Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
lilianne
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 9:01 pm

Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door lilianne »

Hallo,

Sinds enkele maanden weten we dat onze 17 jarige dochter bekeerd is tot de islam. Samen met honderden andere Belgische meisjes (met heel veel internetsites) die elkaar proberen zover te krijgen door een "flower power" islam in hun leven te halen.
Want islam brengt haar geluk en vrede, zegt ze nu.
Duidelijk gehersenspoeld, maar heel moeilijk om mee te leven. Ze woont gelukkig nog thuis, maar draagt afschuwelijk kleren, hoofddoek, en vooral, het goede kontakt dat we vroeger hadden is volledig verloren gegaan.

Ik hoop dat ik op deze site lotgenoten kan vinden, of mensen die hetzelfde meemaken.

Groetjes,
Lilian
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Doe haar de groetjes van ajax
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Lilian,

Heeft je dochter officieel de geloofdbelijdenis van de Islam afgelegd onder getuigen?

Waarom hangt ze de Islam aan?

Met vriendelijke groet,
lilianne
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 9:01 pm

Omgaan met sekteleden

Bericht door lilianne »

Zoals ik reeds verteld heb hebben wij een 17 jarige dochter die zich bekeerd heeft tot de islam.
Na een lange zoektocht in de hulpverlening ben ik terecht gekomen bij www.sas-sekten.be.
Islam wordt echter officieel in Belgie niet als een sekte aanzien, zodat er zo goed als geen informatie te vinden is.

Alleen, het eindeloze strijdvoeren en ontelbare onoplosbare discussies helpen echt niet, want iemand die zo in de ban van islam is, is voor geen rede vatbaar.
Haar zeggen dat Mohammed eigenlijk niet zo een goed man was, daar wil ze absoluut niets over horen.

Na contact met de organisatie sas-sekten hebben ze wel deze gouden regels meegegeven, voor ons momenteel de enige manier om toch te kunnen samenleven.

Ik hoop dat er nog anderen zijn in dezelfde situatie, en dat ze hier iets aan hebben :

DE GOUDEN REGELS : OMGAAN MET SEKTELEDEN


1. Biedt geen weerstand, vermijd confrontatie, begin nooit zelf een
discussie over de beweging en val haar opvattingen niet aan.

2. Identificeer de beweging nooit als ‘een sekte’.

3. Indien u toch zelf de behoefte voelt te praten over de beweging en
zijn/haar lidmaatschap, leg dan een nieuwsgierige, vragende houding aan de
dag, doe alsof u geïnteresseerd bent .

4. Verzamel zoveel mogelijk informatie over de beweging, vraag om
literatuur, stel op een vriendelijke manier vragen, maar wees voorzichtig
met het bijwonen van bijeenkomsten. Praten met ex-leden kan goede maar ook
vertekende informatie opleveren. Zoek degelijke (d.w.z. wetenschappelijk onderbouwde) literatuur om "het sektefenomeen" beter te begrijpen. Probeer dus objectief te blijven en zelf de beweringen na te trekken en tracht de zwakke punten van de beweging te ontdekken. De beste en slechtste literatuur is deze van ex-leden.

5. Zoek ‘lotgenoten’ op. Gedeelde smart is halve smart en maakt de situatie psychologisch meer draagbaar. Indien nodig zoekt professionele
psychologische begeleidingBlijf, indien mogelijk, contact houden met het
sektelid, toon vooral veel liefde en maak duidelijk dat het lid altijd
welkom is. Haal mooie herinneringen op. Stuur een brief, kaartje, cadeautje…

7. Indien het lid zelf begint te praten over zijn/haar geloof legt dan een
onderscheidende houding aan de dag en probeer te voelen vanuit welke
intentie het lid dit doet (bekeringsijver, informatie inwinnen om aan leider over te brengen, of twijfel).

8. Bespreek of verwijs nooit naar "afvallige" literatuur. Gebruik zoveel
mogelijk oorspronkelijke documenten.

9. Oefen veel geduld en benut crisissituaties. Werken met sekteleden is vaak een proces van lange duur dat veel inzet en opmerkzaamheid vergt .

10. Bereid u voor op de mogelijke problemen die er zullen komen indien het lid de beweging verlaat. Een verwerkingsperiode zal zich aandienen, voor de ene zwaarder dan de anderen.

Bron : www.sas-sekten.be
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Op dit moment ben jij de enige moeder op deze site met dit probleem lilian.
Ik hoop dat er reacties van andere moeders ( die dit lezen) op je post komen.
Dat zou mooi zijn.

Vreemd dat de Islam haar vrede en geluk brengt. Wat voor extra vrede en geluk brengt islam vraag ik me af.
Het feit dat je niet meer zelf hoeft na te denken misschien?
Dat je van af nu regels hebt waar je je aan moet houden?
Ik vermoed dat ze het zelf niet weet wat haar nu die extra rust en vrede geeft.
Zonde....

Het spijt me dat dit jullie over komen is lilian.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik zou graag eens van zo´n bekeerlinge horen wat haar nou zo precies aantrekt aan de Islam.

Daar heb ik nog nooit duidelijk antwoord op gekregen.
  • - Wat bezorgt je een vredig gevoel? De zekerheid dat God bestaat, een gemeenschap die je ondersteunt, bidden /mediteren of al deze dingen?
    - Hoe voelt dat precies en wanneer voel je dat het sterkst?
    - Wat heeft je overtuigd dat de Islam een goddelijke boodschap is en dat Mohammed een boodschapper van God was?
Het is zo jammer ik nog geen bekeerlingen heb getroffen die hiervoor open staan. Josef Stevens was ook meteen weer weg omdat hij het zo druk had.

Ik vind dat heel jammer. Ik zou deze mensen graag beter begrijpen maar ik krijg de kans niet.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Mag ik vragen Lilan, of jij de koran en andere belangrijke boeken hebt bestudeerd om de conclusie te kunnen trekken dat de islam fout is? Ik weet dat je dat ook in de praktijk kunt zien, maar misschien zijn wat voorbeelden uit hadiths handig om een stevige discussie met haar aan te gaan.
Als eerst bewijzen dat mohammed alles behalve vredelievend was! Als ze daarvoor openstaat uiteraard.. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ik met je meeleef! :)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Waarom haar niet confronteren met haar eigen religie, lilian ?

Eerste iets waar je haar bijvoorbeeld mee kan confronteren is dat ze het huis niet uit mag (koran 33:33). Wijs het haar aan, toon het haar, geef desnoods ook nog de Tafsir lezen daarover (link : http://tafsir.com/default.asp?sid=33&tid=41583 ), buitengaan om te bidden is geen zonde voor een moslima, maar een "deftige" moslima doet zoiets niet staat er duidelijk.

Ze mag dus niet buiten, zelfs als ze zou verhongeren is dat een zonde, wordt bevestigd in de hadith. Contact met anderen is niet toegestaan, dus internet is ook volledig verboden uiteraard.

Vraag haar of ze haar hieraan wilt houden. Vraag waarom niet. Vraag waarom ze nog geen enkel hoofdstuk van de koran ook echt gelezen heeft (en wees gerust : ze heeft er geen gelezen). Vraag haar waarom ze 0 consistentie heeft in haar geloof. Maar geef haar TIJD. VEEEEEEEL tijd.

Vervolgens kan je haar vragen waarom ze een moordenaar is, zoals 9:111 duidelijk zegt. Doe dit heel voorzichtig, en telkens in vraagvorm. Vraag verduidelijking. De koran zegt duidelijk, en ontegensprekelijk dat alle moslims moordenaars zijn. Vraag haar waarom. Uiteraard gaat het uiteindelijke antwoord zijn "omdat allah dat wil". Vraag of dat redelijk is. Vraag waarom ze jouw wilt vermoorden. Ontkracht elke poging om islam als een "religie van de vrede" aan te merken. Dat is het niet, en meestal verteld een google search je waarom de bewering niet klopt. Zorg dat je altijd tijd laat tussen dit soort vragen. En herinner haar dat ze geen antwoord had op die vragen, op zeer regelmatige basis.

En wordt zelf religieuzer Christen, geloof het of niet, dat is natuurlijk jouw keuze, maar je eigen geloof kan je hier enorm bij helpen. Doe je ogen gewoon toe, maak je geest leeg, en vraag God om raad. Wie weet bestaat er echt een God en helpt hij je hiermee verder, of geloof dat het je eigen geest is die het antwoord op je vragen geeft, het maakt niet uit, maar probeer het. Zoek een groep mensen rond je hiervoor, een groep christelijke mensen waar je dochter bij kan uithangen.

En weet dat datgene wat boven alles uitmaakt, simpel is : geen paniek.
Laatst gewijzigd door tomc op di apr 17, 2007 4:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste tomc,

Heel veel bekeerden lopen meteen weg als je te hard tegen hun nieuwe geloof in gaat. Dat doen veel mensen die in een religie zijn opgevoed eveneens.

Met vriendelijke groet,
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

el7amdoelilah weer een nieuwe zuster erbij!
goed om te horen masha'Allaah
Allahoe akbar allahoe akbar allahoe akbar!
Proud To Be A Moslima!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Moslima020 schreef:el7amdoelilah weer een nieuwe zuster erbij!
goed om te horen masha'Allaah
Allahoe akbar allahoe akbar allahoe akbar!

Welkom terug Chaimae! :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Daarom dat die vraagvorm belangrijk is. Je verwerpt hun ideeen niet. Je vraagt ze om die te verduidelijken, en toont aan waar je twijfels zitten.

Je vecht niet, je vraagt gewoon naar de echte waarheid. De islam kan het licht van de waarheid echt niet verdragen.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

we halen je dochter nog wel van de islam af. Een jonge kennis van mij is ook moslim geworden en begint nu te twijfelen aan de islam, ik heb hem natuurlijk iets anders verteld dan wat hem is voorgeschoteld.
"de suikerversie" waar mohammed als een wonder word voorgeschoteld. toen ik hem vertelde over de moorden die hij heeft gepleegt moest hij bijna kotsen en toen kwam ik met het verhaal uit de koran dat de aarde plat zou zijn, hij weet niet meer wat hij geloven moet, gelukkig is hij al gestopt met bidden en begint weer naar zijn harammuziek te luisteren, de rest zal volgen, we hebben geduld.

je zou zijn moeder moeten horen, 'die springt een gat in de lucht en komt al op de koffie als ze effe kan in de hoop dat ik haar zoontje wat kan bijbrengen.

sorry moslims op dit forum maar dan moeten ze mij maar niet met trots vertellen dat ze moslim geworden zijn want dan kom ik met mijn visie over pedomohammed en een link naar ffi erbij is al voldoende, kunnen ze hier tenminste echte kennis opdoen.
niet altijd even leuk voor moslims maar goed, de waardheid is hard, heel hard.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

tomc schreef:Daarom dat die vraagvorm belangrijk is. Je verwerpt hun ideeen niet. Je vraagt ze om die te verduidelijken, en toont aan waar je twijfels zitten.

Je vecht niet, je vraagt gewoon naar de echte waarheid. De islam kan het licht van de waarheid echt niet verdragen.
en zo is het....
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Moslima020 schreef:el7amdoelilah weer een nieuwe zuster erbij!
goed om te horen masha'Allaah
Allahoe akbar allahoe akbar allahoe akbar!
Typisch gedrag van een hersengespoeld sektelid.
En dat geld ook voor die mafkees die na mij reageert.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op di apr 17, 2007 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

Vrede zij met diegene die de waarheid volgen

@ de Zuster die zich heeft bekeerd: Ik ben heel blij en verheugd dat wij (Moslims) een nieuwe Zuster hebben gekregen. Moge Allah swt de Islam versterken en de ongelovigen de licht van Islam in hun hart brengen en hen van het duister weghalen.

81. En zeg: "Waarheid is gekomen en leugen is verdwenen. En de leugen is inderdaad onderhevig om te verdwijnen.

@ de Moeder van de bekeerling: Als Allah een ziel op het rechte pad leidt, dan ben jij niet in staat haar te doen dwalen. Verheven is Allah dat hij haar het goede wenst, en haar heeft behouden van al het slechte in deze wereld. Wat je ook van plan bent, Jij zal niet slagen haar te misleiden? Want de liefde voor Allah en zijn Mohammed saw zit in haar hart.

@ de zogezegde "ex moslima": Zeg zoveel je wilt over de Islam, ook jij zal niet slagen in wat jij gepland hebt. Allah is de beste onder de plannenmakers. De Islam is de snelst groeiend religie, en een steen zoals U, zal dat niet vertragen noch stoppen.

Tot slot:

128. Voorzeker, een boodschapper is uit uw midden tot u gekomen; het is hard voor hem wat u pijn doet; hij is bezorgd voor uw welzijn, liefderijk en barmhartig voor de gelovigen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

IslamFreedom schreef:Vrede zij met diegene die de waarheid volgen

@ de Zuster die zich heeft bekeerd: Ik ben heel blij en verheugd dat wij (Moslims) een nieuwe Zuster hebben gekregen. Moge Allah swt de Islam versterken en de ongelovigen de licht van Islam in hun hart brengen en hen van het duister weghalen.
Welkom IslamFreedom. :D
Fijn om je te zien. Ik hoop dat we veel discussie's zullen hebben.
Wat betreft de zuster die zich heeft bekeerd heeft, die kan je wijze woorden niet lezen. Jammer. :cry:

128. Voorzeker, een boodschapper is uit uw midden tot u gekomen; het is hard voor hem wat u pijn doet; hij is bezorgd voor uw welzijn, liefderijk en barmhartig voor de gelovigen.
Bedoel jij jezelf met deze boodschapper? Dat is dan goed nieuws.
Wij horen graag goed nieuws.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

Ik bedoel de profeet Mohammed vzmh.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

IslamFreedom schreef:Ik bedoel de profeet Mohammed vzmh.
De pedo-struikrover?
Laatst gewijzigd door Teva Teff op di apr 17, 2007 8:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

Als ik kijk naar de manier hoe jullie discussieren dan ben ik blij dat ik een Moslim ben. Jullie schelden erop los alsof het niets is. Is dat wat jullie religie inhoudt? is dat naar wat jullie allemaal streven?

Vrede zij met diegene die de waarheid volgen
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

IslamFreedom schreef:Als ik kijk naar de manier hoe jullie discussieren dan ben ik blij dat ik een Moslim ben. Jullie schelden erop los alsof het niets is. Is dat wat jullie religie inhoudt? is dat naar wat jullie allemaal streven?

Vrede zij met diegene die de waarheid volgen
Dan ben jij in oorlog met jezelf.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

IslamFreedom schreef:Als ik kijk naar de manier hoe jullie discussieren dan ben ik blij dat ik een Moslim ben. Jullie schelden erop los alsof het niets is. Is dat wat jullie religie inhoudt? is dat naar wat jullie allemaal streven?

Vrede zij met diegene die de waarheid volgen
Tja, ik ben blij dat ik geen moslim ben. En wat religie betreft. Ik ben helemaal geen volgeling van een religie. Religies verdelen mensen, drijven mensen uit elkaar. Religies zijn door mensen gemaakte constructies. 'De zelfuitgeroepen 'profeet' Mohammed (oorlog zij met hem) was een vreselijk man en een bedrieger eerste klas die vandaag de dag meer dan een miljard mensen bij de neus heeft weten te nemen. Spijtig genoeg ben jij nog niet van die waarheid doordrongen anders zou je ophouden om jouw waarheid zo hardnekkig aan iedereen te willen verkondigen. Vrede ? Mijn voeten ! Trouwens je nick is slecht gekozen, freedom en islam dat gaat helemaal niet samen. Islam is helemaal geen freedom voor niet-moslim die onder het islamitische juk moeten leven. Vreselijk hoe jullie die leugens kunnen blijven verkondigen.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

IslamFreedom schreef: Is dat wat jullie religie inhoudt? is dat naar wat jullie allemaal streven?
Al eens bij stil gestaan dat er ook mensen zonder religie zijn ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Beste Lilian,

Een moeilijk dilemma voor een moeder. Ik heb begin vorig jaar een Marokkaans meisje ontmoet die helemaal geen moslima wou zijn, maar vrij. Misschien kun je het een liberale moslima noemen?

Ze moest van haar ouders trouwen, tegen haar zin. Ze rebelleerde tegen deze beslissing en alle levensvreugde verdween, in een paar maanden, uit haar persoon. Ze veranderde in een gebroken wrak, met een menstruatiecyclus die meer dan een half jaar duurde. Haar zoektocht naar liefde eindigde in een dwangbuis van geloof.

Haar grootste vijand zijn diegenen die de zusters en broeders binnen de "sociaal veilige" grens willen houden. Ze zijn niet geïnteresseerd in de persoon zelf, maar in het behoud van dat ene individu voor het geloof. Wat er daarna gebeurt is niet interessant.

Een van de vele trieste verhalen. Dankzij de islam zijn er vele verloren zielen in dt land.

Mvg, Polleke
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Beste Lilian.
Geef vooral je dochter niet op , maar verzet je ook niet al te openlijk tegen haar, zo krijgen haar nieuwe moslima vriendinnen meer vat, omdat ze zich niet begrepen voelt, wat dichter doet aanleunen bij wie haar wel zegt te begrijpen.
Je moet maar zo denken'' dit is mijn dochter, en ik zie haar ontwikkeling nu in gevaar, als moeder ga ik voor geen God opzij, en er zal een moment komen waarop ik haar opnieuw kan bereiken, mijn liefde voor dit kind is sterker dan de waanzin van een God!''

Nooit opgeven, laat altijd de deur openstaan!
Ik moet wel wat lachen om die moslima''s die prompt schallen, weer een zuster erbij hoe mooi toch!
Je moet wel erg weinig persoonlijkheid hebben, als je religie nodig hebt om toch maar aandacht te krijgen!
Want zo zie ik dit, hun hele houding spreekt voor mij uit'' ik ben niets zonder mijn geloof''!
En dat klopt, dankzij de hoofddoek, bebazel over Mohammed die om de drie tellen geprezen wordt zijn ze '' iemand'' zielig hoor!
Plaats reactie