Bekeerd in Elspeet

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Ariel

Bekeerd in Elspeet

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 27, 2009 2:17 am

Dit kind is het prototype van een bekeerling. Niet begrepen thuis, en een zwak karakter. Ze heeft regels nodig om een goed mens te kunnen zijn.

Ook gebruikt ze de stereotype antwoorden van alle bekeerde meisjes.. Het lijkt wel of bekeerde Moslima’s een chip ingebracht wordt, zodat ze allemaal zonder uitzondering de zelfde antwoorden kunnen geven.

Dat haar wens om naar Saoedi-Arabië te verhuizen of dat ze snel als Moslima mag sterven verwezenlijkt zal worden.

Bekeerd in Elspeet

Het christelijk geloof gaf haar niet langer wat ze nodig had. Dus begon Helma Frens (17) een zoektocht langs de wereldreligies. Uiteindelijk belandde zij bij de islam en vond wat ze zocht. Bekeren was toen een kwestie van tijd en durf.

In Elspeet, een klein reformatorisch dorp op de Veluwe, fietst Helma Frens (17) met een hoofddoek op haar hoofd en verhullende kleding. Ze is de enige moslim in het dorp. Dagelijks wordt ze aangestaard en nageroepen als ze zich op straat vertoont. Toch gaat ze door, overtuigd van de waarheid van de islam. Ze voelt zich naar eigen zeggen gelukkiger dan ooit.

Aan de rand van Elspeet doet de 17-jarige Frens in een cafetaria haar verhaal. Bewust niet in het centrum want dat levert te veel blikken op. „Ze noemen me broodje shoarma en schelden met ’jihad’”, vertelt de studente maatschappelijke zorg. Ze heeft een verlegen gezicht, maar zodra ze over haar bekering tot de islam praat, lichten haar ogen op en valt de verlegenheid weg.

Anderhalf jaar geleden werd ze moslim. Opmerkelijk, gezien haar christelijke, hervormde achtergrond. Van kinds af aan ging ze elke zondag met haar ouders naar de hervormde kerk. Zelf las ze vaak in de Bijbel en bad ze tot God.

Toch voelde ze zich niet vertrouwd met het christelijk geloof. Toen ze op haar vijftiende depressief werd en ze steun in het christelijk geloof wilde zoeken, ontstonden er twijfels. „Ik vond zoveel tegenstrijdigheden in de Bijbel dat ik me begon af te vragen of alles wel klopte.” Frens besloot daarom verder te kijken dan het christendom. Nadat ze alle wereldgodsdiensten met elkaar had vergeleken, voelde ze zich het meest aangetrokken tot de wereld van de islam.

Zodra ze de Koran in handen kreeg en het heilige boek begon te lezen, wist ze het zeker: de islam is het ware geloof. De structuur van het vijf keer per dag bidden en het feit dat de moskeedeuren elke dag openstaan, in tegenstelling tot de kerk, spraken haar aan. In de islam kon ze praktiseren, veel meer dan in het christendom. „Je kunt één keer per week naar de kerk, maar meer kun je niet doen.” Door de Koran te lezen vond ze antwoorden op haar vragen. Antwoorden die ze naar eigen zeggen in de Bijbel niet kon vinden. „Ik heb vaak in mijn bed gehuild omdat ik bang was voor de dood. Er werd me ook niet echt verteld wat er met me zou gebeuren. Maar de islam is duidelijk over wie ik ben als ik dood ben. Ik vind daar echt rust in.”

Voor Frens was het vreemd om te ontdekken dat een ander geloof haar beter paste dan het christelijk geloof, omdat ze altijd zo is opgevoed.

Frens besloot dat ze zich zo snel mogelijk wilde bekeren. Maar wat zouden haar ouders hiervan vinden? In het begin deed ze alles stiekem. Op de momenten dat haar ouders niet thuis waren, trok ze zich terug naar haar kamer om de islamitische gebeden uit te spreken. Als ze een gebed miste wachtte ze ’s avonds tot haar ouders sliepen en haalde dan alles in. Ze verstopte sjaaltjes in de bh’s in haar kledingkast om toch met een bedekt hoofd haar gebeden te kunnen doen. Elke gelegenheid die zich voordeed, greep ze aan om een gebed op te zeggen. In de wc van de trein deed ze stiekem haar hoofddoek op om vervolgens in Harderwijk in de moskee te gaan bidden.

Ook de ’shahadah’ (de geloofsgetuigenis en eerste zuil in de islam) zegde ze stiekem op in haar kamer. Een Marokkaanse vriendin leerde haar de woorden in het Arabisch op te zeggen: ’Ash hadu anlaa ilaaha illallaahu wa ash hadu anna muhammadar-rasulallah’. (Ik getuig dat er geen andere god bestaat dan God en ik getuig dat Mohammed de Gezant van God is.)

Het betekende voor Frens haar officiële bekering. „Op 12 januari 2008”, zegt ze met een grote glimlach op haar gezicht. Omdat Frens destijds nog geen hoofddoek droeg, wilde ze eerst nog met de ’shahadah’ wachten. Maar een vriendin, ook een Nederlandse bekeerling, raadde haar dit af. „Ze zei dat ik het beter wel kon doen, want als je morgen sterft, sterf je in ieder geval als moslim.”

Frens ondervond veel steun van deze Nederlandse vriendin, die ook nog geen hoofddoek droeg. Samen droomden ze over de dag dat ze die wel zouden dragen en bemoedigden ze elkaar met de woorden dat Allah hen zou belonen voor hun geduld.

Enthousiast over haar nieuwe geloof wilde Frens haar bekering graag met haar ouders delen. Maar deze reageerden niet zoals ze had gehoopt en staken een stokje voor haar beslissing. Ze dwongen haar om naar de kerk te gaan en ze moest beloven te stoppen met haar islamitische rituelen. Uit angst voor ruzie beloofde Frens te stoppen met bidden en ging ze met haar ouders naar de kerk.

Maar ondanks haar belofte kon ze haar nieuwe geloof niet loslaten en ging ze door met haar gebeden en het lezen van de Koran. Dit zette de familierelatie op gespannen voet. Haar moeder kwam er al snel achter dat haar dochter nog steeds moslim was, doordat ze een smeekbedenboekje op haar kamer vond. „Ze werd daar heel boos om.”

De bom barstte toen ze een paar maanden geleden besloot een hoofddoek te dragen. „Ik ben toen een paar dagen het huis uitgegaan omdat er grote ruzie van was gekomen en ik in paniek raakte.” Wel belde ze in die tijd elke dag met haar ouders. Uiteindelijk gaven ze hun dochter toestemming de hoofddoek te dragen, waarop Frens besloot weer naar huis te gaan. „Het gaat nu beter. Voor mijn ouders is het ook moeilijk. Ik begrijp hen wel, maar ik hoop dat ze mij ook begrijpen. Je wilt allebei het beste voor elkaar.”

Met lood in haar schoenen fietste ze de eerste dag dat ze haar hoofddoek droeg naar de bushalte. Ze werd met argusogen bekeken, maar ze zette door. Ze neemt haar dorpsgenoten niets kwalijk, omdat ze volgens Frens niets van de islam weten, doordat ze alleen dingen op tv zien en bang zijn voor het onbekende. De meeste inwoners van haar dorp groeten haar nog wel, anderen zijn daarmee gestopt. „Ze kijken de andere kant op.

Vrienden heeft ze niet in Elspeet, maar ze voelt zich naar eigen zeggen niet eenzaam. En gelukkiger dan ooit, nu ze Allah heeft leren kennen. Zo’n beetje elke vrijdag bezoekt ze een moskee in Harderwijk. Daar wordt ze gastvrij door de vrouwen ontvangen. „In de islam helpt iedereen elkaar. Er is veel meer zuster- en broederschap dan in het christendom.” Momenteel heeft Frens vooral islamitische vrienden onder wie een andere Nederlandse bekeerling met wie ze regelmatig belt.

Niemand in het dorp heeft haar ooit de vraag gesteld waarom ze moslim is geworden, behalve een collega van het werk. „Mensen zijn hier heel erg bezig met wat anderen van hen vinden. Als je dan iets afwijkt, hoor je niet meer bij Elspeet.”

Op haar werk, een restaurant in Elspeet, voelt ze zich wel geaccepteerd. Omdat ze vanwege haar moslimzijn geen alcohol meer drinkt en ook niet wil schenken, mocht ze van haar bazin in de keuken gaan werken. Volgens Frens vonden haar collega’s het wel lastig om te zien hoe ze veranderd is. Van een meisje met dikke lagen make-up en strakke kleding naar een volledig bedekte gesluierde moslim met een naturel gezicht. Ze noemt make-up en het dragen van een hoofddoek tegenstrijdig. Ze bedekt zichzelf zodat mannen geen ’vieze gedachten’ over haar kunnen hebben. „Vroeger voelde ik me vies als een man naar me keek, maar nu ben ik anoniem.”

Volgens Frens heerst er in haar omgeving een grote onwetendheid over de islam. Zo vroeg een dominee haar over de telefoon of ze nu ook bij ’die terroristen’ hoort vanwege haar islamitische geloof. „Dat vind ik wel een belediging.” Op de begrafenis van haar opa droeg ze een zwarte hoofddoek wat leidde tot verdeelde reacties. De dominee gaf haar toestemming deel te nemen aan de begrafenis omdat ze wel een hoofddeksel droeg en een vrouw als ze bidt bedekt moet zijn. Een oude vrouw reageerde vol medelijden met ’arm kind’. Frens noemt die reactie pure onwetendheid. „Mensen hier denken dat ik onderdrukt word omdat ik een hoofddoek draag, terwijl dat helemaal niet zo is.”

Soms levert die onwetendheid ook lachwekkende taferelen op. Tijdens de vossenjacht in Nunspeet, een opsporingsspel waarbij kinderen verklede personen moeten aanwijzen, werd haar bijvoorbeeld gevraagd: ’Ben jij een vos?’.

Ondanks al het commentaar houdt ze haar rug recht en zegt ze zich gelukkig te voelen. Ze voelt geen verantwoording tegenover haar dorpsgenoten, maar heeft wel begrip voor hun reactie. „Voor hen ben ik echt een verrader, want ik ben een Nederlander die moslim is geworden.”

Tijdens haar middelbareschoolperiode in Elburg vroegen klasgenoten haar regelmatig: ’Hoe kun je nu moslim zijn, je bent toch Nederlands?’ Maar volgens Frens heeft geloof helemaal niets met afkomst te maken. Om vervelende reacties van haar toenmalige Nederlandse vriendinnen te voorkomen, probeerde ze haar moslim zijn tevergeefs geheim te houden. Ze kreeg er veel ’gezeur’ mee en werd uitgedaagd door meisjes die voor de grap met een hoofddoek op school rond gingen lopen. „Ik zat op een rot-school.”

De pesterijen hebben Frens niet uit het veld weten te slaan. Met opgeheven hoofd fietst ze nog elke dag gesluierd door haar dorp. Wel zou ze het liefst verhuizen naar een islamitisch land, zoals Saoedi-Arabië en wil ze graag haar ’hadj’ (pelgrimstocht naar Mekka en tevens de vijfde zuil in de islam) maken. Daar hoeft ze zich niet voor haar bekering te verantwoorden en denkt ze zich meer thuis te voelen. „Ik kan niet veranderen en ik hoop als moslim te sterven.”

Over het precieze aantal Nederlanders die zich tot de islam hebben bekerd is weinig bekend. Volgens een schatting van het CBS telde Nederland in 2006 twaalfduizend Nederlandse moslims. De achtergronden van deze bekeerlingen is niet bekend en niet opgenomen in het onderzoek.

Vanessa Vroon van de Universiteit in Amsterdam deed onderzoek naar Nederlandse vrouwen die zich bekeerd hebben tot de islam. Ze interviewde twintig vrouwen in Amsterdam met zowel een christelijke achtergrond als een niet-religieuze achtergrond. Vroon concludeert dat moslimvriendinnen vaak antwoorden hebben op existentiële vragen waar christelijke vriendinnen het antwoord schuldig moeten blijven. Dit gegeven zou bijdragen aan de keus om van het christelijk over te stappen naar de islam.

http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... tml?part=1
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Re: Bekeerd in Elspeet

Berichtdoor Manon » Ma Jul 27, 2009 10:32 am

Ik heb veel bedenkingen bij dat verhaal.

Ze was al depressief maar volgens mij is dat kind gewoon puberaal gek. Ik geloof dat ze daar een medische term voor hebben.

Graag had ik trouwens geweten wàt haar nu juist in het hiernamaals te wachten staat, want ik weet enkel dat Mohammed de hel heeft bezocht en die zat toch weldegelijk vol met vrouwen die niet dankbaar genoeg waren geweest tegenover hun echtgenoot! Dus wat ze dààr nu zo verheffend in vindt is me een raadsel, dan toch nog liever rijstpap met gouden lepeltjes.
Het is ook wel opvallend dat men gemakkelijk overstapt van de ene strikte religie naar de andere nog striktere religie: toch duidelijk dat die religieuze toestanden zware hersenbeschadiging veroorzaken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 27, 2009 11:42 am

Oh wat zou ik dit kind graag op het forum willen hebben. Liever nog zou ik met haar de nodige gesprekken willen voeren. Het is triest dat er zo weinig mensen iets van Islam af weten. Zeker in dat soort dorpjes. Zelfs dominees hebben Islam niet bestudeerd. Die man had niet moeten vragen of ze nu bij ’die terroristen’ hoort , maar hij had haar moeten duidelijk maken hoe de Islamitische hel er uit ziet. Ik weet dat de gereformeerde bond hel geen pretje is om eeuwig in te verblijven, maar de Islamitische hel is nog 10 keer zo erg.
Achterlijk trouwens dat ze nu rust vindt in het feit dat ze nu weet wat er met haar gebeurd als ze dood is. In plaats van rust zou nu meer angst moeten hebben. Als je een goed mens bent dan krijg je een wijd graf van de engelen, maar oh, wee als je iets gedaan hebt wat Allah niet zint.

Vooruit maar.. Nog een keer. Misschien leest iemand die zich wil bekeren tot islam deze post, en dan weet diegene wat hem of haar te wachten staat als hij allah niet gehoorzaamt.

En voorwaar, wanneer de ongelovige dienaar (en in een andere overlevering: de zondige dienaar) op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, dalen er strenge en meedogenloze Engelen vanuit de hemel op hem neer, met zwarte gezichten. Zij hebben een dik, harig kleed vanuit het Vuur bij zich, en gaan om hem heen zitten zover zijn blik reikt. Daarna komt de Engel des Doods, gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: "O verdorven ziel! Kom naar buiten, naar de Toorn en Woede van Allah."

Dan verspreidt de ziel zich in zijn lichaam, waarop hij (de Engel des Doods) deze eruit rukt zoals een spies met vele haakjes uit natte wol wordt gerukt, waardoor de aders en de zenuwen hiermee kapot worden getrokken. Dan vervloekt elke Engel tussen de hemel en de aarde en elke Engel in de hemel hem, en worden de poorten van de hemel gesloten. Van elke poort smeken diens Engelen Allah aan dat zijn ziel niet via hen opstijgt.

Wanneer hij (de Engel des Doods) de ziel neemt, laten de Engelen deze geen ogenblik in zijn hand. Zij nemen de ziel en wikkelen deze in het dikke, harige kleed. En hij verlaat deze wereld als de meest walgelijke stank van een kadaver die op het aardoppervlak te vinden is.

Dan stijgen de Engelen op met de ziel, en telkens wanneer zij langs een groep Engelen komen, vragen deze: "Wie is deze verdorven ziel?!" Zij antwoorden: "Die en die, zoon van die en die," met de slechtste namen waarmee hij in de wereld genoemd werd. Dan komen zij aan bij de laagste hemel en vragen of de poort voor hem geopend wordt, maar deze wordt niet voor hem geopend."
Toen las de Boodschapper van Allah – sallallahoe ‘alayhi wa sallam:
De poorten van de hemel worden voor hen niet geopend en zij zullen het Paradijs niet betreden, totdat de kameel door het oog van de naald gaat

"Dan zegt Allah – de Almachtige en Majesteitelijke: "Schrijft zijn Boek in Siddjien, in de laagste aarde 6."

Vervolgens zal er gezegd worden: "Brengt Mijn dienaar terug naar de aarde, want Ik heb hen beloofd dat Ik hen daaruit geschapen heb, hen daarin zal terugbrengen en hen daaruit een andere keer zal opwekken."

Dan wordt zijn ziel uit de hemel gesmeten, totdat deze in zijn lichaam valt."
Vervolgens las de Profeet – sallallahoe ‘alayhi wa sallam:

En wie deelgenoten aan Allah toekent: het is alsof hij uit de hemel is gevallen en de vogels hem weggrissen, of dat de wind hem naar een afgelegen plek heeft geblazen.

Dan zal zijn ziel in zijn lichaam worden teruggekeerd, en voorwaar, hij zal de voetstappen van zijn metgezellen horen wanneer zij hem verlaten

Dan komen er twee afgrijselijke Engelen tot hem, waarop zij hem berispen en hem laten zitten. Vervolgens vragen ze hem: "Wie is jouw Heer?" Hij zal zeggen: "Haah haah! Ik weet het niet!" Dan vragen ze hem: "Wat is jouw religie?" Hij zal zeggen:
"Haah haah! Ik weet het niet!" Dan vragen ze hem: "Wat zeg je over deze man die naar jullie gezonden werd?" Maar hij zal zijn naam niet kennen, waarop er gezegd wordt: "Mohammad!" Hij zal zeggen: "Haah haah! Ik weet het niet! Ik hoorde het de mensen zeggen!" waarop er gezegd wordt: "Jij weet niet, noch heb je gelezen."

Dan zal een Oproeper vanuit de hemel roepen: "Hij heeft gelogen. Spreidt dan voor hem uit (met een kleed) van het Vuur en opent voor hem een deur naar het Vuur." Dan komt de hitte en een hete wind van het Vuur tot hem, en wordt zijn graf voor hem vernauwd, totdat zijn ribben in elkaar steken.

Vervolgens komt er een man met een lelijk gezicht, lelijke kleding en een stinkende geur tot hem, en zegt: "Wees getreurd met datgene wat jou smart, dit is jouw dag die jou beloofd werd." Hij (de dode) zegt dan: "En jij, moge Allah jou het slechte verkondigen. Wie ben jij? Jouw gezicht is een gezicht dat enkel met het slechte komt!" Hij zal antwoorden: "Ik ben jouw verdorven daden. Bij Allah, ik ken je slechts als iemand die de gehoorzaamheid aan Allah vermeed en zich haastte in Zijn ongehoorzaamheid. Moge Allah je dus met het slechte belonen!"

Dan wordt er een blinde, dove, stomme (Engel) over hem aangesteld met in zijn hand een grote hamer: als een berg daarmee geslagen zou worden, dan zou deze (berg) zand worden. De Engel zal hem één keer slaan, waarop hij zand wordt. Dan laat Allah hem terugkeren in zijn oude staat, waarop de Engel hem nog een keer slaat en hij (de dode) zo hard zal schreeuwen dat alles hem hoort, behalve de mensen en de djinn 7.
Dan wordt er voor hem een deur naar het Vuur geopend en een kleed van het Vuur uitgespreid, waarop hij zal zeggen: "Mijn Heer! Laat het Uur niet vallen!"

Gezellig verhaal, niet waar?
Grappig dat Moslims de kameel en het oog van de naald er ook nog even bijhalen. Dat komt uit de bijbel.
Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke in het Koninkrijk Gods inga.

Leuk he...Om mensen zo te indoctrineren en bang te maken voor de hel. Echt liefdevol.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Jul 27, 2009 12:24 pm

Ik kan er niet meer mee zitten en heb totaal geen medelijden met dit domme wicht (en soortgenoten).

Dit zijn mensen die niet zelfstandig kunnen en willen zijn.
Vroeger ging dit soort meisjes heel jong trouwen (al of niet door zwanger te worden) en nu gaan ze (bij gebrek aan jongens die op hun 16e willen trouwen en de opkomst van de pil/condoom) zich aansluiten bij een religie .
Bij beide zijn ze onder de pannen en wordt er voor ze beslist.

Het is niet anders en ik wens ze een LANG leven toe in SA.
Amorele atheistische nitwit

zakaria/sjoerd

Berichtdoor zakaria/sjoerd » Ma Jul 27, 2009 5:30 pm

Selam aleikoem mensen,

wat hoor ik hier enkel haatdragende reacties op een meisje die een dom wicht zou zijn.
Zouden jullie de moed hebben om tegen je familie in te gaan, met als gevolg grote ruzies en de kans dat je uit de familie wordt gezet?
Zouden jullie de moed hebben om met hoofddoek over straat te lopen en elke dag die negatieve reacties aan te moeten horen??
Zouden jullie de moed hebben om zelfs bij je werkgever aan te geven liever geen alcohol te schenken, met de kans op het verliezen van je baan in deze economische crisistijd$?

Op deze vraag hoef ik geen antwoord te hebben, maar denk er gewoon is over na.....

Deze meid is van een meisje met veel make up over gegaan tot het islamitische geloof waarbij een hoofddoek thuishoort, vanuit haar overtuiging. Om dit stand te laten houden heeft ze veel offers moeten brengen en zullen er nog veel komen. Meiden die echte domme wichten zouden zijn, zouden voor de makkelijkste oplossing gaan. Op dit punt spreek ik iedereen tegen, die beweert dat ze dom zou zijn en labiel zou zijn. Het getuigt van een juist hele sterke persoonlijkheid om zelfs je familie op de 2e plek te zetten en je geloof op de 1e. Ik denk dat de menige lezer zowel joden, christenen en moslims hier een voorbeeld aan moest nemen. De profeet Abraham (Ibrahim) -vrede zij met hem- heeft hetzelfde gedaan en tegen zijn ouders ingegaan die meerdere goden aanbaden. Ook heeft hij zijn oudste zoon willen slachten om 'slechts' God te kunnen aanbidden en Hem te gehoorzamen. Hij is veel verder gegaan dan deze meid.... Was hij ook labiel en alles wat jullie over haar schreven??? Of was dat opeens 'anders'??

Wij als moslims geloven dat de enige reden dat wij hier op aarde zijn.... is om Allah (swt) te aanbidden. Aanbidding kan in vele vormen. Als je dat als uitgaanspunt neemt en dat bij alles wat je doet in je gedachten houd, zullen jullie de denkwijze van moslims beter kunnen begrijpen.

Alles wat dit meisje doet, doet ze om Allah (swt) te kunnen aanbidden en niet om haar persoonlijke wereldse belangen na te streven. Ook in de bijbel dient een vrouw zich te bedekken. Jammer dat dat niet meer word gepraktiseerd. Alle volkeren dient het mannelijk geslacht besneden te worden. Alle volkeren die dit niet doen, zullen door God worden vervloekt. Dit staat in jullie eigen bijbel. Jammer dat dit wederom niet word gepraktiseerd. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar anyway.... Voordat we gelijk weer 10 nieuwe gesprekken beginnen, laat ik het hierbij. Ik hoop op serieuze reacties en geen reacties van kleine kinderen die niet met argumenten komen, behalve om deze meid labiel te noemen of wat dan ook.

Groeten van een bekeerde Nederlander (27 jaar) :smile:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 27, 2009 5:47 pm

Hallo Sjoerd,
Welkom op het forum.
Ik neem aan dat je geen bezwaar hebt als ik je Hollandse naam gebruik?

Of ik de moed zou hebben om tegen mijn familie in te gaan, of een smartlap om mijn hoofd te binden, of bij mijn werkgever aan te geven liever geen alcohol te schenken ?
Als ik voor Islam zou gaan dan zou ik die moed hebben vermoed ik.
Maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om Moslim te worden, dus die moed heb ik niet nodig.

Was jij ook voor dit meisje opgekomen ( dat opgegroeid is in een zeer Christelijke familie ) als ze verkondigd had dat ze lesbisch was en samen ging wonen of zelfs ging trouwen met haar vriendin?
Was jij voor haar opgekomen als ze thuis verteld had dat ze atheïst geworden was?
Dat is ook moeilijk in zo,n gezin of dorp. Geloof mij maar.

Ik denk het niet Sjoerd. Jij komt nu voor haar op omdat ze dezelfde stap genomen heeft als jij. Een beetje hypocriet is dat wel naar mijn idee, maar ach kom, ik neem het je niet kwalijk.

Wat is er mis met een bekeerling. Dat ga ik je haarfijn uitleggen.

De meeste Nederlanders die zich tot de islam hebben bekeerd, deden dat na een persoonlijke crisis, of via een moslim-geliefde. Dat is een algemeen feit. Ik vermoed dat er nog geen serieus onderzoek naar bekeerlingen gedaan is, of het bestaat wel, maar dan heb ik dat onderzoek nog niet gelezen . Ik trek mijn conclusie uit het lezen van heel veel bekeringsverhalen, en in al deze verhalen kom ik het volgende tegen.

Een bekeerling denkt dat Islam de oplossing is voor de geestelijke en morele problemen waarmee hij worstelt . Islam is hun laatste strohalm.

Een bekeerling voelt zich aangetrokken tot Islam omdat ze er een onbuigzaamheid in zien die ze bij andere geloven niet vinden. Ze worden aangetrokken door een compromisloos geloof omdat ze opgegroeid zijn in een samenleving die van compromissen aan elkaar hangt. Die samenleving kunnen ze dus niet aan. De bekeerling heeft regels nodig waar hij/zij zich aan vast kan klampen. “Vertel me hoe ik moet leven om een goed mens te zijn, want zonder regels weet ik niet wat ik moet doen”

Islam slaagt er in om mensen in hun greep te krijgen die ernstige afwijkingen en tekortkomingen hebben. Vandaar dat veel gevangenisboeven en labiele personen zich tot Islam aangetrokken voelen. Kijk maar eens naar de Belgische vrouw Muriel D …die in 2005 naar Irak ging om haar op te blazen. Zomaar even een voorbeeld.

Een bekeerde moslim heeft zijn verstand op nul gezet, en volgt alleen nog maar blindelings de wetten en regels van Islam . Ze hoeven niet meer na te denken, en dat vinden ze prettig.

Conclusie…
Bekeerlingen tot Islam zijn zwakke mensen die het leven zonder steun en voorgeschreven regeltjes niet aan kunnen.

Het heeft dus niks met kracht te maken Sjoerd. Jammer voor jou, maar helaas, ik kan het niet leuker voor je maken.
Maar vertel eens. Heb jij ook zo'n moeilijk weg moeten doorgaan , en waarom ben jij Moslim geworden?

Vriendelijke groet.
Ariel ( kafir 62 jaar)

PS... Welke offers zal dit meisje nog meer moeten brengen? Naar dat antwoord ben ik erg benieuwd.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 27, 2009 6:11 pm

Ja leuk! ook welkom Sjoerd. Doe je even je uitleg in Welkom Nieuwe Forummers? Waarom je je bekeerde en hoe dat in zijn werk ging?

--------------------------------------------------

Het liefste wat zwaar puberale meisjes doen ik zo vierkant mogelijk ingaan tegen de standaard normen en waarden van hun ouders en het tweede liefste wat ze willen is dat ze zoveel mogelijk opvallen en dat iedereen het zoveel mogelijk over hen heeft, zodat ze midden in de belangstelling staan.
Weinigen slagen erin om zelfs de nationale kranten te halen.... Daarvoor moet je als enige in Elspeet je gaan bekeren tot islam en dan gaan mekkeren dat mensen je raar bekijken. In feite laat ze me denken aan de Britse komische serie "Little Britain" waar één van de figuren ook the "only homosexual in town" is and I'm proud of it.... zijn grootste probleem bestaat erin dat er NOG MEER homosexuals zouden komen...

Dit vind ik dus ook wel een leuke:

Op haar werk, een restaurant in Elspeet, voelt ze zich wel geaccepteerd. Omdat ze vanwege haar moslimzijn geen alcohol meer drinkt en ook niet wil schenken, mocht ze van haar bazin in de keuken gaan werken. Volgens Frens vonden haar collega’s het wel lastig om te zien hoe ze veranderd is. Van een meisje met dikke lagen make-up en strakke kleding naar een volledig bedekte gesluierde moslim met een naturel gezicht. Ze noemt make-up en het dragen van een hoofddoek tegenstrijdig. Ze bedekt zichzelf zodat mannen geen ’vieze gedachten’ over haar kunnen hebben. „Vroeger voelde ik me vies als een man naar me keek, maar nu ben ik anoniem.”

Vroeger voelde ze zich "VIES"? met al die lagen make-up als een man naar haar keek?
Nou, dringend toch nog minstens een jaartje naar de pissiater zou ik zeggen....

Nu is ze "ANONIEM"? héél Nederland kent haar nu begot! Dé bekeerlinge uit Elspeet! Straks komen de ramptoeristen naar haar kijken. :rongue:

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jul 27, 2009 6:21 pm

Sjoerd verwart moed met labiliteit en verstand. Dat zijn verschillende zaken. Het meisje heeft inderdaad wel een zekere hoeveelheid moed maar is toch dom en labiel. Het is hetzelfde soort mensen dat achter sekten aanholt. Dolende zielen dus.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jul 27, 2009 6:35 pm

Zouden jullie de moed hebben om tegen je familie in te gaan, met als gevolg grote ruzies en de kans dat je uit de familie wordt gezet?
Zouden jullie de moed hebben om met hoofddoek over straat te lopen en elke dag die negatieve reacties aan te moeten horen??
Zouden jullie de moed hebben om zelfs bij je werkgever aan te geven liever geen alcohol te schenken, met de kans op het verliezen van je baan in deze economische crisistijd

Aangezien het verhaal voor minstens de helft fake is zal dat met die moed wel hetzelfde zijn.

Het getuigt van een juist hele sterke persoonlijkheid om zelfs je familie op de 2e plek te zetten en je geloof op de 1e.

Neen, het tegendeel. Een zwakke, zieke persoonlijkheid. Zelfs voor een kind redelijk abnormaal.
Vraag mij hoe langer hoe meer af waarom Islam steeds opnieuw kinderen geweld aandoet. Ligt het aan Mohamed zijn kinderneukerij? Ligt het aan Sufistichter Rumi zijn verheerijking van pederastie met kleine jongetjes?
Al wat onschuldig is en zich niet kan verdedigen slaat Islam zijn klauwen heen uit.
Niets om fier op te zijn.

Ook heeft hij zijn oudste zoon willen slachten om 'slechts' God te kunnen aanbidden en Hem te gehoorzamen

Als alle boeken buiten de Koran Haram zijn, kan je niet sterk in begrijpend lezen zijn.
Het verhaal van Abraham gaat over het afschaffen van het mensenoffer. Wat zijn voorvaderen geloofden en hoeveel Goden ze aanbaden heeft er niets mee te maken. HEt heeft wel de insinuatie dat Abraham zijn voorvaderen mensen offerden.
Hoe komt het dat Mohammed deze verwerpelijker praktijk terug in ere gesteld heeft. Was hij ook een analfabeet die niet kon lezen.

Wij als moslims geloven dat de enige reden dat wij hier op aarde zijn.... is om Allah (swt) te aanbidden. Aanbidding kan in vele vormen.

Vooral zoals Rumi schrijft, de hoogste spirituele eenheid vind je in pederastie met kleine jongetjes. (Hafez schrijft dit ook)
Weet je als je de Kosmos opvult met jezelf blijft er enkel narcisme over.
Precies wat Allah voor Mohammedanen is. Een narcistische god voor narcistische volgelingen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jul 27, 2009 6:41 pm

Omdat ze vanwege haar moslimzijn geen alcohol meer drinkt

Op haar 15 en 1/2 heeft ze zich bekeerd.

Van een meisje met dikke lagen make-up en strakke kleding naar een volledig bedekte gesluierde moslim met een naturel gezicht.

Nogmaals, op haar 15 1/2 iheeft ze zich bekeerd.

Goed gebrainwasht om de klassieke Islamstellingen te herhalen.

mocht ze van haar bazin in de keuken gaan werken.

Als ze voor haar 17 in een bar werkt zou het heel raar zijn als ze al achter de toog alcohol staat te schenken. Volgens mij heeft ze nooit anders dan in de keuken gewerkt.
Studie, op haar 15 1/2 tot Islam bekeerd = geen studie meer nodig. Starten als een loser, typisch Mohammedanengedrag.

Vroeger voelde ik me vies als een man naar me keek, maar nu ben ik anoniem

Zoals ik in het vorige antwoord zei, Een narcistische god voor narcistische volgelingen.
Nog geen klein beetje mythomane volgelingen ook.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 27, 2009 6:50 pm

Een zwakke, zieke persoonlijkheid. Zelfs voor een kind redelijk abnormaal.
Vraag mij hoe langer hoe meer af waarom Islam steeds opnieuw kinderen geweld aandoet. Ligt het aan Mohamed zijn kinderneukerij? Ligt het aan Sufistichter Rumi zijn verheerijking van pederastie met kleine jongetjes?
Al wat onschuldig is en zich niet kan verdedigen slaat Islam zijn klauwen heen uit.
Niets om fier op te zijn.

Niet enkel kinderen. Ook duidelijk dementerende bejaarden menen ze te kunnen overtuigen.

voorbeeldje van zo'n "ongelooflijke" bekering.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jul 27, 2009 6:59 pm

Het is stuitend om te zien hoe islamisten iedereen (en vooral de geestelijk zwakkeren zoals jonge kinderen en demente bejaarden) de Islam door de strot proberen te rammen. :mad:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 27, 2009 7:26 pm

bfa schreef:Aangezien het verhaal voor minstens de helft fake is zal dat met die moed wel hetzelfde zijn.

Dit is ook een goeike:

Dagelijks wordt ze aangestaard en nageroepen als ze zich op straat vertoont.

en een paar paragrafen later:
De meeste inwoners van haar dorp groeten haar nog wel, anderen zijn daarmee gestopt. „Ze kijken de andere kant op.

:question: :redface:

naar boven

Berichtdoor naar boven » Ma Jul 27, 2009 7:41 pm

Veluwse meisjes. Een risicogroep..
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 27, 2009 8:34 pm

Manon schreef:Niet enkel kinderen. Ook duidelijk dementerende bejaarden menen ze te kunnen overtuigen.

voorbeeldje van zo'n "ongelooflijke" bekering.

:shock: Ongelofelijk.
Ik heb gelijk 1500 euro gestort. Ik gun die man zijn uitje. Ik ben alleen bang dat hij moeite zal hebben met het stenen gooien naar de duivel, en met de ritueel sa'i . Ik zie deze oude man niet zevenmaal tussen de heuvels heen en weer lopen. Zelfs niet met een rollator. :ohmy:

zakaria/sjoerd

Berichtdoor zakaria/sjoerd » Ma Jul 27, 2009 8:56 pm

Selam aleikoem mensen,

had niet verwacht zo veel reacties in zo'n korte tijd te krijgen.

Ik zal proberen om op de meeste punten in te gaan.

Ik heb expres mijn Nederlandse naam ook vermeld, aangezien er vaak nogal raar over word gedaan. Sjoerd is dus geen probleem en je kan me gewoon met deze naam aanspreken.

Op de vraag of ik voor haar op was gekomen als ze als ze lesbisch was of samen zou gaan wonen. Dit had ik uiteraard afgekeurt, ondanks haar geaardheid. Ook in de bijbel wordt dit verworpen en er zijn ook vanuit de bijbel verhalen genoeg waar de straf van God is gekomen over deze groep mensen die zich veelvudig schuldig aan maakte. Dit is een apparte kwestie, waarin vele meningen zijn. Net zoals de christenen over dit onderwep zelf ook van mening verschillen. Dit is een groot vraagstuk wat nu even tussendoor word gevraagt. Vandaar mijn korte antwoord hierop. Als je hier dieper op in wilt gaan, zal ik daar zeker in een apparte topic, onderbouwd op terugkomen.

Op de vraag of ik voor haar zou zijn opgekomen als ze atheïst zou zijn geworden, zou ik natuurlijk NEE zeggen. Dat wil niet zeggen dat ik haar veroordeel!!!!
Mensen kunnen om verschillende reden bekeren tot een ander geloof. Ik ben er mee eens dat het ook om verkeerde redenen word gedaan. Voor een vriendje etc.

Dat er veel bekeerden tot de islam bekeren nadat er een crisis in hun leven is gekomen, is vanuit islamitisch oogpunt begrijpelijk.
Islam heeft antwoorden op bepaalde vragen en negatieve gewoontes van mensen. In de koran en de soena (overlevering van de metgezellen van de profeet vzmh) worden antwoorden gegeven, waardoor iemand die in een crisis handvatten krijgt om haar of zijn leven weer op te pakken. Dat is een van de krachten die je uit de koran/islamitisch geloof kan halen.
Ik kom zelf uit een christelijk gezin, vroeger op een reformatorische school gezeten, een dominee in de familie en ben met de bijbel opgegroeid. Het is door de eeuwen heen al een feit dat geloven 'zieltjes' te winnen. alle kruistochten zijn met geweld gegaan. Amerika is uitgemoord en het christendom/katholicisme is ingevoerd. Hypocriet dat er dan met een wijzende vinger naar de islam word gekeken op dit punt. De meeste bekeerlingen putten hier kracht uit en wapens om hun levens weer op te pakken. Ook zijn er verhalen genoeg van mensen die bekeren tot het christendom nadat ze in de bak zijn beland. Een verschil hierin zie ik niet.

Over die Muriel D, ook dit is een heel gevoelig onderwerp en de meningen binnen de moslimgemeenschap zijn daar over verdeeld. Zelfdoding is verboden. Er zijn regels waar wij ons aan moeten houden als we op jihad gaan. Enkele voorbeelden: dood geen vrouwen, kinderen (tenzij zij jou kunnen doden), dood geen dieren, bomen, planten. Als iemand zich over wilt geven, dienen wij dit te accepteren. Als iemand een zelfmoordaanslag pleegt op zomaar een plek, veroordeel ik dat. Dit is mijn persoonlijke mening. Er wordt vaak gezegt dat er binnen de islam geen ruimte is om na te denken. Dit spreek ik ten zeerste tegen. Wat wel zo is dat wij regels hebben waar wij ons aan moeten houden. Ook christenen hebben regels gekregen, maar worden in de praktijk niet door praktiserende christenen gepraktiseerd. Daarnaast kunnen er verschillende interpretaties zijn over hoe bepaalde woorden zijn bedoelt. Alles dient onderbouwt te worden met koran versen en op de 2e plek de overleveringen.

Over de bewering dat bekeerlingen zwak zijn en zonder regels het leven niet aankunnen, ben ik het gedeeltelijk eens. Zwak vind ik een vaag begrip en is vanuit mijn standpunt gebaseerd op onwetenheid. De bewering dat wij het leven niet aankunnen zonder regels, beaam ik. Als je kijkt naar alleen Nederland.... hoeveel regels zijn er??? hoe groot is hier het alcoholprobleem??? Regels zijn nodig. Dat weet iedereen. Als jij je kinderen opvoed zonder regels, heb jij en je kind een probleem.

Op de vraag of ik een moeilijke weg heb gehad en hoe het is gekomen zal ik later op terugkomen.

Dat Abraham (Ibrahim) vrede zij met hem, zijn zoon moest slachten in opdracht van God staat vast. Ik denk dat uit deze gebeurtenis meerdere leerpunten uit getrokken kunnen worden. Een daarvan kan zeer zeker zijn dat menselijke offers niet meer toegestaan waren en verworpen moesten worden. Dit waren overigens met name meisjes die dat overkwam en niet de mannen, zoals in dit verhaal, maar als dit als leerpunt moest dienen, kan ik dat niet tegenspreken. Dat wil niet zeggen, dat mijn eerdere beweering niet juist kan zijn. Namelijk God te gehoorzamen. Op de bewering dat Mohammed (vzmh) dit opnieuw ingevoerd zou hebben klopt niet. Hij is degene die daar een einde aan maakte, aangezien de Arabieren hun dochters levend begroeven destijds.

en denken dat het een teken van onderdrukking is. Alhoewel ik niet kan tegenspreken dat sommige meiden het word opgedragen. Jammer dat hier altijd zo zwart wit over word gedacht. Er zit namelijk veel meer achter dan alleen maar onderdrukking. Het is als vader de plicht om je kinderen als moslim op te voeden. Indien een meisje een vrouw wordt (ongesteld word) dient ze haar aura te beschermen en te bedekken. De vader heeft tot haar huwelijk de plicht om hier op toe te zien. Ook dient alles wat je aan je godsdienst doet, vanuit je hart te komen. Dat zijn 2 gegevens. Je begrijpt dat de vader zijn dochter de hoofddoek draagt omwillen van de taak die God aan de vader heeft gegeven. Dit is een plicht voor elke moslimvader. Anderzijds komt het persoonlijke aspect van de vrouw aan bod. De enige reden dat wij hier zijn, is om God te aanbidden. Een meisje kan zich ertegen verzetten. Dat is haar persoonlijke keuze, maar wel in strijd met wat de islam zich voorschrijft. Ook deze verzetting komt voort uit een grote begeerte voor het korte wereldse leven. Haar vader maakt een keuze tussen God aanbidden en gehoorzamen of persoonlijke wensen van zijn dochter die het wereldse leven ambieert. Zijn keuze is dan al snel gemaakt. Maar nogmaals.. christenen dienen dit ook te doen.

Op het vraagstuk waarom islamtieten onze kinderen geweld aandoet:

In de westerse samenleving hebben wij een grens van 18 getrokken dat iemand volwassen is. Deze grens is sinds kort. Daarvoor was ee kind trouwrijp op het moment als ze ongesteld word. Dit is de grens die wij hier in Europa en Amerika sinds kort hebben vastgesteld, maar daarvoor werd altijd dezelfde grens als binnen de islam aangehouden. Hoe zit het met de priesters die jongetjes jarenlang hebben misbruikt????
Laat ik hier duidelijk over zijn. Dit is niet islamitisch en niet christelijk. Dit zijn mensen die op eigen titel hun ziekheid uiten. Dit heeft niks met geloof te maken. Niks met het christendom en niks met de islam. Een ware christen en een ware moslim, zal nooit deze dingen doen.

Graag zou ik de term: Mohammedanen niet meer zien, aangezien wij de islam volgen. Deze term doet ons geloof tekort en deze term is door niet moslims bedacht. Graag over islam of moslims praten ipv Mohammedanen. Bedankt voor het begrip. Ook vind ik het jammer dat er toch weer mensen zijn die met straattaal hier serieuze kwesties verpesten door niet met respect voor elkaar te praten. Ik zal dan op deze mensen niet meer ingaan, tenzij zij met respect kunnen debatteren.

Over de zogenaamde tegenstrijdigheden over hoe zij word behandeld, hoeft dit niet in strijd te zijn. Sommige mensen kunnen haar uitschelden, sommigen groeten en sommigen negeren. Als mensen dit al tegestrijdig vinden, kan ik de bijbel erbij halen en aardig wat punten aangeven waarin de bijbel tegenstrijdig is. Blijkbaar wordt hier heel veel waarde aan gehecht.

Heel veel dingen zijn aan bod gekomen. Ook zie ik dat er tussen de regels door op en aanmerkingen worden gedaan. Graag zou ik voor elk onderwerp wat jullie dwars zit of vragen over hebben een apparte topic beginnen, zodat ik diep en detaileert op zaken in kan gaan. Dingen zijn nou eenmaal niet zwart wit. Dit is het lastige om in enkele regels te reageren. Dit is met name de vrijheid en de zoektocht binnen de islam.

Met vriendelijke groet,
Zakaria/Sjoerd

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 27, 2009 9:01 pm

In de Nederlandse taal wordt de term "mohammedanen" al eeuwenlang gebruikt om de volgelingen van Mohammed aan te duiden. Boeddhisten zijn volgelingen van Boeddha, etc...
Neem Mohammed weg uit islam en er schiet geen Mohammedaan meer over.

Wat is er toch met die muzelmannen (die term wordt ook al lang gebruikt) dat ze zelfs de TAAL van andere mensen willen veranderen. Hetzelfde voor de hoofddoek die nu ineens niqaab, hijab of weetikveel moet worden. Nochtans hebben we vroeger al de "sjahal" aangenomen. Niet genoeg dus?

zakaria/sjoerd

Berichtdoor zakaria/sjoerd » Ma Jul 27, 2009 9:07 pm

Hahaha,

willen wij de taal veranderen of jullie in dit geval. Mohammedanen is niet correct om te gebruiken. Wij zijn moslims en geen Mohammedanen, aangezien wij alle profeten volgen en niet alleen Mohammed (vzmh).

Over taal veranderen gesproken.

Alle namen van de dicipelen zijn vertaald!!!!! (in de bijbel dan) Jezus, Petrus Marcus, Johannes, Matteus etc... allemaal grieksen namen ipv de joodse namen die zij zelf hadden. Als je in die tijd Jezus riep... denk maar niet dat Jezus dan omkeek. Dit geldt voor alle volgelingen hierboven genoemd.

Groeten Zakaria/Sjoerd

naar boven

Berichtdoor naar boven » Ma Jul 27, 2009 9:54 pm

zakaria/sjoerd schreef:...
Graag zou ik de term: Mohammedanen niet meer zien, aangezien wij de islam volgen. Deze term doet ons geloof tekort en deze term is door niet moslims bedacht. Graag over islam of moslims praten ipv Mohammedanen. Bedankt voor het begrip.

Van Dale: mo·ham·me·daan de; m,v -danen moslim

In het 'Groene Boekje' staat de term ook. Daar is dus niets mis mee. Anders klagen bij de bevoegde instantie..

Ook vind ik het jammer dat er toch weer mensen zijn die met straattaal hier serieuze kwesties verpesten door niet met respect voor elkaar te praten. Ik zal dan op deze mensen niet meer ingaan, tenzij zij met respect kunnen debatteren.

De enige serieuze kwestie die op dit forum behandeld wordt is de vraag hoe de vrije wereld er van overtuigd kan worden dat ze zich met hand en tand dient te verdedigen tegen de islam. Tegen die criminele organisatie die zich als religie vermomd heeft.
De rest is nutteloos gezeur over ingebeelde vriendjes, over papier en inkt en sekteleiders. Waarbij de islam steevast als beroerdste bij het vergelijkend warenonderzoek uit de bus komt.

Respect is iets wat je misschien krijgt.
Maar de vraag om respect inzetten als middel om bepaalde onderwerpen buiten de discussie te houden of om ergens niet mee geconfronteerd te hoeven worden is oneigenlijk gebruik.

Overigens verdient het omkeren van een kruiwagenlading jij-bakken (het christendom ook...de kruistochten ook...de priesters ook) geen schoonheidsprijs. Misstanden proberen goed te praten met andere misstanden werkt niet.
RTFM

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jul 27, 2009 9:59 pm

Mohammedanen is niet correct om te gebruiken.

Sorry hoor, Mohammedanen is het enige correcte woord om te gebruiken.
Moslim betekent onderworpene. Een onderworpene is een slaaf. Slavernij, zelfs zelf kiezen voor slavernij is een aanfluiting van de grondbeginselen van onze maatschappij.
Zie het als een teken van respect dat ik je Mohammedaan noem. Als een dier als ondergeschikt wordt aanzien, vraag ik mij af waarom je, je als onderworpene nog lager plaats.
Alhoewel dat woord Moslim een grote waarheid bevat over jullie: nog lager dan de beesten. Maar goed, Mohammedanen plaatsen we graag in een hogere status dan ze zelf waardig zijn.

Alle namen van de dicipelen zijn vertaald!!!!! (in de bijbel dan) Jezus, Petrus Marcus, Johannes, Matteus etc... allemaal grieksen namen

Het NT is in het Grieks geschreven. Daar is nergens een vreemde taal doorgedrukt zoals jullie zo graag doen met het Arabisch.
Ziekte van ale Mohammedanen. De Arabieren zijn de besten aller mensen. Daar willen ze graag op lijken om de illusie van een kastje hoger te zitten te bevestigen.

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jul 27, 2009 10:24 pm

dood geen vrouwen, kinderen (tenzij zij jou kunnen doden)

Dood ze altijd dus. Tenzij je ze ver kan verkopen of als slavin kan misbruiken zoals Mohammed deed.

Als iemand een zelfmoordaanslag pleegt op zomaar een plek, veroordeel ik dat

Een zelfontploffer pleegt geen zelfmoord, is een dappere strijder gevallen in de Heilige Oorlog. Martelaar in Jihad.

Ook christenen hebben regels gekregen, maar worden in de praktijk niet door praktiserende christenen gepraktiseerd.

De liefde van de Christelijke God naar het individu is onvoorwaardelijk. In de praktijk niet nodig om regels te vervullen voor een goed leven te leiden en Gods liefde te ontvangen.

hoe groot is hier het alcoholprobleem???

Wat komt dit er in een keer tussen doen?

Hij is degene die daar een einde aan maakte, aangezien de Arabieren hun dochters levend begroeven destijds.

Wat gebeurt er nu?
De martelaars die zijn leven offeren aan Allah hebben in de Heilige stad Qhom een fontein die rood gekleurd water spuit. Rood gekleurd water, als symbool van het vergoten offerbloed.
Hoeveel rituele moorden worden er niet gepleegd onder gezang en geroep: Allah Akhbar, Allah Akhbar. En daarna over internet verspreid.
De martelaar die zichzelf offert aan Allah is een mensenoffer. HEt mensneoffer bestaat in Islam, naast rituele moorden.

Er zit namelijk veel meer achter dan alleen maar onderdrukking.

Eremoorden bij bosjes is geen middel voor onderdrukking via angst?

De enige reden dat wij hier zijn, is om God te aanbidden.

Doe dit dan door je verstand, creativiteit en andere talenten te gebruiken.
Veel meer dan beschavingen waar ze mee in contact gekomen zijn naar de knoppen helpen hebben Mohammedanen daar nog niet mee gedaan.

Haar vader maakt een keuze tussen God aanbidden en gehoorzamen of persoonlijke wensen van zijn dochter die het wereldse leven ambieert. Zijn keuze is dan al snel gemaakt.

Kopje kleiner om Allah te behagen?

Hoe zit het met de priesters die jongetjes jarenlang hebben misbruikt????
Laat ik hier duidelijk over zijn. Dit is niet islamitisch en niet christelijk

Dit is niet Christelijk. Niet Islamitisch zou ik niet durven zeggen. Te veel Islamgeleerden geven daar toestemming voor. Mits bepaalde regels natuurlijk, eens er baardhaar ontstaat mag niet meer op het jongetje gereden.
(Ken je de regels die sodomie van dieren toestaan in Islam?)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 27, 2009 10:31 pm

zakaria/sjoerd schreef:Selam aleikoem mensen,

had niet verwacht zo veel reacties in zo'n korte tijd te krijgen.

:razz: Ja, soms komen we ineens uit onze winterslaap. Ik sta er zelf ook van te kijken.

Dat er veel bekeerden tot de islam bekeren nadat er een crisis in hun leven is gekomen, is vanuit islamitisch oogpunt begrijpelijk.
Islam heeft antwoorden op bepaalde vragen en negatieve gewoontes van mensen. In de koran en de soena (overlevering van de metgezellen van de profeet vzmh) worden antwoorden gegeven, waardoor iemand die in een crisis handvatten krijgt om haar of zijn leven weer op te pakken. Dat is een van de krachten die je uit de koran/islamitisch geloof kan halen.

En jij denkt dat de bijbel deze antwoorden niet kan geven ? Naar mijn idee zijn daar meer en betere levenslessen uit te halen dan uit de koran.
Maar misschien is dat lastig voor bekeerlingen, omdat ze dan zelf moeten nadenken en zelf beslissingen moeten nemen. De Islam verteld je kortweg wat er van je verlangt wordt, en dat heb je maar te accepteren, want anders ben je geen goede moslim. Dat is geen kracht maar slaafsheid.

Ik kom zelf uit een christelijk gezin, vroeger op een reformatorische school gezeten, een dominee in de familie en ben met de bijbel opgegroeid. Het is door de eeuwen heen al een feit dat geloven 'zieltjes' te winnen. alle kruistochten zijn met geweld gegaan.

Dan komen wij uit een zelfde soort nest, alleen ik heb de kerk verre achter mij gelaten. Ik ben van mening dat alle religies vals zijn, alhoewel ik me nog steeds een calvinist voel. Sommige dingen zitten in een mens gebakken... :D Ik kan me voorstellen dat er in jouw familie mensen zijn die jou als een nestvervuiler zien en niet blij zijn met je bekering.. Zo zie ik je ook. Het spijt me...Ik zal er maar geen doekjes om winden. Ik vind het fijn dat je met ons in discussie wilt komen, dat waardeer ik heel erg, maar naar mijn idee zijn bekeerlingen verraders van onze Christelijke Joodse cultuur. Iemand die het eens is met dat er pas vrede in deze wereld is als de islam de hele wereld heeft onderworpen, is in mijn ogen een verrader. Islam is geen godsdienst maar een oorlogsdoctrine.

Amerika is uitgemoord en het christendom/katholicisme is ingevoerd. Hypocriet dat er dan met een wijzende vinger naar de islam word gekeken op dit punt. De meeste bekeerlingen putten hier kracht uit en wapens om hun levens weer op te pakken. Ook zijn er verhalen genoeg van mensen die bekeren tot het christendom nadat ze in de bak zijn beland. Een verschil hierin zie ik niet.

laten we hier een apart topic voor openen. Doe jij dat maar als je daar tijd voor hebt.

Over die Muriel D, ook dit is een heel gevoelig onderwerp en de meningen binnen de moslimgemeenschap zijn daar over verdeeld. Zelfdoding is verboden. Er zijn regels waar wij ons aan moeten houden als we op jihad gaan. Enkele voorbeelden: dood geen vrouwen, kinderen (tenzij zij jou kunnen doden), dood geen dieren, bomen, planten.

Toch heeft deze vrouw in de ogen van Allah, ( als we Allah en god willen noemen ) het goed gedaan.
De vrouw heeft vast en zeker dit vers uit de koran gelezen, en ze heeft de tekst letterlijk genomen, zoals het een goede moslim betaamt.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Als iemand zich over wilt geven, dienen wij dit te accepteren.

Natuurlijk. Dat staat ook in de koran. Maar.....daarna moeten ze de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Over de bewering dat bekeerlingen zwak zijn en zonder regels het leven niet aankunnen, ben ik het gedeeltelijk eens. Zwak vind ik een vaag begrip en is vanuit mijn standpunt gebaseerd op onwetenheid. De bewering dat wij het leven niet aankunnen zonder regels, beaam ik. Als je kijkt naar alleen Nederland.... hoeveel regels zijn er??? hoe groot is hier het alcoholprobleem??? Regels zijn nodig. Dat weet iedereen. Als jij je kinderen opvoed zonder regels, heb jij en je kind een probleem.

Sjoerd, jij bent geen kind meer. Van jou wordt verwacht dat je zonder regels weet wat goed en kwaad is. Een mens heeft een morele verantwoordelijk die refereert aan ons geweten. Ook zonder een god zijn er miljarden mensen die zich als goede burgers gedragen, en niet gaan moorden, op dievenpad gaan of zich klemzuipen

Op de vraag of ik een moeilijke weg heb gehad en hoe het is gekomen zal ik later op terugkomen.

Graag.. Daar ben ik erg in geïnteresseerd.

en denken dat het een teken van onderdrukking is. Alhoewel ik niet kan tegenspreken dat sommige meiden het word opgedragen. Jammer dat hier altijd zo zwart wit over word gedacht. Er zit namelijk veel meer achter dan alleen maar onderdrukking. Het is als vader de plicht om je kinderen als moslim op te voeden. Indien een meisje een vrouw wordt (ongesteld word) dient ze haar aura te beschermen en te bedekken. De vader heeft tot haar huwelijk de plicht om hier op toe te zien. Ook dient alles wat je aan je godsdienst doet, vanuit je hart te komen. Dat zijn 2 gegevens. Je begrijpt dat de vader zijn dochter de hoofddoek draagt omwillen van de taak die God aan de vader heeft gegeven. Dit is een plicht voor elke moslimvader. Anderzijds komt het persoonlijke aspect van de vrouw aan bod. De enige reden dat wij hier zijn, is om God te aanbidden. Een meisje kan zich ertegen verzetten. Dat is haar persoonlijke keuze, maar wel in strijd met wat de islam zich voorschrijft. Ook deze verzetting komt voort uit een grote begeerte voor het korte wereldse leven. Haar vader maakt een keuze tussen God aanbidden en gehoorzamen of persoonlijke wensen van zijn dochter die het wereldse leven ambieert. Zijn keuze is dan al snel gemaakt. Maar nogmaals.. christenen dienen dit ook te doen.

Ook hier wil ik graag me je in discussie. Ik ben van mening dat het hoofddoekje een belediging is voor alle mannen op deze aarde. Het geeft onder andere aan dat mannen niet met hun fikken van vrouwen kunnen afblijven.

Hoe zit het met de priesters die jongetjes jarenlang hebben misbruikt????

Smerig, vies , en absoluut verwerpelijk. Nu jij nog over Mohammed die een jong kind van 9 jaar misbruikte.

Laat ik hier duidelijk over zijn. Dit is niet islamitisch en niet christelijk. Dit zijn mensen die op eigen titel hun ziekheid uiten. Dit heeft niks met geloof te maken. Niks met het christendom en niks met de islam. Een ware christen en een ware moslim, zal nooit deze dingen doen.

Ben ik ook met je eens... maar toch.... Mohammed een ware Moslim nam het niet zo nauw. Mohammed 56... Aisha...9 jaar...

Graag zou ik de term: Mohammedanen niet meer zien, aangezien wij de islam volgen.

Staat er niet in de koran dat Moslims naar het voorbeeld van Mohammed moeten leven? Mohammed en Islam zijn één en zijn niet te scheiden. Manon zei het al. Vroeger gebruikte men in Europa vaak het begrip "mohammedaan" (een volger van Mohammed) om een aanhanger van de islam aan te duiden. Niks beledigend aan.

Over de zogenaamde tegenstrijdigheden over hoe zij word behandeld, hoeft dit niet in strijd te zijn. Sommige mensen kunnen haar uitschelden, sommigen groeten en sommigen negeren. Als mensen dit al tegestrijdig vinden, kan ik de bijbel erbij halen en aardig wat punten aangeven waarin de bijbel tegenstrijdig is. Blijkbaar wordt hier heel veel waarde aan gehecht.

Dat mag je doen, maar dan moet je niet vreemd kijken als wij de koran er bij halen en daar de tegenstrijdigheden uit halen. Er zijn er namelijk vele.

Vriendelijke groet.
Ariel

Bernie

Berichtdoor Bernie » Di Jul 28, 2009 9:16 pm

Zakaria/Sjoerd schreef:In de westerse samenleving hebben wij een grens van 18 getrokken dat iemand volwassen is. Deze grens is sinds kort. Daarvoor was ee kind trouwrijp op het moment als ze ongesteld word.

Ehm, je gelooft dat Aisha trouwrijp was toen Mohammed als vijftiger haar trouwde .... de 1e menstruatie op een leeftijd van 6 dus?

zakaria/sjoerd schreef:Hahaha,

willen wij de taal veranderen of jullie in dit geval. Mohammedanen is niet correct om te gebruiken. Wij zijn moslims en geen Mohammedanen, aangezien wij alle profeten volgen en niet alleen Mohammed (vzmh).

Persoonlijk vind ik Mohammedaan inderdaad niet respectvol, maar dat is niet omdat je alle profeten zou volgen. Dat is - met alle respect voor wat jou is geleerd - flauwekul. Jij gelooft immers dat de woorden van de vorige profeten zijn vervalst. Hoe weet je dan of je ze volgt?

Mozes kwam met de 10 geboden aanzetten, Mohammed verbrak ze (o.a. gebod op de sabath, verbod om te moorden). Jezus / Isa riep op om te bidden voor je vijand, Mohammed riep op om hem te bestrijden.

Je vraagt terecht om respect, maar respecteer dan ook de boodschap van eerdere profeten en doe niet net of je hen volgt.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

Manon

Berichtdoor Manon » Di Jul 28, 2009 9:32 pm

Persoonlijk vind ik Mohammedaan inderdaad niet respectvol,

waarom? Zonder Mohammed bestaat géén Mohammedaan. Dus waarom is het onrespectvol om volgelingen van Mohammed Mohammedaan te noemen?

Bernie

Berichtdoor Bernie » Di Jul 28, 2009 9:40 pm

Manon schreef:
Persoonlijk vind ik Mohammedaan inderdaad niet respectvol,

waarom? Zonder Mohammed bestaat géén Mohammedaan. Dus waarom is het onrespectvol om volgelingen van Mohammed Mohammedaan te noemen?

Het is inderdaad wel een correcte benaming, omdat een moslim feitelijk niet een god maar Mohammed volgt.
Alleen beseft hij dat toch niet.

Maar voor moslims die hier in het hol van de leeuw komen schrijven, mag je desalnietemin best enig respect tonen. Omgekeerd hoeft een moslim ons ook geen ongelovige honden te noemen, ook al zijn wij dat volgens zijn geloof wel.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

Terug naar “Een moslim in mijn leven”