Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

x
Laatst gewijzigd door nadia op wo mar 25, 2009 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

x
Laatst gewijzigd door nadia op wo mar 25, 2009 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Souhaila of Steffi: begrijp ik het goed dat je het terug hebt "aan" gemaakt met je lief dat je afklopte?
:oops: :oops: :oops: :oops:
Ik wil er eigenlijk nie echt meer over praten,omdat ik vanmezelf weet dat het zeer dom is..Maar ik kan echt ni zonder hem..
Ik voelde zo"n leegte toen het gedaan was,en ik kost die ni opvullen me iets anders.Ik hou gewoon echt van hem..
Ook al weetik dat hij me ni altijd behandeld hoe het moet...
X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

souhaila schreef:"hij vind gewoon dat je moet gehoorzamen"
Dat moet je toch ook volgens de sekte waar jij jezelf aan onderwerpt?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Hoi Souhalia,

ik ga 2,5 jaar met hem.moet er wel bijzeggen dat ik hem via internet ken.
Maar ik geloof niet dat hij mij slaat.Zit totaal niet in zijn karakter.

Hij heeft meer het idee om weg te gaan uit die benauwwende bedoeling daar.(Algerije).
Maar kijk nou uit meiske, laat hem nou gaan.
Hij is je niet waard. Je mag niet slaan!!!!!!
Hij is een lafaard!!!!!!

sterkte Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Lieve Habibti,

Is hij van plan om naar België te komen?
mijn vriend was drie weken in Marokko en sinds hij terug is is
het wel beter tussen ons.
Ik probeer niet zo koppig te zijn en hem wat meer zen zin te geven
zodat hij ook geen reden heeft om losse handjes te krijgen.
En k moet eerlijk zeggen dat het wel beter gaat.
Ik denk dat het ook vooral lag/ligt aan mijn koppigheid,hij kan er niet zo goed tegen..
Dus ik probeer hier aan te werken..
Ik hoop echt dat het op een dag nog beter gaat..

Liefs,
souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

souhaila schreef:
Souhaila of Steffi: begrijp ik het goed dat je het terug hebt "aan" gemaakt met je lief dat je afklopte?
:oops: :oops: :oops: :oops:
Ik wil er eigenlijk nie echt meer over praten,omdat ik vanmezelf weet dat het zeer dom is..Maar ik kan echt ni zonder hem..
Ik voelde zo"n leegte toen het gedaan was,en ik kost die ni opvullen me iets anders.Ik hou gewoon echt van hem..
Ook al weetik dat hij me ni altijd behandeld hoe het moet...
X
Lieve Souhaila..

De vrouw is niet gemaakt als speelgoed voor de man. De vrouw is ook niet gemaakt om als huisdier voor de man te fungeren.

Als een man van jou houdt dan zal hij alles doen om jou gelukkig te maken. Als jij LIJDT dan LIJDT hij mee. Als jij verdriet hebt, dan is hij de arm die jou troost. Als jij pijn hebt, huilt hij mee. Als jij ruzie met hem hebt, dan zal hij jou proberen te begrijpen.

Het slaan, hij wil dat jij hem volgt, is een van de meest kwalijke zaken dat er is.

Mensen denken vaak: overspel is echtbreuk.. Maar het slaan van je partner is ook echtbreuk. Er is een breuk, je kan hem nooit meer vertrouwen. Want al beloofd hij dat hij het nooit meer doet. Het zal altijd weer gebeuren.

Niemand, gun ik dit. Het lezen van jou verhaal gaat mij door merg en been.

Ik vind het heel erg Souhaila, dat degene waar jij van houdt jou slaat. Natuurlijk is het makkelijk gesproken.. dan verlaat je hem.. Maar ik weet, terwijl ik nooit een slachtoffer ben geweest, dat dit een dooddoener is. Ik hoop dat je met jou verhaal bij jou ouders kan komen.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Niemand, gun ik dit. Het lezen van jou verhaal gaat mij door merg en been.

Ik vind het heel erg Souhaila, dat degene waar jij van houdt jou slaat. Natuurlijk is het makkelijk gesproken.. dan verlaat je hem.. Maar ik weet, terwijl ik nooit een slachtoffer ben geweest, dat dit een dooddoener is. Ik hoop dat je met jou verhaal bij jou ouders kan komen
.

Lieve Droevie,
Is lief van je maar het is eigenlijk mijn eigen schuld,dat besef ik zelf ook.
Maar ik heb gewoon de kracht niet om hem los te laten,zeker nu het wat beter gaat hoop ik steeds opnieuw dat we misschien wél een toekomst samen kunnen hebben...
Soms is het mijn eigen schuld,dan denk ik nie na en zeg ik dingens waarvan ik al weet op voorhand dat hij kwaad gaat worden,dus ja..
Heb wel door dat andere mensen het "erger" vinden dan ikzelf..
Het is heus niet zo dat hij het elke dag doet he,hij is meestal echt heel lief en aardig.
Enkel als ik koppig doe niet.
Mijn vriendinnen zeggen inderdaad van "verlaat hem gewoon"
Maar dit is écht makkelijker gezegd dan gedaan..
Ik bedenk steeds opnieuw dat in élke relatie wel moeilijkheden zijn..
Mijn ouders weten niet dat ik er opnieuw mee samen ben,ze weten wel dat ik af en toe afspreek en iets ga drinken enzo maar dan gewoon als vrienden denken zun..
Kvind het wel lastig dat ik wer moet liegen tegen hun,want over alle andere dingen kan ik (eindelijk) eerlijk zijn met hun,behalve over Rachid...

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Souhaila schreef:Lieve Droevie,
Is lief van je maar het is eigenlijk mijn eigen schuld,dat besef ik zelf ook.
Maar ik heb gewoon de kracht niet om hem los te laten,zeker nu het wat beter gaat hoop ik steeds opnieuw dat we misschien wél een toekomst samen kunnen hebben...
Soms is het mijn eigen schuld,dan denk ik nie na en zeg ik dingens waarvan ik al weet op voorhand dat hij kwaad gaat worden,dus ja..
Heb wel door dat andere mensen het "erger" vinden dan ikzelf..
Het is heus niet zo dat hij het elke dag doet he,hij is meestal echt heel lief en aardig.
Enkel als ik koppig doe niet.
Mijn vriendinnen zeggen inderdaad van "verlaat hem gewoon"
Maar dit is écht makkelijker gezegd dan gedaan..
Ik bedenk steeds opnieuw dat in élke relatie wel moeilijkheden zijn..
Mijn ouders weten niet dat ik er opnieuw mee samen ben,ze weten wel dat ik af en toe afspreek en iets ga drinken enzo maar dan gewoon als vrienden denken zun..
Kvind het wel lastig dat ik wer moet liegen tegen hun,want over alle andere dingen kan ik (eindelijk) eerlijk zijn met hun,behalve over Rachid...

Liefs,
Souhaila
Lieve Souhaila,

Is het jouw schuld? Het is niet jouw schuld.. Dat moet je goed beseffen.
Niemand verdient geslagen te worden. Het is ook niet jouw schuld, dat jij geen kracht heb om hem te verlaten is NIET JOUW SCHULD!!

Wat anderen ook misschien jouw willen aanpraten!! Het is nooit jouw schuld dat jij geslagen wordt. Het zal wat zijn,.. dat ik elke keer als mijn vrouw het niet met mij eens is, dat ik haar een tik verkoop.. (of dreig dat te doen) Een beetje tegen gas is goed voor mij.. Enn... soms (helaas voor mijn ego,.. te vaak, meestal) heeft zij nog gelijk ook. En is het ik, die te koppig is.. Dan zou ik haar toch heel wat tikken moeten verkopen..

Jij bent een persoon, een vrouw met je eigen gedachte.. En het is goed dat er ook naar jouw geluisterd wordt.. zeker jou man.

Jij hebt er niet voor gekozen.. om geslagen te worden. En ik begrijp ook best dat jouw man/vriend ook heel lief kan zijn en dat jij een goede relatie een met toekomst wil hebben.

Lieve Souhaila, misschien kan deze website je iets helpen.
Ik kan alleen maar lezen, wat je schrijft..

http://shginfo.nl/slachtoffer/

Wanneer het nog eens een keer gebeurd, of je hebt een keer de moed, en je wil je verhaal kwijt.. ga naar deze site of bel het AFGESCHERMDE NUMMER 0900 1262626.

Het hoeft natuurlijk niet gelijk... :) Sla het ergens op..

En als je het niet meer kan vinden.. google dan eens op slachtoffer huiselijk geweld!

Een andere tip: Lieg nooit meis,... en zeker niet tegen je ouders.
De waarheid komt toch ooit uit.. en dan pas zullen zij echt verdrietig en teleurgesteld zijn.

liefs Droevie
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Beste Steffi,
Als je zo voortdoet wordt dat je ondergang, meid , en verknoei je heel je toekomst !
Spreek erover met je ouders.
Als je hem echt niet kunt loslaten, zoek professionele hulp ; een persoonlijke therapie, zelfhulppgroep (www.zelfhulp.be)...
En kijk zeker eens naar de link die droevie je gegeven heeft !

En hier kan je ook altijd je verhaal kwijt, dat weet je.

Knuffel,
Katie
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Lieve Souhaila,

Is het jouw schuld? Het is niet jouw schuld.. Dat moet je goed beseffen.
Niemand verdient geslagen te worden. Het is ook niet jouw schuld, dat jij geen kracht heb om hem te verlaten is NIET JOUW SCHULD!!
Ik bedoel niet echt mijn schuld,maar als ik iets zeg/doe waarvan ik weet dat hij da nie wilt moet ik er ook niet van verschieten dat hij dat doet..
Jij bent een persoon, een vrouw met je eigen gedachte.. En het is goed dat er ook naar jouw geluisterd wordt.. zeker jou man
.
hij luistert wel hoor,maar uiteindelijk is hij degene die de beslissingen maakt,zowel over hem als over mij..

Lieve Souhaila, misschien kan deze website je iets helpen.
Ik kan alleen maar lezen, wat je schrijft..
http://shginfo.nl/slachtoffer/
Wanneer het nog eens een keer gebeurd, of je hebt een keer de moed, en je wil je verhaal kwijt.. ga naar deze site of bel het AFGESCHERMDE NUMMER 0900 1262626.
Is lief voor je bezorgdheid hoor lieve Droevie,maar zo erg is het heus niet hoor..
Meestal dreigt hij,af en toe gebeurd het echt.
Er zijn veel meisjes& vrouwen die in veel ergere situatie's zitten..
Een andere tip: Lieg nooit meis,... en zeker niet tegen je ouders.
De waarheid komt toch ooit uit.. en dan pas zullen zij echt verdrietig en teleurgesteld zijn.

ik weet het wel maar ik weet dat als ik het ze nu zeg dat ze ss gaan 'verbieden' om nog met Rachid om te gaan en ik kanhem echt niet laten..Dus dat gaat voor veel problemen zorgen dan denk ik..
Maar uiteindelijk komt toch alles uit..Ik hoop gewoon dat ik tegen die dag al weet wat te kiezen,een leven met of zonder Rachid..

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Beste Steffi,
Als je zo voortdoet wordt dat je ondergang, meid , en verknoei je heel je toekomst !
Spreek erover met je ouders.
Als je hem echt niet kunt loslaten, zoek professionele hulp ; een persoonlijke therapie, zelfhulppgroep (www.zelfhulp.be)...
En kijk zeker eens naar de link die droevie je gegeven heeft !

En hier kan je ook altijd je verhaal kwijt, dat weet je.

Knuffel,
Katie
Lieve Katie,
Ik kan hem niet loslaten en ik vrees dat ik hem ook niet wil loslaten..
Ik vergeet gwn al de mindere kantjesd van hem & relatie en focus me op de goeie dingens..
Ik hou gwn echt van hem :?
ikzal eens naar de site kijken hoor..
Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Beste Souhalia,

Wat is dit?
hij luistert wel hoor,maar uiteindelijk is hij degene die de beslissingen maakt,zowel over hem als over mij..
ok dan zal ik het anders zeggen.

Je graaft je eigen graf! Nu ben je echt dom bezig.
Alle , je wilt niet luisteren.
Ga je als je bont en blauw ziet er ook nog make-up over doen???????????????

Ik heb het hier met mijn vriend ook over gehad.
Hij zegt hetzelfde als de meeste hier zeggen.
DUMPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom op zeg, je vriend maakt beslissinegn over jouw???
Nee nee en nog eens nee!
die maak JE SAMEN.

kappen met die hap!

Van mij mag je boos op mij worden, kan mij niet schelen.
Als je die doppen maar van je ogen afhaalt.

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Ik bedoel niet echt mijn schuld,maar als ik iets zeg/doe waarvan ik weet dat hij da nie wilt moet ik er ook niet van verschieten dat hij dat doet..
hij luistert wel hoor,maar uiteindelijk is hij degene die de beslissingen maakt,zowel over hem als over mij..
Lieve Souhaila,
Ik had nooit bij stil gestaan dat jij uit België kwam. (dus aan het tel.nr heb je niet zo veel)

Dank je voor zoveel openheid. Ik vind dit heel moedig van je.
Mag ik jou vragen de quote's hierboven nog even goed na te lezen. :)
Je hoeft geen reaktie te geven. Lees alleen dit even na.
Is lief voor je bezorgdheid hoor lieve Droevie,maar zo erg is het heus niet hoor..
Meestal dreigt hij,af en toe gebeurd het echt.
Er zijn veel meisjes& vrouwen die in veel ergere situatie's zitten..
In Nederland, staat het dreigen met geweld, gelijk aan het gebruiken van geweld. Nu ken ik het Wetboek van Strafrecht niet van Belgie maar ik kan mij voorstellen dat dit wel gelijk is aan het Wetboek van Strafrecht in Nederland( en dat ken ik wel redelijk :wink: ). Dus ook het dreigen is geweld. Het klopt lief meisje, dat vele vrouwen in vele ergere situatie's zitten. Maar ooit is de situatie begonnen zoals bij jou. Besef dat maar.

Ik ben idd bezorgd. En ik weet wat voor leed dit mee brengt. Ik weet lieve Souhaila, dat dit een inslag op je hebt. Sterker nog.. de kans is groot, dat of al je volgende relatie's zijn mannen die jou slaan. Of je durft straks geen man meer te vertrouwen. (Mocht het toch gebeuren dat deze relatie ooit over gaat)
ik weet het wel maar ik weet dat als ik het ze nu zeg dat ze ss gaan 'verbieden' om nog met Rachid om te gaan en ik kanhem echt niet laten..Dus dat gaat voor veel problemen zorgen dan denk ik..
Maar uiteindelijk komt toch alles uit..Ik hoop gewoon dat ik tegen die dag al weet wat te kiezen,een leven met of zonder Rachid..
Je bent geloof ik een jaar of 19? Dus het ' verbieden' zal wel mee vallen. :) Ik denk niet dat jouw ouders.. (mocht jij deze leeftijd hebben) jou gaan verbieden. Maar goed dat is natuurlijk speculatief.. ik ken jouw ouders niet :)

Een ding moet mij van het hart; Ik vind het zeer moedig van jou, dat jij dit verteld hebt, op dit forum!! :redface:


groetjes
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Dus ook het dreigen is geweld. Het klopt lief meisje, dat vele vrouwen in vele ergere situatie's zitten. Maar ooit is de situatie begonnen zoals bij jou. Besef dat maar.

Ja dat is wel waar,er is steeds een begin.Maar ik vind dat ik zelf 'in de hand heb' of hij aggressief is ofnie.
Als hij ni wilt da ik me andere mensen praat en ik praat er toch mee.
Dan weet ik wat ik kan verwachten als hij het te weten komt,dus moet ik het maar niet doen he?
Ik ben idd bezorgd. En ik weet wat voor leed dit mee brengt. Ik weet lieve Souhaila, dat dit een inslag op je hebt. Sterker nog.. de kans is groot, dat of al je volgende relatie's zijn mannen die jou slaan. Of je durft straks geen man meer te vertrouwen. (Mocht het toch gebeuren dat deze relatie ooit over gaat)
Ik moet wel zeggen dat ik door de Relatie met Rachid wel wat ben veranderd.Maar enkel bij hem eigenlijk..
Bij hem ben ik gewoon rustiger dan bij vriendinnen ofzo..
"door" hem ben ik ook te weten gekomen dat ik eigenlijk helemaal ni ben hoe ik dacht dat ik was..
Je bent geloof ik een jaar of 19? Dus het ' verbieden' zal wel mee vallen. Ik denk niet dat jouw ouders.. (mocht jij deze leeftijd hebben) jou gaan verbieden. Maar goed dat is natuurlijk speculatief.. ik ken jouw ouders niet
18.Maar voel me wel ouder eigenlijk..
Ik heb al heel veel meegemaakt met mijn ouders en toen ze een paarr maand te weten kwamen dat ik met een marokkaan samen was (Rachid dus) heeft men moeder me uit huis gezet omdat ik moest kiezen..
het ergste was dat ik niet wou/kon kiezen :oops: ik wou mijn ouders niet loslaten en rachid ook niet.Ik ben dus een tijdje weggegaan totda men moeder zelf vroeg om terug te komen.
Dus ik wil -dat onderwerp niet opnieuw met hun bespreken omdat ik weet dat hun mening niet verander :geen marokkaan.
Rachid is ook ni echt een 'goeie' jongen dus kweet nu al dat ze hem nooit gaan kunnen aanvaarden.
Een ding moet mij van het hart; Ik vind het zeer moedig van jou, dat jij dit verteld hebt, op dit forum!!

:oops: :oops: Ik weet dat ik hier steeds terechtkan,en voel me hier ook op een of andere manier thuis.. want wat ik hier met jullie bespreek,bespreek ik bijna met niemand anders..

Heel veel liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Tja droevie heel moedig en gelukkig.

Kan er misschien weer een gered worden!!!!!!


Souhalia
lees dit maar eens:
http://www.xs4all.nl/~kkanters/krant/vrouwen.html

herken je wat?

He meiske , je verdient veel beter,ook met jouw koppig karakter.
Er zijn zat mannen die echt van jou kunenn houden zonder zich af te reageren op jou ,om jou koppigheid.
En dat doormiddel van slaan.

En ik ben geen 20 jaar meer,en de rest die jou waarschuwt zijn nog ouder dan ik.
Dus kom luister eens goed.
Verliefdheid gaat grotendeels over.En wat zou jij over houden denk je?
een blauw oog.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Je graaft je eigen graf! Nu ben je echt dom bezig.
Alle , je wilt niet luisteren.
Ga je als je bont en blauw ziet er ook nog make-up over doen???????????????
Maar zo erg is heus niet !Tis niet dat hij me bont en blauw slaagt he,gewoon een lap..
Je beziet het erger dan het is denk ik Habibti..
Ik heb het hier met mijn vriend ook over gehad.
Hij zegt hetzelfde als de meeste hier zeggen.
DUMPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan hem echt niet loslaten,heb het al eens geprobeerd,het is me 1 maand gelukt..
Kom op zeg, je vriend maakt beslissinegn over jouw???
Nee nee en nog eens nee!
die maak JE SAMEN.
Mja..Ik wou naar Brussel met een vriendin,maar ik had da ni tegen hem gezegd da ik van plan was om te gaan.Dus toen ik zei dat ik volgende dag ging vroeg hij of ik toestemming had..En zei hij dat hij ni wou da ik ging.Dus eigenlijk ist een beetje door mij want khad ni gevraagd of hij da goe vond..Ik ben het door hem eigenlijk beginnen normaal en vanzelfsprekend vinden om "toestemming" te vragen..
"Toestemming" is zo'n negatief woord,tis meer gewoon vragen of hij het goed vind.
Hij ziet me wel als zijn "bezit" (ookal zon negatief woord) maar ik ben dan ook ZIJN vriendin,ni die van iemand anders dus ergens is het toch normaal..denk ik
Van mij mag je boos op mij worden, kan mij niet schelen.
Als je die doppen maar van je ogen afhaalt.
Zo snel word ik niet boos hoor Habibti, vooral omdat een deel in mij wéét dat het niet zo normaal is als ik denk.

Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Liefde bestaat niet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mja..Ik wou naar Brussel met een vriendin,maar ik had da ni tegen hem gezegd da ik van plan was om te gaan.Dus toen ik zei dat ik volgende dag ging vroeg hij of ik toestemming had..En zei hij dat hij ni wou da ik ging.Dus eigenlijk ist een beetje door mij want khad ni gevraagd of hij da goe vond..Ik ben het door hem eigenlijk beginnen normaal en vanzelfsprekend vinden om "toestemming" te vragen..
"Toestemming" is zo'n negatief woord,tis meer gewoon vragen of hij het goed vind.
Hij ziet me wel als zijn "bezit" (ookal zon negatief woord) maar ik ben dan ook ZIJN vriendin,ni die van iemand anders dus ergens is het toch normaal..denk ik
Als het nou jouw man was dan was het een ander verhaal, maar jullie zijn niet getrouwd en hij heeft het recht niet de baas over je te spelen. Anderzijds begrijp ik zijn bezorgdheid wel. Ik moet zeggen dat 't wel fijn is om een man te hebben die je 'beschermt', jaloers is en ook nog eens bezorgd om je is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Ja dat is wel waar,er is steeds een begin.Maar ik vind dat ik zelf 'in de hand heb' of hij aggressief is ofnie.
Als hij ni wilt da ik me andere mensen praat en ik praat er toch mee.
Dan weet ik wat ik kan verwachten als hij het te weten komt,dus moet ik het maar niet doen he
Is dat zo? Moet je het dan niet doen? Of juist wel?
Vandaag een stukje op tv gezien over een meisje, welke een vriend had welke bepaalde met wie zij om mocht gaan.. :? Nee, meis.. zo werk het niet. Echt niet.. Je hoeft mij niet te geloven.. en ik weet zeker dat dit heel vaak tegen jou gezegd is..

Jij reageerd net al als een hond. (let wel.. je bent een mens)Een hond wordt gestraft als hij iets doet wat zijn baas niet wil. Het is gedrag aanleren. En om dat te vermijden zal hij dit gedrag niet tonen aan zijn baas..

Jij bent meer dan een hond. Man en vrouw behoren één (1) te zijn. En niet dat hij bepaald. Jij bent een mens, een vrouw, welke keuzes mag maken. Sterker nog.. MOET maken :)

Ik moet wel zeggen dat ik door de Relatie met Rachid wel wat ben veranderd.Maar enkel bij hem eigenlijk..
Bij hem ben ik gewoon rustiger dan bij vriendinnen ofzo..
"door" hem ben ik ook te weten gekomen dat ik eigenlijk helemaal ni ben hoe ik dacht dat ik was..
En dan is de vraag die er op volgt: Wie dacht jij dat jij was, en wie denk jij dat je nu bent?

Rachid is ook ni echt een 'goeie' jongen dus kweet nu al dat ze hem nooit gaan kunnen aanvaarden.
Mij gaat het niet om, of het een Marokaan is, Hollander, of Belg.. Het draait er om.. Hoe word jij behandeld.. Met respect? Wordt jouw mening gewaardeerd..en vindt hij het belangrijk dat jij je ontwikkeld als vrouw?

Als het geen 'goeie' jongen is.. bedenk heel goed.. lieverd.. dat elke keuze een gevolg heeft op jouw leven. Ik besef het lieve meid..dat jij in een soort spagaat zit.

Als jij het niet erg vind, wil ik jouw graag menemen in mijn gebed vanavond.. en bidden dat God jouw wijsheid, kracht en liefde kan geven. En een slaap lekker :wink:

Liefs droevie..
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

ne je hebt gelijk.
het is niet zo erg, ga gewoon lekker met hem trouwen.

het was maar 1 klap.

maar uh ,mochten het er meer worden,bij de HEMA zijn de camouflage stiften niet zo duur hoor.

sJONGE SJONGE , je geeft zelf toe dat je raar denkt.

je bent nog maar 19, hou op met jezelf te kwetsen.
Wil je een gelovige zijn,mag jij je niet zo laten behandelen.
God verbied het in Zijn Woord. Of denk je dat God gebied om vrouwen hun mannen ZO te gehoorzamen?
Verkeerde interpretatie.Alleen maar ten voordele van de man.


Je bent in de macht van rachid de verschrikkelijke.

Ga zo door.

Blijf hier komen Souhalia!!!!
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:
Mja..Ik wou naar Brussel met een vriendin,maar ik had da ni tegen hem gezegd da ik van plan was om te gaan.Dus toen ik zei dat ik volgende dag ging vroeg hij of ik toestemming had..En zei hij dat hij ni wou da ik ging.Dus eigenlijk ist een beetje door mij want khad ni gevraagd of hij da goe vond..Ik ben het door hem eigenlijk beginnen normaal en vanzelfsprekend vinden om "toestemming" te vragen..
"Toestemming" is zo'n negatief woord,tis meer gewoon vragen of hij het goed vind.
Hij ziet me wel als zijn "bezit" (ookal zon negatief woord) maar ik ben dan ook ZIJN vriendin,ni die van iemand anders dus ergens is het toch normaal..denk ik
Als het nou jouw man was dan was het een ander verhaal, maar jullie zijn niet getrouwd en hij heeft het recht niet de baas over je te spelen. Anderzijds begrijp ik zijn bezorgdheid wel. Ik moet zeggen dat 't wel fijn is om een man te hebben die je 'beschermt', jaloers is en ook nog eens bezorgd om je is.
Hoi Chaimae,
fijn dat je ook reageert.

Maar dit is geen beschermen. Ook mijn vriend is bang als ik andere manenn spreek.
Gelukkig legt hij uit waarom.
Ik daareen tegen leg hem uit dat het hier in nederland normaal is dat mannen en vrouwen elkaar gewoon spreken.
En dat hij vertrouwen in mij moet hebben zoals ik hem hem heb.
Gelukkig heeft hij dat.
Soms provoceeer ik hem een beetje.Doe ik net of ik met een man in mijn huis spreek.
HIHI, vergeef mijn ondeugd.
Maar dat is dan mijn eigen verdraaide stem.
Maar mijn habibi is ook jaloers,en dat zegt hij gewoon.
Zijn reactie daarop is van: wat moet ik anders als een andere man mijn habibti bekijkt? Ohiboke mon habibti
Voor degene die dit niet begrijpen.
ohiboke betekent ik hou van jou.

Souhalia, het gaat om vertrouwen meid. Hij vertrouwd jou niet.
IK VERTROUW HEM NIET!
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

souhaila schreef:
Ja dat is wel waar,er is steeds een begin.Maar ik vind dat ik zelf 'in de hand heb' of hij aggressief is ofnie.
Als hij ni wilt da ik me andere mensen praat en ik praat er toch mee.
Dan weet ik wat ik kan verwachten als hij het te weten komt,dus moet ik het maar niet doen he

Droevie schreef:
Is dat zo? Moet je het dan niet doen? Of juist wel?
Vandaag een stukje op tv gezien over een meisje, welke een vriend had welke bepaalde met wie zij om mocht gaan.. Nee, meis.. zo werk het niet. Echt niet.. Je hoeft mij niet te geloven.. en ik weet zeker dat dit heel vaak tegen jou gezegd is..


Beter dat je het niet doet.Ik begrijp hem ergens wel,waarom zou ik met andere jongens willen praten?
En zo is het steeds opnieuw,ik vind altijd iets om het "goed te praten" :?
Jij bent meer dan een hond. Man en vrouw behoren één (1) te zijn. En niet dat hij bepaald. Jij bent een mens, een vrouw, welke keuzes mag maken. Sterker nog.. MOET maken
Ik maak ook keuzes,maar als ik weet dat hij iets niet wil, wil ik het ineens ook niet meer en voel ik me er niet goed meer bij..
dus eigenlijk "kies ik er zelf voor om zijn keuze te volgen"
En dan is de vraag die er op volgt: Wie dacht jij dat jij was, en wie denk jij dat je nu bent?
wie ik was?Ik dacht dat ik iemand was die steeds bij haar standpunt bleef en niet toegaf terwijl ze wist dat het niet juist was..
Had nooit gedacht dat ik 'me ging laten doen' door een jongen of me ging laten beinvloeden door gevoelens wanneer ik weet dat deze het niet waard is..
Wieik ben? Het tegenovergestelde van wat ik hierboven zeg :? Heb ook door dat ik veel gevoeliger ben dan ik dacht dat ik was..

Mij gaat het niet om, of het een Marokaan is, Hollander, of Belg.. Het draait er om.. Hoe word jij behandeld.. Met respect? Wordt jouw mening gewaardeerd..en vindt hij het belangrijk dat jij je ontwikkeld als vrouw?
voor mij maakt het ook niet uit ( zijn nationaliteit) voor mijn ouders dus wel.Omdat ze al veel 'slechte dingen hebben meegemakt met mij ivm marokkanen'
Rachid behandeld me met respect,maar hij is gewoon nogal "streng,nogal bezitterig..
Als het geen 'goeie' jongen is.. bedenk heel goed.. lieverd.. dat elke keuze een gevolg heeft op jouw leven. Ik besef het lieve meid..dat jij in een soort spagaat zit.
Ik weet dat een groot deel van mijn toekomst "bepaald" word doordat ik met Rachid samen blijf,of niet..

Als jij het niet erg vind, wil ik jouw graag menemen in mijn gebed vanavond.. en bidden dat God jouw wijsheid, kracht en liefde kan geven. En een slaap lekker
Is heel lief van je,
Slaapwel,
Souhaila

heartbeat:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

lees dit maar eens:
http://www.xs4all.nl/~kkanters/krant/vrouwen.html
herken je wat?
ik zal direkt eens lezen,eerst effe reageren op jullie posts.
He meiske , je verdient veel beter,ook met jouw koppig karakter.
Er zijn zat mannen die echt van jou kunenn houden zonder zich af te reageren op jou ,om jou koppigheid.
En dat doormiddel van slaan.
Ik weet dat het ( op het moment) beter zou zijn om mijn verstand te gebruiken ipv gevoel, maar het lukt me gewoon niet..Mijn gevoel is sterker dan de gedachtes die ik heb..
En sinds hij terug is van Marokko is hij kalmer geworden,het lijkt of hij een deel van zijn stress daar heeft gelaten..

En ik ben geen 20 jaar meer,en de rest die jou waarschuwt zijn nog ouder dan ik.
Dus kom luister eens goed.
Verliefdheid gaat grotendeels over.En wat zou jij over houden denk je?
een blauw oog.
Ik denk dat ik de verliefdheid al ben gepasseerd,ik heb geen kriebels meer als ik hem zie ofzo, maar ik heb meerhet gevoel dat hij echt een deel van mij is ..Daardoor kan ik me er niet van loslaten..

Souhaila,
XXX
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Als het nou jouw man was dan was het een ander verhaal, maar jullie zijn niet getrouwd en hij heeft het recht niet de baas over je te spelen. Anderzijds begrijp ik zijn bezorgdheid wel. Ik moet zeggen dat 't wel fijn is om een man te hebben die je 'beschermt', jaloers is en ook nog eens bezorgd om je is.
Dat vind ik ook.Soms weet ik bij mezelf van : dit is echt niet normaal wat hij zegt en begin ik te twijfelen of hij niet té beschermend en té jaloers is..

"Ik was gaan shoppen en hij vroeg me of ik met een jongen had gesproken,ik zie natuurlijk nee.
En toen zei hij dat als hij me ooit eens met een jongen ziet praten dat hij me kapot slaagt en rammel van mijn leven geeft,of het nu in het openbaar is of niet.
En ook al is het een jongen die ik al 10 jaar ken,dat maakt niet uit vanaf nu ken ik alleen hem zegt hij"

Ik moet toegeven dat ik toen echt dacht van : waar ben ik mee bezig.
Maar volgens mij zijn het meer praatjes ipv dat hij het echt gaat doen...

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Plaats reactie