Islam en de liefde

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Islam en de liefde

Bericht door Catnip »

Beste allemaal,

Ik wist niet precies waar dit thuis hoorde dus heb ik het hier maar gezet. Dit is een vertaling van mijn post op het Engelse forum. De reden dat ik dit ook hier post is omdat ik vindt dat het ook hier thuis hoort ter informatie.

Een tijd geleden ben ik een onderwerp begonnen in het Engelse forum over het feit dat ik verliefd ben op een moslim apostate meisje en de problemen die we hadden om te kunnen trouwen en samen te zijn. Echter, ik heb een punt achter de relatie moeten zetten hoewel we nog altijd van mekaar houden.

Waarom vertel ik U dit? Ik vertel dit omdat de grootste reden waarom ik er mee gestopt ben Islam is. De gevorderde onder U weten alles van de Islam, maar ik vind dit een goed voorbeeld van hoe de Islam een relatie kan verpesten tussen twee mensen die stapel dol op mekaar zijn. Hoewel zij een apostate is en een hekel heeft aan Islam zijn er een heleboel dingen waar ze mee te maken heeft die hiertoe leiden.

Natuurlijk kan men argumenteren dat ik had moeten weten maar ik aan begon en dat we sowieso geen toekomst hadden. Misschien. Als de omstandigeheden anders waren had dit niet gebeurd.

Om een lang verhaal kort te maken: de enige manier waarop we samen kunnen zijn is als ik moslim wordt en met haar trouw (ze woont namelijk in een moslim land; kan niet vertellen omdat ze apostate is). We hebben een aantal andere dingen geprobeerd bijv. dat zij emigreert naar het land waar ik nu woon (Canada), maar dat was allemaal niet successvol. Trouwens, de risicos die ze dan neemt als ze van huis weg zou rennen zijn te groot omdat ze dan niet naar haar geboorteland terug kan keren, iets wat ze niet kan accepteren omdat ze dan waarschijnlijk haar familie kwijt is. Ik heb daar ook moeite mee omdat in geloof dat niemand ooit voor de keuze moet komen te staan tussen geliefde of familie. Daar komt nog bij dat ik nooit een moslim kan worden, dus dit is de enige oplossing. Ik heb geprobeerd om met haar familie over bepaalde dingen te onderhadelen, maar het gaf geen baat: beide partijen waren niet van plan een duimbreed toe te geven.

Ik verdom het om moslim te worden. Waarom? Omdat het mijn leven kapot zal maken omdat het me teveel kost. Voor mijn werk moet ik vrij veel reizen en emigreren. Met het huidige wereldbeeld tegenover moslims zal dat me niet ten goede komen. Ten tweede zal het me mijn familie kosten omdat ze niet kunnen accepteren als ik moslim zou worden (en ik begrijp ze erg goed waarom). Ten derde, en ook het meest belangrijste: IK BEN GEEN MOSLIM!! Punt. Nooit en te nimmer! Het past niet bij me. Ik geloof er niet in en ik ben niet bereid altijd toneel te spelen tegenover haar familie dat ik een goede moslim echtgenoot ben voor hun dochter. Ik hou dan alleen mezelf voor de gek.

Nu denken sommige van jullie 'Waarom is het zo moeilijk voor je om moslim te worden?' Dit is mijn antwoord: het gaat tegen al mijn princiepes in; tegen mijn hele wezen en zijn. Ik lieg en bedrieg dan alleen mezelf. Ik ben als non-moslim geboren. Ik ben een vrij man en niets of niemand kan mij dat ontnemen en mij dwingen islamiet te worden.

Wie of wat heeft de bevoegdheid om mij te vertellen dat ik van geloof moet veranderen zodat ik met de vrouw waarvan ik hou kan trouwen? Liefde is toch unverseel? JA TOCH?!! Vertellen alle godsdiensten ons niet dat God een liefde eigenlijk een zijn? Niemand kan het verhelpen veliefd te worden. Het gebeurd gewoon. Diegenen die dat tegenspreken zijn nog nooit verliefd geweest. Ik kan er niks aan doen dat ik op een moslim (nu apostate) meisje viel. Ik kan er ook niks aan doen dat zij verliefd werd op mij. Het gebeurde gewoon. Moet ik dan mijn gevoelens voor haar onderdrukken omdat ze een moslim is? Wie hou ik dan vor de gek: zij of mezelf? Ja, zeggen de moslims onder u, je mag best verliefd op haar worden zolang je moslim wordt en met haar trouwt op het moment dat je weet dat zij ook van jou houdt. Correct? WRONG! We zijn allebei niet-moslims, dus laat ons dan met rust en laat ons leven zoals wij dat willen en trouwen hoe en wanneer wij dat willen.

Ik vraag allen onder u met een soortgelijk problem om ze hier te plaatsen in deze thread.

Alhoewel ik niet een vaste deelnemer ben hier en niet zoveel bijdrage kan geven omdat mijn kennis van islam te gering is, hoop ik toch dat door mijn contributie anderen de pijn en frustratie die wij hebben doorgemaakt bespaard blijft. Ik wil ook wat advies geven: verliefd worden is menselijk. Het gebeurd gewoon en je moet het noot of te nimmer tegen houden. Het is een van de grootste genotten van het leven.

Tegen de mannen onder u die verliefd zijn op een moslim meisje zeg ik dit: als jullie allebei in het westen wonen, de liefde is wederzijds en ze accepteerd je zoals je bent (niet-moslim), wordt dan nooit en te nimmer islamiet. Niet voor haar en ook niet voor haar familie want het is niet nodig. Tenzij, natuurlijk, je het zelf wil. Dan kan ik alleen je keuze respecteren, hoewel ik het er niet mee eens ben.
Als zij wil dat je moslim word en een islamitisch huwelijk wil (al is het maar voor de familie, wat niet ongewoon is), dan moet je bedenken 'he, wacht eens even'. Als ze accord gaat met een burgelijk huwelijk en haar familie is het er mee eens (jullie leven allebei in het westen, toch?) ga dan gerust je gang en maak er iets moois van!!

Tegen de niet-moslim vrouwen die verliefd zijn op een moslim man: ook jullie moeten nooit moslimah worden als je dat niet met hart en ziel wilt. Als dat betekent dat je voor jezelf moet kiezen en niet voor de man waarvan je houd, kies dan toch voor jezelf. Altijd. Je kan jezelf en anderen niet voor de gek blijven houden wanneer je moslimah bent.

Ik zie gewoon niet waarom een niet-moslim man niet gelukkig getrouwd kan zijn met een moslimah waarbij ieder zijn eigen geloof houdt en ieder de ander respecteerd zoals ze zijn. Hetzelfde geld voor een niet-moslim vrouw die getrouwd is met een moslim man (hoewel Karin op het Engelse forum hierin geslaagd is).

Of zijn wij, mensen, te stom om dit ooit waar te maken?
Plaats reactie