Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Pilgrim schreef:
Michel schreef:Je bent gewoon vurig jaloers en je zit vol met haat omdat zoveel mensen zich tot de Islam bekeren, maar zulken als jij kunnen het niet tegenhouden.
Gelukkig haken er ook een hele hoop moslims af en het is nog maar een kwestie van tijd en dan stort de Islam in.
Deze vermoedens en verlangens houden jullie sterk. :roll2:
Ook Bush zal het niet kunnen stoppen...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:
En ja, ex-Moslims heb je, ik respecteer hun mening en besluit en heb er absoluut niks op tegen.
Dat vind ik echt goed Michel, dat jij niks tegen ex-moslims hebt. Nochtans heeft de islam zelf wél iets tegen ex-moslims, ze worden tot de dood veroordeeld...
Jouw ideeën zijn hierover (gelukkig maar) in strijd met de islam !

Wat jij voor de rest denkt van mijn atheisme laat me feitelijk koud. Je doet maar. Gelukkig ben ik geen moslima meer, dat is al veel.... !
Jij bent nooit Moslima geweest. Dat merk ik overduidelijk bij jou.

Allah (swt) zegt dat er geen dwang is in de religie, omdat de Waarheid en de leugen gescheiden is zoals licht en duister.
Mijn idee is volledig in overeenstemming met de Koran.

Christenen waarin goed met de zogenaamde afvalligen, met brandstapels was het mooi roken.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Michel schreef:
Pilgrim schreef:
Michel schreef:Je bent gewoon vurig jaloers en je zit vol met haat omdat zoveel mensen zich tot de Islam bekeren, maar zulken als jij kunnen het niet tegenhouden.
Gelukkig haken er ook een hele hoop moslims af en het is nog maar een kwestie van tijd en dan stort de Islam in.
Deze vermoedens en verlangens houden jullie sterk. :roll2:
Ook Bush zal het niet kunnen stoppen...
Wat zal Bush niet kunnen stoppen?
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Michel schreef:
Dutch schreef:
En ja, ex-Moslims heb je, ik respecteer hun mening en besluit en heb er absoluut niks op tegen.
Dat vind ik echt goed Michel, dat jij niks tegen ex-moslims hebt. Nochtans heeft de islam zelf wél iets tegen ex-moslims, ze worden tot de dood veroordeeld...
Jouw ideeën zijn hierover (gelukkig maar) in strijd met de islam !

Wat jij voor de rest denkt van mijn atheisme laat me feitelijk koud. Je doet maar. Gelukkig ben ik geen moslima meer, dat is al veel.... !
Jij bent nooit Moslima geweest. Dat merk ik overduidelijk bij jou.

Allah (swt) zegt dat er geen dwang is in de religie, omdat de Waarheid en de leugen gescheiden is zoals licht en duister.
Het betreffende vers (2:256) gaat uitsluitend over de relatie tusen Allah en de mens, niet over relaties tussen mensen onderling. Het feit dat je anders suggereert met je opmerking over brandstapels van de Christenen maakt duidelijk dat je je eigen teksten niet eens kent. Hoe lang ben je eigenlijk al Moslim?
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Vers 2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

Deze vers maakt duidelijk dat er geen dwang is in godsdienst.
Mensen hebben een vrije wil en mogen zelf kiezen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Michel schreef: Deze vers maakt duidelijk dat er geen dwang is in godsdienst.
Mensen hebben een vrije wil en mogen zelf kiezen.
Wat is dan de bedoeling van de hel?
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Michel schreef: Deze vers maakt duidelijk dat er geen dwang is in godsdienst.
Mensen hebben een vrije wil en mogen zelf kiezen.
Wat is dan de bedoeling van de hel?
Dat is voor de overtreders en de zondaars en mensen die God (swt) verwerpen.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:
Monique schreef:
Michel schreef: Deze vers maakt duidelijk dat er geen dwang is in godsdienst.
Mensen hebben een vrije wil en mogen zelf kiezen.
Wat is dan de bedoeling van de hel?
Dat is voor de overtreders en de zondaars en mensen die God (swt) verwerpen.
Geloof je echt dat er geen dwang is in de islam ? Of om minder beleefd te zijn : ben je echt zo dom om de woorden van de pedofiele profeet "vermoord iedereen die afvalt" nog nooit gehoord te hebben ?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Michel schreef:Je bent een Westerse Nederlander die zich voordoet als een ex-Moslim. Zo'n scheinheiligheid en sneaky gedrag vind ik alleen walgelijk, niet meer en niet minder.
Van Dutch weten wij genoeg, en ze liegt daar niet over. Maar jij dus WEL. Jij bent een Turk, een geboren moslim die zich hier voordoet als bekeerling van en andere nationaliteit. Zo'n scheinheiligheid en sneaky gedrag vind ik alleen walgelijk, niet meer en niet minder., om jou maar even te citeren. Wie de bal kaatst......

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... chel#85228
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... chel#86873
Laatst gewijzigd door Freya op ma mei 14, 2007 12:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Beste Dutch,
Wat ik je nu ga zeggen is niet makkelijk om lezen, maar mijn raad komt uit de grond van m'n hart.
Het is inderdaad niet makkelijk om dit te lezen maar als ik eerlijk ben tegen mezelf zijn dit dingens die ik zelf ook weet,maar wil ze percies niet goed inzien...
Wees er opmerkzaam op, ga eens grondig tegen zijn mening in en kijk hoe hij reageert...
Dat doe ik af en toe maar door zijn reactie heb ik dat ondertussen al wel afgeleerd om echt 'tegen te spreken'. HIj zegt vaak tegen mij: je moet gewoon naar mij luisteren en mij gehoorzamen en dan kom je ni in problemen :? ...
en drop deze "loser" zo snel als je kan
Ik ben dit echt wel van plan maar dit is zooo moeilijk,ik heb dit nog n ooit meegemaakt met een jongen.Als iemand me slecht behandeld laat ik hem direkt vallen.. Maar van deze kan ik echt alles verdragen blijkbaar :?


ps:
Wil jullie ineens ook allemaal bedanken voor jullie mening,doordat het zwart op wit staat kan ik het vaak lezen,en ik hoop zo dat de 'klik' in men hoofd toch komt dat ik hem makkelijk kan laten vallen...

XxX,

Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Beste Ariel,
Ik heb jouw antwoord aan Linda gelezen, en ik hoop niet dat je het erg vind dat ook ik even een reactie geef.
nee hoor,tuurlijk niet.Hoe meer raad hoe beter :wink:
Naar mijn idee ben jij Moslima geworden om hem te behagen
Dit klopt eigenlijk niet,want hij wist er niets van.Pas toen ik 5 maanden met hem samen was heb ik over mijn intresse verteld.Juist omdat ik vind dat het een beslissing is die je voor jezelf moet nemen,en zeker niet voor een ander...
Je kan mensen niet veranderen
Ik weet het,ik probeer al zo lang om hem op het 'rechte pad' te brengen en zo,maar steeds komen er nieuwe problemen bij.
Ik vind het gwn zo zielig van mezelf dat ik dit allemaal weet maar dat ik hem toch niet kan laten gaan..
het lijkt dat hij me echt in zijn 'macht' heeft . . .
Hij weet precies wat hij tegen je moet zeggen zodat je smelt.
Dit is dus werkelijk zo,en hij weet het zelf ook.Ik zei eens tegen hem dat ik zoveel dingens tegen hem wil zeggen maar zodra ik bij hem ben dat da nimmeer gaat. En hij antwoorde dat hij mij t goed kende en dat hij wel weet wat hij moet zeggen..
Jij moet de nodige dingen al met hem meegemaakt hebben
Ik heb inderdaad al zo veel meegemaakt met hem.hij heeft al dingens gedaan,gezegd en ik weet dingen over hem die ik normaal nooit maar dan ook nooit van een andere jongen zou kunnen accepteren..

Ik probeer me nu ook met andere dingens bezig te huden zoals met vrienden/vriendinnen iets gaan drinken en eten enzo.Maar probleem is, iedereen kent hem,iedereen weet wat voor iemand hij is en daardoor durven mijn vrienden met mij niets meer te gaan eten en drinken enzo uit schrik dat we hem gaan tegenkomen.

En daardoor wil ik dat ook nietmeer,mijn vriend zegt zelf ook tege mij van als ik u ooit me een jonge zie praten of maakt ni uit,ik slaag jullie alle twee kapot..En ik weet dat het niet zomar praatjes zijn,maar dat hij het dus echt zou doen..

En ik wil natuurlijk men vrienden ni in problemen brengen dus door hem heb ik met niemand echt 'contact' meer..Dit vind ik wel spijtig..
Straks als je wel met hem doorgaat dan zal je veel pijn moeten meemaken.
ja das waar want als ik hem nu al niet kan laten,wat gaat het dan binnen twee jaar zijn ofzo.. Ik wil hem zo graag laten maar kan het gewoon niet,ik vind mezelf echt zo zwak..Maar ik ben nu stillekes aan afstand aant nemen van hem,ik heb hem al een week niet meer uitmezelf gebeld of berichtjes gestuurd,zodat ik het wat gewoon wordt zonder hem..
Neem even afstand van het moslim wereldje
Die gedachte is ook al in me opgekomen :oops: gewoon om echt te kunnen kiezen hoe ik men leven nu echt wil hebben.Want als ik eerlijk ben,door alle problemen met mijn ouders en vriend enzo , sta ik momenteel heel erg zwak in mijn geloof.
Ik heb laatste tijd ook zo hard de neiging om eens uit te gaan en gewoon te amuseren en dansen enzo..Maar dit vind ik dan van mezelf zo hypocriet .. :? Ze zeggen dat ik me juist nu op men geloof moet concentreeren en dat het dan beter word?
Doe het souhaila, niet voor ons, maar voor jezelf.
Ik probeer het ariel,ik probeer.Maar het is gewoon echt moeilijk om iemand die je 7 maand elke dag hebt gezien,zoveel hebt meegemaakt dan ineens te laten.Terwijl ik door hem ook verschillende vrienden 'kwijt' ben..Maar ik hoop dat ik het een van de dagen kan..
Bedankt voor je lieve woordjes.

Xxx
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

souhaila schreef: Ik probeer me nu ook met andere dingens bezig te huden zoals met vrienden/vriendinnen iets gaan drinken en eten enzo.Maar probleem is, iedereen kent hem,iedereen weet wat voor iemand hij is en daardoor durven mijn vrienden met mij niets meer te gaan eten en drinken enzo uit schrik dat we hem gaan tegenkomen.

En daardoor wil ik dat ook nietmeer,mijn vriend zegt zelf ook tege mij van als ik u ooit me een jonge zie praten of maakt ni uit,ik slaag jullie alle twee kapot..En ik weet dat het niet zomar praatjes zijn,maar dat hij het dus echt zou doen..

En ik wil natuurlijk men vrienden ni in problemen brengen dus door hem heb ik met niemand echt 'contact' meer..Dit vind ik wel spijtig..
Souhaila, fijn dat ik je weer zie.

Dit bovenstaande citaat van jou, geeft feilloos aan, wat hij wil. Hij wil je namelijk isoleren van jouw vrienden enz. zodat je alleen komt te staan, en je alleen gaat voelen. Zodat je telkens weer in zijn armen vliegt, en hij beweert de enigste voor jou te zijn. Zoals ik al twee keer eerder meldde hier, dat is pure manipulatie. Ik heb toen ook een link gegeven, naar die site, over hoe mensen gemanipuleerd worden.

Het is gewoon misdadig van hem. Door jou angst aan te jagen, probeert hij je in zijn klauwen te houden. Ik stel voor, dump hem. Zo snel als je kunt. Doe dat middels een brief en houd voor jezelf daar een kopie van. In die brief kun je verder beter niet al te veel redenen neerzetten, waarom je hem dumpt, dat is alleen maar koren op zijn molen en hij zal die punten gebruiken, om jou weer te manipuleren.

In die brief, zet je neer, dat je het uitmaakt. Dat het geen zin meer voor hem heeft, om contact met jou op te nemen, op welke manier dan ook. Niet telefonisch, niet schriftelijk, niet via anderen en niet in persoon. En dan moet jij zelf natuurlijk, dit ook niet overtreden! Dus, zoek ook geen contact meer met hem.

Mocht dit niet helpen, ga naar een rechtsburo en laat die een brief schrijven, dat hij anders wordt aangeklaagd, bij verdere overtreding, wegens stalking. Daarom, vanaf het punt dat jij je eerste brief hebt geschreven, bewaar alles van hem. Neem niet zijn telefoontjes op, ook niet als een onbekend nummer jou belt, laat het inspreken in je voicemail en bewaar ook eventuele sms'en. Dat is eventueel bewijs, voor als jij hem kan gaan aanklagen wegen stalken.

Want dit is geen liefde meer, maar pure angstaanjagerij.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve schat, als ik je nog eens raad mag geven, neem je ouders in vertrouwen, en vertel het ze.
Ze kunnen je dan helpen bij het loslaten van deze jongen, en misschien is het een goed plan om een poos te gaan logeren bij familie ver van je eigen woonplaats .
Hij mag dan die plek niet weten.
Dan ben jij veilig voor hem.
Ik begrijp je gevoel, en je tegenzin om hem los te laten. Aan een kant hou je van hem, maar aan de andere kant ben je bang voor hem, en hij houd je dus twee keer geestelijk vast.
En… als je besluit om hem echt wat liefde betreft los te laten dan zal je misschien even verdrietig zijn, maar dat verdriet gaat over.
Wat betreft de angst die zal langer blijven, en daarom moet je weg uit je woonplaats.
Ver van hem vandaan, tot dat je sterk genoeg ben om hem eens flink de huid vol te schelden.

Natuurlijk zeggen Moslims dat jij je nu juist moet concentreren op je geloof. Wat een onzin.
Je geloofd vanuit je gehele hart, en dan heb je geen twijfels, of je weet vanuit je diepste innerlijke zelf dat je een verkeerde keus gemaakt hebt.
Stel da je Islam even laat voor wat het is, dan kom je daar weer terug als dit de ware religie voor je is. Maak je daar maar geen zorgen om.
Ga eens een kijkje nemen in de gewone wereld , geef jezelf een half jaar, en ik vermoed dat je dan wel voelt wat goed voor je is.
Even geen contact met moslims voor een poos, want die blijven aan je trekken.
Dat is niet eerlijk. Het moet jouw weloverwogen keuze zijn.

Sterkte meisje, en lucht hier je hart.

Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

beste Freya,
Want, jij gaat alles voor hem veranderen, dat zegt hij zelf toch ook tegen jou?
ja das waar,maar weet je wat ik zo 'eng' vond, vorige keer zei hij ineens tegen mij ' i own you' en ik lachte effe en hij zei van ik ben serieus bezig,gij zijt van mij.

En das eigenlijk toch wel 'eng' vind ik dat hij echt denkt dat ik zijn bezit ben enzo..
Je kan hem hiermee confronteren, maar hij zal zich daar weer perfect zich weten uit te praten, want ja, het leven is tegen hem, het is niet zijn schuld en nog wat meer van die praatjes.
dit klopt dus echt volledig wat je zegt :D op alles wat ik hem zeg heeft hij een antwoord dat in zijn voordeel is..
Wat zeggen jouw nieuwe zusters hierover?
euhm,ik praat er niet zo graag over met moslimas omdat ze enkel hun mening geven die gebasseerd is op 'halal en haram' ,terwijl ik momenteel nood heb aan de mening die uit het hoof en hart komt inplaats van uit de Koran..
Want uiteraard weet ik zelf ook dat het haram is,maar dat verander niks aan mijn gevoelens.
Door jou angst aan te jagen, probeert hij je in zijn klauwen te houden
Ik ben inderdaad echt bang van hem,een vriend van hem is mijn buur en ik heb een goed contact met hem en zijn vrouw en zelfs zun zeggen van als je met een jongen aant praten bent en je komt Rachid tegen(mijn vriend) dan hoop ik voor u dat je platte schoenen aanhebt zodat je kunt lopen want die gaat je echt kapot slagen en die jongen ook.. :?

Hij heeft zijn ex vriendin is uit de auto geduwd terwijl ze aant rijden waren,gewoon omdat ze aant 'zagen' was..zo'n dingen maken me echt bang.SOms rijd hij ook zooo gevaarlijk in de auto terwijl hij weet dat ik wat 'schrik' heb als hij zo snel en gevaarlijk rijd..

hij heeft me juist gebeld terwijl ik deze tekst aant schrijven was,hij heeft echt door dat ik afstand aant nemen ben want hij belt me voortdurend,terwijl hij vroeger amper uit zichzelf iets liet weten ..

vele Kusjes,

Steffi,
x
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Liefste Linda
Hij is heel agressief maar niet echt tegen jou? Wat is niet echt? Tegen wie is hij wel echt agressief?
met niet echt bedoel ik, dat hij mij niet echt slaagt ofzo..Toch niet op mijn gezicht.Overlaatst zat ik naast hem in de auto en hij vroeg of ik met jongens spreek,en ik vertelde dat ik met 1 jongen vaak bel laatste dagen omdat het gedaan is met zijn vriendin en die heeft niemand om te praten enzo..Hij ging direkt aan de kant staan en 'bokste' op mijn benen,en daarna waren we uit de auto gestapt en ik weet niet meer juist wat er was maar hij trok zo hard aan mijn haar dat ik naar beneden viel.. Maar doordat ik weet wat voor iemand hij is vind ik dit niet echt agressief.

Hij is tegen iedereen agressief eigenlijk,vorige keer stonden we dubbel geparkeerd en de politie kwam naast ons staan en vroegen vriendelijk om ergens anders te parkeren, en dan moet ik hem echt al tegenhouden om rustig te blijven enzo..
ahja,en we gingen op nieuwjaar eens naar een discotheek,ik,hij,zijn broer en mijn vriendin en we wouden naar binnne gaan maar die portiers hielden hem tegen omdat hij daar vorige keer met politie had gevochten enzo en die werd echt agressief,waardoor we helemaal nie meer binnen mochten..Maar toen heb ik effe me die portier gesproken en dan mochten we uiteindelijk toch gaan.
Hoe oud was hij toen zijn vriendin zwanger werd en hoe oud was zij ongeveer? Hoe is dat kind er gekomen? Was dat een ongelukje of hebben hij en zijn ex bewust voor een kind gekozen?
dat is ook een heel verhaal,zijn vriendin had voor hem al een kindje maar Rachid heeft dat altijd mee opgevoed,toen ze een jaar samen waren is dat meisje te weten gekomen dat zij 10 jaar ouder was dan hem maar dat hij had gelogen over zijn leeftijd.Hij was 19 en zij 29.
Hij lijkt inderdaad ouder,zelfs nu verschiet iedereen ervan dat hij maar 24 is.. Toen die meisje 32 was was ze klaar voor een 2de kind en is gestopt met de pil zonder dat hij dat wist.Dat is hij pas na de geboorte te weten gekomen.
Hoe behandelt hij jou?
Hij behandeld mij wel goed denk ik,ik weet ondertussen ook al waar hij niet tegen kan en ik zeg/doe dit dus ook niet zodat hij niet kwaad word.
Waarom wil je dat?
Mijn probleem is,dat ik al zijn slechte dingen vergeet en alleen de goede dingen onthoud..
Heeft hij het kind erkent
Zijn ex vriendin heeft het kind niet op zijn naam gezet,hij is nu via advocaat enzo bezig met het kindje op zijn naam te zetten maar dit lukt niet.Dus pas als het kindje 12 jaar is kan zij zelf beslissen of ze haar vader wilt zien ofniet.Nu ziet hij haar af en toe,1 keer in de 2 weken ofzo denk ik.zijn ex 'kloot' hem ook door het kindje enkele naar hem te brenegn wanneer zij dat wil.
Jij bent 17 en hij is 24. Dat is een behoorlijk verschil
Dat is niet echt het probleem voor mij,ik ga nooit om met jongens of meisje onder de 20.Mensen schatten me ook nooit onder de 21 ofzo.
Ik lijk echt wel ouder dan ik ben :)
als je ons ziet samen merk je niet dat we veel verschillen in leeftijd.
waarom noem je dit een vergissing?
Volgens de Islam is het haram om een relatie te hebben en zeker een sexuele relatie,vandaar het woord vergissing..
Mar als ik eerlijk ben zie ik het zelf niet als een vrergissing.Ik hou van hem en dat is de reden dat het gebeurd,wat kan daar dan 'fout' aan zijn.
Kom je wel bij zijn ouders thuis over de vloer? Zo nee, waarom niet?


Nee,ik wil het zelf ook niet.Omdat ik ergens altijd heb geweten dat die relatie niet voor altijd gaat zijn.En als hij mij naar huis meeneemt moet ik hem ook meenemen,dit wou/wil ik niet.


xxxx,
Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

souhaila schreef:beste Freya,
Want, jij gaat alles voor hem veranderen, dat zegt hij zelf toch ook tegen jou?
ja das waar,maar weet je wat ik zo 'eng' vond, vorige keer zei hij ineens tegen mij ' i own you' en ik lachte effe en hij zei van ik ben serieus bezig,gij zijt van mij.

En das eigenlijk toch wel 'eng' vind ik dat hij echt denkt dat ik zijn bezit ben enzo..
Je kan hem hiermee confronteren, maar hij zal zich daar weer perfect zich weten uit te praten, want ja, het leven is tegen hem, het is niet zijn schuld en nog wat meer van die praatjes.
dit klopt dus echt volledig wat je zegt :D op alles wat ik hem zeg heeft hij een antwoord dat in zijn voordeel is..
Wat zeggen jouw nieuwe zusters hierover?
euhm,ik praat er niet zo graag over met moslimas omdat ze enkel hun mening geven die gebasseerd is op 'halal en haram' ,terwijl ik momenteel nood heb aan de mening die uit het hoof en hart komt inplaats van uit de Koran..
Want uiteraard weet ik zelf ook dat het haram is,maar dat verander niks aan mijn gevoelens.
Door jou angst aan te jagen, probeert hij je in zijn klauwen te houden
Ik ben inderdaad echt bang van hem,een vriend van hem is mijn buur en ik heb een goed contact met hem en zijn vrouw en zelfs zun zeggen van als je met een jongen aant praten bent en je komt Rachid tegen(mijn vriend) dan hoop ik voor u dat je platte schoenen aanhebt zodat je kunt lopen want die gaat je echt kapot slagen en die jongen ook.. :?

Hij heeft zijn ex vriendin is uit de auto geduwd terwijl ze aant rijden waren,gewoon omdat ze aant 'zagen' was..zo'n dingen maken me echt bang.SOms rijd hij ook zooo gevaarlijk in de auto terwijl hij weet dat ik wat 'schrik' heb als hij zo snel en gevaarlijk rijd..

hij heeft me juist gebeld terwijl ik deze tekst aant schrijven was,hij heeft echt door dat ik afstand aant nemen ben want hij belt me voortdurend,terwijl hij vroeger amper uit zichzelf iets liet weten ..

vele Kusjes,

Steffi,
x
\\


snel bij hem wegwezen. hij heeft het in de gaten en jij loopt kans om mishandelt te worden.
wees voorzichtig.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

liefste Ariel,
neem je ouders in vertrouwen, en vertel het ze.
Mijn ouders denken momenteel dat ik gwn bevriend ben met hem en hem zo stillletjes aan totaal loslaat.
Ik wil ze er ook niet mee lastig vallen,wil eerst proberen het zelf op te lossen.
En… als je besluit om hem echt wat liefde betreft los te laten dan zal je misschien even verdrietig zijn, maar dat verdriet gaat over.
als ik me bezighoud met andere dingen en met vrienden enzo iets leuk ga doen gaat het me lukken om hem te vergeten.Maar als ik gwn thuis zit word ik er echt zot van.Probleem is,zoals ik al zei, dat iedereen bang is dat Rachid ons gaat zien ..
Het moet jouw weloverwogen keuze zijn.
het is inderdaad een zeer belangerijke keuze die ik volledig zelf moet maken.
Het is misschien wel een goed idee om mezelf een een bepaalde tijd te geven waar ik dan in moet ondervinden hoe ik verder wil leven..

Nog eens bedankt allemaal voor jullie steunenede woordjes!

xxx Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

weda schreef:
snel bij hem wegwezen. hij heeft het in de gaten en jij loopt kans om mishandelt te worden.
wees voorzichtig.
Ze is al mishandeld als ik het zo bekijk.
Geslagen, en gestompt, en ze word geestelijk mishandeld door hem.

Kindje, kindje…Stop er toch mee.
Voor het te laat is. Ik smeek het je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Souhaila,
Uit alles wat jij antwoordde kan ik overduidelijk opmaken dat deze Rachid écht slecht nieuws is voor jou !

Denk eens goed na : waarom heeft hij zoveel "macht" over jou ?

Mogelijkheden zijn er te over, zoals :
- hij is goed in bed, heeft veel sexuele ervaring, terwijl jij pas aan je eerste ervaring toebent met hem, of erg weinig ervaring had op dat gebied. In 't Frans zeggen ze dan "tu l'as dans la peau". Sex is een machtig wapen in verkeerde handen bij hem.
- hij speelt in op een behoefte bij jou : bvb. je werd erg vrij opgevoed en ergens streelt het jouw ego dat hij jouw "baas" is en streng is. Jonge mensen hebben nu eenmaal nood aan vaste regels, maar zijn regels zijn niet de goeie...!!!
- tot nu toe gaf geen enkele man je onverdeelde aandacht, hij doet dat wél en dat vind jij fijn. Maar zijn aandacht voor jou is wel gebaseerd op verkeerde bedoelingen : machtsmisbruik en tirannie... Geen enkele vrouw/meisje die goed in haar vel zit en op haar strepen staat zal hem een tweede blik waardig achten, waarom jij wel ? Is het zo, zoek dan hulp bij een psychotherapeut, die zal jou helpen klaar te zien in jezelf !
- hij bedreigt jou indirect en direct, rijden als een razende roeland, klappen geven, verbaal agressief zijn,.... vul zelf maar in...

Steffi meisje, praat erover met een therapeut, met jouw ouders, neem nu en dadelijk onverbiddelijk afstand van deze Rachid. Jij bent veel en veel meer waard !

Zeg hem dat jouw vader, ooms en andere familieleden niet meer willen dat jij hem nog ziet, speel die kaart uit, dat is taal die hij zal verstaan, zoals hij dat zou verstaan als het om ZIJN EIGEN zus ging !!!! Zeg hem dat ze voor jou een "onbeschreven blad" willen als echtgenoot (en dat verdien je toch!) en dat zij van hem niets willen weten, dat ze als hij jou verder lastigvalt gewoon naar de politie zullen stappen, aangezien je nog minderjarig bent, gebruik alle mogelijke argumenten, als ze maar buiten jouw wil liggen, zo begrijpt hij dat hij jou niet verder als een speelbal kan beïnvloeden en jouw familie als één man achter jou staat ! Maak hem duidelijk dat je niet alleen staat !
Steffi, sex is hormoongebonden en hormonen razen op jouw leeftijd door je hele lijf, zo is dat nu eenmaal. Maar hormonen mogen jouw verstand niet overnemen ! Dat is in jouw geval nu de kortste weg naar doffe ellende !
Weg met die Rachid beste Steffi, leve het gezonde verstand ! Herpak jezelf, bescherm je tegen jezelf, laat jouw ouders hun rol spelen, het is in jouw voordeel !
Als je wil kan ik gerust met jouw ouders praten, zelfs Ariel wil dat doen, daar ben ik zeker van ! Laat het ons gewoon effe weten, dan kunnen we dat doen, we zijn beiden erg goede diplomaten !
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Beste Dutch,
hij speelt in op een behoefte bij jou : bvb. je werd erg vrij opgevoed en ergens streelt het jouw ego dat hij jouw "baas" is en streng is. Jonge mensen hebben nu eenmaal nood aan vaste regels, maar zijn regels zijn niet de goeie...!!!
Ik denk dat dit een van de elementen is dat hij zo'n macht over me heeft.Doordat hij zo streng is geeft hij mij de indruk dat hij écht om me geeft..
- hij is goed in bed, heeft veel sexuele ervaring, terwijl jij pas aan je eerste ervaring toebent met hem, of erg weinig ervaring had op dat gebied. In 't Frans zeggen ze dan "tu l'as dans la peau". Sex is een machtig wapen in verkeerde handen bij hem.
Dit is in mijn situatie niet het geval,het is voor mij belangerijker dat een jonge me goed behandeld en lief is ect ipv dat hij goed is in bed.Maar het gebeurd idd dat dit de reden is dat een jonge een meisje in zijn 'macht'heeft.Maar bij mij is het meer her eerste puntje dat ik aanhaalde.
Als je wil kan ik gerust met jouw ouders praten, zelfs Ariel wil dat doen, daar ben ik zeker van ! Laat het ons gewoon effe weten, dan kunnen we dat doen, we zijn beiden erg goede diplomaten !
Dit is echt héél lief van je.Ik apprecciër het enorm.
Ik ga eerst proberen gewoon afstand van hem te nemen zonder echt een reden te geven.Gewoon nie meer bellen/sms'en , niet opnemen als hij belt enzo en als hij me toch blijft lastig vallen dan pas tegen mijn ouders zeggen..
Want het is de laatste dagen echt een goeie sfeer thuis enzo en wil deze niet opnieuw verpesten..

Ik besef ook wel dat hij me echt geestelijk ''zot'' maakt,op den duur e-begin ik echt te denken van : misschien zaag ik inderdaad wel écht te veel en reageert hij daarom zo..
Terwijl ik weet dat dat nog steeds geen reden is voor hem om zo te reageren..

xXX *Steffi*
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Beste steffi,

ben even weggeweest en viel hier van mijn stoel toen ik deze thread las.

Je schrijft "ik houd van hem". Mag ik ook weten WAAROM?

Wat zijn de dingen die je in hem aantrekken?

Dat hij je "ENKEL" een paar boksen geeft omdat je met iemand hebt gepraat?
Ben je zo gelukkig dat jij "speciaal" voor hem bent dat je geen klop op je gezicht gekregen hebt of uit de auto gegooid? (ik neem aan dat zijn vorig lief dat uit de auto werd gegooid "niet speciaal" was voor hem?

Waarom wil hij je zo in de mentale en fysieke tang houden? Zou het ventje misschien schrik hebben dat je even terug tot de mensenwereld komt en inziet dan dat stuk krapuul niet meer is dan een stuk krapuul?

Hij heeft nog net niet de mogelijkheid om je dag en nacht ergens geestelijk en fysiek op te sluiten, maar is daar wel zoveel mogelijk mee bezig denk ik.
Hij zorgt ervoor dat je geestelijk bent opgesloten en aan jezelf de fysieke onmogelijkheid oplegt om met andere mensen om te gaan.

Je schrijft ergens dat hij jou niet zo slecht behandelt als hij met anderen deed..... hoeveel klop wil je hebben? hoeveel bedreigingen heb je nodig?

Zoals Ariel hierboven al schreef: stop eens even met jezelf wijs te maken dat je moslim wil worden: me dunkt doe je dit enkel in de hoop dat je hem dan meer zult "plezieren"... want blijkbaar "plezier" je hem wel niet genoeg, tenzij je als een geit achter hem loopt (met de mogelijkheid een stoemp te krijgen als je op het verkeerde moment achter hem loopt).

Meiske meiske: luister even naar al de goede raad die U hier gegeven werd, luister naar de raad van GOEDE vrienden die zeggen dat die jongen (dat stuk krapuul) slecht nieuws is voor jou, luister naar je ouders die enkel het beste met je voor hebben en waarschijnlijk ten einde raad zijn. (moest ik je moeder zijn (en ik kàn je moeder zijn) ik zou nachtmerries hebben van het idee of ik je nu vermoord dan wel ineengeslagen dan wel verongelukt terug zal zien als ik weet dat je met het stuk krapuul weg bent).

Over zijn ex die hem "pest": heeft dat stuk krapuul van de rechter bezoekrecht gekregen? Indien niet dan moet het ventje zijn smoel houden! Betaalt hij trouwens onderhoudsgeld voor zijn kindje?
En oo ja, ik lees even tegelijk tussen de regeltjes dat zijn ex hèm in het zak heeft gezet... ikke niks gedaan! ZIJ neukte zonder bescherming.... Blijkbaar wist het stukje krapuul niet dat zijn kwakje kindjes kon voortbrengen (heeft ie trouwens nog iets anders positief voortgebracht buiten kwakjes? werkt hij? of noemt hij dealen ook werk?).

Ik zit hier ter plekke te koken Steffi (laten we die Souhaila maar voor wat het is: een zoveelste poging om wat liefde en aandacht te krijgen van het stukje krapuul waar je toevallig op verliefd bent geworden!) (nee; de brave lieverd wist het niet dat je voor hem zelfs moslima wou worden... je hebt hem vijf maanden voor hem geheim gehouden... blijkbaar had hij het dus zelfs niet GEMERKT!)

Je hebt zeker en vast hulp nodig indien je hem niet zomaar kan laten vallen. Volg de raad van Ariel en Dutch : zij weten waarover ze praten.

Wat ik je TOTAAL AFRAAD is hulp van de zogenaamde "kinderbescherming": als je van de regen in de drop wil geraken moet je vooral dààr gaan zoeken! MIJD die instanties ten allen prijze, ik heb teveel pubers daar grandioos de dieperik in zien gaan: ze moeten namelijk nog slechts een paar maandjes instaan voor je, vanaf je achttien mag je voor hen grandioos de drugswereld induiken, afgetroeft worden door je Groote Liefde en voor de rest van je leven in de goot en desnoods in een rolstoel geraken!

Vraag hulp aan je ouders: je weet dat je moeder doodsangsten uitstaat voor je toekomstig welzijn! Ze zijn er dus voor je.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Liefste Circe,
Je schrijft "ik houd van hem". Mag ik ook weten WAAROM?
het is zelfs zo erg dat ik geen antwoord heb op de vraag waarom,ik weet zelf niet eens waarom.
ik hou zelfs té veel van hem, want ik zit 'aan hem vast'..
Ik ben al een paar uurtjes aant nadenken en steeds opnieuw jullie antwoorden aant lezen,en ik vind echt geen antwoord op waarom ik van hem hou..Ik voel gewoon dat ik er van hou,maar weet niet waarom :?
Wat zijn de dingen die je in hem aantrekken?
Ik weet dat hij in zijn hart wel goed is,iedere mens heeft toch ergens diep van binnen een goed hart,en ik denk dat ik gewoon afwacht totdat het 'goede' naar buiten komt.Mar ik vrees dat ik nog lang zal kunnen wachten..
Dat hij je "ENKEL" een paar boksen geeft omdat je met iemand hebt gepraat?
Ben je zo gelukkig dat jij "speciaal" voor hem bent dat je geen klop op je gezicht gekregen hebt of uit de auto gegooid? (ik neem aan dat zijn vorig lief dat uit de auto werd gegooid "niet speciaal" was voor hem?


Wat ik nu schijf is iets waar ik me echt wel voor schaam en ik had nooit verwacht dat het zo ver ging komen,maar ergens voel ik me echt 'speciaal' omdat hij mij nog goed behandeld tegenover zijn andere ex-vriendinnen..
Ik denk gwn van : hij moet mij toch graag hebben,anders zou hij juist hetzelfde doen bij mij als bij de rest... :oops:
hoeveel klop wil je hebben? hoeveel bedreigingen heb je nodig?
Soms denk ik van,als hij mij gwn 1 lap in mijn gezicht geeft ga er toch een klik komen dat ik hem kan laten vallen..
Want ik denk/dacht altijd van als een jonge mij een lap geeft ben ik direkt weg..

xxx Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Wat ik nu schijf is iets waar ik me echt wel voor schaam en ik had nooit verwacht dat het zo ver ging komen,maar ergens voel ik me echt 'speciaal' omdat hij mij nog goed behandeld tegenover zijn andere ex-vriendinnen..
Ik denk gwn van : hij moet mij toch graag hebben,anders zou hij juist hetzelfde doen bij mij als bij de rest...
Lieve Steffi,
we zijn er nu ongeveer achter waarom deze Rachid zoveel "emprise" op jou heeft. Jij krijgt zijn onverdeelde aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht trouwens.
Kreeg jij als kind misschien vanaf een bepaald tijdstip opeens veel minder aandacht van je moeder, vader, iemand anders...door omstandigheden ? Daar zou de oorsprong van deze "zwakte" kunnen liggen.
Misschien zijn jouw ouders wel zeer moderne ouders, die jou altijd erg veel vrijheid gegund hebben. Dat lijkt wel leuk als puber, maar ergens is dat een mes dat aan twee kanten snijdt : een jonge mens heeft duidelijke richtlijnen nodig, grenzen waarbinnen hij/zij moet leven, dat is erg structurerend en geeft meteen ook een veilig gevoel. De regels dragen je als het ware. Bij gebrek aan of als de regels te laks of onduidelijk zijn, voelt de jonge mens zich "verloren" en kan hij/zij een ideaal slachtoffer worden voor iemand zoals Rachid.
Bekijk het zo : jouw zwakte past uitstekend in het kraam van rachid, het is zijn sterkte.
Alleen je hiervan bevrijden zal je veel lijden en tijd kosten en dan nog op een pover resultaat uitlopen. DAAROM : zoek zo snel mogelijk psychologische hulp, jouw welzijn en leven hangt ervan af.
Zelfs al raak je die Rachid kwijt, er kan nog altijd een andere zijn plaats innemen hoor, er zijn wel meer mannen die inspelen op de zwakte van een vrouw...
Steffi, jij staat aan het begin van je leven, geef jezelf alle kansen, dus doe er iets aan !!!
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Lieve Dutch

Ik wil je eerst even zeggen dat ik je PM heb ontvangen maar mijn functie is uitgeschakeld dus kan niet antwoorden,in ieder geval bedankt voor het aanbod ! xxx
Kreeg jij als kind misschien vanaf een bepaald tijdstip opeens veel minder aandacht van je moeder, vader, iemand anders...door omstandigheden
Niet dat ik weet,mijn ouders vroegen toen met die ruzie ook nog wat er vroeger is gebeurd ofzo waardoor deze zwate is ontstaan.Maar ik weet het echt niet..
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik altijd heb gedacht/denk dat mijn moeder meer van mijn broer houd dan van mij.Ik heb het al verschillende keren met haar hierover gehad en ze zegt dat het totaal het geval niet is.Maar toch krijg ik dit gevoel niet weg.
Mijn broer is ook van rrn andere vader dan mij,maar mijn vader heeft hem 'geadopteerd'zodat hij zijn naam heeft en altijd mee opgegroeid enzo.Ik wist dit niet,en heb op een dag de papieren van adoptie gevonden thuis,ik heb dan ook jaren gedacht dat ik degene was die geadopteerd was.En heb er ook pas 2 jaar later met men oma over gesproken.Misschien heeft dat alles ervoor gezorgd dat ik me altijd wat 'minder'voelde en me wou 'bewijzen' ofzo? Ik weet het echt niet..

Ik heb wel vrijheid van mijn ouders maar heb vriendinnen die meer mogen,ook al vinden vele andere dat ik veel vrijheid krijg.Ik heb dit gevoel zelf niet echt..

XXX
Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

souhaila,

Mag ik weten waarom je sexueel gemeenschap hebt met hem dan terwijl je niet getrouwd bent met hem?
Je was toch bekeerd tot de Islam?

Je mag mijn vraag natuurlijk onbeantwoord laten, maar ik zou het zeer waarderen als jij antwoord zou geven.
Plaats reactie