Relatie met een moslimman

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Destiny
Berichten: 10
Lid geworden op: do jun 16, 2011 7:44 pm

Relatie met een moslimman

Bericht door Destiny »

hallo,
Ik hoop dat ik hier wat info kan krijgen
Ik ben nu 2 jaar samen met mijn vriend. Een moslim die de laatste tijd weer veel aan zijn geloof doet.
En nu erg met de toekomst bezig is. Trouwen, kinderen enz.
Nu wil hij graag dat ik moslim ga worden maar ik wil dat niet.
graag zou ik wat tips willen hoe we hier toch samen uit kunnen komen.
Misschien reacties van vrouwen die getrouwd zijn met een moslim en zelf geen moslim zijn.
Of van vrouwen die bekeerd zijn. Alle reacties zijn welkom. Wil er graag uitkomen met mijn vriend en samen een toekomst opbouwen. Maar is het mogelijk een niet moslim met een moslim???

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Ariel »

Welkom Destany.

Of het mogelijk is als niet moslim om met een moslim een goed huwelijk op te bouwen en samen een goed leven te hebben? Ik denk dat het moeilijk wordt. Het ligt er maar net aan hoe gelovig jouw vriend is. Een poos geleden was hier een vrouw die met een moslim getrouwd is, en die had het erg moeilijk. Haar man werd door de imam en zijn familie gepushed om haar naar Islam te leiden. Ik heb haar al een tijdje niet meer op het forum gezien, dus ik weet niet hoe het nu met haar gaat.

Ik hoop dat je reactie krijgt van onze afvallige moslima's zoals Dutch die ooit met een moslim getrouwd geweest is , en misschien kan Miss je en paar tips geven.
Je moet je wel beseffen dat als er kinderen uit jullie relatie komen, hij verwacht dat de kinderen opgevoed worden als moslims.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door miss1979 »

Ik denk niet dat je vriend praktiserend is?
Maar dat kan in de toekomst veranderen en dan gaat het niet meer lukken als jij geen moslim bent.

De beste vriend van mijn man bijvoorbeeld was totaal niet praktiserend toen hij trouwde met een belgische vrouw. Na een paar jaar begon hij terug te bidden en koran te lezen en islam toe te passen in zijn leven. Zijn vrouw had totaal geen intresse in islam, dronk alchohol, had afbetalingen lopen met intrest (intrest is haram voor moslims) en dat begon hem te irriteren en nu zijn ze gescheiden.

Komt daarbij nog het cultuurverschil. Wat zeggen zijn ouders over jullie relatie? Meestal zijn relaties not done bij moslims.
En hij mag je absoluut niet verplichten om je te bekeren.
Overigens ken je wellicht enkel maar de mooie kant van de islam die hij je voorschotelt, dus pas op.
Zoek zelf wat rond naar informatie over de islam en leer de ware islam kennen.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door miss1979 »

miss1979 schreef:Ik denk niet dat je vriend praktiserend is?
Maar dat kan in de toekomst veranderen en dan gaat het niet meer lukken als jij geen moslim bent.

De beste vriend van mijn man bijvoorbeeld was totaal niet praktiserend toen hij trouwde met een belgische vrouw. Na een paar jaar begon hij terug te bidden en koran te lezen en islam toe te passen in zijn leven. Zijn vrouw had totaal geen intresse in islam, dronk alchohol, had afbetalingen lopen met intrest (intrest is haram voor moslims) en dat begon hem te irriteren en nu zijn ze gescheiden.

Komt daarbij nog het cultuurverschil. Wat zeggen zijn ouders over jullie relatie? Meestal zijn relaties not done bij moslims.
En hij mag je absoluut niet verplichten om je te bekeren.
Overigens ken je wellicht enkel maar de mooie kant van de islam die hij je voorschotelt, dus pas op.
Zoek zelf wat rond naar informatie over de islam en leer de ware islam kennen.

En wat Ariel over kinderen zegt klopt.
en bij scheiding mogen kinderen volgens de islam niet bij de niet-moslim moeder blijven en zit de kans er dik in dat je man er mee weg vlucht.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dutch »

Welkom hier Destiny.

Zelf ben ik jaren gehuwd geweest met een moslim, heb ook 3 kinderen gehad met hem. Vroeger was ik tot de islam bekeerd, maar ben er later weer uitgestapt.
Laat ik het zo stellen : als je met een moslim wil huwen en samen kinderen krijgen, dan moet je één ding zeker weten, namelijk dat jij je geloof kan behouden (als je Joodse of Christene bent, anders is jullie huwelijk niet aanvaard door de islam) MAAR dat jullie kinderen moslims zullen zijn. Dat is een belangrijk punt om mee rekening te houden, jullie kinderen zullen in de islam moeten opgroeien of jij dat nu wil of niet. Geen vrijheid van godsdienstkeuze voor jullie eventuele kinderen samen, wat hij nu ook moge beweren. Een eventueel zoontje zal besneden dienen te worden en een dochter zal als een moslima moeten opgroeien.

Wat de islam inhoudt? Ik raad je aan dit forum grondig te lezen. Misschien wordt jou ooit de gesuikerde versie van de islam voorgehouden, dat is enkel een softere versie om zieltjes te winnen, heeft niets te zien met het dagelijkse leven en de levensomstandigheden van een moslima in een moslimmidden. Kennis opdoen dus, ogen en oren openzetten voor wat de islam écht is, niet in de gesuikerde val trappen van een "islam-op-jouw-maat".

Gebruik in elk geval je gezoind verstand, laat je niet bedotten door de schone schijn, maar spit alles grondig uit beste meid en trek dan zelf je conclusies. Eén vuistregel : niet zomaar klakkeloos aannemen wat jou voorgehouden wordt, zélf nadenken en onderzoeken. Goede Moed!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Monique »

Destiny,

Begin er niet aan.
Islam en kafir gaan NIET samen.
Zeker niet wanneer je kinderen wilt hebben...in islam zijn de kinderen namelijk van de vader...de moeder is enkel de broedmachine.

Bekeren.
Geloof je dat allah de enige ware god is en mohammed zijn boodschapper?
Nee?
Wat valt er dan te bekeren?
In jouw geval betekent bekeren "doen alsof" om je vriend te behagen.
Vraag eens aan je vriend of hij voor jou van islam afstapt?
Nee? Waarom zou jij je dan wel opofferen?
Amorele atheistische nitwit
Destiny
Berichten: 10
Lid geworden op: do jun 16, 2011 7:44 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Destiny »

Bedankt voor de reacties.
Hij wil idd dat onze kinderen moslims opgevoed worden.
En is bang als ik geen moslim word onze kinderen niet goed opgevoed zullen worden.
Ik vind dat we allebei aanpassingen moeten doen en niet alleen ik.
Zijn ouders staan achter onze relatie voor zo ver ik weet. Ik heb al een dochter en ook dat vinden ze geen probleem. Ze willen wel graag dat we gaan trouwen.
het is gewoon allemaal lastig en moeilijk. Heb al een gesprek gehad met nl bekeerde moslima maar die mocht niks meer van haar man. Mijn vriend zegt dan zo gaat het tussen ons niet worden. Maar die bekeerde moslima heeft mijn wel beetje bang gemaakt.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door miss1979 »

Destiny schreef:Bedankt voor de reacties.
Hij wil idd dat onze kinderen moslims opgevoed worden.
En is bang als ik geen moslim word onze kinderen niet goed opgevoed zullen worden.
Ik vind dat we allebei aanpassingen moeten doen en niet alleen ik.
Zijn ouders staan achter onze relatie voor zo ver ik weet. Ik heb al een dochter en ook dat vinden ze geen probleem. Ze willen wel graag dat we gaan trouwen.
het is gewoon allemaal lastig en moeilijk. Heb al een gesprek gehad met nl bekeerde moslima maar die mocht niks meer van haar man. Mijn vriend zegt dan zo gaat het tussen ons niet worden. Maar die bekeerde moslima heeft mijn wel beetje bang gemaakt.

je zegt aanpassen? Maar je bekeren om bij hem te blijven is niet aanpassen.
Geloof je in Allah? als je niet geloofd, moet je geen moslim worden want je houd het dan niet vol om de islamitische regels te volgen en die zijn voor een vrouw vrij streng. te beginnen met het verplicht dragen van de hoofddoek.

Niet alle huwelijken zijn hetzelfde. De ene moslima mag alles, de ander mag totaal niets van haar man.
Op dat vlak heb ik het getroffen met mijn man maar ik ben mondig en laat niemand de baas over me spelen. Dat heb je wel nodig in een moslimhuwelijk, die sterkte. En weet dat het mag, wat ze ook zeggen, om tegen je man in te gaan.
Destiny
Berichten: 10
Lid geworden op: do jun 16, 2011 7:44 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Destiny »

Nee bekeren doe ik niet. Er zijn teveel dingen in het moslimgeloof waar ik niet achter sta.
Dus moslim worden is voor mijn geen optie. Is de reden van het geloof de breuk tussen jullie? er moeten toch ook relaties zijn waar het wel lukt samen? Of hou ik mezelf dan voor de gek? Hij was ook niet zo maar gaat nu veel met om maar te zeggen goeie moslims om en ja die vinden natuurlijk als ik geen moslim word hij bij mij weg moet.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dhana »

miss1979 schreef:
Niet alle huwelijken zijn hetzelfde. De ene moslima mag alles, de ander mag totaal niets van haar man.
Op dat vlak heb ik het getroffen met mijn man maar ik ben mondig en laat niemand de baas over me spelen. Dat heb je wel nodig in een moslimhuwelijk, die sterkte. En weet dat het mag, wat ze ook zeggen, om tegen je man in te gaan.

Mag alles of niets van haar man? Dat is toch te gek voor woorden!!! Bovendien is het inderdaad aanpassen maar dan alleen van de kant van de vrouw. Moslimmannen hebben het voor het zeggen en de vrouwen moeten volgen.

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kinderen niet op mag voeden tot zelfstandig denkende en handelende wezens, maar lijdzaam moet toezien hoe ze veranderen in een kloon van al die paar miljard andere moslims. Wat vandaag door manlief "toegestaan"' wordt, kan morgen weer ingetrokken worden. Ligt er maar net aan hoeveel druk die van de familie over zich heen krijgt. Bovendien hoe ouder ze worden hoe angstiger dat ze in de hel terecht komen, hoe fanatieker islamitisch ze worden.

Nooit aan beginnen Destiny!!! Wegwezen nu dat nog kan.


Bovendien mag hij vanwege zijn geloof helemaal geen relatie hebben zonder getrouwd te zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door miss1979 »

Ik ken inderdaad ook bekeerlingen die niet eens alleen buiten mogen, of misschien wel alleen buiten mogen maar niet buiten het dorp mogen gaan, en voor alles toestemming moeten vragen.
Het ergste is dat die vrouwen dat klakkeloos aanvaarden omdat hun man zogezegd de sleutel naar het paradijs is en ze hem steeds moeten gehoorzamen, tenzij in zaken die tegen de islam ingaan. Hij mag haar niet vragen om alcohol te drinken, maar als hij vraagt om een niqaab te dragen, dan mag ze niet weigeren.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dhana »

miss1979 schreef:Ik ken inderdaad ook bekeerlingen die niet eens alleen buiten mogen, of misschien wel alleen buiten mogen maar niet buiten het dorp mogen gaan, en voor alles toestemming moeten vragen.
Het ergste is dat die vrouwen dat klakkeloos aanvaarden omdat hun man zogezegd de sleutel naar het paradijs is en ze hem steeds moeten gehoorzamen, tenzij in zaken die tegen de islam ingaan. Hij mag haar niet vragen om alcohol te drinken, maar als hij vraagt om een niqaab te dragen, dan mag ze niet weigeren.
Het ergste is dat wat hij vandaag goedkeurt morgen weer op een verbod uit kan draaien. Stukje bij beetje, stapje voor stapje. Voor dat je als vrouw weet heb je alleen nog een sociaal leven met niemand anders om je heen dan allemaal gehoorzame andere moslimvrouwen. Heel geraffineerd en wel zeker zeer effectief.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Navane »

Destiny,

realiseer je goed dat je begint aan iets waar je het eind niet van kunt overzien.

Je zult moeten meedraaien in een islamitisch gezin, want de sociale druk op je man zal overweldigend zijn. Islam is een vorm van mind control maar dan opgediend met een godsdienstig jasje. De vrijheid om joods of christen te blijven voor jezelf is feitelijk betekenisloos omdat je gezin hoe dan ook islamitisch zal zijn.

Bestudeer goed het begrip tawhid en wat dit betekent in het dagelijks leven van de moslim.

Allah zal altijd tussen jou en je man staan, wat je ook doet. De mate van religiositeit zegt heel weinig hierover, omdat de religieuze beleving van moslims zozeer afwijkt van wat we in het westen daaronder verstaan, dat we het vaak niet als zodanig herkennen of het zelfs mooi vinden.

Bedenk goed dat islam een godsdienst is die mannen enorm bevoorrecht. Het leven van de profeet, lees de hadith maar, draaide om roof, macht en vrouwen. Zelfs tot in het paradijs. Vrouwen hebben alleen toegang in het hiernamaals om als maagden te dienen voor mannen die alleen maar verlangen naar oneindig veel gemeenschap.

Bezint eer ge begint.

Dhana zegt het heel goed: hij zal je stap voor stap proberen te veranderen op een manier die je wel moet goedkeuren. Zo doen moslims het ook bij zichzelf en elkaar.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door miss1979 »

Dhana schreef:
miss1979 schreef:Ik ken inderdaad ook bekeerlingen die niet eens alleen buiten mogen, of misschien wel alleen buiten mogen maar niet buiten het dorp mogen gaan, en voor alles toestemming moeten vragen.
Het ergste is dat die vrouwen dat klakkeloos aanvaarden omdat hun man zogezegd de sleutel naar het paradijs is en ze hem steeds moeten gehoorzamen, tenzij in zaken die tegen de islam ingaan. Hij mag haar niet vragen om alcohol te drinken, maar als hij vraagt om een niqaab te dragen, dan mag ze niet weigeren.
Het ergste is dat wat hij vandaag goedkeurt morgen weer op een verbod uit kan draaien. Stukje bij beetje, stapje voor stapje. Voor dat je als vrouw weet heb je alleen nog een sociaal leven met niemand anders om je heen dan allemaal gehoorzame andere moslimvrouwen. Heel geraffineerd en wel zeker zeer effectief.

ja je man mag je dan ook nog verbieden om vriendinnen te zien die hem niet aanstaan. En zo blijven enkel nog de vrome moslima"s over als vriendinnen die je nog meer mee trekken in de islam.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dhana »

miss1979 schreef:

ja je man mag je dan ook nog verbieden om vriendinnen te zien die hem niet aanstaan. En zo blijven enkel nog de vrome moslima"s over als vriendinnen die je nog meer mee trekken in de islam.

Daar doelde ik ook op. En wat dacht je als je uiteindelijk samen kinderen hebt? Dan ben je als moeder zo kwetsbaar als maar enigszins mogelijk is. Een vriendin van mijn moeder had een dochter die van haar Marokkaanse man gescheiden was. Toen hun kindje het week-end bij zijn vader was, gingen een paar vrienden bij haar langs om, zoals ze later aan de politie vertelden te proberen het huwelijk weer te lijmen. En toen viel ze zo maar van de trap en moest diezelfde week begraven worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
X_TORVICX_X
Berichten: 180
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 9:51 pm
Locatie: On my way ....

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door X_TORVICX_X »

ONVOORSTELBAAR....!!!!!!

SAMENLEVEN met een Mohamedaan= SLAVENLEVING

JE wordt langzaam maar zeker de lijfeigene van je moslimman.
Langzaam maar zeker, druppel voor druppel sijpelt de islam binnen.
Een doorsnee moslim is intelectueel niet opgewasen tegen de bolwassing van een simpele imam...
ALLAH ZEGT IN DE KORAN.... en het is gedaan met kakken.... worthy:

whistling:

NA je echtscheiding ga ik je uitlachen.
The only good is knowledge, the only evil is ignorance.”
Diogenes Laertius (3rd century CE)
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 42&t=19052" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.barenakedislam.wordpress.com
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dutch »

Persoonlijk ga ik niemand uitlachen beste Destiny, maar ik wil je wél waarschuwen : trouw nooit met een moslim (hoe gematigd ook, later worden ze allemaal belijdend) en maak zeker geen kinderen met hem, tenzij je bereid bent om je eigen ideeën af te zweren en nog enkel volgens de voorgekauwde islamregels te leven in je leven van elke dag.
Wat voor mij nog het allermoeilijkste was, was het feit dat ik mijn kinderen niet mocht opvoeden tot vrije blije mensen die zelf hun keuzes maken...ben daar zeer moeizaam en met veel miserie in geslaagd, maar indien ik opnieuw kon beginnen zou ik het NOOIT meer doen! Het was ook voor mijn kinderen zeer moeilijk en het heeft hen ergens getekend voor het leven. Nu bekeken vind ik dat geen enkele moeder met gezond verstand het recht heeft om haar kinderen bloot te stellen aan de islam, of aan gelijk welke andere totalitaire religie trouwens.

Je hebt al een kind. Gaat jouw toekomstige dit kind adopteren (adoptie is wél verboden in de islam) en gaat hij zich ook bezighouden met de opvoeding van dit kind? Want zo ja, dan wordt dit kind een moslim... Zo neen, dan komen er toch onvermijdelijk strubbelingen ivm de opvoeding van dit kind en ik laat je raden wat voor een moeder belangrijker is : haar kind of haar partner???

Destiny, geloof me, geen enkele liefde, hoe groot ook, is opgewassen tegen de allesvernietigende en niets ontziende bemoeizucht van de islam.
Voorkomen is zoveel beter dan genezen zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Schepsel »

Mij lijkt het ook een tamelijk zelfdestructief plan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Monique »

Destiny schreef: Ik heb al een dochter en ook dat vinden ze geen probleem. Ze willen wel graag dat we gaan trouwen.
Je hebt al een dochter?
Wat voor toekomst wil je voor je dochter?
Een vrije toekomst waarin ze haar eigen keuzes mag maken ....of... een toekomst als ingepakte moslima die als slaafje van haar man een huishoud-broedmachine is?

Wil je dat je dochter gelukkig is of ongelukkig?

Jij hebt die keus!!!!
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Manon »

Alleen al het feit dat hij wenst dat je moslim wordt zouden alle lichten op flikkerend rood moeten zetten;

Je bent niet gehuwd en hij stelt de eisen.
Stel je even voor dat je ermee gaat trouwen, uiteraard onmiddellijk de buggy moet bovenhalen en je zit vast. en dan? welke eisen denk je dat er dan zullen volgen?

Zou hij ermee instemmen om de islam vaarwel te zeggen? apostaat te worden en de kinderen met mogelijkheid tot eigen keuze op te voeden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Destiny
Berichten: 10
Lid geworden op: do jun 16, 2011 7:44 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Destiny »

Bedankt voor alle reacties.

Diep van binnen wist ik dit wel maar ja liefde maakt blind he. En zijn verhalen van nee bij ons word het niet zo. Je mag gewoon je eigen dingen doen enz kan idd als we getrouwd zijn zomaar weer veranderen.
En nee idd als moslim mag je geen relatie hebben voordat je getrouwd maar van die regel trekt hij zich niks aan. Hij is altijd bij ons, slaapt bij ons enz dus het is maar net hoe het hem uitkomt.
Mijn dochter ziet hij als zijn dochter en wil haar graag als moslim opvoeden maar dat gaat echt niet gebeuren en dat weet hij ook . Mijn dochter moet straks vrij zijn om haar eigen keuze te maken.
Ik denk gewoon omdat ik veel van hem hou en hij voor mijn dochtertje ook echt een vader is misschien had gehoopt dat het wel zou lukken en ik hier allemaal suc6 verhalen zou horen :roll: .
Maar als ik dit allemaal lees is het gewoon een relatie zonder toekomst.
Die verhalen doen me wel ff me ogen openen thanks
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Dihya »

Beste Destiny,

Je doet er verstandig te kappen met de relatie en verleent daarmee ook je nu nog vriend een gunst. Je slaat dus eigenlijk twee vliegen in een klap. Het is een moslim niet toegestaan aan relaties te doen, dit is een zware zonde en dien je te vermijden. Je vriend dient oprechte berouw te tonen voor zijn daad en niet meer in decadentie te treden. Verder is het voor een moslim in deze tijdsgeest niet toegestaan meer een christelijke vrouw te trouwen, hoewel veel mannen nog altijd wel een appel doen op deze regel. Dat komt ze natuurlijk goed uit, maar onder voorbehoud en dat is dat de christelijke vrouw in de eenheid van God gelooft en op termijn zich zal bekeren tot de islam. Dit is niet meer aan orde bij de hedendaagse christen die in de triniteit gelooft. Ook is het nog altijd sterk aangeraden en bijna verplicht ( aldus de ulama) om toch voor een moslima te kiezen omdat dit beter voor ze is en hun religie zal versterken insa'Allah.

Laat je vriend maar kiezen. Wat wordt het? Het eeuwige leven en dus het paradijs of het tijdelijke wereldse leven en alle gemakken ( jij en de liefde) die daarbij horen. Het zal vast na twee jaar relatie heel moeilijk zijn er een punt achter te zetten voor je vriend, maar druk hem op het hart dat de grootste beloning van een grote beproeving komt en met acceptatie de tevredenheid van Allah op zijn hals haalt.

En voor jou geldt dat je vast nog wel een leuke niet-islamitische jongen tegenkomt. Veel wijsheid en sterkte toegewenst.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Destiny
Berichten: 10
Lid geworden op: do jun 16, 2011 7:44 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Destiny »

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal idd de keuze bij hem neer leggen maar hij vind het beter als ik de keuze maak. Snap ik ook wel dan ligt het niet aan hem maar aan mij.
Het is zeker moeilijk na 2 jaar helemaal omdat mijn dochter nu eindelijk een vader in haar leventje heeft(geen contact met haar echte vader).
Ik neem het hem ook kwalijk in het begin van onze relatie hebben we een lang gesprek gehad over moslim worden en zijn geloof. Toen is er duidelijk besproken dat ik geen moslim zou worden en dat was ook allemaal prima. Maar merk dat de druk en reacties van zijn 'goeie' moslimvrienden erg belangrijk voor hem is. En dat hij het nu wel wil en dat ik dan de keuze moet maken moslim worden of geen toekomst met hem vind ik erg makkelijk en beetje laf maakt het houden van dan niet meer uit???
Het is gewoon allemaal moeijlijk. Als ik alle reacties lees weet ik echt wel dat ik moet kappen. Maar mijn hart en verstand liggen nog niet op 1 lijn :D [c045.gif]
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door silkyboxershortXL »

Destiny schreef:Diep van binnen wist ik dit wel maar ja liefde maakt blind he.
Ik wil dat altijd anders opvatten, liefde maakt niet blind maar helderziend!
Wat is het doel van een relatie als het onzelfzuchtige liefde betreft? Men wil het beste voor elkaar. Men heeft elkaar wat te onthullen op het pad naar de verwezenlijking van de eigen uniciteit. Voor een moslim dient een relatie een ander doel, is niet onzelfzuchtig of geneigd elkaar tot innerlijke groei te stimuleren maar gedreven door de angst niet in het paradijs te geraken en liefde is daardoor van een totaal andere orde en betekenis. Toch dient jouw liefde een doel geloof ik, maar velen zullen mijn invulling zweverig en vergezocht vinden.
Je hebt een dochter, je weet dat idealiter een vader goed is voor de persoonlijke vorming van je dochter. Maar noodzakelijk?? De kennismaking met een moslim leert jou, hopelijk bijtijds, alles over de islam. En als je de komende clash met de Nederfatima´s en nedermohammed´s indenkt kun je haar de beste kennis meegeven die er maar mogelijk is in deze duistere tijden van de moslim-invasie. Zo zie ik jouw doel verweven met dat van je dochter. Of je sterk genoeg bent de islam-doctrine uit het hoofd van je vriend te krijgen kun je meteen aan beginnen te werken. Daarbij is twijfel van je vriend over de islam de koevoet om bij hem binnen te dringen. Lukt het je uiteindelijk dan heb je er weer een groot kind bij die alle stadia van ontwikkeling zal doormaken. Van een gelijkwaardige relatie zal voorlopig geen sprake zijn.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Relatie met een moslimman

Bericht door Manon »

Voilà, de mening van een moslima.

Maar hier begrijp ik toch iets niet goed . De koran is toch perfect? Van en voor alle tijden? Waarom ga jij nu de bepalingen van de koran veranderen? Dat is dus Allah gaan tegenspreken?
Verder is het voor een moslim in deze tijdsgeest niet toegestaan meer een christelijke vrouw te trouwen, hoewel veel mannen nog altijd wel een appel doen op deze regel. Dat komt ze natuurlijk goed uit, maar onder voorbehoud en dat is dat de christelijke vrouw in de eenheid van God gelooft en op termijn zich zal bekeren tot de islam. Dit is niet meer aan orde bij de hedendaagse christen die in de triniteit gelooft. Ook is het nog altijd sterk aangeraden en bijna verplicht ( aldus de ulama) om toch voor een moslima te kiezen omdat dit beter voor ze is en hun religie zal versterken insa'Allah.
moslimmannen mogen gewoon huwen met "vrouwen van het boek": jodinnen en christenen
moslimvrouwen mogen dat natuurlijk niet, dan zijn het hoeren of zo.

5.5. Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vòòr u, wanneer u haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie