Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Rust schreef:
Afghan schreef:Met rituele wassen, was je de vuil die aan de buitenkant van je lichaam zit. Hoe doe je dat met de vuil in je denken en je hart?
Een gezonde geest in een gezond lichaam..

Ik nodig je uit om de Bijbel beter te lezen.. daar kan je ook zien dat wassen voor het gebed noodzakelijk is...

Groetjes,

Rust
Salam

Hij beweert dan ook dat de Bijbel geen fouten kent
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Rust schreef:
Afghan schreef:Met rituele wassen, was je de vuil die aan de buitenkant van je lichaam zit. Hoe doe je dat met de vuil in je denken en je hart?
Een gezonde geest in een gezond lichaam..

Ik nodig je uit om de Bijbel beter te lezen.. daar kan je ook zien dat wassen voor het gebed noodzakelijk is...

Groetjes,

Rust
Klopt. Ben het ook tegengekomen tijdens het lezen van de Bijbel.

[2 Korintiërs]
''Laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste vriend,
Ik ben niet tegen wassen van je lichaam, mijn vraag was of Islam en koran jullie ook een manier kunnen bieden om je innerlijk te wassen.
Mensen kunnen slechts je buitenkant zien, maar God ziet de binnenkant.
Ga mij niet vertellen dat je als moslim geen gevoelens van zonde kent of dat je nooit een foute gedachte hebt gehad. Ik wil graag weten, hoeveel aandacht hebben jullie voor zo'n innerlijke reiniging?
Ik ken zoveel moslims, die van de ene kant 5x bidden, maar van de andere kant heel zondig leven leiden. Bijbel leert ons dat een bron niet zoet en zout water teglijk kan produceren. Hoe kan dan een moslim met zo'n gemak zich als godvrezend iemand voordoen en dan ook met alle gemak roken, drinken, vieze woorden gebruiken en naar sex films kijken?
Groetjes
Afghan
Rust schreef:
Afghan schreef:Met rituele wassen, was je de vuil die aan de buitenkant van je lichaam zit. Hoe doe je dat met de vuil in je denken en je hart?
Een gezonde geest in een gezond lichaam..

Ik nodig je uit om de Bijbel beter te lezen.. daar kan je ook zien dat wassen voor het gebed noodzakelijk is...

Groetjes,

Rust
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat is dan erg scheinheilig van die Moslims. Maar weet dat Moslims niet perfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk leven volgens de Islam. Moslims maken zondes en zijn daarmee imperfect! Maar Allah SWT is barmhartig en vergeeft alle zondes als je daar oprecht spijt van hebt en er tauwbah voor toont en niet meer in de zonde vervalt.


:=) ..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89719
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Dat is dan erg scheinheilig van die Moslims. Maar weet dat Moslims niet perfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk leven volgens de Islam. Moslims maken zondes en zijn daarmee imperfect! Maar Allah SWT is barmhartig en vergeeft alle zondes als je daar oprecht spijt van hebt en er tauwbah voor toont en niet meer in de zonde vervalt.


:=) ..
Tja…. En dat is het probleem Chaimae.

Moslims streven naar perfectie en leven mogelijk volgens de Islam.
Als deze Moslims de zuivere Islam aanhangen dan krijg je dit soort toestanden.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat is walgelijk! :=)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:Dat is dan erg scheinheilig van die Moslims. Maar weet dat Moslims niet perfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk leven volgens de Islam. Moslims maken zondes en zijn daarmee imperfect! Maar Allah SWT is barmhartig en vergeeft alle zondes als je daar oprecht spijt van hebt en er tauwbah voor toont en niet meer in de zonde vervalt.


:=) ..
Tja…. En dat is het probleem Chaimae.

Moslims streven naar perfectie en leven mogelijk volgens de Islam.
Als deze Moslims de zuivere Islam aanhangen dan krijg je dit soort toestanden.
Ze wisten dat dat zou gebeuren als ze worden gepakt dus eigen schuld.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

ajax schreef: Tja…. En dat is het probleem Chaimae.

Moslims streven naar perfectie en leven mogelijk volgens de Islam.
Hoe kan men een moslim nu noemen als 'iemand die streeft naar perfectie' wanneer hij volgens de regels van de inperfecte islam leeft of tracht te leven ?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef: Tja…. En dat is het probleem Chaimae.

Moslims streven naar perfectie en leven mogelijk volgens de Islam.
Als deze Moslims de zuivere Islam aanhangen dan krijg je dit soort toestanden.

Afbeelding
Afbeelding

Ze wisten dat dat zou gebeuren als ze worden gepakt dus eigen schuld.
Dank je wel ajax.
Dit is het "beste" antwoord dat je kon geven. Het maakt een hoop duidelijk.

Ik hoop dat veel mensen dit antwoord - jouw mening dus - op deze gruweldaden lezen!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

pd7835 schreef:
ajax schreef: Tja…. En dat is het probleem Chaimae.

Moslims streven naar perfectie en leven mogelijk volgens de Islam.
Hoe kan men een moslim nu noemen als 'iemand die streeft naar perfectie' wanneer hij volgens de regels van de inperfecte islam leeft of tracht te leven ?
Is niet goed gequote
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Afghan schreef:Mensen kunnen slechts je buitenkant zien, maar God ziet de binnenkant.
Dat weten Moslims ook. Alleen het verschil is dat wij de buitenkant ook reinigen.. Jij mag jezelf smeren met je eigen poep en tot je afgod met baard bidden... (het is niet beledigend bedoeld)..

De Islam is volmaakt.

De Koran

2:225 "Allah zal u niet ter verantwoording roepen voor uw ijdele eden maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor hetgeen uw hart heeft verdiend Allah is Vergevensgezind Verdraagzaam."

3:8 "Onze Heer laat ons hart niet afdwalen nadat U ons heeft geleid en schenk ons Uw barmhartigheid waarlijk U bent de Milddadige."

3:29 "Zeg Of u dat wat in uw hart is verbergt of onthult Allah weet het en Hij weet wat in de hemelen en op aarde is Allah heeft de macht over alle dingen."


Over de hypocrieten zegt Allah (swt):

3:167 "Zij zeggen met hun mond wat niet in hun hart is. Maar Allah weet goed wat zij verbergen."

4:63 "Allah weet wat in het hart van dezen is. Wend u daarom van hen af en vermaan hen en spreek tot hen een doeltreffend woord ten bate van henzelf."

De Profeet Mohammed (saws) zei:

'Allah accepteert je geloof niet als het zich niet omzet in daden en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn'.
[overgeleverd door Muslim]

De Koran

39:22 "Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer. Wee dan degenen wier hart verhard is bij de gedachtenis aan Allah. Waarlijk zij verkeren klaarblijkelijk in dwaling ."

Allah (swt) weet wat in je hart is en weet waarom je ons haat. En weet ook waarom je moeite hebt met het feit dat wij voor het gebed ons reinigen. En Hij (swt) weet ook wat je zegt of het in overeenstemming is met je hart. Ik weet echter niet..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Ik heb het niet over schijnheiligheid, dat kom je overal tegen (in Islam meer dan bij anderen), Mijn vraag aan onze vriend Rust was, wat Islam leert over innerlijke reiniging. Daar heb ik helaas niets gehoord, en zeker niet van mijn lieve vriend Ajax. Hij gaat alleen "boerenkool met worst" opmerkingen serveren.
Is er werkelijk niet een moslim die na kan denken voordat hij of zij iets schrijft? Vriendelijk zijn, nadenken en respect tonen voor anderen is zeker haram verklaard in Islam?
Groetjes,
Afghan
Chaimae schreef:Dat is dan erg scheinheilig van die Moslims. Maar weet dat Moslims niet perfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk leven volgens de Islam. Moslims maken zondes en zijn daarmee imperfect! Maar Allah SWT is barmhartig en vergeeft alle zondes als je daar oprecht spijt van hebt en er tauwbah voor toont en niet meer in de zonde vervalt.


:=) ..
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Chaimae schreef:Dat is dan erg scheinheilig van die Moslims. Maar weet dat Moslims niet perfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk leven volgens de Islam. Moslims maken zondes en zijn daarmee imperfect! Maar Allah SWT is barmhartig en vergeeft alle zondes als je daar oprecht spijt van hebt en er tauwbah voor toont en niet meer in de zonde vervalt.
:=) ..
Prachtig zuster,

Moge Allah (swt) je belonen met het allerhoogste paradijs. De hypocrieten zullen je woorden niet begrijpen. Want hun hartten is eng en geloten..

Moge Allah (swt) ons leiden naar het rechte pad en ons in Zijn licht opnemen.. Amien

Assalaam Aleykoum,

Je broeder.
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Afghan schreef:Beste Chaimae,
Ik heb het niet over schijnheiligheid, dat kom je overal tegen (in Islam meer dan bij anderen)
Over schijnheiligheid gesproken ;)
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Rust schreef:
Chaimae schreef:Dat is dan erg scheinheilig van die Moslims. Maar weet dat Moslims niet perfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk leven volgens de Islam. Moslims maken zondes en zijn daarmee imperfect! Maar Allah SWT is barmhartig en vergeeft alle zondes als je daar oprecht spijt van hebt en er tauwbah voor toont en niet meer in de zonde vervalt.
:=) ..
Prachtig zuster,

Moge Allah (swt) je belonen met het allerhoogste paradijs. De hypocrieten zullen je woorden niet begrijpen. Want hun hartten is eng en geloten..

Moge Allah (swt) ons leiden naar het rechte pad en ons in Zijn licht opnemen.. Amien

Assalaam Aleykoum,

Je broeder.
Dankjezeer. Ik vind je manier van discussieren erg goed. Ben onder de indruk van je. Kan veel van je leren. Ga zo door en moge Allah SWT ook jou belonen met de Djenna insa'Allah.

[2.7] ''Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.''

MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Rust schreef:Moge Allah (swt) je belonen met het allerhoogste paradijs. De hypocrieten zullen je woorden niet begrijpen.
Zij die hun mond zo vol hebben van verwijten zoals hypocrisie en domheid naar anderen toe omdat dit zo in hun haatzaaiend boek geschreven staat. Wel, hypocrisie en domheid kan men vooral terugvinden in de islamitische wereld.
Laatst gewijzigd door pd7835 op do apr 19, 2007 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Dit bedoel ik nou precies. Bedankt Rust. Je hebt me ongewild een grote dienst bewezen. Tenminste als je slim genoeg bent om dat te begrijpen.
Jullie gedachte en harten zijn vol met vieze woorden en met beledigende woorden. Dat verbaast me niet eens, omdat ik islam van binnenuit ken.
Ik heb nog veel ergere woorden van moslim vrienden gehoord, waar de poep-taal van jou daar nog heilig bij is.
De anatomie van een moslim is zeker omgekeerd. Er komt poep uit een verkeerde openening :wink:
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Rust schreef:
Afghan schreef:Mensen kunnen slechts je buitenkant zien, maar God ziet de binnenkant.
Dat weten Moslims ook. Alleen het verschil is dat wij de buitenkant ook reinigen.. Jij mag jezelf smeren met je eigen poep en tot je afgod met baard bidden... (het is niet beledigend bedoeld)..


Rust
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Chaimae schreef:Dankjezeer. Ik vind je manier van discussieren erg goed. Ben onder de indruk van je. Kan veel van je leren. Ga zo door en moge Allah SWT ook jou belonen met de Djenna insa'Allah.

[2.7] ''Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.''

MVG.
Bedankt voor je reaktie zuster. Voor jullie ben ik hier anders was ik allang weg... Die anderen zijn helaas verloren.

Assalaam Aleykoum,

Je broeder.
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Rust schreef:
Chaimae schreef:Dankjezeer. Ik vind je manier van discussieren erg goed. Ben onder de indruk van je. Kan veel van je leren. Ga zo door en moge Allah SWT ook jou belonen met de Djenna insa'Allah.

[2.7] ''Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.''

MVG.
Bedankt voor je reaktie zuster. Voor jullie ben ik hier anders was ik allang weg... Die anderen zijn helaas verloren.

Assalaam Aleykoum,

Je broeder.
Eigenlijk bewijzen jullie hier de modus operandi van de Koran. Het uiteindelijke doel.

Het noemen van broeder en zuster enkel van diegene die jouw mening delen en de rest in de hel verwensen. Dus niet broeders, maar 'brothers in arms'. Meer bepaald door koudweg te zeggen dat ze hypocrieten zijn (terwijl rechtschapenheid en zin voor waarheid hoog in mijn vaandel staat), blind zijn of zelfs verblind door jullie god zelf. Dit verlaagt de rest van de mensheid tot minderwaardig.

De religie van het superioriteitsgevoel, de angst en intimidatie.

Het spijt me mensen, dit maakt geen enkele indruk op mij. Een god die zelf mensen in de hel stuurt (want dat zegt dat vers), en die bereid is om iemand eeuwig te martelen, is geen geloofwaardige god. Een god die geweld gebruikt om z'n religie te verspreiden nog veel minder.

Ik hoop dat je ooit dit gaat begrijpen.

Je broeder in de mensheid,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Eline
Berichten: 5
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 4:06 pm

Bericht door Eline »

Het is dus duidelijk dat niet veel mensen hier lijken te beseffen dat niet alle moslims fundamentalisten zijn. Dat vind ik echt wel een beetje zielig. Trouwens, is het wel gezond om zo veel over iets bezig te zijn dat jullie echt haten? Ik haat bijvoorbeeld rascisten en bevooroordeelde mensen. Hmm, nu vraag ik me toch af wat ik op dit forum doe.

ma3a salama (een islamitische uitdrukking die betekent "ga in vrede". Erg oorlogzuchtig moet ik zeggen )
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Linda Danvers schreef:Eh Nadia,

Je hoeft niet te gaan "schreeuwen" met tekst. Rust heeft zover ik weet niet zijn leesbril vergeten. Ik denk niet eens dat hij die nodig heeft.

Bovendien kun je in veel browsers de lettergrote gewoon omhoog zetten als je dat nodig hebt.

Ik snap overigens wel je ergernis.
Met vriendelijke groet,
sorry lin,

de capslock stond weer aan, ik heb het echt niet met opzet gedaan want dan gebruik ik alleen voor bepaalde woorden de capslock.

ik zal het niet meer doen.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:
Rust schreef:
Afghan schreef:Met rituele wassen, was je de vuil die aan de buitenkant van je lichaam zit. Hoe doe je dat met de vuil in je denken en je hart?
Een gezonde geest in een gezond lichaam..

Ik nodig je uit om de Bijbel beter te lezen.. daar kan je ook zien dat wassen voor het gebed noodzakelijk is...

Groetjes,

Rust
Klopt. Ben het ook tegengekomen tijdens het lezen van de Bijbel.

[2 Korintiërs]
''Laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes.''
*zucht* Het is voor moslims ook zo moeilijk om dingen in hun context te plaatsen :roll:
Zet er op zn minst bij; 2 Korintiërs 7:1
Was dat zo moeilijk?
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er met reinigen niet reinigen met water wordt bedoeld?
'Reinigen van alle lichamelijke en geestelijke smetten' is het onthouden ervan. Je moet rein leven, niet jezelf met water reinigen.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

salaam aleykum, hej iedereen

ik heb al een tijdje geen reactie niet meer geplaats omdat ik het geen nut meer vind hebben in dit onderwerp.
wel wil ik even iets kwijt dat me erg opvalt en me ook erg irriteerd.
Ik denk niet dat er verbetering in gaat komen doordat ik jullie dit vertel maar wil jullie toch mijn ergernis meedelen.
Jullie ( de niet moslims) praten met zoveel walging en zonder respect over onze godsdienst,jullie geven onze God en Profeten zo'n respectloze namen.Het kan goed zijn dat jullie het een walgelijke godsdienst vind,maar je kunt toch iemand zijn mening en keuze met respect behandelen??of gaan we ons hier als klein kindere gedragen die elkaar 'steken' willen geven door zo'n dingens te zeggen??
dat kan toch niet de bedoeling zijn?
de namen die jullie geven vind ik écht niet kunnen eerlijk gezegd..
Jullie gedachtes over de Islam en Allah (swt) kunne we wss niet veranderen,en ga ik me ook ni mee bezighouden want heb dat da ni kan hier.maar aub mensen, laat die 'bijnamen' achterwege,denk ik jullie hoofd wa jullie willen over alles maar heb respect voor alle godsdiensten en ieder zijn keuze.dat zou een veel betere sfeer op dit forum geven.WAnt wij geven toch ook geen oneerbiedige namen aan jullie Jezus enGod en maria ect..

wa'salaam

xxx

*souhaila*
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89719
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Eline schreef:Het is dus duidelijk dat niet veel mensen hier lijken te beseffen dat niet alle moslims fundamentalisten zijn. Dat vind ik echt wel een beetje zielig. Trouwens, is het wel gezond om zo veel over iets bezig te zijn dat jullie echt haten? Ik haat bijvoorbeeld rascisten en bevooroordeelde mensen. Hmm, nu vraag ik me toch af wat ik op dit forum doe.

ma3a salama (een islamitische uitdrukking die betekent "ga in vrede". Erg oorlogzuchtig moet ik zeggen )
Natuurlijk beseffen wij ook wel dat niet alle Moslims fundamentalisten zijn.
Gelukkig niet.
Vaak weten deze niet fundamentalistische Moslims weinig van de Islam, en zijn het heel goede mensen ondanks de Islam, en niet dank zij de Islam.
Net zoals jij haat ik racisten en bevooroordeelde mensen. Vandaar dat ik me met hand en tand tegen Islam afzet.

Ik weet niet wat jij op dit forum doet. Ik hoop dat je op dit forum bent om met ons een goed gesprek aan te gaan.
Je krijgt op dit forum de kans om Islam te verdedigen. Neem die kans met beide handen.
Misschien heb jij gelijk. Maar dan moet je ons wel kunnen overtuigen van je gelijk.

Waarom denk jij dat we haten? Heb jij hier mensen geien die haten? Wij haten geen Moslims. We zijn kritisch tegen Islam. Maar haten doen we niet.

Stel dat ik tegen je zeg dat ik nazi en Hitler verwerp. Vind jij dat dan haten?
Ik zie Islam als een verderfelijke ideologie. Net zo als het nazisme .
Jij denkt daar anders over. Probeer ons te overtuigen van onze fout. Wij zullen naar je luisteren.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89719
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

souhaila schreef:salaam aleykum, hej iedereen

ik heb al een tijdje geen reactie niet meer geplaats omdat ik het geen nut meer vind hebben in dit onderwerp.
wel wil ik even iets kwijt dat me erg opvalt en me ook erg irriteerd.
Ik denk niet dat er verbetering in gaat komen doordat ik jullie dit vertel maar wil jullie toch mijn ergernis meedelen.
Jullie ( de niet moslims) praten met zoveel walging en zonder respect over onze godsdienst,jullie geven onze God en Profeten zo'n respectloze namen.Het kan goed zijn dat jullie het een walgelijke godsdienst vind,maar je kunt toch iemand zijn mening en keuze met respect behandelen??of gaan we ons hier als klein kindere gedragen die elkaar 'steken' willen geven door zo'n dingens te zeggen??
dat kan toch niet de bedoeling zijn?
de namen die jullie geven vind ik écht niet kunnen eerlijk gezegd..
Jullie gedachtes over de Islam en Allah (swt) kunne we wss niet veranderen,en ga ik me ook ni mee bezighouden want heb dat da ni kan hier.maar aub mensen, laat die 'bijnamen' achterwege,denk ik jullie hoofd wa jullie willen over alles maar heb respect voor alle godsdiensten en ieder zijn keuze.dat zou een veel betere sfeer op dit forum geven.WAnt wij geven toch ook geen oneerbiedige namen aan jullie Jezus enGod en maria ect..

wa'salaam

xxx

*souhaila*
Lieve souhaila.
Hoe zou je willen dat we praten over een religie die we verwerpen?
Ik wil best mijn best doen.Echt waar....
Wij noemen God allah, omdat jullie god Allah heet.
We noemen Mohammed Mohammed, maar we zetten niet de ( VZMH) achter zijn naam.
Verder heeft Mohammed dingen gedaan die geen respect afdwingen.
Die dingen vertellen we hier. We kunnen en willen er niet om jokken.
We halen onze waarheid uit de koran en uit de hadith.
Ik ben blij dat je met ons in discussie wil, en ik zou het leuk vinden als je zelf een topic opened met een onderwerp wat jou na aan het hart ligt.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie