Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Muslima schreef:
Mohammed saws verwenste hem niet, dat is nu eenmaal de leer van islam: ongelovigen gaan naar de hel.
Vrouwen en negers gaan ook naar de hel, dus je gaat daar in goed gezelschap zijn.
WAT IS DE HEL? dat moet je zelfs niet in het hiernamaals gaan zoeken, de HEL hier op aarde bestaat wel degelijk, het zijn die achterlijke contreien waar Islaam de plak zwaait !!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Manon »

Ik heb zelf een fatwa gevonden dat de voorkeur gaat naar een moslim maar dat je wel zakaat kan geven aan een ongelovige die het nodig heeft. Afrikaanse kinderen die verhongeren hebben het wel nodig denk ik zo? Sadaqah dus vrijwillige liefdadigheid heeft geen zulke restricties.
Het komt er gewoon op neer dat de verplichte 2.5% ENKEL tellen als het voor moslims wordt gebruikt. Het is niet verboden om daarbovenop nog extra aan liefdadigheid te doen, maar dit telt niet mee als zakat, dat is de sadaqah.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Muslima schreef:
Monique schreef:
Muslima schreef: Ik wil die vrijheid van jou niet afpakken, waarom neem je het altijd zo op alsof ik dat zou willen? Het is mijn probleem toch niet als jij wil doen wat jij wil doen. Jij hoeft voor mij geen moslim te worden als je dat niet wilt.
Beste Muslima, ik begrijp dat JIJ (persoonlijk) mij mijn vrijheid niet wilt afpakken.
Je moet echter ook begrijpen dat wat JIJ wilt ondergeschikt is aan waar je je aan hebt onderworpen: islam.

Islam wil WEL dat heel de wereld zich aan de regels van islam onderwerpt.
Daardat jij moslim bent geef je aan dat je daar achter staat.
Is het niet een opdracht van allah? "strijdt totdat de wereld aan allah behoort" (of van die strekking).
Door moslim te worden heb jij deze opdracht aangenomen.

Jij bent een voorstander van sharia. Ik neem aan dat jij dus wilt dat sharia in Nederland wordt ingevoerd. Dat lijkt me wel, waarom ben je anders moslima ......in Nederland? Als moslima zijnde erken je maar 1 "macht"...allah.

Allah zegt dat vrouwen ondergeschikt zijn en gehoorzaam moeten zijn aan de man.
JIJ zegt dat vrouwen mentaal en fysiek zwakker zijn dan mannen en dat mannen voor vrouwen moeten zorgen. Dat zeg JIJ.

Je hebt zelf al aangegeven dat de realiteit aantoont dat wat allah zegt NIET waar is.
Waarom blijf je er dan toch, tegen beter weten in, aan vasthouden?

Door je keuze om moslima te worden heb je aangegeven dat je wilt dat islam mij mijn vrijheid afneemt.
Dit omdat islam tot doel heeft IEDEREEN de wetten van allah te laten volgen. Pas wanneer IEDEREEN zich heeft onderworpen immers kan er sprake zijn van de "islamitische" vrede.... toch?

Zolang er vrouwen zijn als ik zal islam NOOIT vaste grond krijgen.
De enige manier is dan om vrouwen zoals ik af te slachten en daar is dus de sharia voor bedoelt.
Door je keuze om moslima te zijn heb je tevens de keuze gemaakt om mij mijn vrijheid te (laten) afpakken.

Of, zul je, als puntje bij paaltje komt, "strijden" voor mijn vrijheid? Zul je "strijden" voor mijn recht om NIET volgens allahs regels te leven?
Ik denk het niet he?
Je strijdt niet eens om de walgelijkheden die moslims elkaar aandoen te stoppen... laat staan voor een kafir.
Aan je constante uitspraken: "dat is niet islamitisch" heeft niemand wat; het zijn loze woorden. Je DOET niets. En met jou vele andere moslims die dat ook zeggen...helemaal NIETS doen. Daarom kan dat kankergeswel doorgroeien. Dat kan groeien omdat moslims zoals jij NIETS doen.

Je zit hier in het (nog) veilige westen de islam te promoten, dat het zo goed is voor vrouwen. Nee Muslima, NIET islam is goed voor vrouwen...... het WESTEN is goed voor vrouwen.
In een islamitisch land worden vrouwen afgeslacht wanneer ze de hoofddoek niet goed op hebben. Nogen vrouwen het huis niet verlaten. Mogen vrouwen ala minuut op straat gezet worden waar ze zonder man loslopend wild zijn.

Muslima, ik zou graag willen dat je een paar maanden in SA gaat leven en dan nogmaals langskomen en dan zeggen dat daar voorgoed wilt blijven omdat je het daar veel beter hebt dan hier.
DAN pas ben je een moslima.

In het westen ben je niets anders dan een "luxe" moslima; je neemt alleen de dingen die wilt uit islam en de Nederlandse wet zorgt ervoor dat je dat ook kunt en mag doen. Je bant alleen in naam een moslima. Meer niet.

Ik sluit af met te zeggen dat jij WEL tot doel hebt mij mijn vrijheid af te pakken... alleen al doordat je jezelf "moslim" noemt waardoor je allahs wetten moet uitvoeren.
De belangrijkste daarvan is de HELE wereld islamitisch maken.... mij dus ook.
DAT, mijn beste moslima, is je ENIGE doel op aarde.

Ik heb maar 1 hoop: dat ik de pijp uit ben voordat dat inderdaad hier plaats gaat vinden. De eerste stappen zijn al gezet, de regering doet de rest wel. Wanneer ik dan nog niet de pijp uit ben zal ik LETTERLIJK vechten tot ik wel de pijp uitben: ik ben liever dood dan moslim (lees: vrijheid weg).

Dus zeg niet dat je NIET mijn vrijheid wilt afpakken: daarvoor ben je moslima; dat MOET je om in het paradijs te komen: dat is de belangrijkste opdracht van allah aan jou!

Ik vraag me me echt af waarom je moslima bent.
Wat heb je met islam wat je anders niet kunt hebben?
Niets toch?
http://www.islamonline.net/servlet/Sate ... TheScholar" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel meer ga ik er niet over zeggen. Als jij islam wil gelijkstellen aan je vrijheid ontnemen, dan doe je dat maar. Ik ben een moslimvrouw en ik voel me niet onderdrukt ofzo. Oh jawel. Door het bepaalde mensen in het westen die me beschouwen als 1 of ander slachtoffer en die mijn vrijheid ontneemt als ik een hoofddoek opzet.
Beste Moslima, het gaat er niet om of jij je onderdrukt voelt of niet in islam; je hebt zelf voor islam gekozen dus zal mij dat een zorg zijn.

Het gaat erom dat de doelstelling van islam is dat HEEL de wereld allah volgt.
Wil je beweren dat dat NIET waar is?
Wil je beweren dat het doel van islam NIET de totale onderwerping van iedereen is?
Amorele atheistische nitwit
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Spoiler! :
Monique schreef:
Muslima schreef:
Monique schreef:
Beste Muslima, ik begrijp dat JIJ (persoonlijk) mij mijn vrijheid niet wilt afpakken.
Je moet echter ook begrijpen dat wat JIJ wilt ondergeschikt is aan waar je je aan hebt onderworpen: islam.

Islam wil WEL dat heel de wereld zich aan de regels van islam onderwerpt.
Daardat jij moslim bent geef je aan dat je daar achter staat.
Is het niet een opdracht van allah? "strijdt totdat de wereld aan allah behoort" (of van die strekking).
Door moslim te worden heb jij deze opdracht aangenomen.

Jij bent een voorstander van sharia. Ik neem aan dat jij dus wilt dat sharia in Nederland wordt ingevoerd. Dat lijkt me wel, waarom ben je anders moslima ......in Nederland? Als moslima zijnde erken je maar 1 "macht"...allah.

Allah zegt dat vrouwen ondergeschikt zijn en gehoorzaam moeten zijn aan de man.
JIJ zegt dat vrouwen mentaal en fysiek zwakker zijn dan mannen en dat mannen voor vrouwen moeten zorgen. Dat zeg JIJ.

Je hebt zelf al aangegeven dat de realiteit aantoont dat wat allah zegt NIET waar is.
Waarom blijf je er dan toch, tegen beter weten in, aan vasthouden?

Door je keuze om moslima te worden heb je aangegeven dat je wilt dat islam mij mijn vrijheid afneemt.
Dit omdat islam tot doel heeft IEDEREEN de wetten van allah te laten volgen. Pas wanneer IEDEREEN zich heeft onderworpen immers kan er sprake zijn van de "islamitische" vrede.... toch?

Zolang er vrouwen zijn als ik zal islam NOOIT vaste grond krijgen.
De enige manier is dan om vrouwen zoals ik af te slachten en daar is dus de sharia voor bedoelt.
Door je keuze om moslima te zijn heb je tevens de keuze gemaakt om mij mijn vrijheid te (laten) afpakken.

Of, zul je, als puntje bij paaltje komt, "strijden" voor mijn vrijheid? Zul je "strijden" voor mijn recht om NIET volgens allahs regels te leven?
Ik denk het niet he?
Je strijdt niet eens om de walgelijkheden die moslims elkaar aandoen te stoppen... laat staan voor een kafir.
Aan je constante uitspraken: "dat is niet islamitisch" heeft niemand wat; het zijn loze woorden. Je DOET niets. En met jou vele andere moslims die dat ook zeggen...helemaal NIETS doen. Daarom kan dat kankergeswel doorgroeien. Dat kan groeien omdat moslims zoals jij NIETS doen.

Je zit hier in het (nog) veilige westen de islam te promoten, dat het zo goed is voor vrouwen. Nee Muslima, NIET islam is goed voor vrouwen...... het WESTEN is goed voor vrouwen.
In een islamitisch land worden vrouwen afgeslacht wanneer ze de hoofddoek niet goed op hebben. Nogen vrouwen het huis niet verlaten. Mogen vrouwen ala minuut op straat gezet worden waar ze zonder man loslopend wild zijn.

Muslima, ik zou graag willen dat je een paar maanden in SA gaat leven en dan nogmaals langskomen en dan zeggen dat daar voorgoed wilt blijven omdat je het daar veel beter hebt dan hier.
DAN pas ben je een moslima.

In het westen ben je niets anders dan een "luxe" moslima; je neemt alleen de dingen die wilt uit islam en de Nederlandse wet zorgt ervoor dat je dat ook kunt en mag doen. Je bant alleen in naam een moslima. Meer niet.

Ik sluit af met te zeggen dat jij WEL tot doel hebt mij mijn vrijheid af te pakken... alleen al doordat je jezelf "moslim" noemt waardoor je allahs wetten moet uitvoeren.
De belangrijkste daarvan is de HELE wereld islamitisch maken.... mij dus ook.
DAT, mijn beste moslima, is je ENIGE doel op aarde.

Ik heb maar 1 hoop: dat ik de pijp uit ben voordat dat inderdaad hier plaats gaat vinden. De eerste stappen zijn al gezet, de regering doet de rest wel. Wanneer ik dan nog niet de pijp uit ben zal ik LETTERLIJK vechten tot ik wel de pijp uitben: ik ben liever dood dan moslim (lees: vrijheid weg).

Dus zeg niet dat je NIET mijn vrijheid wilt afpakken: daarvoor ben je moslima; dat MOET je om in het paradijs te komen: dat is de belangrijkste opdracht van allah aan jou!

Ik vraag me me echt af waarom je moslima bent.
Wat heb je met islam wat je anders niet kunt hebben?
Niets toch?
http://www.islamonline.net/servlet/Sate ... TheScholar" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel meer ga ik er niet over zeggen. Als jij islam wil gelijkstellen aan je vrijheid ontnemen, dan doe je dat maar. Ik ben een moslimvrouw en ik voel me niet onderdrukt ofzo. Oh jawel. Door het bepaalde mensen in het westen die me beschouwen als 1 of ander slachtoffer en die mijn vrijheid ontneemt als ik een hoofddoek opzet.
Beste Moslima, het gaat er niet om of jij je onderdrukt voelt of niet in islam; je hebt zelf voor islam gekozen dus zal mij dat een zorg zijn.

Het gaat erom dat de doelstelling van islam is dat HEEL de wereld allah volgt.
Wil je beweren dat dat NIET waar is?
Wil je beweren dat het doel van islam NIET de totale onderwerping van iedereen is?
Lees jij wel de link die ik je gaf? Het is ons recht niet eens de wereld te bekeren, al wat wij kunnen is uitnodigen.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

mercator schreef:
Muslima schreef:
Mohammed saws verwenste hem niet, dat is nu eenmaal de leer van islam: ongelovigen gaan naar de hel.
Vrouwen en negers gaan ook naar de hel, dus je gaat daar in goed gezelschap zijn.
WAT IS DE HEL? dat moet je zelfs niet in het hiernamaals gaan zoeken, de HEL hier op aarde bestaat wel degelijk, het zijn die achterlijke contreien waar Islaam de plak zwaait !!
Zwarten en vrouwen gaan naar de hel? Waarop baseer je dat nou weer?
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

naar boven schreef:
Muslima schreef:Ik heb zelf een fatwa gevonden dat de voorkeur gaat naar een moslim maar dat je wel zakaat kan geven aan een ongelovige die het nodig heeft.
Dat zijn we dus met elkaar eens: zakaat gaat in principe niet naar niet-moslims, behalve in een noodgeval (doodsnood) of als ze tot de islam genegen zijn: half- of bijna-moslim zijn.
In principle, non-Muslims are not to be given any zakah funds but they can be given sadaqah (optional charity). An exception to this ruling is when it is a matter of life and death. In this specific case zakah can be given to non-Muslims. A portion of zakah can also be given to non-Muslims whose hearts are inclined towards Islam.
Waar het natuurlijk om gaat is dat de islam discrimineert en niet zo'n beetje ook.
Geld geven aan de armen is geen islamitische uitvinding. Het onderscheid dat gemaakt wordt tussen eigen mensen en anderen ook niet. Maar de harteloze manier waarop die willekeur wordt toegepast is wel islamitisch. Niet bepaald iets om trots op te zijn.
Muslima schreef:Afrikaanse kinderen die verhongeren hebben het wel nodig denk ik zo? Sadaqah dus vrijwillige liefdadigheid heeft geen zulke restricties.
http://www.islamonline.net/servlet/Sate ... TheScholar" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben het hier over de zakaat, de onvrijwillige liefdadigheid, die slechts in uitzonderlijke omstandigheden aan niet-moslims gegeven wordt.
Muslima schreef:Wat weet ik veel hoeveel mensen naar Tariq Ramadan luisteren? Weet jij het?
En als je gebed houdt en zakaat betaald ben je gewoon.. een moslim!
Na een gedwongen bekering. In normale mensentaal heet dat: een combinatie van beroving en psychische mishandeling.
Muslima schreef:Dat niet-gelovigen geen zakaat moeten betalen dat is geen geheim hoor. Onder de shariah betalen ze wel een bedrag in plaats van zakaat maar dat is voor de bescherming, heeft niet veel te maken met zakaat zelf.
De jizya, het afpersingsgeld, ook wel bekend onder de eufemistische term 'beschermingsgeld'.
Als een niet-moslim gedwongen bekeerd en vervolgens beroofd wordt heet het zakaat.
Als een niet-moslim leeft onder een voortdurende dwang om te betalen heet het jizya.

Heb je al spijt dat je over de zakaat bent begonnen? Je hebt hier echt een fijn aspect van de islam aangeroerd..
Ik zei niet dat geven aan de armen islamitisch is, alleen is het bij ons wel verplicht. En een gedwongen bekering? Waar in die vers staat het dat het een gedwongen bekering is? En wat zou jij vinden moest jij verplicht elk jaar een deel van je loon af moet staan, maar een moslim moet dit niet doen. Zou jij zeker eerlijk vinden he. Tis gewoon een gelijkstelling van burgers. Om geen jizya te moeten betalen moet je geen moslim worden want dan betaal je gewoon zakaat in plaats.
Waar ik op af ging met te zeggen dat zakaat wel aan niet-moslims kan gegeven worden is de koran, want in de vers over de groepen aan wie zakaat kan gegeven worden staat nergens dat het niet kan aan niet-moslims.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ariel schreef:
Muslima schreef:[
En je baseert dat de islam altijd met aanvallen begint, waarop?
En over die hadith.. Je hebt even geprobeerd Mohammed saws voor te stellen als iemand die zomaar stammen ging beroven. Ga je nu toegeven dat hij toch een andere reden had ervoor?
Jij weet evenmin als mij of die vermoedens terecht waren, dus hoe kan je er dan over oordelen.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ruth »

Muslima schreef:
Lees jij wel de link die ik je gaf? Het is ons recht niet eens de wereld te bekeren, al wat wij kunnen is uitnodigen.
Ja, jullie mogen hier in het vrije Westen uitnodigen. In islamitische landen is dat wel anders:

http://www.liveleak.com/view?i=ba2_1241833672

Lang leve de vrijheid van godsdienst onder islamitisch bestuur :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ariel schreef:
naar boven schreef:
In principle, non-Muslims are not to be given any zakah funds but they can be given sadaqah (optional charity). An exception to this ruling is when it is a matter of life and death. In this specific case zakah can be given to non-Muslims. A portion of zakah can also be given to non-Muslims whose hearts are inclined towards Islam.
Waar het natuurlijk om gaat is dat de islam discrimineert en niet zo'n beetje ook.
Geld geven aan de armen is geen islamitische uitvinding. Het onderscheid dat gemaakt wordt tussen eigen mensen en anderen ook niet. Maar de harteloze manier waarop die willekeur wordt toegepast is wel islamitisch. Niet bepaald iets om trots op te zijn.
En als toetje wil ik dan nog even toevoegen ( als het mag) dat er ook nog eens voorwaarden aan die "hulp" vast zit.

Het is Moslims toegestaan om financieel de dhimmies te helpen, als het geld maar niet aan iets wordt besteed dat in overtreding is met de islamitische wet zoals het kopen van wijn of varkensvlees.
Wij mogen ook geen alcohol of varkensvlees schenken of verkopen. Dat is gewoon omdat wij dat als slecht beschouwen. Zou jij iemand geld geven als je weet dat die daar drugs mee gaat kopen? Ik denk het zo niet. Wij ook niet. En ook niet aan andere dingen waarvan wij vinden dat ze slecht zijn voor die persoon en dat gebeurt dan niet om die persoon te benadelen. Over de dhimmies rechten, moeilijke kwestie, tis uiteindelijk gewoon ter bescherming van de islam, niet om de andersgelovigen hun recht op godsdienst te ontnemen. maar een gelijkwaardige behandeling is het inderdaad niet te noemen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Muslima schreef: Lees jij wel de link die ik je gaf? Het is ons recht niet eens de wereld te bekeren, al wat wij kunnen is uitnodigen.
Ik heb jou iets gevraagd en verwacht dan eigenlijk ook een persoonlijk antwoord en niet de een of andere link waarin je een ander laat antwoorden.

Ik heb je gevraagd of het de bedoeling is van allah dat de HELE wereld islamisch wordt?
Ik heb je gevraagd of DAT het doel is van allah?

Lijkt me toch niet zo'n moeilijke vraag.
Ik mag toch aannemen WAARAAN je je hebt onderworpen?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Muslima schreef:
Wij mogen ook geen alcohol of varkensvlees schenken of verkopen. Dat is gewoon omdat wij dat als slecht beschouwen. Zou jij iemand geld geven als je weet dat die daar drugs mee gaat kopen? Ik denk het zo niet. Wij ook niet. En ook niet aan andere dingen waarvan wij vinden dat ze slecht zijn voor die persoon en dat gebeurt dan niet om die persoon te benadelen. Over de dhimmies rechten, moeilijke kwestie, tis uiteindelijk gewoon ter bescherming van de islam, niet om de andersgelovigen hun recht op godsdienst te ontnemen. maar een gelijkwaardige behandeling is het inderdaad niet te noemen.
Dus als ik doneer aan een moslim mag ik ook zelf beslissen wat deze moslim met het geld mag doen ? Bijvoorbeeld kan ik tegen hem zeggen dat ik niet wil dat hij schapen of geitenvlees van dat geld koopt, omdat schapen en geiten zulke schattige dieren zijn, en ik mag dus ook verwachten van de moslim dat er van mijn geld geen moskee of hoofdoekjes gekocht worden. Al deze dingen zijn namelijk slecht in mijn ogen. Ik ben van mening dat deze dingen slecht zijn voor die persoon en ik wil niet die persoon benadelen. En een beetje dom om geld voor eten met drugsgeld te vergelijken.

Het wil maar niet tot je doordringen dat dhimmies niet als echte burgers van het land gerekend worden, en dat hun status er één is van vernedering.
Nog niet zolang geleden moesten dhimmies in Egypte en in andere landen met gebogen hoofd persoonlijk hun djizja betalen, en werden ze tijden het betalen geslagen en vernederd.
Het is moeilijk zo niet onmogelijk om Islam te verdedigen als je zelf een beetje moraal in je lijf hebt Muslima. En dat heb jij heb ik gemerkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef:Ik zei niet dat geven aan de armen islamitisch is, alleen is het bij ons wel verplicht.
Nogmaals: bij 'ons' is de onvrijwillige bijdrage ook verplicht. Armen krijgen geld van de Staat en de Staat heft belasting.
Aan het betalen van belasting, al is het maar via BTW en accijnzen, kan niemand ontkomen.
Muslima schreef:En een gedwongen bekering? Waar in die vers staat het dat het een gedwongen bekering is?
Opnieuw de tekst:
9: 5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar u hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Maar als...dan.
Hier worden voorwaarden gesteld: de afgodendienaren worden gedood, behalve als zij berouw hebben, bidden en betalen.
Zoals je zelf schrijft, op het moment dat ze gebed houden zijn het geen afgodendienaren meer, maar moslims: ze zijn bekeerd tot de islam.

Waar ze berouw over moeten hebben weet ik niet, maar vermoedelijk omdat ze niet genoeg kostbaarheden bij zich hadden ("als ik u nu nog een keer beroof moet u wel genoeg geld bij u hebben". "Ja, meneer")
Muslima schreef:En wat zou jij vinden moest jij verplicht elk jaar een deel van je loon af moet staan, maar een moslim moet dit niet doen. Zou jij zeker eerlijk vinden he.
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt, want zakaat die geen zakaat mag heten omdat een niet-moslim verplicht wordt die zakaat jizya te betalen is nog steeds een verplichte afdracht.
Muslima schreef: Tis gewoon een gelijkstelling van burgers. Om geen jizya te moeten betalen moet je geen moslim worden want dan betaal je gewoon zakaat in plaats.
Wie moslim wordt gaat jizya ontvangen en zakaat betalen of ontvangen. Wie geen moslim wordt betaalt jizya, betaalt geen zakaat, maar ontvangt ook geen zakaat.

We stellen ons een nederzetting voor.
In die nederzetting wonen moslims (arme en rijke) en niet-moslims (arme en rijke).
De rijke moslims ontvangen jizya en geven zakaat aan de arme moslims.
De arme moslims ontvangen jizya en zakaat.
De rijke niet-moslims betalen jizya en ontvangen niets.
De arme niet-moslims betalen weinig tot niets (want ze hebben maar weinig) en ontvangen ook niets.

De zakaat die de arme moslims van de rijke moslims ontvangen wordt in feite betaald uit de jizya-inkomstenpot.
Moslims betalen dus niets en niet-moslims betalen alles.

Het effect van deze regeling is dat arme en arm geworden niet-moslims zich zullen bekeren tot de islam. Deze mensen bekeren zich niet uit overtuiging maar om te overleven. De islam oefent slechts een economische aantrekkingskracht uit op mensen. Zo is de islam groot geworden.

Mijn beeld van 'een gelijkstelling van burgers' is anders.
Muslima schreef:Waar ik op af ging met te zeggen dat zakaat wel aan niet-moslims kan gegeven worden is de koran, want in de vers over de groepen aan wie zakaat kan gegeven worden staat nergens dat het niet kan aan niet-moslims.
Er staat ook niet dat het wél kan. Als andere bronnen onduidelijk zijn ga je terug naar de koran, dat is de procedure. Maar de andere bronnen zijn niet onduidelijk hierover, de koran echter wel. Dus je kunt je hier niet op de koran beroepen.
Laatst gewijzigd door naar boven op za mei 09, 2009 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Muslima schreef:
Ariel schreef:
Muslima schreef:[
En je baseert dat de islam altijd met aanvallen begint, waarop?
.
Op de hadith, Koran en de geschiedenis van Islam schat. Het valt me op dat je heel weinig van de Islamitische geschiedenis weet, en nog minder van Islam.
Je bent verdraaid net zo als de man in Pakistan die heel trots vertelde dat hij grote stukken van de koran uit het hoofd geleerd had, maar dat hij eens een vertaling zou kopen om precies te weten wat er stond.

Het is nu eenmaal algemeen bekend dat de oproep tot Islam een verplicht iets is in Islam. De Jihad. Maar...Er wordt ook op gewezen dat eerst de oproep tot omhelzing van Islam naar de mensen toe moet uitgaan voordat het gevecht met hen wordt aangegaan.
Indien echter "de ongelovige" na de oproep gehoord te hebben er geen gevolg aangeven, nog bereid zijn om djizja te betalen dan is het de plicht van Moslims om oorlog tegen hen te voeren.
En aan deze boodschap van Allah hebben Moslims door de eeuwen heen gehoor gegeven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Het is nu eenmaal algemeen bekend dat de oproep tot Islam een verplicht iets is in Islam. De Jihad.
Dawah
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

naar boven schreef:
Ariel schreef:Het is nu eenmaal algemeen bekend dat de oproep tot Islam een verplicht iets is in Islam. De Jihad.
Dawah
Je hebt gelijk naar boven. Maar ..... Er bestaat geen Jihad zonder Dawah... en geen Dawah zonder Jihad... Ze zijn aan elkaar verbonden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door waarnemer »

Muslima schreef:
waarnemer schreef:
Beste Muslima,

Kom nu eens met cijfers in je weerwoord, je onderbouwd niets, zijn de aanslagen in Irak dan niet het werk van Moslims? Zijn er niet veel meer Moslims daar door aanslagen gedood dan Amerikanen? Dus omdat er Amerikanen in Irak waren moesten moskeën worden vernietigd? Hoeveel landen zijn er waar Moslims aanslagen plegen? Zijn dat alleen Irak en Afghanistan? Waar blijft je onderbouwing van je bewering over Europa? Je wordt geconfronteerd met een grote "overkill" van moslimgeweld en zoekt een uitvlucht. Die fatwa's zijn misleidend zoals ik al aangetoond heb. Een willekeurige Moslim op straat? Toch niet in de gaza strook. Jij praat goed dat dus dat vanaf de moskee geroepen wordt?
Wat zou er gebeurd zijn als de Palestijnen vanaf het begin onderhandelingen waren begonnen in plaats van oorlog? Weet je niet dat er ook moslimgeleerden zijn die zelfmoordaanslagen goedkeuren?
Wordt vervolgd.
Muslima schreef:Mijn fatwa's zijn altijd misleidend en die van jullie zijn altijd perfect.
Beste Muslima,

Ik beweer helemaal niet dat wat je hier zegt, nee ik toon alleen maar aan, met argumenten, dat de z.g. veroordeling die naam niet mag hebben, zie
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 18&t=14539" onclick="window.open(this.href);return false;
Muslima schreef:Nee ik praat het niet goed want ik ben een moslim en keur zulke daden af.
Fijn dat je dat afkeurt, maar gebeurt het dan niet meer, doe je er wat aan? Integendeel. Maar daar ging het niet om. Jij schreef dat het weinigen waren. Wat antwoord je dan op het feit dat zoiets vanaf de moskeën wordt geroepen. Mijn conclusie is dat de meerderheid van de in Gaza wonende Moslims het er mee eens zijn, anders zou het toch niet meer gebeuren? En verder dat het religieus wordt goedgekeurd. Het zijn daar dus niet weinigen maar velen. Zijn het dan in andere landen weinigen? Op moslimfora meerk ik daar anders weinig van.
Muslima schreef:De islam keurt zulke daden af
,

Mis, de Islam keurt het voor een deel goed.
Muslima schreef:ik dacht dat jullie niks hadden tegen moslims maar tegen de islam?
Moslims die terroristische aanslagen plegen laten zich sturen door de Islam, ze zijn misleid maar zijn natuurlijk wel verantwoordelijk voor hun daden. Als de Islam niet bestond zouden ze deze daden niet plegen, dus de Islam is de oorzaak.
Muslima schreef:Dezelfde islam die terrorisme verbiedt?
De islam verbiedt geen terrorisme, delen van de Islam veroordelen dat, delen juchen het toe en delen van de Islam voeren het uit.
Muslima schreef:De Palestijnen hebben nu eenmaal niks te zeggen tegen een grootmacht als Israel. Zeker niet als de rest van de wereld ook weg kijkt. Maar goed om te weten dat als iemand jouw land weggeeft en je daardoor jarenlang getreiterd wordt en je je huis wordt uitgesmeten dat je daar niet tegen in opstand gaat komen.
Jouw weergave van de feiten is niet correct. Nadat Israël de onafhankelijkheid had uitgeroepen (na een resolutie van de VN) begonnen de omringende volkeren een oorlog die ze meer verloren dan wonnen. Daarbij werden de Palesteinen opgeroepen om het land te verlaten om later terug te keren. Dit betrof het overgrote deel, een kleiner deel werd door de Joden verdreven. De Palestijnen die bleven hebben het materieel beter dan de andere Palestijnen.
Als de Palestijnen waren gaan onderhandelen zouden ze meer verkregen hebben. Maar dat konden ze niet want het conflict is religieus bepaald. het was land van de Islam en dat mag nooit wat anders worden, compromissen zijn niet mogelijk.
Maar in feite ben je het dus eens met de doelstelling van FFI. Want velen, en daar discuteren enkelen van hier op dit forum, vinden dat de Islam onze vrijheden bedreigt en met geweld de Islam wil verbreiden. Daartoe komen ze met argumenten, de overeenkomst met de palestijnen is dat FFI zijn waarden verdedigt, het verschil is dat FFI geen geweld aanwendt, de Palestijnen wel.
Muslima schreef:Nogmaals keur ik het niet goed maar het heeft wel een oorzaak, en dat is niet de islam. En nee niet alleen Irak en Afghanistan maar er is over het algemeen wel een rode draad: landen waar oorlog is, taliban heerst, enz..
Dat is een drogreden. Op dezelfde wijze kun je zeggen in Baskenland of in Corsica is ook een oorlog aan de gang. Er is in Irak en Afghanistan geen oorlog, er is een conflict tussen meer gematigde en minder gematigde Moslims. Je hebt er een handje van om heikele vragen te ontwijken. Zo vroeg ik je "Dus omdat er Amerikanen in Irak waren moesten moskeën worden vernietigd?" Daar geef je geen antwoord op.

De cijfers over terrorisme in Europa: http://www.eutopia.nl/column.php?curr_id=528" onclick="window.open(this.href);return false; AUB.[/quote]

Zoals altijd reken ik beweringen na.
De blote mededeling dat er meer aanslagen in Europa gepleegd werden door niet-Moslims dan door Moslims was juist.
Jouw interpretatie daarvan is echter tendentieus.
Wat is namelijk het geval? Terwijl de andere groeperingen aanslagen plegen hoofdzakelijk op eigendommen zijn de Moslim terroristische aanslagen juist gericht op personen.
De verijdelde aanslagen in Duitsland (bommen in treinen), Engeland (bom in vliegtuig) zouden enorme aantallen slachtoffers gemaakt hebben, net zo als de gepleegde aanslagen in Madrid en Londen.
Door de ETA zijn bij één aanslag 2 doden gevallen, daarentegen was het doel van de Moslims zoveel mogelijk slachtoffers te maken.
Het rapport vermeldt dan ook:

However, the failed attack in Germany
and the foiled London plot demonstrate that
Islamist terrorists also aim at mass casualties.

En dan zijn we weer bij af, namelijk dat de “overkill” van Moslims ook hier weer, wat zal het zijn, een factor 50 tot 100 maal zo hoog ligt, dus nog hoger dan buiten europa.

Maar er zijn nog meer significante verschillen. Hier in Nederland en waar ook in Europa behoeft men niet bang te zijn voor een aanslag van Basken of Corsicanen, deze opereren namelijk alleen in hun regio. De Islam opereert wereldwijd.

Voorts is er natuurlijk het verschil waar het steeds om draait, het Moslim terrorisme is religieus bepaald en zal dus nooit ophouden, de andere groepen zijn alleen opportuun,

met vriendelijke groet, waarnemer.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door waarnemer »

Muslima schreef:
Ik ben het niet eens met de mening van ibn baaz en dat hoeft ook niet. Maar zelf hij stelt restricties aan de fysieke jihad tegen ongelovigen. Het soort Jihad zoals van Osama bin laden keurt hij af, dus dat kan al niet volgens hem. Ik ben het ook niet eens met ibn saalih maar ik wil gewoon aantonen dat het (momenteel toch) zelf voor hen nu geen excuus is om tegen ongelovigen te strijden, dus dat ze terrorisme niet goedkeuren. Ik ben geen aanhanger van hem en ik ben niet echt geinformeerd over zijn visie dat er geweld mag gebruikt worden bij het bekeren van mensen dus kan je me een bewijs geven? Maar goed op het einde van de dag ben ik ook tegen zulke uitspraken en zulke interpretaties, en ik hang ook de islam aan.
Waarom negeer je steeds mijn argumentatie? Ik schreef:

Zoals je onmiddellijk kunt inzien negeer je opnieuw.
a) Het opleggen van een schatting
b) Dat alle islamitische rechtsscholen de doodstraf stellen op verlaten van de Islam.
Op a) heb je al eerder geantwoord, daar ben je vóór. Denk je dat niet Moslims dat vreedzaam vinden? Nou zit het volgens Baaz nog een beetje anders. Het betalen van schatting is een voorrecht. Ongelovigen moeten gedood worden. Wat denk je zullen ongelovigen dat vreedzaam vinden?

Verder keurt de sheik bekering met geweld niet af, hij stelt het uit, want "in onze hedendaagse tijd" kan het niet. Is dat nou zo moeilijk in te zien? Valt het ook zo moeilijk in te zien dat Mohammed hetzelfde deed?
Het bewijs waar je om vraagt heb ik al gegeven (de uitspraak van Baaz)

Dus blijft het gewoon een kwestie van geluk of pech.

Met vriendelijke groet, waarnemer.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door waarnemer »

Muslima schreef:
En waar in de koran kan jij aangeven dat het verspreiden van bijbels moet bestraft worden met de dood? Ik negeer niet dat er 'Christenen in de naam van de islam zijn vermoord. Ik ontken wel dat dit islamitisch gezien verantwoord is. En die Christelijke burgemeester heeft er idd weinig mee te maken. Ik wou gewoon even aantonen dat moesten ze de Christenen zo haten en dan nog vrouwen ook, dat ze geen Christelijke vrouwelijke burgemeester zouden verkozen hebben. Logisch toch?
Beste Muslima,

Ik raak de tel ook een beetje kwijt maar volgens mij stond dit nog open.
In de eerste plaats behoef ik niet te bewijzen waar in de Koran staat dat het verspreiden van Bijbels met de dood bestraft moet worden. Als jij het niet weet moet je het aan de Arabieren vragen!
Want naar Saudi Arabiê is het verboden Bijbels mee te nemen en de Saudi Arabian airline controleert dat.
Onlangs is er nog een rel uitgebroken omdat een amerikaanse soldaat wat bijbels gekregen had om uit te delen. Het amerikaanse leger heeft de Bijbels vernietigd.
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Mohammed liet een kriticus met een sluipmoord doden, dus waarom zou je het kritische boek de Bijbel dan wel goed vinden?
Niet iedereen zal Mohammed daarin volgen maar je kunt als Moslim toch geen bezwaar maken tegen het volgen van Mohammed?
In Pakistan kun je de doodstraf krijgen voor belediging van Mohammed. Is het geen belediging als je, zoals in de Bijbel staat, bekend maakt dat Jezus is gekruisigd?
Je ziet er is wel het een en ander te consrueren.

Met vriendelijke groet, waarnemer.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Dhana »

Muslima schreef:
Het is Moslims toegestaan om financieel de dhimmies te helpen, als het geld maar niet aan iets wordt besteed dat in overtreding is met de islamitische wet zoals het kopen van wijn of varkensvlees.
Toegestaan of verplicht zijn wel 2 verschillende zaken, mijn beste meid. Zakaat is verplicht. Doe je dat trouw levert dat extra airmails op voor straks in het paradijs. Laat je het na gaan er weer punten af. Of je wel of niet dhimmies financieel tegemoet komt in tijd van nood levert noch credit noch debet op. Ergo.. geen moslim vindt het de moeite waard een dhimmie te hulp te komen.
Wij mogen ook geen alcohol of varkensvlees schenken of verkopen. Dat is gewoon omdat wij dat als slecht beschouwen. Zou jij iemand geld geven als je weet dat die daar drugs mee gaat kopen? Ik denk het zo niet. Wij ook niet. En ook niet aan andere dingen waarvan wij vinden dat ze slecht zijn voor die persoon en dat gebeurt dan niet om die persoon te benadelen. Over de dhimmies rechten, moeilijke kwestie, tis uiteindelijk gewoon ter bescherming van de islam, niet om de andersgelovigen hun recht op godsdienst te ontnemen. maar een gelijkwaardige behandeling is het inderdaad niet te noemen.
Dat soort van beschermingen noemen men in beschaafde landen maffiapraktijken en worden als een ernstige misdaad beschouwd.

Kijk, dat moet je me nu eens verder uitleggen, waarom zou varkensvlees eten of wijn drinken slechter zijn voor een mens dan het hoofd verliezen bij weigering tot bekering?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Yassine S
Berichten: 117
Lid geworden op: wo sep 09, 2009 6:31 pm
Locatie: Casablanca

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Yassine S »

Salam w Ramadan moubarak aan alle moslims hier ^^

ben nieuw op dit forum, kwam hier per ongeluk terecht mr de dinge die ik hier las vond ik zo grappig da ik wou registrere
Om te beginne.. ben 19 jaar, Maghrebi vn Casa, ben moslim (alhamdullileh) en kheb zin in marmita ondertussen bijna tijd vr te eten ^^

Aan die mevrouw met haar bekeerde dochter, ik ben blij in uw plaats :) een ongelovig meisje dat moslim word is als een bloem die opengaat :)
Ten eerste.. geen enkel mens buiten Isa (jezus) is/was perfect :) dus moslims doen ook soms slechte dingen, en wij maken ook fouten.
Ten tweede.. In islam, heeft de vrouw een hogere positie dan de man :) We hebben elk een rol, elk verschillende taken, maar de vrouw is hoger aangeschreven dan de man. Zo is je mama bijvoorbeeld 6 keer zo belangrijk als je vader.

Ten derde.. De teksten van de Quran staan open voor interpretatie, niet iedereen ziet/begrijpt hetzelfde, en vertalingen zijn vaak fout, incorrect of onvolledig en geven meestal de visie van de vertaler weer :)
Ten vierde.. De cliché's: Een moslim moét geen baard hebben ^^ en een moslim moét geen geschoren kop hebbe of kort haar :) De profeet (sws) had lange haren (ik ook btw.) Als een vrouw zelfrespect heeft, van haar man houd, en geen interesse heeft in andere mannen, maakt ze er geen probleem van om een sjaal rond haar mooie haren te doen :) ze is immers het meisje van haar man, niet het meisje van de straat. MAAR, ze moet er zelf voor kiezen, je mag haar niet dwingen :) je kan haar stimuleren op positieve manier, maar islam komt uit je hart, als je het met tegenzin doet aanvaard Allah het zowiezo NIET.

Ten vijfde.. over onze profeet (sws) die zogenaamd pedofiel zou zijn (astaghfirullah), in die periode trouwden ook in europa mannen met jongere meisjes, Net zoals onze profeet (sws) ook deed :) onze profeet deed het in de 7e eeuw, in Europa was het zelfs bijna 10 eeuwen later nog een normale zaak te trouwen met zeer jonge meisjes (vb: 14 jaar) :)
Ikzelf zou dit niet kunnen, maar de verborgen boodschap is: Als je trouwt met iemand, en haar respecteert, niets dan goeds in gedachten hebt, hem/haar een toekomst wilt geven en wil verzorgen.. Doen leeftijd en nationaliteit er weinig toe :)

Ten zesde: Een moslim mag niet moorden :) Zij die het wel doen, ookal noemen zij zichzelf moslim, zijn geen moslims, of zijn broeders/zusters die beïnvloed zijn door shayateen. Een moslim heeft daarentegen de plicht zijn land, broeders & zusters en zijn famillie te beschermen tegen alle kwaad.
Elke moslim zou Jihad moeten doen :) Met het hart (de duivel overwinnen binnenin), met je handen (vb: moskeeën bouwen), of met het zwaard
Als ik hier een bom laat ontploffen ben ik terrorist. als jij in Mijn land een tentje opstelt en men buurman doodschiet om zen huis in te pikken ben JIJ de terrorist en heb ik het recht je te verdrijven op welke manier dan ook zolang het geen of zo weinig mogelijk onschuldige mensen schaad. dit is mijn recht


Ga nu stoppe om te koke ^^ mn vader meskien is aan het werke dus kga zorgen voor eten :p
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Hoezo "Mijn land" Yassine?
Wat is 'jouw' land dan?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door BFA »

Wat poog je te vertellen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Yassine S
Berichten: 117
Lid geworden op: wo sep 09, 2009 6:31 pm
Locatie: Casablanca

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Yassine S »

BFA schreef:Wat poog je te vertellen.
Met alle respect, die tekst was een antwoord op vele dingen die ik onderweg tegenkwam BFA.
is er nog iets dat je wilt weten?
Ben morgenavond terug inshallah ik ga nu nog enkele dingen regelen en dan slape
goeienacht ng ^^

xx
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Yassine S schreef:
BFA schreef:Wat poog je te vertellen.
Met alle respect, die tekst was een antwoord op vele dingen die ik onderweg tegenkwam BFA.
is er nog iets dat je wilt weten?
Ben morgenavond terug inshallah ik ga nu nog enkele dingen regelen en dan slape
goeienacht ng ^^

xx
Moeite voor niets. Alle 'antwoorden' zijn reeds bekend.
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door BFA »

goeienacht ng
slaap vooral lekker en droom zacht.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie