Relatie met een moslimman

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
petals
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 11, 2011 7:27 pm

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door petals »

'Hans van de Mortel' schreef:Hi Petals,

Je bijdrage met interesse gelezen. Tot ik stuitte op iets dat ik niet helemaal begreep.
petals schreef: Ik ben zelf 4 jaar bekeerd geweest tot de islam en daarna de islam weer verlaten. Mijn man (we waren islamitisch getrouwd) die me door en door kent en weet dat onze relatie verder goed was, en dat ik geen slecht persoon voor hem was, liet me staan en ik kon vertrekken. Ons huwelijk was ineens niet eens meer geldig want hij mag niet getrouwd zijn met een ongelovige.
Je legt niet uit waarom jij plotsklaps als een ongelovige gebrandmerkt werd. Je verlaat toch niet zo maar plotsklaps de islam? Er moet dan reden tot twijfel zijn geweest en die willen we graag van jou horen hier op FFI. Je was immers bekeerd tot de islam en notabene islamitisch getrouwd. Daarbij komt dat je ex-man meende jou door en door doorgrond te hebben. Zo'n vent neemt toch zeker geen enkel risico met een verse, uit het ongeloof weggerukte vrouw? Of zie ik dat verkeerd?
Dat zijn geloof op de absolute eerste plaats kwam begrijp ik als ongelovige als geen ander. Je haalt het als moslim toch niet in je hoofd om allah genoegen te laten nemen met een tweede plaats? Dan weet je zeker wat je van een haatgod later te wachten staat. En van een constante diarree-loop is ook geen moslim nog beter geworden. En nu komt het addertje onder het religieuze woestijnzand vandaan:
Persoonlijk zou ik nooit met iemand kunnen omgaan die maar de helft van zijn overtuiging heeft, maar ja dat ligt misschien aan mij: voor mij is het, als je iets gelooft dan moet je daar honderd procent achterstaan en niet maar een beetje halfslachtig.
Hiermee geef je onverbloemd weer dat jouw ex-man een juiste beslissing heeft genomen. Vanuit de omgekeerde evenredigheid. Als hij een halfslachtige moslim was geweest zou je nooit met hem getrouwd zijn! En wij weten hoe een goede moslim hoort te handelen. Lees maar even door.
In jouw geval ging het om de overtuiging van je ex dat jij voor allah niet (meer) te vertrouwen was en dus niet de juiste persoon om in de misdadige sporen van sadist Mohammed te wandelen (moslims nemen het graag voor allah op, omdat allah zelf een luie flikker is met sadistische hoogstandjes die nooit van zich laat horen en derhalve ook geen moer om de islammens geeft).
Het is niet voor niets dat de moslimman voor de vrouw denkt en beslist. Dat spruit voort uit de primitieve heidense gedachte van islam dat de vrouw in alle gevallen slechts mee mag doen voor de helft. Zij is daarom binnen de heerschappij van islam geen volwaardig mens. Jouw probleem destijds was dat jouw ex-man vanuit jouw visie NOOIT met jou getrouwd kon zijn. Immers, jij was maar voor de helft geloofwaardig. Ook al was je als moslima geboren.

Islam is knotsgek agressief primitief gestoord en uit de zandbak van Mohammed ontsnapt.
Logisch denken heeft de moslim nog nooit geleerd. En hun onlogisch denken zullen ze ook nooit afleren.


De religie van islam is bijna uitsluitend gebaseerd op ongeloofwaardigheid, tegenstrijdigheden en veel achterlijkheid. Het positieve dat we in islam nog kunen ontdekken is overgenomen vanuit het jodendom en de christelijke leer. Maar moslims ontkennen dit vanuit hun superieure zandbak gevoel. De koran dient dan ook beschouwd te worden als de allerlaatste niet meer te evenaren upgrade van het gezonde verstand. (van moslims welteverstaan . . .)
:roll2:
Tja Hans je slaat met je reactie de spijker op de kop.
Wat begrijp je precies niet dan? Wat jij zegt klopt helemaal: er was alle reden tot twijfel. Kan dat allemaal nog wel een keer uit de doeken gaan doen maar denk dat jullie hier op het forum er al genoeg over weten, en al die slechte dingen in de islam begon ik ook te zien. Zodra hij dat doorhad, was het voor hem niet meer mogelijk om getrouwd te zijn. Hij zag de bekeerde moslim maar niet mij als mens. Ik als mens ben het niet waard voor hem. Tja, het zij zo, en ook daar heb je gelijk in: het is beter zo, dat zie ik nu ook wel. Maar ik blijf het afschuwelijk vinden dat mensen vanuit hun geloof zo kunnen denken en een ander afschrijven.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door mercator »

petals schreef:Maar ik blijf het afschuwelijk vinden dat mensen vanuit hun geloof zo kunnen denken en een ander afschrijven.
Alleen moslims doen dat nog. Een soort reliek uit duistere tijden zeg maar.
Het misverstand is dat veelal gedacht wordt dat een moslim een heel sterk geloof heeft, maar het tegendeel is waar. Het geloof van een moslim is zo zwak dat het minste contact met een ander geloof als gevaarlijk wordt beschouwd, daarom heeft je man je laten zitten. Het geloof van de moslim is geen geloof, maar een instinct van angst, pure angst. Angst voor de hel, voor roddel van andere moslims, voor vrouwen, voor verantwoordelijkheid...noem maar op.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
petals schreef:Maar ik blijf het afschuwelijk vinden dat mensen vanuit hun geloof zo kunnen denken en een ander afschrijven.
Alleen moslims doen dat nog. Een soort reliek uit duistere tijden zeg maar.
Het misverstand is dat veelal gedacht wordt dat een moslim een heel sterk geloof heeft, maar het tegendeel is waar. Het geloof van een moslim is zo zwak dat het minste contact met een ander geloof als gevaarlijk wordt beschouwd, daarom heeft je man je laten zitten. Het geloof van de moslim is geen geloof, maar een instinct van angst, pure angst. Angst voor de hel, voor roddel van andere moslims, voor vrouwen, voor verantwoordelijkheid...noem maar op.
Wie het met een moslim aanlegt begaat de fout bij iemand in de auto te stappen die geen rijbewijs heeft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
petals schreef:Maar ik blijf het afschuwelijk vinden dat mensen vanuit hun geloof zo kunnen denken en een ander afschrijven.
Alleen moslims doen dat nog. Een soort reliek uit duistere tijden zeg maar.
Het misverstand is dat veelal gedacht wordt dat een moslim een heel sterk geloof heeft, maar het tegendeel is waar. Het geloof van een moslim is zo zwak dat het minste contact met een ander geloof als gevaarlijk wordt beschouwd, daarom heeft je man je laten zitten. Het geloof van de moslim is geen geloof, maar een instinct van angst, pure angst. Angst voor de hel, voor roddel van andere moslims, voor vrouwen, voor verantwoordelijkheid...noem maar op.
De spijker op de kop, Mercator. Kijk maar eens op straat. Je ziet zelden of nooit een moslimgoosertje alleen op straat. Die voelen zich alleen maar veilig is een zo groot mogelijke groep.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door mercator »

Wel als ik in mijn directe omgeving kijk voel ik best wel respect voor de Getuigen van Jehovah, hoe hilarisch ik hun fantazietjes ook vind.
Ze staan ferm in hun geloof en daar is niks mis mee, ze zorgen niet voor overlast en lopen niet verkrampt door angst en twijfels rond.
Ik heb altijd het idee dat moslims daarentegen zich geroepen voelen hun inferioriteitscomplex en existentiële twijfel te compenseren door arrogant en overlast opwekkend gedrag. Een soort "fluiten in het donker".
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Fien
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 13, 2011 9:50 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Fien »

Bedankt voor jullie welkomswoorden.
Het is niet mijn bedoeling om een interreligieus huwelijk te promoten, integendeel als ik alles van te voren wist zou ik er niet aan begonnen zijn en dat geldt voor mijn man ook. Je kinderen zijn te kostbaar om ze hieraan prijs te geven.
Het is inderdaad het beste er van zien te maken en Godzijdank is de liefde tussen ons overeind gebleven wat het draagbaar maakt.
Of wij elkaar willen bekeren? Ik zou zeker willen dat mijn man Jezus zou leren kennen, met zijn liefde, geduld en vriendelijkheid voor alle soorten mensen en als degene die het karakter van God weerspiegelt. Ik denk dat hij hierdoor een heel ander beeld van God zou krijgen en zelf ook vrede met God krijgt.
Andersom zou mijn man denk ik ook wel willen dat ik moslima zou worden omdat alles dan makkelijker zou gaan met de kinderen. Alleen bekeren we elkaar niet met woorden en overtuigen we elkaar ook niet van ons standpunt.
Voor een moslim is oprechte liefde iets verrassends. In de kerk waar ik naar toe ga, zie ik dat de meeste moslims in Jezus zijn gaan geloven omdat er een mens in hun omgeving was die hen lief had en dan bedoel ik de liefde die Jezus bezat, onvoorwaardelijke liefde. Niet zoals: als ik wat van jou krijg geef ik het terug, maar: wat je ook doet ik blijf je mijn liefde geven. Dat bedoel ik met harde harten zacht maken, want welk mens (welke moslim?) is hier tegen bestand. Dat is het krachtigste middel tegen de Islam: ontmasker het met liefde.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door mercator »

Fien schreef: Dat bedoel ik met harde harten zacht maken, want welk mens (welke moslim?) is hier tegen bestand. Dat is het krachtigste middel tegen de Islam: ontmasker het met liefde.
Moslims kennen het concept "liefde" niet, alleen angst en dwang.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. De moslimman bedriegt zichzelf

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Fien schreef:Bedankt voor jullie welkomswoorden.
Het is niet mijn bedoeling om een interreligieus huwelijk te promoten, integendeel als ik alles van te voren wist zou ik er niet aan begonnen zijn en dat geldt voor mijn man ook. Je kinderen zijn te kostbaar om ze hieraan prijs te geven.
Het is inderdaad het beste er van zien te maken en Godzijdank is de liefde tussen ons overeind gebleven wat het draagbaar maakt.
Of wij elkaar willen bekeren? Ik zou zeker willen dat mijn man Jezus zou leren kennen, met zijn liefde, geduld en vriendelijkheid voor alle soorten mensen en als degene die het karakter van God weerspiegelt. Ik denk dat hij hierdoor een heel ander beeld van God zou krijgen en zelf ook vrede met God krijgt.
Andersom zou mijn man denk ik ook wel willen dat ik moslima zou worden omdat alles dan makkelijker zou gaan met de kinderen. Alleen bekeren we elkaar niet met woorden en overtuigen we elkaar ook niet van ons standpunt.
Voor een moslim is oprechte liefde iets verrassends. In de kerk waar ik naar toe ga, zie ik dat de meeste moslims in Jezus zijn gaan geloven omdat er een mens in hun omgeving was die hen lief had en dan bedoel ik de liefde die Jezus bezat, onvoorwaardelijke liefde. Niet zoals: als ik wat van jou krijg geef ik het terug, maar: wat je ook doet ik blijf je mijn liefde geven. Dat bedoel ik met harde harten zacht maken, want welk mens (welke moslim?) is hier tegen bestand. Dat is het krachtigste middel tegen de Islam: ontmasker het met liefde.
Je hebt de juiste woorden gesproken Fien. De oorzaak van het probleem met foute religie zoals de islam, zit hem in de organisatie die erachter steekt. De islam kent geen organisatie. Is een structureel zooitje van los aan elkaar hangend zand. Islam is dus niet het probleem, maar de mohammedaan zelf. Hun grote 'leerboek' is een klein flurt boekje in het Arabisch met als inhoud één grote scheldkonnonade tegen andersdenkenden (koran is nog geen 2% qua inhoud van de bijbel) dat voor velerlei uitleg vatbaar is, behalve voor het goede. Van de inhoud van de bijbel kun je nog wat leren. Het koran boekje is alleen maar bedoeld om angst te zaaien onder de volgelingen van de messias van de angst, sadist Mohammed.

Kortom, de koran is een walgelijk weerzinwekkend sadistisch boekje dat NIET past in ONZE kennisbeschaving
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman. Een moslim is een hond op 2 poten

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: De islam kent geen organisatie. Is een structureel zooitje van los aan elkaar hangend zand.
Mooi dat je dat net nu zegt, ik zat gisteren net hetzelfde te denken toen ik naar Cesar de Hondenfluisteraar keek op de teevee. Die brengt angstige en onhandelbare honden tot bedaren. Storend gedrag van honden vertonen ze als de meute onstabiel is, nl. als de beesten niet weten wie als leider te volgen, of het nu hun baasjes betreft of andere honden. Dat bracht mij op het idee dat moslims net als honden zijn: als ze niet met harde hand tot onderdanigheid gedwongen worden gaan ze uit pure angst over tot irritant blaffen,bijten en trappen , liefst naar de hand die hen voedt en/of die het meest van hen houdt. Dat zie je toch ook hier ? Onze moslims hebben een straffe leiding nodig maar hier komen ze terecht in een Westers "overleg-model" en dan raken ze helemaal van de kook. Ze erkennen geen roedel-leider, of het zou Job Cohen moeten zijn die een kopje thee met hen gaat drinken :D !
Ik ben zeker dat ze onderdanig in het stof zouden kruipen voor Wilders als die aan de macht zou komen.

Ironisch dat moslims net zoveel lijken op de beesten die ze het meest verafschuwen, nl. HONDEN.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
petals
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 11, 2011 7:27 pm

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door petals »

mercator schreef:
petals schreef:Maar ik blijf het afschuwelijk vinden dat mensen vanuit hun geloof zo kunnen denken en een ander afschrijven.
Alleen moslims doen dat nog. Een soort reliek uit duistere tijden zeg maar.
Het misverstand is dat veelal gedacht wordt dat een moslim een heel sterk geloof heeft, maar het tegendeel is waar. Het geloof van een moslim is zo zwak dat het minste contact met een ander geloof als gevaarlijk wordt beschouwd, daarom heeft je man je laten zitten. Het geloof van de moslim is geen geloof, maar een instinct van angst, pure angst. Angst voor de hel, voor roddel van andere moslims, voor vrouwen, voor verantwoordelijkheid...noem maar op.
Dat is natuurlijk onzin. Ga maar eens bij de christenen kijken die de bijbel nog strikt naleven. Die moeten ook niks hebben van ongelovigen. Ga maar eens kijken op http://www.cip.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, het christelijk informatie platform. Daar is het ook een en al hel en verdoemenis. Ik ken persoonlijk vele ex-christenen die door hun familie en ex-partner net zo hard uitgekotst zijn als ik door mijn ex ben. Verder onderschrijf ik je post: het minste contact met een andere geloof is het pad naar de hel. Hij MAG geen genegenheid voor mij voelen. Door naar mij te kijken en me mooi te vinden begeeft hij zich al op glad ijs.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door Dhana »

petals schreef:
mercator schreef:
petals schreef:Maar ik blijf het afschuwelijk vinden dat mensen vanuit hun geloof zo kunnen denken en een ander afschrijven.
Alleen moslims doen dat nog. Een soort reliek uit duistere tijden zeg maar.
Het misverstand is dat veelal gedacht wordt dat een moslim een heel sterk geloof heeft, maar het tegendeel is waar. Het geloof van een moslim is zo zwak dat het minste contact met een ander geloof als gevaarlijk wordt beschouwd, daarom heeft je man je laten zitten. Het geloof van de moslim is geen geloof, maar een instinct van angst, pure angst. Angst voor de hel, voor roddel van andere moslims, voor vrouwen, voor verantwoordelijkheid...noem maar op.
Dat is natuurlijk onzin. Ga maar eens bij de christenen kijken die de bijbel nog strikt naleven. Die moeten ook niks hebben van ongelovigen. Ga maar eens kijken op http://www.cip.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, het christelijk informatie platform. Daar is het ook een en al hel en verdoemenis. Ik ken persoonlijk vele ex-christenen die door hun familie en ex-partner net zo hard uitgekotst zijn als ik door mijn ex ben. Verder onderschrijf ik je post: het minste contact met een andere geloof is het pad naar de hel. Hij MAG geen genegenheid voor mij voelen. Door naar mij te kijken en me mooi te vinden begeeft hij zich al op glad ijs.

Nee, Petals dat is geen onzin. De christenen waar jij op doelt is een te verwaarlozen minderheid waar een echte christen geen enkel respect voor op kan brengen en die voor geen cent seriues genomen worden.

Die stakkers zijn net zo zwak in hun geloof als de gemiddelde moslim. Voor alle sektarische afsplitsingen en 's werelds grote sekte de islam, geldt hetzelfde. Afvalligen worden uitgekotst.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Ariel »

Fien...Ik ben een beetje nieuwsgierig. Maar hoe doen jullie het met Ramadan? Kook jij apart voor je man, of doe jij mee met het vasten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. Hoe verzin je zoiets?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Fien...Ik ben een beetje nieuwsgierig. Maar hoe doen jullie het met Ramadan? Kook jij apart voor je man, of doe jij mee met het vasten.
Verdomme! Die vraag had ik moeten stellen. Maar tsja . . . ik ben niet volmaakt en heb geen vrije wil. Mohammedanen hebben dat wel. Die kiezen bewust voor het theater van de angst: ISLAM! Wat willen die moslims toch in godsnaaam in ONZE kennisbeschaving die de islam niet anders dan een tweedehands lachertje beschouwt van superieure achterlijkheid.

Want met de beste wil van de wereld past ISLAM niet in ONZE kennisbeschaving.

De hoogste tijd voor APARTHEID!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Manon »

petals schreef:Dat is natuurlijk onzin. Ga maar eens bij de christenen kijken die de bijbel nog strikt naleven. Die moeten ook niks hebben van ongelovigen.
Natuurlijk zijn er ook die-hard christenen die het moeilijk hebben samen te leven met niet-christenen. Alleen, volgens mij is die kloof niet zo groot. heel eenvoudig omdat deze maatschappij toch wel tamelijk doordrongen is van humanistische en christelijke waarden, zelfs als ben je geen gelovige christen.

Het eenvoudigste voorbeeld is monogamie: ook niet christenen worden hier opgevoed met het standaard patroon van monogamie in gedachten. Niet dat het door iedereen grandioos wordt opgevolgd, maar het blijft nog steeds dé samenlevingsvorm.
Moslims uit islamitische landen worden zo helemaal niet opgevoed, vermits hun koran netjes het gebruik van vier vrouwen tegelijk toestaat + daarbovenop nog eens het gebruik van alles wat hun rechterhand bezit (slavinnetjes + slavenjongetjes/mannen). Er is dus geen basisprincipe van monogamie in hun opvoeding meegenomen. Uiteraard kunnen of zullen de meesten hier wel aan voldoen, maar enig schuldbesef bij polygame toestanden zijn er niet.

Zo zijn er ook bij vrouwen totaal verschillende basisprincipes: gelijkwaardigheid van de vrouwen is voor ons geen punt meer, het IS gewoon. Zelfs niet de moeite om er nog een woord aan vuil te maken. Bij mensen uit islamitische culturen moet dat er nog steeds opnieuw ingestampt worden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Fien
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 13, 2011 9:50 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Fien »

Tja, Ramadan. Ik had me voorbereid op een zware maand want meestal komt er een hoop chagrijn en verwijten bij kijken, maar wonder boven wonder is hij dit jaar helemaal niet begonnen met vasten! Ik weet niet wat er allemaal in zijn hoofd omgaat. Hij lijkt me ook niet heel schuldig over het feit dat hij niet vast. Ik hoop dat hij tot inzicht komt (of gekomen is) dat je met vasten geen punten kan scoren bij God.
Overigens vastten christenen ook: als er een zware last op je hart drukt waar je niet uit komt kan het helpen door je voedsel te laten staan en je intensiever toe te wijden aan het gebed voor een oplossing. (Bij mij helpt chocolade erg om verdriet te verzachten, maar brengt geen oplossing, haha)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Ariel »

Fien schreef: Ik weet niet wat er allemaal in zijn hoofd omgaat. Hij lijkt me ook niet heel schuldig over het feit dat hij niet vast. Ik hoop dat hij tot inzicht komt (of gekomen is) dat je met vasten geen punten kan scoren bij God.
Dat zou mooi zijn Fien, want dat zou betekenen dat jij gelijk hebt dat liefde sterker is dan religie. Tel je zegeningen meisje, en praat zelf ook niet over ramadan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman: Hoe een koe een haas vangt

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Fien schreef: Ik weet niet wat er allemaal in zijn hoofd omgaat. Hij lijkt me ook niet heel schuldig over het feit dat hij niet vast. Ik hoop dat hij tot inzicht komt (of gekomen is) dat je met vasten geen punten kan scoren bij God.
Praten jullie eigenlijk weleens met elkaar?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman is onwerkelijk

Bericht door mercator »

petals schreef: Dat is natuurlijk onzin. Ga maar eens bij de christenen kijken die de bijbel nog strikt naleven. Die moeten ook niks hebben van ongelovigen.
Hoeveel zijn dat er, een paar honderden?
Bij de Getuigen van Jehovah -toch ook religieuze scherpslijpers-heb ik nooit aangevoeld dat ze mij meden of allerlei onaangenaams toewenstten, hoogstens bekijken ze mij met een beetje medelijden omdat ik nog niet tot inzicht ben gekomen maar daar blijft het bij.
Als er eentje toch nog probeert om mij te bekeren zeg ik even dat ik er geen zin in heb en daarmee is de kous af.
Terwijl moslimjochies van 8 jaar op een lijkkist spuwen als ze weten dat de dode geen moslim was.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Relatie met een moslimman: Hoe een koe een haas vangt

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Fien schreef: Ik weet niet wat er allemaal in zijn hoofd omgaat. Hij lijkt me ook niet heel schuldig over het feit dat hij niet vast. Ik hoop dat hij tot inzicht komt (of gekomen is) dat je met vasten geen punten kan scoren bij God.
Praten jullie eigenlijk weleens met elkaar?
Dat zat k me ook net af te vragen maar Hans was me voor. Het moet toch kunnen om gewoon s te vragen hey Achmed je doet niet mee met de ramadan wat is er aan de hand jongen ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dutch »

Fien, misschien voelt je man zich ziek en heeft hij zo een geldige reden om geen ramadan te doen? Het feit alleen al dat er niet kan over gepraat worden binnen je relatie duidt toch zeker op een levensgroot probleem. Bij mij is dat simpel : in mijn huis geen ramadangezeik (meer), wie wil ramadannen doet dat maar zeer ver weg van mijn omgeving en laat zich nooit meer zien. Geen middeleeuwse toestanden (meer) voor mij, ik leef bewust in de 21e eeuw en verwacht ook van mijn levenspartner de daartoe vereiste intelligentie.
Echte moslims met liefde bejegenen heeft geen enkel nut, aangezien zij niet eens notie hebben van het begrip "liefde" zoals wij met onze judeo-christelijke achtergrond dat begrijpen. Allemaal verspilde moeite als je het mij vraagt, een échte moslim liefde schenken is zoiets als een zware steen bergopwaarts rollen...
Nu ja, was ooit zélf ook een masochist.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. OK, maar trouwen in de waarheid?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dutch schreef:Fien, misschien voelt je man zich ziek en heeft hij zo een geldige reden om geen ramadan te doen? Het feit alleen al dat er niet kan over gepraat worden binnen je relatie duidt toch zeker op een levensgroot probleem. Bij mij is dat simpel : in mijn huis geen ramadangezeik (meer), wie wil ramadannen doet dat maar zeer ver weg van mijn omgeving en laat zich nooit meer zien. Geen middeleeuwse toestanden (meer) voor mij, ik leef bewust in de 21e eeuw en verwacht ook van mijn levenspartner de daartoe vereiste intelligentie.
Echte moslims met liefde bejegenen heeft geen enkel nut, aangezien zij niet eens notie hebben van het begrip "liefde" zoals wij met onze judeo-christelijke achtergrond dat begrijpen. Allemaal verspilde moeite als je het mij vraagt, een échte moslim liefde schenken is zoiets als een zware steen bergopwaarts rollen...
Nu ja, was ooit zélf ook een masochist.
Ik krijg toch sterk de indruk dat Fien een beetje met ons aan het faken is. Mijn water zegt mij dat hier iets niet klopt. Herinneren jullie nog het begin van poster Allah de sadist'? Wie wist nu direct dat die Allah-persiflage stond voor niemand minder dan Hans van de Mortel, godsdienstwaanzinoloog bij uitmuntendheid?

Graag de mening van iemand die altijd heel erg scherp is in het ontrafelen van dit soort komische aangelegenheden. Ik denk hierbij aan onze kampioen Ariel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Relatie met een moslimman. OK, maar trouwen in de waarheid?

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik krijg toch sterk de indruk dat Fien een beetje met ons aan het faken is. Mijn water zegt mij dat hier iets niet klopt. Herinneren jullie nog het begin van poster Allah de sadist'? Wie wist nu direct dat die Allah-persiflage stond voor niemand minder dan Hans van de Mortel, godsdienstwaanzinoloog bij uitmuntendheid?

Graag de mening van iemand die altijd heel erg scherp is in het ontrafelen van dit soort komische aangelegenheden. Ik denk hierbij aan onze kampioen Ariel.
Hier is mijn mening Hans....Waarom zou ze faken. Wat schiet ze daar mee op. Ik denk dat Fien heel oprecht is, en gewoon haar verhaal even kwijt wil. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Onze eigen Dutch heeft in het zelfde bootje gezeten.
We behoren Fien in ons hart te sluiten en haar te steunen. Ik denk dat ik heel goed kan begrijpen waarom Fien nog steeds bij haar man is, alhoewel als ik eerlijk ben vermoed ik ook dat haar loyaliteit naar haar man toe niet alleen maar uit liefde is. Maar ja, dat is weer een ander verhaal
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Relatie met een moslimman. Graaf UW eigen graf!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Ik krijg toch sterk de indruk dat Fien een beetje met ons aan het faken is. Mijn water zegt mij dat hier iets niet klopt. Herinneren jullie nog het begin van poster Allah de sadist'? Wie wist nu direct dat die Allah-persiflage stond voor niemand minder dan Hans van de Mortel, godsdienstwaanzinoloog bij uitmuntendheid?

Graag de mening van iemand die altijd heel erg scherp is in het ontrafelen van dit soort komische aangelegenheden. Ik denk hierbij aan onze kampioen Ariel.
Hier is mijn mening Hans....Waarom zou ze faken. Wat schiet ze daar mee op. Ik denk dat Fien heel oprecht is, en gewoon haar verhaal even kwijt wil. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Onze eigen Dutch heeft in het zelfde bootje gezeten.
We behoren Fien in ons hart te sluiten en haar te steunen. Ik denk dat ik heel goed kan begrijpen waarom Fien nog steeds bij haar man is, alhoewel als ik eerlijk ben vermoed ik ook dat haar loyaliteit naar haar man toe niet alleen maar uit liefde is. Maar ja, dat is weer een ander verhaal
Ik herhaal, er klopt iets niet in haar verhaal. Wat het is dat weet ik niet. Een werkelijk diep menselijk drama? Want mensen zeggen rustig tegen jou dat alles onder controle is en dat zij dolgelukkig zijn, ondanks . . . Ja . . . ondanks? . . .
Ik weet als ex-ondernemer dat veel ondernemingen, die voordat zij failliet gingen, enorme investeringen pleegden. Waarom? Ja, waarom? Om hun omgeving de indruk te wekken dat het juist HEEL ERG GOED met hen ging.

Denk daar maar eens even over na. En deze aanbeveling geldt vanzelfsprekend ook voor onze Fien, de tegenstrijdige liefhebber van het mohammedaanse gevoel van onredelijkheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dutch »

Wat mij betreft kan Fien juist heel erg de waarheid vertellen, ze zegt wat ze voelt en hoe ze het bedoelt...maar of dat enkel en alleen uit liefde is blijft de vraag. Ik denk dat ze er gewoon te diep inzit en tevens gehandicapt is door haar christelijk gekleurde bril. Als ze het failliet van haar relatie onder ogen moet zien zou ze wel eens in een erg diepe put kunnen vallen en dat wil ze vermijden. Vergeet ook niet dat het samen hebben van kinderen een grote struikelblok is om je vrij te maken van een moslimman, gegarandeerd gaat die dan dreigen met het ontvoeren van je kinderen, die dienen immers uitsluitend als moslims op te groeien...
Fien, sterkte meid!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dhana »

Dutch schreef:Wat mij betreft kan Fien juist heel erg de waarheid vertellen, ze zegt wat ze voelt en hoe ze het bedoelt...maar of dat enkel en alleen uit liefde is blijft de vraag. Ik denk dat ze er gewoon te diep inzit en tevens gehandicapt is door haar christelijk gekleurde bril. Als ze het failliet van haar relatie onder ogen moet zien zou ze wel eens in een erg diepe put kunnen vallen en dat wil ze vermijden. Vergeet ook niet dat het samen hebben van kinderen een grote struikelblok is om je vrij te maken van een moslimman, gegarandeerd gaat die dan dreigen met het ontvoeren van je kinderen, die dienen immers uitsluitend als moslims op te groeien...
Fien, sterkte meid!

Ik denk niet dat je perse een moslimmman getrouwd moet hebben om in een huwelijk waar kinderen in het geding zijn rond te blijven hangen. Wel of geen gevaar voor ontvoering van de kinderen. De meeste vrouwen stellen het gezin als geheel boven de relatie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie