Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Steffi,
Gewoon even ver weg gaan.
Ariel heeft je ooit de tip gegeven om enkele maandan als au pair in de States te gaan werken. Wat denk je daarvan ?
Ik denk dat dat een goed plan zou zijn !
Liefs,
Katie
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

chaimae schreef:
?! Een Hijaab is het Arabisch woord voor hoofddoek
Ja en de vrije vertaling is MUTS.

Sorry meiske,maar dat is voor jouw bedoeld!!!!!
Ik vind het super dom wat je nu typt.

Als ik Souhaila waarschuw is dat niet om dat haar vriend moslim en / of
marokkaan is.
Maar omdat hij haar mishandeld,etc.
En jij bent nog maar een jong ding van 20 ofzo, ik ben 35 en heb wat meer achter de rug.
En dan ga je zulke onzinnige dingen zeggen.

Jij hebt al een verknipt beeld van een relatie en een huwelijk.
Dus doe Souhaila een plezier en geef haar goede raad of zwijg.

Of ben jij zo eentje die van plan is om;
iemand die van de brug te springt (omdat ze een zonde heeft begaan),
te stimuleren om voorttezetten.
Alle menske ,spring maar, doe wat je hart he ingeeft.
Allah zal er heel blij mee zijn.


Echt zo kom jij bij mij over. Trouwens heel je karakter op deze site komt zo over,beetje luguber,net alsof je zo bent gemaakt.

Ik zeg dit niet om je te treiteren, maar gewoon om je wakker te schudden.
Help Souhaila niet naar de schit.

Dank u voor het lezen!!!!
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Steffi, ga die moeder van Rachid's kind eens opzoeken in Sint-Niklaas...misschien kan zij jou wel een en ander vertellen en je de ogen (van het hoofd, de innerlijke ogen dus) openen. Als je zal horen welke ellende die met hem meemaakte, dan weet je wat jou te wachten staat.

Deze Rachid is, zoals de meeste moslimmannen, gewoon emotioneel gehandicapt. Geloof me, hun emotionele handicap gaat terug naar hun jongste kindertijd, de verkeerde gebrekkige opvoeding, de verkeerde levenswijze, de verkeerde filosofie, de verkeerde karakter-ontwikkeling...wat er dan opgroeit is een rachid. Zoals hem zijn er zovelen.

Hij heeft jou gevoelsmatig geïsoleerd, jij voelt dat aan als liefde en bezorgdheid van zijnentwege, maar dat is het helemaal niet, hij sleurt je mee in een neerwaartse spiraal, zijn karakterieel gebrek past ergens in jouw persoonlijkheid van nu, maar later zal je met hem niets dan ellende hebben, zoveel is zeker. Je moet nog groeien, je innerlijke "ik" is nog niet compleet op jouw leeftijd.

Ga zo ver mogelijk weg van hem, doe een jaartje au pair in de USA bvb., dan leer je perfect Engels bovendien ! Zeg aan je ouders wat je motieven daarvoor zijn, ze zullen het accepteren. Als je nu niet reageert, dan vrees ik echt voor jou.
Zeg hem er niets over, verdwijn gewoon !

Steffi, wat ga je doen als Rachid je bedriegt (want dat zal hij zeker doen, als hij het al niet doet) ?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Hi dutch, dat zei ik ook al,van dat bedriegen!!!


LUISTEREN EN DOEN!!!!!!!
SOUHAILA
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

chaimae schreef:Maar dan moet je wel Marokkaans leren, anders voel jij een beetje buitengesloten.
:shock: in VLAANDEREN lijkt het me normaler dat die Marokkaanse familie eens Nederlands leert hoor!

Maar Steffi hoeft er zelfs helemaal niet naartoe te gaan, ze moet zorgen dat ze er zover mogelijk vandaan blijft!

En dat au pair idee is daarvoor schitterend! Hoeft daarom nog niet naar de States te zijn: in Engeland zoeken ze ook constant naar au pairs/nanny's
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

chaimae schreef:
Als je denkt dat Rachid de man is met wie je een gezin wilt stichten dan kies je voor hem! Ik weet zeker dat zijn familie je met open armen zal ontvangen. Maar dan moet je wel Marokkaans leren, anders voel jij een beetje buitengesloten.
Ik wil wel met hem blijven,doordat ik zoveel van hem hou.
Maar mag er niet aan denken dat hij zijn kinderen ook zou zou behandelen..
Kzit een beetje in 2strijd..
soms praat ik met hem over mijn twijfels,maar dan zegt hij zoveek dingen waardoor die twijfels verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Heeft ie nog broers/broertjes?
hééééél veel zelfs..
------------------------------------------------------------------------------


Katie schreef:
Gewoon even ver weg gaan.
Ariel heeft je ooit de tip gegeven om enkele maandan als au pair in de States te gaan werken. Wat denk je daarvan ?
Lijkt me wel leuk eigenlijk,maar ergens ben ik wat bang voor het onbekende,bang om er 'alleen voor te staan'..
Maar kga sevens toch eens wat info opzoeken ivm au pair.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dutch schreef:
Steffi, ga die moeder van Rachid's kind eens opzoeken in Sint-Niklaas
Oei neenee,ik denk dat Rachid doorflipt als hij weet dat ik ze ben gaan opzoeken..
Maar via de vrouw van de beste vriend van rachid(die naast mij woont)
ben ik al veel dingen te weten gekomen hoe hij haar behandelde,en dat was alles behalve goed..
Hij duwde haar uit de auto op de autosnelweg enzo.. :shock:
MAar ik denk steeds van : bij mij zou hij het niet doen..
Hij heeft me dat trouwens zelf verteld dat hij haar uit de auto had geduwd, 'omdat ze aan het zagen was'..

Dutch schreef:
Deze Rachid is, zoals de meeste moslimmannen, gewoon emotioneel gehandicapt. Geloof me, hun emotionele handicap gaat terug naar hun jongste kindertijd, de verkeerde gebrekkige opvoeding, de verkeerde levenswijze, de verkeerde filosofie, de verkeerde karakter-ontwikkeling...wat er dan opgroeit is een rachid. Zoals hem zijn er zovelen.


Hij heeft idd meer meegemaakt in de 24 jaar dat hij leeft dan dat een normaal mens in heel zijn leven meemaakt denk ik..
Soms vind ik het echt erg voor hem,door alles wat hij meemaakt,en heeft meegemaakt is hij zo geworden..

Dutch schreef:
Steffi, wat ga je doen als Rachid je bedriegt (want dat zal hij zeker doen, als hij het al niet doet) ?
Mjah,ik ben steeds bang dat hij me bedriegt met de moeder van zijn kind..
Kweet ni wa ik dan zou dan eerlijk gezegd..
Misschien zou dat hetgene zijn wat me de knoop doet doorhakken?

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Circe schreef:
En dat au pair idee is daarvoor schitterend! Hoeft daarom nog niet naar de States te zijn: in Engeland zoeken ze ook constant naar au pairs/nanny's
Hoe meer ik erover nadenk,hoe meer het me intresseert eigenlijk..
Werken ze in Frankerijk ook met au pairs?want men engels is goed ,maar Frans :? :wink:

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Daar heb ik nu eens totaal geen weet van hoor, het lijkt me eerder een angelsaksische gewoonte.

Ben zelf ooit ook au pair geweest gedurende een half jaar, was een reuzetijd.

En in Engeland woonden toen ook knappe gasten!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

ik ben eventjes op verschillende site's informatie aant zoeken,maar jemoet al een bepaalde tijd ervaring hebben met kindjes,en ik heb da niet eigenlijk...

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

souhaila schreef:Circe schreef:
En dat au pair idee is daarvoor schitterend! Hoeft daarom nog niet naar de States te zijn: in Engeland zoeken ze ook constant naar au pairs/nanny's
Hoe meer ik erover nadenk,hoe meer het me intresseert eigenlijk..
Werken ze in Frankerijk ook met au pairs?want men engels is goed ,maar Frans :? :wink:

Liefs,
Souhaila
Alors bon service!
(Werkse)

Va travailler dans france ou cherche un place d'au pair dans Canada.
( ga werken in frankrijk of zoek een aupair plaats in Canada.)

je te souhaite une tres belle vie!!!!! ( ik wens je een heel mooi leven)
Mais ca c'est sans Rachid!!!!!! ( maar datis wel een leven zonder Rachid)


LUISTER SOUHAILA, EEN RELATIE EN/OF EEN HUWELIJK IS GEEN LIEFDADIGHEIDS INSTELLING.

Dumpen, en ja ik weet dat het niet makkelijk is,kom zeg.
Ben geen 35 jaar zonder ook liefdes verdriet te kennen.
Rot tijden zijn dat,maar je word er zeer zeker sterker door!

kusjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Volg je hart, meer kan ik niet zeggen. Zie je wat voor een tramalant er ontstaat van Haram-relaties. Het is beter nooit een relatie te beginnen, dan heb je ook geen last van problemen en verdriet. Ik heb niks aan mijn hoofd en leid een gelukkig leven zonder een man in mijn leven. Natuurlijk vind ik een jongen leuk, soort van een zomerliefde en hij vindt mij leuk en dat is alweer 3 jaar gaande, maar heb nog nooit mijn nummer aan hem gegeven ondanks het feit dat hij elk zomer zoveel moeite doet voor mij. Omdat ik weet dat ik er problemen van ga krijgen en het niet toegestaan is in de Islam een relatie te beginnen voor het huwelijk. Mijn tantes weten er allemaal van.. ik vind hem echt leuk. :oops:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Kijk eens meiske, ik heb wat opgezocht voor je.

http://www.saupair.com/

http://www.aupair-world.nl/index.php/au ... ?&a=423079
deze laatste ziet er leuk uit.

Lijkt mij echt gaaf, daar groei je ook van meid.
Kan je jezelf ontplooien!

He gewoon doen, ik was ouder toen ik zulk soort dingen pas durfde,maar jij kan het best.
Hier zal je heel veel zelfvertrouwen van krijgfen.
O ships,mijn tanden vallen uit mijn mond.
grapje

Think about it!

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:Volg je hart, meer kan ik niet zeggen. Zie je wat voor een tramalant er ontstaat van Haram-relaties. Het is beter nooit een relatie te beginnen, dan heb je ook geen last van problemen en verdriet. Ik heb niks aan mijn hoofd en leid een gelukkig leven zonder een man in mijn leven. Natuurlijk vind ik een jongen leuk, soort van een zomerliefde en hij vindt mij leuk en dat is alweer 3 jaar gaande, maar heb nog nooit mijn nummer aan hem gegeven ondanks het feit dat hij elk zomer zoveel moeite doet voor mij. Omdat ik weet dat ik er problemen van ga krijgen en het niet toegestaan is in de Islam een relatie te beginnen voor het huwelijk. Mijn tantes weten er allemaal van.. ik vind hem echt leuk. :oops:
Chaimae wat verstaan jij onder een relatie tussen een jongen en een meisje?
Ik heb je die vraag al gesteld! Wanneer krijg ik antwoord?
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Noujah, gewoon een relatie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Souhaila, en ga ook niet naar het buitenland voor een tijdje om alles te vergeten. Dan vlucht je weg van de problemen en daar heb je eigenlijk niks aan. Wat jij moet doen is studeren en nog eens studeren.. daar kom je namelijk ver mee.

Een Hogere opleiding of wellicht een Universitaire opleiding. Studeer en maak een einde aan je haram-relatie waar je eigenlijk niks aan heb en wat tevens ook nog eens haram is. Je zult zien dat jij je zo vrij als een vogel zult voelen. Dus nogmaals maak er een einde aan en volg een leuke hogere opleiding waar je straks in de toekomst iets mee kunt.

Als die vent je echt wilt, komt hij maar naar je vader toe. En dan gaat hij aan de tafel zit met je vader en dan is het pas een echte man.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Als die vent je echt wilt, komt hij maar naar je vader toe. En dan gaat hij aan de tafel zit met je vader en dan is het pas een echte man.
? Koehandel??????
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: Als die vent je echt wilt, komt hij maar naar je vader toe. En dan gaat hij aan de tafel zit met je vader en dan is het pas een echte man.
? Koehandel??????
Nee! Een echte man is een man die naar je vader gaat, dan weet je pas zeker dat het een man is die iets met je wilt opbouwen.

Jongens die spelen wat met een meisje en vervolgens dumpen ze het en dan is het een h.......
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Nee! Een echte man is een man die naar je vader gaat, dan weet je pas zeker dat het een man is die iets met je wilt opbouwen.
Goh, ik heb altijd gedacht dat een man en een vrouw samen iets opbouwen. Het blijkt nu dat pa en man iets opbouwen?
Jongens die spelen wat met een meisje en vervolgens dumpen ze het en dan is het een h.......
Die jongen is dan een h...... ? wat?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Die jongen is dan een h...... ? wat?
Die man is dan wel de grootste h.. maar Marokkaanse jongens zijn zo scheinheilig en denken dat zij alles mogen en genieten er op los en nemen vervolgens wel allemaal een nette vrome Moslima. Zo gaat dat...
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

chaimae schreef:
Mijn tantes weten er allemaal van.. ik vind hem echt leuk
.

Ow leuk :P en denk je dat er kans is dat het iets word?
Volg je hart, meer kan ik niet zeggen
ben al heel de avond aan het nadenken lieverd..
------------------------------------------------------------------------------------
Kijk eens meiske, ik heb wat opgezocht voor je.

http://www.saupair.com/

http://www.aupair-world.nl/index.php/au ... ?&a=423079
deze laatste ziet er leuk uit.

heb ook al op die site's gekeken,er is enorm veel keuze.
Maar omdat ik nog echt met jonge kindjes 'contact' heb gehad (babysitten dus) denk ik dat ik beter een 'ouder' kindje neem,een meisje ofzo :wink:
ben aan het twijfelen of ik toch niet naar Amerika ga,wil er altijd al eens naartoe..
en kan toch beter Engels,das miss handig.
Lijkt mij echt gaaf, daar groei je ook van meid.
Kan je jezelf ontplooien!
ben ergens wel bang voor het onbekende maar tegelijkertijd lijkt het me echt een leerijke ervaring..
Wou trouwens altijd al een jaar gaan studeren in Amerika,maar dan kan ik even goed au-pair doen..
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Die man is dan wel de grootste h.. maar Marokkaanse jongens zijn zo scheinheilig en denken dat zij alles mogen en genieten er op los en nemen vervolgens wel allemaal een nette vrome Moslima. Zo gaat dat...
En... jij wilt later zo'n h..... trouwen?
Wat zegt dat over jou?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ow leuk en denk je dat er kans is dat het iets word?
Ik ben al 3 jaar lang verliefd op hem en weet zeker dat het de ware is. Dat gaat mijn man worden insa'Allah! En wat beteft jouw vraag.. ik doe niet aan relaties voor het huwelijk maar als hij iets met me wilt beginnen zal ik hem doorverwijzen naar mijn vader. Dan zoeken zij het maar uit.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:Die man is dan wel de grootste h.. maar Marokkaanse jongens zijn zo scheinheilig en denken dat zij alles mogen en genieten er op los en nemen vervolgens wel allemaal een nette vrome Moslima. Zo gaat dat...
En... jij wilt later zo'n h..... trouwen?
Wat zegt dat over jou?

Ik heb een hele waslijst aan vereisten! Mijn man moet maagd zijn en een praktiserende Moslim zijn. Nog nooit een relatie hebben gehad etc..

Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen. [24:26]

Ik vertrouw op Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

souhaila schreef:
Chaimae schreef:Volg je hart, meer kan ik niet zeggen
ben al heel de avond aan het nadenken lieverd..
Dat doe je met je hoofd, niet met je hart...

"volg je verstand" zou dan ook een betere raad zijn.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Ik heb een hele waslijst aan vereisten! Mijn man moet maagd zijn en een praktiserende Moslim zijn. Nog nooit een relatie hebben gehad etc..
En.... hoe denk je dat te controleren?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie