Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Freya schreef:Oh, trouwens, Rachid nooit geloven, ook al zweert hij op zijn moeder dat hij geen andere vriendin heeft. Het is namelijk zo, dat islamitische jongens, van afkomst, ALTIJD liegen. Dat is geen fabeltje, dat is echt waar.

Omdat ze dat is ingeprent. Ze zullen ook nooit een misdaad toegeven, tegenover de politie of de rechter. Hun cultuur van schuld en boete is totaal anders dan het onze. Ook al hebben ze gestolen, vermoord of verkracht, ze zullen dat nooit toegeven. Daarmee ontlopen ze ook vaak hun straf.

Helaas, dit is niet door mij verzonnen, maar zijn voorbeelden uit de praktijk. Ik kan je geen link (nog) geven. Maar de waarheid, die bij de meeste westerse mensen toch hoog in het vaandel staat, dat past niet bij hun cultuur.
Graag wilde ik hier op terugkomen en nog wat bijvoegen. Bij nader inzien vind ik de zin "Het is namelijk zo, dat islamitische jongens, van afkomst, ALTIJD liegen. Dat is geen fabeltje, dat is echt waar."niet echt gelukkig van mij. Hier had beter kunnen staan, criminele jongens. Het blijkt dat criminele jongens, ook autochtonen, vrijwel altijd liegen.

In het geval van Rachid, maakt dat niet uit, want hij is ook crimineel.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef: Kdenk dat veel meisjes 'dromen over trouwen'
Ik wil echt graag vroeg trouwen,liefst heel vroeg.
Dat is het mooie in het leven, trouwen met een man van wie je houdt,kindjes krijgen ect ect , ja toch?
misschien hebben moslimas het nog meer ( de zin om te trouwen) omdat het sunnah is om jong te trouwen..

XX
Ja, ik snap dat moslima's graag zo snel mogelijk willen trouwn en kinderen krijgen.
Ik vraag me af "waarom"?

Waarom wil een meisje/jonge vrouw van de ene "gevangenis" naar de andere?
Warapm willen moslima's zo graag onder "bevel" staan van een man? Thuis is het papa en eenmaal het huis uit is het manlief.
Waarom niet eerst eens iets leren? Leren over het leven? Ervaringen opdoen? Voor jezelf zorgen?
Hoe wil je voor kinderen kunnen zorgen wanneer je niet eens geleerd hebt voor jezelf te zorgen?
Wat heb je kinderen te bieden? Wat kun je kinderen leren? je hebt zelf niets meegemaakt; je weet niet hoe het er in de boze wereld aan toe gaat.. anders dan uit verhalen van anderen?

Kortom.. ik vraag me dus af WAAROM moslima's zo snel mogelijk willen trouwen?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ze houden ervan om poepluiers te verversen denk ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Hé Steffi/Souhaila,
Hoe gaat het nu met je ? Al een tijdje niets meer gehoord.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:Ze moet gewoon kappen met haar relatie! Simpel. Hij gebruikt haar.


Een jongen vindt me leuk en wilt met me trouwen, en hij is 23. Hij is streng-gelovig en heeft een een lange baard. Hij weet superveel van de Islam af en studeert aan de Uni. Nooit gedacht dat ie me leuk vindt. Dat zei hij gisteravond aan de telefoon.
:D
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Hé Steffi/Souhaila,
Hoe gaat het nu met je ? Al een tijdje niets meer gehoord.
Hey,

Goed hoor,ben gwn nog even bezig met alles op een ritje te zetten.
Daarom post ik een tijdje wat minder ..
Dikke kus
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:Niet geschoten is altijd mis! Ik wil hem zo graag bellen en vertellen dat ik hem ook wil huwen en hem ook wel zie zitten. Ik hou me toch maar even in.



Heeft Rachid nog wat van hem laten horen?

Wel geschoten zit je er aan vast!

Ga eerst elkaar maar een leren kennen in een relatie zonder geslachts gemeenschap..Dat is halal!

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Souhaila,

Keihard zijn meid!
Rachid bestaat niet, je kent hem niet!

Hij maak misbruik van jouw goedgelovigheid, schuldgevoel,onkunde,etc.

Ik ken dat, ik had ook even contact met iemand,hij had alleen nooit tijd voor me.
Na een tijdje wantrouwen kwam ik in het bezit van zijn msn wachtwoord.
Je wilt niet geloven wat ik daar zag.
Toch zeker wel 500 msn adressen,allemaal vrouwen.
Ook zijn hotmail kon ik lezen,daar vond ik mijn post aan hem,van een aantal andere vrouwen.
Dan heb ik het nog niet gehad over die andere chat en dating sites.
Ook daar stond hij in,en zocht contact met vrouwen, ging met getrouwde vrouwen naar bed.
En dan gewoon boos worden al ik hem ermee confronteerde.
Ik was gek,het was niet waar, iedereen kan dat doen met zijn naam.

Ik heb hem geconfronteerd mer een vals profiel van een vrouwke, hij hapt na het eerste bericht dat ik stuurde naar zijn profiel.
Dat was nog een 15 minuten later. En gewoon volhouden dat het niet waar was.
En zo kan ik nog meer vertellen.

Die knul is een grote leugenaar!!!!!!!!

Sterkte en vergeet niet te denken aan jezelf.

groetjes habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Keihard zijn meid!
Rachid bestaat niet, je kent hem niet!

Het is nog steeds elke dag moeilijk om hem niet te bellen of niet te antwoorden op zijn berichtjes maar tot nu toe lukt het me..
Ik kreeg gisteren van zo'n jongen van mijn buurt te horen dat hij vind dat Rachid echt veranderd is deze keer,dat hij enkel nog bezig is met het renoveren van zijn huis enzo,en dat hij stilletjes aan op het rechte pad aan het komen is..Hoop v oor hem dat hij zich op een dag idd echt alleen met goede en juiste dingen bezighoud.

Oei,erg wat jij ook hebt meegemaakt.
al goed dat alles uiteindelijk goed gekomen is.

Dikke zoen,
Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Trap er niet in, meid.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Ach erg?
nee

Ik denk maar zo,die komt zichzelf nog wel tegen.

Ik vind het erger als mijn familie weet dat ik een relatie heb en dan gewoon vragen aan een vriend op hun verjaardag of ik wat voor hem ben, want ik ben nog vrij in hun ogen.
Daar erger ik mij aan!!!! Krijg steeds minder respect voor ze,trouwens die vent had mijn vader kunnen zijn. Dan nog te bedenken dat hij gescheiden is. Rare mensen.

Maar laat het slijten die rachid,en niet intrappen.OOk al is hij zo hard aan het "veranderen ".

Er zijn echte mannen op deze aarde.

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Voor de topicstarter, wat u zeker niet moet doen bij uw dochter:

zeggen dat ze gestoord is
zeggen dat u haar niet steunt
zeggen dat ze u ongelukkig maakt
zeggen dat u meer van haar houd zonder hoofddoek dan met
zeggen dat u zich voor haar schaamt
dingen afpakken (denk Koran, Islamitische boeken en dergelijke)
hoofddoeken verstoppen/verbranden/weggooien

Wat wel goed is om te doen:
Samen met haar hoofddoeken kopen/bestellen via internet (zo heeft u toch nog een beetje inspraak en heeft zij het gevoel alsof u haar steunt).
Discussieren over het geloof, waarom u dingen zo wel/niet gelooft, wat haar redenen zijn, ook op de actualiteit ingaan. Krantenartikelen uitknippen en naar haar toe gooien als ze na een lange dag op school thuis komt, is af te raden.
Vragen of u ook eens mee mag naar de moskee of Moslimvriendinnen (zo weet u met wie ze omgaat en of ze een gevaar betekenen)
Laa ilaaha illallaah
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mooi gesproken.
Dat andere heeft een averechtse werking.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De starter van dit topic wil niet dat haar dochter moslim wordt Vera.
Of denk jij dat jouw goede raad helpt om haar dochter van Islam af te houden?

Als dat het geval is dan moet de starter van dit topic jouw advies zeker uitvoeren.
Discussieren over het geloof, waarom u dingen zo wel/niet gelooft, wat haar redenen zijn, ook op de actualiteit ingaan. Krantenartikelen uitknippen en naar haar toe gooien als ze na een lange dag op school thuis komt, is af te raden
Met dit punt ben ik het wel eens met je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Vera schreef:Voor de topicstarter, wat u zeker niet moet doen bij uw dochter:

zeggen dat ze gestoord is
zeggen dat u haar niet steunt
zeggen dat ze u ongelukkig maakt

zeggen dat u meer van haar houd zonder hoofddoek dan met
zeggen dat u zich voor haar schaamt
dingen afpakken (denk Koran, Islamitische boeken en dergelijke)
hoofddoeken verstoppen/verbranden/weggooien

Wat wel goed is om te doen:
Samen met haar hoofddoeken kopen/bestellen via internet (zo heeft u toch nog een beetje inspraak en heeft zij het gevoel alsof u haar steunt).
Discussieren over het geloof, waarom u dingen zo wel/niet gelooft, wat haar redenen zijn, ook op de actualiteit ingaan. Krantenartikelen uitknippen en naar haar toe gooien als ze na een lange dag op school thuis komt, is af te raden.
Vragen of u ook eens mee mag naar de moskee of Moslimvriendinnen (zo weet u met wie ze omgaat en of ze een gevaar betekenen)
Hier ben ik het wel mee eens.
Zeker de manupilatie-praktijken uit het eerste rijtje zijn uit den boze.
Alles wat het zelfbeeld van de dochter nog verder omlaag zou kunnen brengen dient vermeden te worden; het zal bewerkstelligen dat zij nog dieper in de islam wegvlucht.
RTFM
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:Voor de topicstarter, wat u zeker niet moet doen bij uw dochter:

zeggen dat ze gestoord is
zeggen dat u haar niet steunt
zeggen dat ze u ongelukkig maakt
zeggen dat u meer van haar houd zonder hoofddoek dan met
zeggen dat u zich voor haar schaamt
dingen afpakken (denk Koran, Islamitische boeken en dergelijke)
hoofddoeken verstoppen/verbranden/weggooien

Wat wel goed is om te doen:
Samen met haar hoofddoeken kopen/bestellen via internet (zo heeft u toch nog een beetje inspraak en heeft zij het gevoel alsof u haar steunt).
Discussieren over het geloof, waarom u dingen zo wel/niet gelooft, wat haar redenen zijn, ook op de actualiteit ingaan. Krantenartikelen uitknippen en naar haar toe gooien als ze na een lange dag op school thuis komt, is af te raden.
Vragen of u ook eens mee mag naar de moskee of Moslimvriendinnen (zo weet u met wie ze omgaat en of ze een gevaar betekenen)
Ik hoop dat je later ook eenzelfde tolerant lijstje schrijft als je eigen dochter zich op 15-jarige leeftijd helemaal suf blowt en ieder 2 weken met steeds een andere maar altijd veel ouder vriendje thuiskomt.
Klaarblijkelijk ontbreekt het je totaal aan inlevingsvermogen voor de gevoelens van ouders die ontdekken dat hun dochter achterlijk door godsdienstwanen is geworden.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Teva Teff schreef:Ik hoop dat je later ook eenzelfde tolerant lijstje schrijft als je eigen dochter zich op 15-jarige leeftijd helemaal suf blowt en ieder 2 weken met steeds een andere maar altijd veel ouder vriendje thuiskomt.
Klaarblijkelijk ontbreekt het je totaal aan inlevingsvermogen voor de gevoelens van ouders die ontdekken dat hun dochter achterlijk door godsdienstwanen is geworden.
Dat mag zo zijn, maar de morele chantage in het eerste rijtje is niet goed te praten.
RTFM
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

naar boven schreef:
Teva Teff schreef:Ik hoop dat je later ook eenzelfde tolerant lijstje schrijft als je eigen dochter zich op 15-jarige leeftijd helemaal suf blowt en ieder 2 weken met steeds een andere maar altijd veel ouder vriendje thuiskomt.
Klaarblijkelijk ontbreekt het je totaal aan inlevingsvermogen voor de gevoelens van ouders die ontdekken dat hun dochter achterlijk door godsdienstwanen is geworden.
Dat mag zo zijn, maar de morele chantage in het eerste rijtje is niet goed te praten.
Maar een dochter die besluit moslima te worden is gestoord!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Teva Teff schreef: Maar een dochter die besluit moslima te worden is gestoord!
Mee eens.
Maar juist ten gevolge van die waanzinnigheid zal het niet meevallen om de gestoorde van haar geestesgesteldheid doordrongen te laten raken.
RTFM
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

naar boven schreef:
Teva Teff schreef: Maar een dochter die besluit moslima te worden is gestoord!
Mee eens.
Maar juist ten gevolge van die waanzinnigheid zal het niet meevallen om de gestoorde van haar geestesgesteldheid doordrongen te laten raken.
Sterker nog, het zal meestal niet lukken.
Maar om idiotie van je kinderen te gaan stimuleren door bijvoorbeeld mee te doen met die achterlijke verkleedparijen of in dat achterlijke boekje van ze te gaan lezen, is te gek voor woorden.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Teva Teff schreef:Maar om idiotie van je kinderen te gaan stimuleren door bijvoorbeeld mee te doen met die achterlijke verkleedparijen of in dat achterlijke boekje van ze te gaan lezen, is te gek voor woorden.
Meedoen is niet gelijk aan stimuleren.
Het is van belang om het contact te bewaren en de dialoog in stand te houden.
Alleen dan blijft de mogelijkheid tot sturing en regulering in stand.

Ok. Dit klinkt als een walgelijk softe pamperbehandeling.
Maar het is een ouder-ziek kind relatie en dat vereist een andere aanpak dan een zero-tolerance beleid.
RTFM
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Ariel schreef:De starter van dit topic wil niet dat haar dochter moslim wordt Vera.
Of denk jij dat jouw goede raad helpt om haar dochter van Islam af te houden?

Als dat het geval is dan moet de starter van dit topic jouw advies zeker uitvoeren.
Discussieren over het geloof, waarom u dingen zo wel/niet gelooft, wat haar redenen zijn, ook op de actualiteit ingaan. Krantenartikelen uitknippen en naar haar toe gooien als ze na een lange dag op school thuis komt, is af te raden
Met dit punt ben ik het wel eens met je.
Maar de dochter is het al, je kunt jaren vechten of je erbij neerleggen, die dochter zal zich niet re-bekeren voor haar moeder.
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

naar boven schreef:Hier ben ik het wel mee eens.
Zeker de manupilatie-praktijken uit het eerste rijtje zijn uit den boze.
Alles wat het zelfbeeld van de dochter nog verder omlaag zou kunnen brengen dient vermeden te worden; het zal bewerkstelligen dat zij nog dieper in de islam wegvlucht.
Dat eerste rijtje is wat mijn moeder altijd tegen mij zegt, het tweede rijtje is graag wat ik wil dat ze doet :oops:

Precies, als de moeder een band wil houden met haar dochter moet ze haar niet afstoten waardoor de dochter in iets anders liefde vindt/zoekt
Laa ilaaha illallaah
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

waardoor de dochter in iets anders liefde vindt/zoekt
IETS: Islam bedoel je, de paganistische religie waar liefde gezocht wordt en nooit gevonden.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

BFA schreef:
waardoor de dochter in iets anders liefde vindt/zoekt
IETS: Islam bedoel je, de paganistische religie waar liefde gezocht wordt en nooit gevonden.
Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
Laa ilaaha illallaah
Plaats reactie