Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Ariel »

Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Nederlandse vrouwen die zich bekeren tot de islam, doen dat meestal niet vanwege een aanstaande echtgenoot, zoals vaak wordt gedacht. Vanessa Vroon-Najem komt tot deze conclusie na zes jaar onderzoek naar bekering tot de islam. Ze promoveert dit jaar op dit onderwerp aan de UvA.

Partnerkeuze blijkt maar zelden een rol te spelen

Van de 48 Amsterdamse vrouwen die Vroon-Najem uitvoerig sprak was er maar één die moslim werd omdat haar aanstaande echtgenoot dat belangrijk vond. 'Een aantal van de getrouwde dames die ik interviewde is zelfs zonder medeweten van de partner bekeerd, om het pas later te vertellen. Twintig vrouwen waren single op het moment van bekering.'

Veel van de vrouwen die ze sprak worstelden met levensvragen, vooral in hun tienerjaren. 'Waarom ben ik hier op aarde? Wat gebeurt er na de dood? Een positief sociaal contact met een moslim(a) was vervolgens een belangrijke voorwaarde om echt geïnteresseerd te raken in de islam.'

Taalbarrière
De afgelopen decennia is het aantal bekeerlingen toegenomen, denkt Vroon-Najem. Ze ziet meerdere factoren voor die toename. 'Het is makkelijker geworden om je in het geloof te verdiepen. Tot tien, vijftien jaar geleden was er een enorme taalbarrière. Nu is er Nederlandstalige literatuur en je kunt lezingen en lessen in het Nederlands volgen, bijvoorbeeld in de moskee. Bovendien zijn er tientallen forums en sites op internet waar van alles over het geloof te vinden is.'

Maar ook de grotere zichtbaarheid van moslims in de samenleving en de toenemende media-aandacht voor de islam zijn van invloed. 'Opvallend genoeg is juist de negatieve berichtgeving voor sommige vrouwen een reden geweest om zich te verdiepen in de islam, met de gedachte: is het allemaal echt zo erg?'

Vroon-Najem kwam er ook achter dat geboren moslima's nog wat kunnen leren van de bekeerde vrouwen. Ze deed onderzoek bij vijf bekeerlingengroepen en daar kwamen ook veel geboren moslima's op af, die bijvoorbeeld van huis uit niet hadden leren bidden. Die gingen vervolgens in de leer bij hun bekeerde zusters.

http://www.parool.nl/parool/nl/266/RELI ... -wil.dhtml
Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil, en van de 48 Amsterdamse vrouwen die Vroon-Najem uitvoerig sprak was er maar één die moslim werd omdat haar aanstaande echtgenoot dat belangrijk vond.
Tja...Wat een simpele ziel is deze mevrouw Vanessa Vroon-Najem. Omdat ze zelf bekeerd is tot islam is haar onderzoek een WC eend onderzoekt WC eend onderzoek geworden. Alsof de bekeerlingen eerlijk zullen vertellen dat ze bekeerd zijn vanwege een aanstaande echtgenoot. Maar ja, de onnozele Hollander zal wel weer in dit propaganda praatje trappen. Meestal ligt een relatie met een moslim aan de basis van een bekering .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Manon »

Als ze zich bekeren zonder dat er ene Mohammed achter de hoek staat, dan beschouw ik deze vrouwen als de achterlijke adepten van andere sektes zoals "Moon" of "Hare Krishna" of dergelijke levenswijzen waar ze hun eigen hersencel dus gerust mogen uitschakelen en enkel schuifelen in de richting van de voorloper of leader.

En nu met z'n allen naar links, rok omhoog en naar toilet dames! Kijk eerst links, dan rechts en zorg dat je niet in de plas van je voorganger zit.
En nu in ganzenpas terug naar het gebedshuis alwaar je veertig minuten mag vegen met de borstel.
Als het belletje rinkelt : driemaal ronddraaien en in de handen klappen onder het luidkeels scanderen van "hopsa hopsa oelemalala" dit driemaal. Dan mag men zich naar de waterput begeven en die driemaal rondlopen waarna men onder diepe devotie uit de handen van de derde leider zijn achterachterkleinzoon een glaasje water kan krijgen.
We vervolgen onze dag in de bakkerij alwaar je vier uur zal brood kneden
etc. etc. etc...

(o ja, ik bespaar jullie het sexuele ritueel even, dat kennen we bij de islam evengoed: als je als vrouw geroepen wordt, moet je gaan!)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Manon »

Ik moet hier ook ongewild denken aan dat moslimmutsje, ooit geinterviewed in het Programma "in Godsnaam"

Ze was "eerst" moslima geworden voordat ze haar "echtgenoot" leerde kennen "via internet". Een illegale (vul in: palestijn/marokkaan/algerijn/tunesier/pakistaan etc...) grote broer woonde al netjes gehuwd met Nederlandse muts in Nederland (en had zo dus papieren gekregen) en kleine broer ging dat dus ook doen. Ze was "gehuwd voor de imam" zonder dat ze erbij was, want grote broer had haar uitgehuwelijkt met de handschoen (haar eigen kaffer familie had daar natuurlijk niks te zoeken).

Enfin, uiteindelijk was ze zwanger (nou ja, bij de hoofddoek hoort een buggy), en ze zijn dan (in omgekeerde volgorde dus) ook voor de staat getrouwd, waarbij de burgemeester toch o zo vriendelijk was voor de illegale oplichter die op die manier zijn papiertjes kreeg.

Ik ben in feite benieuwd aan de hoeveelste buggy ze ondertussen toe is, en of ze nog überhaupt mag buitenkomen (want ze woonden in Gent of zo en dat was net met de trein op de grens van het aantal km om onbewaakt naar haar ouders in Burcht te mogen treinen).
Maar ja, dàt verhaal zal niet politiek correct genoeg zijn om op de nationale pravda te worden uitgezonden vrees ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Ariel »

:lol: Via Geen Stijl.
Ultiem decadente trend: zelfislamiseren

Onuitstaanbaar drammerig, mensen die gestopt zijn met roken. Die zijn meestal veel vervelender dan mensen die nooit gerookt hebben. Ze worden er fanatieke zeloten van die hysterisch handwapperend en nephoestend door het leven gaan. Met religieuze bekeerlingen is dat ook vaak zo, hoewel godvrij geboren worden en later alsnog aan het hersengif gaan meer lijkt op alsnog beginnen met roken als je al 35 bent. Doe! Het! Niet! Een soort spiritueel Stockholmsyndroom, 'uit vrije wil' bekeren tot de islam en nee, dat komt beslist niet onder druk van de echtgenoot ofzo. Is onderzocht. Gewoon zomaar 48 mevrouwen die helemaal spontaan lekker gek dachten weetjewat? Al die vrijheid en zelf nadenken, bah, spuugzat van. Snel zelfislamiseren! Wat is dit voor trend? Het komt volgens de onderzoekster door de integratie, oh ironie: IslamPropaganda is pas relatief kort ook Nederlandstalig beschikbaar. En ook is het de schuld van de negatieve berichtgeving over de Islam. Zeg tegen een vrouw, 'neh, dat is echt heel stom en gevaarlijk' en ja hoor: altijd wel een paar die dat zelf willen ondervinden. Eigenwijs en naïef, zo zijn ze. Eva en de appel, Roodkapje en de Wolf, spiritueel zoekende Happinez-wijvon en Mohammed. Terwijl overal op de wereld vrouwen worden gedood en verminkt omdat ze aan de onderdrukkende horrorreligie proberen te ontsnappen. Terwijl een zekere filmmaker die de positie van de vrouw in de Islam aankaartte dat niet meer kan navertellen. Hier spirituelen ze zich vrijwillig in de klauwen van het mohammedanisme. Goed, zelf weten. Dan ook niet janken als je verherimporteerd wordt naar een woestijnland. Of als je volgens de sharia-regels opeens heel tweederangs behandeld wordt en nooit meer naar buiten mag. Uit vrije wil je vrije wil opgeven, tsss. Dat is decadenter dan die andere onzekerevrouwenhobby: een paar schoenen van driehonderd euro kopen en maar één seizoen dragen.
A. Nanninga
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Schepsel »

Wat een gelul allemaal. Misschien had die mevrouw zich nuttiger kunnen maken met een psychologisch onderzoek naar deze personen en dat vergelijken met psychologische onderzoeken naar (ex-)sekteleden! ''Uit vrije wil'' m'n neus zeg. Als je jezelf verklaart tot achterlijk dom slaafding dat zooooo geweldig knap is dat een vod absoluut nodig is, plus alle bijkomende rarigheden, ben je wat mij betreft gewoon toe aan een psycholoog. Je gaat toch niet, als redelijk helder persoon, zeggen: ''Vanaf nu vind ik mezelf veel dommer en slechter dan mannen, ik ga vanaf nu het slaafje spelen, ik ga thuis blijven, ik ga niet naar buiten zonder begeleider, en ineens is mijn haar magisch geweldig aantrekkelijk dat het voor ieders bescherming bedekt moet worden''?

Psychisch onderzoek naar sekteleden/islambekeerlingen, dus gericht op het duiden van de pathologie, DAT lijkt me nog zinvol. Niet dit. Van: Waarom werd u nou moslim? Dat kan ik ze ook nog wel vragen, dat kan iedereen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Mahalingam »

". Vanessa Vroon-Najem komt tot deze conclusie na zes jaar onderzoek naar bekering tot de islam. Ze promoveert dit jaar op dit onderwerp aan de UvA."

Zes jaar promotie onderzoek. Zou ze al die tijd daarvoor betaald zijn? En dan in 72 maanden 48 intervieuws doen en uitwerken. Ze was zeker een groot gedeelte van haar tijd kwijt aan het voortduwen van buggies dan wel het vullen van buggies?
En dan promoveren aan de UvA. Legt een mens daar eer bij in?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Mahalingam »

Vroon-Najem kwam er ook achter dat geboren moslima's nog wat kunnen leren van de bekeerde vrouwen. Ze deed onderzoek bij vijf bekeerlingengroepen en daar kwamen ook veel geboren moslima's op af, die bijvoorbeeld van huis uit niet hadden leren bidden. Die gingen vervolgens in de leer bij hun bekeerde zusters.
Wiedes dat ze niet leerden bidden. Dat hoeven ze namelijk helemaal niet. Naar de moskee gaan ook niet. Het mag wel maar het hoeft niet.
Het heil van de vrouw ligt in gehoorzaamheid aan haar eigenaar.
En oh wat is het ego-strelend voor een bekeerde dat ze zulke goede werken kann doen die bij Allah een wit voetje opleveren: bidles geven en religieuze onwetendheid bestrijden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door mercator »

Om dat mechanisme wat meer te doorgronden moet je de vrouwelijke psyche wat kennen. Ik geloof heel zeker dat de meeste bekeerlingetjes uit eigen beweging moslim worden zonder dat daar een potente bruine Marokkaan mee gemoeid is. De uitleg is simpel: ze doen dat uit moederinstinct, het zorg-instinct van het zoogdierwijfje. De moslims worden zielig geacht, hulpeloos, onmachtig( ook door hun linkse vriendjes), en/of ze worden dan nog s gediscrimineerd ook, en dat trekt dames meer aan dan heren. Door moslima te worden willen ze een deel van het "leed" van de arme moslims ervaren en dus ook verlichten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Pilgrim »

Vlaamse vrouwen bekeren zich steeds vaker tot islam

Auteur: Michaël Temmerman, woensdag 22 januari 2014

Er is een opvallende toename te merken van nieuwe moslims in ons land, merken de centra voor islambekeerlingen op. Vooral Vlaamse vrouwen bekeren zich, meldt Gazet van Antwerpen.

Nordine Taouil, imam en begeleider van nieuwe moslims voor het islamitisch centrum in Brussel, vindt de toename ‘erg opvallend’. ‘En de bekeerlingen komen nu ook uit landelijke gebieden in Vlaanderen, niet alleen meer uit de grootsteden’, luidt het.

‘Mensen komen onder meer door reizen veel vaker in contact met moslims’, zegt de imam in Gazet van Antwerpen. ‘Ook de sociale media helpen om ideeën en contacten te verspreiden. De bekeerlingen komen uit alle lagen van de Vlaamse bevolking. Het gaat om jong en oud. Er zijn wel veel meer vrouwen dan mannen.’ Vaak gaat het om vrouwen die samen zijn met een moslim.

Hoewel Taouil het over een ‘duidelijke trend’ heeft, beschikt hij niet over absolute cijfers. ‘Mensen die bij ons komen, zoeken spirituele rust, zoals mensen vroeger rust kregen door kerkbezoek.’

In Antwerpen werd onlangs ‘Sisters 4 new moslims’, een vereniging die zich richt op bekeerde Vlaamse vrouwen, opgericht. In geen tijd verzamelde de vereniging meer dan 700 leden.

Bron: gva

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 2_00941698
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Ariel »

Vlaamse vrouwen bekeren zich steeds vaker tot islam
Een erg verontrustende ontwikkeling. Domme vrouwen. :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Mahalingam »

Deze feitenvaststelling komt van de centra voor islambekeerlingen, wat dat ook mag zijn. Veel waarheid hoeft er niet in te zitten. wat wel waar zal zijn; "Vaak gaat het om vrouwen die samen zijn met een moslim."
In die groep zitten de l"Sisters 4 new moslims". Baren, baren, baren is ons motto?
Uit hun facebook blijkt:
Imam Nordine Taouil is een graag geziene praatjeshouder. Andere namen zijn: sheikh Al Moslih Abdellah ,imam Nordine Taouil, Al Minara , Sheikh Allahu Akbar Mabroek, Victoria Vandersteen, en Moustafa Gitpia

Als je aan die sekte bent dan krijg je een couscous gezicht:

Afbeelding

En ze zorgen ook er voor dat de oudjes weten hoe ze begraven moeten worden. Zie hier de profeet-groene aankondiging.

Afbeelding

En hier dan de vrouwen na afloop van de geslaagde begrafenisdag. Kijk ze eens lachen van plezier! En het standaard uniform van de sekte lijkt te zijn: zwarte jurken met lichtpaarse hoofddoek.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Ariel »

Zou kleine blonde Aisha in die foto al menstrueren? :thinking: Zou kunnen, want mohammedaanse kindertjes, ook al zijn ze uit de klei getrokken ontwikkelen zich sneller.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vrouw die voor islam kiest heeft hersenrot

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Om dat mechanisme wat meer te doorgronden moet je de vrouwelijke psyche wat kennen. Ik geloof heel zeker dat de meeste bekeerlingetjes uit eigen beweging moslim worden zonder dat daar een potente bruine Marokkaan mee gemoeid is. De uitleg is simpel: ze doen dat uit moederinstinct, het zorg-instinct van het zoogdierwijfje. De moslims worden zielig geacht, hulpeloos, onmachtig( ook door hun linkse vriendjes), en/of ze worden dan nog s gediscrimineerd ook, en dat trekt dames meer aan dan heren. Door moslima te worden willen ze een deel van het "leed" van de arme moslims ervaren en dus ook verlichten.
Logisch! Honderd procent mee eens. De mens is dom, heeft geen vrije wil en reageert impulsief. Precies wat jij zegt. Binnen de familiekring dragen moeders een hoofddoek. De hoofddoek is een op drift geraakte reddingssloep uit de oase van het woestijn denken, ver verwijderd van het overlevingsschip Kennisbeschaving. De laatste strohalm van respect is de hoofddoek. Of je nu in Syrië bloot staat aan de meest mensonwaardige ontberingen door je soortgenoten, of in het westen parasiteert op al de leuke hebbedingetjes van de atheïsten, voor moslimwezens blijft alles onveranderd. Het is de wil van Allah, de onbetrouwbare knecht van de historische Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door King George »

Het hoofddoekje is dus eigenlijk een soort doekje voor de domheid?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door mercator »

King George schreef:Het hoofddoekje is dus eigenlijk een soort doekje voor de domheid?
De hoofddoek is de wapperende vlag van de in trots beleefde achterlijkheid.
Maar dat geldt in even zo grote mate voor de bontmutsen en witte sokken van de Joden natuurlijk.

Iemand die fier is op zijn domheid kan toch niet volstaan met even te zeggen ach ik kan het allemaal niet zo goed meer volgen. Mijn verstand is flink wat eeuwen achterop geraakt. Die wil dat toch ook laten ZIEN ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:Zou kleine blonde Aisha in die foto al menstrueren? :thinking: Zou kunnen, want mohammedaanse kindertjes, ook al zijn ze uit de klei getrokken ontwikkelen zich sneller.
Zo te zien weet kleine Aisha heel goed waar Ibrahim zijn mosterd stopt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Eliabe »

Wist niet dat pinguïns carnaval vieren?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouw die voor islam kiest doet dat uit vrije wil

Bericht door Manon »

Beginnen van links zie ik daar op de vierde plaats toch wel een heuse hoer staan! Ofwel is het iemand die "er nog niet klaar voor is".

Verder lijkt het me toch wel héél veel lijken op de vroegere nonnenhabijten, inclusief de maten: onder de 44 kon je blijkbaar geen habijt krijgen, net zomin als de islamitische versie ervan.
Ze gaan toch niet allemaal zwanger zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie