Het verhaal van Nicola

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Manon »

Overigens is het vreemd dat er geen stoffelijk overschot overgebracht zou kunnen worden omdat ze al gecremeerd zou zijn. Er bestaan geen nl. crematoria in de islamitische cultuur...
daar heb je vast wel een punt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Petra »

BFA schreef:
Moord en mishandeling wordt ook daar niet geaccepteerd.
Weer ga je uit de bocht.
Moord en mishandeling van Mohammedanen worden tot op zekere hoogte niet geaccepteerd. Aangezien een vrouw in waarde maar een halve Mohammedaan is, is er in het probleem met eremoorden op echtgenotes en dochters maar heel klein en nog minder met mishandeling.
Het Godsbeeld, ontwikkeld om de Islamitische maatschappij rustig te houden steunt juist op het doden en mishandelen van diegeen die zwakker is en de ander.
Islam is geen soort Christendom in een nog barbaarse vorm, het tegengestelde van Christendom.
1. De vetgedrukte zin begrijp ik niet....is er in het probleem met eremoorden op echtgenotes en dochters maar heel klein en nog minder met mishandeling
2. Elk Godsbeeld is ontwikkeld om een maatschappij rustig te houden. Waarom zou hun Godsbeeld steunen op het doden en mishandelen van de zwakkere? Waar baseer je dat op?
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Adinah »

Een kleine kanttekening: er wordt in de islam altijd gezegd dat de vrouwen zo kort worden gehouden omdat zij het zwakkere geslacht zijn en dus 'bescherming' nodig hebben. Anderzijds zijn wij vrouwen gevaarlijke, verleidelijke duivelinnen, tegen wie juist de maatschappij (lees: de man) moet worden beschermd. Das nog eens een paradox!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door BFA »

daar heb je vast wel een punt.
Dit is een punt dat twijfel kan geven over het verhaal.
Maar dit van de crematie kan evengoed gezegd zijn om er makkelijk mee weg te komen, zonder verklaring. HEt gaat over 2 culturen, waarvan er 1 crematie accepteert.
Op zichzelf zegt het ook niet veel.

Maar dit leidt niet af van het feit dat er zulke dingen weldegelijk en met een zekere regelmatigheid gebeuren in de Islamterritoria.
Dat Dutroux in geen geval niet te vergelijken is met de gecultiveerde psychopathie in de Islamterritoria.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door BFA »

1. De vetgedrukte zin begrijp ik niet....is er in het probleem met eremoorden op echtgenotes en dochters maar heel klein en nog minder met mishandeling
... en nog minder met mishandeling in de Islamterritoria.
Mijn fout, te haastig en woord vergeten te typen.
2. Elk Godsbeeld is ontwikkeld om een maatschappij rustig te houden. Waarom zou hun Godsbeeld steunen op het doden en mishandelen van de zwakkere? Waar baseer je dat op?
Niet genoeg verzen in de Koran die oproepen tot het doden van de ander, die geen Mohammedaan is?
De vrouw, volgens Islam zwak en kan niet weerstaan aan verleidingen okmt er in de voorschriften niet met een mooie behandeling vanaf.

(Ik wil later wel eens ingaan hoe het verschil in Godsbegrip een maatschappij en cultuur beïnvloedt. Moet straks nog een paar uur op mijn werk zijn. Nu is het kort, uitgebreid is het beter een ander topic.)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Manon »

BFA schreef:
daar heb je vast wel een punt.
Dit is een punt dat twijfel kan geven over het verhaal.
Maar dit van de crematie kan evengoed gezegd zijn om er makkelijk mee weg te komen, zonder verklaring. HEt gaat over 2 culturen, waarvan er 1 crematie accepteert.
Op zichzelf zegt het ook niet veel.

Maar dit leidt niet af van het feit dat er zulke dingen weldegelijk en met een zekere regelmatigheid gebeuren in de Islamterritoria.
Dat Dutroux in geen geval niet te vergelijken is met de gecultiveerde psychopathie in de Islamterritoria.
ik volg je daarin hoor.
indien men het over crematie had, kan het evengoed zijn dat het lichaam - zoals voorzien in de islamitische landen - binnen 48 uur werd begraven en zegt men crematie zodat ze het lichaam niet kunnen opeisen en eventueel nog autopsie uitvoeren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Dhana »

Adinah schreef:Een kleine kanttekening: er wordt in de islam altijd gezegd dat de vrouwen zo kort worden gehouden omdat zij het zwakkere geslacht zijn en dus 'bescherming' nodig hebben. Anderzijds zijn wij vrouwen gevaarlijke, verleidelijke duivelinnen, tegen wie juist de maatschappij (lees: de man) moet worden beschermd. Das nog eens een paradox!
Zo zijn er nog wel meer paroxen binnen de islam. Moslims betichten christenen van blasfemie omdat ze Jezus een goddelijke status zouden geven. Maar onderhand steken ze zelf de wereld in brand als hun eigen afgodje Mohammed "beledigd" wordt. Of jongens die zich kostelijk seksueel mogen vermaken met kuffarhoeren, maar dan er vervolgens op staan dat hun echtenote als maagd het huwelijk ingaat.

Zo kan je wel je dr nog wel meer verzinnen, maar dat is niet meer dan logisch als je ingedoctrineerd bent door een boek dat zelf bol staat van paradoxen. En God zelf zich bovendien intensief bezig houdt met het ongebreideld uitleven van de mannelijke hormoonhuishouding.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Petra »

Het is verboden om lichamen te cremeren, en daarom zijn er geen crematoria. Het lijkt me stug dat een Libiër het woord cremeren zal gebruiken. Binnen 24 uur is, normaal gesproken, een lichaam begraven. Er wordt een verklaring opgemaakt, en op het moment dat er sprake is van geen natuurlijke dood, wordt er autopsie gepleegd. Er zijn verhaaltjes over omkoopbare artsen die een verklaring van natuurlijke dood afgeven om autopsie te voorkomen, daar dat religieus moeilijk schijnt te liggen. Maar, gezien de nationaliteit van de dode, is het zeer onwaarschijnlijk dat een arts daaraan meewerkt, omdat buitenlandse zaken de familie in moet lichten.
Anyway, een dode is altijd begraven daar. Zodra buitenlandse zaken de ambassade inlicht over het overlijden van iemand, dan zal de ambassade vragen naar die verklaring én de doopceel van de overledene lichten. In dit geval zou die mishandeling daarin aangetekend zijn, en dát, in combinatie met die dood, zou voldoende zijn om de zaak in onderzoek te nemen.
De familie kán een lichaam opeisen, maar gezien het feit dat ze wettelijk iemands echtgenote was, ligt de beslissingsbevoegdheid daarin bij de echtgenoot en kinderen. Dat is allemaal niet anders dan hier.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Dhana »

Petra schreef:Het is verboden om lichamen te cremeren, en daarom zijn er geen crematoria. Het lijkt me stug dat een Libiër het woord cremeren zal gebruiken. Binnen 24 uur is, normaal gesproken, een lichaam begraven. Er wordt een verklaring opgemaakt, en op het moment dat er sprake is van geen natuurlijke dood, wordt er autopsie gepleegd. Er zijn verhaaltjes over omkoopbare artsen die een verklaring van natuurlijke dood afgeven om autopsie te voorkomen, daar dat religieus moeilijk schijnt te liggen. Maar, gezien de nationaliteit van de dode, is het zeer onwaarschijnlijk dat een arts daaraan meewerkt, omdat buitenlandse zaken de familie in moet lichten.
Anyway, een dode is altijd begraven daar. Zodra buitenlandse zaken de ambassade inlicht over het overlijden van iemand, dan zal de ambassade vragen naar die verklaring én de doopceel van de overledene lichten. In dit geval zou die mishandeling daarin aangetekend zijn, en dát, in combinatie met die dood, zou voldoende zijn om de zaak in onderzoek te nemen.
De familie kán een lichaam opeisen, maar gezien het feit dat ze wettelijk iemands echtgenote was, ligt de beslissingsbevoegdheid daarin bij de echtgenoot en kinderen. Dat is allemaal niet anders dan hier.
Zolang noordafrikanen aan offciele documenten kunnen komen die ze kinderen toekent die er helemaal zijn onwille van de kinderbijslag, of documenten die aantonen dat dode mensen nog in leven zijn omwille van andere uitkeringen vanuit Nederland, heb ik er geen hoge pet op als om het bewandelen van offciele paden in die contreien gaat. Was Libie ook niet het land waar een palestijnse arts en een groepje buitenlandse verpleegkundigen van het moedwillig verspreiden van aids beticht werd? Die Libier was heel goed op de hoogte van westerse gewoontes, sprak immers perfect engels al was het dan met een accent? En zolang er in Libie mensen zo maar verdwijnen, of aan martelingen in gevangenissen bezwijken en vervolgens zonder enige vorm van autopsie begraven worden, lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat er ook maar Libische arts te vinden is die vraagtekens zou zetten bij het overlijden van een vrouw van westerse komaf.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door BFA »

Anyway, een dode is altijd begraven daar.
In theorie.
Een lichaam van iemand waar niemand iets om geeft verdwijnt makkelijk. Zolang niemand vragen stelt, geen probleem.
Dit lukt in België, als men weet waar men het lichaam onvindbaar maakt. Waar het nog uitgestrekter is moet dit nog beter gaan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door SDX »

Dhana schreef:
Petra schreef: Ja, ik had die cheque iig ook nooit gegeven, maar ik denk dat ik die kerel sowieso al afgeschoten had nadat mijn dochter in coma in het ziekenhuis zou zijn beland omdat hij haar buik had opengesneden. Serieus, daar was ie bij mij echt niet mee weggekomen. De kinderen hadden ze al thuis: het enige wat ze hadden hoeven doen was die kerel naar de andere wereld helpen en dan waren ze er voorgoed vanaf geweest. Ik zou echt geen seconde hebben getwijfeld. En als ik dan naar de hel ga later, nou ja, dat moet dan maar. Dat risico neem ik in dat geval..

Precies! :mad:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Petra »

Dhana schreef:
Petra schreef:Het is verboden om lichamen te cremeren, en daarom zijn er geen crematoria. Het lijkt me stug dat een Libiër het woord cremeren zal gebruiken. Binnen 24 uur is, normaal gesproken, een lichaam begraven. Er wordt een verklaring opgemaakt, en op het moment dat er sprake is van geen natuurlijke dood, wordt er autopsie gepleegd. Er zijn verhaaltjes over omkoopbare artsen die een verklaring van natuurlijke dood afgeven om autopsie te voorkomen, daar dat religieus moeilijk schijnt te liggen. Maar, gezien de nationaliteit van de dode, is het zeer onwaarschijnlijk dat een arts daaraan meewerkt, omdat buitenlandse zaken de familie in moet lichten.
Anyway, een dode is altijd begraven daar. Zodra buitenlandse zaken de ambassade inlicht over het overlijden van iemand, dan zal de ambassade vragen naar die verklaring én de doopceel van de overledene lichten. In dit geval zou die mishandeling daarin aangetekend zijn, en dát, in combinatie met die dood, zou voldoende zijn om de zaak in onderzoek te nemen.
De familie kán een lichaam opeisen, maar gezien het feit dat ze wettelijk iemands echtgenote was, ligt de beslissingsbevoegdheid daarin bij de echtgenoot en kinderen. Dat is allemaal niet anders dan hier.
Zolang noordafrikanen aan offciele documenten kunnen komen die ze kinderen toekent die er helemaal zijn onwille van de kinderbijslag, of documenten die aantonen dat dode mensen nog in leven zijn omwille van andere uitkeringen vanuit Nederland, heb ik er geen hoge pet op als om het bewandelen van offciele paden in die contreien gaat. Was Libie ook niet het land waar een palestijnse arts en een groepje buitenlandse verpleegkundigen van het moedwillig verspreiden van aids beticht werd? Die Libier was heel goed op de hoogte van westerse gewoontes, sprak immers perfect engels al was het dan met een accent? En zolang er in Libie mensen zo maar verdwijnen, of aan martelingen in gevangenissen bezwijken en vervolgens zonder enige vorm van autopsie begraven worden, lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat er ook maar Libische arts te vinden is die vraagtekens zou zetten bij het overlijden van een vrouw van westerse komaf.







Het gaat niet om het vraagtekens zetten, het gaat om het risico dat die man neemt, als hij vooraf weet dat er buitenlandse
autoriteiten bij betrokken zijn. Je kunt véél doen, maar dan niet met buitenlanders. Ze willen dat risico niet nemen, want ze worden gelijk aan de kant gezet. Titel kwijt, werk kwijt, inkomen kwijt.
Maar, dit is allemaal gissen, natuurlijk. Het is een FEIT dat er daar niet gecremeerd wordt, en dat buitenlandse zaken nalleen bericht geeft als de officiële wegen bewandeld zijn. Verdwijnen in de woestijn gebeurt, volop, maar dan zou buitenlandse zaken zeggen dat ze vermist was, en niet overleden...
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Adinah »

Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon zelf een papiertje in elkaar geflanst, weet jij veel. Met die gozer verbaast mij niks meer.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Petra »

Ik weet niet of je ooit hebt ervaren welke procedures er gevolgd moeten worden bij overlijden van een buitenlander/buitenlandse? Dat gaat zomaar niet! De Libische instanties zijn dan gedwongen dit in overeenstemming te doen met de ambtenaren van de ( in dit geval ) Engelse ambassade. De Engelse ambassade, op hun beurt, is op de hoogte van de rechten en plichten van de Libische instanties. De Engelse ambassade heeft een dossier van elke Engelsman/vrouw die in Libië woont. In dat dossier zijn alle bijzonderheden opgenomen, plus de bijzonderheden van de partner. De rechten van de Engelse worden door hen beschermd, zelfs al zijn het de rechten van een overledene.
Een arts kan corrupt zijn, ambtenaren kunnen corrupt zijn, maar die zullen dat alleen maar zijn als ze er niet mee in de problemen kunnen komen. Knoeien met de papieren van een overleden buitenlandse, brengt ze in problemen. Zijn ze héél bang voor!
Dat geloof ik dus niet. Plus gewoon het feit dat crematie uitgeslotes is, én een familie op de hoogte gebracht wordt van de rustplaats van het lijk...
Ik had al twijfels over de schrijfster, haar verhaal klopt aantoonbaar niet, dus voor mij is het gewoon een gevalletje commercie.
Neemt natuurlijk niet weg dat er verschrikkelijke dingen gebeuren op het gebied van relaties, en dat er nu eenmaal mensen bestaan die in handen van een psychopaat vallen, en dat er overal psychopaten zijn. Het gaat me alleen te ver om dat een logisch gevolg van een relatie met een moslim te bestempelen.
That's all!!!
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Adinah »

Petra schreef: en dat er overal psychopaten zijn. Het gaat me alleen te ver om dat een logisch gevolg van een relatie met een moslim te bestempelen.
That's all!!!
Met een niet-moslim kan het idd gebeuren dat het een psychopaat blijkt te zijn, ja. Met een moslim weet je onderhand al zo goed als zeker (voordat je er überhaupt aan begint) dat meneer trekjes zal gaan vertonen die er duidelijk op wijzen dat hij niet helemaal spoort in zijn bovenkamer. Daar kun je gewoon echt de klok op gelijk zetten.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door BFA »

Het gaat me alleen te ver om dat een logisch gevolg van een relatie met een moslim te bestempelen.
De psychopatie van de Mohammedaan is niet een gevolg van de relatie met de kafir.
De psychopatie is een gevolg van de lessen van Islam.
Neemt natuurlijk niet weg dat er verschrikkelijke dingen gebeuren op het gebied van relaties, en dat er nu eenmaal mensen bestaan die in handen van een psychopaat vallen
Niet alle verschrikkelijke dingen zijn het gevolg van de psychopatie van de partner. Mensen hebben van nature uit ingebouwde remmingen om psychopatisch gedrag niet uit te leven. In Islam komt psychopatie des te meer voor omdat de ideologie vele van deze remmingen wegneemt.
Ik had al twijfels over de schrijfster, haar verhaal klopt aantoonbaar niet, dus voor mij is het gewoon een gevalletje commercie.
Het verhaal klopt op één klein punt niet. Neem je het boek in zijn geheel zullen er nog zo enkele punten te vinden zijn. De grote lijn waar het verhaal op bouwt klopt wel, dit is waar het om gaat. Het is een verhaal, een tragische roman die op feiten gebaseerd is. Zoals elke roman is er niet de pretentie aanwezig van een nauwkeurige wetenschappelijke studie af te leveren.
Op waarheid gebaseerd sluit enkele ogenblikken fictie niet uit. Ja, want als je een boek schrijft is het de bedoeling dat dit verkocht en gelezen wordt. Zij het een roman of een wetenschappelijk werk. Het boek in de vuilbak smijten omdat het een gevalletje commercie zou zijn gaat niet op, dan smijt je elk boek in de vuilbak. Waar ben je dan? In de Islamterritoria. In de Islamterritoria is elke reden goed om een boek niet te lezen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door SDX »

Dit verhaal klopt - voor de kritische lezer - op meerdere punten niet, niet enkel het detail van de crematie. Er zijn een heleboel dingen waar men vraagtekens bij kan zetten, zoals bvb.; wáár haalt de schrijfster haar informatie vandaan, waar haalt ze al die details vandaan (over bvb. het vastleggen als een hond in een hondenhok, tenzij het slachtoffer zelf die informatie niet vrijgegeven heeft, wat hier blijkbaar niet het geval was), zo zijn er nog een boel andere details, maar...betekent niet dat ik het niet geloof of dat zulke dingen niet bestaan - integendeel - ik wéét dat er zulke - en zelfs érgere dingen gebeuren - dingen waar wij het bestaan niet eens van kennen of niet eens kunnen bevatten dat ze bestaan of dat een mens in staat is om zulke dingen een ander aan te doen.

Een tijdje geleden leerde ik op YouTube een Nederlands meisje kennen dat erg hard van leer trok tegen islam in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder, we leerden mekaar beter kennen en wisselden email en MSN uit, beetje bij beetje vertelde ze me haar 'verhaal' - ze was verliefd geworden op een Marokkaan - het begon allemaal zo mooi; hij had 'respect' voor haar, ze had nog nooit iemand gekend als hij etc. etc. - later - beetje bij beetje, stap voor stap, ongemerkt kreeg hij haar steeds meer in zijn 'klauwen', bleek een loverboy te zijn, de dingen die ze me vertelde, de dingen die ze moest doen, die hij met haar deed en die ze moest ondergaan door anderen/vrienden van hem, waren zo weerzinwekkend, details die ze haarfijn uitlegde (er over schrijven was een soort van therapie voor haar), dingen waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde - álles stond in het teken van; geld verdienen voor hem, hij had het zo haarfijn uitgekiend, zij had een sociale woning gekregen, daarin had hij een 'speciale' kamer ingericht, waar zij steeds was opgesloten, hij gaf haar zelfs 'opdrachten' die zij moest uitvoeren als hij er niet was, of als hij gewoon in de huiskamer TV keek, want hij had er een camera geïnstalleerd zodat hij haar kon 'controleren', ze 'hing' ook aan een ketting als een hond, ze werd óók verkracht (en véél meer van die viezigheden, waarvan ik de details allemaal niet eens kan opschrijven en niet eens wist dat die dingen bestonden), door 'vrienden' (lees klanten) van hem voor geld...uiteindelijk is ze kunnen ontsnappen en terug bij haar ouders ingetrokken, hij werd nooit veroordeeld, nu hebben haar ouders haar voor een tijdje naar familie in Australië gestuurd omdat zij - hoewel ze ontsnapt was - nog steeds in zijn greep was, hij bleef haar achtervolgen en telkens - ze wist zelf niet waarom - kon ze niet weerstaan aan hem - die psychopaten zijn erg handig en intelligent denk ik, ze gebruiken geraffineerde trucjes om hun 'slachtoffer' aan hen te binden - ik weet niet hoe en snap het niet...maar ze is wél veilig nu dankzij het ingrijpen van haar ouders die hemel en aarde verzet hebben om haar - toen ze wisten wat er aan de hand was - uit zijn klauwen te redden! 1 Ding is zeker, hij slachtte de 'kip met de gouden eieren' niet, zoals de kerel in het verhaal blijkbaar wél deed, dat lijkt me raar...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Ariel »

Nou, ik geloof het verhaal wel.....In het verhaal wordt gezegd…
In het begin wilde ze niet praten over wat ze daar had meegemaakt, maar na verloop van weken, toen de medicijnen eenmaal waren aangeslagen, verbrak ze beetje bij beetje het stilzwijgen.
Het enige waar ik moeite mee heb is de crematie, maar dat crematie verhaal is verteld door Karim zelf.
Het was Karims stem, luid en duidelijk. Zijn vrouw, Amal, was de dag ervoor overleden aan een zware hartaanval, vertelde hij me. [.. ] Ik was inmiddels voldoende hersteld om te eisen dat hij haar stoffelijke resten naar Engeland zou laten overkomen. Onmogelijk, kreeg ik te horen, ze was al gecremeerd. Hij vond het heel erg voor ons, zei hij. Andrew had de tegenwoordigheid van geest om hem te vragen waar we hem konden bereiken. Karim zei dag en hing op. We hebben sindsdien nooit meer iets van hem gehoord.
Natuurlijk wilde Karim niet dat het lichaam overgevlogen werd naar Engeland. Daar had men autopsie op het lichaam uitgevoerd, en dat wilde hij voorkomen. Het kind is daar gewoon begraven . Karim was goed op de hoogte wat betreft crematies en wist donders goed hij daarmee de mond van de ouders ( die waarschijnlijk niet hoogte waren dat in Islam cremeren not done is ) kon snoeren.

Wat betreft het geld. Dat ging naar Nicola zelf toe. De cheque was niet op de naam van de ouders uitgeschreven, maar op haar naam.
Een week later kwam de cheque. Niet op onze naam, zoals de rechter had bepaald, maar op Nicky's naam
Haar ouders konden haar niet tegen houden. De vrouw was volwassen. Waarschijnlijk wilde ze haar kinderen redden, en ging ze daarom naar Libië terug.

Waar jij mee zit is dat je niet begrijpt dat de ouders van Nicola hun dochter niet hebben kunnen beschermen. Maar omdat Nicola niet beschermd wilde worden door haar ouders was ook deze wens van de ouders onmogelijk.

En Karim hoefde niet langer te wachten om ' de kip met de gouden eieren te slachten' Na het geld in gepikt te hebben kon hij de kip met een gerust hart slachten. Er kwam verder geen geld meer.

Je kan dit verhaal niet vergelijken met het meisje dat in de handen van de loverboy kwam, want dat kind was waarschijnlijk erg jong, en wilde waarschijnlijk wel meewerken met haar ouders.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door SDX »

Ja idd Ariel, maar dan nog;
-De 2 Nicky's, toeval?, Dat kan, maar toch, voor de 1 ste Nicky kwam zn hele familie niet over voor het huwelijksfeest, voor de 2de wel.
-Dat de ouders niet uit de ouderlijke macht ontzet werden na een duidelijk geval van verwaarlozing, in die huurkazerne/lompenhuis.
-De cheque die de moeder alsnog afgeeft, na een bedreiging met een keukenmes.
-De gouden eieren die ze legde toen ze hard werkte in haar zaak, terwijl hij ondertussen kon doen en laten wat hij wou.
-De 'aanwezigheid' van die kerel die haar 'steeds' in het oog hield, maar toch regelmatig een aantal dagen verdween.
-Die dikke dossiers over haar aanval, waar ook info stond van álle andere mishandelingen. (gebruikelijk?)
-De 1ste Nicky die zwanger was en hij nooit zn kind geclaimd heeft (als islamiet, ook ongebruikelijk)
-De lange tijd tussen hun kennismaking & huwelijk en de geboorte van een 1ste kind (mogelijk, maar ook hoogst ongebruikelijk)
...er zij nog veel meer hiaten, maar zoals ik eerder zei, dat betekent niet dat ik niet geloof dat zulke dingen gebeuren en erger zelfs, maar dat dit inderdaad geschreven is om te verkopen. Verder denk ik dat de ouders wél meer hadden kunnen doen toen hun dochter in coma lag en de kinderen bij hen waren. (sowieso autoriteiten op de hoogte stellen, hij was verdwenen, de kinderen ontvoogden of hoe heet zoiets...)
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Ariel »

SDX schreef:Ja idd Ariel, maar dan nog;
-De 2 Nicky's, toeval?, Dat kan, maar toch, voor de 1 ste Nicky kwam zn hele familie niet over voor het huwelijksfeest, voor de 2de wel.
In het verhaal kan je lezen quote: Zij wisten niet beter dan dat hun dierbare zoon voor het eerst trouwde. Wat was hij geslepen, die Karim. Zijn eerste vrouw heette ok Nicky, en zo wist hij lastige vragen te omzeilen.
-Dat de ouders niet uit de ouderlijke macht ontzet werden na een duidelijk geval van verwaarlozing, in die huurkazerne/lompenhuis.
Ik begrijp en weet ook niet alles SDX, maar het verhaal speelt in Engeland af, en misschien is men daar wat minder zorgvuldig met zorgverlening als het om verwaarloosde kinderen gaat . Maar ja, hier in Nederland worden ook veel inschattings fouten gemaakt. Kindjes die door verwaarlozing en mishandeling dood gaan terwijl er een hulpverlener over de schouders meekijkt.
De ouders van Nicky hebben naar mijn idee ook te slap gereageerd, en waarschijnlijk had ik mijn dochter wel aangegeven zodat de kinderbescherming de kinderen weg kon halen
-De cheque die de moeder alsnog afgeeft, na een bedreiging met een keukenmes.
De moeder zal heel bang geweest zijn en nog steeds haar dochter vertrouwen ?
-De gouden eieren die ze legde toen ze hard werkte in haar zaak, terwijl hij ondertussen kon doen en laten wat hij wou.
Angst is maakt dat jezelf wegcijfert . Zij was in zijn macht. Zij was zijn slaaf, en gedroeg zich daarna. Er zijn plenty vrouwen die geslagen en vernederd worden door hun man, en toch bij hem blijven omdat ze zogenaamd nog steeds van hem "houden". Hoewel ik dat vroeger nooit begreep, begrijp ik dat nu wel. Lees deze link even.
http://www.vrouwenopvangoverijssel.nl/d ... everzetten" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaak is het voor omstanders nog moeilijker te begrijpen waarom vrouwen bij de man blijven die hen slaat. Er zijn verschillende redenen waarom vrouwen die mishandeld worden niet zo maar weggaan bij hun gewelddadige man. Hieronder worden een aantal van die redenen genoemd:
De vrouw ontkent heel lang tegenover de buitenwereld maar ook tegenover zichzelf, dat het gewelddadige gedrag van haar man niet
normaal is. Ze zegt tegen zichzelf dat er in de beste relaties problemen zijn. Of ze bagatelliseert het geweld door zichzelf wijs te maken dat zijn hand uitschoot of dat ze er zelf om had gevraagd.
De belangrijkste reden waarom veel vrouwen niet weggaan is meestal omdat ze bang voor hem zijn. De angst dat hij haar zal vinden, waar ze ook naar toegaat, maakt dat ze bij hem blijft.
-De 'aanwezigheid' van die kerel die haar 'steeds' in het oog hield, maar toch regelmatig een aantal dagen verdween.
Haar angst was waarschijnlijk zo groot , dat zij het niet zou wagen dat ze wegliep als hij een paar dagen weg was. Hij kon haar rustig alleen laten voor een paar dagen. Volgens mij is dat "normaal " gedrag voor mishandelde vrouwen.
-Die dikke dossiers over haar aanval, waar ook info stond van álle andere mishandelingen. (gebruikelijk?)
Ik denk wel dat artsen een dossier aanleggen van elke patient die bij hun komt.
-De 1ste Nicky die zwanger was en hij nooit zn kind geclaimd heeft (als islamiet, ook ongebruikelijk)
Geen idee. Ik vermoed dat hij niks aan een kind had. Dat zou alleen maar een blok aan zijn been zijn.
-De lange tijd tussen hun kennismaking & huwelijk en de geboorte van een 1ste kind (mogelijk, maar ook hoogst ongebruikelijk)
Misschien was ze Nicky niet erg vruchtbaar. Bij mij heeft het ook een aantal jaren geduurd voordat ik zwanger werd.
...er zij nog veel meer hiaten, maar zoals ik eerder zei, dat betekent niet dat ik niet geloof dat zulke dingen gebeuren en erger zelfs, maar dat dit inderdaad geschreven is om te verkopen. Verder denk ik dat de ouders wél meer hadden kunnen doen toen hun dochter in coma lag en de kinderen bij hen waren. (sowieso autoriteiten op de hoogte stellen, hij was verdwenen, de kinderen ontvoogden of hoe heet zoiets
Tja lieverd, ik weet ook niet alles. Ik ben het met jou eens dat de ouders van Nicky wat daadkrachtiger hadden kunnen optreden.

Dat er gekke dingen gebeuren in deze wereld staat wel vast. Ik begrijp sommige vrouwen ook niet altijd.
lees dit bericht uit de Telegraaf maar even.
Moeder trouwt met moordenaar dochtertje

Een moeder heeft de moordenaar van haar vierjarige dochter snel vergeven. Sterker nog, ze vindt dat de man te zwaar is gestraft.

De Duitse oud-politieagent Andreas B. (41) had de vierjarige Leonie twee jaar geleden zulk zwaar letsel toegebracht dat het meisje bezweek. Ze was eerst heftig met een voorwerp op haar hoofd geslagen en vijf dagen later hard door elkaar geschud. Niet lang daarna overleed Leonie. Stiefvader Andreas werd daarop tot 7,5 jaar cel veroordeeld.

Ondanks de moord en het feit dat de rechter de man als 'extreem gevoelloos' omschreef, bleef de 32-jarige moeder Miriam verliefd op B. Ze vergaf hem razendsnel en gaf hem in de gevangenis zelfs haar jawoord.

Hand in hand pleitte het stel deze week voor de Duitse rechtbank om strafvermindering. De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan in de opmerkelijke zaak.

Afbeelding
Een zelfde soort achterlijk gevalletje? Begrijp jij deze vrouw?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door SDX »

Ariel schreef: ...


...


...

Een zelfde soort achterlijk gevalletje? Begrijp jij deze vrouw?

Nee Ariel, ik begrijp onderhand de hele wereld niet meer. :(

Triest allemaal...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door birdie »

Wat een nachtmerrie! Voor het hele gezin, maar ook voor de vrouw die dit allemaal laat gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat ik al deze vernederingen toe zou laten. Ik heb geen kinderen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er voor knokt om je kinderen bij je te houden. Maar ik weet niet of ik dat ten koste van alles zou doen. Een verschrikkelijk moeilijke vraag!
Ook al wordt er door sommigen getwijfeld aan de waarheid van dit verhaal, vergelijkbare verhalen zijn er toch plenty over westerse vrouwen die zich inlaten met islamitische prinsjes?
Hiermee wil ik niet beweren dat alle westerse mannen heilig zijn. Daar zijn ook heel veel despoten te vinden.
Laten we eerlijk zijn, de vrouw is een nul, waar (een groot percentage) Islamitische mannen van profiteren, tegen liegen en zich als opperwezen tegen kunnen gedragen.
Het probleem zit hem in de cultuur. De vrouw is een 'vod', en zo moet je haar ook maar behandelen. Jonge jongens hebben geen contact met meisjes. Meisjes krijgen hierdoor ook geen kans om met het andere geslacht om te leren gaan.
Voeg de regels van de Koran en andere onzin eraan toe, en je krijgt al een aardig beroerd receptje.
De verregaande inteelt lijkt mij ook niet bevordelijk voor een aantal verstandelijke vermogens.
Nou Petra, laten we het over de Egyptenaren ook maar niet hebben.
Nog niet zo lang geleden, had Dagblad Trouw nog een hele reportage over westerse vrouwen die aandacht zochten bij Egyptische prinsjes. Het moet hier nog ergens staan op het forum.
Deze prinsjes zien deze vrouwen puur als 'hoeren', lachen zich dood om ze, en vinden ze eigenlijk heel erg vies. Nee, deze heren geven de voorkeur aan schone maagden, daar moeten ze later tenslotte mee trouwen.
Ondanks de minachting van deze prinsjes, maken ze toch gebruik van deze vrouwen, omdat lichamelijke experimenten niet toegestaan zijn voor het huwelijk. Alleen dit al geeft heel veel frustraties. Schuldgevoelens over de hel en de beloning van tich maagden, kan wel heel erg zwaar op de maag liggen. Het is toch te triest voor woorden om geen kennis te mogen maken met het andere geslacht!
Maar ook de dames uit het westen vind ik meelijwekkend. Ik kan me er niks bij voorstellen. OK, aandacht, leuk als je in je midlifecrisis zit!!! Ik ken een paar van deze dames, maar kan me er absoluut niet in vinden!
Een huwelijk meegemaakt, waarin de vrouw wat meer rechten opeiste. De moslimman radicaliseerde ter plekke, zodanig dat vrouw en kind kilometers verderop in een 'blijfvanmijnlijfhuis' konden bivakkeren!
Een familielid, die samenwoonde met een moslim, is achteraf zeer opgelucht dat ze deze man niet getrouwd had! Toen het op trouwen aankwam werd de soep wel heel erg heet! Mijn familielid weigerde... Het huis van haar ouders werd door dit prinsje gratis verbouwd. Ook deze ouders en zijzelf zijn gewoon in elkaar getimmerd.
De impact is onbeschrijfelijk. Het grijpt heel diep in!
Waar ik het over heb, het zijn geen uitzonderingen. Moslims kiezen vaak voor macht, geweld, jaloezie en achterdocht..
Laat ik eerlijk zijn, westerse huwelijken met moslims zijn een ware ramp! *Islamitische huwelijken met westerlingen zijn nog een grotere ramp!
† 14 september 2012.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Petra »

Misschien niks nieuws, maar zulke boeken zijn ook geschreven door Islamitische vrouwen in hun huwelijken. Plenty, zelfs. Volgens mij staat er momenteel eentje van in de boeken-top-10. De mannen zijn ontegenzeggelijk anders dan de gemiddelde westerse man. Als je een schaal van 0 tot 10 neemt, dan zou de verhouding tussen man en vrouw in westerese landen 4 tegen 6 zijn, in zulke landen is het 2 tegen 8, of zoiets. De weegschaal is iets meer uit balans dan hier, om maar een vergelijking te gebruiken.
Maar, zoals ik het kan zien, zijn het wél de uitzonderingen die in de boeken beschreven zijn. En dat lijkt me ook logisch, want als het normaal zou zijn, was het geen boek waard. Er zijn landen waar het nog erger is...
Wat moet je er over zeggen? De vrouwen nemen een risico, en het grootste deel komt bedrogen uit. Want het aantal dat de voorkeur geeft aan een 'nette' Egyptische, vormt nog altijd de meerderheid.
Niet dat die vrouw beter af is, maar zo gaat dat nu eenmaal...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door mercator »

Petra schreef:Wat ik zei: Onze normen en waarden liggen anders dan die daar.
Net wat je zegt. De koppensnellers en kannibalen hante(e)r(d)en ook andere normen dan wij hier.
Daarom dat je beter geen contact hebt met een koppensneller, je weet maar nooit. Moslims zijn per definitie gevaarlijke psychopathen, best is die te mijden als de ziekte.
Maar eerlijk gezegd krijg ik geen vochtige ogen van zulke gruwelverhalen. Al die dames wisten goed genoeg waar ze aan begonnen. Als je een touw rond je nek bindt en je springt naar beneden is de kans groot dat het slecht afloopt, dan moet je daarover achteraf niet komen klagen. Zo is het ook als je een relatie met een moslim begint.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Het verhaal van Nicola

Bericht door Petra »

Vaak een kwestie van afkomst. In principe is het daar niet zoveel anders dan hier; en gedraagt men zich zoals het thuis ook ging. Als vader de moeder slaat, zal zoon vaak zijn vrouw ook slaan. Als moeder een deurmat was, zal dochter vaak ook een deurmat zoeken. Men zoekt gewoon naar herkenbare patronen.
Jonge vrouwen zouden gewoon wat vaker naar het gezin waarvan aanstaande deel uitmaakt moeten kijken...
Plaats reactie