Kan dit zomaar? Oproep tot Jihaad in Nederland/Belgie

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Manon

Kan dit zomaar? Oproep tot Jihaad in Nederland/Belgie

Berichtdoor Manon » Do Feb 19, 2004 1:12 pm

(....)IK RAAD AL MIJN MOSLIMBROEDERS AAN OM TE TRAINEN EN DE CONDITIE TE VERSTERKEN.( IK RAAD ALLE MOSLIMS AAN OM GELD IN TE ZAMELEN)

HET IS GOED OM JE VOOR TE BEREIDEN IN EEN GROEP VAN ONGEVEER 5 MAN. PROBEER OP EEN UITERST VOORZICHTIGE MANIER CONTACT TE MAKEN MET JE GROEPSLEDEN. WIJS EEN AMIR AAN, EN ZWEER TROUW AAN ALLAH EN ZIJN PROFEET( VZMH). ZWEER (BAI3A) DAT JE VOOR DE ZAAK VAN ALLAH ZAL BLIJVEN STRIJDEN TOT DE DOOD OF DE OVERWINNING! NEEM GEEN CONTACT MET ELKAAR OP OVER HET INTERNET, GEBRUIK GEEN TELEFOON, ALS JULLIE ELKAAR TEGEN KOMEN SPREEK DAN MONDELING METEEN AF VOOR DE VOLGENDE KEER, MAAK EIGEN WEEKDAGEN, VERANDER DE DAGEN IEDER WEEK.

Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan Allah? - Verheugt u dan in de verbintenis, die gij met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal. (Qoran hfst9 vers111)

Probeer samen geld in te zamlen en sla zoveel mogelijk wapens op. In belgie is het vrij simpel om aan wapens te komen, als je met een zuiver intentie zoekt zal Allah je leiden.

Wees voorzichtig, praat niet met iedereen en weet dat alle macht aan Allah behoort, de enige allemachtige is Allah!!

(...)

http://groups.msn.com/soennah/general.m ... 1205992202

Bestaat er een mogelijkheid om zulke zaken ergens te melden in Belgie?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

nina

Berichtdoor nina » Do Feb 19, 2004 7:35 pm

Ik zou zeggen, schrijf een brief naar het ministerie van Defensie, over de makkelijke verkrijgbaarheid van wapens en waartoe dit kan leiden. Ik heb nog geprobeerd een emailadres te vinden, maar ik kom niet zo wijs uit de Belgische overheidssites.
In Nederland kun je alle ministeries en alle Kamerleden direct mailen. Ik neem aan dat dat in België ook wel kan.

Patrick

Berichtdoor Patrick » Do Feb 19, 2004 8:53 pm

Er is reeds een email onderweg naar de gerechtelijke politie, afdeling Informaticacriminaliteit (email: [email protected])

Let wel: Vermits de inhoud geplaatst werd op een Amerikaanse server is de kans zeer klein dat de dienst actie kan ondernemen.

Monique

Berichtdoor Monique » Do Feb 19, 2004 9:11 pm

Je mag dat toch wel zeggen..?
Je mag toch alles zeggen..? Alleen wanneer je iets daadwerkelijk DOET ben je toch strafbaar..?
Amorele atheistische nitwit

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Feb 20, 2004 2:49 pm

Blijkbaar is het al opgelost:

MSN haalt jihad-websites uit de lucht

Uitgegeven: 20 februari 2004 12:21

AMSTERDAM - Internetprovider MSN heeft vrijdag enkele websites uit de lucht gehaald die oproepen tot de jihad, de heilige oorlog van de islam. Volgens MSN-woordvoerder Abdeluheb Choho is het in strijd met het gebuikersreglement om op de sites op te roepen tot geweld, racisme of andere illegale activeiten.

Op de desbetreffende sites worden moslims opgeroepen zich voor te bereiden. In een van de berichten hoopt de schrijver dat 1 procent van de moslims aan de oproep gehoor zal geven: "1 procent van 1,3 miljoen is toch 13.000 man. Als wij gaan kijken wat 19 man hebben aangericht op 11 september, dan zullen wij begrijpen dat we met 13.000 man veel kunnen bereiken."

In een andere groep worden moslims opgeroepen een schietcursus te volgen. De auteur noemt vervolgens een lijstje met schietbanen in Nederland waar zo'n cursus gevolgd kan worden. "Praat daar niet over de islam en verricht uw salaat (bidritueel red.) in het geheim. U gaat naar de schietbaan voor voorbereiding op de jihad en niet om mensen tot de islam uit te nodigen", zo wordt de lezer tot terughoudendheid gemaand. Nederlanders, omschreven als 'kafir (ongelovige red.) varkens, zijn verdwaasd door hun perversies en lafheid', meent een ander.

Volgens Choho is het onmogelijk alle websites die MSN host te monitoren op opruiende teksten. "Op MSN zijn 200.000 groepen actief. Wij willen mensen juist een platform bieden om vrij te kunnen te communiceren. Maar zodra we melding krijgen dat er iets niet in de haak is, halen we de site meteen uit de lucht en stellen we een onderzoek in", aldus Choho.

De internetprovider neemt geen contact op met de beheerder van sites die uit de lucht worden genomen. Ook komen overtreders van het gebruikersreglement niet op een zwarte lijst, omdat het te makkelijk zou zijn om onder een nieuwe naam een nieuwe site te openen. "In plaats daarvan hanteren we een ontmoedigingsbeleid", zegt de woordvoerder.

De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) zegt deze internetsites nauwlettend te volgen. "Het heeft zeker onze aandacht, maar het is lastig te verbieden. Het is aan het Openbaar Ministerie om te bepalen of dergelijke teksten strafbaar zijn", aldus een woordvoerder.

Het landelijk parket van het OM heeft de zaak in onderzoek en wil nog geen reactie geven. "Veel van dit soort dingen vallen onder de vrijheid van meningsuiting", aldus woordvoerder Wim de Bruin. Minister Donner van Justitie heeft in augustus 2003 een wetswijziging doorgevoerd die het mogelijk maakt mensen die zich schuldig maken aan het werven voor de jihad maximaal vier jaar gevangenisstraf kunnen krijgen.

Nu.nl

UNQUOTE

Ik weet niet of oproepen tot Jihad in België ook strafbaar zou zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Terug naar “Bronnen Centrum”