Vragen aan missH

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Vragen aan missH

Bericht door missH »

ik vind het altijd boeiend om te zien hoe moeders hier mee omgaan als hun bekeerd naar de islam.
Ik kan me best voorstellen dat dit ten 1e een hele omschakeling is en ten 2e dat vaak niet wordt geaccepteerd.
Naar mijn idee word de islam niet vaak goed geïnterpreteerd door moeders die dit meemaken.
Ze zeggen al gauwww ja maar de islam is vrouwonvriendelijk en de islam is alleen maar terroristen, in ieder geval ALLES om te laten zien dat zij het er niet mee eens zijn.

Zelfs ben ik, een Nl´se meid ook bekeerd naar de islam en heb hier veel met mijn moeder over gepraat. Wat er vooral uitkwam is wat ik net al zei. Of t normaal is dat vrouwen besneden worden etc etc.

Ik ben bekeerd omdat ik de islam bestudeerd heb op mijn manier. Ik ben gaan lezen en gaan verdiepen en ik kan jullie zeggen dames/heren die christen zijn.
Jullie zullen verbaasd staan over hoeveel de koran op de bijbel lijkt. Sterker nog het 1e testament is bijna hetzelfde als de koran. Alleen helaas naar dat 1e testament zijn naar mijn idee de dingen een beetje veranderd. Veel herschreven.

Moeders die dit meemaken: ook wij geloven in Adam en Eva en ook wij geloven in Jezus en Abraham. Het is alleen bij Jezus (a.s.) net iets anders maar wij ook geloven in vele dingen waar jullie in geloven. Ik heb ook nog een filmpje van een nl'se mevrouw die een vergelijking maakt tussen de bijbel en koran.
En er is ook een site hiervan, dit alles is te zien in dit filmpje.

http://www.spirit24.nl/content/een-brug-van-verhalen-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit filmpje (als jullie daar natuurlijk zin in hebben) zouden jullie een x kunnen bekijken.

Met vriendelijke groet!

met vragen hoor ik het! Hahaha en ik hoop niet dat ik nu een vragenvuur krijg want ik kan helaas niet alles beantwoorden!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Manon »

Ik vind het altijd zo grappig als bekeeringen "bewijs" menen te kunnen leveren omdat de koran op de bijbel lijkt. Alleen is de bijbel dus herschreven... natuurlijk.

Als ik het verhaal van Romeo en Julia hervertel, dan lijkt dat op het verhaal van Romea en Julia van Shakespeare. Alleen had Shakespeare het herschreven(bijbel) en heb ik het origineel (verhaal van Circe)?

Ter informatie missH: niet enkel bevat de koran onvolledige en foutieve stukken uit bijbelse verhalen, maar ook uit allerlei andere mythes uit de omliggende landen. Raar dt je zoiets in je zelfstudie niet hebt ontdekt.
Als klein voorbeeldje geef ikhet geboorteverhaal van Jezus. Volgens de koran werd Jezus namelijk geboren (niet in een stal, niet in een herberg) volgens een totaal ander verhaal: het verhaal van de geboorte van Siddharta (Boeddha). Beetje verwarrend niet.

Lees de volledige studie over de oorsprong van de koranverhalen:

--------------------------------------------------------------------------------

PREFACE
CHAPTER I
Introductory
CHAPTER II
Influence of Ancient Arabian Beliefs and Practices
Appendix to Chapter II
CHAPTER III
Influence of Sabian and Jewish Ideas and Practices
CHAPTER IV
Influence of Christianity and Christian Apocryphal Books
CHAPTER V
Zoroastrian Elements in the Qur'an and Traditions of Islam
CHAPTER VI
The Hanifs and Their Influence Upon Nascent Islam
Conclusion
INDEX
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Welkom missH. Fijn om je hier te zien. Ik heb heel veel vragen aan je, maar die zou ik dan graag in een ander topic willen stellen, omdat dit het topic van Elisabeth is.
Ik open straks wel een topic met vragen voor je als je het goed vindt.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door missH »

@ circe.

Bedankt dat je me iets wilt laten inzien alleen ik kom hier puur om gezellig mee te doen in gesprekken en niet om (voor mijn idee omdat ik natuurlijk geloof in de islam en hoop dat je dat respecteerd) misleidende verhalen te moeten lezen etc.

Maar alsnog bedankt.
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door missH »

@ ariel

ja tuurlijk is dat goed, ik zal proberen al je vragen te beantwoorden.
Ben net pas bekeerd dus zal waarschijnlijk ook dingen niet kunnen beantwoorden maar zal dan zeker mn best doen om het op te zoeken.

heb je al een kijkje op de site genomen van de link die ik stuurde?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door BFA »

missH schreef:alleen ik kom hier puur om gezellig mee te doen in gesprekken en niet om (voor mijn idee omdat ik natuurlijk geloof in de islam en hoop dat je dat respecteerd) misleidende verhalen te moeten lezen etc.
Vind je het direct in huis vallen met die eis van respect, voor je geloof in de Islam, niet een beetje hoog van de toren geblazen?
Je geloof in Islam is toch verraad tegen alles wat mooi is en de moeite waard om te bewaren in onze maatschappij.

Je bent een muzelteef uit eigen keuze.
Net zoals bij alle andere Mohammedanen kan ik er alleen maar van uitgaan dat er met elke ademstoot een leugen uit je mond komt. Dit tot je het tegendeel hebt bewezen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Ariel »

Hallo missH

Ik ben blij dat je wat vragen van ons wil beantwoorden. Ik waardeer het enorm dat je met ons in discussie wil gaan.
Nee, ik heb de site die jij doorgaf nog niet in zijn geheel bekeken. Ik ga dat wel doen.

Ik heb het topic gesplitst, zodat we het topic van Elisabeth niet teveel bevuilen . Ik hoop dat je dat niet erg vindt.

Ik zal beginnen met wat eenvoudige vragen. Wil jij ons eerst vertellen hoe jij met Islam in contact gekomen bent ?
En waarom jij gelooft dat de bijbel herschreven is? Heb jij daar onderzoek naar gedaan?
En waarom denk jij dat de Koran het ware woord van God is?
En geloof jij in het scheppingsverhaal ,dat de aarde 4000 jaar geleden geschapen is?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Manon »

missH schreef:@ circe.

Bedankt dat je me iets wilt laten inzien alleen ik kom hier puur om gezellig mee te doen in gesprekken en niet om (voor mijn idee omdat ik natuurlijk geloof in de islam en hoop dat je dat respecteerd) misleidende verhalen te moeten lezen etc.

Maar alsnog bedankt.
Dat krijg je natuurlijk als je de Engelse studie die ik doorgaf zelfs niet bekijkt.

Ik ga ervan uit dat een ouder verhaal primeert op een latere kopij van dat verhaal.

Het geboorteverhaal van Siddharta is eeuwen ouder dan de koranversie van het geboorteverhaal van Jezus. Wat bewijst dat? Gewoon dat Mohammed de klok ergens heeft horen slaan maar niet wist waar de klepel hing natuurlijk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door missH »

Natuurlijk wil ik je vertellen hoe ik er mee in aanraking ben gekomen.

Ik heb geen makkelijk verleden gehad en dat heeft altijd opgespeeld bij mij.
Ik was een helse tiener.. Ik was agressief en vond alles en iedereen maar slecht ( dit natuurlijk ook door de pubertijd maar eigenlijk was dit altijd al zo )
Ik had veel verdriet en was erg depressief. Heb met een psychologe gepraat meerdere malen maar naar mijn idee werd het er niet minder op alleen maar erger.
Ik belande in mn eigen wereld en zag niks meer zitten, school niet, mensen om me heen niet, leuke dingen doen niet dus kortom helemaal niks meer.
Heb vaak met mijn moeder om de tafel gezeten om alles naar boven te halen wat mij dwars zou zitten. Nou het enige antwoordt dat ze kreeg was 'Ik weet niet wat er mij is mama, ik weet het niet.. ik voel me niet goed'. Jullie zullen natuurlijk wel begrijpen dat mijn moeder hier vreselijk mee heeft gezeten.
Ik had zowel christelijk meiden als moslim meiden op mn school en verdiepte me verder daar nooit in want was veel te erg bezig met mn eigen wereld. Tot er een keer 2 meiden plots naar me toe kwamen en vroeger van hey wij kennen jou niet echt want in de klas ben je zo afwezig. Nou ik een smoes verzinnen waarom dat dan zo was en uiteindelijk probeerde ik ze met die smoes weg te jagen.. wat me niet lukte overigens.
Dit was 1 islamitisch meisje en 1 nederlands meisje zonder geloof. Uiteindelijk raakte ik toch wat meer in gesprek met hen en ging ik op school wat vaker met ze om.
Super leuke meiden, dat islamitische meisje was gewoon een rustig meisje en droeg ook geen hoofddoekje en die andere meid was de wat drukkere dame en die kon een gesprek beginnen over alles wat ze hoorde.
We hadden een debat in de klas. En je raadt het misschien al over de Islam.. Ik hoorde de reacties over en weer gaan. De 1 vond het een rot geloof en de ander zei dat we t moeten respecteren en de ander weet dit. ga zo maar door en door.
ik dacht bij mezelf eigenlijk worden geloven best vaak onder druk gezet. En wat ik merk is dat dat voor bij de Islam gebeurd dus dacht bij mezelf ik ga maar eens kijken wat er zo negatief aan is. Zo doende heb ik dat ook gedaan. Ben gaan lezen en lezen en lezen en gaan vragen aan zowel moslims als christenen hoe zij hierover dachten en wat ze me konden uitleggen. Ik ben toen zelfs naar de moskee te gaan om te kijken of er meiden waren van nederlandse afkomst die zich hadden bekeerd. En ja hoor ik kwam er 10 meiden tegen van Nederlandse komaf. Hun hebben mij verteld hoe het allemaal zit. Bv ook hoe het zit met de, wat de mensen als de slechte dingen ziet, steniging en dood aan de ongelovigen. Ik heb veel antwoorden gekregen en ook zeer zeker rust gevonden. Is toch raar he, dat meisje die zo depressief was en echt niks meer zag zitten ging op onderzoek uit en vond toch haar rust. Goed voor mij toch? Als dat is wat ik fijn vind..
Die link die ik stuurde in een andere topic laat ook dingen zien die heel erg te vergelijken zijn met de Bijbel, en ja zeker de koran lijkt op t 1e testament van de Bijbel.

T kan zo zijn dat t verhaal een beetje warrig is maar dat ben ik op dit moment zelf ook want ben grieperig en zit met half gesloten ogen het verhaal te typen!


Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door gerard_m »

En ja hoor ik kwam er 10 meiden tegen van Nederlandse komaf. Hun hebben mij verteld hoe het allemaal zit. Bv ook hoe het zit met de, wat de mensen als de slechte dingen ziet, steniging en dood aan de ongelovigen.
Ja, deze dingen lees ik ook in de koran of in de hadith. Heb jij ze ook gelezen? Ik ben wel benieuwd wat ze daarover verteld hebben aan jou, en of dat ook klopt met wat Mohammed er zelf over zei.

Welkom trouwens ! 8)
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Ariel »

Bedankt voor je eerlijk antwoord missH
Mijn vermoeden is dus waar. De meeste meisjes en ook jongens die zich tot Islam bekeren doen dat omdat ze een Islamitische partner gevonden hebben, of omdat ze in een moeilijke periode in hun leven zaten. Jij bent daarop dus geen uitzondering. Islam moet voor jou als een warm bad gevoeld hebben.
Ik vind het naar dat jij een nare periode in je leven mee gemaakt hebt, laat ik dat eerst maar even duidelijk maken. We gunnen iedereen een goed en gelukkig leven. Maar ik weet niet of jij de juiste keus gemaakt hebt door te denken dat door Islam nu al je problemen opgelost worden.
Wat jij nu doet is je vast klampen aan regels. Door moslim te worden wordt je leven geregeld door de wetten van Islam. Islam verteld je wat je wel en niet meer mag doen.
In jouw radeloosheid riep jij uit…”Vertel me wat ik moet doen om een goed mens te zijn, want ik kan niet leven zonder opgelegde regels . “ En moslims sprongen vol overtuiging en blijmoedig in jouw geestelijk gat.
Een bekeerling zoals jij denkt dat Islam de oplossing is voor de geestelijke en morele problemen waarmee jij worstelt . Islam is je laatste strohalm. Islam slaagt er goed in om mensen in hun greep te krijgen die zich zwak en naar voelen.

Ik kan je verklappen dat dit dus niet gaat werken als er nog een greintje eigenwaarde en denkvermogen in jouw geest zit. Als jij je werkelijk in Islam gaat verdiepen. ( iets wat jij nog niet gedaan hebt naar mijn idee dan kan jij ( als werkelijk een goed mens bent) je niet verenigen met Islam.
Bekering tot islam is in wezen geloven in een psychische stoornis van iemand die in de zesde eeuw van onze jaartelling leefde. Dat vergeten bekeerde moslims , of dat willen ze niet weten. Mohammed was geen beste man. Hij was een misdadiger die moordde en hij was een dief. Een narcist van het slechtste soort. Wij kunnen je voorbeelden van zijn slecht gedrag geven.

Beste missH….Een bekeerde moslim heeft zijn verstand op nul gezet, en volgt alleen nog maar blindelings de wetten en regels van Islam . Je hoeft niet meer na te denken, en dat vind jij nu even prettig, maar dat blijft niet zo, en dan zal jij merken dat die warme islam deken veranderd wordt in een ijskoud bad.

Nou ja, dat waren even mijn moederlijke gedachten over je bekering. Het gaat me eigenlijk niet aan, want jij hebt een vrije wil, en als jij je wilt laten veranderen in een levende geprogrammeerde dode dan is dat jouw eigen beslissing. Maar het is wel jammer.

Maar hoe weet jij dat de bijbel veranderd is. Daar ben ik benieuwd naar.

Ik wens je beterschap met je griep MissH. Ik hoop dat jij je snel weer beter zal voelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
missH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:37 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door missH »

Beste Ariel!

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik vind het overigens wel spijtig hoe je reactie erop is.
Jij denkt dat ik een keuze heb gemaakt waar ik spijt van zal krijgen. Ik neem aan dat ik dan al een tijdje spijt zou moeten hebben.
Vele mensen denken het juist te hebben door te zeggen dat de islam niet vreedzaam is, helaas zitten ze daar niet op 1 lijn met mij mee.
Ik wil nogmaals een beroep doen op de link die ik in een ander topic heb geplaatst te bekijken. Misschien geeft dat wat duidelijkheid.
Ik snap ook dat mensen van andere religie vaak niet begrijpen waarom wij nou naar dit geloof bekeren. Helaas is dit voor iedereen ook weer een ander verhaal dus zou ik je niet een direct antwoord op kunnen geven alleen het antwoord die ik voor je heb. Islam is geen haatdragend geloof en nogmaals lijkt in vele aspecten op ´t eerste testament van de Bijbel. Wij geloven ook in Jezus alleen niet in de Zoon van God. Ik weet niet in hoeverre jij je verdiept het in de Islam. Maar nogmaals haha en voor de laatste keer zal ik t zeggen ga even naar die link. Daar staan vele vergelijkenissen tussen de Koran en de Bijbel.
Kijk maar eens in de Bijbel, ook daar staan teksten tussen over stenigen en slaan en het zwaard. Zo kan je overal wel negatieve dingen in terugvinden. Maar naar mening is de Islam het juiste geloof voor mij en zo laat ik ook iedereen in zn waarde. We kunnen allemaal vele discussies aangaan en mensen naar hun idee laten inzien waarom iets wel of niet juist is maar uiteindelijk zullen we met zn allen moeten samenleven in deze maatschappij. Er zijn vele bekeerlingen hier in Nederland en eigenlijk over de hele wereld. Niet iedereen doet het voor een partner of door een slechte periode. Degene die het voor de partner doen en zelf hier niet in geloven zullen uiteindelijk van het geloof afstappen. Dat is mijn mening dan want iets doen waar je niet in geloofd zal je alleen maar ongelukkig maken.

Vrede zij met jullie allen.

Met vriendelijke groet
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Vragen aan missH

Bericht door Tukkerin »

Welkom missH... :D Wil wel concreet weten wat je precies ertoe gedreven heeft je te bekeren tot de prachtige islam? Anyway, wees welkom in de islam en het paradijs is insjaAllah straks voor ons.

Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door BFA »

Jij maakt gebruik van het belangrijkste dat je hebt, je vrijheid.
In het leerproces van het omspringen met deze vrijheid maak je een paar fouten en je vindt direct jezelf slecht.
Als oplossing kies je voor slavernij.
Best zielig.
missH schreef:Ik snap ook dat mensen van andere religie vaak niet begrijpen waarom wij nou naar dit geloof bekeren.
Islam betekent onderwerping.
Onderwerping is slavernij.
Slavernij de vijand van vrijheid.
Omdat slavernij de vijand van vrijheid is de keuze van vrijwillige slavernij de enige vrijheid die niet inbegrepen is.

Vrijheid komt niet zoveel voor in de geschiedenis van de mensheid.
Uitgezonderd enkele obscure sektes zoeken religies, maar niet Islam, de mensen een pad naar vrijheid uit te leggen.
Heel begrijpelijk dat mensen van andere religies en atheïsten niet begrijpen waarom je, jezelf op de weg naar slavernij plaatst.

Het paradijs misschien. Heeft je Imam je niet verteld dat Mohammed heeft uitgelegd dat vrouwen naar de hel gaan.

Die hel is het enige dat je verdiend met je verraad. Want onze vrijheid is uniek en duur bevochten; En jij verkoopt die zomaar.
Ik zie een enkeltje Islamterritoria het beste dat je kan overkomen.
En wens je het geluk dat je in die Islamterritoria snel een roedel werpt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:het paradijs is insjaAllah straks voor ons.
Best egoïstisch.
Maar illusie.
Voor vrouwen is het de hel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Vragen aan missH

Bericht door Tukkerin »

BFA schreef:
Tukkerin schreef:het paradijs is insjaAllah straks voor ons.
Best egoïstisch.
Maar illusie.
Voor vrouwen is het de hel.
Vind jou niet alleen egoistisch maar ook arrogant omdat jij jezelf op de stoel van Allah plaats. Mischien heeft Allah voor mij wel het Paradijs in petto en voor mijn broertje de hel?
Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Manon »

Ik snap ook dat mensen van andere religie vaak niet begrijpen waarom wij nou naar dit geloof bekeren.
Ik vind het idee van "bekeren" zo ontzettend moeilijk te snappen;

Neem nu het geloof in elfjes en kaboutertjes. Als ik me naar het kaboutertjesgeloof ga "bekeren" dan impliceert dat toch dat ik er werkelijk van overtuigd ben (geloof! zonder bewijs) dat er 's nachts half zichtbare wezentjes rondlopen die elfjes en kaboutertjes heten.

Dus mag ik aannemen dat MissH ook werkelijk gelooft dat Mohammed de maan heeft gesplitst, dat de bergen pinnen hebben om de grond niet te laten beven en dat de zon ergens ondergaat in een modderpoel. Ook gelooft ze dan dat alle dieren geschapen zijn door Allah en dat er bijgevolg geen evolutie of mutatie plaatsvindt.

Hoe slààg je erin om dat dan ineens allemaal werkelijk te geloven?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: Vind jou niet alleen egoistisch maar ook arrogant omdat jij jezelf op de stoel van Allah plaats.
Allah is een ziekte die in jouw hoofd leeft, niet in het mijne. Dat jij mij nu op Allah's stoel ziet zitten is een teken dat het niet erg goed met je gaat.
Moet ik mij nu beledigt voelen?
Tukkerin schreef:Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet
Met het aantal hasanath's dat je hier reeds verdiend hebt met te incasseren moet ik toegeven dat je een kleine kans maakt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Vragen aan missH

Bericht door Tukkerin »

BFA, een mens heeft het recht niet morele oordelen te vellen.. dat laten we aan de Heer over. En het is de Heer die uiteindelijk bepaalt wat mijn eindbestemming zal zijn.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Manon »

Tukkerin schreef:BFA, een mens heeft het recht niet morele oordelen te vellen.. dat laten we aan de Heer over. En het is de Heer die uiteindelijk bepaalt wat mijn eindbestemming zal zijn.
ho maar dat weet ik al op voorhand hoor. Jij krijgt een eersteklas ticket naar het hoerenparadijs alwaar je een groen fluwelen kleed aankrijgt dat nooit kan verslijten en dan mag je voor eeuwig en eeuwig en eeuwig en eeuwig toekijken hoe je geliefde vader, broers en potentiele echtgenoten zich van 's morgens tot 's avonds liggen te verlustigen aan hun 72 hoeris. Tenzij ze enkel druiven te eten krijgen, kan ook.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:En het is de Heer die uiteindelijk bepaalt wat mijn eindbestemming zal zijn.
Zie dat jouw Heer om mij te straffen een plaats dicht bij mij in de hel geeft.
Net of het met jou nu niet erg genoeg is.
Toch zal ik het nog beter met jou in de hel vinden dan ik in Allah's paradijs geiten en kamelen moet sodomiseren. Je moet daar maar stalknecht willen zijn. Een andere bezigheid voor vrouwen is er niet te vinden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Ariel »

missH schreef:Beste Ariel!

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik vind het overigens wel spijtig hoe je reactie erop is.
Ik kon alleen maar reageren zoals ik deed omdat ik Islam een verachtelijke religie vind MissH. Dat is voor jou niet leuk om te lezen, want een menslijke eigenschap is dat kritiek op iets wat je lief is moeilijk te verdragen is. En toch ben ik van mening dat ik gelijk heb, maar jij mag me uiteraard op mijn fouten wijzen.
Jij denkt dat ik een keuze heb gemaakt waar ik spijt van zal krijgen. Ik neem aan dat ik dan al een tijdje spijt zou moeten hebben.
Het ligt er maar net aan hoe jouw karakter is en hoe moreel gezien jij in het leven staat of jij spijt krijgt van je beslissing Miss.
Heb jij een zwak karakter, ben jij onderdanig en wil jij je graag onderwerpen aan Islam en slaaf van Allah zijn om zo zelf nooit meer na te hoeven denken, dan is Islam de juiste religie voor jou.
Ben jij van mening dat het goed is om een dief een hand af te hakken , dat vrouwen gestenigd worden, of dat je vindt dat een vrouw de helft van de geestelijke vermogens van een man heeft, dan is Islam een prima religie voor jou.
Ben jij het met Islam eens dat actieve homofielen van een hoog gebouw gegooid. of opgehangen moeten worden, dan ben jij thuis in Islam.
Ik ken jou verder niet, maar ik ga in principe altijd uit van het goede in een mens, dus ik neem aan dat ook jij dit soort zaken afkeurt.
Jij bent wat wij hier liefdevol noemen, een suiker of luxe Moslima . Jij leeft in een kunstmatige droomwereld en zoals alle dromen is ook deze droom…bedrog.
Lees dit artikel van een ex-Moslima even die net zoals jij dacht dat Islam het ware geloof was. http://dutch.faithfreedom.org/2009/11/1 ... emoslimas/" onclick="window.open(this.href);return false; Het leest gemakkelijk weg, en het is geschreven door Dutch die dit forum begonnen is.

Vele mensen denken het juist te hebben door te zeggen dat de islam niet vreedzaam is, helaas zitten ze daar niet op 1 lijn met mij mee.
Geef jij me eens een paar voorbeelden waaruit blijkt dat Islam vrede is. Ik heb hier inderdaad een andere kijk op, want wat ik over Islam lees in kranten doet me vermoeden dat jij wel heel naief tegen Islam aankijkt. De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien.
Ik wil nogmaals een beroep doen op de link die ik in een ander topic heb geplaatst te bekijken. Misschien geeft dat wat duidelijkheid.
Ik weet alles van de vergelijking van de koran en de bijbel MissH. Als jij hierover een discussie met ons wilt voeren dan staan we klaar voor je.
Wij hebben ons huiswerk gedaan. Misschien allang voor dat jij besloot om Moslim te worden.
. Islam is geen haatdragend geloof en nogmaals lijkt in vele aspecten op ´t eerste testament van de Bijbel.
Uiteraard lijkt de koran in veel aspecten op de bijbel. Mohammed heeft namelijk met Joden gesproken en naar hun verhalen geluisterd en die verwoven in zijn koran. Zijn koran, en niet de koran van Allah, want Allah is een van de vele goden van de pre-islamitische arabieren
Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. Islam is geboren in het hoofd van Mohammed.
Wij geloven ook in Jezus alleen niet in de Zoon van God. Ik weet niet in hoeverre jij je verdiept het in de Islam. Maar nogmaals haha en voor de laatste keer zal ik t zeggen ga even naar die link. Daar staan vele vergelijkenissen tussen de Koran en de Bijbel.
Ik heb me heel erg goed in Islam verdiept missH. Waarschijnlijk iets meer dan jij. Ik heb niet alleen geluisterd naar wat allerlei moslims me vertelde , maar ik ben zelf op onderzoek gegaan. Ik heb verschillende keren de koran gelezen, maar ook de hadits.
Kijk maar eens in de Bijbel, ook daar staan teksten tussen over stenigen en slaan en het zwaard. Zo kan je overal wel negatieve dingen in terugvinden.
Absoluut. Maar als jij de bijbel zou kennen dan zou jij weten waarom Christenen en Joden niet geweldadig zijn.

Ik wens jou ook vrede toe MissH. Maar vertel me nu eerst eens waarom jij denkt dat de bijbel corrupt is.

Vriendelijke groet
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door tulpje »

MissH
Natuurlijk zijn er overeenkomsten tussen Bijbel en koran, maar dat zijn zoethoudertjes. God en allah zijn twee totaal verschillende persoonlijkheden.
We hebben een God van liefde en vrede. We hebben een allah van (vrouwen)haat,verderf, oorlog en onderdrukking.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen een suikermoslima te worden, zoals zovele hier in de westerse landen. Da's gemakkelijk.
Hoofdoek op en klaar. Je onderscheidt je dan toch (is ook aantrekkelijk!) Koketteren met de hoofddoek zie je veel bij jonge moslima's En 5 keer bidden, een ritueel, dat ook heel romantisch kan lijken. Allemaal veel exotischer dan bv het christendom (saai hoor:) :D
Dit is het warme bad, waar Ariel het ook al over had.
Maar het koude bad volgt! Onderwerping! Je mag dit niet en je moet dat wel! En nu druk ik me nog heel voorzichtig uit.

Ik heb zelf in een grijs verleden een relatie gehad met een moslim. Guttegut, wat romantisch. Een andere wereld, dat sprak mij wel aan. Om een lang verhaal kort te maken. Ik zat eens met hem in een restaurant, toen er een groepje jongens binnenkwam en ik automatisch opkeek en glimlachte. Opeens voelde ik een schopje onder de tafel. Ik keek verbaasd op.
Hij maakte een hoofdbeweging van: "Kijk voor je en sla je ogen neer!".
Ik viel zowat van mn stoel af. Moet je net bij mij zijn....haha! Dit was voor mij het punt dat ik dacht: Dit nooit! Die avond, 10 minuten daarna, was de romance uit :yuk:

Zo begint het Missh!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen aan missH

Bericht door Dhana »

Welkom MissH!!

Tulpje, ik herken je verhaal alsof het over mezelf gaat. "Die" van mij vertelde mij eens doodleuk dat binnen de islam een man een vrouw mag slaan. Dan wel als ze het heel erg bont maakte en de kinderen niet meer verzorgde en de deur uitging en dagen later terug kwam zonder iets te laten horen.

Dat was voor mij de druppel. Niet alleen wat het betreft het slaan, maar ook het voorbeeld. Alsof vrouwen in principe allemaal dellen zijn die alleen maar voor hun gezin willen zorgen als ze hardhandig in de pas gehouden worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Vragen aan missH

Bericht door Ruth »

MissH van harte welkom,

Ik begrijp dat je vol bent van je nieuwe geloof maar een ding moet me toch echt van het hart. Als je durft te beweren dat het Oude Testament heel erg op de koran lijkt kan dat maar 2 dingen betekenen. Of je hebt nog nooit de bijbel gelezen of je hebt de koran nog nooit gelezen. De bijbel is totaal NIET te vergelijken met de koran. Oja, af en toe staat er een losse kreet in de koran die enigzins lijkt op verhalen uit het Oude Testament maar daarmee heb je het ook wel gehad.
Lieve meid je hebt nog een hoop huiswerk te maken want ik heb zo het vermoeden dat je alleen maar napraat wat islam-sites je wijs hebben gemaakt.
Fijn in ieder geval dat je rust hebt gevonden, ik hoop alleen dat dat ook zo blijft. Misschien kun je dat geval beter maar geen huiswerk maken, dan kon het wel eens afgelopen zijn met je gemoedsrust.

groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Plaats reactie