Onze regering mag ALLES van u afpakken

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Onze regering mag ALLES van u afpakken

Bericht door King George »

De overheid kan in ‘crisistijd’ desnoods al uw financiële bezittingen in beslag nemen, ook uw spaargeld, goud en zilver. Dit werd al in 1978 geregeld in de Noodwet Financieel Verkeer. In artikel 33 van deze wet wordt het de uitvoerende ministers, ambtenaren en instanties bovendien verboden om hierover ook maar iets tegen de burgers te zeggen. Bovendien zijn zij automatisch vrijgesteld van eventuele gerechtelijke vervolging in de toekomst. Voor de inhoud noodwet lees volgende artikel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onze regering mag ALLES van u afpakken

Bericht door Ariel »

Het is sneu voor de Cyprioten, en ik zou als het mij overkomt net zo pissig zijn, maar als de banken niet gered waren met ons geld, dan waren ze bijna ze al hun geld kwijt geweest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Onze regering mag ALLES van u afpakken

Bericht door mercator »

Wat nu in Cyprus gebeurt zou tot een oorlog met Rusland kunnen lijden. Ik kan me niet voorstellen dat ze in Moskou zomaar pikken dat fortuinen aan Russisch geld zomaar worden gestolen om het Eurootje te redden. In feite gedraagt de EU zich hier op en top Islamitisch, die leefden en leven al 1400 jaar van roof en plundering van andermans bezittingen, nu gebeurt hier exact hetzelfde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onze regering mag ALLES van u afpakken

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Wat nu in Cyprus gebeurt zou tot een oorlog met Rusland kunnen lijden. Ik kan me niet voorstellen dat ze in Moskou zomaar pikken dat fortuinen aan Russisch geld zomaar worden gestolen om het Eurootje te redden.
Daar heb je dus weer gelijk aan mercator. De Russen are not amused.
Rusland boos om nieuw reddingspakket Cyprus

De Russische premier Dmitri Medvedev heeft boos gereageerd op de redding van Cyprus. Veel Russische spaarders zijn waarschijnlijk hun geld kwijt. ‘Het stelen van wat al eerder gestolen is, gaat door’, zegt hij.

Spaarrekeninghouders bij probleembank Laiki verliezen door het akkoord al hun spaartegoeden boven de 100.000 euro. Op die manier betalen de grote spaarders mee aan de redding van het land.

Onder hen zijn veel Russen, die hun spaargeld op Cypriotische banken hebben vanwege het gunstige belastingtarief.
Vergelding

Voormalig Kremlin-adviseur Aleksander Nekrassov vreest dat Rusland vergeldingsmaatregelen zal nemen tegen Europese bedrijven in Rusland.

Volgens hem zouden grote Duitse bedrijven in Rusland bijvoorbeeld kunnen worden geraakt door hun tegoeden te bevriezen.

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/ni ... -1209939W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onze regering mag ALLES van u afpakken

Bericht door Ariel »

Grappig. :smile7:
Idee IMF: eenmalige belasting van 10 procent op spaargeld

Een groep economen van het IMF heeft bedacht dat met een eenmalige superbelasting van 10 procent op het spaargeld in de eurozone het enorme schuldenprobleem van de meeste eurolanden kan worden opgelost. Het zou een alternatief zijn voor langdurige belastingen en bezuinigingen.

Dat meldt de NOS. De economen benadrukken dat het slechts om een theoretisch voorstel gaat. Voor 15 eurolanden zou de staatsschuld ermee in een klap teruggebracht worden tot het -voor Europa aanvaardbare- niveau van voor 2008.

Het spaarsaldo van Nederlanders was eind augustus 329 miljard euro. Voor Nederland zou de belasting 32,9 miljard euro opleveren, ongeveer net zoveel als de bezuinigingen die nu worden doorgevoerd.

De maatregel zou alleen werken als hij snel wordt doorgevoerd, voordat mensen hun geld van de bank kunnen halen. Als mensen weten dat de maatregel écht eenmalig is, denken de economen dat regeringen ermee weg kunnen komen bij hun burgers: 'Dan zal het niet verstorend werken op hun gedrag, en misschien door sommigen zelfs als fair worden gezien.

http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... -1387680W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Onze regering mag ALLES van u afpakken

Bericht door stropke »

King George schreef:De overheid kan in ‘crisistijd’ desnoods al uw financiële bezittingen in beslag nemen, ook uw spaargeld, goud en zilver. Dit werd al in 1978 geregeld in de Noodwet Financieel Verkeer. In artikel 33 van deze wet wordt het de uitvoerende ministers, ambtenaren en instanties bovendien verboden om hierover ook maar iets tegen de burgers te zeggen. Bovendien zijn zij automatisch vrijgesteld van eventuele gerechtelijke vervolging in de toekomst. Voor de inhoud noodwet lees volgende artikel.
In gewoon nederlands dus: stelen, jatten, afpikken, enz... Daar is Rutte II al goe bezig, mijn gedacht!! icon_thumbdown.gif
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie