Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Vera schreef:Precies, als de moeder een band wil houden met haar dochter moet ze haar niet afstoten waardoor de dochter in iets anders liefde vindt/zoekt
Ook als een moeder in haar wanhoop het eerste rijtje hanteert dan doet ze dat uit liefde voor haar zieke kind.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Vera schreef: Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
Dus je zegt tegen je moeder dat ze begrip voor je afwijking moet tonen (tweede rijtje) en tegelijkertijd dat het toch nooit genoeg is, omdat ze nooit zoveel liefde zal kunnen geven als de islam?
Dat is vuil; maar ik denk niet dat je in staat bent om dat te beseffen.
RTFM
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Vera schreef:
BFA schreef:
waardoor de dochter in iets anders liefde vindt/zoekt
IETS: Islam bedoel je, de paganistische religie waar liefde gezocht wordt en nooit gevonden.
Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
Beste meid,

op het moment dat je zelf moeder wordt zul je met schaamte terugdenken aan deze misser :(
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
De waarheid van Islam, of de moraliteit van 'dog eats dog', waar de inhumaniteit van de mens niet kan veranderen.
De grootste liefde die voor het eigen zelf, zich uit in de explosieve exstase die men vindt in het doden van de ander. gevolgd door de kleinere exstase van de aanbidding van het beeld van de pedofiele moordenaar, waar men zich uit alle macht aan wil vasthouden.

Islam, de moed om te doden is liefde. De moed om zichzelf te veranderen voor de medemens, een waar teken van liefde, ontbreekt.

In de strijd om overleving, is het uiteindelijk enkel het spook van de vervloekte Mohammed dat steeds in nieuwe volgelingen overleeft.

Als je moederliefde verwerpt en aan chantage onderhevig maakt, zla je nooit echte liefde kunnen schenken of ervaren.
Onze bekeerde Moslima is daar fier op.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vera schreef:
Ariel schreef:De starter van dit topic wil niet dat haar dochter moslim wordt Vera.
Of denk jij dat jouw goede raad helpt om haar dochter van Islam af te houden?

Als dat het geval is dan moet de starter van dit topic jouw advies zeker uitvoeren.
Discussieren over het geloof, waarom u dingen zo wel/niet gelooft, wat haar redenen zijn, ook op de actualiteit ingaan. Krantenartikelen uitknippen en naar haar toe gooien als ze na een lange dag op school thuis komt, is af te raden
Met dit punt ben ik het wel eens met je.
Maar de dochter is het al, je kunt jaren vechten of je erbij neerleggen, die dochter zal zich niet re-bekeren voor haar moeder.
Een moeder zal altijd blijven hopen dat haar dochter haar gezond verstand weer terug krijgt.
Ik zou tot de laatste snik blijven vechten voor mijn dochter.
Ik zou het niet aan kunnen zien dat mijn dochter , die ik opgevoed heb als een vrije meid zich vrijwillig laat onderdrukken door een achterlijke liefdeloze religie.
Ik zou het niet accepteren, dat mijn dochter nu mede schuldig zou zijn, aan de misdaden die in de naam van Islam gepleegd worden.
Doordat jij deze religie aanhangt, geef jij te kennen dat jij met deze misdaden instemt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vera schreef: Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
Dit is de meest trieste zin die ik de laatste tijd gehoord hebt.
Wat voor liefde geeft Islam? Wat voor waarheid geeft Islam?

De liefde dat je geen vrienden met ongelovige mag zijn?
Dat je bij een dief handen en voeten moet amputeren ?
Dat je homo’s van het hoogste gebouw mag gooien?
Dat je “overspelige” vrouwen mag stenigen?
Die liefde?

En wat voor waarheid?
De waarheid van de 72 maagden ?
De waarheid van dat de mens uit een uittreksel van klei geschapen is?
Dat onze levenskiem een klonter geronnen bloed geweest is?
De waarheid van de functie van bergen?
Die waarheid?

En jij denkt dat een moeder bij een kind handen en voeten kan amputeren als dat kind gestolen heeft?
Dat zij dit kind eeuwig zal laten branden omdat dit kind niet naar haar geluisterd heeft?
Wat triest.. Wat in en in triest.
En wat heb ik een medelijden met jouw moeder. Ik had haar een andere dochter gegund.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ruth schreef:
Vera schreef:
BFA schreef: IETS: Islam bedoel je, de paganistische religie waar liefde gezocht wordt en nooit gevonden.
Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
Beste meid,

op het moment dat je zelf moeder wordt zul je met schaamte terugdenken aan deze misser :(
Bij zoveel schaamteloze stompzinnigheid vraag ik me af of dat moment er wel komt.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vera schreef: Ik bedoel, de Islaam, waar je de Waarheid en Liefde vindt, waar moederliefde nooit aan zal kunnen tippen
Pardon?
Moederliefde is de ENIGE liefde die onvoorwaardelijk is. (uitzonderingen daargelaten).
De "liefde" binnen de islam is gebonden aan voorwaarden. Wanneer je niet aan die voorwaarden voldoet is er enkel haat/afmaken.

Ik hoop dat je, wanneer je zelf moeder bent, je aan deze walgelijke uitspraak terug denkt en je de haren uit je kop zult rukken van schaamte.
En... dat je zult inzien dat je onzin uitkraamt. Wanneer je je dan namelijk niet schaamt en je niet beseft dat je onzin uitkraamt betekent dat dat je een waardeloze moeder bent en heb ik medelijden met je kinderen.

Je bent heel ver heen Vera....dat je religie/dwang/voorwaarden boven moederliefde durft te stellen.
Moederliefde is de sterkste liefde die er is. Daar kan NIETS tegenop.

Heb jij zo'n slechte band met je moeder dat je dit durft te zeggen?
Wat zegt je moeder van je uitspraak?
Amorele atheistische nitwit
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Sorry dat ik mij in deze “discussie” meng. Wat ik mij serieus afvraag is of dat Vera dit echt meent, of dat ze zich om een of andere reden principieel opstelt tegen de mensen die in haar ogen haar overtuiging aanvallen?
In de emotie zeggen mensen wel vaker dingen veel sterker dan ze echt menen.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Menneke schreef:Sorry dat ik mij in deze “discussie” meng. Wat ik mij serieus afvraag is of dat Vera dit echt meent, of dat ze zich om een of andere reden principieel opstelt tegen de mensen die in haar ogen haar overtuiging aanvallen?
In de emotie zeggen mensen wel vaker dingen veel sterker dan ze echt menen.
Me dunkt is het gewoon een zeer duidelijk teken van het sektarische aspect waaraan vele suikermoslima's onderhevig zijn.

Ook mensen die zich tot de Moon sekte "bekeerden" verkeerden in zulke waantoestanden en hadden dezelfde wanen. Het is dan ook markant dat vooral mensen met een lage eigendunk en/of moeilijkheden met zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid de snelste slachtoffers zijn bij zulke sektarische bedoeningen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Sorry dat ik mij in deze “discussie” meng. Wat ik mij serieus afvraag is of dat Vera dit echt meent, of dat ze zich om een of andere reden principieel opstelt tegen de mensen die in haar ogen haar overtuiging aanvallen?
In de emotie zeggen mensen wel vaker dingen veel sterker dan ze echt menen.
Laat dan zijn dat Vera dit zegt in een emotionele anti-opwelling.

Dit doet niets af aan het feit dat deze opwelling toont dat Islam geen nederigheid kent. Nederigheid tov de medemens wel te verstaan. De andere 3 wereldgodsdiensten, Christendom, Hindu en Buddhisme bouwen hun moreel wereldbeeld op nederigheid tov de medemens.
Nederigheid tov Allah kent Islam meer dan genoeg. Nederigheid tov de medemens is onbestaande. Nederigheid tov de medemens is de basis van liefde.
In Islam, tov de medemens , vooral de andersgelovige is er niets meer dan vernedering. Vernedering en haat.

Deze vernedering tov anderen toont Vera, in de reactie, tov haar moeder, alhoewel het gebruik van het moederbeeld een emotionele en te verwaarlozen anti-emotionele opwelling is, toont Vera, sinds ze Moslima is, ze zich zelfs tov haar moeder niet meer nederig kakn opstellen.

Het is het onbekend zijn met nederigheid en het alleen kennen van de vernedering is hetgeen, dat Moslims zich voor alles en nog wat vernedigt doet voelen.
Voor ontwikkelingshulp, voor medische hulp, voor de staat Israel, voor de gastvrijheid die ze in de Moderne wereld krijgen.
Laatst gewijzigd door BFA op di nov 20, 2007 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

circe en BFA, bedankt voor jullie antwoord. Ook ik heb zo mijn gedachten over dit onderwerp, maar ik ben zo benieuwd of vera zelf wil of durft antwoorden.
Words, like eyglasses, blur everything that they do not make clear. (Joseph Joubert)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Omgaan met sekteleden

Bericht door naar boven »

Om het werkelijke probleem aan de oppervlakte te brengen moeten we terug naar het begin van deze draad:
lilianne schreef:...Na een lange zoektocht in de hulpverlening ben ik terecht gekomen bij www.sas-sekten.be.
Islam wordt echter officieel in Belgie niet als een sekte aanzien, zodat er zo goed als geen informatie te vinden is.
Niet alleen in België niet, in de hele wereld niet.
Zolang dat niet erkend wordt zullen moeders hun kinderen aan deze ziekte verliezen.
RTFM
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Menneke schreef:circe en BFA, bedankt voor jullie antwoord. Ook ik heb zo mijn gedachten over dit onderwerp, maar ik ben zo benieuwd of vera zelf wil of durft antwoorden.
Ja dat durf ik. Omdat mijn moeder zoveel van mij houd, is mijn mobiel afgepakt, heb ik huisarrest en mag ik niet meer op de pc, tot 2008. En ik mag mijn schoen niet zetten... Maar goed, vandaar dat ik laat reageer.

Ik zeg dit omdat ik dit meen. Er is geen god dan Allah Subhana Wa T'ala en Mohammed (salla allahu aleyhi wa sallam) is Zijn boodschapper. En ik draag mijn geloof uit, ik praktiseer het en ik meen dit vanuit het diepste van mijn hart, niet alleen omdat ik me probeer te verdedigen tegenover mensen die doen alsof ik belachelijk ben.
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Vera schreef:[Omdat mijn moeder zoveel van mij houd, is mijn mobiel afgepakt, heb ik huisarrest en mag ik niet meer op de pc, tot 2008. En ik mag mijn schoen niet zetten... Maar goed, vandaar dat ik laat reageer.
Dus, ga jij tegen je moeder in, want je bent toch bezig met de pc. Je bent dus een slechte dochter.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Freya schreef:
Vera schreef:Omdat mijn moeder zoveel van mij houd, is mijn mobiel afgepakt, heb ik huisarrest en mag ik niet meer op de pc, tot 2008. En ik mag mijn schoen niet zetten... Maar goed, vandaar dat ik laat reageer.
Dus, ga jij tegen je moeder in, want je bent toch bezig met de pc. Je bent dus een slechte dochter.
Ik moet voor school bezig..

Maar ja ik ga tegen haar in. Ze kan niet verwachten dat ik al het contact met de wereld verbreek omdat zij vind dat ik gestraft moet worden.
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je moeder houd zo veel van je dat ze je probeert te beschermen Vera.
Beschermen tegen een leven vol verdriet en narigheid.
Nu zie je dat nog niet,en gooi jij je kop in de lucht.

Maar, je moeder doet het verkeerd. Ze moet je vrijlaten en jou op je eigen benen laten staan.
Daar bedoel ik dan mee, dat jij het huis uit moet, en een kamer moet gaan zoeken.
Daar bedoel ik ook mee dat ze je financieel niet mag steunen. Je zult jezelf voor je eigen onderhoud moeten gaan zorgen. Of je gaat naar de Moskee, en vraagt daar om steun.

Wat je moeder ook kan doen, is je voor een jaar sturen naar een echt Islamitische land.
Ik denk dan aan Saudi Arabie, of Iran. Je kan daar een jaar gaan werken als au pair,

Je bent nu moslim, and ik ben van mening dat je daar dan ook naar moet gaan leven. Als een echte moslim, en niet als een suiker moslima.

Vraag aan je moeder of ze zich aanmeld, en wij zullen haar adviseren. We hebben al vaker met dit bijltje gewerkt.
Dit kan via PM en ik beloof je dat jij dan geen last mee zal hebben van de liefdeloze moeder zoals je haar nu ziet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Volgens mij is het probleem, dat Vera haar middelbare school nog niet eens af heeft. Sterker nog, volgens mij is ze nog steeds leerplichtig, dus haar even naar een ander land zenden, om haar daar onder te dompelen in de islam, zou dus nu niet kunnen. Die moeder doet het waarschijnlijk wel verkeerd, maar wat voor andere keuze heeft ze nog, als ze ziet hoe haar dochter is weggegleden in een nepgeloof?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Freya schreef:Volgens mij is het probleem, dat Vera haar middelbare school nog niet eens af heeft. Sterker nog, volgens mij is ze nog steeds leerplichtig, dus haar even naar een ander land zenden, om haar daar onder te dompelen in de islam, zou dus nu niet kunnen. Die moeder doet het waarschijnlijk wel verkeerd, maar wat voor andere keuze heeft ze nog, als ze ziet hoe haar dochter is weggegleden in een nepgeloof?
Je hebt gelijk, over anderhalf jaar kan t... Ik ben in mei 2009 hopelijk van school af, maar pas in juli 2009 van mijn ouders, dan ben ik pas 18...
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Maar je gaat de goede kant op Vera. Volgens de Koran, hoef jij je ouders alleen maar te eren, als zij je niet weghouden van de Islam. Dus jouw haatgevoelens t.o.v. je ouders zijn dus helemaal halal.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Freya schreef:Maar je gaat de goede kant op Vera. Volgens de Koran, hoef jij je ouders alleen maar te eren, als zij je niet weghouden van de Islam. Dus jouw haatgevoelens t.o.v. je ouders zijn dus helemaal halal.
Doen ze dat niet? Dwingen ze me niet om varkensvlees te eten, alcohol te drinken, verbeiden ze me niet om naar de moskee te gaan, verbieden ze me niet om te bidden, verbieden ze me niet om mijn hijaab te dragen?
Laa ilaaha illallaah
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Vera schreef:Je hebt gelijk, over anderhalf jaar kan t... Ik ben in mei 2009 hopelijk van school af, maar pas in juli 2009 van mijn ouders, dan ben ik pas 18...
Arm kind, zestien lentes zo pril.
Ach wat ben je straks stil, als je weet wat het is..

vrij naar Chaeles Aznavour en Lennaert Nijgh
RTFM
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Jouw antwoord slaat totaal niet op wat ik geschreven heb. Ze proberen je weg te houden van de Islam, wat hun taak als ouder ook is, omdat je nog minderjarig bent. Dus, ze doen niets fout.

En jij doet ook niets fout, althans, volgens de koran. Want jij hoeft alleen je ouders te eren, als zij jou niet weghouden van de koran en dat doen zij, dus mag jij ze haten, wat jij doet.

Ben benieuwd hoe jij dat later doet. Want, gezien op tv. Westerse vrouw, katholiek, wordt moslima, nadat ze met moslim is getrouwd. De familie van deze vrouw, vinden het niet erg leuk, dat ze haar geloof verlaten heeft, maar ze is volwassen, midden twintig, dus vooruit maar. Maar het doet ze wel pijn.

Nu, heeft deze vrouw een gezin met 5 kinderen, waarvan de twee oudsten meisjes zijn, de ene is 17 jaar. De bekeerde moslima, geeft op de vraag of het mogelijk is, dat één van haar dochters zou trouwen met een niet moslim, verschillende keren een ontwijkend antwoord. In de trant van: dat zal toch niet gebeuren, of, ze ontmoet geen niet-moslims.

Na verscheidene keren vragen komt het hoge woord eruit. Het is absoluut verboden, voor haar dochters, om te trouwen met een niet-moslim, maakt niet uit of ze dan al volwassen is, het blijft verboden.

Net zoals het streng verboden is, na je 18e, om te zeggen, ik ben geen moslim meer.

Zo "vrij" is de islam, Vera. Wat jouw ouders doen is nog maar een peuleschil. Zij doen wat ze denken wat goed voor jou is, zeker gezien het feit dat jij MINDERJARIG bent. Jouw ouders staan in hun recht en jij totaal niet. Maar als jij meerderjarig bent, kan je zelf kiezen.

Jouw 18 jarigen leeftijdsgenoten, die van huis uit moslima zijn, hebben ook na hun 18e niets te zeggen, zij kunnen totaal niet kiezen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

16 jaar, en nu al trouw plannen met een jongen die ze nog nooit gezien heeft, maar ontmoet op internet.
Wat een wijsheid.
En wat zou ik graag een goed gesprek met je moeder hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Ariel schreef:16 jaar, en nu al trouw plannen met een jongen die ze nog nooit gezien heeft, maar ontmoet op internet.
Wat een wijsheid.
En wat zou ik graag een goed gesprek met je moeder hebben.

3 keer..
Laa ilaaha illallaah
Plaats reactie