christen versus moslim

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
torvicx

christen versus moslim

Berichtdoor torvicx » Vr Feb 28, 2003 12:36 pm

voor wie een hamer in zijn hoofd heeft is alles een spijker ........

filosoof

Re: christen versus moslim

Berichtdoor filosoof » Vr Jun 20, 2003 6:56 am

torvicx schreef:http://debate.org.uk/

en dit dan..
Turk4Ever schreef:Ik heb vele geluiden van westerlingen gehoord dat de Islam met wortel en al uitgeroeid moet worden. Ik hoor ook vele negatieve geluiden over de Islam op deze forum. Deze reacties worden zelfs normaal geacht. Een moslim mag echter zulke reacties niet plaatsen. Ik ken weinig moslims die zo negatief denken over het Christendom als velen onder jullie doen over de Islam. Nu vraag ik me af wie een grotere bedreiging voor wie is. Is de Islam een grotere bedreiging voor het Christendom of is het Christendom een grotere bedreiging voor de Islam?

S. schreef:Een berichtje om zij die het steeds hebben over 'de islamieten die zich voortplanten als konijnen' een beetje gerust te stellen: katholieken blijken het ook te doen.

Wereldwijd alsmaar meer katholieken

De voorbije vijfentwintig jaar is het aantal katholieken wereldwijd met 40 procent gestegen. De aanhangers van het katholieke geloof zijn nu met 1,1 miljard. Dat blijkt uit het statistische kerkjaarboek van 2001, waaruit de Italiaanse krant "Il Messaggero" maandag publiceerde. Het talrijkst zijn ze in Latijns-Amerika (460 miljoen), vooral dan in Brazilië (147 miljoen) en Mexico (91 miljoen). De sterkste stijging is evenwel te zien in Afrika. Daar leven 136 miljoen katholieken, 150 procent meer dan bij het aantreden van paus Johannes Paulus II, een kwarteeuw geleden. In Europa zijn de katholieken met 280 miljoen. De VS telt 64 miljoen katholieken en sluit daarmee de top drie van meest katholieke landen.

Waarom katholieken vergelijken met islamieten? Vergelijk dan toch islamieten met kristenen, als je dàt durft...:

Hier gooit men wéér alle islamieten op één hoopje, of het nu soennieten, sjieten, soefis of wahabieten of wat dan ook zijn. Tel bij de katholieken de orthodoksen, de protestanten (anglikanen inbegrepen, de kopten, de druzen, de maronieten, essenen en zovele andere sektes.
Zo je dat NIET doet geef je effectief toe dat islamieten idd. afgescheurde kristenen zijn :In de Koran worden zowel Jezus als Maria vermeld, zonder kritiek. Jezus wordt als een (zij het mindere) profeet van de islam aanzien. Enkel over de verrijzenis en de "heilige drievuldigheid " bestaat er fundamentele onenigheid, die pas in de haadith wordt geuit
Akkoord dat er historisch grote opposities zijn gegroeid tussen beide versies van het kristianisme, [i]maar de oppositie tussen Rome en de orthodoksen en/of de protestanten is steeds minstens even groot geweest[i/I)
Heel de oppositie islam-kristendom is dus terug te brengen tot een intern kristelijk dispuut, waar atheïsten of de rest van de wereld ( en die is groot!!)geen boodschap aan hebben…
Alternatief is natuurlijk voor de handliggend: dat het een geopolitiek dispuut is, waar we het vermanend vingertje van de westerse zgn "beschaving opgeheven zien tegen een deel van de derde wereld

Ik maak me geen illusies: Dutch zal dit bericht niet lang laten staan en censuren, zoals gebruikelijk in de beste religieuze traditie.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Jun 20, 2003 10:14 am

Beste Filosoof,

Jouw opinie over FFI en ook over mij is duidelijk verkeerd.
Jouw posting zal hier blijven staan, er is hier trouwens nog NOOIT een stuk verwijderd geworden. Ons enig kriterium is beleefdheid en menselijkheid...
Voor de rest mag je over om het even welke religie zeggen wat je wil hoor...
Veel FFI-ers zijn atheïsten, sommigen hebben wél een godsdienst en nog anderen zijn zelfs moslim... zo zie je maar dat je vrij vooringenomen kritiek ongegrond is.
Ik persoonlijk maak deel uit van de eerste groep, ben dus atheïst. Dat heb ik je ook al op een ander forum laten weten geloof ik.
Als jij nu echt vastzit in je visie als zou islam een soort uitwas van het christianisme zijn, voor mij niet gelaten. Maar volgens mij is dat een verkeerd idee.
Waar het op aan komt is : islam is nefast, discriminerend en belet het vrije denken. De moslims zijn er trouwens zelf het grootste slachtoffer van. Daarom bestaat FFI dus. Kan je dat begrijpen, of blijf je maar ronddraaien in je beperkte gedachtenkringetje en de dingen door je katholiek getinte bril bezien?

Waarom zo negatief tegenover FFI en ook mijzelf ? Ik ben zeer tolerant, vrede- en vrijheidslievend en absoluut geen racist (zoals FFI zelf).

Nog een kleinigheid beste Filosoof, het stukje op dat ander forum waarin het ging over moslims die zouden kweken als konijnen, heb ik daar helemaal niet geplaatst beste vriend, ik heb het zelfs nooit volledig gelezen, want dat vond ik beneden mijn waardigheid zie je... Zo'n uitspraken zal je trouwens uit mijn mond nooit of nooit horen! Zoek het maar eens op, dan zal je het zien!

Dutch

Bengazi

Re: christen versus moslim

Berichtdoor Bengazi » Vr Jun 20, 2003 5:08 pm

filosoof schreef:
torvicx schreef:http://debate.org.uk/

en dit dan..
Turk4Ever schreef:Ik heb vele geluiden van westerlingen gehoord dat de Islam met wortel en al uitgeroeid moet worden. Ik hoor ook vele negatieve geluiden over de Islam op deze forum. Deze reacties worden zelfs normaal geacht. Een moslim mag echter zulke reacties niet plaatsen. Ik ken weinig moslims die zo negatief denken over het Christendom als velen onder jullie doen over de Islam. Nu vraag ik me af wie een grotere bedreiging voor wie is. Is de Islam een grotere bedreiging voor het Christendom of is het Christendom een grotere bedreiging voor de Islam?

S. schreef:Een berichtje om zij die het steeds hebben over 'de islamieten die zich voortplanten als konijnen' een beetje gerust te stellen: katholieken blijken het ook te doen.

Wereldwijd alsmaar meer katholieken

De voorbije vijfentwintig jaar is het aantal katholieken wereldwijd met 40 procent gestegen. De aanhangers van het katholieke geloof zijn nu met 1,1 miljard. Dat blijkt uit het statistische kerkjaarboek van 2001, waaruit de Italiaanse krant "Il Messaggero" maandag publiceerde. Het talrijkst zijn ze in Latijns-Amerika (460 miljoen), vooral dan in Brazilië (147 miljoen) en Mexico (91 miljoen). De sterkste stijging is evenwel te zien in Afrika. Daar leven 136 miljoen katholieken, 150 procent meer dan bij het aantreden van paus Johannes Paulus II, een kwarteeuw geleden. In Europa zijn de katholieken met 280 miljoen. De VS telt 64 miljoen katholieken en sluit daarmee de top drie van meest katholieke landen.

Waarom katholieken vergelijken met islamieten? Vergelijk dan toch islamieten met kristenen, als je dàt durft...:

Hier gooit men wéér alle islamieten op één hoopje, of het nu soennieten, sjieten, soefis of wahabieten of wat dan ook zijn. Tel bij de katholieken de orthodoksen, de protestanten (anglikanen inbegrepen, de kopten, de druzen, de maronieten, essenen en zovele andere sektes.
Zo je dat NIET doet geef je effectief toe dat islamieten idd. afgescheurde kristenen zijn :In de Koran worden zowel Jezus als Maria vermeld, zonder kritiek. Jezus wordt als een (zij het mindere) profeet van de islam aanzien. Enkel over de verrijzenis en de "heilige drievuldigheid " bestaat er fundamentele onenigheid, die pas in de haadith wordt geuit
Akkoord dat er historisch grote opposities zijn gegroeid tussen beide versies van het kristianisme, [i]maar de oppositie tussen Rome en de orthodoksen en/of de protestanten is steeds minstens even groot geweest[i/I)
Heel de oppositie islam-kristendom is dus terug te brengen tot een intern kristelijk dispuut, waar atheïsten of de rest van de wereld ( en die is groot!!)geen boodschap aan hebben…
Alternatief is natuurlijk voor de handliggend: dat het een geopolitiek dispuut is, waar we het vermanend vingertje van de westerse zgn "beschaving opgeheven zien tegen een deel van de derde wereld

Ik maak me geen illusies: Dutch zal dit bericht niet lang laten staan en censuren, zoals gebruikelijk in de beste religieuze traditie.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou als Dutch dit censureert moet ze ook mij censureren.
Islam en Christendom is van het zelfde. Het is allebei even dom. Namelijk dat er pas vrede is als iedereen 'profeet' Mohammed c.q. 'profeet' Jezus erkent. Je zou volgens deze onzin-van-hetzelfde ook pas in de hemel komen als je gelovig bent in Mohammed en Jezus. God als haat, haat en nog eens haat.

Natuurlijk komt Jezus in dat verhaaltje van Mohammed ook voor. Mohammed presenteerde zich immers als zijnde de laatste van alle profeten. Dan moet in dat verhaaltje natuurlijk ook de eerdere "profeten" genoemd worden.

Terug naar “Bronnen Centrum”