De verschillen tussen Allah en God.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

tomc schreef:
Vera schreef:Hoezo ben ik een racist ?
Wat kan het jouw schelen wat lage beesten over jouw zeggen ?
moslim sprookjesboek 8:55 schreef:55. Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven:
Of geloof je niet in dit specifieke stukje van je doodscultus ?
Geel is net als rood, beide een primaire kleur.

Door rood rijden is erger dan door oranje.

Mensen die de waarheid verwerpen (ik zie dit als eerst aangenomen, later weggesodemieterd) zijn erger dan beesten zijn. Maar ze blijven mensen. Ze zijn net als beesten, maar het is wel wat anders. Ze hebben gewoon dezelfde kenmerken. Ho nee, dat zeg ik niet goed. Er is 1 eigenschap die mensen hebben die er voor zorgt dat ze gezien worden als erger (betekent dat slechter) dan beesten.
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

En ik wil nog steeds weten waarom ik een racist zou zijn. Mijn oma en ouders letten op ras (pas op, er komen marokkanen aan, zorg dat je tas dicht zit, anders pakken ze je portomonee), ik zie ieder mens als een schepsel van Allah Subhana Wa T'ala en een kind van Adam en Eva
Laa ilaaha illallaah
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Vera schreef: En ik wil nog steeds weten waarom ik een racist zou zijn. Mijn oma en ouders letten op ras (pas op, er komen marokkanen aan, zorg dat je tas dicht zit, anders pakken ze je portomonee), ik zie ieder mens als een schepsel van Allah Subhana Wa T'ala en een kind van Adam en Eva
Omdat jij ons erger dan beesten noemt. Is dat een compliment ofzo ?

"Jij bent een vuil moslimbeest" <- dit is niet racistisch dan volgens jouw ? Vertel eens.

Ow en er zijn best wat van die verzen in de koran hoor, ga niet denken dat dit het enigste is.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Vera schreef:ik zie ieder mens als een schepsel van Allah Subhana Wa T'ala en een kind van Adam en Eva[/color]
Dus jij bent geen moslim dan ? Je weet hopelijk toch, dat Joden geen mensen zijn ? Net zoals alle ongelovigen. Dat zijn apen en varkens. Afijn toch volgens jouw religie :
koran schreef:7:166 But when even after this they disdainfully persisted in that from which they were forbidden, We said to them, "Become apes—despised and disgraced!" (Maududi)
Is dit zo weer een klein detail dat je imam je vergeten te vertellen is ofzo ? Zoek eens op of het er staat of niet.

En daarom noem ik jouw racist. Ik vind dat meer dan gerechtvaardigd vind je dat niet ? Als ik alle moslims apen en varkens zou noemen, er zou direct racisme geschreeuwd worden.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Mohammed kon geen muziek horen omdat zijn tumor dan pijn deed in zijn hoofd.

Niks meer of niks minder.

Mo kon daarom ook geen vrouwenstemmen verdragen... zelfde fenomeen (tumor).

De mens hoorde belgerinkel.. dan weten de meesten het wel
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

tomc schreef:Omdat jij ons erger dan beesten noemt. Is dat een compliment ofzo ?

"Jij bent een vuil moslimbeest" <- dit is niet racistisch dan volgens jouw ? Vertel eens.

Ow en er zijn best wat van die verzen in de koran hoor, ga niet denken dat dit het enigste is.
Ik heb met een voorbeeld proberen aan te geven dat ik persoonlijk jou persoonlijk geen beest noem, maar dat het een manier is om te zeggen dat je afdwaald van het rechte pad. Allah Subhana Wa T'ala heeft in de Koran gezegd dat sommige verzen niet letterlijk genomen moeten worden, maar dat deze zinnebeeldig zijn, terwijl andere wel letterlijk genomen moeten worden.

Ik vind het niet racistisch. Je verwijst naar mijn godsdienst, niet naar mijn ras. Dus het is.. theolocistisch?
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

tomc schreef:Dus jij bent geen moslim dan ? Je weet hopelijk toch, dat Joden geen mensen zijn ? Net zoals alle ongelovigen. Dat zijn apen en varkens. Afijn toch volgens jouw religie :
koran schreef:7:166 But when even after this they disdainfully persisted in that from which they were forbidden, We said to them, "Become apes—despised and disgraced!" (Maududi)
Is dit zo weer een klein detail dat je imam je vergeten te vertellen is ofzo ? Zoek eens op of het er staat of niet.

En daarom noem ik jouw racist. Ik vind dat meer dan gerechtvaardigd vind je dat niet ? Als ik alle moslims apen en varkens zou noemen, er zou direct racisme geschreeuwd worden.
Alhamdoelilah ben ik moslim.
Joden zijn ook mensen, ongelovigen zijn mensen, Christenen zijn mensen, iedereen die door Allah Subhana Wa T'ala geschapen is als mens, is mens.

163. En vraag hun omtrent de stad, die aan de zee lag. Toen zij de Sabbath ontheiligden verscheen vis op hun Sabbath aan de oppervlakte van het water, maar de dag waarop zij geen Sabbath hielden kwam zij niet tot hen. Zo beproefden Wij hen omdat zij overtreders waren.

164. Toen een gedeelte hunner zei: "Waarom predikt u tot een volk dat Allah wil vernietigen of met een strenge kastijding gaat straffen?" Het andere deel antwoordde: "Als een verontschuldiging tegenover uw Heer en opdat zij rechtvaardig mogen worden."

165. En toen zij de vermaning vergaten redden Wij degenen die het kwade verboden en grepen de onrechtvaardigen met een strenge straf aan, omdat zij verkeerd handelden.

166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

167. En toen verkondigde uw Heer dat Hij dezulken zou zenden, die hen (de Joden) met een marteling zouden kwellen tot de dag der Opstanding. Voorzeker, uw Heer is vlug in vergelding en Hij is Vergevensgezind, Genadevol.

wijst 'dezulken' in ayat 167 naar 'verachte apen' uit ayat 166? En dat wijst op onrechtvaardigen die verkeerd handelen. Dus er staat "pas op Joden, er komen onrechtvaardigen die verkeerd handelen, zoals bij de stad aan zee"

ik heb al eerder op dit forum gezegd dat je goed naar de context moet kijken.

En ik heb geen imam die me iets vergeten te vertellen is
Laa ilaaha illallaah
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

tomc schreef:
Vera schreef:ik zie ieder mens als een schepsel van Allah Subhana Wa T'ala en een kind van Adam en Eva[/color]
Dus jij bent geen moslim dan ? Je weet hopelijk toch, dat Joden geen mensen zijn ? Net zoals alle ongelovigen. Dat zijn apen en varkens. Afijn toch volgens jouw religie :
koran schreef:7:166 But when even after this they disdainfully persisted in that from which they were forbidden, We said to them, "Become apes—despised and disgraced!" (Maududi)
Is dit zo weer een klein detail dat je imam je vergeten te vertellen is ofzo ? Zoek eens op of het er staat of niet.

En daarom noem ik jouw racist. Ik vind dat meer dan gerechtvaardigd vind je dat niet ? Als ik alle moslims apen en varkens zou noemen, er zou direct racisme geschreeuwd worden.
safi :)
Laatst gewijzigd door Amazigh op do jun 14, 2007 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
A proud amazigh!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Vera
Allah Subhana Wa T'ala heeft in de Koran gezegd dat sommige verzen niet letterlijk genomen moeten worden, maar dat deze zinnebeeldig zijn, terwijl andere wel letterlijk genomen moeten worden.
Welke verzen zijn zinnebeeldig en welke zijn letterlijk te nemen ???
Op je eigen gevoel, op het gevoel van een ander, hoe ???
Hoe kan dat nou, dat een "duidelijk" boek door iedereen anders wordt gelezen, dat zinnebeelden naast letterlijk op te vatten uitspraken staan, wat over het algemeen de kwaliteit en de "verstaanbaarheid" niet ten goede komt ?,,

Vera, je bent ontroerend in je zinloze en op voorhand tot mislukking gedoemde poging tot mooipraten van al wat lelijk en slecht is in de islam, maar ik begrijp je wel en daarom ontroer je mij.
Net zoals Chaimae me ook ontroert.
Meisjes toch, kom gezellig bij mij wonen, dan is het dadelijk uit met die islamitische onzin, worden jullie dadelijk geheelde en gelukkige mensen. Nu gaan jullie er jaaaaaaren over doen, vooropgesteld dat het geluk ooit bereikt wordt. :cry:
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Vera bedankt voor je verhaal lof zij Allah die door zijn zegeningen alle goede dingen perfectioneert.

Jullie zullen het paradijs niet betreden totdat jullie geloven en jullie geloven niet totdat jullie elkaar liefhebben.

Vera ik hou van je vanwege Allah.
Moge Allah jouw goed belonen.
Moge Allah(sbh) jou,je gezin en je eigendommen zegenen.
Amin

Allah is de Grootste , O god, breng ons de nieuwe maan in veiligheid en in geloof, in vrede en in de islam en in harmonie wat onze heer liefheeft en wat hem genoegen doet.
Onze heer en jou heer , Allah.
De heer der werelden .


Vrede zij met jou Vera
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Dutch schreef:Welke verzen zijn zinnebeeldig en welke zijn letterlijk te nemen ???
Op je eigen gevoel, op het gevoel van een ander, hoe ???
Hoe kan dat nou, dat een "duidelijk" boek door iedereen anders wordt gelezen, dat zinnebeelden naast letterlijk op te vatten uitspraken staan, wat over het algemeen de kwaliteit en de "verstaanbaarheid" niet ten goede komt ?,,

Vera, je bent ontroerend in je zinloze en op voorhand tot mislukking gedoemde poging tot mooipraten van al wat lelijk en slecht is in de islam, maar ik begrijp je wel en daarom ontroer je mij.
Net zoals Chaimae me ook ontroert.
Meisjes toch, kom gezellig bij mij wonen, dan is het dadelijk uit met die islamitische onzin, worden jullie dadelijk geheelde en gelukkige mensen. Nu gaan jullie er jaaaaaaren over doen, vooropgesteld dat het geluk ooit bereikt wordt. :cry:
soera Al-Imraan 7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Verduidelijkt dit?

Lieve Dutch, ik heb geen behoefte om onmoslimt te worden. Ik ben gelukkig en ik ervaar liefde, ook buiten de Islaam en ik ga met plezier naar school en ik voel me fijn.
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Islaminside schreef:Vera bedankt voor je verhaal lof zij Allah die door zijn zegeningen alle goede dingen perfectioneert.

Jullie zullen het paradijs niet betreden totdat jullie geloven en jullie geloven niet totdat jullie elkaar liefhebben.

Vera ik hou van je vanwege Allah.
Moge Allah jouw goed belonen.
Moge Allah(sbh) jou,je gezin en je eigendommen zegenen.
Amin

Allah is de Grootste , O god, breng ons de nieuwe maan in veiligheid en in geloof, in vrede en in de islam en in harmonie wat onze heer liefheeft en wat hem genoegen doet.
Onze heer en jou heer , Allah.
De heer der werelden .

Vrede zij met jou Vera
Graag gedaan Islaminside. Alle lof zij Allah Subhana Wa T'ala, de Wijze, de Barmhartige.

Ameen. Moge Allah Subhana Wa T'ala, Ya Rabbi, jou beschermen en vergeven wat kwaad is en belonen wat goed is, ameen.

wa alleikoem salaam wa rahmatullahi Islaminside
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

soera Al-Imraan 7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Verduidelijkt dit?

Lieve Dutch, ik heb geen behoefte om onmoslimt te worden. Ik ben gelukkig en ik ervaar liefde, ook buiten de Islaam en ik ga met plezier naar school en ik voel me fijn.[/color][/quote]

Wij interpeteren de koran niet zelf wij volgen slechts de Suna van de profeet vrede zij met hem.

Ahlu Suna , de volgelingen van de suna.(soenieten)
Wij volgen de overleveringen van de profeet (vzmh).

Hij is onze onderwijzer en hij is de grootste leraar van allemaal.

Het probleem bij dutch en tomc en freya is dat zij het op hun eigen manier interpteren en daarbij alles doorelkaar gooien en niet lezen wat er voor staat of achter staat.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Het probleem bij dutch en tomc en freya is dat zij het op hun eigen manier interpteren en daarbij alles doorelkaar gooien en niet lezen wat er voor staat of achter staat.
Wat d8 je van de hele forum
A proud amazigh!
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

@ Islaminside,

die nasheed uit je onderschrift is echt masha'Allah.. Ik moest echt zo huilen. Prachtig is het.
In die ene film "Islam in Nederland" is er ook een bekeerde moslima die deze nasheed luisterd, echt zo mooi..
Zucht. Bedankt voor het plaatsen van deze nasheed in je onderschrift, ook al was het misschien niet voor mij bedoeld. Shoukran broeder.

Wa alleikoem salaam,
Saliha
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Volgens veel geleerden is muziek luisteren niet toegestaan, vanwege soerat Loeqman: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).
Salam
Klopt' vera je hebt helemaal gelijk .
Massalah .

Muziek dat verleidt je van de weg van Allah (sbht).
Maar Chaimae zal er ooit wel achterkommen geloof mij maar .
ik zelf heb de intentie om niet te gaan luisteren , maar je muziek hoor je hier in nederland overal .
ik schenk er gewwon geen aandacht aan :D

Vera zou je mij op deze vraag kunnen beantwoorden muziek is haram volgens de geleerden.
Is voetbal denk je ook haram .
Ik hou en hield vaak van voetbal , om te kijken en zelf tespelen.
vooral straatvoetbal .

ik zie het zo er van houden vanwege Allah maar niet aanbidden.
God is de enige die aanbedden mag worden.
Er niet door verleidt raken zodat je gebed mist of dat je shirk gaat plegen.
bij mij gaat het belangrijkste voor het minder belangrijkste .
En als je mij vraagt waarom wij geschappen zijn .

dan zeg ik God heeft slechts de mensen en de djins geschappen om hem te aanbidden.

Vrede zij met jou

Mohyouknow19
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Vera schreef:@ Islaminside,

die nasheed uit je onderschrift is echt masha'Allah.. Ik moest echt zo huilen. Prachtig is het.
In die ene film "Islam in Nederland" is er ook een bekeerde moslima die deze nasheed luisterd, echt zo mooi..
Zucht. Bedankt voor het plaatsen van deze nasheed in je onderschrift, ook al was het misschien niet voor mij bedoeld. Shoukran broeder.

Wa alleikoem salaam,
Saliha
Gair (geluk) Insallah beste zuster

Beste Vera kijk hier wat er over broederschap wordt verteldt door een bekeerde moslim : Masalah

http://www.dailymotion.com/search/mosli ... t-religion


Nog eentje van hem ,deze raadt ik je aan massallah

http://www.dailymotion.com/mfanaji/vide ... e-of-islam


Salamualakum vrede zij met jouw vera
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Dat voetbal daar kom ik niet uit. Ik stel de vraag insha'Allah wel op een site, dus even sabr hebben voordat je antwoord er is, ik ben ermee bezig..
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Vera schreef:Dat voetbal daar kom ik niet uit. Ik stel de vraag insha'Allah wel op een site, dus even sabr hebben voordat je antwoord er is, ik ben ermee bezig..
Insallah'' beste zuster geduld heb ik altijd.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Denk je echt dat voetbal haram is?

http://www.islamchannel.tv/ProgramDetai ... =5/31/2007

Hier hebben ze het al gevraagd en die gast zei dat het haram is.Dus je gaat hem volgen
A proud amazigh!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hier hebben ze het al gevraagd en die gast zei dat het haram is.Dus je gaat hem volgen
Alle plezierige dingen zijn haram in Islam.
Ze vertellen je dat pas nadat je bekeerd en er geen weg terug is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Vera schreef:
tomc schreef:Omdat jij ons erger dan beesten noemt. Is dat een compliment ofzo ?

"Jij bent een vuil moslimbeest" <- dit is niet racistisch dan volgens jouw ? Vertel eens.

Ow en er zijn best wat van die verzen in de koran hoor, ga niet denken dat dit het enigste is.
Ik heb met een voorbeeld proberen aan te geven dat ik persoonlijk jou persoonlijk geen beest noem, maar dat het een manier is om te zeggen dat je afdwaald van het rechte pad. Allah Subhana Wa T'ala heeft in de Koran gezegd dat sommige verzen niet letterlijk genomen moeten worden, maar dat deze zinnebeeldig zijn, terwijl andere wel letterlijk genomen moeten worden.

Ik vind het niet racistisch. Je verwijst naar mijn godsdienst, niet naar mijn ras. Dus het is.. theolocistisch?
Gebaseerd op religie is het technisch gezien discriminatie. De term racist is zowel van toepassing op iedereen die discrimineert, zoals je vast wel weet.

Een racist is gewoon iemand die discrimineert. En dat doe jij. Jij veroordeeld anderen op basis van hun godsdienst en zegt dat ze vuile beesten zijn. En jij zegt wel persoonlijk over mij dat ik een vuil beest ben "als manier om te zeggen dat ik fout bezig ben" ? Oh fijn.

Dus blijf ik erbij : racist is een zeer toepasselijke term. En jij bent een racist. Ofwel volg je de koran niet. Dus welke van die 2 is het ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vera schreef:
tomc schreef:
Vera schreef:Hoezo ben ik een racist ?
Wat kan het jouw schelen wat lage beesten over jouw zeggen ?
moslim sprookjesboek 8:55 schreef:55. Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven:
Of geloof je niet in dit specifieke stukje van je doodscultus ?
Geel is net als rood, beide een primaire kleur.

Door rood rijden is erger dan door oranje.

Mensen die de waarheid verwerpen (ik zie dit als eerst aangenomen, later weggesodemieterd) zijn erger dan beesten zijn. Maar ze blijven mensen. Ze zijn net als beesten, maar het is wel wat anders. Ze hebben gewoon dezelfde kenmerken. Ho nee, dat zeg ik niet goed. Er is 1 eigenschap die mensen hebben die er voor zorgt dat ze gezien worden als erger (betekent dat slechter) dan beesten.
@Vera.
Speciaal voor jou.

Die Tommie boy denkt dat ie Arabisch kan. (moe)

'Inna Sharra Ad-Dawābbi `Inda Allāhi Al-Ladhīna Kafarū Fahum Lā Yu'uminūna

Dat is de vers die in het Arabisch. Het woord 'Dawabi' dat vertaald is in het Nederlands onder dieren is verkeerd vertaald.

Dawabi betekent namelijk heel wat anders. Het betekent namelijk letterlijk:Datgene wat op aarde kruipt. Daar valt de mens ook onder. De mens loopt namelijk ook op aarde. Dus het woord 'dier en beest' is verkeerd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

tomc schreef:Gebaseerd op religie is het technisch gezien discriminatie. De term racist is zowel van toepassing op iedereen die discrimineert, zoals je vast wel weet.

Een racist is gewoon iemand die discrimineert. En dat doe jij. Jij veroordeeld anderen op basis van hun godsdienst en zegt dat ze vuile beesten zijn. En jij zegt wel persoonlijk over mij dat ik een vuil beest ben "als manier om te zeggen dat ik fout bezig ben" ? Oh fijn.

Dus blijf ik erbij : racist is een zeer toepasselijke term. En jij bent een racist. Ofwel volg je de koran niet. Dus welke van die 2 is het ?
Discriminatie is verschillend behandelen. Maar jij behandeld mij ook anders omdat ik alhamdoelilah moslima ben, dus discrimineren we allebei.
En ik blijf bij mijn standpunt dat dit niets met racisme te maken heeft.
Ik volg de Koran en ben daarom geen racist
Laa ilaaha illallaah
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Vera schreef:Discriminatie is verschillend behandelen. Maar jij behandeld mij ook anders omdat ik alhamdoelilah moslima ben, dus discrimineren we allebei.
En ik blijf bij mijn standpunt dat dit niets met racisme te maken heeft.
Ik volg de Koran en ben daarom geen racist [/color]
Neen discriminatie is verschillend behandelen, omdat mensen verschillen van
-> ideologie (politiek/religieus)
-> geslacht
-> ras
-> gewicht
-> handicap
-> hoogte
-> job
-> sexuele orientatie
-> leeftijd

En iemand die discrimineert is racist. Aangezien jij alle niet-moslims vuile beesten noemt, ben jij een racist.

Als je hiervan gedegouteerd bent, ermee rekening houdend dat jij ervoor bent om alle homo's en lesbiennes levend te begraven, vind ik dat je wel snel schrik krijgt hoor.

Of hebben ze dat vergeten te zeggen ?

Ibn Abbas, Muhammad’s cousin and highly reliable transmitter of hadith, reports the following about early Islam and Muhammad’s punishment of homosexuals: . . . "If you find anyone doing as Lot’s people did, kill the one who does it, and the one to whom it is done" (Abu Dawud no. 4447).

Vergeet dus zelfs niet dat jij er 100% voor ben, dat als ik, als man, jouw vader zou verkrachten, dat jij moet meewerken om die levend te begraven. Kan je je hem voorstellen. Jouw vader die schreeuwend in een ondiepe put ligt terwijl jij er aarde opschept, en zijn schreeuwen die wanhopiger worden tot hij uiteindelijk gedwongen is zand in te ademen en zijn schreeuwen stokt. Daarna gaat hij dubbel zo wanhopig verder, maar jij schept verder aarde op hem en je hoort de stem verstommen, en je ziet het spartelen wanhopiger worden. En dan stopt het spartelen.

DAT is islam.

Omwille van iets wat iemand hem aangedaan heeft he. Iets waar hij zelf geen controle over had. Stel het je voor, wat jouw islam concreet inhoud. Want DAT is waar jij voor kiest.

Ik denk, Vera, dat je best gewend raakt aan "racist" genoemd te worden, en veel erger dan dat, als je moslima wilt zijn.

En zelfs dat is nog maar een introductie in de wreedheden van de doodscultus "islam".
Laatst gewijzigd door tomc op do jun 14, 2007 6:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten