Welkom Sabrine.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Sabrina

relatie met een marokkaan

Bericht door Sabrina »

Hoi , this de eerste x dak hier aangestrand ben,
volgens mij heb ik zwaar schipbreuk geleden, want ik ga hier haast over me nek.
Wat ik hier niet lees mensen mensen toch.
Ik heb vroeger een relatie met een turk gehad, we hebben samen een kleintje. de beste man wat ik ooit gekent heb en we waren elkaars hemel op aarde.
Heb nu een relatie met een marokkaanse jongen.
En geloof me, heb er al het een en ander mee meegemaakt.
De ene ruzie na de andere, jaloers dat het geen naam heeft, gewoon extreem bezitterig.
Geen vrienden, geen vriendinnen, geen bezoek, enkel van de mensen die HIJ wil.
Met me broertje heb hij geen probleem, maar me neven mag ik ook niet zien hoor!
Aandacht kreeg ik niet, enkel wnr hij eens zin had me te zien.
En nee, niet voor de sex nee, 1x- 2x per week was meer dan genoeg voor hem.
Bij de meeste zouden dan belletjes gaan rinkelen... :evil:
Zovaak kletterende ruzie, ik wou eruit.
Hij roepen dat hij me zou verlaten en ik blij : jaa vertrek joepie!!!
en dan veranderde hij weer van gedacht :?
dag later weer ruzie ik wil uit deze relatie this genoeg geweest , we gaan uiteen we horen niet bij elkaar.
ALS JIJ BIJ ME WEG WIL GA JE UIT DEZE STAD!
elke x opnieuw en opnieuw, ik ging er compleet onder door.
Het enige lichtpuntje was zijn familie.
Als ik dacht dat ik echt ni meer verder kon en elk moment gewoon kon instorten, stortte ik daar mijn hart uit.
En ja dan ging het weer een tijdje.
Maar ja, elke x naar zijn familie vluchten vond ik ook geen oplossing.
Het zat fout tussen ons en het moest tussen ons worden opgelost.
De zoveelste ruzie op rij volgde en iets knapte gewoon bij mij.
Nooit zal ik jouw vrouw worden, nooit zal ik met jouw trouwen!!!
Ineens veranderde alles
Ze zeggen Ik hou van jou is een magish woord, gebruik het en ze doen alles voor je.
Blijkbaar geld dat ni voor een marokkaan...
Maar dit... Dit is de magische zin : Nooit met jou trouwen
En het resultaat is: dinner by candlelight, een roosje links en rechts, lieve briefjes, lieve smsjes, hij stopt tyd in me, hij is er voor me en zelfs als hij helemaal overstresst is, houd hij zich nog kalm om het leuk samen met mij te hebben...
Had ik dit eerder geweten...
Hij doet nu echt zijn best om me gelukkig te maken en te houden.
Dus meiden, mss is dit wel een ideetje voor jullie ongehuwden?
Die van mij weet nu dat hij echt wel goed voor me moet zijn anders mag hij een huwelijk wel schudden.
Ik heb de huwelijksplannen gewoon voor minimum 3 jaar opgeborgen.
Ik vind het leuk zo.
Laat hij maar moeite doen voor me en laat hij ma leren wat een relatie inhoud dan is hij het ni vergeten als we eens trouwen.
Helpt dit niet bij die van jou, nou jammer, maar ik denk niet dat hij dan echt verder wil met jou.
En al die zever van moslim of katholiek , marokkaan, turk, nederlandse, belgische en kweet ni wa voor nationaliteiten allemaal maakt allemaal niet uit.

De belgische meiden de marokkaanse mannen afpakken van marokkaanse wijven?
sorry hoor, maar zorgen die er ni zelf voor?
de marokkaanse mannen hebben het duivelse karakter van de marokkaanse vrouwen al lang door.
en dat v zogenaamde vrome marokkaanse vrouwen, sorry hoor, ben opgegroeid in een heel multiculturele wijk, de marokkaanse meisjes waren het snelste achter de gasten aan het lopen, en het snelste in bed met ne gast.
Een belgische meid heeft gewoon meer respect voor haar vriend of man.
De marokkanse jongens die zogenaamd belgische meisjes zouden misbruiken om dan bij die"vrome"marokkaanse vrouwen te gaan huwen, die ballon gaat dus niet op.
Toch niet als ik mijn relatie bekijk.
En ook bij andere moslims is dit niet altyd aan de orde.
Als het zo zou zijn gelijk CHA zegt, ist toch ma vreemd, dat mijn vriend alles op alles zet om me zo gelukkig te maken dat ik met hem in het huwelijksbootje stap.

By the way, trouwen zag ik vroeger niet zitten. En veel toekomst heb ik ook niet gezien in ander relaties, maar met die van mij ben ik echt wel van plan om te trou<en, alleen mag hij het nog ni doorhebben :D :evil: :wink:

Ariel

Bericht door Ariel »

Welkom Sabrine.
Jij verdiend een eigen topic met deze prachtige post, en dat ga ik nu gelijk doen.
Morgen ga ik je beantwoorden.
Fijn dat je ons gevonden hebt, en tot morgen.
Hoop ik.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ruth

Bericht door Ruth »

Hai Sabrina, welkom !!

wat bedoel je precies met deze opmerking:
volgens mij heb ik zwaar schipbreuk geleden, want ik ga hier haast over me nek.
Wat ik hier niet lees mensen mensen toch.
groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Manon

Bericht door Manon »

Als het zo zou zijn gelijk CHA zegt, ist toch ma vreemd, dat mijn vriend alles op alles zet om me zo gelukkig te maken dat ik met hem in het huwelijksbootje stap.
Eénmaal getrouwd verval je natuurlijk in je vorige situatie en dan heb je niks dreigement van "ik trouw nooit met je" meer uit de mouw te schudden.

Heeft hij al de Belgische of Nederlandse papieren? Anders zou het "ik wil trouwen" grapje natuurlijk ook een andere oorzaak kunnen hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Bericht door Ariel »

Hallo Sabrina.
Nogmaals welkom op ons forum, en ik hoop dat je lange tijd bij ons zal blijven, zodat we veel van gedachten kunnen wisselen.
De big boss van dit forum is een paar dagen op vakantie, maar ik zal haar zeker verwijzen naar jouw post, en ze zal je goede raad kunnen geven.

Mijn goede raad zal je niet bevallen, want wat ik je nu ga zeggen zal je niet geloven.
Mijn advies is om je huwelijksplannen de eerste 10 jaar op te schorten, als je nog even wil genieten van dit zalig samen zijn
Want.. zodra jij gaat trouwen met deze jongen dan vervalt hij weer in zijn oude fout en zal hij weer extreem bezitterig worden, en zal hij je ook minder aandacht geven.
De ruzies zullen weer opnieuw beginnen en jij zit dan vast in een huwelijk en het zal moeilijk worden om daar dan zonder kleerscheuren uit te komen.
Niet alleen jij maar ook je arme baby zit dan midden in de ellende, en het kind zal een verkeerde opvoeding krijgen.
Maar ja, je zal het niet geloven.

Wat is er met je eerste "made in heaven" relatie ( met de turkse jongen) gebeurd? Is die jongen overleden?

En waarom ging jij bijna over je nek toen je het forum las?

Ik hoop nog veel gezellig discussies met jou te voeren Sabrine.
BTW.
Ben jij moslima?

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Sabrina

re

Bericht door Sabrina »

mijn eerste relatie tsja, .
jaloezie van anderen kan veel stuk maken.
tussen ons ging het goed.
het probleem lag buiten ons relatie.
Ik wil daar liever niet verder op in gaan.
Maar anders waren we nu nog samen, ik heb hem losgelaten voor hem.
Dat is echte liefde, maar ik zou het geen 2de x meer doen.
Met me huidige relatie, ja, ik ben niet van plan de eerste jaren te trouwen.
Gewoon omdat ik idd nu wil genieten van hoe lief hij eigenlijk wel is.
Ondertussen begrijp ik ook wel wrm hij zo deed tegen me.
Hij heb ervoor een relatie gehad, hij deed allers met en voor die meid.
Maar hoe meer hij deed, hoe minder respect dat ze voor hem had, ze beloog hem, bedroog hem, ze was gewoon vals.
Hij is mij tegen gekomen en ik wist dat hij een relatie had, maar liet dat open.
Ik had op dat moment zelf genoeg gezien met relaties en wou gewoon een lat relatie, hij mocht gewoon bij haar zijn.
Hij zag het anders, is bij haar weggegaan voor mij.
En zijn familie steunde hem heel de weg.
Ik ben aanvaard in de familie, sterker nog, ze zijn dol op me
Eigenlijk zijn ze de familie die ik thuis niet had.
Ik voel me er echt thuis.
Sinds mijn uitbarsting over het niet trouwen is zijn hele imago aant smelten.
Langzaamaan bloeit hij open.
We spreken over meer dingen , de diepgaande zaken die hij eigenlijk nooit aan een ander durfde te vertellen.
We spreken over vorige relatries en ja hij vraagt nu zelf na mijn vorige relaties.
Dat zijn eigenlijk dingen die hij normaal liever ni hoorde, want hij wou natuurlijk de eerste zijn.(typish moslim)
En onze relatie is er wel degelijk door verbeterd want nu zijn we elkaar aant leren kennen.
Hij begrijpt nu ook stilaan alles, hij begrijpt mijn reacties en ik de zijne.
En dat zijn de dingen die een relatie maken of breken.
Je moet gewoon zorgen dat je door dat imago breekt.
Hoe hij buiten het huis is, dat is iets anders, zolang je respect toont voor je vriend en je rekening houd met zijn eer en trots geraken jullie er wel.
Maar ga geen belg of nederlander van je moslim mannetje gaan maken , want tenslotte, je koos voor een moslim.
En dat van die jaloezie,
als je met een man bent die niet jaloers is en al zeker een moslim, dan weet je toch genoeg?
Dan interesseerd hij zich niet voor je.
Ben ik gelukkig nu?
Ja! Elke dag een beetje meer.
Later terug slecht tegen me doen?
Dat betwijfel ik , want ik weet nu waar zijn gedrag vandaan kwam.
En al die problemen lossen we gewoon op.
Zijn wereld zou gewoon instorten als hij me kwijt zou spelen.
Mijn goede raad?
respecteer je vriend, bewijs dat je te vertrouwen bent, houd rekeninbg met zijn trots en eer.
Forceer nix maar stel je open en laat hem weten dat je er voor hem bent
Bij iedereen een andere aanpak.
Ik ben door de mijne geraakt, maar geloof me, als zijn familie me niet graag hadden, dan waren we nooit zover geraakt.

Freya

Re: relatie met een marokkaan

Bericht door Freya »

Sabrina schreef: de marokkaanse mannen hebben het duivelse karakter van de marokkaanse vrouwen al lang door.
en dat v zogenaamde vrome marokkaanse vrouwen, sorry hoor, ben opgegroeid in een heel multiculturele wijk, de marokkaanse meisjes waren het snelste achter de gasten aan het lopen, en het snelste in bed met ne gast.
De marokkanse jongens die zogenaamd belgische meisjes zouden misbruiken om dan bij die"vrome"marokkaanse vrouwen te gaan huwen, die ballon gaat dus niet op.

Allereerst, welkom hier!

Dat marokkaanse jongens, belgische meisjes zouden misbruiken, het spijt me, maar dat komt toch echt al te vaak voor. Vaak is het voor de sex inderdaad, of om op legale wijze in dit land te blijven. Als ze éénmaal dat hebben, of wat ouder zijn, wordt je toch al gauw ingeruild voor een marokkaanse. Dan heb ik het niet over wat jij schrijft, de marokkaanse vrouw die hier is opgegroeid. Daar hebben de jongens in het algemeen ook geen respect voor. Die zijn inderdaad te vrij voor ze, wel goed om even te gebruiken, maar daarna...

Nee, ze halen er liever ééntje uit Marokko zelf. En de Marokkaanse vrouwen, die zijn opgegroeid in België, halen daar dus ook hun man. Want daar vinden ze wel de man, die hun gaat accepteren, terwille voor het enkeltje visum voor België.

Daarom, mag ik zo vrij zijn, heeft jouw vriend wel een vaste verblijfsvergunning?

Sabrina

papieren

Bericht door Sabrina »

Hij heeft wel degelijk papieren ja haha
hij is hier gewoon in belgie geboren.
Dus daar ligt het niet aan.
Hij ziet er echt goed uit en heeft een prachtige carriere dus al die dingen zijn gewoon niet aan de orde.
Ik snap ook niet waarom die redenen steeds worden aangehaald hier o de site.
Een probleem binnen een relatie met een marokkaan is een probleem binnen de relatie.
Dat ligt vaak aan de mentaliteit, hoe hij opgebracht is, aan de misplaatste trots dat ze hebben en die eer :roll:
Wat ik bedoel met over me nek gaan van wat hier geschreven word is gewoon dat de ene kant heel extreem tegen de moslims is en direct alles in negatief daglicht stelt en dat de moslima's hier zo zwaar tegen de niet moslims ingaan. en daar zo negatief over zijn.
De kruistocht tegen het geloof en het extremistische gedachtengoed van sommigen dat is gewoon erg.
Ik vind gewoon dat het tyd word dat iedereen zich voor ALLE geloven openstelt.
Want ieder geloof kan v het ander leren.
Ik zeg steeds ik ben moslim minded maar ik ben spiritueel vrij gelovig.
Binnen ons relatie is er nooit een probleem omwille van het geloof, integendeel.
Uiteindelijk gaan er steeds meer en meer gemixte relaties ontstaan, ik kom ook uit een gemixt gezin, mijn kinderen ook.
Over een hondertal jaren gaat alles zo gemixt zijn en als iedereen zich openstelt komen we uiteindelijk ook op 1 geloof uit.
Voor mij begint het geloof bij jezelf.
En geloof in de liefde is het krachtigste geloof.
Uiteindelijk is de basis bij ieder hetzelfde.
Echte liefde overwint alles.
Ik heb die van mij gewoon goed wakker geschud, hij heeft beseft dat hij fout bezig was, dat hij me zou verliezen.
Hij beseft dak nooit misbruik zou maken v hem of zijn eer schaden.
Daarom dat ik weet dat hij niet meer in zijn negatief gedrag zal vervallen.
Pas op ik zeg niet dat er geen ruzies meer zouden komen, dat heb je in de beste relaties.
Ik heb de meest erge marokkanen van respectloze halve crimineeltjes zien omvormen tot brave huisvaders.
Die zijn meer thuis dan de vrouw!
Niet getrouwd, met kind , wel getrouwd zonder kinderen, getrouwd met kinderen of gewoon onder hun 2tjes.

Freya

Re: papieren

Bericht door Freya »

Sabrina schreef: Ik vind gewoon dat het tyd word dat iedereen zich voor ALLE geloven openstelt.
In principe met je eens. Maar helaas, uit eigen ervaring, geleerd dat vele moslims, totaal geen enkel respect hebben voor anders geloven dan de islam. Discussieer met hun en je komt van een koude kermis thuis. Wij zijn de ongelovigen, islam is laatste en beste, europa is één groot bordeel, waar hopelijk inshallah snel de islam als grootste godsdienst in korte tijd verandering gaat aanbrengen.

En hoe komt het nou, dat de
Sabrina schreef:Ik heb de meest erge marokkanen van respectloze halve crimineeltjes zien omvormen tot brave huisvaders.
eerst zo respectloos waren? En hoe verdienen ze dan nu hun brood?

BFA

Bericht door BFA »

dat iedereen zich voor ALLE geloven openstelt.
Er zijn er duizenden.
Onder die duizenden bezitten er maar enkele de openbaring van individualiteit. De enige mogelijkheid voor de openbaring van liefde te bezitten.
De rest is totalitair Paganisme. Islam hoort hier bij.
Geen respect of enige manier van openstelling waard.

Want ieder geloof kan v het ander leren.
Dan is het geen geloof meer.
Overtuiging van de specifiek eigen gebondenheden en karakteristieken is hetgeen geloof bepaald.
Als je dit met aspecten van andere geloven gaat syncretiseren is er snel geen geloof meer aanwezig.
ALs de basis van individualiteit en liefde aanwezig zijn kan een geloof evolueren.
Is deze basis er niet, stort het geloofssysteem vroeg of laat in en verdwijnt het.
Islam kent de basis van individualiteit en liefde niet. Uiteindelijk is Islam ten dode opgeschreven.

En geloof in de liefde is het krachtigste geloof.
Liefde is een uiting van respect naar het individuele.
Geloof in de liefde is een geestelijke zwakheid.

Sabrina

Bericht door Sabrina »

de koran legt op respect voor elk geloof te hebben( behalve de joden:s)
want voorwaar, ook jesus was een van hun profeten.
de koran stelt zich voor als het laatste en het ware deel.
eigenlijk zou je alle gelovige boeken erbij moeten halen.
maar jammer genoeg zijn die schriften niemeer authentiek want ze zijn zovaak aangepast stukken uitgescheurd om winst en macht bejag
dus da helpt ni meer.
de originele schriften die dus niemeer bestaan zijn zo wil het woord allen van god ( allah) afgekomstig.
De koran vult nog verder aan.
volgens de koran was jesus ni de zoon van god en maria maar wel een profeet die het ware geloof verkondigde
zo ook dus de apostelen.
Dit kan je ook wel aantonen met de arabische namen jozef en abraham bvb

op de 2de vraag nu
die hebben dus gewone jobs nu
die werken in fabriek, en horeca zaken en ook natuurlijk in pitta tenten hahaha
maar ja, een mens kan veranderen.
Sommigen zullen jammer genoeg nooit veranderen.
Ik vind gewoon dat als je vriend/ man je onrespectloos veranderd en je hebt er echt alles aan gedaan om tot hem door te dringen en hij wil het ni inzien, pak je valies en vertrek dan.
En dat geldt voor elke relatie.
Maakt ni uit wat voor nationaliteit

Sabrina

Bericht door Sabrina »

Liefde is een uiting van respect naar het individuele.
Geloof in de liefde is een geestelijke zwakheid.
jeetje wat een uitspraak.
Als je niet in de liefde gelooft hoe kan je dan van iemand houden?
geestelijke zwakheid, sorry jongen maar jij zegt dat in de islam geen liefde bestaat ben je echt wel achterlijk.
Wil je er een extra boekje bij dan?
Liefde op zen moslims?
Krijg je die dan bij de bijbel ook?
Liefde en een religie zijn 2 verschillende zaken.
Zover ik me kan herinneren is het bij de katholieken ook not done om sex te hebben voor het huwelijk
wat hier ook dan over die uithuwelijkingen op de site word gezegd daar heb ik ook een antwoordje op
in de westerse samen leving is er ook sprake van vermomde uithuwelijkingen
van huwelijken zonder liefde
denk maar aan die jonge vrouwen die rijke mannen huwen puur om het geld

Chaimae

Bericht door Chaimae »

De belgische meiden de marokkaanse mannen afpakken van marokkaanse wijven?
sorry hoor, maar zorgen die er ni zelf voor?
de marokkaanse mannen hebben het duivelse karakter van de marokkaanse vrouwen al lang door.
Toch niet als ik mijn relatie bekijk.
En ook bij andere moslims is dit niet altyd aan de orde.

By the way, trouwen zag ik vroeger niet zitten. En veel toekomst heb ik ook niet gezien in ander relaties, maar met die van mij ben ik echt wel van plan om te trou<en, alleen mag hij het nog ni doorhebben
Jouw reactie slaat als een tang op een varken. Jij bent nou wat ik noem een voorbeeld van een triest gevalletje.

Met vriendelijke groet een Marokkaanse.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

BFA

Bericht door BFA »

de koran legt op respect voor elk geloof te hebben( behalve de joden:s)
Ach ja, niet zo erg, wij zijn aan tabak verslaafd. Moslims aan religieus geinspireerde Jodenhaat.
ALs er geen Joden meer zijn, gaat die haat over naar Christenen, Hindus, Buddhisten en Christenen. Joden zijn moilijk uit te roeien, veel gemakkelijker dan haat.
Waar er niet al te veel Joden zijn, zoals in Thailand worden lustig en genotvol de Buddhisten door de Moslims vermoord.
In Malaysie en Indie vinden de Moslims dan weer hun plezier in het vermoorden van Hindus.
In de Phillipijnen, Darfur en Nigeria zijn de Christenen aan de beurt.
In Europa vallen Atheistische kunstenaars onder hun mes.

Allemaal gevolg van de basis van haat waar Islam op gebaseerd is, het zuiverst geuit in Jodenhaat.
want voorwaar, ook jesus was een van hun profeten.
Met een verkrachte boodschap.
De koran vult nog verder aan.
Maar hun roverhoofdman, psychopatische moordenaar, pedofiel, sadistische folteraar, sexmaniak en veelwijverijer Mohammed ontbreekt volledig het onbesproken leven van Jezus.
arabische namen jozef en abraham
Hebreeuwse namen, het Arabisch bestond nog niet.

Sabrina

Bericht door Sabrina »

ik bedoel dat die namen zijn doorgetrokken
ik heb toch ook gezegd dat de islam erna is gekomen :s
ja jonge als jij denkt dat de islam zo slecht is mag je v mijn part je kkk mutske opzetten en zo marocco binnen lopen.
als je hier de grote held wilt uithangen dan kan je het daar ook

chaimea dat van die moslima's was net zo typisch voor jouw geschreven.
Alle marokkanen die ik ken en heb gekent zouden nog liever een nederlandse prosti nemen dan een zogenaamd vroom moslimaatje
belgische en nederlandse meiden pakken niets af
Het gaat om liefde en respect en blijkbaar krijgen ze dat meer van een lekker westerse chicka

pd7835

Re: papieren

Bericht door pd7835 »

Sabrina schreef:Uiteindelijk gaan er steeds meer en meer gemixte relaties ontstaan
De koran legt op respect voor elk geloof te hebben
Dus een niet-moslim man kan zonder probleem met een moslima trouwen zonder dat hij zich daarvoor tot de islam zou moeten bekeren ? Of is de islam toch niet zo tolerant ?

Islam heeft respect voor elk geloof zeg je ? Of is het veeleer enkel voor diegenen van het boek ? En die zogenaamde godsdienstvrijheid is een zeer beperkte godsdienstvrijheid. Joden en christenen mogen in een islamstaat (want dat is het uiteindelijke doel van islam, onderwerping van de hele wereld (ook de kafirs) aan de islam, islam is meer dan godsdienst alleen islam is ook politiek) hun geloof behouden doch geen zieltjes winnen en nederig hun opgelegde taksen betalen. Discriminatie van andersdenkenden is in islam ingebakken. Een niet-moslim kan ook nooit een hoge functie bekleden, kan ook niet erven van een moslim enz. enz. Ook slavernij is in islam toegestaan. Uw kinderen moeten volgens de islam als moslim moeten worden opgevoed. En de islam verlaten voor een ander geloof is niet gezond zelfs levensbedreigend.

Sabrina

Bericht door Sabrina »

ik vind het toch ma allemaal zo kortzichtig.
elk geloof evolueerd en de mensen evolueren
we zitten niet meer in de middeleeuwen.
Wie zonder zonden is mag de eerste steen werpen.
Awel als ieder eerlijk is met zichzelf hé zal geen enkele moslim of niet moslim ne steen gaan werpen.
We leven hier wel in europa hier hebben we ons eigen wetten.
Je kan hier ni zomaar ene onterven wegens het geloof
Ken zo een geval van iemand die zijn dochter wou onterven ne nietmoslim, awel das hier in dit landje niet mogelijk.
Dus koran of geen koran, je hebt het leven hier in ons land.
Trouwens wat dan met de turken?
Da zijn dan allemaal geen moslims ofwa?
Want de geloofsbeleving is bij turken veel opener
Die zijn ni vastgeroest bij het extreme gedachtengoed.
Het probleem met elk heilig schrift is dan ook de vele contradicties die er in zitten en de interpretatie van ieder is anders.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Sabrina schreef:ik bedoel dat die namen zijn doorgetrokken
ik heb toch ook gezegd dat de islam erna is gekomen :s
ja jonge als jij denkt dat de islam zo slecht is mag je v mijn part je kkk mutske opzetten en zo marocco binnen lopen.
als je hier de grote held wilt uithangen dan kan je het daar ook

chaimea dat van die moslima's was net zo typisch voor jouw geschreven.
Alle marokkanen die ik ken en heb gekent zouden nog liever een nederlandse prosti nemen dan een zogenaamd vroom moslimaatje
belgische en nederlandse meiden pakken niets af
Het gaat om liefde en respect en blijkbaar krijgen ze dat meer van een lekker westerse chicka
Goh! Je denkt echter toch niet dat ik me aangesproken voelde?
Ik hoef me niet bewijzen.. God weet beter.

Geef mij maar een leuke Hollandse mijnheer. De Marokkaanse mannen mag je hebben.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Sabrina

Bericht door Sabrina »

Geef mij maar een leuke Hollandse mijnheer. De Marokkaanse mannen mag je hebben
jij spreekt jezelf toch wel echt al te vaak tegen meid

En dan ben ik nog zeer braaf in mijn antwoord

pd7835

Bericht door pd7835 »

Sabrina schreef:we zitten niet meer in de middeleeuwen.
Wij in het Westen zitten inderdaad niet meer in de middeleeuwen, anderen wel. Vandaar de wereldwijde problemen gaande van 'integratie'problemen (zeg maar onwil tot integratie) tot regelrechte bomaanslagen.

We must EDUCATE ourselves. EDUCATE!

Watch this movie
http://www.motionbox.com/video/player/1 ... c1de492?#1

Sabrina

Bericht door Sabrina »

Toch ben ik het niet helemaal eens met je
Je hebt er namelijk veel verschillen in
Je hebt diegene die zo extreem doen op bvb sites of onder vreemden, maar uiteindelijk doen ze zelf alles wat god verboden heeft.
Dan heb je de extremisten die gelijk zotten iedereen vermoorden die in hun weg komt, wat nu eigenlijk ook ni bepaald is wat de koran voorschrijft aangezien ze een heleboel onschuldige mensen vermoorden waaronder zelfs andere practiserende moslims :s en mensen die nog wel respect voor het geloof hebben. mensen die er niet tegen zijn maar het gewoon ni boeit.
En dan heb je nog de moslims die er vrij mee omgaan.
Die geloven wel degelijk maar ze beseffen ook dat de wereld ni stopt aan hun land van origine.
En wel gewoon in de maatschappij staan.
Die dus al die soms wel absurde verzen in de koran niet te letterlijk nemen.
Maar idd je hebt er idd gevallen tussen die echt wel in de middeleeuwen leven.
Dat is hun keuze.
Maar als ze dan toch zo extreem erin zijn dan hebben wij er toch geen last van?
Die zouden we toch nooit in ons huis aantreffen?
Daar zouden we toch nooit een relatie mee aangaan want ze nemen toch alles te letterlijk op?

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Welkom Sabrina,
als handvat om een verhaaltje tegen je af te steken dit citaat van je:
Sabrina schreef:ik vind het toch ma allemaal zo kortzichtig.
elk geloof evolueerd en de mensen evolueren
we zitten niet meer in de middeleeuwen.
[...]
Alle godsdiensten, sektes, politieke stelsels, wereldbeschouwingen, filosofiën zijn onderworpen aan evolutie en kunnen niet onveranderd voortbestaan. Zo ook dus de Islam. En hier gaat de evolutie dezelfde kant op als we eerder in de monotheïstische godsdienst van de Christenen hebben gezien: terug naar de oorspronkelijke geschriften en navolging van de leefwijze van de aanhangers van het eerste uur; zuiverheid van geloof en weg doen met alle frutsels en franjes.
Vandaar dat de belangrijke stromingen van dit moment zijn: de Salafisten, de Wahabieten, de deobandi, de Ikhwan en de ayatollahs. Dit zijn de stromingen die de reformatie in de Islam aanzwengelen.
Het attribuut 'gematigd' gebruiken voor de richting van de evolutie van de Islam is absurd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Sabrina

Bericht door Sabrina »

We gaan gewoon allen terug naar de tien geboden :wink:

Ariel

Bericht door Ariel »

Beste Sabrina.
Bedankt voor je open en eerlijke antwoorden.
Ik hoop van harte dat jij gelijk hebt, en dat jouw relatie met je vriend een succes zal worden.
Je kan het ons niet kwalijk nemen dat wij er wat sceptisch tegenover staan, want wij hebben al zoveel andere negatieve verhalen gehoord.
En niet van mensen op de straat of uit de krant maar van vrouwen die lid van dit forum zijn.
Jij kan deze verhalen niet lezen, want als een vrouw haar verhaal kwijt wil en dat verhaal niet op het open forum durft te schrijven, dan kunnen we deze vrouw de gelegenheid te geven om in alle rust en vertrouwen haar verhaal te kunnen vertellen.
Er zijn op dit forum vrouwen die met een Moslim getrouwd zijn, of een relatie met een gehad hebben, en ook van deze vrouwen horen we minder positieve verhalen.
En alle verhalen komen eigenlijk op het zelfde neer.
De man was eerst een zeer gematigde moslim die bijna niks aan zijn geloof deed, maar dat veranderde snel toen hij kinderen kreeg.
Ze beschrijven de man dan zoals jij begon met jouw post. Jaloers, mag niet naar mannen kijken, mag straat niet op, moet doen wat meneer wil, intimidatie, zelfs klapjes.. enz enz.
Je hoeft me niet te geloven, maar het is wel de waarheid wat ik zeg. Ik jok niet.
Jij lijkt me een down to earth vrouw toe, en niet snel te beïnvloeden, en je moet inderdaad zelf weten wat je doet .
Wij waarschuwen je alleen zodat je beslagen ten ijs gaat.
Ik ben van mening dat als jij deze ervaring nodig hebt, jij met deze relatie door moet gaan, maar het liefst zou ik je beschermen voor de pijn die jij allicht zal moeten meemaken.
De verstandigste mensen zijn de mensen die leren van andermans “fouten”of ervaringen, maar als jij het zelf wil ervaren dan is dat jouw goed recht, en wie weet misschien blijft deze ellende je wel bespaard.
Ik hoop het voor je.

Wat betreft Islam heb jij een roze bril op. Jij kijkt naar de suikerversie van Islam, maar niet naar de zuivere Islam.
De Islam waar uiteindelijk de meeste Moslims toch voor gaan, omdat Moslims nu eenmaal als de dood voor de dood zijn.
Ik geloof namelijk niet in jouw idee dat Islam ooit zal evolueren, en reformeren.
Als dat gebeurd is namelijk Islam , islam niet meer.
De koran is duidelijk wat betreft reformatie. De Koran is volgens Moslims het laatste heilige boek dat Allah naar de aarde gestuurd heeft, en er mag geen woord in veranderd worden.
Hoe kan men verzen zoals “ Ik zal vrees in de harten werpen die niet geloven. Hak in op de halzen en hak alle vinger toppen af. Koran 8:12 Oorlogsvoering is u voorgeschreven, ondanks dat gij het haat......want vervolging is erger dan doden Koran 2:216 a, 217” gezelliger maken Sabrine.
Denk jij dat men dit soort verzen uit de koran kan schrappen?
Vergeet het maar.
Als jij wat langer op dit forum blijft wil ik graag met je in gesprek komen over de koran.
Ik wil je laten zien dat Islam geen vrede betekend, en nooit zal gaan betekenen.

Dit was het even voor nu.
Ik wens je een fijne tijd toe op die forum, en onthoud dat het misschien lijkt of we jou aanvallen als we eens een forse discussie hebben, maar weet dat we niks tegen jou hebben, maar dat we Islam proberen te bevechten.
Wij willen vrede op deze aarde, en die zal er niet komen als Islam de wereld onderworpen heeft.
Wij proberen om onze kinderen en kleinkinderen te beschermen tegen Islam, omdat we ze de zelfde vrijheid gunnen die wij nu hebben.
Eigenlijk vechten we dus ook voor jou en voor jouw kinderen.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik begrijp wat je bedoeld ariel
maar ik geloof dat het echt wel verschilt van land tot land, nationaliteit , stad, enz
dan ook nog de verschillende stromingen binnen de islam niet te vergeten.
Heb eens een vriend gehad die aleviet was,
nou dat heeft niet kunnen duren want eh das zowat hetzelfde als een zogenaamde christenen hahaaa
die mogen drinken en hing dan ook nog aan de drugs...
nu ja
Als ik al na de familie v me vriend zie
Die verschillen allemaal totaal van elkaar op ieder vlak dus ook qua geloofsbeleving
de ene houd het gewoon op de ramadan maar eet zelfs varkensvlees
de ander doet er totaal niets mee
de ander is wel echt de doorsnee moslim
en de mijne? das de marokkaan van de familie
Maar hij is ook de jongste en bij hun zijn ze extremer als ze jong zijn dan wnr ze ouder worden
Ach we zien wel, ik leef in belgie en niet in marocco
Moest het onheil ooit boven me kop hangen, is dan 2 bad 4 him
Heb al zwaarder watertjes doorzwommen dan een man dat tilt slaat.
Wil er wel nog even attent op maken dat ik niet op een geweldige manier ben begonnen gelijk de ander vrouwen.
Ik ben slecht begonnen en van daaruit is het tot een ommekeer gekomen.
Ik geloof best dat er velen zijn die zich gaan hechten aan de negatieve kant van de koran , maar de koran spreekt zich vaak tegen ook.
En van gematigd moslim bestaat niet.
Je hebt 1 turk en je hebt 1 marokkaan
this 1 geloof
en ne turk springt er totaal anders mee om dan een marokkaan
Is het overbodig te vertellen dak normaal nooit voor een marokkaan zou hebben willen kiezen?
Toch ik heb die van mij.
Ik weet dat die vele moeilijker zijn en dat ze veel extremer zijn in hun gedachtegoed dan ne turk
Kan goed zijn dat ik de suikerversie van de islam neem, maar das dan ook wel omdat ik meer contact met turken had.
En die zijn veel liberaler

Plaats reactie