Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

k wou gwn effe melden dat mijn moeder op de hoogte is van mijn relatie met een moslim en ik ben buiten geshot,deze week verhuis ik.
Beste Souhaila,

Ik vind het heel erg dat het zo is gelopen. Ik vind dit schandalig. Moet je echt vertrekken van haar of vind je de situatie onhoudbaar zo?

Wat heeft ze gezegd?
Nu ben ik wel 'blij' dat ik haar niet heb verteld dat ik bekeerd ben,hoe zou ze dan reageren..
Wat denk je dat ze dan had gedaan?

Veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Linda
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Hoeveel mannen zijn er die een afkeer hebben van hun vrouw en haar wegsturen naar een ver gelegen plaats en zich niet druk maken om haar welzijn noch om haar Dien? In plaats van haar vrij te laten zodat ze een beter leven kan hebben, willen ze van haar genieten zonder haar op haar beurt haar rechten te geven. Het Islamitische sociale systeem staat boven deze onderdrukking en zulke mannen zullen ter verantwoording worden geroepen omdat ze tegen de voorschriften van de Qor’aan en Soennah handelen. Allah (soebhanahoe wa ta’ala) zegt: “En jullie zullen nooit in staat zijn rechtvaardig te zijn voor de vrouwen, hoezeer jullie ook willen. Geeft echter niet geheel toe aan jullie neiging…” (4:129)
Je weet toch hoe kafir vrouwen dit oplossen?
Die schoppen die kerel de tent uit en gaan niet zitten wachten tot er misschien iemand genegen is die kerel ter verantwoording te roepen.

Waar is je zelfrespect?????
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

hej linda,

ik zal het even kort uitleggen.
Ik ben gisteren gaan werken in restaurant,ik was om 2 uur in de nacht thuisgekomen,mijn ouders waren niet thuis.
Dik dacht gewoon dat ze iets waren gaan drinken,zoals ze af en toe doen.
ik ging naar men slaapkamer,er lag een brief van 6 blz op men bed,geschreven door men moeder..
De woorden die daarinstonden zijn de meest kwetsende woorden die iemand me ooit heeft gezegd..
Dat ze wil dat ik verhuis,dat ze pas gelukkig gaat zijn als ik weg ben van thuis,dat ik een hoer voor de marokanen ben en dat als ik niet weg ga dat zij weg gaat ect ect ,dit zijn nog de 'vriendelijke dingen'.
Nadat ik dit had gelezen heb ik een vriendin gebeld,heb wat kleren enzo genomen en ben buiten gegaan,juist toen ik naar buiten ging,kwamen mijn ouders binnen..
Ik ben gewoon doorgelopen,mijn vader vroeg waar ik naartoe ging (hij wist dus van niets ) mijn moeder zei dat hij me gwn moest laten gaan..
Mijn meoder is naar boven gegaan,mijn vader is achter mij gekomen..
We hebben lang op straat staan praten,mijn moeder is uiteindelijk ook naar beneden gekomen.
Dan vroeg men vader om effe naar boven te gaan en hebben we nog gesproken tot half 6 vanmorgend.
Maar het komt er opneer dat ik dus weg moet of anders zij..
Als dit haar gelukkig maakt,is dit wat ik ga doen.
Al gaat het niet makkelijk worden..NOrmaal gezien vertrek ik midden deze week..Ze wilt ook geen contact meer daarna.

tgaat niet zozeer dat ik een relatie heb met een marokkaan,maar gwn omdat ik nooit met belgen omga ( of toch weinig) en dit was de druppel..
Tis echt moeilijk voor mij want het idee dat ik geen contact meer met haar ga hebben maakt me kapot.
Ik weet dat men vader me wel gaat helpen,met hem heb ik een betere band..

Bedankt voor jullie steunende woordjes xxx,

souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Souhaila,

Ik weet dat er moeders zijn die zo hard zijn, maar het schokt me toch altijd weer als ik dit soort verhalen lees.
dat ik een hoer voor de marokanen ben
Je moeder heeft dus racistische denkbeelden. Jammer.
Mijn moeder is naar boven gegaan,mijn vader is achter mij gekomen.
Fijn dat hij niet zo hard is.
Als dit haar gelukkig maakt, is dit wat ik ga doen.
Dit zal jullie geen van beiden gelukkig maken.
.Ze wilt ook geen contact meer daarna.
Dat is heel erg.
Tis echt moeilijk voor mij want het idee dat ik geen contact meer met haar ga hebben maakt me kapot.
Als ze een beetje kent, dan weet ze dat. Ik heb een hekel aan emotionele chantage. Je op deze manier tegen een familielid keren, is verwerpelijk.

Met vriendelijke groet,

Linda
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Een moeder die haar kind het huis uitgooit. Dat zou een moslimmoeder nooit doen.
Die organiseert een moordpartij.
Met hetzelfde reultaat: ook geen dochter meer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
lilianne
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 9:01 pm

Bericht door lilianne »

Hey Steffi,
Zoals je weet, ik ben in dezelfde situatie als je mama, en probeer de situatie te begrijpen.

Laat aub weten hoe het verder met je gaat, ik ben heel erg met je begaan.
Liefs,
Lilian
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

BFA schreef:
Chaimae schreef:Een moeder die haar kind het huis uitgooit. Dat zou een moslimmoeder nooit doen.
Die organiseert een moordpartij.
Met hetzelfde reultaat: ook geen dochter meer.
Jullie hebben beiden ongelijk.

De meeste Moslimouders vermoorden hun opstandige kroost niet; zeker niet in het Westen.

Een Moslimouder had haar gevraagd te vertrekken of haar juist opgesloten om haar op "betere" gedachten te brengen. Dat laatste doen sommige Westerse ouders ook.

Ik ken de thuissituatie niet. Je dochter per brief verzoeken het huis te verlaten is heel extreem. Wij weten uiteraard niet watvoor ruzies en problemen hier aan vooraf zijn gegaan. Souhaila heeft wel aangegeven dat de relatie met haar moeder al langer slecht was.

Ik ken de andere kant van het verhaal niet. Ik heb echter heel veel moeite met mensen die zich tegen hun eigen vlees en bloed keren. Tenzij je kind zeer extreme dingen doet zoals stelen, de boel afbreken, geweld gebruiken en/of inwoners van het ouderlijk huis in gevaar brengen, valt verbanning niet te rechtvaardigen. Als een kind echt een gevaar is voor zichzelf en anderen dan zou je in eerste instantie naar een vrijwillige of gedwongen opname moeten streven en iemand niet zo maar op straat moeten zetten.

Ik heb echter niet de indruk dat zulke extreme zaken spelen.

Ik hoop dat Souhaila nog laat weten hoe het met haar gaat.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

hej,

ik vind het inderdaad ook erg dat een moeder haar kind buiten zet,zonder dat ze echt slechte dingen doet.
Er is eigenlijk geen ruzie aan vooraf gegaan,ze heeft gewoon nog gezegd dat ze haar al jaren en maanden slecht voelt door mijn 'achterbaks' gedoe en dat ze nu een besluit heeft genomen.
:shock:

Ik heb sinds zaterdag echt goed nagedacht,en de brief verschillende keren gelezen.En heb besloten dat ik niet langer in een huis kan leven en eten waar ik 'niet gewenst' ben.
Ik ga ofwel vandaag ofwel morgen mijn moeder op de hoogt brengen dat ik haar haar zin geef.
Ik denk wel dat ik wat moeilijkheden ga moeten doorstaan in het begin maar uiteindelijk kom ik er wel incha'Allah.
Ik hoop gewoon dat mijn moeder na enkele maanden toch iets laat weten en dat ze me 'mist'..
Ik vind het ergens moeilijk om haar nu te vertellen dat ik weg ga..
...

souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Aidan
Berichten: 49
Lid geworden op: wo aug 02, 2006 11:23 am
Locatie: Antwerpen

Bericht door Aidan »

Hoi Souhaila,

Dit moet een zeer zware periode voor je zijn...

Ik weet niet hoe je ouders jou kennen maar het is alleszins zwak van je moeder dat ze emotionele chantage gebruikt. Laat dat je echter niet uit balans slaan. De kans bestaat dat je moeder niet zal bijdraaien, maar dat kan je nu nog niet weten dus laat die sombere gedachte los. Ze is je moeder dus je mag ervan uitgaan dat ze je zal steunen van zodra ze ziet dat wat jij en die jongen hebt niet zo negatief is als dat zij zich dat voorstelt. Praat er alvast zo vaak over als het kan en nodig is...

Neem vooral geen overhaaste beslissingen en zeg geen dingen tegen je ouders waarvan je weet dat je spijt gaat krijgen...

Hoe staat de familie van die jongen trouwens tegenover jou ?

Met respect,
Aidan
When we're deluded there's a world to escape. When we're aware there's nothing to escape.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:ik vind het inderdaad ook erg dat een moeder haar kind buiten zet,zonder dat ze echt slechte dingen doet.
Er is eigenlijk geen ruzie aan vooraf gegaan,ze heeft gewoon nog gezegd dat ze haar al jaren en maanden slecht voelt door mijn 'achterbaks' gedoe en dat ze nu een besluit heeft genomen.
:shock:
Beste Souhaila,

Dan is ze zelf achterbaks. Zij zou volwassener moeten zijn. Als ouder hoor je een puber op diens gedrag aan te spreken als je dat niet zint en een oplossing te zoeken voor alles uit de hand loopt.

Ik heb zelf een hekel aan mensen die maanden lang niks zeggen en dan plotseling met een lijst vol verwijten aankomen. Dan heb je geen recht van spreken.
Ik heb sinds zaterdag echt goed nagedacht,en de brief verschillende keren gelezen. En heb besloten dat ik niet langer in een huis kan leven en eten waar ik 'niet gewenst' ben.
Wat vindt jou vader hier nu van? Wil hij echt dat je weg gaat? Wil jij echt weg? Kun je ergens heen?
Ik ga ofwel vandaag ofwel morgen mijn moeder op de hoogt brengen dat ik haar haar zin geef.
Ik hoop minimaal dat je haar verteld dat je dit onvolwassen van haar vindt. Een volwassene hoort iemand eerst een kans te geven om de boel uit te praten en tot een vergelijk te komen.
Ik denk wel dat ik wat moeilijkheden ga moeten doorstaan in het begin maar uiteindelijk kom ik er wel incha'Allah.
Ik denk dat je eerst moet kijken of jij je vader aan je kant kunt krijgen. Je moeder escaleert de boel. Jij lijkt me de wijste van jullie tweeën. Als het echt onhoudbaar is, ga dan niet weg voor je andere woonruimte hebt, tenzij je echt denkt dat je gevaar loopt. Op straat leven is niet makkelijk. Je kan er niet vanuit gaan dat je maanden bij vrienden kunt gaan wonen. Dat lukt niet altijd.
Ik hoop gewoon dat mijn moeder na enkele maanden toch iets laat weten en dat ze me 'mist'.
Ik denk dat je het beter zo snel mogelijk kunt uitpraten. Als je langer wacht dan bijten mensen zich vaak alleen maar dieper vast in hun wrok.
Ik vind het ergens moeilijk om haar nu te vertellen dat ik weg ga.
Geef haar nog een kans zou ik zeggen, Dan heb jij je best gedaan.

Als je echt wegmoet zorg dan dat je woonruimte hebt. Ben je nog minderjarig? Is er opvang is België voor jongeren die door hun ouders er uit worden gezet? In Nederland is die er wel in bepaalde gevallen. Ik raad je aan om met Jeugdzorg, maatschappelijk of zoiets dergelijks contact op te nemen. Misschien hebben zij nog advies of hulp voor je.

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Linda,
Ik heb zelf een hekel aan mensen die maanden lang niks zeggen en dan plotseling met een lijst vol verwijten aankomen. Dan heb je geen recht van spreken.
ja dat vind ik ook,maar ik weet van mezelf dat ik een andere persoon ben als ik thuis ben of 'buiten huis', gewoon doordat ik zoveel moet verbergen en dergelijke..
Wat vindt jou vader hier nu van? Wil hij echt dat je weg gaat? Wil jij echt weg? Kun je ergens heen?
Ik heb altijd veeel beter met mijn vader overeengekomen dan met mijn moeder,ik kom wel met haar overeen maar er was niet echt een 'band' hij wil dus natuurlijk niet dat ik weg ga..en ik weet dat hij aan mijn kant staat
Ik vind het spijtig dat het zo is moeten lopen maar in deze situatie wil ik idd liever weg van thuis.Ik weet dat ze haar slecht voeld door mij,dus zal ik weggaan en hopelijk voelt ze haar dan beter en gelukkiger.
Ik kan bij verschillende vriendinnen gaan logeren, ben dit ook van plan totdat ik genoeg geld heb gespaard voor de waarborg van een appartement te kunnen betalen.ik vrees dat dit wel ongeveer twee maanden gaat duren,maar ik ga gewoon vaak genoeg van 'logeeerplaats' wisselen,zodat ik voor die ouders van mijn vriendinnen niet te veel last ben.
Als ik genoeg geld heb gespaard ga ik waarschijnlijk met een vriendin samen een appartementje huren zodat die kosten gedeeld zijn.
Ik heb al enkele appartementen gezien van 300€of 380€ per maand.dus dat gedeeld door 2 is elks 150€ of 190€ huurgeld en dan gwn nog water en elektriciteit..
Beter dan niets in ieder geval.
Ik wil gewoon nu mijn ouders,allez men moeder,de ruimte geven die ze nodig heeft en hopelijk ziet ze in dat dit ook niet de oplossing is..
Geef haar nog een kans zou ik zeggen, Dan heb jij je best gedaan.
zij zegt dat ze me al 100000 kansen heeft gegeven.
zij verlangd dat ik al mijn 'vreemde'(haar woorden) vriendinnen en vriend laat.
Maar ik kies mijn vriendinnen niet op basis van hun nationaliteit of kleur,maar op basis van karakter en ben dus niet bereid deze te laten vallen..
Ben je nog minderjarig? Is er opvang is België voor jongeren die door hun ouders er uit worden gezet? In Nederland is die er wel in bepaalde gevallen. Ik raad je aan om met Jeugdzorg, maatschappelijk of zoiets dergelijks contact op te nemen.
ik ben 17jaar, ik word in september 18. Er is volgens mij niet een speciale opvang voor kinderen die uit huis worden gezet maar we hebben wel zo iets 'huisvestigingen' en 'ocm' en zo.. ben van plan om mijn situatie uit te leggen en hoop dan zo op de wachtlijst te komen voor goedkope appartemen..Ik denk wel dat mijn vader mij financieel ook gaat steunen.

Het gaat bij mijn meoder niet zozeer om mijn vriend,gewoon marokanen in het algemeen.Ze wilt echt niets van die mensen weten..
Ik vind het 'vies' dat je zo'n gedachtegang hebt,maar jah.
dat ze me met men vriend heeft gezien was gewoon de laatste druppel die de emmer deed overlopen..
Ik ga ook niet weg voor mijn vriend ofzo,gewoon om het principe dat ik dit echt niet normaal vind en niet leefbaar.
Terwijl mijn moeder denkt dat ik weg ga 'voor mijn vriend' .
xx,
souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Souhalia,

ik heb nog niet gereageerd omdat je in gesprek bent met Linda, en ik in vele opzichten haar visie deel.

Maar het moet toch van het hart dat jouw lot me echt wel droevig stemt en ik hoop van harte dat het allemaal toch nog goed komt.

Veel sterkte,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
lilianne
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 9:01 pm

Bericht door lilianne »

Beste Steffi / Souhalia,

Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed.
De relatie met je vriend was toch voorbij , dacht ik?
Daardoor dat je, denk ik, om dat verlies een beetje te compenseren, je wat meer bent begint wentelen in de zogezegde "warme liefde van de islam", en er direct een heleboel "zusters" bijkreeg.

En ook had ik begrepen dat je moeder nog niet op de hoogte was van je "bekering".
Als het alleen maar over je vriendschap en/of relaties met vreemdelingen gaat, vind ik dat geen aanvaardbare reden om je buiten te zetten.

Probeer met haar te praten, en neem geen overhaaste beslissingen ; zowel jij als je moeder gaan daar zeker spijt van krijgen.

En bedenk, je wordt binnenkort 18 ; de wereld ligt aan je voeten.
Was je ook niet van plan om nog wat verder te studeren ?
Als je nu probeert op eigen benen te staan, zonder veel diploma's, bepaalt dat je hele verdere toekomst !

Denk hééééééél goed na , Souhaila.

Liefs,
Lilian
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:ja dat vind ik ook, maar ik weet van mezelf dat ik een andere persoon ben als ik thuis ben of 'buiten huis', gewoon doordat ik zoveel moet verbergen en dergelijke.
Beste Souhaila,

Dat is begrijpelijk gezien je reactie van je moeder, maar het blijft wel je eigen keus om het te verbergen. Door een werkwoord als "moet" suggereren mensen dat er geen keus was.
Ik vind het spijtig dat het zo is moeten lopen maar in deze situatie wil ik idd liever weg van thuis.Ik weet dat ze haar slecht voelt door mij,dus zal ik weggaan en hopelijk voelt ze haar dan beter en gelukkiger.
Ik denk niet dat je moeder hier gelukkiger van wordt.
Ik kan bij verschillende vriendinnen gaan logeren, ben dit ook van plan totdat ik genoeg geld heb gespaard voor de waarborg van een appartement te kunnen betalen.ik vrees dat dit wel ongeveer twee maanden gaat duren,maar ik ga gewoon vaak genoeg van 'logeeerplaats' wisselen,zodat ik voor die ouders van mijn vriendinnen niet te veel last ben.
Dit heb je al geregeld?
Hoe moet dit met school of je studie?
Als ik genoeg geld heb gespaard ga ik waarschijnlijk met een vriendin samen een appartementje huren zodat die kosten gedeeld zijn.
Ik heb al enkele appartementen gezien van 300€of 380€ per maand.dus dat gedeeld door 2 is elks 150€ of 190€ huurgeld en dan gwn nog water en elektriciteit..
Beter dan niets in ieder geval.
Hebben ze echt heel duidelijk gezegd dat ze dit willen of zijn dat wat vagere plannen? Ik heb het daar namelijk vroeger ook wel eens met vriendinnen over gehad en op het moment dat ik daar stappen voor ondernam krabbelde iemand terug.
Ik wil gewoon nu mijn ouders,allez men moeder,de ruimte geven die ze nodig heeft en hopelijk ziet ze in dat dit ook niet de oplossing is.
Ik zou niet hopen, maar het haar gewoon zeggen. Als je weg moet, dan is dat niet anders, maar zeg het haar wel gewoon. Verwacht niet dat mensen het zelf wel bedenken, want dat doen ze heel vaak niet.
zij zegt dat ze me al 100000 kansen heeft gegeven.
Had ze al eerder gezegd dat je weg moest dan? Alleen maar zeggen "ik vind je vrienden niet leuk" is geen kans. Heeft zij al eerder geprobeerd dingen uit te praten?
zij verlangd dat ik al mijn 'vreemde'(haar woorden) vriendinnen en vriend laat.
Mag ik concluderen dat ze enigszins racistisch is?
Maar ik kies mijn vriendinnen niet op basis van hun nationaliteit of kleur,maar op basis van karakter en ben dus niet bereid deze te laten vallen.
Dat is redelijk normaal. Jouw moeder zou ook niet zomaar haar vrienden laten vallen als jij dat ging eisen.
ik ben 17jaar, ik word in september 18. Er is volgens mij niet een speciale opvang voor kinderen die uit huis worden gezet maar we hebben wel zo iets 'huisvestigingen' en 'ocm' en zo.. ben van plan om mijn situatie uit te leggen en hoop dan zo op de wachtlijst te komen voor goedkope appartemen..Ik denk wel dat mijn vader mij financieel ook gaat steunen.
Ik zou toch informeren. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Het gaat bij mijn moeder niet zozeer om mijn vriend,gewoon marokanen in het algemeen. Ze wilt echt niets van die mensen weten.
Zucht
Ik vind het 'vies' dat je zo'n gedachtegang hebt,maar jah.
dat ze me met men vriend heeft gezien was gewoon de laatste druppel die de emmer deed overlopen..
Ik ga ook niet weg voor mijn vriend ofzo, gewoon om het principe dat ik dit echt niet normaal vind en niet leefbaar.
Terwijl mijn moeder denkt dat ik weg ga 'voor mijn vriend'.
Zeg maar duidelijk dat je weg gaat, omdat zij heeft gezegd dat je weg moet. Zeg dat jij gewoon wil blijven als zij dat toestaat. Je moet niet meegaan in haar fictie dat jij zo graag weg wil.

Als het niet anders kan dan ga je, maar het moet duidelijk zijn dat zij dat heeft afgedwongen.


Met vriendelijke groet,

Linda
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op ma apr 30, 2007 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

In Belgie bestaat er zoiets als het JAC (Jongeren Advies Centrum) en uiteraard ook het Comité voor Bijzondere Jeugdbescherming.

Dit tot de leeftijd van 18.
Je kan op je 17 aanvraag doen voor het "begeleid" wonen project.

Onder 18 denk ik niet dat je zomaar op je eentje kan wonen, bovendien heb je nog tot 18 leerplicht.

--------------------

Je lijkt me een standaard overpuberend geval, dat denk belangrijk te doen nu ze islam ontdekt heeft;

Daar schuilt hem mijns inziens het grote probleem. De andere pubergevallen gaan over. Bij islam heb je op slag 4 kinderen aan je rokken en kan je de rest van je toekomst (zonder diploma: ga je nog verder studeren?) op je bil schrijven.

Dat je moeder je je "achterbaksheid" verwijt, lijkt me zeer terecht. Was ookhet eerste wat ik dacht bij je eerste posts. Je BENT achterbaks, je bent gewoon puberaal, je loopt vierkant in je ongeluk, en nee, je moeder kan het niet verder aanzien!

Trèk dan uw plan en kom achteraf niet bleiten. Wel eerst even via de juiste instanties of je bent strafbaar als je nog geen 18 bent hoor! Tenzij je naar een islamitisch land trekt en je daar laat uithuwelijken uiteraard. Wat denk je van Iran?

http://www.jongerenwelzijn.be/

Ze zullen je met open armen ontvangen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Souhaila, ik kan alleen maar zeggen, dat ik Linda's kijk op deze dingen, alleen maar deel (inclusief ook die van haar visie over de islam).

Linda is erg verstandig, dus "luister" naar haar advies. En probeer ook toch nog te studeren, als het kan. En kom gewoon regelmatig hier terug, om ons op de hoogte te houden en om advies in te winnen. Wij zijn niet harteloos, alleen bezorgd. Sterkte met alles, hopelijk kan je wel nog gewoon thuis wonen, totdat je alles geregeld hebt en op orde.

Hoe is het eigenlijk met de studiefinanciering in België geregeld?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Souhaila,
Wat er nu thuis bij jou gebeurt is erg treurig, voor jou en ook voor je moeder.
Toch hebben jullie allebei deels gelijk.
Zij heeft gelijk als ze zegt dat je achterbaks bent. Geef toe, dat is toch wel zo, je hebt je bekeerd tot een totalitaire religie en hebt er niks over verteld.
Jij hebt gelijk als je stelt dat ze niet racistisch mag denken. We zijn allemaal zussen en broers van elkaar in de mensheid. Dat verdient enig nadenken van zowel haar als jouw kant.
Zij is racistisch en jij bent discriminatoir....de appel is dus niet ver van de boom gevallen!
Ik ga ook akkoord met Circe, jij bent nog in volle ontwikkeling en werkt nog aan je eigen persoonlijkheid. De islam is de verkeerde keuze, maar daar zal je zelf vroeg of laat wel achterkomen. Liefst als het niet te laat is.
Misschien ziet jouw moeder klaarder dan jij wel denkt en wil ze je behoeden voor misstappen. Ze doet het wel op de verkeerde manier denk ik.
Enfin, het is een treurige situatie en best zou zijn om allebei water bij de wijn te doen, er zo kalm mogelijk over te praten, eventueel met je vader als scheidsrechter en een tussenoplossing te vinden.
Jij moet zeker thuis blijven wonen, een echte moslima MAG NIET alleen gaan wonen, dat is haraam !
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Dutch,

Ben jij zelf een ex-Moslim?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

@ Souhaila,

Islam heeft je, zoals beloofd bevrijdt van de tirannieke band van je ouders.
Ga nu niet zitten klagen omdat je niet goed hebt nagedacht over de prijs die hierop stond.

De wijze waarop je ouders dit doen keur ik niet goed. Heb je ze een andere mogelijkheid gelaten? Leer je verstand opnieuw gebruiken en denk hier over na.

Veel andere mogelijkheid dan de tirannieke band met je natie en kultuur te verbreken heb je nu niet meer. Wees blij, Islam biedt je de oplossing.

Ga naar de Islamterritoria, geef daar geboorte aan een hele reeks kinderen. Huil niet als je deze kinderen ziet sneuvelen in hun heilige Jihad tegen de ongelovigen.

Islam heeft hiervoor ook de oplossing: Een Moslim kent het ware geluk pas bij intrede in het paradijs.

Alle dingen op aarde hebben hunprijs, zij het financieel, zij het emotioneel. DAcht je, dat je collaboratie je niets ging kosten?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Zij heeft gelijk als ze zegt dat je achterbaks bent. Geef toe, dat is toch wel zo, je hebt je bekeerd tot een totalitaire religie en hebt er niks over verteld
.

jainderdaad dat klopt maar ze weet niks over mijn bekering he,dus gewoon om het feit dat mijn vriend een marokkaan is en dat ik 'vreemde' vriendinnen heb ect ..
Moest ze van mijn bekering weten denk ik dat ik direkt was buitengeshot,die nacht nog.
Jij moet zeker thuis blijven wonen, een echte moslima MAG NIET alleen gaan wonen, dat is haraam !
ja ik weet het,maar als mijn moeder zegt buite,kan ik moeilijk zeggen nee ik blijf he..
En probeer ook toch nog te studeren, als het kan.
ik studeer deeltijds onderwijs,dus ik moet enkel donderdag en vrijdag naar school gaan.Dit is mijn laatste jaar,ik moet nog 6 weken,2dagen in de week gaan,dus dit is geen probleem.
Dit heb je al geregeld?
ja ik ken veel vriendinnen die me al hebben gezegd dat ik naar hun moet gaan,heb gisteren ook nog verschillende appartementjes gaan bezichtingen.Morgen ga ik kijken naar een appartment van maar 330€ en 2 slaapkamers enzo dus incha'Allah is het wat leefbaar.
Hebben ze echt heel duidelijk gezegd dat ze dit willen of zijn dat wat vagere plannen? Ik heb het daar namelijk vroeger ook wel eens met vriendinnen over gehad en op het moment dat ik daar stappen voor ondernam krabbelde iemand terug
Ja,1 vriendin ben ik wel vrij zeker dat ze het meent,ze is nu ook al geld aant opzijzetten voor die waarborg ect ..
maar eigenlijk zou ik liever echt alleen wonen want ik denk dat het niet altijd makkelijk is om met een vriendin te wonen,zeker niet in een studio.Appartement zou nog gaan omdat je 2 apparte slaapkamers hebt.
Had ze al eerder gezegd dat je weg moest dan? Alleen maar zeggen "ik vind je vrienden niet leuk" is geen kans. Heeft zij al eerder geprobeerd dingen uit te praten?
nee,dat ik weg moest heeft ze nooit eerder gezegd.Had dit ook nooit eerder verwacht eigenlijk.Maar ze heeft me wel paar keer betrap op dingen dat ik achter haar rug deed..Maar ik heb gewoon niet die band methaar dat ik alles vertel enzo..

Mag ik concluderen dat ze enigszins racistisch is?
blijkbaar wel ..
De relatie met je vriend was toch voorbij , dacht ik?
ja het was voorbij,maar ik kost hem echt niet laten (ik weet het dit is haram) Het is gewoon moeilijk om na 7 maanden iemand te laten terwijl die je nooit iets verkeerd heeft gedaan..
En ook had ik begrepen dat je moeder nog niet op de hoogte was van je "bekering".
nee inderdaad,ze is nog niet op de hoogte.( algoed) dus ik vind het ook extreem dat ze me buiten zet.Ik wou dat ik die brief eens kost overtype zodat jullie beter je mening kunnen geven,ik vind echt niet dat een moeder dit schrijft..Maar het is nogal respectloos om het haar woorden hier te schrijven denk ik ?
Maar het moet toch van het hart dat jouw lot me echt wel droevig stemt en ik hoop van harte dat het allemaal toch nog goed komt.
Bedankt,ik hoop het ook maar denk toch dat ik beter weg kan gaan van thuis.IK kan niet in een huis leven waar ik niet gewenst ben,waar ik de reden ben van haar 'ongelukkig' zijn.Ik kan geen eten eten dat niet et 'liefde' is klaargemaakt..
Ik weet dat ik mijn vader hard ga kwetsen , ik heb hem gisteren een sms gestuurd dat ik moet praten want dat ik mijn beslissing heb genomen en dat ik zo niet wil en kan thuiswonen.Hij had teruggestuurd dat hij woensdag met mij gaat praten omdat men meoder dan naar ziekenhuis moet en dat ik tot dan echt goed moet nadenken enzo..


xxx,
souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik kan geen eten eten dat niet et 'liefde' is klaargemaakt..
Zo pathetisch.
Wees blij dat je hier kan uithuilen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het spijt mij ook dat je dit moet meemaken Souhaila.

Je moeder was door jouw gedrag waarschijnlijk zo gekwetst, maar houd toch zoveel van je, dat ze je wakker wil schudden.
Waarschijnlijk heeft deze vrouw aan de wijze woorden gedacht “Wie niet horen wil die moet maar voelen”
Ik ga me nu in de schoenen van je moeder verplaatsen, en hoe rot het ook voor jou is, ik begrijp haar.
Ik begrijp jouw verdriet en radeloosheid ook, maar ik wil de gevoelens van je moeder niet wegstrepen.
Ze had voor jou een ander leven op oog. Een gelukkig leven met een Belgische man.
Mooi huis, veel liefde, kinderen, goed contact met je aanstaande man, Kortom, ze wenst voor jou wat ze zelf ook heeft.

Maar het liep anders, en zij kan dat niet accepteren. Net zoals Moslims het niet zullen accepteren als hun dochter verkering krijgt met een niet Moslim.

Je moeder heeft in haar radeloosheid voor deze methode gekozen. Of het een goede keuze is of niet. Dat doet er nu even niet toe.
Kan jij je het verdriet, de radeloosheid , en boosheid van je moeder niet begrijpen?
Zie jij haar niet zitten terwijl ze deze brief van 6 kantjes aan je schrijft?
Dat moet haar geestelijk kapot gemaakt hebben. Er zullen tranen in haar ogen gestaan hebben, en haar keel zal dicht geknepen geweest zijn van verdriet. Maar ze moest haar boosheid van zich afschrijven om je te vertellen wat zij voelde, wat je haar aandeed.
Ik ben een moeder, dus ik kan me in haar situatie indenken. Je dochter, waar je van houd verliest haar leven. Zo ziet ze dat…Deze dochter gooit alles wat haar geleerd is, al de normen en waarden die je ouders je bij gebracht hebben overboord en gaat een weg die verkeerd is in haar ogen. Je hebt in haar ogen je familie verraden.
Ze moet meer van jouw huidige leven afgeweten hebben dan jij vermoed.
En nu denkt je moeder, als het niet zachtleers kan, dan moet ze maar hardleers deze les en het leven ondervinden.
Ik ben er zeker van als jij een goed gesprek met je moeder aan gaat, ze je dit alles zal vertellen.

Mijn medeleven en sympathie gaat uit naar je ouders, en mijn medelijden naar jou.

Maar doe wat je wil. Ga je eigen gang. Je hebt een vrije wil, en die mag je volgen.
Jij wil dit leven een harde les leren, en dat is je goed recht.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik weet niet hoor, Ariel.

"Ik wil niet dat je met Marokkanen/ander niet-Westerse allochtonen omgaat en daarom trap ik je het huis uit," vind ik niet zo'n bezorgde lieve boodschap. Zeker als die dochter minderjarig is en nergens anders heen kan dan naar diezelfde vrienden. Die moeder bereikt op deze manier het tegenovergestelde van wat ze wil.

Ik heb die brief niet gelezen en ik ken Souhaila en haar familie niet. Er zitten uiteraard altijd meerdere kanten aan het verhaal. Ik weet niet wat haar moeder denkt en wat haar werkelijke motieven zijn.

Ik heb echter geen enkel respect voor ouders die met hun minderjarige kinderen breken tenzij die kinderen echt een gevaar zijn.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

We hebben die brief inderdaad niet gelezen en krijgen enkel info van de beledigde partij.

Bovendien kan ik me voorstellen dat men "Marokkanen" nu niet direct in de racistische hoek moet zoeken, maar eerder in de "slechte vrienden" hoek. Niemand gaat ouders van "racisme" verdenken als ze willen dat hun kinderen stoppen met contact met "slechte vrienden".
Het kan dus best zijn dat de moeder flink best in de gaten heeft dat het met Steffi vierkant de verkeerde kant opgaat, vooral onder invloed van die "slechte vrienden". En dan is het haar volste recht dit te zeggen en heeft het niks met racisme te maken.

Moesten de "slechte vrienden" uit neo-nazis bestaan en de moeder zou exact hetzelfde hebben gezegd, had iedereen staan juichen!
Ik begin er soms ook wel van te balen hoor, dat steevast "racisme" dat te pas en onpas wordt gekweeld.

En nee, ik trap niet in het puberverhaaltje van de zuipende en rondneukende vriendin die dan toch wel slechter is dan de marokkaanse vriendin. Net alsof er geen normale jonge meisjes rondlopen die zich niet constant laveloos zuipen en rondneuken!
Maar wat die moeder alleszins doorzien heeft is dat het o zo brave marokkaanse vriendinnetje, alvast als rattenvanger van Hamelen optreedt en Steffi netjes inleidt in de islamitische sekte. Nog een marokkaanse vriendje erbij en de "bekering" is compleet, zelfs al wordt Steffi in feite enkel als oefenmatras gebruikt.

Wij weten niét hoe dikwijls Steffi's moeder haar al heeft gewezen op het gevaar van die "verkeerde vrienden", evenmin of dit rechtstreeks dan wel onrechtstreeks werd overgebracht. Noch weten we of Steffi wel ooit bereid was te luisteren wat haar moeder vertelde, in haar beginposts heb ik niet die indruk.

Dat haar moeder de moeite doet - zoals Ariel terecht opmerkt - om zes kantjes vol te schrijven, zal wel niet voor niks zijn en getuigt idd van een "a bout de souffle" gevoel van die moeder.

Wettelijk gezien kàn Steffi dus niet op haar eentje gaan wonen voordat ze 18 is. Ze zal dus een andere oplossing moeten vinden. Misschien al eens gewoon willen HOREN wat moeder te vertellen heeft?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Moesten de "slechte vrienden" uit neo-nazis bestaan en de moeder zou exact hetzelfde hebben gezegd, had iedereen staan juichen!
Ik begin er soms ook wel van te balen hoor, dat steevast "racisme" dat te pas en onpas wordt gekweeld.
Nee, Circe, dan had ik het even hard veroordeeld.

Bovendien gaat Souhaila nu toch bij die vriendinnen wonen. Iets wat iedereen met een greintje mensenkennis van mijlenver had kunnen zien aankomen. Waar moet ze anders heen? Die moeder vervreemd niet alleen haar dochter nog meer van zich; ze bereikt exact het tegenovergestelde van wat ze wil.
Ik begin er soms ook wel van te balen hoor, dat steevast "racisme" dat te pas en onpas wordt gekweeld.
Ik doe dat bijna nooit, Circe.

Bovendien is het vaak zat terecht.

Ja, de Politiek Correcten noemen dingen regelmatig onterecht racisme. Dat betekent niet dat Racisme niet meer bestaat. Als Souhaila de waarheid spreekt dan is haar moeder minimaal zwaar bevooroordeeld tegen niet-Westerse allochtonen.

Ik ben niet blij dat Souhaila Moslim wil worden of het al is, maar dat is geen reden voor mij om haar moeder gelijk te geven dat ze haar minderjarige kind op straat schopt.
Plaats reactie