Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

chantie schreef: chantal layla amina

wel my live end death only for my religion.
Beste Chantie. Je bedoeld....Ik zal sterven voor Islam?

En waarom geef jij geen antwoord op mijn vragen? Heb je die niet, of wil je niet met mij in discussie.

Vriendelijke groet Chantal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ariel schreef:Mijn beste Moslima, ik kan de koran niet anders interpreteren dan dat ik hem lees.
Jij kan zeggen dat jij volgens de algemene aangenomen visie de Koran volgt, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. Het siert je dat je de extremistische islam wil bestrijden, en dat je alleen de spirituele en tolerantie islam wil volgen, maar er zijn honderden miljoenen Moslims die dit niet doen. Die nemen de koran wel serieus. Met jouw opvattingen zou eigenlijk net zo goed de bijbel en Jezus kunnen volgen, want dan kom je meer in de richting van een godsdienst van liefde, tolerantie en vrede .

Laten we even naar dit vers kijken. Ik ben benieuwd naar uitleg van dit vers.

47: 35. Weifelt daarom niet noch roept om vrede, want gij zult de overhand hebben. God is met u en Hij zal uw daden niet teniet doen.

Als Moslim behoor jij je ook aan de Hadith te houden. De hadith is even belangrijk voor Moslims als de koran. Heel veel wetten die jij niet in de koran kan vinden staan wel vermeld in de hadith. Zoals het bedekken van de vrouw, en meer wetten.
En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.
Aan deze laatste zin is te merken dat dat de boodschap was van alle boodschappers van Allah dus voor elk volk, trouwens hoe dan ook, het staat in de koran en moesten wij de koran niet opvolgen? Aan het tweede deel van de zin kan je trouwens afleiden dat een onschuldig mens doden een duidelijke overtreding is.
Sorry. I begrijp deze uitleg niet. Wat waren de duidelijke tekenen? En wie waren de boodschappers volgens jou ? En wie behoren we te volgen?

Ik heb je al uitgelegd dat dit een soera 5 vers 32 en 33 een waarschuwing is voor de joden. Er staat namelijk nergens in de koran dat een Moslim GEEN ongelovige of mens van het boek mag doden.

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.

Zomaar een paar verzen.

En wat moeten we met dit vers? Betekend dit vers niet dat als Moslims zich niet aan de gehele koran houdt zich schuldig maakt aan verraad?

2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet

Vriendelijke groet, en ik kijk uit naar je antwoord.
Ik volg de islam omdat dit de ware godsdienst is, dat is mijn overtuiging dus nee, ik zal niet zomaar switchen van godsdienst.
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.


Deze verzen zijn gericht op het feit dat wij geen vriendschappen moeten sluiten met ongelovigen. Dit omdat gelovigen bij elkaar mekaars geloof versterken terwijl ongelovigen misschien harame dingen doen die de gelovige beinvloedt en zijn geloof afneemt. Dat is niet altijd zo, ik heb een ongelovige vriendin waarvan ik weet dat ze oplet als ze bij mij is, en Allah is genadevol dus moge Hij haar bedoelingen zien. Afgaande op andere verzen in de koran is het ons niet verboden hun met vriendelijkheid te behandelen en verwacht Allah rechtvaardigheid van ons.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

deze heb ik al uitgelegd , zie mijn vorige post.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven

spreekt voor zichzelf: zelfverdediging

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
In enkele verzen ervoor nl 8.58 en 59 blijkt duidelijk dat het om een oorlogssituatie en zelfverdediging gaat 'Als gij hen in oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken. En als gij ontrouw van een volk vreest verstoot hen dan op gelijke wijze. Voorzeker, Allah heeft de ongelovigen niet lief.'

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Ik heb deze vers opgezocht en ik kan nergens terugvinden dat met 'bestrijdt' een lichamelijke strijd wordt bedoeld. Zie ook hoe deze niet tot Christenen en Joden in het algemeen gericht zijn maar tegen diegenen die Allah en de laatste dag verwerpen, wat niet de doorsnee Christen of Jood is want die geloven wel in God en de laatste dag. Dat daar een onderscheid in wordt gemaakt, hoe we de mensen van het Boek die wel en in Allah en de laatste dag geloven en degene die dat niet doen zie je in deze verzen:

Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Koran 3:113-115)

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (Koran 2:62)


Andere verzen die oproepen mensen van het boek goed te behandelen:
…En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. (Koran 5:82)

"Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons." (Koran 29:46)



48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.
Hier kan ik geen context bij plaatsen (er word een beetje eerder in het hoofdstuk weer gesproken over 'indien zij u aanvallen..' maar dat is een beetje wazig), maar daar er geen tegenspraak is in de koran kunnen we afleiden uit de andere verzen dat wij ongelovigen niet mogen aanvallen als dit niet uit zelfverdediging is en wij niet onrechtvaardig mogen zijn.
Sorry. I begrijp deze uitleg niet. Wat waren de duidelijke tekenen? En wie waren de boodschappers volgens jou ? En wie behoren we te volgen?

Ik heb je al uitgelegd dat dit een soera 5 vers 32 en 33 een waarschuwing is voor de joden. Er staat namelijk nergens in de koran dat een Moslim GEEN ongelovige of mens van het boek mag doden.
Alle boodschappers van Allah: Mozes vzmh, Jezus vzmh ,Mohammed vzmh.. Moesten wij deze vers niet moeten volgen, zou hij niet in de koran staan. Of moesten wij niet de gehele koran volgen? Of hoe zit het nu?
hier een andere vers over het verbod op moord op onschuldigen:
En zij die geen andere goden naast Allah aanroepen noch iemand doden, wat Allah heeft verboden, tenzij met recht, noch overspel plegen; en hij die dat doet zal een straf ondergaan. (Koran 25: 68)

Dat wij niet zomaar mogen moorden is een feit, alleen maar door het feit dat in de koran staat dat wij ten allen tijde rechtvaardig moeten zijn. Zelf tegen ongelovigen:
O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8)

"Doch de vergelding van het kwade is het daaraan gelijke; maar wie vergeeft en verbetering voor ogen houdt, zijn loon rust bij Allah. Voorzeker, Hij houdt niet van de onrechtvaardigen". (Koran 42: 40).

O, gij die gelooft, weest voorstanders der rechtvaardigheid, getuigen voor Allah, zelfs al was het tegen uzelf, of ouders en verwanten. Hetzij rijk of arm, Allah is beter dan beiden. Volgt niet de begeerten, opdat gij niet onrechtvaardig zult zijn. En als gij de waarheid omzeilt of er u van afwendt, Allah is goed op de hoogte van wat gij doet. (Koran 4: 135)

…En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77

Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen. (Koran 42: 42)


AUB ik hoop dat ik iets heb opgeklaard heb voor u.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

weda schreef:
chantie schreef:
Geen mens weet of er een God bestaat of niet. Dat kan namelijk niet aangetoond worden.

Het simpele feit dat wij veel dingen niet begrijpen, wil nog niet zeggen dat er daarom automatisch een God moet bestaan. Vandaar dat moslims bij het minste geringste zeggen dat het de wil van ’allah’ is. Omdat ze iets niet begrijpen of niet veranderen kunnen. Zoals bijvoorbeeld is gebeurd in het geval van een schoolkind dat door een Marokkaans jochie werd doodgeslagen (is een aantal jaren geleden in Limburg gebeurd). Toen naar aanleiding van dit afschuwelijke drama de vader van de Marokkaanse dader werd geïnterviewd, haalde hij zijn schouders op en verklaarde dat het de wil van ’allah’ was.

hallo,
nee geen mens kan weten of god heeft bestaan maar als je hierin gelooft of als ej eglovig bent opgevoed dan geloof je het wel.
en over dat extremisten zeggen dat is de wil van allah no way.
zet heel veel moslims op een rij en vraag wat ze van extremisten vinden: je zult van 9/10 horen dat ze het er niet mee eens zijn aleen de radicalen maar dit is zo'n klein groepje.weet ook dat de islam van nu zo veel anders is dan toen der tijd.
al die verhalen leidraden in de koran zijn van vroeger, dit komt omdat de koran authentiek is hij is nooit veranderd.
en er zijn genoeg moslims als mij die denken heb je naaste lief er zijn genoeg moslims die met cristenen ect omgaan.
de islam is zo anders dan toen kijk hier ook is naar.

chantal

beste chantal.

ik twijfel aan je woord. als een cartoon gedrukt wordt in denemarken, gaan vele moslims de straat op om te protesteren. er is veel geweld te zien, vlaggen worden verbrand en producten worden geboycot. jullie vinden dan dat de islam beledigt is. maar als een moslim een bus, gebouw/school opblast, mensen onthoofd en met zelfmoord velen de dood injaagt, daarbij allah akbar roepent, dan bedriegen jullie ons dat het niks met islam te maken heeft en is de islam dan niet door jullie broeders beledigt. waarom gaan jullie dan niet de straat op om de terroristen duidelijk te maken dat de islam bovenstaande moslim daden afkeurt.???? is dat te veel gevraagd?? ik denk dat de 9 van de 10 mensen taqiya plegen.

groet
Natuurlijk is de islam beledigt door degenen die zulke daden plegen en natuurlijk zouden wij op straat moeten komen! Maar geloof mij degenen die op straat komen om te protesteren tegen bv die cartoons zijn voor het grote deel gewoon jongeren die de kans zien om eens rel te gaan schoppen. Dat heb ik ook gezien in de zaak van Ghaza dat er zulke waren die niks beter te doen hebben dan keet schoppen. Ze hebben zelf hun eigen zusters hun hoofddoek afgetrokken en vertrappeld, noemt u dat moslims? Ik ben dan ook thuis gebleven en ik heb gedacht aan de slachtoffers in mijn gebeden, daar hebben ze meer aan dan dat ik op straat ga lopen. Dat er ook moet geprotesteerd worden tegen het terrorisme is een duidelijk feit, ik geef u daar groot gelijk in. Dat dat betekent dat de meerderheid van de moslims het daarom daar mee eens is, is wel iets dat ik ontken. Als wij op het nieuws vernemen dat weer zo'n daden in de naam van Allah gepleegd zijn dan zijn wij werkelijk ontsteld daarover . Dat er bestaan die het daar mee eens zijn, zeker weten! Maar moesten dat er echt zoveel zijn zou er veel meer moslimterrorisme zijn dan nu het geval is. In een onderzoek van de universiteit heb ik ondervonden dat maar 6 van de 460 ofzo(ik weet de cijfers niet precies meer , ik wil gerust dat onderzoek nog eens opzoeken) aanslagen in Europa door moslims gepleegd is. Ja als je dan naar het oosten gaat, astaghfirAllah daar gebeurt het natuurlijk veel meer. Waarom? de mensen worden dom gehouden en opgeleid tot terroristen, velen zijn analfabeet. dit terwijl de koran ons aanspoort te onderzoeken en bij te leren.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ik was nog iets vergeten te beantwoorden nl.
Als Moslim behoor jij je ook aan de Hadith te houden. De hadith is even belangrijk voor Moslims als de koran. Heel veel wetten die jij niet in de koran kan vinden staan wel vermeld in de hadith. Zoals het bedekken van de vrouw, en meer wetten
De hadith is zeker niet even belangrijk als de koran, anders zou de sunnah verplicht zijn, wat zeker niet het geval, maar het is goed voor ons als we ons eraan houden. Je mag niet verbieden wat niet door Allah is verplicht en omgekeerd. Dus als in de koran staat dat je je moet bedekken, dan kan jij volgens vrije wil kiezen of je dat sunnah doen. Nogmaals niet verplicht, en dus is het mijns insziens onjuist dat een land de burqa verplicht als dat sunnah is. Daarbij moet je ook de betrouwbaarheid van de Hadith nachecken.
chantie
Berichten: 15
Lid geworden op: di mar 24, 2009 9:02 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door chantie »

Ariel schreef:
chantie schreef: chantal layla amina

wel my live end death only for my religion.
Beste Chantie. Je bedoeld....Ik zal sterven voor Islam?

En waarom geef jij geen antwoord op mijn vragen? Heb je die niet, of wil je niet met mij in discussie.

Vriendelijke groet Chantal.

waarom zal ik antwoorden op je vragen als ik ze onzinnig vind dat vind ik over veel dingen die jullie zeggen, en zoals muslima ze zegt klopt het, jullie moeten is verder kijken dan je neus lang is.

chantal
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

chantie schreef:
Ariel schreef:
chantie schreef: chantal layla amina

wel my live end death only for my religion.
Beste Chantie. Je bedoeld....Ik zal sterven voor Islam?

En waarom geef jij geen antwoord op mijn vragen? Heb je die niet, of wil je niet met mij in discussie.

Vriendelijke groet Chantal.

waarom zal ik antwoorden op je vragen als ik ze onzinnig vind dat vind ik over veel dingen die jullie zeggen, en zoals muslima ze zegt klopt het, jullie moeten is verder kijken dan je neus lang is.

chantal
As salaamu aleykum zuster,

Ze weten misschien niet beter dan dit, inchAllah zal iemand dit lezen en zijn mening over de islam herzien, ik bied ze de waarheid aan op een zilveren schaaltje, maar ik laat het over aan Allah swt. Zoals ik al zei: zij hoeven voor mij niet te geloven, in de koran staat 'in godsdienst is geen dwang' maar zij zouden zich beter voelen zonder deze haat in hun hart.

ma'a salama
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Bloodgod »

Muslima schreef:
Dat dat betekent dat de meerderheid van de moslims het daarom daar mee eens is, is wel iets dat ik ontken. Als wij op het nieuws vernemen dat weer zo'n daden in de naam van Allah gepleegd zijn dan zijn wij werkelijk ontsteld daarover .

Dat neem ik ook wel van je aan. Van mens tot mens is dat natuurlijk misdadig, maar uiteindelijk is het wel een terreinwinst in de vorm van land of van angst verlamde mensen.
En die aanslagen in de naam van “god” vinden in het westen vaak plaats binnen het gezin.

Ook schreef zij:
Ja als je dan naar het oosten gaat, astaghfirAllah daar gebeurt het natuurlijk veel meer. Waarom? de mensen worden dom gehouden en opgeleid tot terroristen, velen zijn analfabeet. dit terwijl de koran ons aanspoort te onderzoeken en bij te leren.

(astaghfirAllah wat betekent dat?)
Dus hieruit mag ik afleiden dat de Taliban in Pakistan en Afghanistan tegen de leer van “god” in handelen door meisjes en vrouwen het recht op educatie te onthouden? Zo’n mannelijke student aldaar zegt doodleuk dat als hij de koran uit zijn kop kent hij genoeg wijsheid vergaart heeft.

Muslima schreef:
Ze weten misschien niet beter dan dit, inchAllah zal iemand dit lezen en zijn mening over de islam herzien, ik bied ze de waarheid aan op een zilveren schaaltje, maar ik laat het over aan Allah swt. Zoals ik al zei: zij hoeven voor mij niet te geloven, in de koran staat 'in godsdienst is geen dwang' maar zij zouden zich beter voelen zonder deze haat in hun hart.

Welke “god” door wiens aderen geen bloed vloeit kan het ooit goed voor hebben met een menselijk wezen? Wie laat mensen voor zich strijden omdat hij/zij zich gehaat voelt?
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Muslima schreef:
Dat dat betekent dat de meerderheid van de moslims het daarom daar mee eens is, is wel iets dat ik ontken. Als wij op het nieuws vernemen dat weer zo'n daden in de naam van Allah gepleegd zijn dan zijn wij werkelijk ontsteld daarover .

Dat neem ik ook wel van je aan. Van mens tot mens is dat natuurlijk misdadig, maar uiteindelijk is het wel een terreinwinst in de vorm van land of van angst verlamde mensen.
En die aanslagen in de naam van “god” vinden in het westen vaak plaats binnen het gezin.
Ja , maar dat betekent niet dat het islamitisch verantwoord is, dat heb ik in mijn vorige posts aan de hand van koranverzen al genoeg aangetoond.
Ook schreef zij:
Ja als je dan naar het oosten gaat, astaghfirAllah daar gebeurt het natuurlijk veel meer. Waarom? de mensen worden dom gehouden en opgeleid tot terroristen, velen zijn analfabeet. dit terwijl de koran ons aanspoort te onderzoeken en bij te leren.

(astaghfirAllah wat betekent dat?)
Dus hieruit mag ik afleiden dat de Taliban in Pakistan en Afghanistan tegen de leer van “god” in handelen door meisjes en vrouwen het recht op educatie te onthouden? Zo’n mannelijke student aldaar zegt doodleuk dat als hij de koran uit zijn kop kent hij genoeg wijsheid vergaart heeft.
Inderdaad, dat is wat ik zeg. Totaal onislamitisch, en zoals ik al zei deze talibanstrijders weten niet beter, het zijn de leiders die ze brainwashen. Dat wat je zegt over de koran uit je hoofd kennen, dat is zeker niet voldoende en het bewijs daarvan ligt net in diezelfde koran die ons aanspoort onze kennis uit te breiden. AstaghfirAllah was in deze context bedoeld als 'spijtig genoeg' maar het is letterlijk een manier om vergiffenis aan God te vragen.
Muslima schreef:
Ze weten misschien niet beter dan dit, inchAllah zal iemand dit lezen en zijn mening over de islam herzien, ik bied ze de waarheid aan op een zilveren schaaltje, maar ik laat het over aan Allah swt. Zoals ik al zei: zij hoeven voor mij niet te geloven, in de koran staat 'in godsdienst is geen dwang' maar zij zouden zich beter voelen zonder deze haat in hun hart.

Welke “god” door wiens aderen geen bloed vloeit kan het ooit goed voor hebben met een menselijk wezen? Wie laat mensen voor zich strijden omdat hij/zij zich gehaat voelt?
Zoals ik in mijn andere posts betreffende de verzen uit de koran al heb kunnen uitklaren: wij strijden uit zelfverdediging, als wij bestreden worden om ons geloof. Wat jij zegt is totaal niet ter sprake en geen reden om te strijden.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef:...
Zoals ik in mijn andere posts betreffende de verzen uit de koran al heb kunnen uitklaren: wij strijden uit zelfverdediging, als wij bestreden worden om ons geloof. Wat jij zegt is totaal niet ter sprake en geen reden om te strijden.
Met die 'zelfverdediging' heeft de islam een behoorlijk gebied veroverd. Een hele prestatie voor voor een 'vreedzame' ideologie.

Verdediging is blijkbaar de beste aanval. :D

Maar, zonder gekheid: de waarheid is dat mohammedanen zich aangevallen voelen door iedereen die zich niet onmiddellijk overgeeft.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Muslima schreef: Ik volg de islam omdat dit de ware godsdienst is, dat is mijn overtuiging dus nee, ik zal niet zomaar switchen van godsdienst.


Hoe weet je dat Islam de ware Godsdienst is? Heeft de engel Gabriel op een nacht aan je bed gestaan? Of heeft je vriendje je dit verteld.
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.


Deze verzen zijn gericht op het feit dat wij geen vriendschappen moeten sluiten met ongelovigen. Dit omdat gelovigen bij elkaar mekaars geloof versterken terwijl ongelovigen misschien harame dingen doen die de gelovige beinvloedt en zijn geloof afneemt. Dat is niet altijd zo, ik heb een ongelovige vriendin waarvan ik weet dat ze oplet als ze bij mij is, en Allah is genadevol dus moge Hij haar bedoelingen zien. Afgaande op andere verzen in de koran is het ons niet verboden hun met vriendelijkheid te behandelen en verwacht Allah rechtvaardigheid van ons.
Dus als deze ongelovige vriendin niet oplet als ze bij jou is dan schop je haar aan de kant? Wat een prachtige vriendschap moet dat zijn. Zo zie je maar weer dat een ongelovige nooit een moslim kan vertrouwen. Een verkeerd woord, en men vliegt er uit. Het is nog net zo als in de tijd van Mohammed. Wie niet voor me is is tegen me, en verdient geen leven meer. Bah....
En lullig dat je steun van je mede moslims nodig hebt om je geloof te versterken. Als je werkelijk achter je religie staat, dan maakt het geen klap uit of een ongelovige vriendin fouten dingen tegen je zegt. Nog gekker is het dat je zo gemakkelijk verleid wordt door haram zaken als je met niet gelovige omgaat.
Weet je Muslima, je praat de moslim gemeente na. Dit soort verhalen hebben we al duizend keer gehoord. Je verteld ons namelijk niks nieuws. Ik krijg altijd een ongemakkelijk gevoel als ik met een bekeerde Moslima praat. Zelfs deze bekeerde vrouwen kunnen niet meer nadenken . Als een goed afgerichte papagaai riedelen ze een ingestudeerd verhaaltje af.
Het blijkt maar weer duidelijk dat Islam een sekte is.
2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
Ja, ja... verdediging, en dit terwijl Mohammed de aanvaller was. Weet je wie zich moesten verdedigen in het mohammedaanse tijdperk ? De niet moslims.
Lees je hadith Muslima. Het was Mohammed die op oorlogspad ging, en niet anders om. Voor de rest van je verdediging antwoorden geldt hetzelfde.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Ik heb deze vers opgezocht en ik kan nergens terugvinden dat met 'bestrijdt' een lichamelijke strijd wordt bedoeld. Zie ook hoe deze niet tot Christenen en Joden in het algemeen gericht zijn maar tegen diegenen die Allah en de laatste dag verwerpen, wat niet de doorsnee Christen of Jood is want die geloven wel in God en de laatste dag. Dat daar een onderscheid in wordt gemaakt, hoe we de mensen van het Boek die wel en in Allah en de laatste dag geloven en degene die dat niet doen zie je in deze verzen:
Nou wordt hij helemaal mooi. Hoe kan je de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven met innerlijke strijd bestrijden. Vertel me dat eens. Jij hebt zelfs een invulling gegeven aan dit en aan andere koran verzen. Walgelijk.
Doe eens een bril op en kijk eens hoe Christenen behandeld worden in Islamitische landen. Stop met lezen van suiker boekjes, en ga eens grote mensen kranten artikelen lezen. Een Christen in een Islamitische land is een dhimmie. Ondergeschikt aan de moslim.
Waarschijnlijk heb jij daar geen bezwaar tegen. Jij als moslim voelt jezelf verheven boven ongelovige.
AUB ik hoop dat ik iets heb opgeklaard heb voor u.
Je hebt zeker iets opgeklaard voor me. Ik heb al een aardig beeld van je in mijn hoofd, maar ik zal mezelf niet uitspreken. Dat zal te pijnlijk en te beledigend voor je zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

PS.... We hebben dit vers volgens mij nog niet besproken.
47: 35. Weifelt daarom niet noch roept om vrede, want gij zult de overhand hebben. God is met u en Hij zal uw daden niet teniet doen.
Is dat te moeilijk ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Muslima schreef:
Ik volg de islam omdat dit de ware godsdienst is, dat is mijn overtuiging
Ik denk niet dat islam de ware godsdienst is.
Allah heft het namelijk helemaal mis;

- ik heb geen voogd nodig, ik kan prima voor mezelf zorgen.

Je ziet dat allah het bij het verkeerde eind heeft.
Hoe kan een almachtige zo'n grote fout maken?
Amorele atheistische nitwit
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Hoe weet je dat Islam de ware Godsdienst is? Heeft de engel Gabriel op een nacht aan je bed gestaan? Of heeft je vriendje je dit verteld.
Om zovele redenen. Niet omdat mijn vriendje dit verteld heeft, slaat weer nergens op. Je kent me klaarblijkelijk niet dus hou je vooroordelen voor jezelf.
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.


Deze verzen zijn gericht op het feit dat wij geen vriendschappen moeten sluiten met ongelovigen. Dit omdat gelovigen bij elkaar mekaars geloof versterken terwijl ongelovigen misschien harame dingen doen die de gelovige beinvloedt en zijn geloof afneemt. Dat is niet altijd zo, ik heb een ongelovige vriendin waarvan ik weet dat ze oplet als ze bij mij is, en Allah is genadevol dus moge Hij haar bedoelingen zien. Afgaande op andere verzen in de koran is het ons niet verboden hun met vriendelijkheid te behandelen en verwacht Allah rechtvaardigheid van ons.
Dus als deze ongelovige vriendin niet oplet als ze bij jou is dan schop je haar aan de kant? Wat een prachtige vriendschap moet dat zijn. Zo zie je maar weer dat een ongelovige nooit een moslim kan vertrouwen. Een verkeerd woord, en men vliegt er uit. Het is nog net zo als in de tijd van Mohammed. Wie niet voor me is is tegen me, en verdient geen leven meer. Bah....
En lullig dat je steun van je mede moslims nodig hebt om je geloof te versterken. Als je werkelijk achter je religie staat, dan maakt het geen klap uit of een ongelovige vriendin fouten dingen tegen je zegt. Nog gekker is het dat je zo gemakkelijk verleid wordt door haram zaken als je met niet gelovige omgaat.
Weet je Muslima, je praat de moslim gemeente na. Dit soort verhalen hebben we al duizend keer gehoord. Je verteld ons namelijk niks nieuws. Ik krijg altijd een ongemakkelijk gevoel als ik met een bekeerde Moslima praat. Zelfs deze bekeerde vrouwen kunnen niet meer nadenken . Als een goed afgerichte papagaai riedelen ze een ingestudeerd verhaaltje af.
Het blijkt maar weer duidelijk dat Islam een sekte is.
Wie zegt dat ik bekeerd ben? Neem jij ook niet mensen tot je vrienden wie dezelfde interesses en die aansluiten bij jouw persoonlijkheid? Ik als moslim zal nooit jouw vriend kunnen worden. Deze vriendin van mij gaat ook uit ofzo, dat betekent niet dat ik dat doe. Ik heb ook al discussies gehad met haar over de islam , is zij uit mijn vriendenkring gevlogen? Nee helemaal niet. En ik heb de steun van medemoslims helemaal niet nodig, geloof mij vrij, en moest ik niet sterk staan in mijn geloof, denk je dan werkelijk dat ik hier zou zitten op dit forum te discussieren met jou? Ik ben HEEL zeker van mijn geloof. En wollah als jij mij verzen geeft uit de koran, dan zit ik hier met mijn koran die verzen op te zoeken en ze te bestuderen en analyseren en jouw fout eruit te halen. Voor sommige punten waarvan ik niet weet waar ze in de koran staan zoek ik het op, maar ik heb net niks ingestudeerd. Ik weet dat het voor jou gemakkelijker is dit niet te geloven, maar het is nu eenmaal zo.


Ja, ja... verdediging, en dit terwijl Mohammed de aanvaller was. Weet je wie zich moesten verdedigen in het mohammedaanse tijdperk ? De niet moslims.
Lees je hadith Muslima. Het was Mohammed die op oorlogspad ging, en niet anders om. Voor de rest van je verdediging antwoorden geldt hetzelfde.
Excuseert u mij? Het waren de Mekanen van de Qurasj stam die de moslims martelden en vervolgden omdat ze moslim waren! En DAAROP zijn de oorlogen ontstaan. Kennelijk weet je echt niet veel erover dus waarom praat je er in godsnaam over? Jij bent blijkbaar de papegaai in dit hele verhaal.


Nou wordt hij helemaal mooi. Hoe kan je de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven met innerlijke strijd bestrijden. Vertel me dat eens. Jij hebt zelfs een invulling gegeven aan dit en aan andere koran verzen. Walgelijk.
Doe eens een bril op en kijk eens hoe Christenen behandeld worden in Islamitische landen. Stop met lezen van suiker boekjes, en ga eens grote mensen kranten artikelen lezen. Een Christen in een Islamitische land is een dhimmie. Ondergeschikt aan de moslim.
Waarschijnlijk heb jij daar geen bezwaar tegen. Jij als moslim voelt jezelf verheven boven ongelovige.
Zoals ik al zei was ik niet zeker over de interpretatie van deze vers, uit vele verzen kan je het gewoon afleiden uit de voorgaande verzen of dezelfde, maar bij deze is er tafsir nodig en ik ben geen geleerde. Ik heb netjes de tafsir ervan opgezocht voor jou. In de koran is geen tegenstrijdigheid en zoals al ik al voorbeelden gaf vanuit de koran om de mensen van het boek goed te behandelen, is dit de enige juiste interpretatie.
Dit vers sluit aan bij de situatie die in de zopas behandelde verzen 9:5 en 9:12 geschetst werd. Het gaat om wat muslims te doen staat wanneer de vijand een akkoord verbreekt en de muslimgemeenschap aanvalt. De Koran stelt hier dat gewapend verweer mogelijk is - echter, alweer onmiddellijk een beperking want men mag niet strijden tot wanneer elke tegenstander uitgeroeid is (ook als de vijand zoiets wel van plan zou geweest zijn) , maar wel tot de tegenstander bereid is een taks te betalen.

Vanwaar die taks? Wel, muslims zelf zijn gehouden de zakaat te betalen. De zakaat is echter een islamitisch religieuze aangelegenheid, zodat - gezien de godsdienstvrijheid - niet-muslims ervan vrijgesteld zijn. Niet-muslims moeten uiteraard wel mee betalen voor een aantal openbare diensten waarvan zij genieten, zoals onderhoud van het muslimleger dat ook hen beschermt in geval van een aanval. Want ja, muslims zijn verplicht alle inwoners van hun samenleving, muslim en niet-muslim, te beschermen en te verdedigen tegen een aanval. Zij mogen deze mensen ook niet uitleveren aan de vijand.

« Wanneer een Dhimmi bedreigd wordt door een vijand, is het uw verplichting de vijand te bevechten met wapens en soldaten, zodoende het Convenant van God en Zijn Boodschapper, vrede zij met hem, respecterend. Hem aan de vijand overdragen zou verraad van de garantie betekenen» (Maratib Alijma', door Ibn Hazm.)

De Koran draagt muslims hier ook op erover te waken dat deze takst billijk ingesteld wordt en de draagkracht van de mensen niet te boven gaat. Muslims moeten de zakaat betalen, niet-muslims moeten deze taks betalen.

bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert23.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet eens door een moslim!!!

Wat je zegt over Christenen in islamitische landen: gedeeltelijk waar. In moslimlanden staan ook kerken e.d. Kijk maar naar Turkije, wat een kerken dat je daar vindt. En ook in andere Arabische landen, ookal weet ik zelf ook dat de overheid ze het moeilijk maakt. Wat leert de koran, de bron van de islam ons over godsdienstvrijheid?

«In de godsdienst is er geen dwang.» (Koran 2:256)
Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen.»(Koran 88:22-23)

Het boek waarvan jij je afkeert heeft je (alweer) blok gezet. Kan je dan nog zeggen: het is de islam? Nee het is de misbruik van de islam/

Je hebt zeker iets opgeklaard voor me. Ik heb al een aardig beeld van je in mijn hoofd, maar ik zal mezelf niet uitspreken. Dat zal te pijnlijk en te beledigend voor je zijn.
Welja ik heb ook iets geleerd over u: u leest zeer selectief.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Ik heb ook iets geleerd wat ik nog niet wist...in islamitische landen zijn ze niet echt, écht niet, niet écht moslim, daarom komen jullie hier bij ons maar een wél échte moslimstaat oprichten, ook heb ik geleerd (van jou) dat er in jouw koran staat...als een ongelovige (whatever that may be), jullie beledigt of whatever, jullie 'minzaam moeten weggaan'...waarom WAAROM (for crying out loud) doen jullie dat dan niet???

Spoiler! :
Ohja, ik heb effe moeten zoeken, maar heb ze gevonden...
Afbeelding

...de schroeven die je wellicht ergens kwijtgeraakt bent...de schroevendraaier krijg je der gratis bij...'t zijn wel kruiskopschroeven :redface:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

SDX schreef:Ik heb ook iets geleerd wat ik nog niet wist...in islamitische landen zijn ze niet echt, écht niet, niet écht moslim, daarom komen jullie hier bij ons maar een wél échte moslimstaat oprichten, ook heb ik geleerd (van jou) dat er in jouw koran staat...als een ongelovige (whatever that may be), jullie beledigt of whatever, jullie 'minzaam moeten weggaan'...waarom WAAROM (for crying out loud) doen jullie dat dan niet???

Spoiler! :
Ohja, ik heb effe moeten zoeken, maar heb ze gevonden...
Afbeelding

...de schroeven die je wellicht ergens kwijtgeraakt bent...de schroevendraaier krijg je der gratis bij...'t zijn wel kruiskopschroeven :redface:
Doe ik wel. Gebruik ik scheldwoorden tegen jullie? Heb ik de moeite gedaan om te reageren op sommige beledigende uitspraken van jullie? Ben ik verantwoordelijk voor wat een ander doet misschien?
Daarbij zijn er nog velen die deze mening met mij delen MAAARRRR die hoor je niet, jullie horen enkelen degene die er wel op in gaan en die wel keet schoppen omdat jullie ons beledigen. Jullie horen degenen die mijn mening delen niet , omdat ze , jawel, thuis zitten en hun mond houden, ik kan dat begrijpen maar kijk verder dan jullie neus lang is aub. Waarschijnlijk zijn ook velen niet bekend met deze verzen? Moslim zijn is geen garantie op kennis van de koran,spijtig genoeg. Dus waarom stoppen jullie niet lekker met de islam te haten en te beginnen het radicalisme en de vandalisme en misdaad van lagere sociale klassen en degenen die niet begrijpen, te veroordelen. Ik deel jullie bezorgdheid, maar jullie pakken het verkeerde probleem aan.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Muslima schreef:
Doe ik wel. Gebruik ik scheldwoorden tegen jullie? Heb ik de moeite gedaan om te reageren op sommige beledigende uitspraken van jullie? Ben ik verantwoordelijk voor wat een ander doet misschien?
Daarbij zijn er nog velen die deze mening met mij delen MAAARRRR die hoor je niet, jullie horen enkelen degene die er wel op in gaan en die wel keet schoppen omdat jullie ons beledigen. Jullie horen degenen die mijn mening delen niet , omdat ze , jawel, thuis zitten en hun mond houden, ik kan dat begrijpen maar kijk verder dan jullie neus lang is aub. Waarschijnlijk zijn ook velen niet bekend met deze verzen? Moslim zijn is geen garantie op kennis van de koran,spijtig genoeg. Dus waarom stoppen jullie niet lekker met de islam te haten en te beginnen het radicalisme en de vandalisme en misdaad van lagere sociale klassen en degenen die niet begrijpen, te veroordelen. Ik deel jullie bezorgdheid, maar jullie pakken het verkeerde probleem aan.
...euhh??? JULLIE...steeds maar JULLIE???...en WIJ mogen NIET generaliseren?

Ok 4 what it's worth...
-Ik weet niet, of beter gezegd ben ik er me niet van bewust dat iemand van 'ONS' jou beledigd heeft, tenzij je kritiek op islam als belediging ziet, tja...
-Nee, diegene die jouw mening (wat dat ook moge wezen, want ik maak er niet veel van) delen, hoor ik niet, raar he? Maar ze zitten dan ook thuis (zouden ze niet beter gaan werken ipv thuis te zitten bidden etc, tis maar een idee hoor, dat belast de sociale zekerheid wat minder enzo)
-De meeste mensen hier zijn wel degelijk, maar ál te bekend met die verzen, de koran, ahadith, sunnah of hoe die hele 'crap' ook moge heten, wed erom dat ze beter onderlegd zijn dan jij...volgens mijn bescheiden mening kán je de koran niet eens out of context plaatsen, de koran hééft niet eens een context! Er staat wat je leest en je leest wat er staat!
-Don't give yourself too much credit lady, 'haten' is een erg sterke emotie, net als liefde, dat wordt enkel en alleen maar voorbehouden voor degenen waar je om geeft of dingen die je belangrijk vindt, islam, koran ea troep is bijlange na nog niet belangrijk genoeg om er eigenlijk woorden aan vuil te maken (is ook mijn bescheiden mening), laat staan haten, ten hoogste kan je er een bloedhekel of verschrikkelijke afkeer van hebben, waaronder ondergetekende!
-Zo, wat is dan 'het probleem' volgens Uw visie mevrouw? Alleen in 'lagere sociale klassen' zou er 'misdaad, radicalisme en vandalisme' voorkomen, uit welke bron hebt U die informatie?
Spoiler! :
BTW; Hebt U Uw schroeven al terug op de juiste plaats gedraaid? :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

OOOH, mea culpa, het állerbelangrijkste vergeten:
Muslima schreef: schreef:

blablabla


Ben ik verantwoordelijk voor wat een ander doet misschien?

blablabla
NEE hoor neenee...JULLIE zijn NOOIT verantwoordelijk voor wat een mede-muslim-in-crime doet, want...dan zijn het geen échte moslims...das makkelijk zat opgelost hè :D (NOT a True Scotsman)

De duitsers, álle Duitsers zijn wel medeschuldig bevonden aan de misdaden van de nazi's na WWII, ze hebben die schuld ook gedragen, dáár moet je moed voor hebben...daar ontbreekt het bij JULLIE (oa) aan---moed!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

...euhh??? JULLIE...steeds maar JULLIE???...en WIJ mogen NIET generaliseren?

Ok 4 what it's worth...
-Ik weet niet, of beter gezegd ben ik er me niet van bewust dat iemand van 'ONS' jou beledigd heeft, tenzij je kritiek op islam als belediging ziet, tja...
Met 'jullie' bedoel ik degene waarmee ik de discussie aan ging, het was niet mijn bedoeling jullie te generaliseren. En in de zogezegde humorlounge zie ik veel beledigingen, ja.
-Nee, diegene die jouw mening (wat dat ook moge wezen, want ik maak er niet veel van) delen, hoor ik niet, raar he? Maar ze zitten dan ook thuis (zouden ze niet beter gaan werken ipv thuis te zitten bidden etc, tis maar een idee hoor, dat belast de sociale zekerheid wat minder enzo)
Op zo'n rond de pot gedraai antwoord ik niet eens. Je ontwijkt mijn kwestie door een andere kwestie aan te halen.
-De meeste mensen hier zijn wel degelijk, maar ál te bekend met die verzen, de koran, ahadith, sunnah of hoe die hele 'crap' ook moge heten, wed erom dat ze beter onderlegd zijn dan jij...volgens mijn bescheiden mening kán je de koran niet eens out of context plaatsen, de koran hééft niet eens een context! Er staat wat je leest en je leest wat er staat!
Ik heb de verzen die zij aanhalen al lang ontkrachtigt, je komt een beetje laat hoor, dus als Ariel haar versie zo goed onderbouwd vind nodig ik haar uit mij het tegendeel te bewijzen. De koran opzich zelf heeft niet echt een context maar de verzen die gegeven zijn zeker wel. Het is makkelijk om een zin uit een vers te halen om een punt te maken, maar die zin is niks zonder de context, of jij dat nu leuk vind of niet. Of wil je zeggen dat als iemand bijvoorbeeld zegt: 'En strijdt tegen hen..' terwijl de rest van de zin is '.. die tegen jou strijden' , dat dat geen andere context geeft aan het verhaal?
-Don't give yourself too much credit lady, 'haten' is een erg sterke emotie, net als liefde, dat wordt enkel en alleen maar voorbehouden voor degenen waar je om geeft of dingen die je belangrijk vindt, islam, koran ea troep is bijlange na nog niet belangrijk genoeg om er eigenlijk woorden aan vuil te maken (is ook mijn bescheiden mening), laat staan haten, ten hoogste kan je er een bloedhekel of verschrikkelijke afkeer van hebben, waaronder ondergetekende!
Is een bloedhekel aan iets hebben niet gelijk aan haten?
-Zo, wat is dan 'het probleem' volgens Uw visie mevrouw? Alleen in 'lagere sociale klassen' zou er 'misdaad, radicalisme en vandalisme' voorkomen, uit welke bron hebt U die informatie?
Waar heb ik gezegd dat misdaad en vandalisme alleen in lagere sociale klassen voorkomen? De kans dat het voorkomt in een gezin dat woont in een woonwijk , met weinig geld die niet studeren en niet werken voorkomt is wel groter dan in een welopgeleid middenklassegezin. Dat kan je niet ontkennen. Er zijn even goed mensen in sociale lagere klassen die zich wel goed gedragen. Ik heb inderdaad per ongeluk gegeneraliseerd, en ik kan dat eerlijk toegeven en dat spijt me; het wordt ook wel tijd dat jij begint in te zien dat generaliseren de oplossig niet is. Zoals ik al zei het probleem is de misdaad, vandalisme en radicalisme op zichzelf, niet als 'onderdeel van de islam'. Bestrijdt dat: door preventie, voorlichting, strengere straffen,...
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

SDX schreef:OOOH, mea culpa, het állerbelangrijkste vergeten:
Muslima schreef: schreef:

blablabla


Ben ik verantwoordelijk voor wat een ander doet misschien?

blablabla
NEE hoor neenee...JULLIE zijn NOOIT verantwoordelijk voor wat een mede-muslim-in-crime doet, want...dan zijn het geen échte moslims...das makkelijk zat opgelost hè :D (NOT a True Scotsman)

De duitsers, álle Duitsers zijn wel medeschuldig bevonden aan de misdaden van de nazi's na WWII, ze hebben die schuld ook gedragen, dáár moet je moed voor hebben...daar ontbreekt het bij JULLIE (oa) aan---moed!
Grappig dat je de Duitsers opnoemt want ik ben namelijk een Duitse van afkomst. Ooit al gehoord van de uitspraak 'wir haben es nicht gewusst'? Dat alle duitsers daar de verantwoordelijkheid voor hebben gedraagd is een sprookje. Mijn grootouders bijvoorbeeld? Mijn overgrootmoeder was bijna zelf vergast omdat ze Joden eten gaf, mijn opa was een Italiaan en geen Arische duitser en mijn oma haar vader was als tsjechische spion geliqiudeert, zij waren evengoed slachtoffers.
Blablabla? Kijk als je geen normale discussie wilt aangaan, dan houdt deze discussie hier voor mij op. Dat jij wat ik zeg als blablabla beschuldig zal ik dan gewoon aannemen als 'je hebt gelijk'. En NEEN IK als persoon ben niet verantwoordleijk voor wat een andere moslim doet, waarom zou ik dat wel zijn? Heb ik die misdaad gepleegd ofzo? Of vind jij dat als iemand van jouw volk een misdaad pleegt dat jij daarvoor ook in de bak moet draaien?
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Zucht...
-De humor lounge is bedoeld als humor... als jij dat 'beledigen' vind is gewoon een kwestie van perceptie, je hoeft het niet te lezen, het is trouwens niet eens naar jou persoonlijk toe bedoeld want niemand kent je, je kan er ook voor kiezen om je niet beledigd te voelen!
-Ik draai niet rond de pot, ik doe gewoon cynisch, ken je dat; 'cynisme'? Waarom doe ik dat, gewoon omdat ik het niet kon laten na jouw epistels.
-En nee, jij hebt helemaal niets 'ontkrachtigd' (raar woordgebruik hebben muzelmannen toch steeds), hier zitten mensen die de 'islam' jarenlang hebben bestudeerd, zelf moslim geweest of getrouwd met een moslim, jij komt hier in een paar posts effe snel wat rechtzetten en denkt dat wij nu allemaal het licht gezien hebben, dat we het jarenlang bij het verkeerde eind hadden...islam is niet het licht maar een diep donker gat waar je nooit meer uitkomt...waar we hier in Europa nooit om gevraagd hebben en er dus ook geen nood aan hebben...doe dus wat je boekje zegt en 'ga minzaam weg'!
-Nee een hekel aan iets hebben is bijlange na niet hetzelfde als haten!
-de rest wil ik niet eens op ingaan, jouw levensverhaal boeit mij net zomin als het mijne jou boeit.
-Maar, ik heb slechts 1 (één) vraagje voor jou:

Stel...dat er ooit een strijd...hoe noemen jullie dat...jihad? ja een jihad komt, weliswaar geen gewapende jihad (godforbid), maar die andere, hoe heet die ook alweer, die niet-gewapende-jihad, enfin soit...stel dat er hier in Europa ooit zo'n strijd komt om democratie, WIJ, de autochtonen, de voorstanders van democratie, VvM etc en tegenstanders van theocratie, vooral de islamitische, willen onze democratie behouden, onze fel bevochten vrijheden niet verkwanselen, maar ook behouden, een groep radicale, fundamentalistische moslims willen onze democratie afschaffen en een islamitische theocratie met sharia wetgeving invoeren door middel van ... ja die strijd; jihad, NIET gewapende hoor, want dat doen échte moslims niet tenzij ze worden aangevallen, maar die andere strijd dus...
mijn vraag is nu:

AAN WELKE KANT STA JIJ EN AL DIE ANDERE GEMATIGDE MOSLIMS DIE ALTIJD THUIS ZITTEN EN NIKS FOUT DOEN?
KIES JIJ VOOR DEMOCRATIE ergo VRIJHEID of SHARIA??? (gewoon het 1 of het ander graag, geen lang epistel)

Wil het graag weten, kwestie van te weten waar ik sta...en of ik al moet beginnen voorzorgsmaatregelen te treffen!?!

Ohja...wie of wat is 'mijn volk'???
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Zucht...
-De humor lounge is bedoeld als humor... als jij dat 'beledigen' vind is gewoon een kwestie van perceptie, je hoeft het niet te lezen, het is trouwens niet eens naar jou persoonlijk toe bedoeld want niemand kent je, je kan er ook voor kiezen om je niet beledigd te voelen!
Wel ik vind dat soort humor beledigend.
-Ik draai niet rond de pot, ik doe gewoon cynisch, ken je dat; 'cynisme'? Waarom doe ik dat, gewoon omdat ik het niet kon laten na jouw epistels.
Dank je voor de cynische noot, maar ik neem het niet aan als argumentatie , dus neem ik aan dat je me gewoon gelijk geeft en dat je niks beter wist te antwoorden dan met dat.
-En nee, jij hebt helemaal niets 'ontkrachtigd' (raar woordgebruik hebben muzelmannen toch steeds), hier zitten mensen die de 'islam' jarenlang hebben bestudeerd, zelf moslim geweest of getrouwd met een moslim, jij komt hier in een paar posts effe snel wat rechtzetten en denkt dat wij nu allemaal het licht gezien hebben, dat we het jarenlang bij het verkeerde eind hadden...islam is niet het licht maar een diep donker gat waar je nooit meer uitkomt...waar we hier in Europa nooit om gevraagd hebben en er dus ook geen nood aan hebben...doe dus wat je boekje zegt en 'ga minzaam weg'!
Dat noemen ze algemeen nederlands. Ontkrachtigt is met een T op het eind niet met een D. Wie heeft er de islam jarenlang bestudeerd? de extremistische islam ja (waarom maken jullie geen onderscheid die is er duidelijk wel!). Ik heb al gelezen over ex-moslims, ze wisten in de eerste plaats niks van hun geloof en waren er allesinds niet sterk of bestudeerd in, zodat een paar misplaatste verzen dat kan breken. Sommigen kunnen oprecht voor een ander geloof kiezen, alle respect daarvoor, maar iedereen die de duidelijke onderscheid kan maken tussen extremisten en gematigde moslims is, kan enkel beamen dat , aangenomen door de context het extremisme fout is. Over de context gesproken, ik heb al uitgelegd volgens een logische verklaring waarom de context er is en waarom die er toe doet, waarom reageer je daar niet eens op? Natuurlijk wil je daarop niet antwoorden want net die context zal jouw wereldje van illusies ineen doen storten
-Nee een hekel aan iets hebben is bijlange na niet hetzelfde als haten!
Ok dan.
-de rest wil ik niet eens op ingaan, jouw levensverhaal boeit mij net zomin als het mijne jou boeit.
-Maar, ik heb slechts 1 (één) vraagje voor jou:

Stel...dat er ooit een strijd...hoe noemen jullie dat...jihad? ja een jihad komt, weliswaar geen gewapende jihad (godforbid), maar die andere, hoe heet die ook alweer, die niet-gewapende-jihad, enfin soit...stel dat er hier in Europa ooit zo'n strijd komt om democratie, WIJ, de autochtonen, de voorstanders van democratie, VvM etc en tegenstanders van theocratie, vooral de islamitische, willen onze democratie behouden, onze fel bevochten vrijheden niet verkwanselen, maar ook behouden, een groep radicale, fundamentalistische moslims willen onze democratie afschaffen en een islamitische theocratie met sharia wetgeving invoeren door middel van ... ja die strijd; jihad, NIET gewapende hoor, want dat doen échte moslims niet tenzij ze worden aangevallen, maar die andere strijd dus...
mijn vraag is nu:

AAN WELKE KANT STA JIJ EN AL DIE ANDERE GEMATIGDE MOSLIMS DIE ALTIJD THUIS ZITTEN EN NIKS FOUT DOEN?
KIES JIJ VOOR DEMOCRATIE ergo VRIJHEID of SHARIA??? (gewoon het 1 of het ander graag, geen lang epistel)

Wil het graag weten, kwestie van te weten waar ik sta...en of ik al moet beginnen voorzorgsmaatregelen te treffen!?!

Ohja...wie of wat is 'mijn volk'???
Waarom zo zwart wit, waarom niet allebei?
Daar bestaat al een voorbeeldland van: TURKIJE! 98,8 procent is islamitisch, maar het land is WEL een democratie.

Maar daar zou ik ook niet echt voor kiezen, en zeker niet in een west-Europees land, dan zouden wij moslims niet beter zijn dan de Joden die palestina bezetten. Maar een ideaal land zou zijn volgens de sharia, maar dan de goed toegepaste sharia: 4 getuigen nodig zonder uitzondering, educatie en zorg voor iedereen, godsdienstvrijheid voor iedereen,... Niet de sharia van de wahabileiders, de leiders der extremisten.

Allah swt houdt niet van extremisme:
Zo hebben Wij jullie gemaakt tot een evenwichtige gemeenschap opdat jullie getuigen zullen zijn over de mensen en opdat de gezant getuige zal zijn over jullie." (Koran 2:143)
"Wees daarom standvastig op het rechte pad zoals aan u, en aan diegenen die zich met u tot God richten, werd aanbevolen en overtreedt de grenzen niet want Hij ziet alles wat jullie doen." (Koran 11:112)
Koran 26:150-151
"Vreest dan God en gehoorzaam mij. En gehoorzaamt niet het bevel van de onmatigen, die op de aarde verderf zaaien en die geen orde op zaken stellen."

De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347]) (betrouwbare hadith)
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Adinah »

Muslima schreef:[dan zouden wij moslims niet beter zijn dan de Joden die palestina bezetten.
*zucht* 'De joden' bezetten 'Palestina' niet. :roll:
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

ONTKRACHT meid ONTKRACHT, niet ontkrachtigD of T, mij moet niemand iets over de Nederlandse taal leren, dat terzijde...
Ik weet nu wel waar jouw prioriteiten liggen en aan wie jij loyaal bent, had het eigenlijk niet moeten vragen want weten doen we het allemaal!

...en Turkije ja...daar geef je me een prachtig voorbeeld HA...ik wil niet racistisch overkomen, maar een vriend van me was er ooit eens, toen hij terugkwam zei hij: "Prachtig land Turkije, alleen...de Turken zijn er teveel aan". (hoort eigenlijk in de 'Humor Lounge', kunnen de Turken beledigd zijn :knorrie: ).
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Bloodgod »

hey pssst, "god" heeft mij in het oor gefluisterd dat hij de mohammedanen op een verkeerd spoor heeft gezet en dat jullie hier zijn om onrust te stoken.
Nou moeten wij ons verdedigen en aangezien jullie de aanvallers zijn, zijn jullie de verstotenen en daarom heeft "god" voor jullie een speciaal plekje gereserveerd.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef:...
Grappig dat je de Duitsers opnoemt want ik ben namelijk een Duitse van afkomst. Ooit al gehoord van de uitspraak 'wir haben es nicht gewusst'? Dat alle duitsers daar de verantwoordelijkheid voor hebben gedraagd is een sprookje. Mijn grootouders bijvoorbeeld? Mijn overgrootmoeder was bijna zelf vergast omdat ze Joden eten gaf, mijn opa was een Italiaan en geen Arische duitser en mijn oma haar vader was als tsjechische spion geliqiudeert, zij waren evengoed slachtoffers.
Blablabla? Kijk als je geen normale discussie wilt aangaan, dan houdt deze discussie hier voor mij op. Dat jij wat ik zeg als blablabla beschuldig zal ik dan gewoon aannemen als 'je hebt gelijk'. En NEEN IK als persoon ben niet verantwoordleijk voor wat een andere moslim doet, waarom zou ik dat wel zijn? Heb ik die misdaad gepleegd ofzo? Of vind jij dat als iemand van jouw volk een misdaad pleegt dat jij daarvoor ook in de bak moet draaien?
Daar hebben inderdaad alle Duitsers verantwoordelijkheid voor gedragen.
Nooit van de Wiedergutmachung gehoord?
Wie moesten betalen? De nazi's? Nee: alle Duitsers. Ook de goede Duitsers. Want die waren er inderdaad ook.
Hun medeverantwoordelijkheid lag hierin dat ze onvoldoende gedaan hadden om de gruwelijke ideologie van de nazi's te stoppen.

Dat lijkt oneerlijk als je het per individu beschouwt.
Maar elk individu moet zich realiseren dat hij tot een collectief behoort en dus ook medeverantwoordelijk is voor de misdaden van het collectief.

Dat gold voor elke individuele Duitser en dat geldt nu voor iedere individuele mohammedaan.
Laatst gewijzigd door naar boven op wo apr 15, 2009 11:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Plaats reactie