !

Hij schreef
Maar als het oog verblind wordt,

En de maan verduisterd zal zijn,

En de zon en de maan zullen samen gebracht worden,
Volgens mij is dit enkel de beschrijving van een zon- en/of maansverduisterings...ja, in mo's tijd wist men niet wat dat was en heerste er dus paniek alom op die momenten, zeker als je de maangod aanbad was dit niet evident.
Natuurlijk weten we nu van wanten en staan wer ernaar te kijken als naar een fijn schouwspel (al dan niet met speciale bril).

Jongen, laat je hoofd eens nakijken, volgens mij begin je echt te raaskallen !
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Afbeelding

Tijd voor je pilletje pedo-je-weet-wel.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Tomc laat je pc nog maals controleren op Achterlijkheid.


Dag komt in de koran precies 365 keer voor.

dag :365

dagen komt 30 keer voor .

dagen 30

Kijk alleen naar dit fimje van 4 minuten dit zegt alles .

http://www.youtube.com/watch?v=AA7vAKDFw2Q

DE koran is het ware woord van god.



Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Islaminside schreef:Tomc laat je pc nog maals controleren op Achterlijkheid.


Dag komt in de koran precies 365 keer voor.

dag :365

dagen komt 30 keer voor .

dagen 30

Kijk alleen naar dit fimje van 4 minuten dit zegt alles .

http://www.youtube.com/watch?v=AA7vAKDFw2Q

DE koran is het ware woord van god.



Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Normalen hebben geen interesse in jouw moslimachterlijkheid.
Laat je psychische ziekte door een professional behandelen of verhuis naar een land waar je afwijking niet opvalt.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Normalen hebben geen interesse in jouw moslimachterlijkheid.
Laat je psychische ziekte door een professional behandelen of verhuis naar een land waar je afwijking niet opvalt.
Volledig mee akkoord.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Islaminside schreef:Als jullie deze film bekijken dan weet je hoe de profeet vrede zij met hem was.
Vrede was niet met hem. Hij was toch een moslim, nee ?

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html#002.216
moslim sprookjesboek 2:216 schreef:Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not.
Vrede is niet met de profeet, ook niet volgens moslims. Vervolging en onderdrukking was met de pedofiele profeet, en dus moordde en verkrachtte en onderdrukte en stal hij.

Of ontken jij de koran ? Vertel eens.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ongelovelijk, probeert hij te overtuigen met een filmpje!! Mohyouknow19, een film is geen bewijs, iedereen kan deze naar eigen goeddunken maken en er dingen aan toevoegen of weglaten. Deze film is gemaakt door moslims, die niet alles vertellen. Het is een sprookje.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Islaminside schreef:Ook al breng ik duizend bewijzen JIJ zal niet geloven.
Jij moet nog je eerste bewijs brengen.

Maar geen zorgen hier weer een kans : ik ben op zoek naar een locaal graaf-algoritme dat paden geeft die gegarandeerd geen cirkels maken, dat toelaat dat nodes migreren zonder van adres te veranderen, zonder dat andere nodes hiervan op de hoogte gesteld worden.

Jij hebt de antwoorden zeg je, wel geef mij hierop het antwoord, en ik zal het als bewijs aanvaarden, want ik ben zeker dat er momenteel niemand op deze aarde is die weet hoe dit probleem op te lossen, en ik weet ook zeker dat er een oplossing is (heb wiskundig bewijs daarvoor ... maar is existentieel bewijs, afijn je kent het probleem daarmee vast niet).

Wel beantwoord mij die vraag, en ik zal het aanvaarden als bewijs van jouw gelijk. Als je alle antwoorden hebt, dan kan dit antwoord geen probleem zijn lijkt me.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Islaminside schreef: En wij mogen pas vechten als wij aangevallen worden of als iemand ons oorlog verklaart .
Kwestie van definitie van 'aanval' en 'oorlogsverklaring'.
Als je de na kennis genomen te hebben van de leer je deze verwerpt dan voelen Mohammedanen dat als een aanval op hun geloof. En als groepen mensen de Islam verwerpen dan is dat een oorlogsverklaring aan de gemeenschap van ware gelovigen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Waarom moet je een amerikaanse vertaling erbij halen.
De onwetendheid van "islamminside" ten top gesteld.

de vertaling van 2.216 volgens de link die je hierbij kreeg:

002.216
YUSUFALI: Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not.
PICKTHAL: Warfare is ordained for you, though it is hateful unto you; but it may happen that ye hate a thing which is good for you, and it may happen that ye love a thing which is bad for you. Allah knoweth, ye know not.
SHAKIR: Fighting is enjoined on you, and it is an object of dislike to you; and it may be that you dislike a thing while it is good for you, and it may be that you love a thing while it is evil for you, and Allah knows, while you do not know.

zijn helemààl geen "amerikaanse" vertalingen onwetende jongere!
Abdullah Yusuf Ali (14 April 1872 - 10 December 1953) was an Dawoodi Bohra Indian Islamic scholar who translated the Qur'an into English. His translation of the Qur'an ranks alongside the translation of Marmaduke Pickthall as the most widely-known and used in the world.

Ali was born in Bombay, India to a wealthy merchant family. As a child, Ali received a religious education and, eventually, could recite the entire Qur'an from memory. He spoke both Arabic and English fluently. He studied English literature and studied at several European universities, including the University of Leeds. He concentrated his efforts on the Qur'an and studied the Qur'anic commentaries beginning with those written in the early days of Islamic history. Yusuf Ali's best-known work is his book The Holy Qur'an: Text, Translation and Commentary, begun in 1934 and published in 1938. While on tour to promote his translation, Ali helped to open the Al-Rashid Mosque, the first mosque in Edmonton, Alberta, Canada, in December 1938.
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdullah_Yusuf_Ali
(Mohammed) Marmaduke William Pickthall, (1875–May 19, 1936), was a Western Islamic scholar, noted as a poetic translator of the Qur'an into English. A convert from Christianity to Islam, Pickthall was a novelist, esteemed by D.H. Lawrence, H.G. Wells, and E.M. Forster, as well as a journalist, headmaster, and political and religious leader.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marmaduke_Pickthall
Mohammed Habib Shakir, (1866, Cairo–1939, Cairo) (Arabic: محمد حبيب شكير) was an Egyptian judge, born in Cairo and a graduate from Al Azhar University.
http://en.wikipedia.org/wiki/M._H._Shakir



---------------------------------------

Beetje ridicuul dat je dit "amerikaanse vertalingen" noemt nietwaar? :cool:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

tomc schreef:
Islaminside schreef:Ook al breng ik duizend bewijzen JIJ zal niet geloven.
Jij moet nog je eerste bewijs brengen.
Liever niet. Straks begint die Janklaassenpop van een Islaminside weer met ellenlange lappen teksten te gooien, wat zo ongeveer zijn definitie is van intelligent discussieren.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Ik zou juist graag willen dat hij eens met een echt bewijs kwam, of een vraag concreet zou beantwoorden.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

2.216 is in de Ahmadiyya-versie van 2001 (kort geleden gevonden in de uitverkoopbak bij De Slegte voor 3,50 euro) alsvolgt vertaald (een beetje plechtig nederlands gebruiken ze):

2.216 Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

mohyouknow19 schreef:Ik ben er weer, was even weg

Welkom mensen,

ik heb deze korte teksjes van jullie doorgelezen op deze forum.
En wat ik denk is het volgende , Jullie weten helemaal niks over wie god is.
God is de heer van de joden , de heer van de Christen , de heer van de moslims de heer van de mensheid.
En die god waar jullie het overhebben heeft de Thora doen nederdalen , de bijbel doen nederdalen en de Zabor doen nederdalen en de koran doen nederdalen.
En God betekent in het Arabisch Allah.
Net zoals bedankt in het frans merci heet.

Hallo maatje, even rustig graag. God heeft niks, maar dan ook niks neergezonden of ingefluisterd in wiens oor dan ook. Of jij moet zelf met zo'n ervaring voor de dag komen. Dan is het nog maar de vraag of wij jouw verhaal geloven. Mensen met verstand geloven doorgaans niet in sprookjes. Heb je er enig idee van hoeveel mensen er in de wereld rondlopen die last hebben van stemmetjes in hun hoofd? Nooit in een gekkenhuis op bezoek geweest? Moet je zeker eens doen. Daar hoor je de prachtigste teksten over openbaringen van God.

Hersens gebruiken vriend en God met rust laten. Het getuigt van een onbeschaamde hoogmoed om ook maar iets over God menen te moeten zeggen zonder dat God jou daar een opdracht toe heeft gegeven. Wees nederig en wijs en stop ermee. Ga boeken lezen over psychologie en wetenschap. Dat er een Almacht moet bestaan, dat leidt bij mij geen twijfel. Een ander zegt atheïst te zijn. Zij behoren overigens tot mijn beste vrienden. Het zijn mensen die in staat zijn anderen met respect te benaderen en ik val hen daarom niet lastig met mijn ’zekerheden’, mits ze erom vragen. Het is een absurde gedachte dat Allah niet in staat zou zijn een beetje van zijn dynamische energie aan jou persoonlijk toe te kennen en dat hij zich daarom moest verlagen tot een ongecultiveerde analfabetische woestijnrover, genaamd Mohammed. Nadenken, eigen hersens gebruiken en niet die van anderen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Islaminside schreef: ieder weldenkt mens weet dat een bestaand iets een maker nodig heeft.
Ok.
WIE heeft allah dan gemaakt.

Wanneer je zegt "niemand, die heeft altijd al bestaan" ( HET geijkte antwoord van moslims) dan is:
1 Allah bestaat niet ( zie: bestaand iets een maker nodig heeft.)

2 Een bestaand iets heeft helemaal geen "maker" nodig.

Je kunt natuurlijk niet zeggen: "ieder bestaand iets heeft een maker nodig... behalve allah". Dan is het namelijk niet "IEDER bestaand iets" ... maar... "ENKELE bestaande ietsen".

Wat is het?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Beste islamiside, ik heb niet gevraagd om een uiteenzetting over of god wel of niet gevraagd. Je ellenlange post doet dus niet terzake.

Ik heb je gevraagd:
1 Allah bestaat niet ( zie: bestaand iets een maker nodig heeft.)

2 Een bestaand iets heeft helemaal geen "maker" nodig.

Je kunt natuurlijk niet zeggen: "ieder bestaand iets heeft een maker nodig... behalve allah". Dan is het namelijk niet "IEDER bestaand iets" ... maar... "ENKELE bestaande ietsen".

Wat is het?
Dus.... wat is het?
Bestaat allah niet...of.... een bestaand iets heeft geen maker nodig?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Allah wenst niks

Bericht door hans van de mortel »

Islaminside schreef: en deze god heeft ons niet nuteloos ,lukraak op deze wereld geplaats. hij wenst van ons dat wij ons aan hem onderwerpen en de taak van aanbidding op ons te nemen.
Hallo onbekende nieuwe deelnemer,
Het eerste gedeelte van je verhaal zit sterk in elkaar. Daar ben ik het ook mee eens. Een ander, de atheïst ontkent het bestaan van God. Maar dat zijn nu juist wel de prettigste en verstandigste mensen die ik ken. Daar kan geen christen, Wachttoriaan (van de Wachttoren) of Mohammedaan aan tippen. Ze kennen geen angstfobie en leven met een vrijheidsgevoel van geest.

Maar mohammedanen poepen in hun broek van angst voor God. Waarom? Ik aanvaard ook een Almacht in mijn leven, maar ik mag en kan een Almacht (God of Allah) voor rotte vis uitschelden. Als dat niet zou mogen dan moet Allah mij dat maar eens komen vertellen. Maar Allah heeft wel wat anders te doen. Hij schaamt zich voor al die onwetenschappelijke aantekeningen in de koran, verteld door Mohammed en later bijgewerkt door anderen. Waarom volharden mohammedanen toch onafgebroken in het zien van Allah als mens, als een miezerig achterbaks, onbetrouwbaar crimineel misbaksel. God is voor een mens niet te begrijpen. Laat God met rust. Wetenschappers en atheïsten concluderen dat er geen God bestaat. Laat dat zo en wordt niet verhit.

Wat mij het meest ergert aan al die Mohammedanen is dat zij alles beter weten dan God en onophoudelijk zelf voor God spelen. Waarschijnlijk omdat hun Allah machteloos is, niets doet voor de islam en bijna uitsluitend alleen atheïsten rijkelijk beloond voor hun ongeloof. Ik begrijp daarom best wel waarom Mohammedanen dan zelf voor God gaan spelen, zo gefrustreerd als ze zijn.

Beste nieuwkomer, beschouw het leven als een geschenk van Allah en maak er het beste van. Maar ga Allah niet steeds te ’kakken’ zetten door allerlei menselijke onzin over hem te vertellen en zelf de plaats van God innemen omdat God nooit wat van zich laat horen of zien. Voor mij is dat niet bepalend of er wel of geen Almacht bestaat. Iedereen mag God beledigen. Want, niet goed, geld terug. Allah is zelf wel in staat om zijn eigen boontjes te doppen. Voor straf laat hij daarom de islam in zijn eigen vet gaarsmoren, omdat ze zich te veel met hem bemoeien en allerlei rare praatjes over hem verkondigen als zou God een of andere niet wetenschapper zijn. Allah die het universum gemaakt heeft, weet dat de zon niet in het Oosten of Westen van de aarde kan opkomen. Toch staat dit in de koran. EEN NADENKERTJE.

Nogmaals, jouw verhaal is goed opgebouwd, maar naar mate het vordert, werd je toon steeds agressiever. Daar heb je het weer. Mohammedanen gedragen zich naar hun Allah die Mozes bedacht heeft. Hij is de oorspronkelijke uitvinder waarnaar Mohammed plagiaat heeft gepleegd.
Als Mohammed had gezegd dat er dagelijks twee kamelen om de aarde cirkelen dan zouden jullie dat ook geloven. Want het staat in de koran. God zelf heeft niets te vertellen en hoeft zich derhalve ook tegenover niemand te verantwoorden. Daarom bestaat er geen beledigen van Allah. Meneer Allah heeft zich tot nu toe aan niemand bekend gemaakt, ook al beweerde Mozes dat. Mozes en Mohammed zijn zo dood als een pier. Weggerot in al hun eigen nietszeggendheid. Waar het om gaat is het leven en niet de dood. De absurde verering van een dode man als Mohammed is een heidense daad. Dat is het verschil met joden. Ze hebben geen enkele verering voor de doden, dus ook niet voor Mozes. Eert uw vader en moeder betekent hen eren als ze nog in leven zijn. Welke mafketel kan nu iemand eren die dood is?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

scroll scroll scroll.
Het werkt hetzelfde als de gebedsrollen in Nepal.
Je scrollt gewoon 5 maal daags over de achterlijkheden van deze psychisch gestoorde moslim, dan hoef je zelf verder geen gebedsrituelen meer uit te voeren voor een plekje in de hemel.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Afbeelding

Wat een leven om bij alles wat je doet bang te moeten zijn of je daarmee de wetten van een denkbeeldige dictatoriale god die aanbidding afdwingt door middel van dreiging met hel en verdoemenis niet overtreed. 8)

Gelukkig zijn we dit soort middeleeuwse taferelen in het westen grotendeels ontgroeid, en geloven hier alleen kleine kinderen nog in sprookjes.

Dat die zieleknijper niet moe van zichzelf wordt... :?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

en geloven hier alleen kleine kinderen nog in sprookjes.
Kleine kinderen lezen de sprookjes van Grimm
Of ze die geloven is een andere zaak.

Moslims integendeel lezen en geloven in 'grimmige' sprookjes.

Een wereld van verschil.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Die heeft geen plaat voor z'n kop, maar een complete spouwmuur! :o
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Monique schreef:Beste islamiside, ik heb niet gevraagd om een uiteenzetting over of god wel of niet gevraagd. Je ellenlange post doet dus niet terzake.

Ik heb je gevraagd:
1 Allah bestaat niet ( zie: bestaand iets een maker nodig heeft.)

2 Een bestaand iets heeft helemaal geen "maker" nodig.

Je kunt natuurlijk niet zeggen: "ieder bestaand iets heeft een maker nodig... behalve allah". Dan is het namelijk niet "IEDER bestaand iets" ... maar... "ENKELE bestaande ietsen".

Wat is het?
Dus.... wat is het?
Bestaat allah niet...of.... een bestaand iets heeft geen maker nodig?
Islaminside?
Amorele atheistische nitwit
Gesloten