Moeder van 3, waarvan 2 moslim. Aangenaam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Plaats reactie
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Moeder van 3, waarvan 2 moslim. Aangenaam.

Bericht door moeder van 3 »

Hallo lotgenoten,

Ik ben Monique. Ik ben 46 jaar, werkzaam bij de Bijenkorf en moeder van 3 kinderen. Ik ben een tijd geleden al op deze site terechtgekomen toen ik op zoek was naar betrouwbare informatie over de Islam. Ik heb namelijk een dochter van 25 en een zoon van 23 jaar die tot de Islam zijn bekeerd. Het gaat moeizaam, ik vind het vreselijk... maar ik zal er toch mee moeten leren leven vrees ik. Ik probeer er maar het beste van te maken. Ik snap niet dat ze zo blind kunnen zijn om voor de Islam te kiezen. Maar goed zij denken daar anders over helaas. Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en dat er hier lotgenoten zitten met wie ik gevoelens en gedachten kan uitwisselen.

Ik heb het gevoel dat de klap achter de rug is. Zij hebben het ook moeilijk gehad dat moet ik eerlijk toegeven maar zij hebben ervoor gekozen en ik niet. Zij kunnen rustig verder leven. Ik niet. Zij kiezen ervoor om in de ochtend als ali de deur uit te gaan en ik gluur in de middag door het gordijntje omdat ik me doodschaam om de buren onder ogen te komen. Als mijn dienst in de ochtend begint is het al helemaal erg omdat we dat weleens dezelfde bus moeten hebben. Het komt dan soms voor dat ik de volgende bus neem en vrijwillig te laat kom op mijn werk. That's the story of my life inmiddels.

We hebben een overeenkomst en die houdt in dat zodra ze thuis zijn ik geen islamitische kleding wil zien, geen islamitische liederen wil horen en ik hoef ze niet te zien bidden. Afgelopen donderdag had ik eten voor ze gemaakt en kreeg ik te horen dat ze aan het vasten zijn. Pardon?? Ik heb een uur in de keuken gestaan! Dus we hebben afgesproken dat ze het me in het vervolg laten weten als ze vasten of als er iets anders is wat ik moet weten.

Ik heb nog een zoon van 17 en die schaamt zich buitenshuis wel voor zijn broer en zus maar hij accepteert het niet als iemand er wat van zegt. Binnenshuis luistert hij vol bewondering naar zijn broer en zus en kijkt moederlief met pijn in haar hart toe. Ik probeer heel veel met mijn jongste zoon te praten en te vertellen over de Islam maar het is al voorgekomen dat dat dan weer bij mijn oudere zoon terechtkomt en daar hebben we geen fijne discussies over gehad. Zij vinden het fijn om te praten en discussieren, ik zie hun ogen helemaal glinsteren van enthousiasme. Ik probeer mijn tranen te bedwingen en de pijn in mijn hart weg te slikken. Maar boven alles probeer ik sterk te zijn.

We hebben nauwelijks wat met de Islam te maken gehad in ons leven. Het enige is dat 11 september toch wel veel indruk op ons heeft gemaakt als gezin. Een goede Amerikaanse vriendin van me woont in New York en haar geadopteerde kleinzoon is omgekomen bij de aanslagen daar. Dus toen hadden we het weleens over het ware gezicht van de Islam en we hadden het ook vaak over religie in het algemeen, dat het meer slechts dan goeds teweeg brengt en moet je nu zien, 2 van mijn 3 kinderen staan midden in de nacht op om hun hoofd op een gebedskleedje neer te leggen. Ik kan je verzekeren, dat is moeilijk.

Ik heb mijn kinderen niet verkeerd opgevoed. Het enige waar ik veel spijt van heb is dat sinds mijn man is overleden er nauwelijks meer werd gepraat thuis. Daardoor is ons gezin enigszins ontwricht geraakt. Maar voor de rest is er niks wat ik mijzelf kwalijk kan nemen en dat heb ik ze ook nadrukkelijk gevraagd en ze hebben me toen duidelijk gemaakt dat ik de liefste en beste moeder ter wereld ben dus dat doet me wel weer goed.

Dus ik ben Monique. Aangenaam.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moeder van 3, waarvan 2 moslim. Aangenaam.

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef:
Ik heb mijn kinderen niet verkeerd opgevoed. Het enige waar ik veel spijt van heb is dat sinds mijn man is overleden er nauwelijks meer werd gepraat thuis. Daardoor is ons gezin enigszins ontwricht geraakt. Maar voor de rest is er niks wat ik mijzelf kwalijk kan nemen en dat heb ik ze ook nadrukkelijk gevraagd en ze hebben me toen duidelijk gemaakt dat ik de liefste en beste moeder ter wereld ben dus dat doet me wel weer goed.
.
Tja lieve Monique. Dat is Islam . Die steelt je kinderen als ze niet goed in hun vel zitten. Als ze het even moeilijk hebben. Dan is daar de lieve Moslim of Moslima die zijn/haar kans schoon ziet en ze met de Islamitische mantel der liefde bedekt. Islam is voor bekeerlingen een warm bad. Ik hoop voor jou dat dit warme bad snel afkoelt. Dat ze het ware gezicht van Islam zullen zien. Dat gebeurd ook wel eens hoor. Kijk maar naar onze Dutch. Toen die de koran begon te bestuderen kwam die er achter dat Islam toch niet haar religie is. Maar eerst moest ze door een diep dal voordat ze weer gelukkig kon zijn.

Sterkte meisje...We leven met je mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie