Gaat een baby naar de hemel of naar de hel.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Sorry maar effe reageren op die verhaaltje over die baby:baby,s/jongeren die nog niet volwassen zijn zullen niet naar de hel gaan maar dat is wel voor de christenen zo want babys hebben kennelijk een zonde gepleegd toen ze waren geboren dus die MOETEN in Jezus geloven terwijl dat onmogelijk is dus volgens de christenen zullen die naar de hel gaan ik voel die liefde al jij niet :)
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax, begin jij weer te slaan met het christendom.....waar haal jij uit dat het christendom baby's naar de hel stuurt.
jezus hield van kinderen dus dat kan niet.

nogmaals jij beste kerel snapt het christendom niet

jij zegt het dus dan moet jij dit ergens vandaan hebben gehaald en dus ervan overtuigd zijn.
laat maar zien waardoor en ik hoop voor je dat je nu niet weer aan het uitkramen bent gegaan.

als de islam zegt dat ongelovie babby's niet naar de hel gaan want dat heb ik van mijn vader geleerd en van geleerde kloteimaams.
geef mij dan een vers uit de koran waarin staat dat ongelovige babytjes NIET naar de hel gaan.

afgesproken !!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:ajax, begin jij weer te slaan met het christendom.....waar haal jij uit dat het christendom baby's naar de hel stuurt.
jezus hield van kinderen dus dat kan niet.

nogmaals jij beste kerel snapt het christendom niet

jij zegt het dus dan moet jij dit ergens vandaan hebben gehaald en dus ervan overtuigd zijn.
laat maar zien waardoor en ik hoop voor je dat je nu niet weer aan het uitkramen bent gegaan.

als de islam zegt dat ongelovie babby's niet naar de hel gaan want dat heb ik van mijn vader geleerd en van geleerde kloteimaams.
geef mij dan een vers uit de koran waarin staat dat ongelovige babytjes NIET naar de hel gaan.

afgesproken !!
Baby,s die ongedoopt zijn en toch doodgaan zijn ongelovig volgens de christenen dus naar de hel:

Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.

kijk deze stukje uit de nieuws over die onderwerp:

Ongedoopte baby’s konden namelijk nog geen zonden plegen en gingen dus niet naar de hel, maar konden ook niet naar de hemel, omdat ze nog belast waren met de erfzonde.

Dus hebben de christenen een nieuwe plaats uit de hemel en hel verzonnen:Limbus :)

Ze spelen voor God en maken zelf regels.

Hier is een hadith over wat Mohammed s.a.w gezien had

Ik ging verder en zag een heel groene tuin, daarin zat een uitzonderlijk mooie man met veel kinderen om hem heen. Er was een boom met bladeren als olifantsoren. Ik ging vaar boven zover als Allah wilde. Daar zag ik een prachtig huis, gemaakt van parels, goudsteen en robijn. Ik vroeg: "Wat is dit voor een huis?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Toen ik doorliep kwam ik bij een kanaal met twee bruggen van goud en zilver, met aan beide oevers paleizen, prachtig gemaakt van parels, groene chrysoliet en robijn, met kopjes en vaten op de oevers daarvan. Ik vroeg: "Wat is dit?" Zij zeiden: "Proef het maar." Ik ging naar de oever en nam een kop water uit het kanaal en dronk het op. Het was zoeter dan honing, witter dan melk en zachter dan boter en het was zuiver.

De hele groene tuin is Djannate ul-Aden. De oude heer is Ibrahim, de vriend van Allah en de kinderen om hem heen, zijn de kinderen die jong overleden zijn. De boom is de Sidratoel-Moenthaa. De paleizen aan de oevers van het kanaal behoren toe aan de profeten en de goede gelovigen. En dat kanaal is Kauthar, dat Allah jou gegeven heeft. Het paleis behoort jou en je familie toe. De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt. Iedere ziel zal afhankelijk zijn van zijn proeven van daden. De droom van een Profeet is een openbaring en is waar. Hij heeft gezegd dat deze bestraffing duurt tot de Dag des Oordeels.
A proud amazigh!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Baby,s die ongedoopt zijn en toch doodgaan zijn ongelovig volgens de christenen dus naar de hel:
Dit dachten ze in de middeleeuwen. Er is ondertussen een hele evolutie aan de gang geweest hoor.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

BFA schreef:
Baby,s die ongedoopt zijn en toch doodgaan zijn ongelovig volgens de christenen dus naar de hel:
Dit dachten ze in de middeleeuwen. Er is ondertussen een hele evolutie aan de gang geweest hoor.
Misschien had je verder kunnen lezen ze(christenen) hebben een nieuwe regel uitgevonden ze zullen niet naar de hemel of hel gaan maar naar 'limbus' officieel verzonnen door de christenen die half God zijn en half mens
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
BFA schreef:
Baby,s die ongedoopt zijn en toch doodgaan zijn ongelovig volgens de christenen dus naar de hel:
Dit dachten ze in de middeleeuwen. Er is ondertussen een hele evolutie aan de gang geweest hoor.
Misschien had je verder kunnen lezen ze(christenen) hebben een nieuwe regel uitgevonden ze zullen niet naar de hemel of hel gaan maar naar 'limbus' officieel verzonnen door de christenen die half God zijn en half mens
ik mga met jou niet in discussie, zoek op google en hier heb alvast wat.
ik heb het over jezus als ik over het christendom praat.

Kinderen in de Bijbel...

Je denkt misschien dat de Bijbel een boek is voor grote en oude mensen. Niets is minder waar. Kinderen nemen in de Bijbel een belangrijke plaats in. Om met het belangrijkste te beginnen. De belangrijkste persoon uit de Bijbel, Jezus, is geboren net als iedereen als een kleine baby. Hij groeide op als jij en ik. Hij speelde en leerde en ging naar de tempel met Jozef en Maria. Jezus had een grote plaats voor kinderen in Zijn hart. Vaak stelde Hij ze als voorbeeld voor grote mensen. Tijdens zijn leven op aarde deed Jezus veel wonderen. Hij genas bijvoorbeeld veel zieken. Heel veel van hen waren kinderen. In de Bijbel staan ook prachtige verhalen waaruit Zijn grote liefde voor kinderen sprak. Eén ervan kun je op deze site lezen: de kinderzegening.

In het Oude Testament was ook een belangrijke plaats voor kinderen. De grote profeet Samuël die gedurende vele jaren het volk Israël leidde, kwam al als klein ventje in de Tabernakel. Hij werd daar op heel jonge leeftijd door God zelf aangewezen om Zijn profeet te zijn en Zijn volk te leiden.
Koning David werd als jongste knaap van het gezin gekozen om koning te worden.
Abraham en Sarah kenden een groot verdriet in hun leven. Zij kregen namelijk geen kinderen. Dat was het ergste wat je kon overkomen. Door een wonder gaf God hen een zoon Izaak.
Trouwens, de de kinderen werden van baby af aan al opgenomen in het verbond tussen God en Israël. De afspraak:"Ik heb jullie lief, Ik zal jullie zegenen. Heb Mij lief en gehoorzaam Mij", gold ook al voor de kleinsten van het volk. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. De Bijbel een boek alleen voor volwassenen en oude mensen? Nee dus!

Hieronder een verhaal over de kinderzegening van Jezus:

"Heb je 't al gehoord? Jezus is in onze stad."
Het nieuws dat Hij er is verspreidt zich als een lopend vuurtje. Jezus, van Hem heeft iedereen in Israël wel gehoord. Vriend en vijand kennen Hem. Ze weten van Zijn wijze lessen, zijn verhalen die Hij steeds vertelt om de mensen te leren hoe ze gelukkig kunnen leven. Velen houden van Hem en volgen Hem op de voet. Of ze volgen uit nieuwsgierigheid, want als Hij in de buurt is, gebeurt er altijd wel iets.

Mensen die doof waren laat Hij weer horen. Verlamde mensen gingen weer lopend weg. Ja, zelfs doden heeft Hij opgewekt: een jongen uit Naïn en een 12-jarig meisje uit Kapernaüm. Nu begrijp je wel waarom die roep "Jezus is in de stad" veel mensen op de been brengt. Ook de moeders in het stadje horen het. Hun kinderen komen met het bericht thuis.

De moeders denken:"Dit is de kans, zo'n mogelijkheid krijgen we misschien nooit meer." Wat willen ze dan? De moeders weten van de liefde van Jezus voor alle mensen: oude, zieke, slechte, en arme mensen, maar vooral voor kinderen heeft Hij een grote plaats in Zijn hart. Als Jezus hun kinderen zou zegenen en aaraken... Dat zou het beste zijn wat hen zou kunnen overkomen. Dan zouden hun kinderen gelukkig zijn.

Binnen de kortste keren komt er een verzameling moeders naar Jezus toe en met hen een heleboel kinderen: kleuters, grote jongens en meisjes. Ook dragen ze baby's op de arm. "We gaan naar Jezus toe", hebben ze hun kinderen verteld. Hij zal jullie aanraken en zegenen, Kom!"

Te midden van een groepje mensen zien ze Hem al. De kinderen lopen al vooruit, huppelen Hem tegemoet. Maar dan opeens! Boze stemmen... "Wat zijn jullie van plan? Wat moet dat met al die kinderen hier?" En als de moeders willen uitleggen wat de reden is van hun bezoek, worden ze boos in de rede gevallen.

"Ga maar gerust terug, want voor kinderen heeft de Heer vast geen tijd. Je ziet toch dat Hij al in gesprek is!" Wie zijn dat, die mannen die zo onvriendelijk doen? Je zal het niet geloven. Het zijn leerlingen (discipelen) van Jezus. De 12 mannen die door Hem zijn uitgekozen om met Hem mee te gaan en als het ware bij Hem op school te komen. Je zou haast zeggen dat ze dan maar bitter weinig van Jezus geleerd hebben!

De moeders zijn teleurgesteld en de gezichten van de kinderen staan beteuterd. Maar, dan horen ze een stem zeggen:"Maar mannen, wat doen jullie nou toch? Laat de kinderen bij Mij komen, want juist voor hen is Mijn Koninkrijk, het Koninkrijk der Hemelen. Wie niet gelooft zo eenvoudig als een kind zal Mijn Rijk niet binnen kunnen gaan. Komen jullie maar hoor!"

Blij rennen de kinderen naar Jezus toe en Hij vangt ze op in Zijn armen. Eén voor één raakt Hij ze aan, neemt de kleintjes op schoot. Hij lacht en praat met ze. De moeders kijken met blijde ogen toe. De leerlingen van Jezus staan op een afstandje beschaamd toe te kijken. Wat moeten ze nog veel leren! En de kinderen weten en voelen het: Deze Heer Jezus houdt van ons!

In de 'echte' Bijbel staat bovenstaand verhaal geschreven in Matteüs 19 vers 13 t/m 15.
Vaak schrijft men dit als volgt: Matteüs 19: 13-15.
Hoe zoek je dit op in de Bijbel?
Allereerst zoek je in het Nieuwe Testament het eerste boek Matteüs op. Dan zoek je hoofdstuk 19 op en als je dat hebt volg je de nummers waarmee dat hoofdstuk is onderverdeeld. Je zoekt dan 13 op en daar begint het stukje dat gaat over de kinderzegening. Het gaat door t/m vers 15.
http://proto.thinkquest.nl/~klb083/kinderen.htm
=============================================================
http://www.kuleuven.be/thomas/buitengew ... nummer=A10
=============================================================
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Je vroeg over de baby,s/kinderen die nog niet volwassen waren

Ik ging verder en zag een heel groene tuin, daarin zat een uitzonderlijk mooie man met veel kinderen om hem heen. Er was een boom met bladeren als olifantsoren. Ik ging vaar boven zover als Allah wilde. Daar zag ik een prachtig huis, gemaakt van parels, goudsteen en robijn. Ik vroeg: "Wat is dit voor een huis?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Toen ik doorliep kwam ik bij een kanaal met twee bruggen van goud en zilver, met aan beide oevers paleizen, prachtig gemaakt van parels, groene chrysoliet en robijn, met kopjes en vaten op de oevers daarvan. Ik vroeg: "Wat is dit?" Zij zeiden: "Proef het maar." Ik ging naar de oever en nam een kop water uit het kanaal en dronk het op. Het was zoeter dan honing, witter dan melk en zachter dan boter en het was zuiver.

De hele groene tuin is Djannate ul-Aden. De oude heer is Ibrahim, de vriend van Allah en de kinderen om hem heen, zijn de kinderen die jong overleden zijn. De boom is de Sidratoel-Moenthaa. De paleizen aan de oevers van het kanaal behoren toe aan de profeten en de goede gelovigen. En dat kanaal is Kauthar, dat Allah jou gegeven heeft. Het paleis behoort jou en je familie toe. De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt. Iedere ziel zal afhankelijk zijn van zijn proeven van daden. De droom van een Profeet is een openbaring en is waar. Hij heeft gezegd dat deze bestraffing duurt tot de Dag des Oordeels.

Baby,s kunnen nog niet gelovig worden tenzij ze worden gedoopt.
Voor ongelovigen(niet gedoopt dus/niet in Jezus geloven) dat kunnen baby,s simpelweg niet en ze hebben ook de christelijke uitvinding:'Erfzonde'.

Lot van ongelovigen:

Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax,

ik stop ermee, jij luisterd niet ajax want weer plak je de tekst van daarstarks en alles wat ik je tot nu toe heb gegeven heb jij zekers te weten niet gelezen, gezien je reactie....

laten we deze topic van sophia niet volgooien met dit gehamer.
we gaan elders verder, een nieuwe topic.
Hier is een hadith over wat Mohammed s.a.w gezien had

Ik ging verder en zag een heel groene tuin, daarin zat een uitzonderlijk mooie man met veel kinderen om hem heen. Er was een boom met bladeren als olifantsoren. Ik ging vaar boven zover als Allah wilde. Daar zag ik een prachtig huis, gemaakt van parels, goudsteen en robijn. Ik vroeg: "Wat is dit voor een huis?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Toen ik doorliep kwam ik bij een kanaal met twee bruggen van goud en zilver, met aan beide oevers paleizen, prachtig gemaakt van parels, groene chrysoliet en robijn, met kopjes en vaten op de oevers daarvan. Ik vroeg: "Wat is dit?" Zij zeiden: "Proef het maar." Ik ging naar de oever en nam een kop water uit het kanaal en dronk het op. Het was zoeter dan honing, witter dan melk en zachter dan boter en het was zuiver.

De hele groene tuin is Djannate ul-Aden. De oude heer is Ibrahim, de vriend van Allah en de kinderen om hem heen, zijn de kinderen die jong overleden zijn. De boom is de Sidratoel-Moenthaa. De paleizen aan de oevers van het kanaal behoren toe aan de profeten en de goede gelovigen. En dat kanaal is Kauthar, dat Allah jou gegeven heeft. Het paleis behoort jou en je familie toe. De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt. Iedere ziel zal afhankelijk zijn van zijn proeven van daden. De droom van een Profeet is een openbaring en is waar. Hij heeft gezegd dat deze bestraffing duurt tot de Dag des Oordeels.
mohammed nxxkt zelf een kind dus met hem hoef jij al helemaal niet aan te komen zetten en wat je verhaaltje hierboiven betreft, dat is gewoon een sprookjesverhaal en TOONT GEEN BEWIJS VOOR MIJ !!


ariel,

wil jij dit onderwerp over de babby's in een andere topic gieten, ik was er al bang voor (sorry)
heel misschien lukt het nog om met ajax als hij ooit gaat lezen wat ik hem stuur, luisteren dus een fatsoenlijk discussie voeren als dat al mogelijk is.
Laatst gewijzigd door nadia op wo mei 16, 2007 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ga eens met je tijd mee.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:ajax,

ik stop ermee, jij luisterd niet ajax want weer plak je de tekst van daarstarks en alles wat ik je tot nu toe heb gegeven heb jij zekers te weten niet gelezen, gezien je reactie....

laten we deze topic van sophia niet volgooien met dit gehamer.
we gaan elders verder, een nieuwe topic.
Hier is een hadith over wat Mohammed s.a.w gezien had

Ik ging verder en zag een heel groene tuin, daarin zat een uitzonderlijk mooie man met veel kinderen om hem heen. Er was een boom met bladeren als olifantsoren. Ik ging vaar boven zover als Allah wilde. Daar zag ik een prachtig huis, gemaakt van parels, goudsteen en robijn. Ik vroeg: "Wat is dit voor een huis?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Toen ik doorliep kwam ik bij een kanaal met twee bruggen van goud en zilver, met aan beide oevers paleizen, prachtig gemaakt van parels, groene chrysoliet en robijn, met kopjes en vaten op de oevers daarvan. Ik vroeg: "Wat is dit?" Zij zeiden: "Proef het maar." Ik ging naar de oever en nam een kop water uit het kanaal en dronk het op. Het was zoeter dan honing, witter dan melk en zachter dan boter en het was zuiver.

De hele groene tuin is Djannate ul-Aden. De oude heer is Ibrahim, de vriend van Allah en de kinderen om hem heen, zijn de kinderen die jong overleden zijn. De boom is de Sidratoel-Moenthaa. De paleizen aan de oevers van het kanaal behoren toe aan de profeten en de goede gelovigen. En dat kanaal is Kauthar, dat Allah jou gegeven heeft. Het paleis behoort jou en je familie toe. De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt. Iedere ziel zal afhankelijk zijn van zijn proeven van daden. De droom van een Profeet is een openbaring en is waar. Hij heeft gezegd dat deze bestraffing duurt tot de Dag des Oordeels.
mohammed nxxkt zelf een kind dus met hem hoef jij al helemaal niet aan te komen zetten en wat je verhaaltje hierboiven betreft, dat is gewoon een sprookjesverhaal en TOONT GEEN BEWIJS VOOR MIJ !!


ariel,

wil jij dit onderwerp over de babby's in een andere topic gieten, ik was er al bang voor (sorry)
heel misschien lukt het nog om met ajax als hij ooit gaat lezen wat ik hem stuur, luisteren dus een fatsoenlijk discussie voeren als dat al mogelijk is.

Wat je wil schat :)
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

BFA schreef:Ga eens met je tijd mee.


Welke jaar zitten we dan?
A proud amazigh!
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

ajax schreef:
BFA schreef:Ga eens met je tijd mee.


Welke jaar zitten we dan?
Gij zit nog in de middeleeuwen tussen 1100 en 1500.
Ik heb al zomertijd, dus... ge loopt heeeeeel ver achter.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

nadia schreef:
ajax schreef:
BFA schreef: Dit dachten ze in de middeleeuwen. Er is ondertussen een hele evolutie aan de gang geweest hoor.
Misschien had je verder kunnen lezen ze(christenen) hebben een nieuwe regel uitgevonden ze zullen niet naar de hemel of hel gaan maar naar 'limbus' officieel verzonnen door de christenen die half God zijn en half mens
ik mga met jou niet in discussie, zoek op google en hier heb alvast wat.
ik heb het over jezus als ik over het christendom praat.

Kinderen in de Bijbel...

Je denkt misschien dat de Bijbel een boek is voor grote en oude mensen. Niets is minder waar. Kinderen nemen in de Bijbel een belangrijke plaats in. Om met het belangrijkste te beginnen. De belangrijkste persoon uit de Bijbel, Jezus, is geboren net als iedereen als een kleine baby. Hij groeide op als jij en ik. Hij speelde en leerde en ging naar de tempel met Jozef en Maria. Jezus had een grote plaats voor kinderen in Zijn hart. Vaak stelde Hij ze als voorbeeld voor grote mensen. Tijdens zijn leven op aarde deed Jezus veel wonderen. Hij genas bijvoorbeeld veel zieken. Heel veel van hen waren kinderen. In de Bijbel staan ook prachtige verhalen waaruit Zijn grote liefde voor kinderen sprak. Eén ervan kun je op deze site lezen: de kinderzegening.

In het Oude Testament was ook een belangrijke plaats voor kinderen. De grote profeet Samuël die gedurende vele jaren het volk Israël leidde, kwam al als klein ventje in de Tabernakel. Hij werd daar op heel jonge leeftijd door God zelf aangewezen om Zijn profeet te zijn en Zijn volk te leiden.
Koning David werd als jongste knaap van het gezin gekozen om koning te worden.
Abraham en Sarah kenden een groot verdriet in hun leven. Zij kregen namelijk geen kinderen. Dat was het ergste wat je kon overkomen. Door een wonder gaf God hen een zoon Izaak.
Trouwens, de de kinderen werden van baby af aan al opgenomen in het verbond tussen God en Israël. De afspraak:"Ik heb jullie lief, Ik zal jullie zegenen. Heb Mij lief en gehoorzaam Mij", gold ook al voor de kleinsten van het volk. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. De Bijbel een boek alleen voor volwassenen en oude mensen? Nee dus!

Hieronder een verhaal over de kinderzegening van Jezus:

"Heb je 't al gehoord? Jezus is in onze stad."
Het nieuws dat Hij er is verspreidt zich als een lopend vuurtje. Jezus, van Hem heeft iedereen in Israël wel gehoord. Vriend en vijand kennen Hem. Ze weten van Zijn wijze lessen, zijn verhalen die Hij steeds vertelt om de mensen te leren hoe ze gelukkig kunnen leven. Velen houden van Hem en volgen Hem op de voet. Of ze volgen uit nieuwsgierigheid, want als Hij in de buurt is, gebeurt er altijd wel iets.

Mensen die doof waren laat Hij weer horen. Verlamde mensen gingen weer lopend weg. Ja, zelfs doden heeft Hij opgewekt: een jongen uit Naïn en een 12-jarig meisje uit Kapernaüm. Nu begrijp je wel waarom die roep "Jezus is in de stad" veel mensen op de been brengt. Ook de moeders in het stadje horen het. Hun kinderen komen met het bericht thuis.

De moeders denken:"Dit is de kans, zo'n mogelijkheid krijgen we misschien nooit meer." Wat willen ze dan? De moeders weten van de liefde van Jezus voor alle mensen: oude, zieke, slechte, en arme mensen, maar vooral voor kinderen heeft Hij een grote plaats in Zijn hart. Als Jezus hun kinderen zou zegenen en aaraken... Dat zou het beste zijn wat hen zou kunnen overkomen. Dan zouden hun kinderen gelukkig zijn.

Binnen de kortste keren komt er een verzameling moeders naar Jezus toe en met hen een heleboel kinderen: kleuters, grote jongens en meisjes. Ook dragen ze baby's op de arm. "We gaan naar Jezus toe", hebben ze hun kinderen verteld. Hij zal jullie aanraken en zegenen, Kom!"

Te midden van een groepje mensen zien ze Hem al. De kinderen lopen al vooruit, huppelen Hem tegemoet. Maar dan opeens! Boze stemmen... "Wat zijn jullie van plan? Wat moet dat met al die kinderen hier?" En als de moeders willen uitleggen wat de reden is van hun bezoek, worden ze boos in de rede gevallen.

"Ga maar gerust terug, want voor kinderen heeft de Heer vast geen tijd. Je ziet toch dat Hij al in gesprek is!" Wie zijn dat, die mannen die zo onvriendelijk doen? Je zal het niet geloven. Het zijn leerlingen (discipelen) van Jezus. De 12 mannen die door Hem zijn uitgekozen om met Hem mee te gaan en als het ware bij Hem op school te komen. Je zou haast zeggen dat ze dan maar bitter weinig van Jezus geleerd hebben!

De moeders zijn teleurgesteld en de gezichten van de kinderen staan beteuterd. Maar, dan horen ze een stem zeggen:"Maar mannen, wat doen jullie nou toch? Laat de kinderen bij Mij komen, want juist voor hen is Mijn Koninkrijk, het Koninkrijk der Hemelen. Wie niet gelooft zo eenvoudig als een kind zal Mijn Rijk niet binnen kunnen gaan. Komen jullie maar hoor!"

Blij rennen de kinderen naar Jezus toe en Hij vangt ze op in Zijn armen. Eén voor één raakt Hij ze aan, neemt de kleintjes op schoot. Hij lacht en praat met ze. De moeders kijken met blijde ogen toe. De leerlingen van Jezus staan op een afstandje beschaamd toe te kijken. Wat moeten ze nog veel leren! En de kinderen weten en voelen het: Deze Heer Jezus houdt van ons!

In de 'echte' Bijbel staat bovenstaand verhaal geschreven in Matteüs 19 vers 13 t/m 15.
Vaak schrijft men dit als volgt: Matteüs 19: 13-15.
Hoe zoek je dit op in de Bijbel?
Allereerst zoek je in het Nieuwe Testament het eerste boek Matteüs op. Dan zoek je hoofdstuk 19 op en als je dat hebt volg je de nummers waarmee dat hoofdstuk is onderverdeeld. Je zoekt dan 13 op en daar begint het stukje dat gaat over de kinderzegening. Het gaat door t/m vers 15.
http://proto.thinkquest.nl/~klb083/kinderen.htm
=============================================================
http://www.kuleuven.be/thomas/buitengew ... nummer=A10
=============================================================
Voilá kei goeie preek,meid.. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:Sorry maar effe reageren op die verhaaltje over die baby:baby,s/jongeren die nog niet volwassen zijn zullen niet naar de hel gaan maar dat is wel voor de christenen zo want babys hebben kennelijk een zonde gepleegd toen ze waren geboren dus die MOETEN in Jezus geloven terwijl dat onmogelijk is dus volgens de christenen zullen die naar de hel gaan ik voel die liefde al jij niet :)

zoals Nadia al zegt: Jij trekt conclussie's die niet Bijbels zijn..
Lees de Bijbel.. en je zal het antwoord vinden..

Ik kan jou het antwoord wel gaan voorkouwen.. Maar ik zou zeggen, zoek het eens zelf op.. als je het niet weet te vinden wil ik jouw wel helpen.
Baby,s die ongedoopt zijn en toch doodgaan zijn ongelovig volgens de christenen dus naar de hel:
Je snapt er echt niets van.. :lol: Sterker nog.. Je hoeft niet gedoopt te zijn om in de hemel te komen.. Lees de Bijbel maar :wink:

Als je het niet weet, dan zal ik jouw wel op weg helpen..
en dan weet je weer iets meer over het Christendom...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ajax schreef:
BFA schreef:
Baby,s die ongedoopt zijn en toch doodgaan zijn ongelovig volgens de christenen dus naar de hel:
Dit dachten ze in de middeleeuwen. Er is ondertussen een hele evolutie aan de gang geweest hoor.
Misschien had je verder kunnen lezen ze(christenen) hebben een nieuwe regel uitgevonden ze zullen niet naar de hemel of hel gaan maar naar 'limbus' officieel verzonnen door de christenen die half God zijn en half mens
Ajax jongen toch. Je moet je beter informeren.

Een maand of zo geleden heeft paus Benedictus net gezegd dat ongedoopte kindertjes gewoon naar de hemel gaan...

tsss tssss
Paus Benedictus XVI zal later deze week een eeuwenoude katholieke traditie opzij schuiven en formeel het begrip 'voorgeborchte' afschaffen. De kerkvorst zou met die stap de zielen van miljoenen doodgeboren baby's willen redden, meldde de Britse krant The Times woensdag.

Volgens de rooms-katholieke traditie gingen de zielen van kinderen die voor of kort na de geboorte overleden zonder de doop te hebben ontvangen, niet direct naar de hemel, omdat ze niet door de doop van de erfzonde waren gereinigd. Ze gingen echter ook niet naar de hel, omdat ze geen kwaad hadden bedreven. Daarom waren katholieken ervan overtuigd dat ze naar het voorgeborchte of limbus gingen.

Benedictus was nooit overtuigd van het bestaan van de limbus. De toenmalige kardinaal Ratzinger verklaarde al in 1984 dat hij wel voelde voor afschaffing van de „hypothese”.

De paus schaft overigens alleen het voorgeborchte voor doodgeboren kinderen af. Het voorportaal van de hel voor mensen die leefden voordat Christus op aarde kwam, blijft volgens de katholieke kerk bestaan.

Bron : HLN.BE
En die limbus is evenmin wat jij ervan maakt hoor:

“Hoe kunnen ongedoopte kinderen en andere goed levende mensen die voor Christus geboren waren of nog niet het mogelijkheid kregen zich te bekeren toch in de hemel geraken?” Voor dit dilemma vond paus Gregorius I in 593 de limbus – ook bekend als het voorgeborchte - uit. Die mensen werden in een soort wachtkamer gezet. Op de dag van het laatste oordeel zou dan beslist worden richting hemel of hel.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:Sorry maar effe reageren op die verhaaltje over die baby:baby,s/jongeren die nog niet volwassen zijn zullen niet naar de hel gaan maar dat is wel voor de christenen zo want babys hebben kennelijk een zonde gepleegd toen ze waren geboren dus die MOETEN in Jezus geloven terwijl dat onmogelijk is dus volgens de christenen zullen die naar de hel gaan ik voel die liefde al jij niet :)
Islam is de hel op aarde.
Jezus houdt van kinderen, jou profeet hield ook van kleintjes, maar dan wel op een heel andere manier. Je begrijpt wat ik bedoel.
Laten we dus ons druk maken wat we hier de kinderen te bieden hebben. Laat de hiernamaals zaken aan hiernamaal over en maak je druk over hier en nu.
Hoe gaan de moslims om met weeskinderen? Denk hierover en investeer je energie om daar waar je kan, de situatie van kinderen te verbeteren.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De Katholieke kerk heeft het voorgeborgte afgeschaft.

Het officiële standpunt van de Katholieke Kerk is nu dat de zielen van overleden babies en doodgeboren kinderen gewoon naar de hemel gaan.

Veel Protestanten denken er ook zo over.

Zowel Moslims als strengere Calvinisten en bepaalde andere Christenen geloven dat iedere ongelovige naar de Hel gaat; ook als dat babies of jonge kinderen zijn.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo aug 05, 2009 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Linda Danvers schreef:De Katholieke kerk heeft het voorgeborgte afgeschaft.

Het officiële standpunt van de Katholieke Kerk is nu dat de zielen van overleden babies en doodgeboren kinderen gewoon naar de hemel gaan.

Veel Protestanten denken er ook zo over.

Zowel Moslims als strengere Calvinisten geloven dat iedere ongelovige naar de Hel gaat; ook als dat babies of jonge kinderen zijn.
dat zei ik ook lin in een verhaal naar sophia toe en daarom pikte ajax dat kleine stukje eruit en begon zoas gewoonlijk weer te smijten, ik heb hem toen gevraagd om mij bewijs te geven dat ik gelogen heb want het is echt zo dat ik me dit soort dingen vaak afvroeg omdat mijn vader mij geleerd heeft en ook andere geleerde dat de baby's die uit ongelovige geboren worden DIRECT naar de hel gaan, iets wat ik als jong meisje toen des tijds maar niet kon begrijpen.
komt ajax ineens met een zweet ricting het chritendom, ik snap die jongejn niet meer, ik had het niet eens over het christendom, dat haalde hij er als eerst bij.

ik had het over de islam maar ja, zijn afleidingsmaneurvre is zo lek als een mandje, hij kan aaleen maar schoppen als we het over de islam hebben richting het christendom.
ooit mag ik hopen dat hij zijn ISLAM onder de loep gaat nemen ipv als een spook oevr te gaan op een andere religie en dan ook met een zweep.

zielig hoor, echt zielig als je zo moet leven, ik zou zelfmord plegen als ik zo MOEST leven, dat zou ik niet lang vol kunnen en willen houden.
liegen voor iets waar ik niet achter kan staan en dan andere religie's blijvend aanvallen.

ik heb van don begrepen dat het om al taqiya gaat en ik hoop dat hij me dat beter kan uitleggen, waarom zij zoveel moeten/mogen liegen en als een steekdier elders blijven prikken.
het zieltje NU van ajax, daar maak ik me eigenlijk heel veel zorgen over.

je hebt geen eigen stem meer en dat dat zou ik niet kunnen verdragen, zoiets in een vader/dochter relatie heb ik thuis al meegemaakt en daar ben ik van ontsnapt omdat dat je zieltje kapot kan maken dus ik begrijp niet dat je jezelf vrijwillig plaagt met zulke gemene eigenschappen.
ik zou kapot gaan van binnen maar goed, dat ben ik en hij is hij.

zijn zieltje is echt een slaaf geworden en dat uiteindelijk voor niets,
ooit gaat hij spijt krijgen hoop ik waneer zijn echte ziel gaat opstaan.
ajax is nog erg jong dus het gevecht naar een islamvrije wereld zal hij bewust gaan meemaken mits hij niet eerder van deze wereld verdwijnd.
dan maar hopen dat hij genote vind die hetzelfde waren als hij en dat zij gaan inzien dat wat zij doen niet juist is, misschien dat ajax dan wakker kan gaan worden.
hopende dat waneer hij spijt krijgt dat dat dan omslaat in een positieve vechtlust voor DE MENSHEID in het algemeen en voor een "allah-slaafvrij" status.

liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op do mei 17, 2007 12:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

circe schreef:
ajax schreef:
BFA schreef: Dit dachten ze in de middeleeuwen. Er is ondertussen een hele evolutie aan de gang geweest hoor.
Misschien had je verder kunnen lezen ze(christenen) hebben een nieuwe regel uitgevonden ze zullen niet naar de hemel of hel gaan maar naar 'limbus' officieel verzonnen door de christenen die half God zijn en half mens
Ajax jongen toch. Je moet je beter informeren.

Een maand of zo geleden heeft paus Benedictus net gezegd dat ongedoopte kindertjes gewoon naar de hemel gaan...

tsss tssss
Paus Benedictus XVI zal later deze week een eeuwenoude katholieke traditie opzij schuiven en formeel het begrip 'voorgeborchte' afschaffen. De kerkvorst zou met die stap de zielen van miljoenen doodgeboren baby's willen redden, meldde de Britse krant The Times woensdag.

Volgens de rooms-katholieke traditie gingen de zielen van kinderen die voor of kort na de geboorte overleden zonder de doop te hebben ontvangen, niet direct naar de hemel, omdat ze niet door de doop van de erfzonde waren gereinigd. Ze gingen echter ook niet naar de hel, omdat ze geen kwaad hadden bedreven. Daarom waren katholieken ervan overtuigd dat ze naar het voorgeborchte of limbus gingen.

Benedictus was nooit overtuigd van het bestaan van de limbus. De toenmalige kardinaal Ratzinger verklaarde al in 1984 dat hij wel voelde voor afschaffing van de „hypothese”.

De paus schaft overigens alleen het voorgeborchte voor doodgeboren kinderen af. Het voorportaal van de hel voor mensen die leefden voordat Christus op aarde kwam, blijft volgens de katholieke kerk bestaan.

Bron : HLN.BE
En die limbus is evenmin wat jij ervan maakt hoor:

“Hoe kunnen ongedoopte kinderen en andere goed levende mensen die voor Christus geboren waren of nog niet het mogelijkheid kregen zich te bekeren toch in de hemel geraken?” Voor dit dilemma vond paus Gregorius I in 593 de limbus – ook bekend als het voorgeborchte - uit. Die mensen werden in een soort wachtkamer gezet. Op de dag van het laatste oordeel zou dan beslist worden richting hemel of hel.
Is hij God ofzo dat hij nieuwe dingen verzint het grappige is dat christenen het nog geloven ook :)
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Linda Danvers schreef:De Katholieke kerk heeft het voorgeborgte afgeschaft.

Het officiële standpunt van de Katholieke Kerk is nu dat de zielen van overleden babies en doodgeboren kinderen gewoon naar de hemel gaan.

Veel Protestanten denken er ook zo over.

Zowel Moslims als strengere Calvinisten geloven dat iedere ongelovige naar de Hel gaat; ook als dat babies of jonge kinderen zijn.
Is Paus God?

O jah heb je deze dan gelezen?

Ik ging verder en zag een heel groene tuin, daarin zat een uitzonderlijk mooie man met veel kinderen om hem heen. Er was een boom met bladeren als olifantsoren. Ik ging vaar boven zover als Allah wilde. Daar zag ik een prachtig huis, gemaakt van parels, goudsteen en robijn. Ik vroeg: "Wat is dit voor een huis?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Toen ik doorliep kwam ik bij een kanaal met twee bruggen van goud en zilver, met aan beide oevers paleizen, prachtig gemaakt van parels, groene chrysoliet en robijn, met kopjes en vaten op de oevers daarvan. Ik vroeg: "Wat is dit?" Zij zeiden: "Proef het maar." Ik ging naar de oever en nam een kop water uit het kanaal en dronk het op. Het was zoeter dan honing, witter dan melk en zachter dan boter en het was zuiver.

De hele groene tuin is Djannate ul-Aden. De oude heer is Ibrahim, de vriend van Allah en de kinderen om hem heen, zijn de kinderen die jong overleden zijn. De boom is de Sidratoel-Moenthaa. De paleizen aan de oevers van het kanaal behoren toe aan de profeten en de goede gelovigen. En dat kanaal is Kauthar, dat Allah jou gegeven heeft. Het paleis behoort jou en je familie toe. De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt. Iedere ziel zal afhankelijk zijn van zijn proeven van daden. De droom van een Profeet is een openbaring en is waar. Hij heeft gezegd dat deze bestraffing duurt tot de Dag des Oordeels.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »



ajax,

rot op met je tuin verhaal wat GEEN BEWIJS LEVERD voor de zoveelste keer, dat verhaaltje heb jij al drie keer gepost en zonder enige PERSOONLIJKE uitleg ook, wat ben jij toch een lui kind, in en in lui, blind en onderhand zo dom ls het maar zijn kan.


en weer heb je niets gelezen en al helemaal niet begrepen.

circe heeftnergens gezegd dat de paus god is hypocriet dat jij bent.
naar wie luisteren vele moslims, is dat niet naar de hoge geleerde uit arabische landen etc, die zijn pas erg, zij spelen pas echt voor god op aarde, hypocretie is van je af te lezen van hier tot aan tokiyo !!!
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Wat hadden al een draadje over het voorgeborgte.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 034d1a8742
Ziel doodgeboren baby mag van paus voortaan naar hemel
Het is duidelijk dat dit concept van voorgeborgte een theologische constructie is. En zoals voor iedere geloofstructuur (ook de Islam) geldt dat er evolutie plaats vind.
@Ajax:
De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt.
Dan hebben ze precies hetzelfde gedaan als de Kat. Kerk: een theologisch verantwoorde (aan de hand van geschriften) constructie maken.
Onder Christenen bestond vroeger de opvatting dat vanwege de wederopstanding van de doden het van belang was dat het lichaam kompleet het graf in ging. Waren er missende onderdelen dan ging het later fout bij die wederopstanding. Heden ten dage is er slechts een kleine minderheid (wat sektes) die het van het allerhoogste belang vinden om kompleet het graf in te gaan. Evolutie.
Ik geloof dan ook dat de opvatting over die martelingen in het graf zo'n verzinsel is dat langzaam zal vervagen onder de gelovingen.
Ajax, kan je ons meer vertellen over de toestand in het graf?
Ik heb er slechts beperkt kennis van. Iets vaags over de ziel die een kijkje mag nemen in hemel en hel en dat terug het graf in gaat dat dan of een nauwe ruimte is waar op zeer pijnlijke wijze de wormen je opeten of een ruim paleis waar je inzaligheid verblijft tot de tijd gekomen is.
En, als je toch bezig bent: hoe erg is het 'voor later' als een Mohammedaan tot as verbrand is? Of als die samen met een dood varken begraven wordt?
Of om het meer filosofisch te stellen: hoe is de positie in het hiernamaals afhankelijk van de materieele omstandigheden aan het eind van het aardse leven?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Afghan schreef:
ajax schreef:Sorry maar effe reageren op die verhaaltje over die baby:baby,s/jongeren die nog niet volwassen zijn zullen niet naar de hel gaan maar dat is wel voor de christenen zo want babys hebben kennelijk een zonde gepleegd toen ze waren geboren dus die MOETEN in Jezus geloven terwijl dat onmogelijk is dus volgens de christenen zullen die naar de hel gaan ik voel die liefde al jij niet :)
Islam is de hel op aarde.
Jezus houdt van kinderen, jou profeet hield ook van kleintjes, maar dan wel op een heel andere manier. Je begrijpt wat ik bedoel.
Laten we dus ons druk maken wat we hier de kinderen te bieden hebben. Laat de hiernamaals zaken aan hiernamaal over en maak je druk over hier en nu.
Hoe gaan de moslims om met weeskinderen? Denk hierover en investeer je energie om daar waar je kan, de situatie van kinderen te verbeteren.
Afghan
Jah zoiets toch :)

7 En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was.

17 Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

Baby,s doodmaken

Alles wat ademt doodmaken

16 Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft.
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:

ajax,

rot op met je tuin verhaal wat GEEN BEWIJS LEVERD voor de zoveelste keer, dat verhaaltje heb jij al drie keer gepost en zonder enige PERSOONLIJKE uitleg ook, wat ben jij toch een lui kind, in en in lui, blind en onderhand zo dom ls het maar zijn kan.


en weer heb je niets gelezen en al helemaal niet begrepen.

circe heeftnergens gezegd dat de paus god is hypocriet dat jij bent.
naar wie luisteren vele moslims, is dat niet naar de hoge geleerde uit arabische landen etc, die zijn pas erg, zij spelen pas echt voor god op aarde, hypocretie is van je af te lezen van hier tot aan tokiyo !!!
Die verhaal(droom) van Mohammed s.a.w stelt dat kinderen die te jong overleden zijn naar de hemel gaan.

Als Paus controle heeft over wie of wat naar de hemel of hel gaat dan moet hij God zijn, niet?
A proud amazigh!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Zou je de bron van je verhaal willen vermelden, Ajax?

Ik kan zo niet bepalen of dit verhaal ook maar enig gezag heeft onder Soenni Moslims.
Plaats reactie