Zeitgeist 1 & 2

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Plaats reactie
razoorsharp
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 11:38 pm

Zeitgeist 1 & 2

Bericht door razoorsharp »

Even wat er bij plaatsen , weet niet of het relevant is maar over politiek en geloof gaat het zeker .
Ik weet dat de meeste hier wel bekend zijn met het internet en de vele films en groepen die geloof blijven bestrijden alsof het een ziekte is (in vele opzichten is dat ook zo , psychisch_

ik zou iedereen willen verwijzen naar deze site

http://www.zeitgeistmovie.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Deel 1 gaat over geloof en nog vele andere dingen maar de bronnen die daar besproken worden over geloof in het algemeen zijn enorm accuraat en kloppen vor zo ver ik ze heb kunnen controleren . Behalve sommige dingen van horus halen ze in de war met de god Osiris.. da's de enige fout die ik er in kan ontdekken .

Deel 2: gaat over corruptie van de politiek en wereld in het algemeen waar geloof ook zij dikke vinger in de pap heeft .

Erg leerzaam en leuk om eens te kijken .
Filoms duren 2 uur per stuk .

Maak wat tijd vrij en bekijk ze ... enorm leerzaam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zeitgeist 1 & 2

Bericht door Manon »

Heb dit als "must-see" van mijn dochter gekregen.

Deel 1 vond ik zeer leerrijk
Deel 2 gaat me tever. Ik ben niet in voor die conspiracy dingen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
razoorsharp
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 11:38 pm

Re: Zeitgeist 1 & 2

Bericht door razoorsharp »

circe schreef: Deel 2 gaat me tever. Ik ben niet in voor die conspiracy dingen.
Denk datiedereen met gescvhiedenis kennis vooral cultureel en politiek je kan vertellen dat deze dingen dor de eeuwen heen absoluut niet vreemd zijn .
Nu denken we graag dat mensen niet corrupt zijn maar niets is minder waar .
Eigenlijk zou dat een uitzondering op de regel zijn .
Met banken en geld hebben ze 99% gelijk .
Chavez zijn verhaal klopt ook voor 100% en nog meer .

je zal er van staan te kijken hoe corrupt we eigenlijk zijn .

het is Rome anno 2009 patricianen aan de top plebs in het midden en de proleten onderaan die alleen maar steun krijgen en nergens goed voor zijn .
Iedr zijn eigen vlakje en zo corrupt als de neten .

ik weet toevallig ook enorm veel over technologie (zelf It'er) en alles wat wordt gezegt over technologie en energie klopt . dit is al bekend bij het MIT en ook nederlandse tech instituten . Alleen .. patenten en olie houdt de boel tegen .
alles klopt in die 2e film voor zo ver je het KAN natrekken .
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zeitgeist 1 & 2

Bericht door BFA »

alles wat wordt gezegt over technologie en energie klopt .
Dat klopt. De paranoia die aan de technologie geplakt wordt niet. Dat is niet meer dan een absurde samenzweringstheorie.
Het is al lang geleden dat ik de film gezien heb. Een 2de keer kijken vind ik tijdverspilling. Enkel het 1ste deel is interessant. Voor zover je die kennis nog niet uit andere bronnen hebt.
Die andee bronnen zijn te prefereren, daar worden geen absurditeiten aan vastgekoppeld.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Zeitgeist 1 & 2

Bericht door Monique »

Ik heb deze film vandaag voor het eerst gezien.
Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet loslaat.
Ik zou erlijk gezegd niet weten waarom het niet "waar" zou kunnen zijn.
Ok, het is erg coplottheorieerig ...maar we weten allemaal waar mensen toe in staaat zijn.

Wat me werkelijk deed vermoeden dat er een kern van waarheid in zit was de chip op het eind.
Ik roep al een tijdje dat we over tig jaar bij de geboorte een chip ingeplant krijgen maar dat is uit ballorigheid.

Nu de chip ter sprake komt en wanneer je ziet wat er aan vooraf gaat en hoe het in elkaar past,... weet ik zonet nog niet op die chip er niet komt.

Wanneer je ook kijkt naar wat er in Nederland gebeurt de laatste jaren lijken we inderdaad af te stevenen op een alziende en alwetende overheid...een soort hightech allah.
De privacy en vrijheid wordt steeds meer ingeperkt, alles uit het oogpunt van veiligheid en terrorisme.
Nu zijn er bodyscans.... volgende stap afleesbare chips?

We weten allemaal dat mensen die in regeringen zitten macht willen hebben.
We weten ook allemaal dat wanneer iemand eenmaal macht heeft deze steeds meer wil hebben.


Die film laat me echt niet los.
Ik hou mijn hart vast.
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zeitgeist 1 & 2

Bericht door BFA »

Waarom je problemen maken over die chip?
Ik zie de privacyproblemen die, die chip kan geven niet groter dan de privacyproblemen van het internet. Je zal je er tegen kunnen beschermen.
Verder zie ik veel voordelen in de cyborgisering van het menselijk lichaam.
Een extra hard-disk in mijn hoofd die mijn herinneringen beter bijhoudt dan ik op het ogenblik kan. Waarom niet?
Een paar chips die de mogelijkheid in mijn hoofd om problemen te verwerken groter maakt. Waarom niet?
Een paar chips die mijn lichaam monitoren en waar nodig corrigeren om het prestatievermogen te verhogen en af en toe het immuunsysteem te resetten; Waarom niet?

Ik zie er vooral voordelen in.

Privacyproblemen, als je, je niet beschermt heb je die. Dit is van alle tijden.

Mensen met kwade wil die anderen hun geest manipuleren en hun gedachten en herinneringen proberen in te planten, die niet van hen zijn, heb je nu ook. Dit is ook van alle tijden.

Cyborgisering brengt een ander level van menselijk functioneren. De bijhorende bescherming tegen kwade opzet zal samen komen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie