Lindsay werd moslim =)

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Plaats reactie
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

http://www.waaromislam.nl/verhalen-beke ... erd-moslim

icon_clap.gif Ze heeft de waarheid gevonden! Ik herken mezelf hier een beetje in.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Schepsel »

Zoveel mensen zien de waarheid, die worden boeddhist, christen, jood, whatever. Zoveel mensen die de waarheid zien, en allemaal hebben ze het over ontroerende ervaringen en magische tekens (waarom doen die goden altijd aan een soort van te interpreteren rooksignalen? Duidelijk zijn ze nooit!)

Ik had een droom die me erg bijbleef (ooit, ooit lang geleden) over Jezus, die liep naast me in een witte jurk, helemaal volgens het clichébeeld van de kleffe prentjes: hij zei allemaal geweldig wijze, verhelderende en indrukwekkende dingen die ik toen ik wakker werd was vergeten. :smile4: Zou jij dan, of dat meisje, christen zijn geworden? Wie weet droom ik of jij ooit over Ganesha, en is die droom vreselijk indrukwekkend, of een visioen of wat dan ook, en wat dan?

En waarom moet er altijd aanbidding en onderwerping zijn bij een godheid? Omdat die machtiger is? Of omdat die ons schiep? Maar ik aanbid ook Rutte niet, al heeft die meer macht dan ik. Of mijn ouders, of dinosaurussen, al kom ik daaruit voort. Waarom dan een godheid wel? Wat maakt dat logisch?

Het moet vaak allemaal ineens. Dan zijn ze het met iets eens.... en HUP! De hele mikmak van een hemel en een hel en engelen enzovoorts moet erbij. Ik snapte dat nooit zo, misschien is het een soort van vervoering?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Schepsel schreef:Zoveel mensen zien de waarheid, die worden boeddhist, christen, jood, whatever. Zoveel mensen die de waarheid zien, en allemaal hebben ze het over ontroerende ervaringen en magische tekens (waarom doen die goden altijd aan een soort van te interpreteren rooksignalen? Duidelijk zijn ze nooit!)

Ik had een droom die me erg bijbleef (ooit, ooit lang geleden) over Jezus, die liep naast me in een witte jurk, helemaal volgens het clichébeeld van de kleffe prentjes: hij zei allemaal geweldig wijze, verhelderende en indrukwekkende dingen die ik toen ik wakker werd was vergeten. :smile4: Zou jij dan, of dat meisje, christen zijn geworden? Wie weet droom ik of jij ooit over Ganesha, en is die droom vreselijk indrukwekkend, of een visioen of wat dan ook, en wat dan?

En waarom moet er altijd aanbidding en onderwerping zijn bij een godheid? Omdat die machtiger is? Of omdat die ons schiep? Maar ik aanbid ook Rutte niet, al heeft die meer macht dan ik. Of mijn ouders, of dinosaurussen, al kom ik daaruit voort. Waarom dan een godheid wel? Wat maakt dat logisch?

Het moet vaak allemaal ineens. Dan zijn ze het met iets eens.... en HUP! De hele mikmak van een hemel en een hel en engelen enzovoorts moet erbij. Ik snapte dat nooit zo, misschien is het een soort van vervoering?
Kijk je gaat het ook nooit snappen als je er niet naar zoekt. Ik snapte er ook eerst niets van ik was net als jullie erg negatief jegens de islam, (waar ik nu erg veel spijt van heb) Maar naarmate ik begon met zoeken...kwam ik veel merkwaardige dingen tegen, die ook nog eens kloppen. bekijk dit bijv:

Laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de Koran, welk slechts een fractie is van wat het Heilige Boek de mensheid geeft. Dr. Tariq Al-Suwaidan, een bekende geleerde van de Ikhwan Al-Muslimoon, heeft deze studie uitgevoerd en kwam tot de volgende resultaten:
Arabisch (Betekenis) Aantal keren vermeld in Koran

Ad-Dunya (Deze wereld) 115
Al-Akheerah (Hiernamaals) 115

Al-Malaa'ikah (Engelen) 88
Al-Shayaateen (Satan) 88

Al-Hayah (Leven) 145
Al-Maout (Dood) 145

Al-Rajul (Man) 24
Al-Mar-ah (Vrouw) 24

Al-Shahr (Maand) 12
Al-Yaum (Dag) 365

Al-Bahr (Zee) 32
Al-Bar (Land) 13

Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45. En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:
32/45 X 100% = 71.11111111%
en
13/45 X 100% = 28.88888888%
En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%). Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de Koran.
De wonderen van de koran zullen nooit eindigen. Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan). Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper. Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Schepsel »

Je zou aan Kaballah moeten gaan doen! Daar rekenen ze ook zoveel, met bijbelteksten, letters en woorden. Maar als je zo gaat zoeken, vind je dan niet ook een wonder in een ander boek?

Ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van zo'n wonder. Het zou indrukwekkender en overtuigender zijn als moslims dingen konden als die Mozes deed, en dan *alleen* moslims. Dat soort, niet dat je de wonderen met een vergrootglas moet zoeken.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Schepsel schreef:Je zou aan Kaballah moeten gaan doen! Daar rekenen ze ook zoveel, met bijbelteksten, letters en woorden. Maar als je zo gaat zoeken, vind je dan niet ook een wonder in een ander boek?

Ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van zo'n wonder. Het zou indrukwekkender en overtuigender zijn als moslims dingen konden als die Mozes deed, en dan *alleen* moslims. Dat soort, niet dat je de wonderen met een vergrootglas moet zoeken.
Ja lijkt me wel leuk
Nee ik vind niets over andere boeken?
Mohammed (vzmh) had meer wonderen dan Moussa (mozes).
Tja :nietverstaan: Kon dat maar,
Teva Teff

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Teva Teff »

Dutchy schreef: Laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de Koran, welk slechts een fractie is van wat het Heilige Boek de mensheid geeft. Dr. Tariq Al-Suwaidan, een bekende geleerde van de Ikhwan Al-Muslimoon, heeft deze studie uitgevoerd en kwam tot de volgende resultaten:
Arabisch (Betekenis) Aantal keren vermeld in Koran

Ad-Dunya (Deze wereld) 115
Al-Akheerah (Hiernamaals) 115

Al-Malaa'ikah (Engelen) 88
Al-Shayaateen (Satan) 88

Al-Hayah (Leven) 145
Al-Maout (Dood) 145

Al-Rajul (Man) 24
Al-Mar-ah (Vrouw) 24

Al-Shahr (Maand) 12
Al-Yaum (Dag) 365

Al-Bahr (Zee) 32
Al-Bar (Land) 13

Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45. En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:
32/45 X 100% = 71.11111111%
en
13/45 X 100% = 28.88888888%
En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%). Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de Koran.
De wonderen van de koran zullen nooit eindigen. Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan). Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper. Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.
Heb jij persoonlijk deze cijfers gecontroleerd?
Of babbel je deze onzin gewoon maar na zoals elke moslimmuts die met dit soort anti-wetenschappelijke feitelijk onjuiste lulkoekcijfers op de proppen komt om de waarheid en schoonheid van hun achterlijke woestijnreligie te demonstreren.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Teva Teff schreef:
Dutchy schreef: Laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de Koran, welk slechts een fractie is van wat het Heilige Boek de mensheid geeft. Dr. Tariq Al-Suwaidan, een bekende geleerde van de Ikhwan Al-Muslimoon, heeft deze studie uitgevoerd en kwam tot de volgende resultaten:
Arabisch (Betekenis) Aantal keren vermeld in Koran

Ad-Dunya (Deze wereld) 115
Al-Akheerah (Hiernamaals) 115

Al-Malaa'ikah (Engelen) 88
Al-Shayaateen (Satan) 88

Al-Hayah (Leven) 145
Al-Maout (Dood) 145

Al-Rajul (Man) 24
Al-Mar-ah (Vrouw) 24

Al-Shahr (Maand) 12
Al-Yaum (Dag) 365

Al-Bahr (Zee) 32
Al-Bar (Land) 13

Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45. En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:
32/45 X 100% = 71.11111111%
en
13/45 X 100% = 28.88888888%
En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%). Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de Koran.
De wonderen van de koran zullen nooit eindigen. Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan). Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper. Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.
Heb jij persoonlijk deze cijfers gecontroleerd?
Of babbel je deze onzin gewoon maar na zoals elke verstrooide moslima die met dit soort anti-wetenschappelijke feitelijk onjuiste lulkoekcijfers op de proppen komt om de waarheid en schoonheid van hun achterlijke woestijnreligie te demonstreren.
Ja ik heb ze gecontroleerd en ze kloppen ;)
Nee.
Teva Teff

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Teva Teff »

Ik las ergens een wetenschappelijke berekening ( gemaakt en gecontroleerd door normalen dus ) met de cijfers 70.8% water en 29.2% land.
1 cijfer achter de komma nauwkeurig.
Hoe kom jij aan een nauwkeurigheid van 8 cijfers achter de komma?
Verder geloof ik er geen ene moer van dat jij zelf deze cijfers hebt gecontroleerd.
Iets zegt mij dat met een zekerheid grenzend aan de 100% dat jouw bewering een keiharde leugen is.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op zo jun 02, 2013 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Teva Teff schreef:Ik las ergens een wetenschappelijke berekening met de cijfers 70.8% water en 29.2% land.
1 cijfer achter de komma nauwkeurig.
Hoe kom jij aan een nauwkeurigheid van 8 cijfers achter de komma?
Verder geloof ik er geen ene moer van dat jij zelf deze cijfers hebt gecontroleerd.
Iets zegt mij dat met een zekerheid grenzend aan de 100% dat jouw bewering een keiharde leugen is.
Ahá Kan je er nog een paar procenten erbij doen?
Ja want jij zit naast me hé klopt. [icon_lol.gif]
Iets zegt me dat jij deze topic gewoon moet gaan verlaten.
Verder verzoek ik je deze topic te verlaten ;)
Teva Teff

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Teva Teff »

Dutchy schreef:
Teva Teff schreef:Ik las ergens een wetenschappelijke berekening met de cijfers 70.8% water en 29.2% land.
1 cijfer achter de komma nauwkeurig.
Hoe kom jij aan een nauwkeurigheid van 8 cijfers achter de komma?
Verder geloof ik er geen ene moer van dat jij zelf deze cijfers hebt gecontroleerd.
Iets zegt mij dat met een zekerheid grenzend aan de 100% dat jouw bewering een keiharde leugen is.
Ahá Kan je er nog een paar procenten erbij doen?
Ja want jij zit naast me hé klopt. [icon_lol.gif]
Iets zegt me dat jij deze topic gewoon moet gaan verlaten.
Verder verzoek ik je deze topic te verlaten ;)
De vraag is: Hoe komen de wonderen van de islambabbelaars aan de 8 cijfers achter de komma die daarbij ook nog feitelijk onjuist zijn?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Teva Teff schreef:
Dutchy schreef:
Teva Teff schreef:Ik las ergens een wetenschappelijke berekening met de cijfers 70.8% water en 29.2% land.
1 cijfer achter de komma nauwkeurig.
Hoe kom jij aan een nauwkeurigheid van 8 cijfers achter de komma?
Verder geloof ik er geen ene moer van dat jij zelf deze cijfers hebt gecontroleerd.
Iets zegt mij dat met een zekerheid grenzend aan de 100% dat jouw bewering een keiharde leugen is.
Ahá Kan je er nog een paar procenten erbij doen?
Ja want jij zit naast me hé klopt. [icon_lol.gif]
Iets zegt me dat jij deze topic gewoon moet gaan verlaten.
Verder verzoek ik je deze topic te verlaten ;)
De vraag is: Hoe komen de wonderen van de islambabbelaars aan de 8 cijfers achter de komma die daarbij ook nog feitelijk onjuist zijn?
Kan je ook met respect praten of heb je dat niet bij je opvoeding mee gekregen? want ik vind het echt niet kunnen van hoe jij praat.
Dat zijn de wonderen van Quran.
Teva Teff

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Teva Teff »

Normalen lezen dit!
Zouden moslimmutsen ook eens moeten doen.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Teva Teff schreef:Normalen lezen dit!
Zouden moslimmutsen ook eens moeten doen.
Ahá ik geloof er niets van try it again.
Teva Teff

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Teva Teff »

Dutchy schreef:
Teva Teff schreef:Normalen lezen dit!
Zouden moslimmutsen ook eens moeten doen.
Ahá ik geloof er niets van try it again.
Geloven is ongelijk aan weten.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef: Verder verzoek ik je deze topic te verlaten ;)
: nono3: Hé wat onrespectvol....En zo Islamitisch. Kan je het niet winnen dan gooien we het over een andere boeg. Schelden, dreigen of erger...

Het is jammer dat je nu al een paar keer met dat zogenaamde statistische wonder op komt draven. Ik had veel respect voor je, maar dat respect begint nu toch wel heel snel te verdwijnen. Dat jij in dat domme statistisch gedoe trapt dat valt me enorm van je tegen. Alsof je daar zieltjes mee kan winnen. Misschien dat wat domme figuren onder de indruk zijn, maar wij hier lachen om dit soort onzin.
Als je Islam wilt verheffen dan moet je het niet op deze manier doen. Zo dom....
Het is jammer dat jij jouw Engels heel slecht is, maar ik zal dit artikel hier toch plaatsen. Voor mensen die wel hun verstand gebruiken en gestudeerd hebben.

Komt tie... en nogmaals...stop met dit domme gedoe please....je zet jezelf zo te kijk. Alsof je geen opleiding genoten heb.

The bottom line is this: find other reasons for believing in these patterns if you wish, but be warned that no mathematician or
statistician will support you on technical grounds.
Spoiler! :
Let me preface my remarks with an admonition against misinterpretation.
I have very little knowledge of Islam or Quran, and there is no way
I will comment on either. I am writing as a professional mathematician,
with interest in a mathematical question. Check me out on
http://cs.anu.edu.au/~bdm/" if you care.

My instant reaction when my attention was drawn to this thread
was "I've seen it before". Consider this (paraphrased):

"The number of words is 7*25, and the total numerical value is
7*14809. The vocabulary has 7*7*2 words, 7*79 letters, 7*7*6 vowels
and 7*37 consonants. These occur in 7*19 forms, which list has
numerical value 7*12809; 7*16 forms occurring just once."

It continues on like this to a total of more than 150 "features"
involving the number 7. This refers to a single paragraph of a
Greek text of the Gospel of Mark (Mark 16:9-20). I took it from
a book "The last twelve verses of Mark, their genuineness
established", by Ivan Panin. Panin was a Canadian of Russian birth
who devoted most of his life to discovering such features. I have
a fair library of books by him or following him. They tend to be
distributed by Christian organisations calling themselves "Revivalist",
"Pentecostal" or similar, but are rarely mentioned by mainstream
Christian churches. For reasons I could never understand, another
major distributor is the British Israelites---a group who believe
that the Brits are one of the "lost tribes of Israel".

About 20 years ago I spent a lot of time studying this stuff.
I even started to write a book about it, but never finished. My
conclusion was clear, and I still hold it in very firm confidence:

This material has NO mathematical/statistical basis.

It is not so easy to convince people of this conclusion, because
when you read Panin's work you can't help but be struck by how
amazing it sounds. It really is very impressive. It is also true!
Panin did not tell lies about his arithmetic; accidental errors
aside, all his "features" are really there. I checked many.

So why did I dismiss it mathematically? Allow me an analogy.
[Don't you just hate analogies? tough :-)] My local phone book
has about 100,000 entries. Let's go through and find the numerical
value of every one. We find that about 1/7th, say 14,000, are
multiples of 7. Now we look at those 14,000 and select names with
Polish origin. Thanks to many immigrants from Poland to Australia
in the past, we find quite a few, say 1000 (a guess). Now I write
a little pamphlet "Amazing Discovery in Canberra! Was Polish
Immigration Divinely Ordained?" and in there I list 1000 names of
Canberra residents of Polish origin and the numerical value of each.
Incredibly, every single one is a multiple of 7!! I throw in some
Biblical (or Nostradamus) quotes of dubious relevance, and there
you have it.

You can see the nature of my lie-free deception: people who read my
pamphlet don't know what I left out.

Possibly you don't accept the validity of the analogy yet, so let me
explain that with a genuine example. One of Panin's most famous
"discoveries" was a pattern of 7 in the first sentence of Genesis,
Hebrew text of course. From that one short sentence, he listed
20 or 30 things involving the number 7. To analyse whether it was
statistically significant, I made a big table of the things that
Panin was willing to use as a "feature" in his writings, and I closed
it under orthogonality with respect to substructures. [Haha, I wrote
that on purpose to show off. What it means is:] For example, if in one
place Panin counted "total numerical value of the nouns" and in another
place "total number of letters in the first and last words", I would
add "total numerical value of the first and last words" and "total
number of letters in the nouns". However I put a tight limit on the
complexity, for example the "total numerical value of the first letters
of each noun appearing in an odd position in the sentence" was OUT.
The idea was to just include the sort of "feature" that Panin himself
would be happy to present.

Having made my big table (I forget exactly, something like 300 entries)
I calculated them all and determined what proportion of them were
multiples of 7. The result was only slightly more than 1/7 --- so
slight that about 15% of random sentences would score as much. If you
consider that Panin had the freedom to choose which sentence to present,
and which number (7 or another) to use, you can see that there wasn't
much to be impressed about after all.

A problem faced by anyone without the time for doing calculations is
that it is not intuitively clear that the number of potential "features"
is so huge. I mentioned 300 for a single sentence, but for something
larger the list could run into many thousands. What happens is that
a "feature" has many possible items "letter, word, sentence, value,
count, vowel, consonant, first, last, noun, verb, unique, etc etc"
that can be used in a huge number of combinations. Some of them are
going to be multiples of 7 (or 19 or whatever) just by chance. That
still leaves a lot, so with good chance you can find a smaller set of
these "good" features that seem to be connected to each other. Then
you present just those features alone, and it appears amazing.

Panin had the additional tool of picking and choosing amongst variants
of the text where there was choice. He had a wonderful excuse: the
combination of variants showing "the" pattern must be the valid one!
He published a Numeric Greek New Testament "exact to every single letter"
by this method. I have a copy.

I have not read about the similar "features" claimed for the Quran
except in this group, but nothing I have seen suggests it is different.
I'd be very interested in reading it though; is there a source in English?

The bottom line is this: find other reasons for believing in these
patterns if you wish, but be warned that no mathematician or
statistician will support you on technical grounds.

Brendan.
(Australian National University; not connected to RIT.)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef: Verder verzoek ik je deze topic te verlaten ;)
: nono3: Hé wat onrespectvol....En zo Islamitisch. Kan je het niet winnen dan gooien we het over een andere boeg. Schelden, dreigen of erger...

Het is jammer dat je nu al een paar keer met dat zogenaamde statistische wonder op komt draven. Ik had veel respect voor je, maar dat respect begint nu toch wel heel snel te verdwijnen. Dat jij in dat domme statistisch gedoe trapt dat valt me enorm van je tegen. Alsof je daar zieltjes mee kan winnen. Misschien dat wat domme figuren onder de indruk zijn, maar wij hier lachen om die soort onzin.
Als je Islam wilt verheffen dan moet je het niet op deze manier doen. Zo dom....
Het is jammer dat jij jouw Engels heel slecht is, maar ik zal dit artikel hier toch plaatsen. Voor mensen die wel hun verstand gebruiken en gestudeerd hebben.

Komt tie... en nogmaals...stop met dit domme gedoe please....je zet jezelf zo te kijk. Alsof je geen opleiding genoten heb.

The bottom line is this: find other reasons for believing in these patterns if you wish, but be warned that no mathematician or
statistician will support you on technical grounds.
Spoiler! :
Let me preface my remarks with an admonition against misinterpretation.
I have very little knowledge of Islam or Quran, and there is no way
I will comment on either. I am writing as a professional mathematician,
with interest in a mathematical question. Check me out on
http://cs.anu.edu.au/~bdm/" if you care.

My instant reaction when my attention was drawn to this thread
was "I've seen it before". Consider this (paraphrased):

"The number of words is 7*25, and the total numerical value is
7*14809. The vocabulary has 7*7*2 words, 7*79 letters, 7*7*6 vowels
and 7*37 consonants. These occur in 7*19 forms, which list has
numerical value 7*12809; 7*16 forms occurring just once."

It continues on like this to a total of more than 150 "features"
involving the number 7. This refers to a single paragraph of a
Greek text of the Gospel of Mark (Mark 16:9-20). I took it from
a book "The last twelve verses of Mark, their genuineness
established", by Ivan Panin. Panin was a Canadian of Russian birth
who devoted most of his life to discovering such features. I have
a fair library of books by him or following him. They tend to be
distributed by Christian organisations calling themselves "Revivalist",
"Pentecostal" or similar, but are rarely mentioned by mainstream
Christian churches. For reasons I could never understand, another
major distributor is the British Israelites---a group who believe
that the Brits are one of the "lost tribes of Israel".

About 20 years ago I spent a lot of time studying this stuff.
I even started to write a book about it, but never finished. My
conclusion was clear, and I still hold it in very firm confidence:

This material has NO mathematical/statistical basis.

It is not so easy to convince people of this conclusion, because
when you read Panin's work you can't help but be struck by how
amazing it sounds. It really is very impressive. It is also true!
Panin did not tell lies about his arithmetic; accidental errors
aside, all his "features" are really there. I checked many.

So why did I dismiss it mathematically? Allow me an analogy.
[Don't you just hate analogies? tough :-)] My local phone book
has about 100,000 entries. Let's go through and find the numerical
value of every one. We find that about 1/7th, say 14,000, are
multiples of 7. Now we look at those 14,000 and select names with
Polish origin. Thanks to many immigrants from Poland to Australia
in the past, we find quite a few, say 1000 (a guess). Now I write
a little pamphlet "Amazing Discovery in Canberra! Was Polish
Immigration Divinely Ordained?" and in there I list 1000 names of
Canberra residents of Polish origin and the numerical value of each.
Incredibly, every single one is a multiple of 7!! I throw in some
Biblical (or Nostradamus) quotes of dubious relevance, and there
you have it.

You can see the nature of my lie-free deception: people who read my
pamphlet don't know what I left out.

Possibly you don't accept the validity of the analogy yet, so let me
explain that with a genuine example. One of Panin's most famous
"discoveries" was a pattern of 7 in the first sentence of Genesis,
Hebrew text of course. From that one short sentence, he listed
20 or 30 things involving the number 7. To analyse whether it was
statistically significant, I made a big table of the things that
Panin was willing to use as a "feature" in his writings, and I closed
it under orthogonality with respect to substructures. [Haha, I wrote
that on purpose to show off. What it means is:] For example, if in one
place Panin counted "total numerical value of the nouns" and in another
place "total number of letters in the first and last words", I would
add "total numerical value of the first and last words" and "total
number of letters in the nouns". However I put a tight limit on the
complexity, for example the "total numerical value of the first letters
of each noun appearing in an odd position in the sentence" was OUT.
The idea was to just include the sort of "feature" that Panin himself
would be happy to present.

Having made my big table (I forget exactly, something like 300 entries)
I calculated them all and determined what proportion of them were
multiples of 7. The result was only slightly more than 1/7 --- so
slight that about 15% of random sentences would score as much. If you
consider that Panin had the freedom to choose which sentence to present,
and which number (7 or another) to use, you can see that there wasn't
much to be impressed about after all.

A problem faced by anyone without the time for doing calculations is
that it is not intuitively clear that the number of potential "features"
is so huge. I mentioned 300 for a single sentence, but for something
larger the list could run into many thousands. What happens is that
a "feature" has many possible items "letter, word, sentence, value,
count, vowel, consonant, first, last, noun, verb, unique, etc etc"
that can be used in a huge number of combinations. Some of them are
going to be multiples of 7 (or 19 or whatever) just by chance. That
still leaves a lot, so with good chance you can find a smaller set of
these "good" features that seem to be connected to each other. Then
you present just those features alone, and it appears amazing.

Panin had the additional tool of picking and choosing amongst variants
of the text where there was choice. He had a wonderful excuse: the
combination of variants showing "the" pattern must be the valid one!
He published a Numeric Greek New Testament "exact to every single letter"
by this method. I have a copy.

I have not read about the similar "features" claimed for the Quran
except in this group, but nothing I have seen suggests it is different.
I'd be very interested in reading it though; is there a source in English?

The bottom line is this: find other reasons for believing in these
patterns if you wish, but be warned that no mathematician or
statistician will support you on technical grounds.

Brendan.
(Australian National University; not connected to RIT.)
Nee zij/hij reageerde wel lekker aardig. Ach ja alleen omdat ik een moslima ben geef je mij de schuld.. Klopt.
Teva Teff

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Teva Teff »

Jouw moslimleugenflauwekul over de zogenaamde wonderen van de islam heb ik al honderden keren langs zien komen.
Ik heb een hekel aan de hardnekkigheid en blindheid van dit soort domme napraters die dit soort pseudowetenschappelijke onzin in stand probeert te houden.
Gewoon keihard met de realiteit op de proppen komen en zo snel als mogelijk dit soort onzin in de lulkoekprullenbak werpen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Lindsay werd moslim =)

Bericht door Ozes »

Dutchy schreef: Nee zij/hij reageerde wel lekker aardig. Ach ja alleen omdat ik een moslima ben geef je mij de schuld.. Klopt.
Je bent geen Moslima, je bent gewoon niet goed snik(hopelijk gewoon ongelooflijk onbezonnen). Dit is een Moslima, die vast zit in een zeer gewelddadig systeem waar jij nu vrolijk in meehuppelt:
Afbeelding
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie