Getrouwd met een Moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
anoniem
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mei 01, 2009 5:36 pm

Getrouwd met een Moslim

Bericht door anoniem »

Hallo allemaal,

Als eerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben hier. Weet niet of deze forum nog besproken wordt. Hoop het wel, wil namlelijk heel graag ervaringen van anderen horen/lezen.
Ik (niet moslim, zelfs geen geloof) ben al bijna 8 jaar samen met een moslimman, 3 jaar samen gewoond en sinds 1,5 jaar getrouwd.
Altijd erg leuk gehad samen, nog steeds wel, maar we hebben nu een kinderwens en tadaaa: daar komen de problemen.
Wie kan mij hier wat over zeggen?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door Vera »

anoniem schreef:Hallo allemaal,

Als eerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben hier. Weet niet of deze forum nog besproken wordt. Hoop het wel, wil namlelijk heel graag ervaringen van anderen horen/lezen.
Ik (niet moslim, zelfs geen geloof) ben al bijna 8 jaar samen met een moslimman, 3 jaar samen gewoond en sinds 1,5 jaar getrouwd.
Altijd erg leuk gehad samen, nog steeds wel, maar we hebben nu een kinderwens en tadaaa: daar komen de problemen.
Wie kan mij hier wat over zeggen?
Hee,

Over wat voor problemen heb je het precies?
Laa ilaaha illallaah
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: relatie met moslim

Bericht door Bloodgod »

Als hij zijn ideologie/waanzin boven jou (prachtig schepsel van de natuur) stelt, maken dat je wegkomt. Valt niet mee te praten, jij gaat concessies doen waar je je hele leven onder te lijden hebt.
Laatst gewijzigd door Bloodgod op vr mei 01, 2009 6:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door Ariel »

anoniem schreef:Hallo allemaal,

Als eerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben hier. Weet niet of deze forum nog besproken wordt. Hoop het wel, wil namlelijk heel graag ervaringen van anderen horen/lezen.
Ik (niet moslim, zelfs geen geloof) ben al bijna 8 jaar samen met een moslimman, 3 jaar samen gewoond en sinds 1,5 jaar getrouwd.
Altijd erg leuk gehad samen, nog steeds wel, maar we hebben nu een kinderwens en tadaaa: daar komen de problemen.
Wie kan mij hier wat over zeggen?
Hallo anoniem.
Welkom op het forum.

Meestal komen de problemen nadat er kinderen komen. Je kind zal Moslim zijn, en zal een Islamitische opvoeding moeten krijgen.
Een ander probleem is dat als het ooit mis gaat met jullie huwelijk, jij je kinderen zal verliezen, want een ongelovige zal nooit een moslim kind kunnen, en erger mogen opvoeden.
Maar als jij dat niet als een bezwaar ziet…

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Hallo anoniem.
Welkom op het forum.

Meestal komen de problemen nadat er kinderen komen. Je kind zal Moslim zijn, en zal een Islamitische opvoeding moeten krijgen.
Een ander probleem is dat als het ooit mis gaat met jullie huwelijk, jij je kinderen zal verliezen, want een ongelovige zal nooit een moslim kind kunnen, en erger mogen opvoeden.
Maar als jij dat niet als een bezwaar ziet…

Vriendelijke groet.
Ariel.
Is dikgedrukte een probleem?

Ik ken twee Nederlandse vrouwen die getrouwd zijn met een Moslimman, en met hem kinderen gekregen hebben. Naderhand zijn ze Moslim geworden, dat is wel zo, maar ik heb geen aanleiding om te geloven dat hun huwelijk daarvoor een grote mislukking of een probleem of een ongeluk was.
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door Ariel »

Vera schreef:Is dikgedrukte een probleem?

Ik ken twee Nederlandse vrouwen die getrouwd zijn met een Moslimman, en met hem kinderen gekregen hebben. Naderhand zijn ze Moslim geworden, dat is wel zo, maar ik heb geen aanleiding om te geloven dat hun huwelijk daarvoor een grote mislukking of een probleem of een ongeluk was.
Voor jouw niet als bekeerde niqab/ boerka met zwarte handschoentjes moslima , maar voor mij zou dat een enorm probleem zijn.
Ik zou willen dat mijn kinderen zelf een religie konden kiezen, ( net zoals jij als Nederlandse vrouw) maar die kans zit er niet in. Eventuele kinderen van anoniem en haar man worden automatisch moslims, en als het jongetjes zijn worden ze verplicht besneden.
Een niet gelovige moeder wordt enorm onder druk gezet door haar islamitische familie, en heeft geen keuze , en wordt vaak ook nog gepushed om zich te bekeren.

Ik neem aan dat de twee Nederlandse vrouwen die je kent en die getrouwd zijn met een Moslimman bekeerd zijn tot Islam?
Tja, zo gaat dat. En van de loze kreet "Ik mijn religie en jij de jouwe " komt vreemd genoeg meestal weinig of niets terecht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
anoniem
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mei 01, 2009 5:36 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door anoniem »

Wat de problemen zijn? Inderdaad zoals Ariel al aangaf: als we een jongen zouden krijgen, MOET hij besneden worden. Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, maar dan pas op een leeftijd van 12 jaar zeg maar. Maar waar ik nog erger mee zit is het volgende: ik kom uit een cultuur (ben niet Nederlands) waar eten erg belangrijk is.
Ik heb jaren geleden mijn man al toegezegd: ik zal geen varkensvlees meer eten. Maar tja, op een gegeven moment had ik er toch moeite mee als ik bij mijn eigen familie was. Vooral gevoel van schaamte. Vanaf mijn geboorte gegeten en nu mag het opeens niet meer?? Dus erover gehad met mijn man; met veel pijn en moeite is het nu zo, dat ik met hem in de buurt geen varkenvlees aan raak. Is hij er niet, dan eet ik het wel.
Komen we op eventuele kinderen: Die mogen dus absoluut geen varkensvlees van hem. Ik voel me nu al helemaal niet mezelf als we met mijn familie aan tafel zitten, laat staan als ik straks mijn bloed eigen kinderen iets moet verbieden waar ik helemaal niet achter sta!
Mijn man zal NOOIT willen dat ik me bekeer, echt niet! Maar ik wil gewoon dat als er kinderen zijn, dat ze hun eigen weg in het leven kiezen. Soms denk ik, ach varkensvlees en besnijden, is toch allemaal niet zo erg. Want echt, we houden zoveel van elkaar. Maar moet ik dan maar gewoon toegeven? Zijn er ook vrouwen hier die kinderen hebben van een moslim? Die me meer kunnen vertellen? Please?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door Ariel »

Zijn er ook vrouwen hier die kinderen hebben van een moslim? Die me meer kunnen vertellen? Please?
Die zijn er Anoniem. Ik zal Dutch een seintje geven, en dan kan ze je misschien goede raad geven.
Het zal niet alleen bij niet varkens vlees eten blijven. Er zullen steeds meer andere eisen bijkomen.
Er was eens een vrouw op dit forum die daar niet meer tegen kon, en toen gescheiden is van haar man. Ze heeft nu een rot leven, en in haar achterhoofd heeft ze heel veel angst dat haar kinderen bij haar weggenomen zulllen worden.
Hoe vreemd het ook moge klinken, aan Nederlandse hulporganisaties heeft ze niets. Die lijken meer de kant van haar Islamitische man te kiezen, en alhoewel ze weet dat het voor de kinderen niet goed is als ze naar papa gaan, omdat ze daar op negatieve manier beïnvloed worden, is ze verplicht om haar kinderen aan hem mee te geven.

Het is trouwens van de domme dat jij geen varkensvlees bij je familie mag eten als hij daar bij is. Hij hoeft het niet te eten, maar wat jij doet daar moet je vrij in zijn. jij bent verdorie toch geen moslim. waarom moet jij hem respecteren, terwijl hij jou niet respecteerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
anoniem
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mei 01, 2009 5:36 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door anoniem »

Bedankt Ariel, wacht met spanning af op Dutch.

Ik weet in mijn achterhoofd dat je gelijk hebt, maar kan ook niet scheiden. Want geloof me, hij is verder in alle opzichten mijn maatje. Drink en rook met hem, wat eigenlijk ook niet mag van de islam. Maar dat boeit hem niet. Als zijn moeder iets onterecht over mijn kleding zegt, komt hij ook voor me op. Het is echt een goede man. Alleen toch die problemen waar ik bang voor ben in de toekomst blijven in mijn hoofd rond spoken...
En wat dan als we scheiden, blijf ik alleen achter, ben al aardig op leeftijd zeg maar, mijn biologische klokt tikt wel door...

Heb jij trouwens een relatie gehad met een moslim? Aangezien je heel goed lijkt te weten waar je het over hebt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door Ariel »

Nee anoniem. Ik ben 42 jaar getrouwd met een Hollandse man. In mijn jeugd waren er nog weinig Islamitische mannen. :razz:
Maar, je moet eens weten wat een nare verhalen aan ons verteld worden door Hollandse vrouwen die met een Moslim getrouwd zijn.
Meestal durven die vrouwen dat niet te vertellen op het open forum, ( angst voor herkenning ) en dan openen we voor hun tijdelijk een verborgen forum waar ze hun verhaal wel even kwijt kunnen.

Jij zit in een dilemma. Ik kan me voorstellen dat je graag kinderen wilt, en dat je heel veel van je man houdt. Je zal concessies moeten doen als je kinderen neemt, of misschien hopen dat je een dochter krijgt, want die hoeft niet besneden te worden.
Alhoewel dat ook niet altijd even gemakkelijk is, want Dutch heeft 3 dochters en die heeft ook de nodige problemen gehad.

PS...
Ik denk dat ik deze draad ga spitsen, en ik zal er je eigen topic van maken. Is dat goed ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
anoniem
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mei 01, 2009 5:36 pm

Re: relatie met moslim

Bericht door anoniem »

Ja, dat is prima. Ik weet alleen niet hoe dat opslitsen moet... :? Mag jij voor me doen :razz:
Bedankt voor je reacties in ieder geval!

groetjes, anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door mercator »

In het geval van een relatie ongelovige/gelovige eindigt het er ALTIJD mee dat de ongelovige de regeltjes van de gelovige moet opvolgen. Want een ongelovige heeft nu eenmaal geen regeltjes. Dat jij daar wél een probleem mee hebt is een teken dat je je vraag eigenlijk al hebt beantwoord: of jij nu al dan niet varkensvlees eet is van eerder gering belang, als jouw moslim dat graag heeft, so what als het verder geen probleem voor je is. Maar...kinderen kunnen die keuze niet maken en die zullen dus gedwongen worden om mee te gaan in de moslim-onzin. Dus mijn advies is om NOOIT aan kinderen te beginnen met een moslim, dat kan je die kinderen écht niet aandoen.
Trouwnes jouw moslim staat de ergste kwellingen op het hete braadrooster van Allah te wachten volgens zijn meer strikte broeders, hij drinkt nl. alcohol. Het is helemaal geen moslim!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Adinah »

anoniem schreef:hij is verder in alle opzichten mijn maatje. Drink en rook met hem, wat eigenlijk ook niet mag van de islam. Maar dat boeit hem niet.
Dat vind ik nogal hypocriet. Wel drinken en roken, maar ondertussen moeilijk doen over varkensvlees. Als je het één niet doet, moet je het ander ook niet doen, denk ik dan. En dan moet hij zeker niet tegen jou over splinters gaan zeuren terwijl hij zelf dus ook nog een flinke balk in zijn oog heeft zitten.
Ariel schreef:Een ander probleem is dat als het ooit mis gaat met jullie huwelijk, jij je kinderen zal verliezen, want een ongelovige zal nooit een moslim kind kunnen, en erger mogen opvoeden.
Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont....in Nederland zul jij sowieso de wet wel aan jouw kant hebben, maar dan nog zul je waarschijnlijk altijd in de zenuwen zitten of hij de kinderen niet stiekem ontvoert naar zijn thuisland tijdens de bezoekregelingsweekenden. En dat lijkt me zeker ook geen pretje.
Vera schreef:Is dikgedrukte een probleem?
Of het een probleem is dat een kind moslim zal zijn en een islamitische opvoeding zal moeten krijgen? Lijkt me wel! Zo'n kind heeft namelijk geen eigen keuze en krijgt gewoon iets opgedrongen. Als het een jongetje is, valt het nog wel mee met de ellende, want dan zal hij als een klein prinsje behandeld worden - het is immers een man en dat is nu eenmaal het 'betere' geslacht. Als het een meisje is, is ze echter een stuk slechter af. Manlief zal er geen enkel probleem mee hebben als z'n zoon gaat stappen, maar z'n dochter moet het niet in haar hoofd halen. Vriendjes mag niet, er zullen eisen worden gesteld aan haar kleding, enzovoorts. Haar hele jeugd lang zal ze 'minder' zijn omdat ze toevallig als meisje is geboren. Dat wil je toch niet voor je dochter?! Een moeder die daar achter staat is echt niet goed bij haar hoofd.
anoniem schreef:Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, maar dan pas op een leeftijd van 12 jaar zeg maar.
Is dat niet een beetje oud? Als het dan toch moet gebeuren, lijkt het mij fysiek/medisch sowieso beter als het ruim voor de puberteit gebeurt. En ook geestelijk trouwens: als ze wat ouder zijn en ze maken het allemaal superbewust mee, dan lijkt me dat echt een trauma!

Ik ken iemand die joods is geworden en die zich na zijn bekering dus ook heeft moeten laten besnijden - en dat was een volwassen vent en die heeft echt ruim 2 maanden met pijn en allerlei andere toestanden gelopen. Terwijl het bij die jonge jongetjes veel makkelijker gaat en ook veel sneller geneest.
Maar goed, dat verder terzijde.
anoniem schreef:Komen we op eventuele kinderen: Die mogen dus absoluut geen varkensvlees van hem.
Terwijl hij zelf wel drinkt en rookt? Goed bezig! :roll:
anoniem schreef:Mijn man zal NOOIT willen dat ik me bekeer, echt niet!
Nee, maar ondertussen dringt hij wél zijn regeltjes aan jou op. Als hij er dan helemaal achter staat dat jij lekker jezelf blijft en alles, waarom zijn die regeltjes van zijn geloof dan überhaupt onderwerp van gesprek? Waarom kunnen jullie dan niet gewoon lekker simpel samen afspreken dat jullie de kinderen 'van alles wat meegeven' en dat ze zelf maar moeten kiezen als ze groter zijn?
anoniem schreef:Soms denk ik, ach varkensvlees en besnijden, is toch allemaal niet zo erg.
In theorie is dat idd 'allemaal niet zo erg', nee. Als het alleen om wat varkensvlees en een besnijdenisje ging, en dat was alles, nou ja, dan ging het nog wel. Alleen ik heb zo'n vermoeden dat er door de jaren heen steeds meer in zal sluipen. Niet met grote sprongen, maar langzaamaan, weet je wel. Heb je het er bijv. wel eens met hem over gehad wat er zou gebeuren als jullie een dochter hebben? Mag ze uitgaan als ze ouder wordt? Mag ze mee op schoolkamp (en dus buitenshuis slapen)? Mag ze een Nederlands vriendje? Mag ze zich kleden zoals ze zelf wil? Make-up?
JIJ zult het waarschijnlijk niet zo'n ramp vinden als je 16-jarige dochter een vriendje heeft. Is ook volkomen normaal op die leeftijd. Maar wat nou als je man dat pertinent niet wil hebben? Wat dan?

En met onderwijs, hoe gaan jullie dat doen? Gaan de kids naar een islamitische school, of naar een gewone basisschool? Gaan ze na schooltijd naar Koranles? Moeten ze Arabisch leren? Wil hij dat ze zich aan de regels van de islam houden (dus dat ze bijv. al jong leren bidden en zo)? Moeten ze meedoen aan de Ramadan als ze die leeftijd hebben bereikt? Gaan jullie thuis überhaupt aan Ramadan doen? En als jullie een dochter zouden krijgen, hoe zit het dan met de hoofddoek?

Dat lijken me allemaal dingen die van tevoren absoluut zouden moeten worden besproken. En mochten zijn ideeën daarover haaks staan op die van jou, dan lijkt het me toch heel verstandig om nog eens nader te overwegen of het wel écht slim is om kinderen met deze man te krijgen. Hoeveel je ook van elkaar houdt: soms is liefde alleen niet altijd genoeg, weet je.
anoniem schreef:Alleen toch die problemen waar ik bang voor ben in de toekomst blijven in mijn hoofd rond spoken...
En niet voor niets: blijkbaar is er toch iets dat aan je blijft knagen daarover, want anders had je het inmiddels allang naast je neer kunnen leggen. Maar je maakt je blijkbaar ongerust en het zit je niet lekker. Ik zou zeggen: negeer dat niet en doe er iets mee.
anoniem schreef:En wat dan als we scheiden, blijf ik alleen achter, ben al aardig op leeftijd zeg maar, mijn biologische klokt tikt wel door...
Ik snap je punt daarin...al lijkt dat me niet echt het ideale motief om dan toch maar aan kinderen te beginnen. Het 'nu of nooit'-motto mag voor je biologische klok misschien heel aannemelijk klinken, maar stel dat je je ongerustheid nu negeert, en je neemt kinderen, en alles gaat helemaal mis, dan ben je ook echt niet blij. En je kinderen ook niet. Plus dat je dan misschien wel altijd met de angst moet leven dat hij ze op een dag bij je weghaalt en je ze nooit meer terug zal zien.
Ariel schreef:Maar, je moet eens weten wat een nare verhalen aan ons verteld worden door Hollandse vrouwen die met een Moslim getrouwd zijn.
Verhalen te over idd. Heb zelf ook ooit heel kortstondig iets gehad met een moslim en dat was (zacht uitgedrukt) géén succes. Na een paar maandjes heb ik er een punt achter gezet omdat ik doodziek werd van meneer z'n paranoïde, jaloerse en achterdochtige gedrag. Het heeft bijna 1,5 jaar geduurd voordat hij me definitief met rust liet.
Ariel schreef:Je zal concessies moeten doen als je kinderen neemt, of misschien hopen dat je een dochter krijgt, want die hoeft niet besneden te worden.
Nou, ik zou maar hopen dat ik een zoon krijg als ik haar was....als jongetje ben je in de islam op zich nog wel redelijk goed af. Mits je hetero bent, dat wel.

Ook nog iets om eens over te praten trouwens: wat nou als één van de kinderen homoseksueel blijkt te zijn?
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

Adinah schreef:
Vera schreef:Is dikgedrukte een probleem?
Of het een probleem is dat een kind moslim zal zijn en een islamitische opvoeding zal moeten krijgen? Lijkt me wel! Zo'n kind heeft namelijk geen eigen keuze en krijgt gewoon iets opgedrongen. Als het een jongetje is, valt het nog wel mee met de ellende, want dan zal hij als een klein prinsje behandeld worden - het is immers een man en dat is nu eenmaal het 'betere' geslacht. Als het een meisje is, is ze echter een stuk slechter af. Manlief zal er geen enkel probleem mee hebben als z'n zoon gaat stappen, maar z'n dochter moet het niet in haar hoofd halen. Vriendjes mag niet, er zullen eisen worden gesteld aan haar kleding, enzovoorts. Haar hele jeugd lang zal ze 'minder' zijn omdat ze toevallig als meisje is geboren. Dat wil je toch niet voor je dochter?! Een moeder die daar achter staat is echt niet goed bij haar hoofd.
Haha, dat is toch zeker niet Islamitisch? Mijn zoontje zal (Deo volente) net zo streng opgevoed worden als mn dochter. Niet omgaan met kinderen van het andere geslacht, niet 'zomaar' naar buiten, kleding volgens de soennah, etc etc. Mijn man zal er zeker moeite mee hebben als onze zoon 's nachts de deur uit gaat voor een ander doel dan naar de moskee gaan. Mijn dochter zal niet minder zijn dan mijn zoontje, het zullen allebei schepselen van God zijn en allebei opgevoed worden als Moslims.
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Adinah »

Vera schreef:
Adinah schreef:
Vera schreef:Is dikgedrukte een probleem?
Of het een probleem is dat een kind moslim zal zijn en een islamitische opvoeding zal moeten krijgen? Lijkt me wel! Zo'n kind heeft namelijk geen eigen keuze en krijgt gewoon iets opgedrongen. Als het een jongetje is, valt het nog wel mee met de ellende, want dan zal hij als een klein prinsje behandeld worden - het is immers een man en dat is nu eenmaal het 'betere' geslacht. Als het een meisje is, is ze echter een stuk slechter af. Manlief zal er geen enkel probleem mee hebben als z'n zoon gaat stappen, maar z'n dochter moet het niet in haar hoofd halen. Vriendjes mag niet, er zullen eisen worden gesteld aan haar kleding, enzovoorts. Haar hele jeugd lang zal ze 'minder' zijn omdat ze toevallig als meisje is geboren. Dat wil je toch niet voor je dochter?! Een moeder die daar achter staat is echt niet goed bij haar hoofd.
Haha, dat is toch zeker niet Islamitisch? Mijn zoontje zal (Deo volente) net zo streng opgevoed worden als mn dochter. Niet omgaan met kinderen van het andere geslacht, niet 'zomaar' naar buiten, kleding volgens de soennah, etc etc. Mijn man zal er zeker moeite mee hebben als onze zoon 's nachts de deur uit gaat voor een ander doel dan naar de moskee gaan. Mijn dochter zal niet minder zijn dan mijn zoontje, het zullen allebei schepselen van God zijn en allebei opgevoed worden als Moslims.
Arme kinderen .... :crying:
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Dutch »

hallo Anoniem,

Samenleven en getrouwd zijn met een "moderne" moslim valt meestal wel mee, alhoewel het ook al enige aanpassing vraagt zoals je zelf wel al hebt ondervonden.
MAAR er kinderen mee hebben is andere koek beste meid, en ik spreek uit ondervinding, heb namelijk 3 kinderen met mijn moslimman gehad. Jouw kinderen zullen moslim MOETEN zijn, niks geen keuze, niks geen vrije wil. Jongens MOETEN besneden worden, meisjes MOETEN zeer streng opgevoed worden en mogen enkel met een moslim trouwen, zoveel is zeker. En de zogenaamde moderne moslim wordt als vader gelijk een echte strenge moslim, die zijn kinderen enkel als moslim kan opvoeden en benaderen. En dat komt neer op 'de vader is de allerhoogste autoriteit en dient in alles onvoorwaardelijk gehoorzaamd'. Ik hou zielsveel van mijn kinderen Anoniem MAAR indien ik de tijd kon terugdraaien zou ik NOOIT OFTE NIMMER nog kinderen hebben met een moslimman, dat is zeker. Opvoeden wordt dan immers constant vechten voor de geestelijke en als het meisjes zijn ook lichamelijke vrijheid van je kinderen, een voortdurende strijd om hen zelfontplooing en vrijheid van geest te kunnen geven...dodelijk vermoeiend en zonder garantie van succes beste meid. Bovendien wordt je als moeder door een moslimman verantwoordelijk geacht voor het doen opvolgen van de islamregels door de kinderen, het opvolgen van deze regels en regeltjes gaan boven alles, ook boven hun psychisch en fysisch welzijn. Doen ze dit niet, dan valt dat op jouw kop...Zelf heb ik jaaaaaaaren gegeven om mijn kinderen tot vrije mensen trachten op te voeden en toch...hebben ze nadelige gevolgen ondervonden van hun halfslachtig islamitisch beinvloedde opvoeding. Mijn dochters hebben enorm last met het aanknopen van relaties, zijn erg achterdochtig tegenover mannen in het algemeen en....van een moslimman moet je hen echt niet spreken, die komt er bij hen niet in.Mijn oprechte raad voor jou : NIET DOEN.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Adinah »

Dutch schreef:Mijn dochters hebben enorm last met het aanknopen van relaties, zijn erg achterdochtig tegenover mannen in het algemeen
Dat hoor ik idd heel vaak! Veel islamitische meisjes die ik ken hebben echt een gigantisch negatief beeld van mannen. Ze spreken ook echt bijna met walging over mannen, alsof het waardeloze creaturen zijn waar echt helemaal niks goeds van te verwachten valt. Dat vind ik altijd zo erg om te horen!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
anoniem
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mei 01, 2009 5:36 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door anoniem »

Beste Dutch,

Eindelijk een reactie waar ik iets aan heb (ook eerdere reacties van Ariel waren trouwens prima) !
Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen; ga ik verder met hem of niet. Nu ik jouw verhaal heb gelezen lijkt het beter om te scheiden..Maar aan de andere kant, het is ECHT een leuk mens. In zijn familie zie ik geen verschil tussen jongens en meisjes. Zijn oudere broer heeft een dochter en een zoon. Hij onderneemt allerlei leuke dingen met haar. Super leuk en normaal. Dan heeft mijn man ook nog een oudere zus, zij draagt geen hoofddoek. Mijn man heeft in zijn vriendenkring geen moslims, hij gaat met Nederlanders om. Hij is in zijn doen en laten dan ook echt westers. Maar ja, over de 2 dingen die hij eist (zie mijn eerste bericht) kan ik niet gelukkig mee zijn. Puur omdat ik weet dat ik mijn hele leven ongemakkelijk zal voelen door schaamte. Wil dat kinderen hun eigen keus kunnen maken. Hiermee zeg ik al voldoende, en toch...
Ik wil je in ieder geval bedanken voor je verhaal. Ben je trouwens nog met je man of ben je gescheiden?

Tegen anderen willen ik zeggen: Ik was niet hier om verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen! Zoals ' eigen schudl, dikke bult' ...! Belachelijk vond ik dat! Ja, misschien hadden wij het eerder moeten bespreken voordat we trouwden, maar in zoveel relaties komt het voor: liefde maakt blind. In mijn werk kom ik dagelijks Nederlandse stellen tegen die kinderen hebben en gaan scheiden. Beetje lullig en kinderachtig om dan te zeggen: Eigen schuld, dikke bult!

Ik heb me hier aangemeld om verhalen zoals die van Dutch tegen te komen, verhalen die me kunnen helpen bij mijn beslissing.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

anoniem schreef:
Tegen anderen willen ik zeggen: Ik was niet hier om verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen! Zoals ' eigen schudl, dikke bult' ...! Belachelijk vond ik dat! Ja, misschien hadden wij het eerder moeten bespreken voordat we trouwden, maar in zoveel relaties komt het voor: liefde maakt blind. In mijn werk kom ik dagelijks Nederlandse stellen tegen die kinderen hebben en gaan scheiden. Beetje lullig en kinderachtig om dan te zeggen: Eigen schuld, dikke bult!

.
Sorry anoniem. We hebben je topic weer misbruikt. Ik ga hem opschonen.
Wat betreft de "eigen schuld, dikke bult' post.. Die komt van een Moslima. ( zucht)

Ik wens je sterkte in je besluit. Het is een heel moeilijke beslissing die je moet nemen. Heb je er wel eens over nagedacht om desnoods via de notaris een document op te stellen waarin je beschrijft hoe jij de opvoeding van je kinderen ziet, en dat ze hun eigen keuze moeten maken in dit leven, en waar je beide aan moet houden ? Ik weet alleen niet of dat kan. Misschien wil jouw man jou ook niet kwijt, en gaat hij daar mee akkoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door sunshine »

anoniem schreef:Beste Dutch,

Eindelijk een reactie waar ik iets aan heb (ook eerdere reacties van Ariel waren trouwens prima) !
Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen; ga ik verder met hem of niet. Nu ik jouw verhaal heb gelezen lijkt het beter om te scheiden..Maar aan de andere kant, het is ECHT een leuk mens. In zijn familie zie ik geen verschil tussen jongens en meisjes. Zijn oudere broer heeft een dochter en een zoon. Hij onderneemt allerlei leuke dingen met haar. Super leuk en normaal. Dan heeft mijn man ook nog een oudere zus, zij draagt geen hoofddoek. Mijn man heeft in zijn vriendenkring geen moslims, hij gaat met Nederlanders om. Hij is in zijn doen en laten dan ook echt westers. Maar ja, over de 2 dingen die hij eist (zie mijn eerste bericht) kan ik niet gelukkig mee zijn. Puur omdat ik weet dat ik mijn hele leven ongemakkelijk zal voelen door schaamte. Wil dat kinderen hun eigen keus kunnen maken. Hiermee zeg ik al voldoende, en toch...
Ik wil je in ieder geval bedanken voor je verhaal. Ben je trouwens nog met je man of ben je gescheiden?

Tegen anderen willen ik zeggen: Ik was niet hier om verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen! Zoals ' eigen schudl, dikke bult' ...! Belachelijk vond ik dat! Ja, misschien hadden wij het eerder moeten bespreken voordat we trouwden, maar in zoveel relaties komt het voor: liefde maakt blind. In mijn werk kom ik dagelijks Nederlandse stellen tegen die kinderen hebben en gaan scheiden. Beetje lullig en kinderachtig om dan te zeggen: Eigen schuld, dikke bult!

Ik heb me hier aangemeld om verhalen zoals die van Dutch tegen te komen, verhalen die me kunnen helpen bij mijn beslissing.
Anoniem, ik ben een halfbloedje (vader is gematigd moslim, moeder is agnost). Wij zijn opgevoed zodat we zelf kunnen kiezen wat er het beste bij ons past. Niemand is moslim geworden. Moet wel zeggen dat het moeilijk is voor mijn vader naar de buitenwereld toe. Zij veroordelen hem. Hij is een slechte vader omdat zijn kinderen geen moslim zijn. Maar wij (de kinderen) zijn hem dankbaar dat we altijd hebben mogen kiezen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Chaimae »

anoniem schreef:

Tegen anderen willen ik zeggen: Ik was niet hier om verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen! Zoals ' eigen schudl, dikke bult' ...! Belachelijk vond ik dat! Ja, misschien hadden wij het eerder moeten bespreken voordat we trouwden, maar in zoveel relaties komt het voor: liefde maakt blind. In mijn werk kom ik dagelijks Nederlandse stellen tegen die kinderen hebben en gaan scheiden. Beetje lullig en kinderachtig om dan te zeggen: Eigen schuld, dikke bult!
Dat is het toch ook? Of ga jij je nu zielig in een slachtofferrol wentelen? Als je op voorhand al weet dat je op dit soort problemen zal stuiten, waarom begin je er dan aan? Wie een hond wil slaan, heeft licht een stok gevonden. Wat is je alibi? Verblindt door verliefdheid? Wake up, meid, want je hebt gewoon een schop onder je kont nodig. Mijn advies naar jou toe, is om dit te bespreken met je ouders, die kunnen je immers goed advies geven. (en hebben het op de één of andere manier altijd bij het rechte eind)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
anoniem
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mei 01, 2009 5:36 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door anoniem »

Nee Chaimae, ik ben hier niet om zielig te doen! Misschien moet je beter lezen: ik ben hier om verhalen van anderen te horen, zodat ik een VOOR MIJ een juiste beslissing te maken!
Volgens mij weet jij helemaal niet waar mijn onderwerp over gaat en kan je je er beter niet mee bemoeien! Begrijp dat je zelf moslima bent, je voelt je zeker aangesproken !!!!!! Ik heb NIETS aan jouw reactie, dus stop er maar mee!

Sunshine, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het bij ons ook zo zal lopen.

Ariel, ik heb nog niet eerder aan een notaris gedacht, kan volgens mij ook niet...MAAAAR we gaan binnenkort wel samen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een (relatie)therapeut. Nou, da's ook al wat! Eerst wilde hij daar niets van weten, maar hij gaf vanochtend aan dat hij dat wel wilt doen, omdat hij me echt niet kwijt wil. Goed he? Misschien komen we er toch uit.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door sunshine »

anoniem schreef:Nee Chaimae, ik ben hier niet om zielig te doen! Misschien moet je beter lezen: ik ben hier om verhalen van anderen te horen, zodat ik een VOOR MIJ een juiste beslissing te maken!
Volgens mij weet jij helemaal niet waar mijn onderwerp over gaat en kan je je er beter niet mee bemoeien! Begrijp dat je zelf moslima bent, je voelt je zeker aangesproken !!!!!! Ik heb NIETS aan jouw reactie, dus stop er maar mee!

Sunshine, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het bij ons ook zo zal lopen.

Ariel, ik heb nog niet eerder aan een notaris gedacht, kan volgens mij ook niet...MAAAAR we gaan binnenkort wel samen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een (relatie)therapeut. Nou, da's ook al wat! Eerst wilde hij daar niets van weten, maar hij gaf vanochtend aan dat hij dat wel wilt doen, omdat hij me echt niet kwijt wil. Goed he? Misschien komen we er toch uit.
Kom je niet vaak tegen een Moslim die instemt om naar een relatietherapeut te gaan.
Laatst gewijzigd door sunshine op di mei 05, 2009 6:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

anoniem schreef:
Ariel, ik heb nog niet eerder aan een notaris gedacht, kan volgens mij ook niet...MAAAAR we gaan binnenkort wel samen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een (relatie)therapeut. Nou, da's ook al wat! Eerst wilde hij daar niets van weten, maar hij gaf vanochtend aan dat hij dat wel wilt doen, omdat hij me echt niet kwijt wil. Goed he? Misschien komen we er toch uit.
Heel erg fijn anoniem. Ik wens jullie beide heel veel succes toe. Ik hoop echt dat het goed komt, maar pas wel op dat jij je niet onder laat sneeuwen door de therapeut. Therapeuten zijn meestal geiten wollen sokken types die zich het meest aangetrokken voelen tot de zwakke verdrukte medemens( lees moslims). Sta op je strepen, en vecht als een vrouw voor je eigen rechten en de rechten van je eventuele kinderen.
Wie weet meisje... Liefde overwint alles.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Chaimae »

anoniem schreef:Nee Chaimae, ik ben hier niet om zielig te doen! Misschien moet je beter lezen: ik ben hier om verhalen van anderen te horen, zodat ik een VOOR MIJ een juiste beslissing te maken!
Volgens mij weet jij helemaal niet waar mijn onderwerp over gaat en kan je je er beter niet mee bemoeien! Begrijp dat je zelf moslima bent, je voelt je zeker aangesproken !!!!!! Ik heb NIETS aan jouw reactie, dus stop er maar mee!

Sunshine, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het bij ons ook zo zal lopen.

Ariel, ik heb nog niet eerder aan een notaris gedacht, kan volgens mij ook niet...MAAAAR we gaan binnenkort wel samen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een (relatie)therapeut. Nou, da's ook al wat! Eerst wilde hij daar niets van weten, maar hij gaf vanochtend aan dat hij dat wel wilt doen, omdat hij me echt niet kwijt wil. Goed he? Misschien komen we er toch uit.
Waarheid is hard? Waarheid verwekt haat bij je. Enne, wat heeft mijn waarheidsbevinding hier nou mee te maken? Dat staat buiten kijf, gedrocht. Het feit dat je gelijk al mijn religie aanhaalt, zegt maar weer eens dat jij maar wat aan het bleren bent. Nogmaals, brei er een einde aan nu het nog kan, want twee religies op één kussen, daar slaapt de duivel tussen. En als je dat niet kan, dan moet je maar een einde aan je leven maken. Kan ook nog?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie