Psychopathologie van de Gutmensch

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Mahalingam

Psychopathologie van de Gutmensch

Berichtdoor Mahalingam » Di Mar 31, 2009 12:35 am

Ik wil de aandacht op dit boek vestigen:

THE LIBERAL MIND:
The Psychological Causes of Political Madness
By Lyle H. Rossiter, Jr., M.D.

Afbeelding

The Liberal Mind is the first systematic examination of human nature and human freedom. It is the first book to explain why certain economic, social and political arrangements are compatible with human nature -- and why some are not.
The Liberal Mind is the first book to explain how modern liberal collectivism undermines the legal and moral foundations of ordered liberty.

Read The Liberal Mind and learn why:
1. The laws and moral codes--the rules--that properly govern human conduct arise from, and must be compatible with, the biological, psychological and social nature of man.
2. The liberal agenda’s Modern Parental State violates all of the rules that make ordered liberty possible.
3. The modern liberal agenda is a transference neurosis of the modern liberal mind, acted out in the world’s economic, social and political theaters.
4. The liberal agenda’s Modern Permissive Culture corrupts the foundations of civilized freedom and is destroying America's magnificent political achievements.

Het is als e-book (pdf) te bestellen met Paypal.
http://www.libertymind.com/index.php?page_id=1
Op het moment dat ik dit schrijf is de prijs 7,78 euro (bij de momentane wisselkoers voor $9.95)
Ik zal zeer snel aan het lezen slaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Re: Psychopathologie van de Gutmensch

Berichtdoor Mahalingam » Di Mar 31, 2009 12:39 am

Even een aanduiding van de koers die dit boek vaart:

Een Gutmensch is iemand die droomt van een ideale wereld waarvan hij zich wijs maakt er in te leven of zou kunnen leven. Gutmenschen gedragen zich daarbij schizofreen door iedereen die niet hun standpunten deelt als het kwaad in menselijke vorm te beschouwen. Gutmenschen gedragen als de volgelingen van leiders zoals Hitler en Stalin, maar met dit verschil dat zij niet slechts een persoon volgen, maar een vast idee dat zij zelf ondanks duidelijke bewijzen en argumenten,niet bereid zijn los te laten. Gutmenschen leven heel pathologisch en volgen alle idealen, voortkomend uit hun vaste idee en ze ervaren die als hun eigen mening. Als Gutmenschen de kans krijgen behandelen ze hun tegenstanders veel totalitaire dan wat ze beweren te bestrijden.
R. Rossiter vertelt hoe Gutmenschen de zwakten en angsten exploiteren om de maatschappij te overtuigen dat bepaalde groepen worden benadeeld en dat deze recht hebben op een voorkeurs behandeling of andere compensaties. Ook verwerpen Gutmenschen de verantwoordelijkheid van het individu en het plaatsen het individuele beneden het gemeenschappelijke. Verder voeden de Gutmenschen voortdurend hun gevoelens van afgunst en jaloezie.

Mahalingam

Re: Psychopathologie van de Gutmensch

Berichtdoor Mahalingam » Di Mar 31, 2009 1:15 pm

Inhakend op bovenstaande vindt ik deze tekst van Van Houten .

Links wil altijd alles kapotmaken
Auteur Van Houten 31 maart , 2009

Ik geloof er niets van dat linkse idealen en stellingnames te maken hebben met liefde voor de medemens. Bekijk iemand van links eens aandachtig en ontdek het plezier dat hij heeft in alles dat destructief is. Als u hem daarop wijst, zal hij misschien met de drogreden komen dat een zo onmogelijke maatschappij als de onze eerst vernield moet worden alvorens zijn heilstaat kan worden ingericht. Maar hij wil helemaal geen heilstaat, hij wil kapot maken. De ouwe linkserd van nu liep in zijn jonge jaren met een Palestijnse sjaal. Dat was niet uit medegevoel met die mensen daarginds, dat was om te choqueren met zijn sympathie voor terroristen. En zo is het verder gegaan…

Als hij ergens warm voor liep, dan was het vanwege de schade die het aanrichtte. Genoot hij van de verhalen van de Franse Revolutie, de Commune, de Russische Revolutie, Mei ‘68, RAF, IRA en ETA, dan was het altijd vanwege het verwoestende effect van die opstanden. Dat Fidel Castro en de zijnen de Amerikanen verjoegen en de rijken tegen de muur zetten, sprak hem aanzienlijk meer aan dan hetgeen ze voor onderwijs en volksgezondheid wilden doen.

‘For reasons best known to himself’ ziet de mens van links de zaak graag in het honderd lopen. Een staking: kan hem nooit lang genoeg duren. Immigratie: laat die gerust onze maatschappij ontwrichten. Milieu: heerlijk middel om de industrie een spaak in de wielen te steken. Kunst: moet vooral de kunstnormen van vroeger ondermijnen. Misdadigers: zouden die niet beter zijn dan de gewone mensen? Politie en leger: ja, dat zijn dan natuurlijk de echte boeven. Minderheden: gun ze zoveel rechten dat de Staat wel uiteenvallen moet.

Ik moet geregeld denken aan een bekende progressieve schilder, die nu trouwens samenleeft met een nog bekendere en ook zeer progressieve politica. Met weerzin van mijn conservatieve instelling zei hij eens: ‘Het enige dat me aan je bevalt, is dat je de PTT hebt opgelicht.’ Daarmee liet hij wel prachtig in zijn kaarten kijken. De Staat benadelen - dat is wat je hoort te doen.

Kortom, het linkse hart springt op als er wat te slopen valt. Ga er eens op letten en u krijgt bewijzen bij de vleet. Diep in zijn hart weet links ook dat het negatief is en dat het niet anders wil zijn. Neem de proef op de som. U hebt beslist wel een linkse vriend. Besluip hem op een dag in zijn stamcafé, sla hem hard op de schouder en roep: ‘Hallo, ouwe anarchist!’ U zult hem dolgelukkig maken, want anarchist wil hij wezen.

Boudewijn van Houten (1938) is een Nederlandse schrijver die al sinds vele jaren in België woont. In 1970 debuteerde hij met Onze hoogmoed – het waargebeurde verhaal van een groep studenten die de PTT oplichtte. Andere bekende boeken van hem zijn Zoveel lol – een jaar in het studentencorps (herdrukt als De Ontgroening), Fout (de nuchtere balans van zijn jeugd in een collaborateursgezien) en Erotisch Dagboek. Van Houten bedrijft vele literaire genres. Recent verschenen Mijn auto’s (Een autobiografie) en Een lichtzinnig leven – beide uitgegeven door Aspekt.
http://www.standejong.nl/2009/03/31/links-wil-altijd-alles-kapotmaken/

Terug naar “Bronnen Centrum”