Moslim of mohammedaan?

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Moslim of mohammedaan?

Bericht door hans van de mortel »

Het woord moslim bevalt mij geenszins. Waarom niet? Omdat dit woord geassocieerd wordt met popie jopie, de toerekeningsvatbare mens, vredelievend en graag bereid tot integratie.

Maar dat is toch prachtig zullen alle Cohennetjes uitroepen. Jazeker, maar wij laten ons niet zo makkelijk foppen als al dat huichelachtige en domme linkse adderengebroed.

Een voorbeeld. BP. Je weet wel, die olie-gigant die er zo’n milieu-rotzooi van heeft gemaakt. Kun je je nog herinneren hoe dat logo van BP er lang geleden uitzag? Niet belangrijk. Belangrijk is te weten dat men over dit oude logo heel lang heeft nagedacht alvorens te besluiten dit wereldwijd bekende logo aan een opknapbeurt onderhevig te laten zijn. Opknapbeurt? Nou zeg maar gerust metamorfose! Olie is smerig en heeft nergens een schone klank. Dus wat bedacht de leiding van BP? Wij moeten als enige in de oliewinningsbranche overkomen als vriendelijk, betrouwbaar en vooral milieubewust. Zie daar dit prachtige nieuwe logo uit de hoed van een duur design bureau, Als dat niet mooi, vriendelijk, liefelijk, zonnig, maar vooral milieuvriendelijk overkomt, nou, dan weet ik het niet meer. Kortom, een nieuwe verpakking van hetzelfde smerige product.

Afbeelding

En heeft dit nieuwe BP-logo geholpen uw mening ten aanzien van het wereldconcern te veranderen ten positieve? Ik denk het niet. De aap zit in de mouw en zal er toch ooit weleens uit willen komen. Zoals recent met een van de meest verschrikkelijke olierampen ooit.

En zo betreft het ook - van het zelfde laken een pak - de islam. Verander dat onvriendelijke met domheid geassocieerde woord mohammedaan in moslim, en huppekee, de islam verovert hiermee de wereld met een toonbeeld van vrede- en liefdegevoelens voor de medemens. An me hoela! Islam blijft een voor de gezondheid gevaarlijk dodelijk virus met mohammedanen als de dragers van dat virus. Zolang islamitische allahtonen, Mekka-afgoderij-bedrijvers en bewonderaars van Mohammed, de analfabeet, sadist en moordende roverhoofdman, niet tot het inzicht komen dat ze vanaf hun geboorte zijn beduveld, voorgelogen en op een afschuwelijke mensonwaardige manier zijn geïndoctrineerd, zal welke naamsverandering ook maar iets kunnen veranderen aan de inhoud van het wezenlijke dat aan het brein van de sadistische moordende roverhoofdman Mohammed ontsproten is. Derhalve kan men tot de logische gerechtvaardigde conclusie komen:

islam hoort in een kennisbeschaving niet thuis!

Ik heb hier voor mij liggen de dikke van Dale van 1999. Ik zoek op: Allah. En wat lees ik vervolgens?
Naam van God bij de moslims.

Nu pak ik mijn Kramers pocketwoordenboek ’Vreemde Woorden’ van 1987. Ik zoek op: Allah. En wat lees ik?
Naam van God bij de mohammedanen.

En nu maar hopen dat Verhagen van het CDA zo verstandig is om samen met de PVV en VVD te gaan regeren. Dan zal ook het beroemde woordenboek Van Dale in zijn volgende uitgave het woord moslims zeker veranderen in mohammedanen. En zo is het en zo hoort het. Moslim is in feite een mohammedaan in een westers jasje. Maar welke Marokkaan of Turk die zich moslim noemt zal zeggen dat de koran geen heilig boek is en dat Mohammed niet de meest vredelievende persoon op aarde was. Zo lang deze allahtonen om begrijpelijke reden vast blijven houden aan hun huichelachtige geloof kan er van integratie van zijn leven lang niet sprake zijn van integratie. Wat rest is slechts parasiteren op onze kenisbeschaving.

De begrijpelijke reden waarom zich moslim noemende mohammedanen de islam de rug niet toekeren?
License to kill. Wat denk je hier van? Befehl ist Befehl. Ik heb hier voor mij liggen de koran en lees het volgende weerzinwekkende meest onmenselijke bevel zoals we ons dit slechts voor kunnen stellen uit de tijd van Hitler en zijn ss moordcommando’s:

Sura 4:89 - Zij zouden wensen dat gijlieden ongelovig werd, zoals zij ongelovig zijn, zodat gij gelijk zoudt zijn. Doch neemt u onder hen geen verbondenen, zolang zij niet uitwijken op de weg Allah’s. Doch indien zij zich afwenden, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen aantreft. En neemt u onder hen geen verbondene en geen helper.

Volgelingen van de ongeletterde woestijnrat, zelfbedachte profeet, pedofiel, onbetrouwbaar sujet, sadist, crimineel, oorlogshitser, plunderaar, jodenhater en arabische roverhoofdman hebben maar één echte toepasselijk begrip dat eer brengt aan hun afgod Mohammed :

mohammedaan zijn
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op za jul 24, 2010 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Ariel »

Welkom terug Hans.... Mag dit op het portal?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Zwartmeer »

Hi Hans!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Manon »

ha! terug! welkom.

(of hoe zegt men dat? re-welcome?)

Knap stuk!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Dhana »

Hallo Hans, welkom terug. Waar ben je al die tijd geweest? Hoop dat alles goed met je is.

Goed geschreven stuk overigens.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:Hallo Hans, welkom terug. Waar ben je al die tijd geweest? Hoop dat alles goed met je is.

Goed geschreven stuk overigens.
Ik wist wel dat ie terug zou komen. Wie zich eenmaal met diepgang met dit onderwerp bezig heeft gehouden laat het nooit meer los. Ik heb ook een paar keer geprobeerd te stoppen en dat lukte nooit lang. Heb een vijf jaar geleden bijna alles wat de islam betreft van m'n PC verwijderd. Wou er niks meer mee te maken hebben. Wel een paar weken later stond alles en nog veel meer er weer op.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Dhana »

Dan is het denk ook niet zo verwonderlijk dat er zoveel bekeerlingen zijn. Je duikt erin en je ziet klip en klaar waar je mee te maken hebt, of je wordt er verliefd op?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door hans van de mortel »

Er bestaat geen betere verzamelsite - zeg maar kennisbron - over alles wat met islam, de koran, integratie, multiculturele vraagstukken, te maken heeft dan deze FFI. Tenminste, ik weet geen betere. Deze site benoemt, bewaakt, onderzoekt, stelt vast, bekritiseert en rekent zo nodig af met het mes op tafel. Zij bestrijdt vooroordelen en is genadeloos in haar oordeel tegenover mensen die steevast weigeren het gezonde verstand te gebruiken. Deze site is niet tegen mensen die in God geloven of Sinterklaas, maar tegen elke vorm van godsdientswaanzin en onmenselijke praktijken bedreven vanuit welke religie dan ook.

FFI beschikt over de beste moderator inzake islamkwesties. Zij (Ariel) is onze kwaliteitsbewaker, roerganger en stuwende kracht achter deze onuitputtende informatie- en kennisbron.

Voor mij was FFI altijd een soort verslaving. Ik heb erg veel geleerd en wil graag nog af en toe - zonder neiging tot verslaving - mijn steentje bijdragen en bijleren. Ik moet alleen oppassen dat ik niet in onnodige herhalingen verval. Ik reken daarom op onze onverwoestbare roerganger. Als ik zo vrij mag zijn, tenminste.

Afbeelding
Recente foto bij de auto van mijn bijzondere vriend Damien in Urk, gezellig dorp met 27 verschillende kerkgenootschappen. Mijn vriend is streng Urks opgevoed. Is nu agnosticus als ik al geen atheïst van hem heb gemaakt. Is net zo erg anti-islam als ik.

Afbeelding
Grapje op de begraafplaats van Urk, juli 2010. Vanaf die dag heb ik zeker al drie mannen met een half been en stomp gezien waaronder een Marokkaan. Vast de wil van satans vriend Allah. Gelukkig ben ik nog in het bezit van twee krachtige benen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Dhana »

Prachtige en welverdiende ode aan Ariel. Ik ben het helemaal met je eens, Hans.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Schepsel »

Vast de wil van satans vriend Allah.
Satan is niet slecht. Althans, Satan is niet slechter dan God. Als je die twee wilt zien als aparte figuren.
Prachtige en welverdiende ode aan Ariel. Ik ben het helemaal met je eens, Hans.
Idem.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Vast de wil van satans vriend Allah.
Satan is niet slecht. Althans, Satan is niet slechter dan God. Als je die twee wilt zien als aparte figuren.

Het zijn energien die je als gereedschap kan inzetten. Je kunt met een hamer een huis bouwen of er iemand de hersenpan mee in slaan. Eigen vrije keuze.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Schepsel »

God en Satan bieden allebei wat de mens wilt, namelijk geluk/status/rijkdom. Satan belooft het je op de korte termijn, God geeft het je na het opvolgen van een heleboel zinloze, en vaak kwalijke regeltjes en rituelen, het liefst nog met een goede dosis angst. God is hierin niet beter dan Satan, hij doet het immers niet 'uit liefde voor de mensheid' want het mag duidelijk zijn dat hij geen zak om de mensheid geeft.

Dit is vanuit de christelijke God en Satan bezien, en daarom moet ik ook zeggen dat er in deze theoretische situatie wel een hemel is, wat je niet mag verwachten van een akelig heerschap als God. Ik weet niet wat voor voordeel die God heeft bij het redden van al die zielen, maar ik weet ook niet wat voor voordeel hij heeft bij wat dan ook, want aangezien hij allesomvattend is, is er nooit sprake van voordeel of nadeel.

Je kunt de twee figuren/'energieën' natuurlijk ook loskoppelen van de Bijbel, maar dan heb ik moeite met de namen 'God en Satan'.[background=][/background]
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Dhana »

Wij mogen geen Moahmmedaan zeggen, maar als een MOSLIM het op de heupen heeft mag hij wel GRISTEN zeggen ipv chirsten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Ariel »

Jullie discussiëren over de satan en God alsof je er in geloofd.
Ik geloof niet in de satan.
Wat ik denk is dat God en satan energieën zijn. Een lage energie ( die noemen we dan satan) en een goede energie die kunnen we dan God noemen. Maar deze twee energieën worden door de daden van mensen geschapen. Gedachten en emoties genereren namelijk energie..Soms lopen we een kamer binnen die vol zit met mensen, en dan krijgen we een rot gevoel. We pikken dan de negatieve energie van mensen op, en soms gebeurt ook wel eens het omgekeerde. Dat we een goed gevoel krijgen als we in een positieve mensen massa terecht komen. En als mensen veel en lang in een negatieve omgeving vertoeven, en daar gevoelig voor zijn, dan kunnen ze “duivelse” dingen gaan doen. De stelregel is namelijk dat positief, positieve energie aantrekt, en negatief negatieve energie..

Of ben ik nu te zweverig? :redface:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Jullie discussiëren over de satan en God alsof je er in geloofd.
Ik geloof niet in de satan.
Wat ik denk dat God en satan energieën zijn. Een lage energie ( die noemen we dan satan) en een goede energie die kunnen we dan God noemen. Maar deze twee energieën worden door de daden van mensen geschapen. Gedachten en emoties genereren namelijk energie..Soms lopen we een kamer binnen die vol zit met mensen, en dan krijgen we een rot gevoel. We pikken dan de negatieve energie van mensen op, en soms gebeurd ook wel eens het omgekeerde. Dat we een goed gevoel krijgen als we in een positieve mensen massa terecht komen. En als mensen veel en lang in een negatieve omgeving vertoeven en daar gevoelig voor zijn, dan kunnen ze “duivelse” dingen gaan doen. De stelregel is namelijk dat positief, positieve energie aantrekt, en negatief negatieve energie..

Of ben ik nu te zweverig? :redface:

Nee hoor helemaal niet zweverig. Zo denk ik er ook over. Hoe "hoger/beter" je je als mens ontwikkelt, hoe minder je je naar beneden laat trekken door "satan". Mensen die het steeds maar over satan hebben, moeten constant tegen die energie vechten. Vandaar dat ook dat ik geen hoge pet op heb van de islam of fundamentalistische stromingen in het christendom.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Monique »

Ariel schreef: Of ben ik nu te zweverig? :redface:
ja.... :roll2:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Gedachten en emoties genereren namelijk energie. Soms lopen we een kamer binnen die vol zit met mensen, en dan krijgen we een rot gevoel. We pikken dan de negatieve energie van mensen op, en soms gebeurd ook wel eens het omgekeerde. Dat we een goed gevoel krijgen als we in een positieve mensen massa terecht komen. De stelregel is namelijk dat positief, positieve energie aantrekt, en negatief negatieve energie.
De mens leert via zijn waarnemingen. En waarnemingen worden ervaringen. Dat is een filosofische regel. Van wie weet ik niet meer. Plato? Doet er ook niet toe, als ik het er maar mee eens kan zijn. Daarom bevestig ik ook wat Ariel ons heeft duidelijk gemaakt.

En nu ik. Ik beweeg mij vaak voort op de fiets en observeer met dit mooie weer maar al te graag menige in mager textiel aangeklede los lopende vrouwen. Maar af en toe zie ik ook een rondlopende vogelverschrikker van het vrouwelijke geslacht. Dat is dan zo’n volgelinge van Mohammed. Meestal ook nog geheel in het zwart. Jawel, ondanks deze broeihitte van de laatste tijd. Ik blijf ze altijd nakijken zodat ze in de gaten hebben dat ze een bezienswaardigheid zijn. Toch zie je vooral bij de mohammedaanse jeugd steeds meer jonge meiden smaakvol gekleed waarbij dan altijd de armen en benen bedekt zijn en . . . de schaamhaarlap op het hoofd natuurlijk niet ontbreken mag. Jammer, dit verpest mijn positieve waardering weer ten volle. Het is zoals wij het noemen, een vlag op een modderschuit. Op dit ogenblik zijn korte jurkjes weer terug van weggeweest en natuurlijk ook rijkelijk bloot vanwege de heerlijke zomerse dagen. Tja, dat wordt dus op de tanden bijten en het hoofd afwenden voor al die islam-apen. Zij moeten zich behelpen met vrouwen geheel gehuld in lompen en andere huishoudelijke doeken.

Maar ik dwaal af zoals gewoonlijk. Als ik op de fiets ben, die overigens geruisloos voortbeweegt, gebeurt het maar al te vaak dat wanneer ik een vrouw - vaak nog op afstand - van achteren of schuin van opzij met geobsedeerde interesse opneem, zij - alsof zij over een achteruitkijkspiegel om haar arm beschikt - zich plotseling omkeert en in mijn richting kijkt omdat haar ’automatische piloot’ dat aangeeft. Herken je dit fenomeen? Dat je voelt wanneer iemand jou aankijkt terwijl je die persoon zelf niet kunt zien? Ik herken dat niet bij mezelf. Ik denk dat vooral juist vrouwen over deze energie-gave beschikken. Nou, dat wilde ik even kwijt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:
Of ben ik nu te zweverig? :redface:
Of anders ik. Geen/nauwelijks bijbelkennis, de koran ken ik al beter. Ik zeg altijd je moet niet geloven je moet het zeker weten. Zo heb ik mijn weten van God, het is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar; Als God zich met jouw leven bemoeit zonder dat je er om vraagt raak je je vrijheid kwijt. Waar de mens zich in onderscheid van al het andere leven is het verstand. Dat zie ik als de "opdracht" daar wat mee te doen. Hel op aarde is wat mensen zelf in de hand hebben, hemel op aarde is een beetje moeilijk als er besef is hoe sommige mensen in een hel leven. Sociaal naar de ander is wat
noodzakelijk is om van de aarde een hemel van te maken. Dat is mijn conclusie vanuit het denken. :knorrie:

Zoals mohammedanen bv beslag is er gelegd op hun vrije denken. Van vrije wil beroofde wezens, daar zie ik het beest dat elk moment kan ontwaken.
Een onwetende van God kan zich afvragen hoe komt ie aan die gedachtes. Ik kan niet helpen anders dan te zeggen geef de gedachte eens het voordeel van de twijfel, maak je wil het te willen weten glashelder.

Nu de aarde is besmeurd
En de hemel wordt verscheurd,
door geschreeuw om hulp
Lijkt het leven zinloos
Maar hoor de wind de wind die fluistert
en beloofd als je goed luistert
dat er vrede komt misschien vandaag
misschien ook morgen

En gaat over tot de orde van de dag
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:Prachtige en welverdiende ode aan Ariel. Ik ben het helemaal met je eens, Hans.
Helemaal mee eens! Voor mij en anderen is dat islam gedoe vrijblijvend en wij kunnen ons eens een paar dagen terugtrekken. Voor Ariel is het een opdracht van 365 dagen per jaar. En dat zonder salaris. Dan moet je een groot idealisme hebben!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Ariel »

:oops: Ik voel me nu helemaal verlegen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Moslim of mohammedaan?

Bericht door Monique »

Afbeelding
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie