Relatie met een moslimman

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Fien
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 13, 2011 9:50 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Fien »

Grappig om te lezen hoe ons huwelijk gezien wordt. Nu valt het ook niet mee om in een paar zinnen een relatie van een paar jaar te omschrijven. Wat ik met deze postings bedoelde is om inderdaad niet zomaar het bijltje erbij neer te leggen als je van elkaar houdt en toch de omstandigheden het niet makkelijk maken. Tuurlijk, misschien als er geen kinderen waren was het praktischer geweest om uit elkaar te gaan maar zelf zou ik dat initiatief niet nemen. En ja, daar speelt mijn geloof ook een rol in dat ik scheiding geen optie vind.
Scherp opgemerkt dat wij inderdaad niet meer over geloofszaken praatten, er kwamen ellenlange discussies van en kwamen niet dichter naar elkaar. Overigens vind ik mijn man een leuke, openhartige man en herken ik de karikatuur die ik veel op deze site lees niet in hem. Wel zie ik de Islam die als een ballast aan hem hangt zijn gedachten beperken. Ik vind het daarom jammer dat velen zoals van den Mortel hier niet doorheen kunnen prikken. Elk mens heeft unieke kenmerken en kijk eens verder dan dat islamitische jasje.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Ariel »

Waarschijnlijk is het beter om discussies over geloofzaken te ontwijken Fien. Dan kan je er ook geen ruzie over maken. Het pleit voor je man dat hij dat onderwerp ook vermijd. Als jullie van elkaar houden dan komt het vast wel goed. Je bent vast vroeger ook "problemen" tegengekomen die niks met Islam te maken hebben, maar meer met cultuur. Ik ken een gezin die heel erg voor hun huwelijk hebben moeten vechten, ook al hielden ze veel van elkaar, alleen maar om het feit dat de vrouw uit Nederland komt, en de man uit een Islamitische land. ( Man is ook Christen) . Ik vermoed dat ook jij de nodige dingen in je huwelijk tegen gekomen bent waar jullie beide een andere kijk op hebben. Je neemt niet de gemakkelijkste weg door met iemand te trouwen van uit een andere cultuur.

En Hans bedoeld het niet slecht Fien. Waarschijnlijk begrijp je hem een beetje verkeerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. Smaken verschillen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: En Hans bedoelt het niet slecht Fien. Waarschijnlijk begrijp je hem een beetje verkeerd.
Laat ik het dan simpel stellen zodat iedereen het kan begrijpen. Waar twee karakters botsen, kan het weleens flink gaan hotsen.
Het draait allemaal om de ernst van het ego en het daaraan gekoppelde karakter van de persoon.

Je bent mens en geen kameel om dingen zelf uit te zoeken en die niet door een ander te laten opleggen.

Wie over innerlijke zekerheid beschikt (goed karakter en zelfkennis) kan zichzelf twijfel permitteren. En bij twijfel geldt dat je tenminste nadenkt. Dat kan ook onzekerheid zijn. Het is beter onzekerheid tonen in religie dan klakkeloos iets blind aannemen 'van horen zeggen' zoals vanuit in het judaïsme, christendom en islam en ga zo maar door.

Zo kan een lieve diep gelovige moslimman met een goed karakter dat precies bij jou past een zekere harmonie en balans in je leven brengen. Dat geldt voor beide partijen.

Hoe dan ook vind ik het beoefenen van religie een gevaarlijke hobby met een gore bijsmaak die toebehoort aan den domme.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman. Smaken verschillen.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Hoe dan ook vind ik het beoefenen van religie een gevaarlijke hobby met een gore bijsmaak die toebehoort aan den domme.
Ee geloof op zich is niet zo een probleem. Of je nu wél of niet in iets gelooft is maar een één-lettergrepig woordje verschil :D . Maar moslim-zijn IS helemaal geen geloof en daar wringt hem het sandaaltje. Islam is een gedragscode, het uitoefenen van een beroep, het herhalen van dwaze en lachwekkende handelingen, een lidmaatschap van de maffia...daar zou IK niet mee kunnen leven maar als Fien daar geen bezwaar in ziet ja dan is dat prima natuurlijk.
Hoewel...als er kinderen komen dan zijn die automatisch moslim en behoren ze aan de moslim-man toe en dan komt het welzijn van andere mensen in het gedrang en dat is iets helemaal anders.
Ik snap bij Allah niet dat vrouwen kinderen willen hebben van moslims.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. Gekker bestaat niet.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Hoewel...als er kinderen komen dan zijn die automatisch moslim en behoren ze aan de moslim-man toe en dan komt het welzijn van andere mensen in het gedrang en dat is iets helemaal anders.
Het wordt touwtrekken om het kind voor het gelijk van de meest godsdienstwaanzinnige. Ik vind het van een moreel onverantwoord verwerpelijk gehalte om kindertjes te indoctrineren met allerlei leugens list en bedrog. Sprookjes aan kinderen vertellen is altijd nog wat anders dan kinderen zelf een hoofdrol te laten vervullen in het misselijk makende spel van de angst voor de dood.

En dan te bedenken dat zowel het judaïsme, het christelijke geloof als dat van de islam gebaseerd is op lulverhalen uit de ruimte.

Ik zeg maar zo, je hebt simme mensen en domme mensen. Onder die laatste groep vallen alle reigie-aanhangers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. Rechts rijden in Groot-Britannië.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een vrije Marokkaan of Turk is altijd een leuke man, ook al is hij van moslim huize. Dat verandert op slag wanneer hij zijn buit binnen heeft. Immers, dan zit de vrouw aan hem vast. Tenminste dat denkt hij en hij gedraagt zich daar ook naar.

Als niet moslim-vrouw zou ik hem van tevoren waarschuwen dat bij de minste geringste zich voordoende islamitische bezittersmentaliteit en eigendoms aanspraken de zaak definitief in zijn achteruit wordt gezet. DUS OOK IN EEN HUWELIJK. Ook al duurde dat huwelijk één nacht.

Onzin natuurlijk. Zoiets bespreek je niet met hem, alhoewel het zo zou moeten. Maar tsja . . . het is een liefdesdeal en geen zakelijke deal.

Het heeft met hersenwerking, islamitische ego en de psychologie van godsdienstwaanzin te maken. Een Marokkaanse politica van de Partij van de Allahtonen (PvdA) met een wethoudersfunctie in het vorige kabinet schreef er een boek over. Ik kan nu niet op haar naam komen. De titel luistert naar zoiets als met CousCous erin. In het begin van de Marokkaanse gastarbeiders in Nederland waren er geen problemen. Zij pasten zich razendsnel aan en genoten van de vrije omgang met de Hollandse meiden. Dat veranderde op slag toen mensen in de politiek die het allemaal beter wisten, besloten dat die gasten die getrouwd waren met een in Marokko achtergelaten vrouw met een x-aantal kinderen zo niet verder konden leven in zonde en eenzaamheid. De politiek ging zich bemoeien met het privé leven van de Marokkaan. Terugsturen kon blijkbaar niet omdat dit, in tegenstelling zoals in het communistische Tsjechoslowakije, hier niet goed geregeld was. Als Mohammed niet verplicht kon worden terug naar de berg te gaan, dan maar de berg naar Mohammed halen. En zo geschiedde dat de absurde volslagen tegen het gezonde verstand gerichte gezinshereniging tot stand kwam. Met als gevolg in het geloof radicaliserende Marokkanen en dubbele paspoorten. Een verdere uitleg over krankzinnig handelen laat ik maar achterwege.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. Hoe verzin je zoiets?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Relatie met wie?

Wie gaat er nou in godsnaam een relatie aan met een moslim? Is dat niet vragen om moeilijkheden? Om zelfvernedering? Dient het als therapie van een misslukte intelligentie?

Nou ja, als die domme naargeestige trutten met alle geweld erger dan dieren mishandeld willen worden . . . wat let mij dan om hen daarin alle succes van de wereld te wensen? :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door silkyboxershortXL »

Friday January 6th 201
Snubbed millionaire’s brutal attack on girlfriend

AfbeeldingVictim's face before and after she was attacked by boyfriend. (Al Wafd Newspaper)


A Norwegian girl was brutally attacked by her boyfriend as she refused to marry him.
Twenty four year old Sulvy Leopreez Sakkur was severely beaten by her Egyptian millionaire boyfriend.
The lady confirmed the news in an interview with Al Wafd newspaper. She identified her boyfriend as Ahmed AL Ajati, the son of Egyptian millionaire Yahiya Al Ajati.
She said, “The reason behind this was because I refused to marry him and asked him to end our relationship.
Sulvy said she feared to speak up about her ordeal for fear of being punished more by the businessman and his son.
The incident took place on September 7th when she was in her flat at Ma’adi accompanied by her boyfriend. Sulvy asked him to end their relationship and refused his marriage proposal.
She was surprised by his reactiono as he started screaming hysterically then hit her small dog on the wall and trumpled it under his feet.
She pleaded and begged him to stop, but instead directed his anger towards her. He hit her hard on his face and stomach.
She experienced heavy blood flow from her mouth and face. Her neighbour heard the comotion and inquired about the reason for her cries. But Ahmed threatened to beat Sulvy more if she dared to open her mouth.
Ahmed AL Ajat lied to the neighbour who was at the door of her apartment.
Soon after he dragged Sulvy by her hair from her apartment from the fifth floor to the ground and pulled her into the car.
Sulvy tried to call her friend but could not manage to do so as Ahmed grabbed her hand and threw the mobile out of the car.
Sulvy testified that she was saved by pedestrians who carried her to the hospital and reported the incident to the police. But she feared more torture from the powerful business family.
http://www.voiceofthecopts.org/women_ri ... nd/?mid=56
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dhana »

Ja, zo gaat dat in moslimland. Isalmtisch scheiden is voor de man een fluitje van een cent, waarbij de vrouw de rest van haar leven in een hoekje moet gaan zitten afwachten of exlief alsnog van gedachte verandert, maar o wee als de vrouw een initiatief in die richting neemt....
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Op 3 juli 2017 besloten Mercator en islamweigeraar Hans van de Mortel te gaan werken aan een carnavalshit over het moslimvirus Islam.
Hier alvast een eerste knuppel in het feestgedruis van het islamitische halalhok.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Leuk, maar jullie plegen wel plagiaat. En welke zanger gaat dit mooie lied voor jullie zingen ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie