Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je weet dat je hier alles kan zeggen Steffie sweet.
Dus zagen en zeuren doe je niet.
Moslims mogen inderdaad geen goud dragen, dus hou je centen in je zak. Je moet er hard genoeg voor werken, en je kan je geld beter op de bank zetten.
Ik vertrouw deze zak voor geen cent, en ik zou willen dat ik je heel veel pijn kon besparen.
Denk in Gods naam na, voordat je verder gaat met deze zak Hij is je liefde niet waard.
Even pijn als je het uitmaakt, maar na een paar maanden dan is de pijn weg.
Zoek een leuke Belgische jongen, en ga daar je leven mee delen.
Kom op schat, waar is je zelf vertrouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Steffi, deze kleine ervaring ivm de al dan niet vemeende ontrouw van Rachid is echt nog maar klein bier in vergelijking met wat jou te wachten staat als je met deze kerel verder gaat...
Volgens mij hangt hij aaneen van de leugens...let daar eens extra op en je zal het zelf wel zien.
En ja, verjaardagen, gouden juwelen en verjaardagspret zijn voor een man haraam, koop hem geen cadeau, laat dat aan andere domme gansjes over .
En wat is dat nu voor gezever dat Rachid een goeie moslim gaat worden nadat al zijn perikelen met het gerecht achter de rug zullen zijn. Je hebt ten eerste behoefte aan een GOED MENS als vriend/man/whatever en iemand is goed of slecht van zichzelf, daar kan geen enkele rechtbank ook maar wat aan doen. Deze Rachid is dus slecht, miskweekt, een hopeloos geval. Denk zeker niet dat jij hem zal kunnen verbeteren, zijn basis is verrot en daarbij zal het blijven.
Zijn Londens liefje belde vast en zeker voor zijn verjaardag en misschien anderen ook nog...
Natuurlijk moet een goede moslima zoiets aanvaarden, maar een echte zelfbewuste vrouw stelt haar eisen, laat niet met zich sollen en verwacht respect. Stel hem eens je eisen en kijk wat er dan gebeurt... Je zou kunnen beginnen met voor jezelf een lijstje op te tellen met kenmerken waaraan een man voor jou moet beantwoorden, ben er zeker van dat Rachid er nogal bekaaid van af komt dan...

Hoe zit het met de au pair-plannen ? Bezie die niet als een vlucht, maar als een unieke kans op verrijking en zelfontplooing. Steffi, je bent nog zo jong, er wacht jou nog zoveel moois en spannends, je wordt ooit wel een vrouw die zich goed voelt in haar vel, zonder de ballast van een emotionele uitzuiger als die Rachid van mijn voeten !!!

En kom hier maar gerust verder je hart luchten hoor, wij zijn er voor jou !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Souhaila,

Het is overduidelijk dat die Rachid je gebruikt! Iets wat alle jongens bijna doen, maargoed. Daarom is het verstandig een einde te maken aan deze relatie. Ga studeren en probeer hogerop te komen door middel van een hoge opleiding. Rachid gebruikt je! Sorry, voor dat maar het moet tot die hersens van je doordringen. Je moet stoppen met Rachid nu het nog kan, en je focussen op je opleiding.

Luister altijd naar je ouders! Die hebben namelijk het beste met je over. Waarom een haram-relatie? Aan de liefde van je ouders heb je meer genoeg. De liefde van Allah is vele malen mooier en zoeter dan die van Rachid. Allah houdt van je..en ga AUB niet dat au-pair gedoe doen. Je moet studeren en nog eens studeren... niet meer en niet minder.

P.S:Mocht je in het vervolg Rachid weer Marokkaans goren praten onthoud dan een paar woorden en stuur ze aan mij door. Kan ik ze voor je vertalen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Beste Souhaila,

Het is overduidelijk dat die Rachid je gebruikt! Iets wat alle jongens bijna doen, maargoed. Daarom is het verstandig een einde te maken aan deze relatie. Ga studeren en probeer hogerop te komen door middel van een hoge opleiding. Rachid gebruikt je! Sorry, voor dat maar het moet tot die hersens van je doordringen. Je moet stoppen met Rachid nu het nog kan, en je focussen op je opleiding.

Luister altijd naar je ouders! Die hebben namelijk het beste met je over. Waarom een haram-relatie? Aan de liefde van je ouders heb je meer genoeg.

waarom luister jij niet naar je ouders???

De liefde van Allah is vele malen mooier en zoeter dan die van Rachid. Allah houdt van je..en ga AUB niet dat au-pair gedoe doen. Je moet studeren en nog eens studeren... niet meer en niet minder.


P.S:Mocht je in het vervolg Rachid weer Marokkaans goren praten onthoud dan een paar woorden en stuur ze aan mij door. Kan ik ze voor je vertalen.
Als je die woorden onthoudt kun je de vertaling beter aan Dutch vragen. Dat is een zeer integer vrouw die per definitie NIET LIEGT (wat Chaimae wel doet) en spreekt haar talen beter dan Chaimae!!!!!!!!!!!!

Maar vooral het liegen is iets wat Chaimae bijna van nature doet.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Rachid is Marokkaans van afkomst en praat dus Marokkaans. Het Marokkaans is een totaal andere taal dan het Arabisch dat Dutch beheerst. Rachid spreekt het darija.


Bovendien spreek ik het Darija vloeiend.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Rachid is Marokkaans van afkomst en praat dus Marokkaans. Het Marokkaans is een totaal andere taal dan het Arabisch dat Dutch beheerst. Rachid spreekt het darija.


Bovendien spreek ik het Darija vloeiend.
Maar jij liegt veel beter dan Dutch.
Jij hebt het volgens mij uitgevonden Chaimae!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Maar ik kan veel beter Marokkaans spreken/verstaan dan Dutch. :=)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Maar ik kan veel beter Marokkaans spreken/verstaan dan Dutch. :=)
Wat heb je aan een vertaling als je een kans hebt van 80% dat die vertaling is gelogen????
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:"Het is overduidelijk dat die Rachid je gebruikt! Iets wat alle jongens bijna doen"
Vreemd ik ken in mijn naaste omgeving geen enkele jongen die een meisje misbruikt...

Of bedoel je misschien alle Marokkaanse jongens?
Want daar ken ik wel legio voorbeelden van...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Maar ik kan veel beter Marokkaans spreken/verstaan dan Dutch. :=)
Wat heb je aan een vertaling als je een kans hebt van 80% dat die vertaling is gelogen????
Afbeelding

Chaimae kan trouwens niet eens arabisch lezen... :wink:
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Roelof schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Maar ik kan veel beter Marokkaans spreken/verstaan dan Dutch. :=)
Wat heb je aan een vertaling als je een kans hebt van 80% dat die vertaling is gelogen????
Afbeelding

Chaimae kan trouwens niet eens arabisch lezen... :wink:
Arabisch lezen is makkelijk, net zoals modern hebreeuws, 1 jaar intensive studie en je hebt het onder de knie ;).
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Maar ik kan veel beter Marokkaans spreken/verstaan dan Dutch. :=)
Wat heb je aan een vertaling als je een kans hebt van 80% dat die vertaling is gelogen????
Afbeelding

Chaimae kan trouwens niet eens arabisch lezen... :wink:
Wel spreken en verstaan. :=)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BaniIsrael schreef:
Roelof schreef:
Thomas schreef: Wat heb je aan een vertaling als je een kans hebt van 80% dat die vertaling is gelogen????
Afbeelding

Chaimae kan trouwens niet eens arabisch lezen... :wink:
Arabisch lezen is makkelijk, net zoals modern hebreeuws, 1 jaar intensive studie en je hebt het onder de knie ;).

Precies! En wat dat betreft heb ik zelfs een kleine voorsprong. Ik kon namelijk toen ik 8 jaar was Arabisch lezen en schrijven, maar ben dat weer verleerd. :$
Laatst gewijzigd door Chaimae op za jul 07, 2007 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:"Het is overduidelijk dat die Rachid je gebruikt! Iets wat alle jongens bijna doen"
Vreemd ik ken in mijn naaste omgeving geen enkele jongen die een meisje misbruikt...

Of bedoel je misschien alle Marokkaanse jongens?
Want daar ken ik wel legio voorbeelden van...
Marokkaanse jongens voornamelijk. Alle mannen zijn eigenlijk niet te vertrouwen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

BaniIsrael schreef: Arabisch lezen is makkelijk, net zoals modern hebreeuws, 1 jaar intensive studie en je hebt het onder de knie.
Een letterschrift kun je in één week leren.
Daarna moet je alleen nog maar oefenen.
http://www.ukindia.com/zurdu1.htm
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Chaimae schreef:"Het is overduidelijk dat die Rachid je gebruikt! Iets wat alle jongens bijna doen"
Vreemd ik ken in mijn naaste omgeving geen enkele jongen die een meisje misbruikt...

Of bedoel je misschien alle Marokkaanse jongens?
Want daar ken ik wel legio voorbeelden van...
Marokkaanse jongens voornamelijk. Alle mannen zijn eigenlijk niet te vertrouwen.
Laat jouw sekte daar nu net heel naders over denken... 8)
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Thomas schreef:
Uit al jouw berichten blijkt dat hij je alleen maar ge-/misbruikt.
Je hebt helemaal gelijk Steffi.
Concentreer je op je toekomst en verwijder die man uit je leven.
Ik weet uit - zeer recente - ervaring hoe moeilijk het is om afscheid te nemen van iemand waar je "een moord voor zou doen".
Het is inderdaad niet makkelijk..voel me al heel de dag wat afwezig.
Na alles wat hij heeft gedaan is mijn liefde voor hem nog stééds niet minder geworden.
Maar ik heb wél ingezien dat het zo niet verder kan..
Dus ik probeer steeds in gedachten te houden dat ik aan mijn toekomst moet denken..

Freya schreef:
Habibi betekend inderdaad "schatje" en dat zeg je niet zomaar tegen iemand.
Ik weet het, hij denkt blijkbaar dat ik achterlijk ben..
Verders, die gouden armband, zou ik al helemaal vergeten. Je weet nog weinig van de islam, Souhaila, want een man mag helemaal geen GOUD dragen!!
Mja kweet het.Ik weet ook dat het in de Islam verboden is om verjaardagen te vieren,maar dat is toch iets wat ik niet kan laten..
Hij draagt enkel Goud eigenlijk,hij vind zilver te goedkoop :roll:

Monique schreef:
Beste souhaila, je mag hier komen zagen en lullen en klagen zoveel je maar wilt.
Wanneer dat je helpt om je gedachten en gevoelens op een rijtje te krijgen dan zijn wij geduldige lezers..... en... zo te zien helpt het je ook.
Dingen opschrijven of aan een ander vertellen zetten vaak ook je eigen gedachten op een ander (beter) spoor.
Dus... kom maar op met je gezaag...
Het helpt me inderdaad om alles neer te kunnen schrijven..
Dus ben zeer blij jullie hier steeds te kunnen "bestoken" met men verhaaltjes :wink: :oops:


Ariel schreef:
Moslims mogen inderdaad geen goud dragen, dus hou je centen in je zak. Je moet er hard genoeg voor werken, en je kan je geld beter op de bank zetten.
Jah idd,m'n vriendin die mee was gaan shoppen vroeg me of ik ooit voor mezelf een armband zou kopen van 200euro, ik zei nee.
En toen zei ze van : Je zou het niet voor jezelf kopen,dus moet je het ook niet voor Rachid kopen,hij is toch niet meer waard dan jou?
du sben vandaag voor mezelf gaan schoppen en heb het gespaarde geld lekker aan mezelf besteed :lol:

Dutch schreef:
.
Stel hem eens je eisen en kijk wat er dan gebeurt... Je zou kunnen beginnen met voor jezelf een lijstje op te tellen met kenmerken waaraan een man voor jou moet beantwoorden, ben er zeker van dat Rachid er nogal bekaaid van af komt dan...

Ik denk het eerlijk gezegd ook..
Want ik wil graag voelen dat een jongen van je houd,net zoals ik van hem hou..
bij Rachid is dit niet zo...
Hoe zit het met de au pair-plannen ?
Moet zoiso wachten tot September..Dus ben nu rustig informatie aan het verzamelen,zie het wel zitten eerlijk gezegd..
mocht je in het vervolg Rachid weer Marokkaans goren praten onthoud dan een paar woorden en stuur ze aan mij door. Kan ik ze voor je vertalen.
Ben bijna alles vergeten.Maar hij belde met een andere simkaart naar het meisje,ik heb stiekem kunnen meekijken wanneer hij zijn pincode intikte,dit was 1111..
Ik ben van plan om die kaart eens te bemachtigen en eventueel de nr's te bellen die erinstaat..

Hele dikke zoen aan iedereen,
XXX
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Souhaila je bent niet de enigste die het moeilijk heeft. Je raadt nooit wat er met mij gebeurd is. Zo erg he.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Souhaila je bent niet de enigste die het moeilijk heeft. Je raadt nooit wat er met mij gebeurd is. Zo erg he.
Zijn je kousen afgezakt?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Monique schreef:
Chaimae schreef:Souhaila je bent niet de enigste die het moeilijk heeft. Je raadt nooit wat er met mij gebeurd is. Zo erg he.
Zijn je kousen afgezakt?
:roll2:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

HAHAHA. Wat zijn we weer grappig.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Souhaila je bent niet de enigste die het moeilijk heeft. Je raadt nooit wat er met mij gebeurd is. Zo erg he.
Eender wat is goed om de aandacht naar haar te trekken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ze moet gewoon kappen met haar relatie! Simpel. Hij gebruikt haar.


Een jongen vindt me leuk en wilt met me trouwen, en hij is 23. Hij is streng-gelovig en heeft een een lange baard. Hij weet superveel van de Islam af en studeert aan de Uni. Nooit gedacht dat ie me leuk vindt. Dat zei hij gisteravond aan de telefoon.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Ze moet gewoon kappen met haar relatie! Simpel. Hij gebruikt haar.


Een jongen vindt me leuk en wilt met me trouwen, en hij is 23. Hij is streng-gelovig en heeft een een lange baard. Hij weet superveel van de Islam af en studeert aan de Uni. Nooit gedacht dat ie me leuk vindt. Dat zei hij gisteravond aan de telefoon.
kweet het, heb hem nimmeer gebeld of gesmst sind die dag..

oow echt ?vind jij hem ook leuk?
wa heb je gezegd ?

XXXXKUS
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hij is te goed voor mij. Ik begrijp echt niet waarom hij nou mij mij wilt. Het is een erg slim en praktiserende jongen. Als je hem ziet, denk je dat het een taliban-gast. Maar hij is Masa'Allah praktiserend en erg serieus.

Ik heb gisteren met hem aan de telefoon gesproken en verteld over die ene jongen waar ik al 3 jaar lang verliefd op ben. Hij respecteerde mijn keus, maar heb gezegd dat ik na dit jaar de hoop ga opgeven. Hij gaat me na de vakantie bellen. Ik moet gewoon in Marokko even goed nadenken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie