Seks met een moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Seks met een moslim

Bericht door Indira »

Hallo,

Ik ben 26 en volledig Westers. Sinds kort heb ik een relatie met een Mauritaniër, die moslim is.

We hebben een goede verstandhouding maar keer op keer komt zijn geloof naar boven. Momenteel hebben wij ook een seksuele relatie. Echter, hij zegt dat seks zonder huwelijk niet kan in de moslimwereld en vraagt (of eist) dat ik met hem een spirituele overeenkomst doe, wat zou betekenen dat wij voor de Islam getrouwd zijn.

Hij zegt dat het niet zo ingrijpend is als een westers huwelijk en dat ik het zo niet mag bekijken, dat het louter om een spirituele daad gaat, waardoor hij zich beter zal voelen tegenover zijn God. Ik ben katholiek, maar zeker niet praktiserend en hecht minder belang aan geloof, waardoor het voor mij echt moeilijk klinkt om hierop in te gaan.
Wij kennen elkaar 9 weken en nu vraagt hij mij om dit te doen. Hij zegt ook als ik ermee akkoord ga, dat we geen seks mogen hebben tot ik 3x mijn maandstonden had en dat we dan kunnen trouwen.

Ik heb vriendinnen die met moslims samen waren en die hiervan nog nooit gehoord hebben. Kan er mij dus iemand wat meer raad geven aub, moet ik lopen voor mijn leven of is dit een normale vraag van een moslim?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

moet ik lopen voor mijn leven of is dit een normale vraag van een moslim?
Beste Indira.....


WEGWEZEN.
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

Hij zegt ook als ik ermee akkoord ga, dat we geen seks mogen hebben tot ik 3x mijn maandstonden had en dat we dan kunnen trouwen.
Heb je hem al gevraagd waarom hij dit wil?

Enne, jullie hebben toch al sex?
Waarom is hij zo hiepokriet?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Ariel »

Dit is een normale vraag van een niet in het westen geboren Moslim. Wat hij zegt is waar. Hij is nu als moslim heel verkeerd bezig , en hij wil waarschijnlijk graag als een goede moslim leven. Dat betekent dus dat hij een fanatieke moslim is.
Hij wil een islamitisch huwelijk met je aangaan. Alleen in de moskee, maar zo'n huwelijk is in Nederland niet geldig .
Ik vind trouwens als je elkaar 9 weken kent heel erg kort om een huwelijk aan te gaan en dan nog wel met iemand van een andere cultuur.
Weet waar je aan begint. .
Ben jij van plan om moslim te worden?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Indira »

Bedankt voor de reacties alvast

En nee, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om moslim te worden en dat weet hij ook heel goed. Maar hij verdraait het zodanig, hij zegt dat ik zou moeten blij zijn dat hij dit wil doen met mij, dat het betekent dat hij echt met mij verder wil doen

Maar soms snap ik niet waarom hij wil verder doen met mij, want ik ben niet gelovig opgevoed en hecht er weinig belang aan, en een moslim zou niet met een ongelovige mogen samenzijn, dus misschien probeert hij nu toch om mij te bekeren...

Hij was heel duidelijk, ofwel doe ik het, ofwel stoppen we ermee. Ik heb uit respect gezegd dat ik er zal over nadenken maar weet allang het antwoord, we break up...
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Indira »

[
Hij wil een islamitisch huwelijk met je aangaan. Alleen in de moskee, maar zo'n huwelijk is in Nederland niet geldig .


Hij zegt dat het niet in een moskee is, ook niet met een priester. Gewoon thuis gaan bij iemand die hoger staat in de Islam en verzen uit de Koran voorlezen
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door silkyboxershortXL »

Welkom Indira! De antwoorden zullen minimaal je wenkbrauwen doen fronsen. Bedenk dat op dit forum geen suikerzoete islam koekjes worden gebakken, wel is men hier van de laatste ontwikkelingen en trends omtrent huwen op de hoogte.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door BFA »

Indira schreef: Hij zegt dat het niet in een moskee is, ook niet met een priester. Gewoon thuis gaan bij iemand die hoger staat in de Islam en verzen uit de Koran voorlezen
Dat is genoeg om getrouwd te zijn voor de Koran.
Vanaf het ogenblik dat dit gebeurd kan je niet meer uit de relatie weg zonder zijn toestemming.
Hij hoeft maar drie keer achter elkaar: talaq of ik scheid te zeggen en de relatie is verbroken.
Ik zou dit niet doen. Het lijkt me dat hij heel vieze truken op jou wil uitproberen. Je kan je zelfs niet verbeelden wat je daarna te wachten kan staan. Zo te zien is zijn geloof belangrijker dan jij en poogt hij je in de regels en wetten van dit geloof te strikken. Je zal later nooit zeker weten of hij een ogenblik echt van je gehouden heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Ariel »

Indira schreef:

Hij zegt dat het niet in een moskee is, ook niet met een priester. Gewoon thuis gaan bij iemand die hoger staat in de Islam en verzen uit de Koran voorlezen

Dat kan. Dan is hij getrouwd en Islamitische ingedekt en mag hij net zoveel seks met je hebben als hij wil, en jij bent niet getrouwd, maar een soort seksslaafje die voor meneer mag zorgen. Jij hoeft er niet eens bij te zijn bij dat huwelijk. Een islamitische vriend kan getuigen zijn.

De huwelijkssluiting (idjaab qaboel = verklaring van instemming) kan thuis gebeuren, maar na het `Asr-gebed in de moskee wordt als beter beschouwd. Een huwelijk is geldig als de bruidegom met een vertegenwoordiger van de bruid in het bijzijn van twee getuigen een huwelijk overeenkomt, waarbij ook de bruidsschat dient te worden vastgesteld. Een huwelijk is ongeldig als het meisje protesteert. Het verdient aanbeveling om een geschreven huwelijksovereenkomst op te stellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Ariel »

Ben jij al op de hoogte van een bruidsschat?
De bruidegom behoort zijn vrouw een bruidsschat (mahr) te geven die overeenkomstig is met zijn financiële middelen en met de wensen van de vrouw. Alles wat niet haram is, is toegestaan, bijvoorbeeld sieraden, kleding, geld, een Qor'aan. Een geschenk is niet geldig als het geld geleend is, want een huwelijk met schulden beginnen is geen goede basis voor een stabiele relatie. Het is ook niet de bedoeling dat de man zijn vrouw van haar familie koopt, of dat de vrouw een bruidsschat meebrengt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

Indira, wil je kinderen?
Realiseer je je dan wel dat kinderen in de islam van de man zijn?
Jij bent enkel de broed- en zoogmachine.

Wanneer hij genoeg van je heeft, zet hij je buiten de deur en je kinderen ben je kwijt.
Amorele atheistische nitwit
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Indira »

Een bruiddschat!? Met welk geld?! Hij is asielzoeker momenteel en ik ben degene die alles betaalt en overal naartoe rijdt

Ik ben blij om te weten dat hetgeen hij van me vraagt toch veel ernstiger is dan hij laat blijken

super bedankt voor de reacties!!
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Indira »

BFA schreef:

Vanaf het ogenblik dat dit gebeurd kan je niet meer uit de relatie weg zonder zijn toestemming.
.
Hoe bedoel je, kan ik niet meer uit de relatie. Volgens hem kan dat wel, van zodra ik eruit wil, stop ik ermee. Niet dan?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Ariel »

Vanuit een NCTb rapport.
Klassieke islamitische recht

Het klassieke islamitische recht maakt geen onderscheid tussen de sluiting van een burgerlijk huwelijk en een religieus huwelijk. Bij de sluiting van een huwelijk is het dan ook niet noodzakelijk dat er een imam aanwezig is of dat de imam het huwelijk sluit. Zijn aanwezigheid is geen constitutief vereiste voor een islamitisch huwelijk. De huwelijksovereenkomst in de islam dient aan de volgende eisen te voldoen:
• De wilsovereenstemming over het aangaan van het huwelijk, tot uiting komend in een aanbod en aanvaarding daarvan door beide partijen of hun vertegenwoordigers, moet mondeling worden uitgewisseld in één en dezelfde zitting.
• Bij het aangaan van de huwelijksovereenkomst moet de vrouw doorgaans vertegenwoordigd worden door haar huwelijksvoogd. Deze voogd moet een mannelijke islamitische bloedverwant zijn.
• De mondelinge verklaring van aanbod en aanvaarding dient te gebeuren in het bijzijn van twee getuigen.
• De huwelijksovereenkomst moet een bindende afspraak bevatten over de bruidsgift.
De regels voor het huwelijksrecht, inclusief voorgenoemde eisen, zijn te vinden in de fiqh (de islamitische rechtswetenschap). De fiqh is nog steeds een belangrijke inspiratiebron voor het hedendaagse islamitische recht in islamitische landen. Daarnaast is het hedendaagse personen- en familierecht, en daardoor ook het huwelijk, ook beïnvloed door andere niet-religieuze ontwikkelingen. Zo dienen in de meeste islamitische landen huwelijken geregistreerd te worden bij de autoriteiten.
Informele islamitische huwelijk

Onder informele islamitische huwelijken worden verstaan ‘huwelijken die volgens de islamitische traditie tot stand komen maar die noch naar het recht van het land waar zij zijn gesloten, noch naar het recht van het land van de nationaliteit van de echtgenoten als rechtsgeldig worden gezien’. Veelal zijn zij om die reden dan ook niet geregistreerd bij een volkenrechtelijk erkende autoriteit. De betrokken personen trouwen dus niet voor de wet.

Het fenomeen van informele islamitische huwelijken manifesteert zich op dit moment in Nederland binnen kringen van gewelddadige radicale moslims.
Daarnaast komt dit fenomeen ook voor in kringen van moslims in algemene zin. In een aantal moskeeën en islamitische centra in Nederland, ook in salafistische, worden informele huwelijken gesloten.

Motieven informele islamitische huwelijk

Informele islamitische huwelijken kunnen vanuit verschillende motieven worden gesloten. Zo kan een dergelijk huwelijk worden gesloten vanuit een ideologische overtuiging. Het huwelijk wordt dan niet geregistreerd, omdat de betrokkenen de autoriteit van de staat niet erkennen. Ook kan het informele islamitische huwelijk dienen als een soort ‘noodoplossing’. De familie van de vrouw kan bijvoorbeeld aansturen op een informeel islamitisch huwelijk om zo te voorkomen dat het meisje buitenechtelijke gemeenschap heeft. Voorts
kunnen informele islamitische huwelijken gesloten worden, omdat een of beide huwelijkspartners geen gelegaliseerde en geverifieerde documenten uit het thuisland kunnen verkrijgen. Hierdoor kunnen zij niet voldoen aan de eisen die een Nederlands of consulair huwelijk stelt. Omdat naar islamitisch recht buitenechtelijke gemeenschap verboden is, vinden dan informele huwelijken plaats. Verder kan het informele huwelijk worden gebruikt als een dekmantel voor uitkeringsfraude en polygamie.

Voor gewelddadige radicale moslims is het informele islamitische huwelijk uitgegroeid tot een instituut dat de (sexuele) contacten van de mannen met de vrouwen ‘op een islamitische wijze’ regelt. Daarnaast gebruiken gewelddadige radicale moslims de informele islamitische huwelijken om de aanhang voor hun extreem gewelddadige takfir-ideologie te vergroten en op een geraffineerde wijze vrouwen voor de gewelddadige jihad te rekruteren. Bij de rekrutering van vrouwen lijkt soms sprake te zijn van ‘loverboy’-achtige processen, die al langere tijd in het criminele milieu zijn waar te nemen. Er zijn aanwijzingen dat gewelddadige moslims vooral meisjes benaderen die al in aanraking zijn gekomen met de radicale islam. Vervolgens proberen zij de meisjes te beïnvloeden richting het takfir-gedachtegoed en eventueel een informeel huwelijk. Ook is bekend dat enkele meisjes problemen thuis hebben, waardoor zij extra kwetsbaar zijn om in handen te vallen van extremistische moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Ariel »

Indira schreef:Een bruiddschat!? Met welk geld?! Hij is asielzoeker momenteel en ik ben degene die alles betaalt en overal naartoe rijdt

Ik ben blij om te weten dat hetgeen hij van me vraagt toch veel ernstiger is dan hij laat blijken

super bedankt voor de reacties!!
Dat begrijp ik. Ik dacht al dat de zaken zo liggen. Maak er een geintje van en vraag hem om een flinke bruidschat, want dat je anders niet met hem kan trouwen. In Mauritanië moet hij ook een bruidsschat voor zijn bruid geven, dus waarom zou jij minder waard zijn dan een Mauritaniëse vrouw.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Indira »

Waw, het klinkt bizar om mijn 'vriend' voor te stellen als een extremist maar hetgeen je postte Ariel over informele huwelijken, is echt de nagel op de kop. En loverboy achtige processen weet ik niet, maar hij is wel een super knappe man, die dit weet van zichzelf, en is heel verleidelijk
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

Indira schreef:maar hij is wel een super knappe man, die dit weet van zichzelf, en is heel verleidelijk
Nou, dan geniet je daar toch even van?
Je hoeft er niet meteen mee te trouwen.....toch?
Dat hij daar een probleem mee heeft betekent toch niet dat hij dat jouw probleem moet maken?
Dat doet hij namelijk; hij chanteert je.

Als het een Nederlander was.... zou je dan ook denken om te trouwen na een paar weken?
Nee toch.... je gaat toch eerst proberen.
Maar aub geen uitzondering voor een asielzoeker die via jou een verblijfsvergunning wil hebben.

Aub meisje.... STINK ER NIET IN!
Doe moeders (mij dus) een lol en blijf lekker vrij.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Ariel »

Hoe oud is hij Indira? En weet hij zeker dat hij thuis geen vrouw heeft zitten?
Misschien is dat huwelijk met jou een opstapje naar een verblijfsvergunning, en wordt je gewoon misbruikt. maar ja, :? dat is nooit leuk om te horen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

Indira, weet je al zijn hoeveelste vrouw je zou worden?

Via jou kan hij dan zijn andere vrouwen en kinderen naar Nederland halen.
Amorele atheistische nitwit
Indira
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:02 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Indira »

Ik heb daar zeker ook al aan gedacht, dat hij me kan gebruiken voor een verblijfsvergunning.

Hij zegt dat hij geen andere vrouwen heeft, en trouw wil blijven aan 1 vrouw, maar ik weet ook dat hij in het verleden met 2 vrouwen was tegelijkertijd.
En chantage is het inderdaad wel een beetje, want het is een ultimatum waarvoor hij me stelt. Maar ondertussen hebben we wel nog altijd volop seks, dus daar snap ik hem dan ook niet in.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Seks met een moslim

Bericht door Schepsel »

Zo klaar als een klontje lijkt me. Wat Monique ook al zei: WEGWEZEN.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

Indira schreef:Maar ondertussen hebben we wel nog altijd volop seks, dus daar snap ik hem dan ook niet in.
Hij heeft dus helemaal geen probleem met "sex voor het huwelijk".
Geen enkele reden dus om te trouwen.

Lijkt me dat hij maar een labiel, smachtend schaapje moet gaan zoeken voor zijn verblijfsvergunning.
Jij lijkt me geen labiel, smachtend schaapje dat in een paar mooie woorden stinkt.
Hou de eer aan jezelf en laat hem gaan.
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door BFA »

Indira schreef:Hoe bedoel je, kan ik niet meer uit de relatie. Volgens hem kan dat wel, van zodra ik eruit wil, stop ik ermee. Niet dan?
Onder Islam kan enkel de man uit de relatie stappen van zodra hij dat wil.
Voor vrouwen gelden een andere regel. Dit is totale gehoorzaamheid aan de man. De vrouw heeft niet willen te scheiden. Een vrouw is in Islam niet meer dan een veredelde slavin.

Nu lijkt het allemaal mooi. ik vrees voor je dat je ondanks zijn zoete woorden je in een toekomstig horrorscenario plaatst. Zeker als hij nu al zo sterk op onderworpenheid aan Islamitische regels staat.
Wat kan hij je buiten de vraag voor je onderworpenheid bieden? Niets waar je samen een toekomst mee bouwt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Seks met een moslim

Bericht door Monique »

BFA schreef:Wat kan hij je buiten de vraag voor je onderworpenheid bieden? Niets waar je samen een toekomst mee bouwt.
Inderdaad Indira.
Wat heb je aan hem .... naast sex?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Seks met een moslim

Bericht door Dhana »

Indira, als het even tegenzit kan hij je het leven heel zuur, zo niet onmogelijk maken als jij denkt dat jullie gewoon een relatie hebben (nadat je islamitisch getrouwd bent) en jij er een punt achter wil zetten. Zo werkt het namelijk niet bij een moslimhuwelijk. Is er eenmaal met de vrouw getrouwd blijft ze levenslang bezit. Ik zou dan ook adviseren: dumpen die handel nu het nog kan.

De gemiddelde moslim is niet opgevoed met liefde voor de partner. Het draait inderdaad alleen om seks. Dump je hem vandaag, heeft die gisteren weer een ander waar hij seks mee heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie