(uit de Koran:) Djinn: een onzichtbaar demonisch wezen

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

De koran en de bijbel kunnen elkaar mooi gezelschap houden op de plank voor kinder- en sprookjesboeken. :wink:
Stropke, met alle respect, maar dit soort onzin (geesten, demonen, duivels) is voor mij een helder bewijs dat de 'absolute waarheid' van al die Abrahamistische geloven onhoudbaar is. Maar goed als je al in een fictief wezen als God kunt geloven, dan is het misschien makkelijker om de duivels, geesten en demonen erbij te 'slikken'. Ik respecteer jouw opvattingen, maar ze zijn allesbehalve rationeel, op wetenschappelijk bewijs gestaafd (op de bijbel gestaafd is geen wetenschappelijk bewijs).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Sjeng schreef:De koran en de bijbel kunnen elkaar mooi gezelschap houden op de plank voor kinder- en sprookjesboeken. :wink:
Stropke, met alle respect, maar dit soort onzin (geesten, demonen, duivels) is voor mij een helder bewijs dat de 'absolute waarheid' van al die Abrahamistische geloven onhoudbaar is. Maar goed als je al in een fictief wezen als God kunt geloven, dan is het misschien makkelijker om de duivels, geesten en demonen erbij te 'slikken'. Ik respecteer jouw opvattingen, maar ze zijn allesbehalve rationeel, op wetenschappelijk bewijs gestaafd (op de bijbel gestaafd is geen wetenschappelijk bewijs).
Hoi Sjeng, kijk maar eens rond in de psychiatrie voor je wetenschappelijk bewijs. Men wil dit niet mer geloven en daarom heeft men sommigen een ziektebeeld opgeplakt terwijl de oorzaak duidelijk anders is. Ik ben B-verpleegkundige en heb uit ervaring mensen zien bevrijd worden van geesten. En door wie denk je dat Jomanda gestuurd of bestuurd wordt?
En Dutroux dan? Ik heb het getuigenis van Sabine, haar verhaal op video staan. Het zegt genoeg, evenals het getuigenis van pedofielen uit een inrichting in Engeland die het zelf toegeven: het lijkt wel of ik gestuurd wordt door een ander.
Ze hebben geen controle meer overzichzelf en bleven liever opgesloten ziteen, dan waren ze beter af.
Dutroux is ziek zeggen ze, nee het heeft een andere oorzaak. En wat dacht je van kleptomanie, onbedwingbare drang on dingen te stelen.
Ik zeg niet dat er geen echte psychatrische zieken zijn, maar zeker een deel heeft een andere oorzaak zeker bepalde vormen van manie. Pyromanie, onbedwingbare drang om vuur te maken enz.
Als God niet bestaat zoals je zegt dan mag je ook geen respect voor Jezus hebben die beweerde God in mensengedaante te zijn. Want dan is dat nog groter oplichterij dan Mohammed.
Beste Sjeng , God bestaat,maar de voorstelling, hoe Hij zich openbaarde, aan de mensen bekend maakte is de oorzaak van het conflict. Hij kan zich niet op 2 tegengestelde wijze geopnebaard hebben, die zich elkaar tegenspreken. Of het één is waar, of het ander.
Doch als we hier niet uitkomen , Oké geen probleem, laten we dan de handen blijven ineen slaan in onze gezamelijke strijd voor vrijheid.
Iets wat op dit forum duidelijk tot zijn recht komt. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Mij moet van het hart dat ik het inhoudelijk totaal oneens met je ben.
Dus als we aan waarheidsvinding gaan doen dan vind je mij lijnrecht tegenover jou.
Maar voor de rest heb ik geen moeite met jouw opvattingen, immers je valt me er niet mee lastig en je doet er ook niemand kwaad mee.
Hoe anders is het met de hedendaagse (mainstream-)islam, om het moslimterrorisme en ongelovigenhaat maar als voorbeeld te nemen. Affie is een positieve uitzondering hierop overigens. Maroc spreekt wel eens klare taal, maar volgens mij bedoelt hij het ook goed, dus laten we hem ook maar uitzonderen :wink:
Doch als we hier niet uitkomen , Oké geen probleem, laten we dan de handen blijven ineen slaan in onze gezamelijke strijd voor vrijheid.
Iets wat op dit forum duidelijk tot zijn recht komt.
Daarom: laten we de handen ineenslaan tegen de intoleranten en de haatzaaiers!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Om een beetje voor te stellen wat voor legendes en mythes er de ronde doen over aliens hier een foto van een 'alien' (zo zijn er duizenden, ook allerlei verhalen over UFO'crashes en ontvoeringen, geheime overheidsdiensten die verongelukte aliens gevangen houden en onderzoeken):
Afbeelding
Best spannend verhaal he, al dat gedoe rond 'aliens'?? :wink:
Die kop lijkt erg op Hirsi Ali! In de Middel eeuwen dachten ze in Europa dat zwarte mensen (uit Sommalië) tegenvoeters waren. en niet van de mensheid afstammen. Deze gedachtegoed hang je nog steeds Sjeng als je Somalië Alien planeet noemt dan weet ik het niet!

Afbeelding
Vergelijk die twee foto's met elkaar: zoek het verschil?

dit is geen aanval op de persoon maar kritiek op mensen die denken dat aiëns bestaan.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Maroc, waarom is het geloven in het bestaan van aliëns absurder dan het geloven in het bestaan van djinns?
Er zijn ook ettelijke boeken geschreven over mensen die ECHT aliëns gezien hebben! Zware concurrentie voor de koran van mohamed die de djinns van een bestaan verzekert.

Persoonlijk vind ik Ayaan Hirsi Ali een prachtige vrouw die bovendien ook nog superintelligent is!
Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

Sjeng schreef: Gefeliciteerd dat jij een hoog IQ hebt. Als je die zou gebruiken dan moet je eerlijk zijn dat het geloof in demonen niet rationeel is. Welke zijn de aanwijzingen en bewijzen dat demonen bestaan? Inderdaad, die zijn er niet. Geen enkel wetenschappelijk tijdschrift heeft ooit het bewijs ervoor kunnen aanleveren. Demonen horen thuis in sprookjes- en kinderboeken. Akkoord?
Ik trachtte aan jouw "verstand" te brengen dat ratio/geloof/IQ los van elkaar staan. Dat jij dit niet begrijpt en daarmee de draak steekt, zegt meer van jóuw intelligentie. Of omdat je nog een spruitje bent? :wink:
Sjeng schreef: Nu spreek je jezelf tegen. Als je nuchter bent, dan sta je niet open voor 'mystieke sprookjes' zoals het bestaan van demonen.
IK bepaal waar ik voor open sta en waarvoor niet. IK bepaal dat ik in God geloof en in Jezus Chrstus en als dat van mij een domme gans maakt, uitstekend.
PS: ik wil geen waarde-oordeel vellen.
Dat doe jij wel. Maar goed, we houden het op de "veilige" kant van het INet waar je op een anonieme wijze mensen voor schut kan zetten omdat zij... geloven.

Is Einstein nu dom omdat hij in de God van zijn volk geloofde? Slimmert :wink:

Nee Sjeng, dat jij niet gelooft en niet kan rijmen is jouw recht. Maar ik ben niet zo dom om jou daarom dom te noemen en ik zou het zeer op prijs stellen als jij het fatsoen hebt om mensen daarin te accepeteren, te respecteren en te waarderen. Dat krikt gelijk je EQ (!) een beetje op.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Dutch schreef:Er zijn ook ettelijke boeken geschreven over mensen die ECHT aliëns gezien hebben!
Ik geloof niet in Alliëns wel in Djins! Aliëns bestaan niet en kunnen nooit bestaan hebben. En geloof me ze zullen de aarde echt niet aanvallen met hun "zeer intellegente" vliegende schotels. Ik ben niet zo "licht gelovig" noch bijgelovig. Ik ben iemand die gelooft wat ik begrijp..en ik ben intelligent genoeg om te begrijpen. Iemand die licht gelovig is of sterk bijgelovig...die ziet wonderen die nooit plaats hebben gevonden. Toch ziet hij ze. Hij ziet Aliëns die toch niet zijn. De meeste mensen die beweren Aliëns gezien te hebben zijn meestal boeren (niet geschoold met intelligentiegraad van nul,nul) uit het dorre land van Amerika. Heb je ooit een intelligente iemand die ooit heeft beweerd een Alliën gezien te hebben? Nee! Waarom heb ik nooit Alliën gezien? Juist ja omdat ik te intelligent ben! Alleen mensen met waanideeën tussen hun hoofden die zien wonderen omdat ze wonderen willen zien. Ook onder sommige Christenen beweren van alles te hebben meegemaakt. Sommige beweren dat Jezus helemaal van de Hemel naar hun toe is gekomen en hun hun zonden heeft verlicht enz enz. een wonder! jazeker...maar die bestaat niet! sorry!

Misschien vraag je je af. Waarom geloof je in Djins die heb je toch ook niet gezien! Welnu Djins zijn onzichtbaar! Djins zijn op dezelfde wijze geschapen als de duivel. De duivel is een ongelovige onder de Djins. Het verhaal is te complex voor je als ongelovige, bijgelovige of licht gelovige. In alle drie de gevallen ben je afgedwaald van de waarheid.

Groet,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Josephina schreef: IK bepaal waar ik voor open sta en waarvoor niet. IK bepaal dat ik in God geloof en in Jezus Chrstus en als dat van mij een domme gans maakt, uitstekend.

Is Einstein nu dom omdat hij in de God van zijn volk geloofde? Slimmert :wink:
Het komt helaas wel vaker voor dat wetenschappers door een enkele uitspraak als gelovig worden betiteld, terwijl zijzelf luid en duidelijk hebben te kennen gegeven dat zij dat niet zijn. Einstein kwam door zijn opmerking met god en de dobbelstenen ook in gelovig (wishfull thinking) daglicht te staan....enige citaten...er zijn er meer...
"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie wich is systematically repeated. I do not believe in a personal god and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can bee called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it"
-Albert Einstein; The Human Side
Princeton University Press
"Scientific research is based on the idea that everything that takes place is determined by laws of nature, and therefore this holds for the action of people. For this reason, a research scientistwill hardly be inclined to believe that events could be influenced by prayer, i.e. by a wish adressed to a Supernatural Being"
-Albert Einstein; The Human Side
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Ik geloof niet in Alliëns wel in Djins! Aliëns bestaan niet en kunnen nooit bestaan hebben.
Waar baseer je het op dat aliens niet kunnen bestaan?

En geloof me ze zullen de aarde echt niet aanvallen met hun "zeer intellegente" vliegende schotels. Ik ben niet zo "licht gelovig" noch bijgelovig. Ik ben iemand die gelooft wat ik begrijp..en ik ben intelligent genoeg om te begrijpen. Iemand die licht gelovig is of sterk bijgelovig...die ziet wonderen die nooit plaats hebben gevonden. Toch ziet hij ze. Hij ziet Aliëns die toch niet zijn.
Dit snap ik niet. Je bent niet lichtgelovig of bijgelovig en toch geloof je in djinns?
De meeste mensen die beweren Aliëns gezien te hebben zijn meestal boeren (niet geschoold met intelligentiegraad van nul,nul) uit het dorre land van Amerika. Heb je ooit een intelligente iemand die ooit heeft beweerd een Alliën gezien te hebben? Nee! Waarom heb ik nooit Alliën gezien? Juist ja omdat ik te intelligent ben!
Jij ziet djinns....misschien zijn dat wel de aliens... :wink:

Alleen mensen met waanideeën tussen hun hoofden die zien wonderen omdat ze wonderen willen zien. Ook onder sommige Christenen beweren van alles te hebben meegemaakt. Sommige beweren dat Jezus helemaal van de Hemel naar hun toe is gekomen en hun hun zonden heeft verlicht enz enz. een wonder! jazeker...maar die bestaat niet! sorry!
Er zijn mensen die beweren dat een analfabeet boodschappen van god kreeg en die letterlijk heeft opgetekend... een wonder....oh ne...die bestaan niet.
Misschien vraag je je af. Waarom geloof je in Djins die heb je toch ook niet gezien! Welnu Djins zijn onzichtbaar! Djins zijn op dezelfde wijze geschapen als de duivel. De duivel is een ongelovige onder de Djins. Het verhaal is te complex voor je als ongelovige, bijgelovige of licht gelovige. In alle drie de gevallen ben je afgedwaald van de waarheid.
Groet,
Aha...hier komt het aapje uit de mouw: zolang je iets niet kunt zien..bestaat het...
Kabouters kun je ook niet zien.. :lol:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

unholy schreef:
Het komt helaas wel vaker voor dat wetenschappers door een enkele uitspraak als gelovig worden betiteld, terwijl zijzelf luid en duidelijk hebben te kennen gegeven dat zij dat niet zijn. Einstein kwam door zijn opmerking met god en de dobbelstenen ook in gelovig (wishfull thinking) daglicht te staan....enige citaten...er zijn er meer...
Einstein geloofde wel degelijk in God, echter niet zoals de christelijke leer. legitiem in mijn ogen. Voorts baseer ik mijn quote niet op de beroemde uitspraak dat God volgens Einstein niet met dobbelstenen speelt, ik baseer het op zijn Joodse wetenschappelijke Godsbesef die hier nu te ver doorgevoerd wordt.

The bottom line is dat je niemand voor dom mag uitschelden als degene in de geestelijke wereld gelooft. Dát is dom. Er zijn uiterst intelligente mensen op de wereld die gewoon in God gelooft.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maar het geloven in een niet bestaande entiteit is sowieso dom, bottomline, ook mensen met een intelligentie die hoger is dan gemiddeld doen domme dingen. Aleen blijven ze die verdedigen met kontedraaien....
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Iemand die in djinns en andere onder je bed verstopte griezels gelooft, heeft duidelijk nog niet een geestelijke maturiteit bereikt, net zoals kinderen door dat stadium moeten om daarna er hartelijk mee te lachen. Dat heeft niets met intelligentie te zien, maar alles met (gebrek aan) maturiteit van diezelfde intelligentie.
Kortom : het is kleuterachtig om in djinns te geloven...

Trouwens, volgens mij waren de "djinns" die mohamed zag duidelijk een bewijs van zijn gestoorde persoonlijkheid.
Ooit al van hallucinaties gehoord? En ja, er was toen nog geen Haldol om die in te dijken...
Volgens mij zou mohamed in deze tijd gewoon normaal kunnen functioneren hebben, dankzij moderne geneesmiddelen.
Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

Ik vind het allemaal best. Al je per se gelijk in wilt hebben, be my guest. Uiteraard mag ik zeer grote vraagtekens achter jouw enorme argumenten zetten :lol:

Tot zover voor mij de djinns.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Josephina schreef: Uiteraard mag ik zeer grote vraagtekens achter jouw enorme argumenten zetten.....
Eén domme kan meer vragen dan duizenden wijzen kunnen antwoorden...
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Ook jij Unholy kan niet weten wat wel en wat niet bestaat. Wijzen vragen veel, deed Socates ook.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maar wijzen stellen wel de goede vragen.......

Groetjes van Pinkeltje
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Wat is goed ?
De boom herken je aan zijn vruchten
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Dat vroeg Socrates zich dus ook af, maar hij gaf heel duidelijk te kennen niet achter spoken aan te jagen en hier een logische verklaring voor te vinden. "Ik heb in mijn leven al zo weinig tijd om wijsheid op te doen..."
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Lijkt mij ook behoorlijk nutteloos: spoken astrologie helderziendheid. Weet natuurlijk niet of het bestaat. Maar merk er niets van: als er eens iemand spoorloos is vinden helderzienden zoiemand nooit geloof ik. Bemoei me er maar niet mee.
De boom herken je aan zijn vruchten
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ach ja, het zijn de ilusoire dingen waar mensen het snelst voor vallen denk ik weleens in een zwaarmoedige bui, maar de rede overwint hoop ik..
Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

unholy schreef:
Josephina schreef: Uiteraard mag ik zeer grote vraagtekens achter jouw enorme argumenten zetten.....
Eén domme kan meer vragen dan duizenden wijzen kunnen antwoorden...
:roll: tsja... en jij categoriseert jezelf wellicht tussen de wijzen. Zoals jij mij dom vindt, vind ik jou dwaas.

Allebei tevreden zo toch? :wink:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maroc_21 schreef:
Dutch schreef:Er zijn ook ettelijke boeken geschreven over mensen die ECHT aliëns gezien hebben!
Ik geloof niet in Alliëns wel in Djins! Aliëns bestaan niet en kunnen nooit bestaan hebben. En geloof me ze zullen de aarde echt niet aanvallen met hun "zeer intellegente" vliegende schotels. Ik ben niet zo "licht gelovig" noch bijgelovig. Ik ben iemand die gelooft wat ik begrijp..en ik ben intelligent genoeg om te begrijpen. Iemand die licht gelovig is of sterk bijgelovig...die ziet wonderen die nooit plaats hebben gevonden. Toch ziet hij ze. Hij ziet Aliëns die toch niet zijn. De meeste mensen die beweren Aliëns gezien te hebben zijn meestal boeren (niet geschoold met intelligentiegraad van nul,nul) uit het dorre land van Amerika. Heb je ooit een intelligente iemand die ooit heeft beweerd een Alliën gezien te hebben? Nee! Waarom heb ik nooit Alliën gezien? Juist ja omdat ik te intelligent ben! Alleen mensen met waanideeën tussen hun hoofden die zien wonderen omdat ze wonderen willen zien. Ook onder sommige Christenen beweren van alles te hebben meegemaakt. Sommige beweren dat Jezus helemaal van de Hemel naar hun toe is gekomen en hun hun zonden heeft verlicht enz enz. een wonder! jazeker...maar die bestaat niet! sorry!

Misschien vraag je je af. Waarom geloof je in Djins die heb je toch ook niet gezien! Welnu Djins zijn onzichtbaar! Djins zijn op dezelfde wijze geschapen als de duivel. De duivel is een ongelovige onder de Djins. Het verhaal is te complex voor je als ongelovige, bijgelovige of licht gelovige. In alle drie de gevallen ben je afgedwaald van de waarheid.

Groet,
Maroc gelooft dus niet in aliëns maar wel in Djinns.

Maroc, geloof je ook in dat gevleugeld paard (buraq) waarmee Mohammed toen die nacht over en weer naar de "verste moskee" is gereisd? Nu zeggen ze wel dat het naar Jeruzalem was, maar totdaar aan toe. Hij maakte daarbij dus gebruik van een paard met pauwenveren en een vrouwenhoofd. Ooit dat beest nog tegengekomen of is dat verdwenen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

circe schreef:
Maroc_21 schreef:
Dutch schreef:Er zijn ook ettelijke boeken geschreven over mensen die ECHT aliëns gezien hebben!
Ik geloof niet in Alliëns wel in Djins! Aliëns bestaan niet en kunnen nooit bestaan hebben. En geloof me ze zullen de aarde echt niet aanvallen met hun "zeer intellegente" vliegende schotels. Ik ben niet zo "licht gelovig" noch bijgelovig. Ik ben iemand die gelooft wat ik begrijp..en ik ben intelligent genoeg om te begrijpen. Iemand die licht gelovig is of sterk bijgelovig...die ziet wonderen die nooit plaats hebben gevonden. Toch ziet hij ze. Hij ziet Aliëns die toch niet zijn. De meeste mensen die beweren Aliëns gezien te hebben zijn meestal boeren (niet geschoold met intelligentiegraad van nul,nul) uit het dorre land van Amerika. Heb je ooit een intelligente iemand die ooit heeft beweerd een Alliën gezien te hebben? Nee! Waarom heb ik nooit Alliën gezien? Juist ja omdat ik te intelligent ben! Alleen mensen met waanideeën tussen hun hoofden die zien wonderen omdat ze wonderen willen zien. Ook onder sommige Christenen beweren van alles te hebben meegemaakt. Sommige beweren dat Jezus helemaal van de Hemel naar hun toe is gekomen en hun hun zonden heeft verlicht enz enz. een wonder! jazeker...maar die bestaat niet! sorry!

Misschien vraag je je af. Waarom geloof je in Djins die heb je toch ook niet gezien! Welnu Djins zijn onzichtbaar! Djins zijn op dezelfde wijze geschapen als de duivel. De duivel is een ongelovige onder de Djins. Het verhaal is te complex voor je als ongelovige, bijgelovige of licht gelovige. In alle drie de gevallen ben je afgedwaald van de waarheid.

Groet,
Maroc gelooft dus niet in aliëns maar wel in Djinns.

Maroc, geloof je ook in dat gevleugeld paard (buraq) waarmee Mohammed toen die nacht over en weer naar de "verste moskee" is gereisd? Nu zeggen ze wel dat het naar Jeruzalem was, maar totdaar aan toe. Hij maakte daarbij dus gebruik van een paard met pauwenveren en een vrouwenhoofd. Ooit dat beest nog tegengekomen of is dat verdwenen?
Een beest dat met de snelheid van het licht reist kan je natuurlijk nooit zien. En Djinns bestaan natuurlijk niet. Volgens de koran zijn Djinns geschapen door Allah en aangezien Allah niet bestaat...
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Ik geloof niet in Alliëns wel in Djins! Aliëns bestaan niet en kunnen nooit bestaan hebben. En geloof me ze zullen de aarde echt niet aanvallen met hun "zeer intellegente" vliegende schotels. Ik ben niet zo "licht gelovig" noch bijgelovig. Ik ben iemand die gelooft wat ik begrijp..en ik ben intelligent genoeg om te begrijpen. Iemand die licht gelovig is of sterk bijgelovig...die ziet wonderen die nooit plaats hebben gevonden. Toch ziet hij ze. Hij ziet Aliëns die toch niet zijn. De meeste mensen die beweren Aliëns gezien te hebben zijn meestal boeren (niet geschoold met intelligentiegraad van nul,nul) uit het dorre land van Amerika. Heb je ooit een intelligente iemand die ooit heeft beweerd een Alliën gezien te hebben? Nee! Waarom heb ik nooit Alliën gezien? Juist ja omdat ik te intelligent ben! Alleen mensen met waanideeën tussen hun hoofden die zien wonderen omdat ze wonderen willen zien. Ook onder sommige Christenen beweren van alles te hebben meegemaakt. Sommige beweren dat Jezus helemaal van de Hemel naar hun toe is gekomen en hun hun zonden heeft verlicht enz enz. een wonder! jazeker...maar die bestaat niet! sorry!

Misschien vraag je je af. Waarom geloof je in Djins die heb je toch ook niet gezien! Welnu Djins zijn onzichtbaar! Djins zijn op dezelfde wijze geschapen als de duivel. De duivel is een ongelovige onder de Djins. Het verhaal is te complex voor je als ongelovige, bijgelovige of licht gelovige. In alle drie de gevallen ben je afgedwaald van de waarheid.

Groet,"

Moet dit niet onder de rubriek 'Humor ' staan ??
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
luckybee
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 24, 2004 5:39 pm

Bericht door luckybee »

Ik geloof voor een moslim is het moeilijk te ontkennen dat ze wel in Jins geloven, ze groeten ze 5 keer per dag aan het einde van hun gebed:"Eerst de jin links van hem, met:" assalamualaikum," en dan de jin rechts van hem, nog een keertje met het zelfde.
Als ze niet meer er in geloven dan moeten ze al deze gebeden richting Mekka opgeven. :shock: :shock: :?
Plaats reactie