Laten wij wat video's bekijken.

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door King George »

Beautiful South Limburg (NL) in the 1920s in color! [A.I. enhanced & colorized]

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Principles for Dealing with the Changing World Order by Ray Dalio


Interessante video voor wie niet helemaal wil verarmen door een draaiende geldpers...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De geldkraan, ook wel geldpers genoemd

Bericht door hans van de mortel »

Papier wordt gemaakt van hout of lompen.

Geld is daar een afgeleide van.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

‘Wopke Hoekstra is mislukt als politicus’


Een ambtenarenstaat gestuurd door bedrijven en belangengroepen, waarin burgers nauwelijks een rol spelen. Zo gaat dat als taal het politieke denken gevangen houdt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door King George »

Leer backflippen in 59 seconden



Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Wikipedia's Bias
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Mahalingam »

Dissidente reflecties over Rusland, Oekraïne en het Westen
Ab Gietelink interviewt hoogleraar Filosofie aan de Universiteit van Nijmegen en ex denker des Vaderlands René ten Bos. Hij behandelt de volgende onderwerpen±

1. Zijn bezoeken aan Rusland.
2. Poetin
3. Propaganda
4. Vijandsbeelden.
5. Dubbele interventiemoraal
6. Amerika vs. Rusland
7. NATO en de verzwakking van de soevereine Staat
8. Kenmerken van een revolutie. Over de Maidanrevolte.
9. Geopolitieke toekomst van Rusland en de wereld

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Neil Oliver: "The Attack on Our History & Culture". The New Culture Forum's 2021 Smith Lecture
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

How to Think Like a Leftist!

:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Let Food Be Thy Medicin
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door King George »

Voorbij Nederlandse Immigratie Komen

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

FAMINE & BLACKOUTS: How Biden-Made Disasters Will CRIPPLE America | Glenn TV | Ep 200


Edit 16.10.22: Gelukkig is er aan een backup vanwege verpolitiekte YouTube policy gedacht.

Denk aan alle dingen die er op dit moment mis zijn met het land: voedseltekorten, tekorten aan babyvoeding en uit de hand gelopen inflatie. Er is een ONDERaanbod van arbeid, huisvesting en grondstoffen. Voeg daar een komende energiecrisis aan toe. We worden uitgehongerd in een derdewereldstaat. Onze huizen verhongerden van energie, onze auto's verhongerden van brandstof en de buiken van onze kinderen verhongerden van voedsel. Glenn vraagt: Was dit al die tijd het plan? Want tot wie zullen de massa's zich wenden als dit allemaal erger wordt – de regering. Hoewel de Build Back Better-wetgeving vastliep, hield dat de agenda niet tegen. Het plan om de Verenigde Staten van Amerika opnieuw vorm te geven, gaat nog steeds door. Glenn onthult de plannen die tijdens de laatste dagen van de regering-Trump in gang zijn gezet door radicale externe activisten die coördineerden met het Biden-transitieteam. Ze beraamden manieren om dit land fundamenteel te transformeren ZONDER goedkeuring van het Congres. Biden volgt dat plan sindsdien, en de meesten hebben het niet eens gemerkt. En de wereldregering heeft zojuist plannen gemaakt - met hulp van de regering-Biden - om de laatste staatsgreep te plegen. Het is een door de mens veroorzaakte ramp om CRISIS om te zetten in kansen. Glenn breekt het krijtbord uit om je te laten zien hoe het ALLEMAAL samenkomt.

Pathway to Servitude: The TRAITORS Who Created the Global Supply Crisis | Glenn TV | Ep 204

WATCH more Glenn TV: https://blazetv.com/glenn

Edit 16.10.22: Gelukkig is er ook hier aan een backup vanwege verpolitiekte YouTube policy gedacht.

In zijn aflevering "Famine & Blackouts: How Biden-Made Disasters Will Cripple America", onthulde Glenn de nieuwe wereldwijde regelwijzigingen die de Wereldgezondheidsorganisatie versnelde autoriteit over onze natie gaven. Hij traceerde de veranderingen naar de SEC en onthulde de fawning lof van Bank of America voor klimaatgerelateerde marktveranderingen. Dus besloot Glenn verder te graven, en wat hij ontdekte schokte hem. Financiële gegevens, duistere geldgroepen en groepen die verbonden zijn met de VN en het World Economic Forum dringen allemaal aan op een totale reorganisatie van ons financiële systeem. Jullie hebben nooit gestemd voor globalistisch leiderschap buiten onze grenzen, maar HET GEBEURT. Glenn onthult de buitenlandse actoren die ons land op dit moment ECHT besturen en de binnenlandse VERRADERS die helpen om de implementatie op Main Street, VS te financieren. Er zullen catastrofale gevolgen zijn voor dit verraad aan America First-ideeën. Als je denkt dat voedsel-, gas- en arbeidstekorten nu slecht zijn, wacht dan gewoon tot dit allemaal doorgaat.
Laatst gewijzigd door sjun op zo okt 16, 2022 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Neil Oliver: This supposed utopia we’re having rammed down our throats isn’t working
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
do jul 07, 2022 4:36 am
Neil Oliver: This supposed utopia we’re having rammed down our throats isn’t working

https://mediabiasfactcheck.com/gb-news-uk-bias/
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Komt hij alweer met zijn mediabiasfactcheck. Je bent een hardnekkige gelovige Wim. Nou ja, niet iedereen kreeg evenveel mee met de geboorte en sommigen hebben daarbij ook nog de nodige psychische lasten te dragen. Sterkte maar Wim.
The armchair academics
Amateur attempts at such tools already exist, and have found plenty of fans. Google “media bias,” and you’ll find Media Bias/Fact Check, run by armchair media analyst Dave Van Zandt. The site’s methodology is simple: Van Zandt and his team rate each outlet from 0 to 10 on the categories of biased wording and headlines, factuality and sourcing, story choices (“does the source report news from both sides”), and political affiliation.

A similar effort is “The Media Bias Chart,” or simply, “The Chart.” Created by Colorado patent attorney Vanessa Otero, the chart has gone through several methodological iterations, but currently is based on her evaluation of outlets’ stories on dimensions of veracity, fairness, and expression.

Both efforts suffer from the very problem they’re trying to address: Their subjective assessments leave room for human biases, or even simple inconsistencies, to creep in. Compared to Gentzkow and Shapiro, the five to 20 stories typically judged on these sites represent but a drop of mainstream news outlets’ production.

Then there are the organizations with declared agendas. The Media Research Center and Media Matters for America scour the news for evidence of left-wing and right-wing bias, respectively. The MRC’s vice president for research and publications, Brent Baker, doesn’t see a need to agree a suite of universal bias measures, because he’s confident in the organization’s existing quantitative methodology.

“The reality is, we’ve been finding, I think very effectively for 30 years now, [that] the media are tilted to the left,” Baker says.
Bron

Daar zijn we dus wel uit... :rolleyes:

terug maar weer naar het draadonderwerp:

The Fact Checkers


Facts About The Fact Checkers


Fact-Checking the "Fact Checkers"

:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
zo jul 10, 2022 4:11 am
Komt hij alweer met zijn mediabiasfactcheck. Je bent een hardnekkige gelovige Wim. Nou ja, niet iedereen kreeg evenveel mee met de geboorte en sommigen hebben daarbij ook nog de nodige psychische lasten te dragen. Sterkte maar Wim.
The armchair academics
Amateur attempts at such tools already exist, and have found plenty of fans. Google “media bias,” and you’ll find Media Bias/Fact Check, run by armchair media analyst Dave Van Zandt. The site’s methodology is simple: Van Zandt and his team rate each outlet from 0 to 10 on the categories of biased wording and headlines, factuality and sourcing, story choices (“does the source report news from both sides”), and political affiliation.

A similar effort is “The Media Bias Chart,” or simply, “The Chart.” Created by Colorado patent attorney Vanessa Otero, the chart has gone through several methodological iterations, but currently is based on her evaluation of outlets’ stories on dimensions of veracity, fairness, and expression.

Both efforts suffer from the very problem they’re trying to address: Their subjective assessments leave room for human biases, or even simple inconsistencies, to creep in. Compared to Gentzkow and Shapiro, the five to 20 stories typically judged on these sites represent but a drop of mainstream news outlets’ production.

Then there are the organizations with declared agendas. The Media Research Center and Media Matters for America scour the news for evidence of left-wing and right-wing bias, respectively. The MRC’s vice president for research and publications, Brent Baker, doesn’t see a need to agree a suite of universal bias measures, because he’s confident in the organization’s existing quantitative methodology.

“The reality is, we’ve been finding, I think very effectively for 30 years now, [that] the media are tilted to the left,” Baker says.
Bron

Daar zijn we dus wel uit... :rolleyes:

terug maar weer naar het draadonderwerp:

The Fact Checkers


Facts About The Fact Checkers


Fact-Checking the "Fact Checkers"

:greeting2:
Het is goed te begrijpen waarom sjun een broertje dood heeft aan factcheckers.

😎
Boudewijn Atsma

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Boudewijn Atsma »

Sjun vindt Mark Dick reuze betrouwbaar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Dice

🤓
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Wat grappig dat ik doorheen de verschillende forumtopics onderwerp van je fixatie geworden ben. Pas er maar een beetje mee op anders raak je nog verder verlaten. Terzake het onderwerp maar weer met gratis extra verlichting van de methode Hutten om een forum op te blazen

The Psychology of Trolling


Are Internet Trolls Psychopathic? | Sadistic, Narcissistic & Antisocial Personality

:smile4:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Negeren is de beste manier om de trol gek te maken Sjun. Het is lastig. Ik weet het.

Ik heb geen idee waarom Wim deze keer ons forum bezoekt. Ik ga even gaan speculeren. Dat is een mens eigen als hij iets niet begrijpt.

Zit Wim tussen 2 klussen in? Heeft zijn vrouw hem verlaten, is hij gescheiden en weet hij even uit wanhoop even niet wat hij moet doen? Heeft hij vakantie ? :nietverstaan:

Het is een raadsel. Een manager die dit soort gedrag vertoont.... :unhappy: Ik vermoed dat we niet te weten zullen komen wat deze man drijft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
zo jul 10, 2022 1:09 pm


Zit Wim tussen 2 klussen in? Heeft zijn vrouw hem verlaten, is hij gescheiden en weet hij even uit wanhoop even niet wat hij moet doen? Heeft hij vakantie ? :nietverstaan:
Misschien voelt Ariel de behoefte om ons deelgenoot te maken van haar persoonlijke beslommeringen maar mogelijk doet ze niet omdat ze weet dat dit op een debatforum als een drogreden ad hominem geldt.
Een goede debater maakt zich daar liever niet schuldig aan.

Toch?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
zo jul 10, 2022 1:15 pm
Misschien voelt Ariel de behoefte om ons deelgenoot te maken van haar persoonlijke beslommeringen maar mogelijk doet ze niet omdat ze weet dat dit op een debatforum als een drogreden ad hominem geldt.

Een goede debater maakt zich daar liever niet schuldig aan.
Ik vind jou geen goede debater. Het enige wat jij doet is een trollerig antwoord geven. Meer doe jij niet hier.

En ik ben een open boek. Wat wil je van mij weten. 75 jaar, en bijna 55 jaar getrouwd. Wij hebben 2 slimme zonen waar ik erg trots op ben. 2 schoondochters, en 2 kleinkinderen. Ons jongste kleinkind , onze Max, haalde toen hij 16 werd zijn trekker rijbewijs , en onze kleindochter is gek op paarden en is dierenarts.

Mijn ouders zijn gestorven. Ik woon in een geheel afbetaald koophuis. Wij hebben geen financiële zorgen. Ik kan een paar keer per jaar onbezorgd op vakantie als ik dat zou willen, maar wij hebben een poes ( floor ) die niet graag alleen is, en die denkt dat ik haar moeder ben, dus dat vind ik dan weer zielig.

Ik had het over Wim, en niet over Boudewijn. Verdedig jij Wim, heb jij medelijden met hem, of ben jij Wim.
:nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
zo jul 10, 2022 1:55 pm
Boudewijn Atsma schreef:
zo jul 10, 2022 1:15 pm
Misschien voelt Ariel de behoefte om ons deelgenoot te maken van haar persoonlijke beslommeringen maar mogelijk doet ze niet omdat ze weet dat dit op een debatforum als een drogreden ad hominem geldt.

Een goede debater maakt zich daar liever niet schuldig aan.
Ik vind jou geen goede debater. Het enige wat jij doet is een trollerig antwoord geven. Meer doe jij niet hier.

En ik ben een open boek. Wat wil je van mij weten. 75 jaar, en bijna 55 jaar getrouwd. Wij hebben 2 slimme zonen waar ik erg trots op ben. 2 schoondochters, en 2 kleinkinderen. Ons jongste kleinkind , onze Max, haalde toen hij 16 werd zijn trekker rijbewijs , en onze kleindochter is gek op paarden en is dierenarts.

Mijn ouders zijn gestorven. Ik woon in een geheel afbetaald koophuis. Wij hebben geen financiële zorgen. Ik kan een paar keren per jaar op vakantie als ik dat zou willen, maar wij hebben een kat die niet graag alleen is, dus dat vind ik dan weer zielig.

En ik had het over Wim, en niet over Boudewijn. Verdedig jij Wim, heb jij medelijden met hem, of ben jij Wim. :nietverstaan:


Het is je goede recht je persoonlijke gegevens te openbaren maar voor de inhoudelijke discussie is dat niet bevorderlijk, het nodigt uit de de ad hominem, een verziekende drogreden in de discussie.

Jouw en sjun’s speculaties over mijn persoonlijke levensomstandigheden doen de inhoudelijke discussie ook geen goed en jullie diskwalificeren je ermee als debaters.

Richt je nou gewoon op de inhoud. Daar is dit forum toch voor bedoeld?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
zo jul 10, 2022 2:00 pm

Het is je goede recht je persoonlijke gegevens te openbaren maar voor de inhoudelijke discussie is dat niet bevorderlijk, het nodigt uit de de ad hominem, een verziekende drogreden in de discussie.
Het is een opluchting dat ik het recht heb om mijn persoonlijke gegevens te openbaren.
Maar IK was aan het speculeren, en niet Sjun. Je moet wel zuiver blijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
zo jul 10, 2022 2:20 pm

Maar IK was aan het speculeren, en niet Sjun. Je moet wel zuiver blijven.
Lees de bijdragen van sjun van deze ochtend even terug.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Laten wij wat video's bekijken.

Bericht door sjun »

Ter zake het onderwerp maar weer want ik ben al even weinig belangrijk als Wim of hij zich nu wel of niet in de slachtofferrol wentelt. En ditmaal met een video over hoe de wetenschap op Amerikaanse Universiteiten kreupel gemaakt wordt. Precies hetzelfde valt er op Nederlandse universiteiten waar te nemen. En niet enkel daar. We zien het ook al bij het Nederlandse milieubeleid en in de tweede kamer. Probeer maar eens te spotten wat er gebeurt en hoe het gebeurt.

Applied Postmodernism: How "Idea Laundering" is Crippling American Universities


In 2017 en 2018 schreven James Lindsay, Peter Boghossian en Helen Pluckrose, als onderdeel van een klokkenluidersinspanning, ideologisch gedreven, moreel gruwelijke artikelen en dienden ze in bij toonaangevende peer-reviewed academische tijdschriften. Zeven hiervan werden gepubliceerd en zeven andere werden beoordeeld voordat hun project werd ontdekt en vervolgens onthuld door de Wall Street Journal. De bedoeling van het trio was om een soort academische corruptie (het witwassen van ideeën) aan de kaak te stellen die radicale sociale en politieke agenda's boven wetenschap en een onpartijdige zoektocht naar waarheid plaatst.

Aspen-aanwezigen hadden de gelegenheid om te horen van alle drie de klokkenluiders die bespraken wat er volgens hen vandaag achter de schermen op universiteiten gebeurt en hoe activistische "wetenschap" zijn weg vindt naar vele aspecten van onze steeds beladener burgercultuur. Ze legden uit wat ze 'grievance studies' noemden, beschreven hoe bepaalde universitaire afdelingen studenten indoctrineren in een eeuwige 'grievance'-mentaliteit en illustreerden hoe 'toegepast postmodernisme' probeert 'de samenleving opnieuw te maken'.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie