Een verhaal van een bekeerde Zuster

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door Ariel »

Ik plaats nog even voor de gezelligheid een bekerings verhaal van een hollandse meid . Dat het Oeght Denise goed mag gaan.

Een verhaal van een bekeerde Zuster

Salaam alikoem,

Ik ben dus Denise en ben sinds 8 april 2005 moslima ahamdoellilah! Hier wil ik mijn verhaal kwijt over hoe ik moslima ben geworden en waarom..

Ik ben altijd een meisje geweest dat nieuwschierig was en zich vaak met van alles bemoeide. Ik zat op een culturele school met veel kinderen van Marokkaanse & Turkse afkomst. Toen ik op die school kwam kwam ik nooit echt in contact met buitenlandse kinderen want op mijn bassischool had ik in mijn klas maar 5 buitenlandse kinderen die zelf ook nooit echt lieten merken dat ze Marokkaans waren.. Ik vond het leuk op school omdat ik geintresseerd was in de culturen en praate dus ook veel met de meiden uit me klas. Loubna was een lief Marokkaans meisje ik werd goed bevriend met haar en we gingen altijd met elkaar om. Toen we in het 2e jaar kwamen zaten we nog samen bij elkaar in de klas en daar gingen we toch vaker met elkaar om, na school tijd in het winkelcentrum eten of winkelen of met elkaar mee naar huis.. Toen ik in de 3e kwam veranderde veel. Ik had meer vrienden gekregen dus Loubna was niet me enigste vriendin en kreeg ik er meer.. We zaten nog wel bij elkaar in de klas maar die was gemengd met 40 meiden dus zat je niet zo vaak met elkaar.. Het 3e jaar ging snel voorbij en we kwamen in de 4e. Ik was best zenuwachtig omdat dit toch een belangerijk jaar was waarin ik veel moest leren.. Er was een meisje bij mij op school die ik toch altijd anders vond dan andere meisjes. Ze droeg op een dag ineens een hijaab maar op een hele mooie manier. Ik keek haar verbaasd aan maar ik vond het juist mooi.. Ik kon haar niet echt maar stapte toch op haar af om te zeggen dat ik het haar heel mooi vond staan. Ze was verbaasd maar bedankte me. Toch begon ik dus meer nieuwschieriger te worden.. Ik melde me aan op marokko.nl en las veel verhalen over Nederlandse moslima's en over de islam. Ik raakte geintresseerd in het geloof dus ging ik op onderzoek uit. Ik zocht veel zelf want ik wilde het nog niet aan me klas genootjes vertellen dat ik met de islam bezig was. Ik was net 1 maand bezig en ik wist al best veel.. Ik maakte meer contact met bekeerde moslims/moslima's en leerde ook weer veel van hun ervaring. Tot op een dag dat ik het tegen me moeder wou zeggen, ik wou haar vertellen dat ik met de islam bezig was en dat ik het geloof intressant vond. Ik vertelde het haar niet op deze manier want dat durfde ik niet. Ik zocht een verhaal van een nl meisje hoe zei het haar moeder had verteld en printe het uit. Ik legde het op het bed van me moeder in de hoop dat zij het s'avonds voor het slapen ging zou lezen.. S'ochtends werd ik wakker om naar school te gaan en mijn moeder sliep nog. Ik was best nieuwschierig of ze het gelezen had maar ik maakte haar niet wakker. Na school tijd werd ik een beetje zenuwachtig omdat ik wist dat me moeder thuis was en op me wachten om te gaan eten.. Toen ik binnen kwam gaf ze me een kus en bracht me eten. Samen aan tafel waren we in het begin stil totdat me moeder ineens vroeg wat ik met het verhaal wil vertellen.
Ze vroeg of ik geintresseerd was en of ik daarom zo vaak achter de pc zat. Ik vertelde haar dat ik al een tijdje bezig was met de islam en dat het niet voor een vriendje was ofzo.. Ze vond het nogal vaag en ging er in het begin niet op in.

Na een dag of 2 kwam ze erop terug. Ze stelde een serieuse vraag en vroeg of ik moslim wilde worden.. Ik was best een korte tijd bezig met de islam maar voor mij was het toch al het ware geloof Allah (swt) liet mij het licht zien.. Me moeder schrok er in het begin wel van maar ze accepteerde het ahamdoellilah. Een vriend van mij kwam vaak in de moskee waar ik ook een keer was gekomen voor een lezing. Ik vroeg aan hem of het goed was als ik vrijdag langs mocht komen om de shahada afteleggen. Hij zou het vragen aan de imaam. Die avond vertelde hij nog dat ik vrijdag om half 2 aanwezig moest zijn ik was best zenuwachtig want het was al over 3 dagen. Samen met mijn buurvrouw Nora en mijn moeder zijn we naar moskee Zuilen gegaan (Abu Bakkar Essadik). Toen ik daar aan kwam werd ik ineens emotioneel ik kreeg toch rillingen in me lichaam. Samen met Nora en me mama liepen we naar een zaaltje waar alle vrouwen waren. Ze keken mijn moeder verbaasd aan omdat ze geen hijaab droeg. Toen het tijd werd voor salaat al-dohr vertelde de imaam in het arabisch dat er een nieuwe zuster bij zal komen genaamd Youssra (me islamitische naam). Ik hoorde die naam maar wist niet wat hij verder zij.. Nora vertelde mij dat hij aan het vertellen was dat er een nieuwe zuster bij was gekomen ect.. Ineens keken alle vrouwen mij trots en huilen aan, ze stonden op en kwamen me allemaal feliciteren in het feit dat ik moslima werd. Ze kusde me helemaal plat en waren erg trots om te zien dat een nederlandse moslim werd. Ik zelf moest ook huilen voor mij was het gewoon de mooiste dag in me leven! Samen met nora liepen we over de trap naar een andere zaal waar de mannen zaten en de imaam. Ik zou nu de shahada op moeten zeggen maar ik was het vergeten! Ik was zo zenuwachtig dat ik even niks meer wist.. Ik liep de zaal in met ogen die vol tranen stonden, ik zag niks maar werd geleid naar de stoel. De imaam groete mij en vroeg hoe ik in de islam was gekomen en of het voor mij het ware geloof was. Ik antwoorde trots "Ja!" maar meer zei ik niet. Ineens keek ik door de zaal en zag ik allemaal mannen, ik schrok echt zoveel mensen ik werd er nog zenuwachtiger van. Toen vroeg de imaam of ik de shahada zelfstandig op kon zeggen ik moest even denken en ja dat kon ik. "Ashaadoe an-la-ila-ha iláa ALLAH wa ashadou ana mohammad rasoulah ALLAH" waarna volgde "ALLAH OE AKBAR" ik kreeg over me hele lichaam kippevel zo mooi hoe dat erna werd gezegt echt mash'ALLAH! Ik kreeg van de imaam een tas met een gebeds kleedje en een paar boekjes over de islam. Samen met Nora liepen we naar boven waar de vrouwen op dat moment heen waren gegaan.. Trots liep ik naar me mama en ze was ook nieuwschierig wat ik moest doen. Naast mij zat Kim ik wist niet dat ze Nederlands was maar ze was echt een mashAllah zuster! Moge Allah (swt) haar leiden en haar imaan versterken inshallah! Amien. Ze feliciteerde mij en vond het mooi om te zien hoe nog een zuster moslim werd. Ze zei na een tijdje ik heb dit ook meegemaakt waarvan ik toch opkeek want ze leek totaal niet Nederlands. Ik vond het zo leuk dat ik gelijk tegen me moeder zij "MAMA zij is ook moslim kijk".

Deze dag was voor mij de mooiste dag in me leven hoe ik de islam ben binnegekomen en wat ik allemaal met de dag leer.. Ik wil de mensen bedanken die mij altijd steunen en altijd hebben geholpen.

Ik wil Allah (Swt) ook bedanken dat hij altijd bij me is en dat hij mijn imaan zo sterk maakt. Ik draag nu 6 weken een hijaab en ben erg trots op hoe me imaan groeit.. Ik hoop inshAllah steeds sterker te worden! En mama ik hou van jou en ik ben blij dat jij mij accepteerde, je weet dat ik nu gelukkig ben en ik hoop dat jij inshAllah ook ooit een moslim word.

Oeght Denise Youssra.
http://moeminway.web-log.nl/moeminway/h ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik plaats nog even voor de gezelligheid een bekerings verhaal van een hollandse meid . Dat het Oeght Denise goed mag gaan.
Dat het haar goed mag gaan? Dat denk ik niet! Wie in de duisternis van de Islam terecht komt zit gewoon fout. Westerlingen die zich bekeren tot de Islam tot de Islam vind ik niet gezellig maar dwaas. Het geeft me een triest gevoel. :cry:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ja, prachtig hé Pilgrim.

Oeght Denise was altijd al zo geïnteresseerd in culturen , en ze vond de hijaab zo mooi staan bij een andere moslima.
Dat is echt de beste reden om Moslim te worden. Ik zou zelf geen betere reden kunnen bedenken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

..een culturele school
Uiteraard, want scholen zonder veel allochtonen hebben geen cultuur.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

migrantenjong schreef:
..een culturele school
Uiteraard, want scholen zonder veel allochtonen hebben geen cultuur.
:razz: Jij kan het altijd zo prachtig en raak verwoorden migrantenjong.

Midden in de roos.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

wat een discriminatie jeetje zeg :shock:
ik voel mij heel gelukkig met mijn geloof.
en ben van rooms katholiek naar het islamitisch geloof bekeerd.
maar lees de bijbel maar eens goed en kijk maar eens wat daar allemaal in staat.
laat iedereen toch leven zoals hij/ zij zelf wil.
vind ik ook van moslims wat commentaar hebben op andere geloven.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Elif, uit jouw reactie begrijp ik al, dat je niet echt goed onderzoek hebt gedaan naar de verschillen tussen de islam en het christendom, de koran en de bijbel. Ik vermoed dat jij van allebei niet veel kaas hebt gegeten en afgaat op wat andere mensen zeggen en simpele boekjes van islamitische uitgeverijen, die ook graag ingaan op de zogenaamde gruwelijke passages in de bijbel en de "fouten" daarin.

Waarschijnlijk ben jij bekeerd, door contacten met moslims, waarschijnlijk is jouw moslim een partner.

Als je je meer verdiept in de zaken, zou je niet zo onnozel commentaar leveren als hierboven. Verdiep je je daar niet in, ook goed, maar een beetje meer verstand van zaken voordat je je hier meldt, is meegenomen.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Kan je uitleggen wat er zo mooi is aan de Islam. Begin eens met Mohammed, waarin vind jij hem een groter voorbeeld voor de mensheid dan Jezus?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

maar lees de bijbel maar eens goed en kijk maar eens wat daar allemaal in staat.
laat iedereen toch leven zoals hij/ zij zelf wil.
Het, laat ieder leven zoals hij zelf wil, uit de bijbel is toch iets anders dan het: Fann Al Mahwt en Al Mahwt Fann uit Islam. Tegengesteld in feite.

Zeg eens Elif, wanneer ga je het hoogste sacrament van Islam volbrengen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Elif schreef:wat een discriminatie jeetje zeg :shock:
ik voel mij heel gelukkig met mijn geloof.
en ben van rooms katholiek naar het islamitisch geloof bekeerd.
maar lees de bijbel maar eens goed en kijk maar eens wat daar allemaal in staat.
laat iedereen toch leven zoals hij/ zij zelf wil.
vind ik ook van moslims wat commentaar hebben op andere geloven.

Van harte welkom op dit forum Elif.
Wat jij niet begrijpt is dat de bijbel een soort van geschiedenis boek is , en dat geen Christen het meer in zijn hoofd haalt om vrouwen te stenigen.
Natuurlijk mag je geloven wat je wilt, een mens heeft nu eenmaal een vrije wil, en niemand zal jouw het recht ontnemen om in Islam te geloven, maar wij hebben ook het recht om Islam te bekritiseren.
Men zegt wel eens, “je bent wat je eet,” en ik maak wel eens een soort gelijke opmerking.. “Je bent wat je gelooft. “
En als je in Islam gelooft, dan ben je dus voor Sharia wetten, dus ook voor het stenigen van vrouwen, geselen van moslims die bijvoorbeeld alcohol drinken, handen afhakken van dieven, voor het doden van afvallige , of het vervolgen van homoseksuelen, en heb je er geen moeite mee dat Mohammed seks had met een meisje van nog geen 9 jaar .

Ik hoop dat je met ons in discussie wilt gaan, en niet gelijk zoals veel nieuwe Moslima’s die hier geregistreerd zijn en een post of 10 maken , met de staart tussen de benen de kuier latten neemt.
Als jij Islam werkelijk een prachtig geloof vindt, dan moet je dat ook kunnen verdedigen, en ons van ons ongelijk overtuigen.

Vriendelijke groet. En nogmaals fijn om je hier te zien.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA zei:
Zeg eens Elif, wanneer ga je het hoogste sacrament van Islam volbrengen?
De pelgrimage verricht je wanneer je er geestelijk klaar voor bent.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De pelgrimage verricht je wanneer je er geestelijk klaar voor bent.
Ik heb het niet over jullie toeristentrip naar de zwarte vagina en de zuilen van de duivel.

Het hoogste sacrament in Islam wordt gesymboliseerd door een fontein in Khom.
Deze fontein spuit rood gekleurd water, rood gekleurd water als symbool voor het vloeien van het bloed van en door de martelaar. Bloed dat vloeit ter ere van Allah.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

Het gebeurt steeds vaker dat ''Zusters'' zich bekeren tot de Islam. Volgens mij gaat het heel vaak om jonge meisjes/ vrouwen, en dan vooral tieners. Ik vemoed dat het dan een vlaag is van enthousiasme, en zinsbegoocheling, en ik denk ook dat heel veel ervan af zullen willen na enkele jaren, misschien als ze de Koran hebben gelezen, misschien als ze met een gewelddadige man opgescheept zitten.

Ik denk dat ze vaak niet doorhebben waar ze in vredesnaam mee bezig zijn. Ze beseffen niet wat een keuze dat is, en wat er gebeurt met je leven als je met een Islamitische man trouwt, en Islamitische kindertjes baart, en je er dus eigenlijk niet meer vanaf kunt komen. Ze hebben een soort Disneyland-Islam, zoet, lief, mooi en met een fijn gezinnetje. Volgens mij hebben ze geen besef van tijd, en hoeveel 50, 60 jaar nog is. Ze zien niet in hoelang ''de rest van je leven'' is. Als ze dan na een tijdje het ware gezicht van de Islam zien, kunnen ze er vaak ook maar moeilijk vanaf. Ze zitten vaak immers met een moslimman opgescheept en kinderen, en met hun eigen geest, de grootste cipier misschien wel, want wat is er erger dan het vooruitzicht van de hel.

De overhaaste en enthousiaste keuze voor de Islam is als je het mij vraagt ook gewoon dom. Voordat ik iets aan ga hangen, doe ik namelijk OOK onderzoek naar wat TEGENSTANDERS ervan zeggen en wat (mogelijke) NADELEN en TEGENARGUMENTEN zijn. Ik zou me in ieder geval verdiepen in wat anderen met ervaring erin van zeggen, ik zou dus een objectieve keuze willen maken, een logische keuze waarbij ik de voor-en nadelen heb afgewogen en grondig onderzoek heb gedaan. Hollandse moslima's hebben enkel pro-Islam sites en -boekjes gelezen, en zeker niet de Koran. En dan zitten ze erin, en na een paar jaar blijken die regeltjes toch wat streng en vervelend.

Volgens mij begrijpen ze het gewoon niet, en weten ze ook niet goed waar ze mee bezig zijn, wat de invloed is van deze keuzes. Ze storten zich erin, onwetend, en komen er dan maar moeizaam uit. Het zal vast puberaal gedrag zijn; een andere verklaring kan ik niet vinden. Iets waar ik me echt aan erger: Hun onwetendheid, hun gebrek aan besef van wat ze doen, en hun gebrek aan vermogen hun enthousiasme te relativeren, van een afstand te bekijken en wat betrekkelijker te zien.

Ze weten gewoon niet wat ze doen. Ze maken een irrationele keuze. Ze hebben geen besef van de invloed die dit heeft, ze klooien maar wat aan en hopen dat het goed komt.
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Heilige Maagd Maria schreef: De overhaaste en enthousiaste keuze voor de Islam is als je het mij vraagt ook gewoon dom. Voordat ik iets aan ga hangen, doe ik namelijk OOK onderzoek naar wat TEGENSTANDERS ervan zeggen en wat (mogelijke) NADELEN en TEGENARGUMENTEN zijn.
Dat is heel verstandig H maagd. Dat doe ik namelijk ook als er prachtige artikelen op internet of op TV aangeprezen worden. Vaak kan je dan op een of ander site wel lezen dat mensen die dit product gekocht hebben, helemaal niet zo enthousiast van over dit wonder product, en kan het je veel geld of leed schelen doordat je even wat onderzoek gedaan hebt.
Zo is het dus ook met Islam. Onderzoekt, en gij zult vinden.
Je moet natuurlijk niet naar de site gaan die het product aanprijst, want dan krijg je een heel gekleurd beeld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

Zo is het dus ook met Islam. Onderzoekt, en gij zult vinden.
Je moet natuurlijk niet naar de site gaan die het product aanprijst, want dan krijg je een heel gekleurd beeld.


Als er nou eens meer waren die dat deden :wink:
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Elif schreef:en ben van rooms katholiek naar het islamitisch geloof bekeerd.
maar lees de bijbel maar eens goed en kijk maar eens wat daar allemaal in staat.
Lees de koran maar eens goed en kijk wat daar allemaal in staat.
laat iedereen toch leven zoals hij/ zij zelf wil.
Dat heb je niet in de koran gevonden, he? Of staat dat toevallig in roze vette letters in de gesuikerde editie die je leest?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Elif2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo aug 24, 2008 5:00 pm

Bericht door Elif2 »

even op het verhaal terug te komen ik vind het mooi hoe denise haar
verhaal schrijft. Ik herken daarin best heel veel, ik ben zelf in contact gekomen met de islam door een marokkaanse vriendin, samen lazen wij vanalles over de islam en bespraken dan elkaars mening daarover. Ik werd daardoor steeds nieuwsgieriger en ging meer en meer lezen. En bij alles wat ik las kreeg ik een rustig en voldaan gevoel van binnen. (het klinkt misschien een beetje vaag maar kan het niet op een andere manier beschrijven)

BFA Ik heb het niet over jullie toeristentrip naar de zwarte vagina en de zuilen van de duivel.
BFA dit is wel erg grof en erg respectloos!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Weet je wat mij zo opvalt Elif2, dat is dat bekeerde moslima's zoveel Arabische termen gebruiken.
De ahamdoellilah's , inshAllah's , mash'ALLAH's om er een paar te noemen vliegen over de toonbank.
Een normale moslims ( als je een moslim normaal kan noemen , want wie ruilt haar verstand en rede nu in voor het dom volgen van regeltjes. Alhoewel...Geboren moslims kunnen er eigenlijk niks aan doen dat ze zich als slaven gedragen, het zijn jullie bekeerlingen die deze achterlijke gewoonte aangenomen hebben. ) hoor je deze dingen zelden zeggen als men in gesprek met ze is.

En hoe wil jij dat wij het kussen van de zwarte steen en het stenigen van de duivel noemen.

En heb jij wel eens aan vagina gezien?

En waar lijkt deze steen op? Enig idee ?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Elif2 schreef:En bij alles wat ik las kreeg ik een rustig en voldaan gevoel van binnen. (het klinkt misschien een beetje vaag maar kan het niet op een andere manier beschrijven)
Je doet het prima, hoor. Zo beschrijven meiskes die zich bekeren tot de Baghwan ook. Of de Hara Krishna's. Of welke andere secte dan ook.
BFA Ik heb het niet over jullie toeristentrip naar de zwarte vagina en de zuilen van de duivel.
BFA dit is wel erg grof en erg respectloos!
Hoezo? Vind je het normaal om een steen te kussen? Je zou net zo goed en met evenveel effect (echt effect, niet wat je denkt te krijgen) een zwarte trottoirtegel kunnen kussen, of de Kei van Amersfoort.

Hoebedoellu, heidense rituelen? :cool:

Weet je waarom jullie muzelmannetjes (en -vrouwtjes) die zwarte steen moeten kussen? Dat komt omdat mo anders een koppie kleiner was gemaakt door de aanwezige imboorlingen die het locale Lourdes runden. Je kan veel van mo zeggen, meestal slechts en zelden wat goeds, maar beslist niet dat het een dapper man was.

De held op slippers gaf onmiddelijk toe. En zo, mijn waarde Elif, onstonden de duivelsverzen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Elif2 schreef: ik ben zelf in contact gekomen met de islam door een marokkaanse vriendin, samen lazen wij vanalles over de islam en bespraken dan elkaars mening daarover. Ik werd daardoor steeds nieuwsgieriger en ging meer en meer lezen. En bij alles wat ik las kreeg ik een rustig en voldaan gevoel van binnen.
Maar wat las je? Laat me raden, van die dunne boekjes van islamitische uitgeverijen, waarin alles in een zeer positief licht wordt beschreven. Ik heb zelf ook twee van die boekjes liggen, als je nogal naïef bent, dan ga je daar zo in mee, zonder zelf eerst op onderzoek te gaan.

Maar, heb jij zelf wel eens de koran gelezen? En dan bedoel ik helemaal? Of is dat een beetje te moeilijk voor je?
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Wat mij vaak opvalt aan veel bekeerde moslima's, is dat het in heel veel gevallen meisjes zijn uit een gebroken gezin, die niet zo goed weten wat ze nu met zichzelf en met hun leven aan moeten, die zich een beetje leeg voelen van binnen - en dan besluiten ze maar moslima te worden.
Echt, ik heb al die verhalen eens zitten lezen op nieuwemoslima.nl en het viel me écht op!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Wat mij vaak opvalt aan veel bekeerde moslima's, is dat het in heel veel gevallen meisjes zijn uit een gebroken gezin, die niet zo goed weten wat ze nu met zichzelf en met hun leven aan moeten, die zich een beetje leeg voelen van binnen - en dan besluiten ze maar moslima te worden.
Echt, ik heb al die verhalen eens zitten lezen op nieuwemoslima.nl en het viel me écht op!
Beste Adinah,
Ik ken een nederlands meisje die medicijnen studeert in Utrecht en uit een lievdevolle nest komt. Ze is bevriend met mijn broer en daarvoor al had ze besloten om moslima te worden. Jou verhaal kan dus wel op sommige mensen slaan, maar niet op iedereen. Dit meisje is heel slim en ook heel mooi om te zien, toch heeft ze vrijwillig besloten om Islam te aanvaarden als haar religie en niet christendom of jodendom. Dit zuig ik niet uit mijn duim, het is een waargebeurd verhaal.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Klopt, ik zei idd ook 'veel bekeerde moslima's'...dus niet alle.

Al vind ik het persoonlijk vrij moeilijk om te begrijpen waarom een westers meisje, dat opgroeit in een cultuur waarin ze alle vrijheid heeft om te kiezen wat ze met haar leven wil, ervoor kiest zich vast te leggen in een godsdienst die vrouwen zoveel beperkingen oplegt. Ik begrijp dat echt niet.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Klopt, ik zei idd ook 'veel bekeerde moslima's'...dus niet alle.

Al vind ik het persoonlijk vrij moeilijk om te begrijpen waarom een westers meisje, dat opgroeit in een cultuur waarin ze alle vrijheid heeft om te kiezen wat ze met haar leven wil, ervoor kiest zich vast te leggen in een godsdienst die vrouwen zoveel beperkingen oplegt. Ik begrijp dat echt niet.
Ik heb haar laatst gevraagd waarom ze besloten had om moslima te worden. Ze zei dat ze onder de indruk was van de rijke cultuur van Islam en de reinheidswetten en gastvrijheid van moslims. Ook vindt ze dat Islam haar niet beperkt, maar eerder bescherming biedt. Ze had maar 1 zusje en een broer, maar nu heeft een grote familie van moslims uit alle landen. Dit zijn haar woorden geweest en ik gun dit ook aan andere mensen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Hamid schreef:Ook vindt ze dat Islam haar niet beperkt, maar eerder bescherming biedt.
Ja, dat hoor ik dus ook vaak, dat het bescherming is...alleen dat zie ik dus niet. Bescherming waartegen dan in hemelsnaam?
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Plaats reactie