Vragen aan missH

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Wist je trouwens Missh dat er ver boven ons, heel veel zonnejaren weg, ergens in de hemel een boom staat? Dit is geen gewone boom, maar een boom die onder de arsh ( arabisch voor Troon) van Allah staat. Als het leven van een mens eindigt en hij of zij nog maar 40 dagen te leven heeft, valt er een blad met zijn naam erop voor Engel des Doods.Vanaf die dag beschouwen alle engelen hem als dood, alleen weet de desbetreffende het nog niet. Hij of zij heeft dan nog maar 40 dagen in de wereld te leven.

Voor hetzelfde geldt is mijn blad of die van jou reeds gevallen.... nare gedachte he?
Je wil per sé bewijzen dat Islam en de Moderne Wereld niet samengaan?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door missH »

Ja Tukkerin dat is inderdaad een nare gedachte maar ik laat me ook zeker niet kisten hoor. Ik heb hiervoor gekozen en dit is wat mij rust geeft elhamdoelillaah.
Als ik me zo voel en ik zo wil zijn kunnen mensen praten met de kennis die ze denken te hebben maar dat zal mij niets doen. Ik lees de Qu´ran en dat is genoeg en ik luister naar geleerden die zelf islamitisch zijn. Ken je je Yusuf Estes Tukkerin? Dat is een voormalige pastoor die geheel tegen de islam was en nu is hij zelf ook groot voorbeeld in de islam masha Allaah. Toch prachtig? En dat was iemand met een hoge rang en kijk nu gewoon bekeerd!
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen aan missH

Bericht door Schepsel »

missH schreef:Ja Tukkerin dat is inderdaad een nare gedachte maar ik laat me ook zeker niet kisten hoor. Ik heb hiervoor gekozen en dit is wat mij rust geeft elhamdoelillaah.
Als ik me zo voel en ik zo wil zijn kunnen mensen praten met de kennis die ze denken te hebben maar dat zal mij niets doen. Ik lees de Qu´ran en dat is genoeg en ik luister naar geleerden die zelf islamitisch zijn. Ken je je Yusuf Estes Tukkerin? Dat is een voormalige pastoor die geheel tegen de islam was en nu is hij zelf ook groot voorbeeld in de islam masha Allaah. Toch prachtig? En dat was iemand met een hoge rang en kijk nu gewoon bekeerd!
Ook hooggeplaatsten krijgen weleens last van waanzin. En ach, het was een pastoor....
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Ruth »

missH schreef:Ja Tukkerin dat is inderdaad een nare gedachte maar ik laat me ook zeker niet kisten hoor. Ik heb hiervoor gekozen en dit is wat mij rust geeft elhamdoelillaah.
Als ik me zo voel en ik zo wil zijn kunnen mensen praten met de kennis die ze denken te hebben maar dat zal mij niets doen. Ik lees de Qu´ran en dat is genoeg en ik luister naar geleerden die zelf islamitisch zijn. Ken je je Yusuf Estes Tukkerin? Dat is een voormalige pastoor die geheel tegen de islam was en nu is hij zelf ook groot voorbeeld in de islam masha Allaah. Toch prachtig? En dat was iemand met een hoge rang en kijk nu gewoon bekeerd!
Dit is een uitzending van : gezellige huiveren met islam, kijk en geniet allen [hypocrite.gif]
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Manon »

Als ik me zo voel en ik zo wil zijn kunnen mensen praten met de kennis die ze denken te hebben maar dat zal mij niets doen. Ik lees de Qu´ran en dat is genoeg en ik luister naar geleerden die zelf islamitisch zijn
Is het daarom dat je niet durft antwoorden op mijn vragen?

- geloof je echt dat Mohammed de maan heeft gesplitst
- geloof je echt dat de zon ondergaat in een modderpoel
- geloof je echt dat de bergen pinnen hebben om de aarde te weerhouden van te beven
- geloof je echt dat de troon van Allah boven de wateren hangt (stille oceaan of atlantische wordt niet gespecifieerd).
- geloof je dat er zeven hemelen zijn?
- dat zon en maan als lantaarns in die zeven hemelen werden geplaatst
- dat Allah de wereld schiep in één ogenblik (2:117), in zes dagen (7:54 / 10:3 / 11:7 / 25:59), in acht dagen (41:9-12)
- dat Allah ondanks dat hij almachtig is, niet in staat was om een zoon te maken omdat hij geen vrouw vond...

die vraagjes moeten toch niet zo moeilijk te antwoorden zijn? alle uitleg staat toch in de koran?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Monique »

MissH, ik wacht ook nog op een antwoord op mijn vraag:

Monique schreef:
missH schreef:
De islam vrouwonvriendelijk haha jullie moeten eens verder kijken dan jullie neus lang is. Als het zo onvriendelijk is dan voelde ik me niet zo SUPER!
Beste missH,

Denk je dat je je ook zo "super" zou voelen wanneer je in een Islamtisch land zou wonen en niet beschermd zou worden door de westerse wetten?

Wees eens heel eerlijk?

Denk je dat je ook zo "super" zou voelen wanneer je broers je baas zouden zijn?
wanneer je zonder toestemming van een man niet de deur uit mag?
wanneer je niet de opleiding/werk mag kiezen die je wilt?
wanneer je je MOET bedekken op straffe van zweepslagen?
wanneer een man er een paar vrouwen mag bijnemen waartegen jij helemaal niets kunt ondernemen?
wanneer je niet mag scheiden en wanneer je man van je scheidt je je kinderen kwijt bent?
etc, etc.

Zou jij je in zo'n leven "super" voelen?
Amorele atheistische nitwit
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door missH »

Monique schreef:MissH, ik wacht ook nog op een antwoord op mijn vraag:

Monique schreef:
missH schreef:
De islam vrouwonvriendelijk haha jullie moeten eens verder kijken dan jullie neus lang is. Als het zo onvriendelijk is dan voelde ik me niet zo SUPER!
Beste missH,

Denk je dat je je ook zo "super" zou voelen wanneer je in een Islamtisch land zou wonen en niet beschermd zou worden door de westerse wetten?

Wees eens heel eerlijk?

Denk je dat je ook zo "super" zou voelen wanneer je broers je baas zouden zijn?
wanneer je zonder toestemming van een man niet de deur uit mag?
wanneer je niet de opleiding/werk mag kiezen die je wilt?
wanneer je je MOET bedekken op straffe van zweepslagen?
wanneer een man er een paar vrouwen mag bijnemen waartegen jij helemaal niets kunt ondernemen?
wanneer je niet mag scheiden en wanneer je man van je scheidt je je kinderen kwijt bent?
etc, etc.

Zou jij je in zo'n leven "super" voelen?


Ten 1e broers die de baas zijn? ik heb een broer hoor het is maar net hoe jij zelf bent en in dit leven ken ik geen 'baas'
Toestemming bepaal ik zelf wel. Als ik ergens heen wil wat geen kwade bedoelingen met zich meebrengt beslis ik daar prima zelf over.
Opleiding bepaal ik ook zelf wel, is iets wat ik wil voor mn toekomst.
Ik leef hier in NL dus ik zal niet oordelen over iets wat ik niet ken of meegemaakt.
Ik weet niet of jij in de tijd van nu leeft? Enig idee hoeveel mensen het gewoon van te voren aangeven dat ze dat liever niet willen en de man dat dan ook niet doet?
Niet mag scheiden? nogmaals in welke tijd leef jij ?

En ja ik voel me nog steeds super.
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door missH »

circe schreef:
Als ik me zo voel en ik zo wil zijn kunnen mensen praten met de kennis die ze denken te hebben maar dat zal mij niets doen. Ik lees de Qu´ran en dat is genoeg en ik luister naar geleerden die zelf islamitisch zijn
Is het daarom dat je niet durft antwoorden op mijn vragen?

- geloof je echt dat Mohammed de maan heeft gesplitst
- geloof je echt dat de zon ondergaat in een modderpoel
- geloof je echt dat de bergen pinnen hebben om de aarde te weerhouden van te beven
- geloof je echt dat de troon van Allah boven de wateren hangt (stille oceaan of atlantische wordt niet gespecifieerd).
- geloof je dat er zeven hemelen zijn?
- dat zon en maan als lantaarns in die zeven hemelen werden geplaatst
- dat Allah de wereld schiep in één ogenblik (2:117), in zes dagen (7:54 / 10:3 / 11:7 / 25:59), in acht dagen (41:9-12)
- dat Allah ondanks dat hij almachtig is, niet in staat was om een zoon te maken omdat hij geen vrouw vond...

die vraagjes moeten toch niet zo moeilijk te antwoorden zijn? alle uitleg staat toch in de koran?

Als je alle antwoorden al hebt dan heb jij mijn bevestiging hier niet voor nodig. Ik geloof wat ik de Qu'ran staat! Of je nou alles in vragen gaat opdelen of niet. Ik geloof wat in de Heilige Qu'ran staat! :razz:
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen aan missH

Bericht door Schepsel »

Toestemming bepaal ik zelf wel. Als ik ergens heen wil wat geen kwade bedoelingen met zich meebrengt beslis ik daar prima zelf over.
Opleiding bepaal ik ook zelf wel, is iets wat ik wil voor mn toekomst.
Ik leef hier in NL dus ik zal niet oordelen over iets wat ik niet ken of meegemaakt.
En dáár zit hem de kneep. Je leeft in NL. Prijs jezelf maar gelukkig, anders mocht je ook niet zondigen door te bepalen of een ander dingen voor je mag beslissen.
Als je alle antwoorden al hebt dan heb jij mijn bevestiging hier niet voor nodig. Ik geloof wat ik de Qu'ran staat! Of je nou alles in vragen gaat opdelen of niet. Ik geloof wat in de Heilige Qu'ran staat!
En op welke grond besluit je te geloven wat in de Heilige Qu'ran staat?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door missH »

Schepsel schreef:
Toestemming bepaal ik zelf wel. Als ik ergens heen wil wat geen kwade bedoelingen met zich meebrengt beslis ik daar prima zelf over.
Opleiding bepaal ik ook zelf wel, is iets wat ik wil voor mn toekomst.
Ik leef hier in NL dus ik zal niet oordelen over iets wat ik niet ken of meegemaakt.
En dáár zit hem de kneep. Je leeft in NL. Prijs jezelf maar gelukkig, anders mocht je ook niet zondigen door te bepalen of een ander dingen voor je mag beslissen.
Daarom oordeel ik ook niet. Ben hier opgegroeid dus leef hier prima
Als je alle antwoorden al hebt dan heb jij mijn bevestiging hier niet voor nodig. Ik geloof wat ik de Qu'ran staat! Of je nou alles in vragen gaat opdelen of niet. Ik geloof wat in de Heilige Qu'ran staat!
En op welke grond besluit je te geloven wat in de Heilige Qu'ran staat?
Nou ik ben een moslima dus ik besluit dat op grond van mijn geloof.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Monique »

missH schreef: Ten 1e broers die de baas zijn? ik heb een broer hoor het is maar net hoe jij zelf bent en in dit leven ken ik geen 'baas'
Toestemming bepaal ik zelf wel. Als ik ergens heen wil wat geen kwade bedoelingen met zich meebrengt beslis ik daar prima zelf over.
Opleiding bepaal ik ook zelf wel, is iets wat ik wil voor mn toekomst.
Ik leef hier in NL dus ik zal niet oordelen over iets wat ik niet ken of meegemaakt.
Ik weet niet of jij in de tijd van nu leeft? Enig idee hoeveel mensen het gewoon van te voren aangeven dat ze dat liever niet willen en de man dat dan ook niet doet?
Niet mag scheiden? nogmaals in welke tijd leef jij ?

En ja ik voel me nog steeds super.
"Ik leef hier in NL" aldus MissH.

Beste MissH, dat is dus precies wat ik bedoel. OMDAT je in Nederland leeft heb je niet te maken met de wetten en regels van islam.

Vandaar mijn vraag of je je ook zo "super" zal voelen in een islamitisch land waar je die keuzes NIET hebt?

Op die vraag wil ik graag een antwoord.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen aan missH

Bericht door Schepsel »

Ikke niet meer snap. :?

Je besluit om die dingen te geloven...zomaar? Je gelooft dat, zonder enige vorm van logica?

''Het staat daar, dus het is waar, het staat daar, en ik geloof gewoon dat wat daar staat, waar is''?

Maar als ik zeg dat ik voorzitter ben van de Raad van Ongedierteverdelgersverdelgers en dat men mij in een supermanpak wil hijsen omdat ik van Toetanchamon afstam, bevat dat, als kale bewering, evenveel waarheids-/zinnigheidsgehalte als de Koran.

Er is geen bewijs, geen fysiek of logisch bewijs. Het is gewoon iets dat er staat. Als je besluit om iets te geloven, kan je net zo goed mijn bovenstaande bewering hebben gekozen om te geloven. In beide gevallen is er 0 bewijs, je ''kiest'' ervoor omdat je dat op emotionele grond leuk vindt ofzo? [c045.gif]
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen aan missH

Bericht door Schepsel »

Dit gaat me boven de pet. Ik ben ook maar een simpele ziel... :?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:Dit gaat me boven de pet. Ik ben ook maar een simpele ziel... :?
Nee hoor, het gaat je niet boven de pet...... het zit juist te ver "onder" je pet.

kijk maar:
vraag: En op welke grond besluit je te geloven wat in de Heilige Qu'ran staat?

antwoord MissH; Nou ik ben een moslima dus ik besluit dat op grond van mijn geloof.
Wat missH doet is in een rondje redeneren.
Ze gelooft wat in de koran staat....omdat.... ze nu eenmaal moslima is en dat daarom moet geloven.

Een "normaal" mens leest eerst de koran, toetst die aan de werkelijkheid en beslist dan of hij/zij dat gelooft.

In islam gaat het precies andersom: Ik geloof...dus.... de koran is waar.

Toch, missh?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Dhana »

IK ben steeds weer met stomheid geslagen als ik zie of hoor hoe moslims van een rationeel wezen in ineens veranderen in figuren van een film of tekenfilm. Allah doet me daarbij sterk denken aan Gargamel, de boze tovenaar van de smurfen en Mohammed aan zijn kat Azraël. De kaffir zijn dan de smurfen die uiteindelijk toch steeds aan het langst eind trekken omdat Garhamal te dom is om voor de duivel te dansen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Manon »

missH schreef:
Als je alle antwoorden al hebt dan heb jij mijn bevestiging hier niet voor nodig. Ik geloof wat ik de Qu'ran staat! Of je nou alles in vragen gaat opdelen of niet. Ik geloof wat in de Heilige Qu'ran staat! :razz:
IK heb niet alle antwoorden, JIJ hebt ze.

In hoeveel dagen heeft Allah het universum geschapen? In één tel, zes dagen of acht dagen? Misschien kan je het eens aan de imam vragen, je hebt de koranverzen erbij gekregen.
De koran spreekt zichzelf hier tegen dus wat is dan het juiste antwoord?

Ik neem aan dat je dus overtuigd bent dat de zon in een modderpoel ondergaat, de bergen pinnen hebben, er zeven hemelen zijn en de zon en maan in die zeven hemelen hangen. Want dat staat àllemaal in de koran hoor.

Je vroeg daarjuist in welke tijd Monique leefde, maar in welke tijd leef JIJ dan als je al die dingen hierboven voor waar aanneemt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Vragen aan missH

Bericht door Tukkerin »

Ariel schreef:
Tukkerin schreef:Wist je trouwens Missh dat er ver boven ons, heel veel zonnejaren weg, ergens in de hemel een boom staat? Dit is geen gewone boom, maar een boom die onder de arsh ( arabisch voor Troon) van Allah staat. Als het leven van een mens eindigt en hij of zij nog maar 40 dagen te leven heeft, valt er een blad met zijn naam erop voor Engel des Doods.Vanaf die dag beschouwen alle engelen hem als dood, alleen weet de desbetreffende het nog niet. Hij of zij heeft dan nog maar 40 dagen in de wereld te leven.

Voor hetzelfde geldt is mijn blad of die van jou reeds gevallen.... nare gedachte he?
Geloof jij dit zelf lieverd? Kan het bijna niet geloven. Vertel missH ook even van hoe ze in haar graf wordt samen geknepen C. Dat ze dan haar geliefde weg hoort lopen van haar graf, en dat de engelen dan langs komen die haar vragen gaan stellen of ze een goeie moslima was. Vertel haar ook dat de meeste vrouwen in de hel zullen komen, en dat als ze nu geen hoofddoek draagt ze straks in de hel aan haar haren opgehangen zal worden. Of misschien wel aan haar tepels. Dat zijn leuke weetjes voor haar.
Ga er eigenlijk vanuit dat ze daarvan op de hoogte is en niet als een 'blinde' de islam binnengestapt is.
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen aan missH

Bericht door mercator »

missH schreef: Zelfs ben ik, een Nl´se meid ook bekeerd naar de islam
met vragen hoor ik het!
Welke drugs gebruikte jij en/of welke psychose had je voor je bekering tot de aanbidding van Mohammed ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Vragen aan missH

Bericht door Tukkerin »

missH schreef:Ja Tukkerin dat is inderdaad een nare gedachte maar ik laat me ook zeker niet kisten hoor. Ik heb hiervoor gekozen en dit is wat mij rust geeft elhamdoelillaah.
Als ik me zo voel en ik zo wil zijn kunnen mensen praten met de kennis die ze denken te hebben maar dat zal mij niets doen. Ik lees de Qu´ran en dat is genoeg en ik luister naar geleerden die zelf islamitisch zijn. Ken je je Yusuf Estes Tukkerin? Dat is een voormalige pastoor die geheel tegen de islam was en nu is hij zelf ook groot voorbeeld in de islam masha Allaah. Toch prachtig? En dat was iemand met een hoge rang en kijk nu gewoon bekeerd!
Missh, doe lekker waar jij je goed bij voelt. Of dan nou de islam, het christendom of het jodendom is. Het gaat om JOU en jouw gevoelens en die mag je gerust kanaliseren, zolang je deze maar niet aan anderen oplegt. :wink:
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Vragen aan missH

Bericht door Tukkerin »

Missh, dan heb ik nog een vraag. Naast al het moois van de islam loop je vast ook wel tegen hekelpunten aan? Zo ja, kan je benoemen welke dat zijn?
Umm Rania
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Ruth »

Wat vind MissH ervan dat er flink op los gediscrimineerd wordt in de islam? Om maar een voorbeeld te noemen... een niet-moslim mag Mekka en Medina niet in.

Ben heel benieuwd wat je daar van vindt?
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Manon »

Ik vrees dat MissH een beetje in paniek is geraakt. Op de één of andere manier zie ik haar nooit een vraag beantwoorden behalve met "ik geloof wat in de koran staat". Dat ze dan niet helemaal goed wéét wat in de koran staat blijkt geen beletsel te zijn.

Toch zou ik graag hebben dat ze ons nog wat komt verblijden met haar antwoorden en onderbouwde uitleg. Wie weet kan ze er hassanat puntjes mee verdienen voor in het paradijs.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Dhana »

Spoiler! :
'Verliefdheid werkt net zo verdovend als cocaïne'
Uitgegeven: 14 oktober 2010 10:59
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2010 11:24

AMSTERDAM – Een heftige verliefdheid heeft een pijnstillende werking op het menselijk brein, die vergelijkbaar is met het effect van medicijnen. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek.

© ThinkstockIntense verliefdheid kan er voor zorgen dat mensen 15 tot 45 procent minder pijn ervaren.

De amoureuze gevoelens veroorzaken een grote mate van activiteit in hersengebieden die ook worden geprikkeld door producten met een sterke pijnstillende werking zoals morfine of cocaïne.



Dat schrijven wetenschappers van de Universiteit van Stanford in het wetenschappelijk tijdschrift PloS One.


Loterij

“Als mensen een overweldigende verliefdheid doormaken, vinden er significante veranderingen in hun brein plaats, die hun ervaring van pijn beïnvloeden”, verklaart onderzoeker Sean Mackey op nieuwssite Physorg.com. “Er worden zogenaamde beloningsgebieden actief die ook worden geprikkeld als je cocaïne neemt of de loterij wint.”

De wetenschappers kwamen tot hun conclusies door hersenscans te maken van verliefde mannen en vrouwen die af en toe naar foto’s van hun partner mochten kijken. Ondertussen werden de handpalmen van de proefpersonen licht gepijnigd met een computergestuurd hitte-element.


Afleiding

Aan het einde van het experiment moesten de deelnemers nauwkeurig aangeven hoe veel pijn ze hadden gevoeld op verschillende momenten. De resultaten wezen uit dat het kijken naar een foto van hun geliefde een sterke pijnstillende werking had op hun brein.

“We hebben ons vooral geconcentreerd op mensen die de eerste fase van een passionele liefde doormaakten”, aldus Mackey. “We wilden proefpersonen die zich euforisch en energiek voelden."

Ter vergelijking werd ook getest of de proefpersonen het effect van het pijnlijke hitte-element konden bestrijden door hun gedachten te verzetten met simpele opdrachtjes. Zo stelden de wetenschappers hen vragen als: noem zo veel mogelijk sporten waarbij geen bal wordt gebruikt?


Primitieve hersendelen

Ook door deze vorm van afleiding nam de pijn bij de proefpersonen af. Maar het gemeten effect op hun hersenen was minder sterk dan bij het staren naar de foto van hun geliefde.

“Bij de afleidingstest werden vooral hogere hersengebieden beïnvloed die betrokken zijn bij cognitief denken", aldus onderzoeker Jarred Younger. "De pijnstillende werking van liefde is meetbaar in meer primitieve gedeeltes van het brein, die pijnsignalen mogelijk direct blokkeren in het ruggenmerg."


Behandeling

Volgens de wetenschappers kunnen hun bevindingen mogelijk leiden tot nieuwe manieren om pijn te bestrijden, zoals stimulatie van bepaalde hersengebieden. "Deze onderzoeksresultaten laten zien dat we niet altijd op medicijnen hoeven te vertrouwen bij het bestrijden van pijn", aldus Younger.

© NU.nl/Dennis Rijnvis
Ik denk dat bekering tot de islam net zo op de geest werkt als dit in dit artikel beschreven staat over verliefdheid. MissH schreef als antwoord op onze commetaren en vragen: "I love islam".

Ik heb nog nooit een christen horen beweren dat hij/zij van het christendom houdt. De islam is kennelijk een personificatie van verliefdheid en wordt er zeker door verse bekeerlingen hetzelfde gereageerd als dat mensen een verliefde wakker proberen te schudden over de naakte waarheid van de aanbeden geliefde. Die weten dat ook niets anders te verzinnen dan: "en toch houd ik van hem/haar". Inderdaad een paniekreactie, Circe.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door BFA »

Dhana schreef:De islam is kennelijk een personificatie van verliefdheid
in SM wordt de euforie van verliefdheid en de euforie van schaamte en onderwerping ook vaak verward.
Als mensen hun emoties niet kennen, kan je ze benaming laten geloven die jij wil.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie