Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Mag ik dan niet even een ''korte pauze'' inlasten. Doe niks anders dan de hele dag leren. Van 8 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond. :)
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Hej Linda,
Ik heb niet voldoende informatie om een nuttig oordeel te kunnen vellen. Watvoor problemen bedoel je? Heeft hij emotionele problemen? Behandelt hij je slecht? Kampt hij met een verslaving of vertoont hij gedrag dat een gevaar vormt voor hemzelf of anderen?
emotionele problemen niet echt maar gwn nog veel zorgen door zijn ex vriendin (waar hij een kindje mee heeft :? ), maar hij houd zich volgens mij bezig met 'louche zaakjes' en is heelagressief,maar niet echt tegen mij..
Waarom vonden jouw vrienden en/of kennissen dat hij geen goed persoon voor jou is? Vinden ze jullie niet bij elkaar passen of hebben ze bezwaar tegen zijn persoon? Waarom vinden ze dat?
Omdat ze zijn verleden kennen en omdat ze ook weten dat hij agressief is.Ze vinden mij een te 'braaf' meisje voor hem.Maar tegen mij is hij echt goed,hij behandeld mij goe en is lief enzo..
Wat bedoel je met brainwashen?
Hoelang zijn jullie al samen? Hoe goed ken je hem?
Met brainwashen bedoel ik dat hij dingen zegt waardoor ik van mening verander en niet meer zeker ben van wat ik zeg,en dan begint hij van die lieve dingen te zeggen waardoor ik echt 'zwak' wordt..
We zijn nu 7 maanden samen,maar heb met hem echt al veel meegemaakt doordat ik veel van zijn problemen weet enzo, ik ken hem wel goed denk ik,en ik weet veel over hem,maar vooral ook omdat andere mensen tegen mij dingen komen vertellen (waarvan ik echt weet dat het waar is wat ze zeggen) en zo weet ik zelf dingens die ik liever niet zou weten..Ik heb wel problemen met zijn verleden,maar iedereen heeft toch recht op een tweede kans.Verleden is verleden denk ik altijd..
Zie je hem als een iemand waar je de rest van je leven mee kan doorbrengen? Naar mijn mening kan je dat pas na twee jaar relatie echt zeggen. Zou je willen dat je kinderen op hem leken? Zou je hem kinderen toevertrouwen?
Ik weet wel dat ik mijn leven WIL doorbrengen met hem,maar ofdat het een goed idee is weet ik niet 100% ..
Ik zou wel willen dat men kinderen op hem lijken,ik denk dat hij een goede vader zou zijn want als ik zie hoe hij over zijn dochtertje praat zie ik echt wel dat ze veel voor hem betekend enzo maar doordat hij zo agressief is ben ik ergens bang dat hij da me zijn kinderen misschien ook is,al betwijfel ik dat.;
houdt hij echt van jou en is hij in staat en bereid om een goede echtgenoot te worden?
Ik hoop natuurlijk dat hij echt van mij houd,dat gevoel geeft hij me toch in ieder geval..Maar ik hoop gwn ergens dat hij veranderd,maar kunnen mensen wel veranderen??
Hij is bijna 24 en als hij zich blijft bezighouden met wa hij zioch nu bezighoud denk ik niet dat ik met hem zou kunne blijven..Maar misschien is hij gwn nog niet écht volwassen?
Ik weet dat dit een heel persoonlijke vraag is en als je niet wil antwoorden doe dit dan niet.
Hebben jullie een seksuele relatie?
Hier wou ik dus eerst niet op antwoorden maar heb besloten om dit toch te doen,iedereen maakt fouten,dus ik ook.
Ja, ik heb een sexuele relatie met hem ( ik vrees dat ik nu kritiek ga krijgen van de moslim(a)s op dit forum :? )
Maar eerlijk gezegd heeft hij nooit aangedrongen voor sex te hebben,het is ook nog niet zo heel lang dat we een sexuele relatie hebben.Maar voor mij is sex iets dat echt gebeurd uit liefde..
Weet zijn familie van jullie relatie en wat vinden zij er van?
zijn broers,zussen,neven,nichten weten er wel van alleen ouders niet.Hij verstopt me ook niet echt ofzo,ik wacht vaak gwn voor zijn deur in de auto ofzo..
Zouden zijn ouders een Belgische schoondochter accepteren?
Zijn ex,waar hij 5 jaar mee samen was en een kindje van heeft is een belgishe en zijn famillie accepteerde haar toch toen dus ik weet het niet.



xxxx, Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Souhaila,
Ik heb me een hele tijd afzijdig gehouden van deze conversatie, maar nu heb ik écht zin om er tussen te komen.
Wat ik je nu ga zeggen is niet makkelijk om lezen, maar mijn raad komt uit de grond van m'n hart.

Souhaila, deze jongen is slecht nieuws voor jou. Als hij zich niet onvoorwaardelijk op het rechte pad heeft begeven uit liefde voor zijn dochtertje uit een eerdere relatie, wil dat zeggen dat zijn vermogen om "lief te hebben" veel en veel kleiner is dan je denkt. Een goede vader is op slag volwassen, van zodra hij zijn kind in de armen houdt. Bij jouw vriend is dat duidelijk niet het geval.

Hij lijdt aan een handicap die vele moslimjongens hebben : de onmogelijkheid om onvoorwaardelijk lief te hebben. Hijzelf zal altijd op de eerste plaats komen, zijn wensen zullen altijd primeren, hij zal jouw mening nooit vragen of respecteren als het niet in zijn kraam past, hij zal jou emotioneel en naderhand ook op andere manieren misbruiken,... De lijst is lang, de ellende in de toekomst niet te overzien.

Souhaila, hij paait jou nu met lieve woorden en als "vrouwenkenner" weet hij hoe hij jou moet raken en naar zijn pijpen moet laten dansen. Wees er opmerkzaam op, ga eens grondig tegen zijn mening in en kijk hoe hij reageert...
Hij is agressief...ooit zal hij dat tegenover jou ook zijn, zoveel is zeker.

Zijn ouders hebben geen boodschap aan jou. Ze weten dat hij wel altijd één of andere vrouw in zijn leven heeft en omdat hij een zoon is kan hen dat niet veel schelen. Uiteindelijk wordt hij toch bij een braaf meiske uit het thuisland "ondergebracht", die dan nog enkel haar ogen heeft om te wenen en islamitische "sabr" (geduld) om het uit te houden met hem tot aan het paradijs... Laat haar lot niet het jouwe worden!

Ik weet dat je dit niet graag zal lezen, maar je vroeg onze mening. Hierbij heb je de mijne.
Wees volwassen Souhaila en drop deze "loser" zo snel als je kan ! Je toekomst ligt nog voor je, verknoei die niet !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve souhaila.

Ik heb jouw antwoord aan Linda gelezen, en ik hoop niet dat je het erg vind dat ook ik even een reactie geef.

Lieve souhaila, Ik maak me ernstig zorgen over je. Als je mijn dochter zou zijn, dan zou ik alles maar dan ook alles doen om jouw uit de handen van deze jongen te redden.
Dit zou ik dan niet doen om je te plagen, maar omdat ik als ouder van je hou.

Laten we het hele Moslima gedoe even vergeten. Dat is op dit moment nog het minst erg.
Ik heb het idee dat Islam nog niet echt een grote rol in je leven speelt en dat je nooit een echte Moslima zal worden.

Naar mijn idee ben jij Moslima geworden om hem te behagen. Je vriend heeft je in zijn macht.
Ik wil best even met jou hebben over je droom, want volgens mij heb jij niet een gesprek met God gehad maar met je onderbewustzijn . Jij verlangde vreselijk naar iets, namelijk naar een goede relatie met je vriend, maar je verstand vertelde je dat deze jongen geen goede jongen voor je is. Dat heeft je gevoel ( ben jezelf) niet geaccepteerd en je hebt jouw onderdrukte wensen vertaald door een gesprek met “God “te hebben. Dat gevoel vertelde je dat het oke is om door te gaan met deze knul. Het gevoel van rust dat over je kwam, is een vals gevoel.
Heel veel dromen hebben betrekking wat je wel eens hebt meegemaakt, en wat je al langer bezig houdt. Een droom is wat iemand denkt te zien en te horen terwijl hij slaapt, en niet de werkelijkheid.

Genoeg gedroomd
We gaan naar de werkelijkheid.

Deze jongen zal nooit de man van je dromen worden. Als hij nu op 24 jarige leeftijd deze gekke dingen doet dan zal hij niet veranderen. Je kan mensen niet veranderen souhaila.
Hij zal zichzelf moeten veranderen, en dat lijkt er tot nu toe nog niet op.

Hij paait jou met lieve woordjes. Hij weet precies wat hij tegen je moet zeggen zodat je smelt.

Als jij net zoals Dutch zegt tegen hem in zal gaan,dan verdwijnen de lieve woordjes, en komen de harde woorden. Ik heb het idee dat jij al de nodige harde woorden van hem gehoord hebt, maar zodra jij dan toegeeft aan hem, dan komen de lieve woordjes weer.
Jij moet de nodige dingen al met hem meegemaakt hebben.
Kindje, Je denkt misschien dat je van hem houd, maar in werkelijkheid ben je bang voor hem. Je moet van alles doen ( jezelf wegcijferen) om zijn “liefde en warmte” te behouden.
Dat is geen liefde. Neem dat nou maar van mij aan.
Echte liefde komt van twee kanten, maar jullie liefde komt van een kant. Namelijk van jou.
De enige van wie hij houd is van zichzelf.

Vraag je eens af waarom zijn vorige relatie stuk gegaan is. Praat eens met zijn ex. Maak niet de zelfde fout als zijn ex.

Je weet zelf niet eens of jij je leven WIL door brengen met hem. Luister voor een keer eens naar je verstand en minder naar je hart.
Ik krijg de indruk dat jij een heel goed lief meisje bent, en dat je hem wil begraven onder liefde, om hem te veranderen. Dat zal niet lukken schat. Dat zal niet lukken.

Luister naar de woorden van Dutch. Zij is een wijze vrouw die met haar goede raad al heel veel mensen gered heeft uit nare situaties.

Ik zou jou zo graag willen redden uit de mess waar jij nu inzit. Want het is een mess waar je inzit. Je bent jezelf aan het verliezen.
Nu kan je er nog uit. Het is niet te laat. Straks als je wel met hem doorgaat dan zal je veel pijn moeten meemaken. Doe dat jezelf niet aan. Hou van jezelf, en vergeet hem.
Doe het niet voor ons, maar doe het voor jezelf.
Maak wat van je leven. Neem even afstand van het moslim wereldje, en ga eens met Belgisch niet moslim jongelui om. Al is het maar voor een paar maanden. Zie het als een test.
Als het niet bevalt kan je altijd nog terug naar het moslim wereldje.
Ga uit, maak lol, en vrij eens met een gezonde Belgische jongen.
Vergelijk deze twee levens eens.

Doe het souhaila, niet voor ons, maar voor jezelf.
Ik hoop dat alles goed komt . Je lijkt me een lief maar gemakkelijk beïnvloedbaar meisje toe.
Laat je nu even beïnvloeden door ons.
Wij hebben het beste met je voor.

Een kus en veel sterkte toegewenst.
Ik zou willen dat ik eens echt met je kon praten.
Een mooi uiterlijk hoeft geen mooi innerlijk te betekenen lieverd.
Ga niet voor het uiterlijk, maar voor het innerlijk.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ben het volledig met Dutch eens! Al voel je je als was in zijn handen als je bij hem bent, en vindt je hem onweerstaanbaar, dat gevoel gaat steeds minder worden, als de ellende die je met hem gaat meemaken, en dat gaat gebeuren, steeds meer wordt.

Je laat je door hem geestelijk manipuleren. Geen verwijt, de meeste vrouwen trappen daar in, de ene blijft daar langer in dan de andere. Ze denken altijd de "ware" te zijn. Zij gaan wel die man veranderen, want hij verdient een tweede kans, of een derde of een zevende. Wat ze niet zien, is dat ze zich zelf gaan wegcijferen, totdat er geen schim meer van hunzelf over is. Want, jij gaat alles voor hem veranderen, dat zegt hij zelf toch ook tegen jou? Dat jij zijn alles bent, dat jij beter bent dan zijn ex, dat hij jouw nooit zal verlaten?

Is dat jouw toekomst? Dat je met hem ook nog een kind gaat krijgen? Uiteindelijk gaat hij je verlaten, want hij gaat trouwen met iemand anders, een maagdelijk meisje uit zijn thuisland. Zijn ex en jij, jullie zijn voor even, de familie zal het niet recht in je gezicht zeggen, maar het woord begint met een h en eindigt op een r. Jullie zijn een tussenfase, want hij moet even "uitrazen", voordat hij zich kan vastleggen. Of, ga jij er genoegen mee nemen, dat hij met iemand anders gaat trouwen en jou als extra vriendin neemt?

Ze hebben echt geen enkel respect voor je, die man en zijn familie, dus maak je daar geen illusies over. Jij denkt van deze man te houden, vandaar ook die sexuele relatie. Jij doet dat uit pure liefde, voor hem is het een spel.

Liefde is mooi, maar, deze liefde, toont al te veel gebreken en scheuren. Deze man, gaat jou geestelijk kapot maken, laat dat niet gebeuren!

Het is wat Dutch zegt, een echte goede man, zou alles eraan doen, om op het rechte pad te gaan en zijn agressie af te leren, door bijvoorbeeld in therapie te gaan, als hij een kind heeft. Blijkbaar heeft hij daar geen boodschap aan.

Je kan hem hiermee confronteren, maar hij zal zich daar weer perfect zich weten uit te praten, want ja, het leven is tegen hem, het is niet zijn schuld en nog wat meer van die praatjes.

Souhaila of Steffie, you are in danger girl! Jij wordt gemanipuleerd en hebt het nauwelijks in de gaten. Het is niet eens een kwestie van haram of niet, jij gaat jouw ongeluk tegemoet!

Wat zeggen jouw nieuwe zusters hierover?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:emotionele problemen niet echt maar gwn nog veel zorgen door zijn ex vriendin (waar hij een kindje mee heeft :? ), maar hij houd zich volgens mij bezig met 'louche zaakjes' en is heel agressief, maar niet echt tegen mij..
Beste Souhaila,

Hij is heel agressief maar niet echt tegen jou? Wat is niet echt? Tegen wie is hij wel echt agressief?

Hij heeft al een kind. Hoe oud was hij toen zijn vriendin zwanger werd en hoe oud was zij ongeveer? Hoe is dat kind er gekomen? Was dat een ongelukje of hebben hij en zijn ex bewust voor een kind gekozen? Aan een kind beginnen terwijl je zelf niet volwassen bent, is geen goed idee. Als je als man nog niet toe bent aan kinderen moet je geen seks hebben of altijd een condoom gebruiken. Het voorkomen van een ongewenste zwangerschap is niet alleen de verantwoordelijkheid van een (jonge)vrouw.

Als hij liever geen condooms gebruikt dan moet jij je afvragen met wie hij dat nog meer heeft gedaan. Als je door wilt gaan met deze seksuele relatie dan raad ik je aan om de pil te gaan slikken. Als het condoom knapt of afglijd hoef jij geen zorgen te maken over een zwangerschap maar alleen over een besmetting. Dat laatste is al erg genoeg aangezien er nog altijd levensgevaarlijke ziektes rondgaan.
Omdat ze zijn verleden kennen en omdat ze ook weten dat hij agressief is.Ze vinden mij een te 'braaf' meisje voor hem. Maar tegen mij is hij echt goed, hij behandeld mij goed en is lief enzo..
Hoe behandelt hij jou?

Je geeft aan dat je denkt dat hij er nog altijd criminele activiteiten op na houdt. Dat is minimaal zorgelijk te noemen.
Met brainwashen bedoel ik dat hij dingen zegt waardoor ik van mening verander en niet meer zeker ben van wat ik zeg, en dan begint hij van die lieve dingen te zeggen waardoor ik echt 'zwak' wordt..
Misschien is het een goed idee om voor jezelf eens te analyseren wat hij dan zegt en waarom dat effect op jou heeft. Je zal het zelf ook niet leuk vinden dat hij je zo makkelijk kan het bewerken.

Als jij iets echt niet wilt of iets echt verkeerd vindt, denk daar dan goed na waarom je dat vindt en houd voet bij stuk.
We zijn nu 7 maanden samen, maar heb met hem echt al veel meegemaakt doordat ik veel van zijn problemen weet enzo, ik ken hem wel goed denk ik,en ik weet veel over hem,maar vooral ook omdat andere mensen tegen mij dingen komen vertellen (waarvan ik echt weet dat het waar is wat ze zeggen) en zo weet ik zelf dingens die ik liever niet zou weten..Ik heb wel problemen met zijn verleden,maar iedereen heeft toch recht op een tweede kans.Verleden is verleden denk ik altijd..
Als hij zich nog steeds met criminele activiteiten bezig houd dan is dat niet alleen maar in het verleden.

Als hij daar gewoon mee was opgehouden, dan zou ik spreken van een tweede kans.

Ik vind het ook vreemd dat je zegt dat je bepaalde dingen liever niet zou weten.
Ik weet wel dat ik mijn leven WIL doorbrengen met hem,maar ofdat het een goed idee is weet ik niet 100% ..
Waarom wil je dat? Ik zeg niet dat je dit niet moet willen. Ik vind het wel van belang dat jij voor jezelf de voor en nadelen van deze relatie afweegt.
Ik zou wel willen dat men kinderen op hem lijken,ik denk dat hij een goede vader zou zijn want als ik zie hoe hij over zijn dochtertje praat zie ik echt wel dat ze veel voor hem betekend enzo maar doordat hij zo agressief is ben ik ergens bang dat hij da me zijn kinderen misschien ook is,al betwijfel ik dat.;
Als je niet denkt dat hij een goede vader zou zijn, dan is dat geen goed teken. Hij houdt van zijn dochtertje maar zorgt hij ook voor haar of doet zijn ex alles? Heeft hij het kind erkent? Heeft hij een officiële omgangsregeling met zijn kind? Hoe vaak ziet hij zijn dochtertje?
Ik hoop natuurlijk dat hij echt van mij houd,dat gevoel geeft hij me toch in ieder geval..Maar ik hoop gwn ergens dat hij veranderd,maar kunnen mensen wel veranderen??
Als mensen echt willen dan kunnen ze afdoende veranderen. Opvliegende mensen kunnen bijvoorbeeld gewoon zelfbeheersing leren als ze dit willen.

De vraag is of hij daar zin in heeft. Eigenlijk moet je in een relatie geen belangrijke dingen aan iemand moeten willen veranderen. Iemand hoort al een goede partner te zijn. Als je al iets wil veranderen moet het iets kleins zijn als iets doen aan slechte adem of meer helpen in huis. Dat soort dingen zijn namelijk geen ingrepen in iemands persoonlijkheid.
Hij is bijna 24 en als hij zich blijft bezighouden met wa hij zioch nu bezighoud denk ik niet dat ik met hem zou kunne blijven..Maar misschien is hij gwn nog niet écht volwassen?
Jij bent 17 en hij is 24. Dat is een behoorlijk verschil. Nu snap ik ook waarom hij zo'n overwicht op je heeft in discussies. Ik vind het wel zorgelijk dat je hem onvolwassen vindt. Een 24-jarige hoort gewoon volwassen te zijn. Waar houdt hij zich mee bezig? Verwijs je nu naar zijn louche zaken?

Ik ben zelf niet zo te spreken over twintigers die een relatie beginnen met tieners die een stuk jonger zijn. Je kunt verliefd worden, maar bij sommige mannen is dit een patroon omdat ze een meisje willen dat ze eronder willen houden. Als zijn ex ook veel jonger was dan hij, dan maak ik me zorgen.
Hier wou ik dus eerst niet op antwoorden maar heb besloten om dit toch te doen,iedereen maakt fouten,dus ik ook.
Ja, ik heb een sexuele relatie met hem ( ik vrees dat ik nu kritiek ga krijgen van de moslim(a)s op dit forum :? )
Maar eerlijk gezegd heeft hij nooit aangedrongen voor sex te hebben,het is ook nog niet zo heel lang dat we een sexuele relatie hebben.Maar voor mij is sex iets dat echt gebeurd uit liefde..
Voor mij is seks ook een uiting van liefde. Waarom noem je dit een vergissing?

Ik zou zowiezo uitkijken dat je niet ongewenst zwanger wordt.
zijn broers,zussen,neven,nichten weten er wel van alleen ouders niet.Hij verstopt me ook niet echt ofzo,ik wacht vaak gwn voor zijn deur in de auto ofzo..
Je bent dus nooit als zijn vriendin aan zijn ouders voorgesteld. Kom je wel bij zijn ouders thuis over de vloer? Zo nee, waarom niet?
Zijn ex,waar hij 5 jaar mee samen was en een kindje van heeft is een belgische en zijn famillie accepteerde haar toch toen dus ik weet het niet.
Hij was echter niet met haar getrouwd. Er is een verschil tussen accepteren dat iemand een seksuele relatie heeft met iemand en die persoon opnemen in de familie. Dat is een heel groot verschil.

Ik ben als "vriendin van" altijd door diens familie geaccepteerd als potentiële echtgenote. Dat is zo bij mijn huidige relatie en dat was zo bij mijn ex. Dat is een heel andere status dan alleen maar denken "oh dat is die meid waar hij seks mee heeft."

Waar denk jij waar je staat?

Met vriendelijke groet,
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

emotionele problemen niet echt maar gwn nog veel zorgen door zijn ex vriendin (waar hij een kindje mee heeft :? ), maar hij houd zich volgens mij bezig met 'louche zaakjes' en is heelagressief,maar niet echt tegen mij..

Dat zegt al meer dan genoeg! Hij heeft een kindje bij een ander vrouw? ¿



Hier wou ik dus eerst niet op antwoorden maar heb besloten om dit toch te doen,iedereen maakt fouten,dus ik ook.
Ja, ik heb een sexuele relatie met hem ( ik vrees dat ik nu kritiek ga krijgen van de moslim(a)s op dit forum :? )
Maar eerlijk gezegd heeft hij nooit aangedrongen voor sex te hebben,het is ook nog niet zo heel lang dat we een sexuele relatie hebben.Maar voor mij is sex iets dat echt gebeurd uit liefde..
Uhum, heb je nog steeds een ''sexuele relatie'' met hem? Getsie, kan hier zo kwaad om worden. Dat zegt mij al meer dan genoeg over die jongen van je. Hij als Moslimzijnde hoort het goede voorbeeld te geven, het is hem uperhaupt verboden een relatie aan te gaan voor 't huwelijk. Ik zou maar oppassen Souhaila, voor hetzelfde geldt gebruikt hij je slechts voor de sex. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Wat een mooie voorbeeld geeft deze pas bekeerde Moslima zeg... :?
Is het bekeren voor jou uit overtuiging van de waarheid van de Islam, of om meer je zelf aan te passen bij je vriend?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Michel schreef:Wat een mooie voorbeeld geeft deze pas bekeerde Moslima zeg... :?
Is het bekeren voor jou uit overtuiging van de waarheid van de Islam, of om meer je zelf aan te passen bij je vriend?
Tja, Michel, zo "bekeren "de meeste Belgische en Nederlandse meisjes zich.
Ze vallen voor het exotisch uiterlijk van Marokkanen en andere oosterse mannen.
En daarbij hebben de meeste van deze jongens ook nog eens een fluwelen tong, prachtige diep bruine ogen, en hup…Weer een slachtoffer.
Later in hun leven ontdekken ze dat ze misschien toch maar beter een nuchtere Hollandse of Belgische man hadden kunnen nemen, maar dan zijn ze al door een diep dal van verdriet gegaan.
Onze culturen verschillen nu eenmaal te veel om gemakkelijke relatie met jullie te hebben
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Michel tot Souhaila
Is het bekeren voor jou uit overtuiging van de waarheid van de Islam, of om meer je zelf aan te passen bij je vriend?
Optie 2 natuurlijk, wat had je anders gedacht Michel ? In 99.9 % van de gevallen gaat het hierom. Geen enkele vrouw die goed bij het hoofd is wordt vrijwillig moslima (dat verklaart meteen ook de andere 0.1 %...) !!!

Als we alle verhalen van "bekeerde moslima's" even goed bekijken, dan vinden we overal, maar dan ook altijd en overal, die factor "verliefd op een moslim" terug ! Meestal worden die meisjes dan na "consumptie" ook gedropt omdat de familie van de moslim haar niet zit zitten (ze is een s l et, ze is immers met hem naar bed geweest...) of omdat er al een importbruidje voor hem geregeld is. En de "bekeerde moslima" blijft achter met een gebroken hart, een kapot ego (dat al niet erg groot was...) en soms ook met de psychologisch zucht naar een "tweede maagdelijkheid".
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Michel schreef:Wat een mooie voorbeeld geeft deze pas bekeerde Moslima zeg... :?
Is het bekeren voor jou uit overtuiging van de waarheid van de Islam, of om meer je zelf aan te passen bij je vriend?

Precies. Zo denk ik er ook over. Ze heeft een haramrelatie waar ze tevens ook sexueel contact mee heeft. Eerlijk gezegd betwijfel ik nu of Souhaila nou werkelijk bekeerd vanuit haar hart of wanwege haar vriendje. Maar we moeten niet vergeten dat haar Islamitische vriendje niet echt een goed voorbeeld geeft en geen goede roldmodel is. Voor een jongen is het net zo haram om een sexuele relatie te hebben voor het huwelijk.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Chaimae schreef: Maar we moeten niet vergeten dat haar Islamitische vriendje niet echt een goed voorbeeld geeft en geen goede roldmodel is. Voor een jongen is het net zo haram om een sexuele relatie te hebben voor het huwelijk.
Inderdaad, maar ze hebben wel het meeste sex, er is een onderzoek geweest daarnaar, jongens tussen de 12 en 25 jaar in Nederland. Er zijn tabellen, gesplitst in leeftijd, etniciteit, en geloof en welke seksuele activiteiten.

Eén keer raden wie van de jongens het "hoogst" scoren qua seksuele activiteiten, hoger dan ook westerse jongens zonder geloof, namelijk moslims. En dat waren geen jongens die zich moslim noemden, maar niets met het geloof hebben, want de enkeling, die zei de Islam niet belangrijk te vinden, werd in die statistiek verwijderd.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#85509
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:Michel tot Souhaila
Is het bekeren voor jou uit overtuiging van de waarheid van de Islam, of om meer je zelf aan te passen bij je vriend?
Optie 2 natuurlijk, wat had je anders gedacht Michel ? In 99.9 % van de gevallen gaat het hierom. Geen enkele vrouw die goed bij het hoofd is wordt vrijwillig moslima (dat verklaart meteen ook de andere 0.1 %...) !!!

Als we alle verhalen van "bekeerde moslima's" even goed bekijken, dan vinden we overal, maar dan ook altijd en overal, die factor "verliefd op een moslim" terug ! Meestal worden die meisjes dan na "consumptie" ook gedropt omdat de familie van de moslim haar niet zit zitten (ze is een slet, ze is immers met hem naar bed geweest...) of omdat er al een importbruidje voor hem geregeld is. En de "bekeerde moslima" blijft achter met een gebroken hart, een kapot ego (dat al niet erg groot was...) en soms ook met de psychologisch zucht naar een "tweede maagdelijkheid".
Als een valse rat wacht je je kans af op een gunstige bericht om je je haat en je vooroordelen meteen uit te kunnen koesteren.
Je praat net alsof je een onderzoek daarna hebt gedaan.
Je bent gewoon vurig jaloers en je zit vol met haat omdat zoveel mensen zich tot de Islam bekeren, maar zulken als jij kunnen het niet tegenhouden.

Een tip van mij naar jou: praat a.u.b. niet zonder kennis of enig argument.

Ow ja, en jij behoort blijkbaar wel tot de vrouwen die bij het hoofd goed is? :lol:
Jouw soort ken ik heel goed, die zijn er inderdaad veel, die op 2 snaren spelen.

Trouwens mag ik vragen wat jouw beroep is?
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

@Micehl, heb je wel gelezen wat de achtergrond van Dutch is? Dat kun je beter eerst doen, voordat je zulke belachelijke dingen over haar schrijft.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Alba schreef:@Micehl, heb je wel gelezen wat de achtergrond van Dutch is? Dat kun je beter eerst doen, voordat je zulke belachelijke dingen over haar schrijft.
Het ergste is, dat deze heren niet beseffen hoe diep hun haat tegenover hun andersgelovige medemens is.

Meer nog, ze denken stevast dat wij het zijn die hen haten.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Michel schreef:Je bent gewoon vurig jaloers en je zit vol met haat omdat zoveel mensen zich tot de Islam bekeren, maar zulken als jij kunnen het niet tegenhouden.
Gelukkig haken er ook een hele hoop moslims af en het is nog maar een kwestie van tijd en dan stort de Islam in.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Michel,
ik begrijp best dat jij erg erg boos bent op mij. Probeer mij met redelijke argumenten te overtuigen, in plaats van "ad personam" te spelen, daar heb ik toch geen boodschap aan.
Hoe bozer jij wordt, hoe beter ik weet dat ik het bij het rechte eind heb en een gevoelige snaar raak bij alle islamisten ! Het is inderdaad voor jou zeer moeilijk het volgende te aanvaarden :
1. dat er ex-moslims bestaan
2. dat een vrouw zich bevrijdt van tirannie
3. dat iemand (zeker een vrouw) de waarheid zegt over en kritiek heeft op de islam
4. dat het menselijk verstand uiteindelijk superieur is aan alle slavernij

Waarom wil jij mijn beroep kennen ? Om me beter te kunnen opsporen misschien ? Jij lijkt mij van het ongure slag beste Michel...of heb ik het mis? Sorry dan.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Michel is gewoon een religieuze fanaat. Niet voor rede vatbaar.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »


Inderdaad, maar ze hebben wel het meeste sex, er is een onderzoek geweest daarnaar, jongens tussen de 12 en 25 jaar in Nederland. Er zijn tabellen, gesplitst in leeftijd, etniciteit, en geloof en welke seksuele activiteiten.

Eén keer raden wie van de jongens het "hoogst" scoren qua seksuele activiteiten, hoger dan ook westerse jongens zonder geloof, namelijk moslims. En dat waren geen jongens die zich moslim noemden, maar niets met het geloof hebben, want de enkeling, die zei de Islam niet belangrijk te vinden, werd in die statistiek verwijderd.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#85509

Zulke jongens zijn gewoon vies en smerig! Troep zijn dat. weet je wat ze met zulke mannen moeten doen? Ophangen die Islamitische mannen die aan relaties doen voor het huwelijk en die aan sex doen voor het huwelijk moeten ze vergassen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Zulke jongens zijn gewoon vies en smerig! Troep zijn dat. weet je wat ze met zulke mannen moeten doen? Ophangen die Islamitische mannen die aan relaties doen voor het huwelijk en die aan sex doen voor het huwelijk moeten ze vergassen.
Dan schieten er niet veel moslimmannen met over en met wie ga jij dan trouwen Chaimae ? :lol: :lol: :lol:

Chaimae, ik denk dat jouw reactie gebaseerd is op een persoonlijke nare ervaring uit je eigen verleden. Probeer die eerst eens te "verwerken" en herbekijk de liefde tussen man en vrouw dan op een gezonde manier.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Pilgrim schreef:
Michel schreef:Je bent gewoon vurig jaloers en je zit vol met haat omdat zoveel mensen zich tot de Islam bekeren, maar zulken als jij kunnen het niet tegenhouden.
Gelukkig haken er ook een hele hoop moslims af en het is nog maar een kwestie van tijd en dan stort de Islam in.

Ik proeste het werkelijk waar uit van het lachen. Laat me toch niet lachen. Dat is vast en zeker een grap he. De leugen wint het nooit van de waarheid. Het licht van de Islam zal nooit doven. De waarheid komt altijd boven waarheid. De islam zal nooit verdwijnen. HEIL ISLAM. :cool:


Ik sluit af met één van mijn lievelings aya.


En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81) -
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dan schieten er niet veel moslimmannen met over en met wie ga jij dan trouwen Chaimae ? :lol: :lol: :lol:
Mijn aanstaande man moet eerst door de keuringstest heenkomen. Anders maakt hij geen schijn van kans. Ik zal eerst onderzoeken of hij in zijn verleden een vriendinnetje heeft gehad. Heeft hij er één gehad dan valt hij per direct al af! Hij moet maagd zijn en nog nooit in zijn leven een vriendinnetje hebben gehad en moet een praktiserende Moslim zijn! Maar ik vertrouw op Allah SWT.


Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen.

Soort zoekt soort zegt men altijd.
Chaimae, ik denk dat jouw reactie gebaseerd is op een persoonlijke nare ervaring uit je eigen verleden. Probeer die eerst eens te "verwerken" en herbekijk de liefde tussen man en vrouw dan op een gezonde manier.
Dat heb je mis. Heb niks naars meegemaakt in mijn jeugd. Dus daar zal het niet aan liggen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
De islam zal nooit verdwijnen. HEIL ISLAM. :cool:
Heil Islam ???? waar heb ik die kreet meer gehoord?
Ohhhhhhhhh, ja.....

Heil hitler.....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:Michel,
ik begrijp best dat jij erg erg boos bent op mij. Probeer mij met redelijke argumenten te overtuigen, in plaats van "ad personam" te spelen, daar heb ik toch geen boodschap aan.
Hoe bozer jij wordt, hoe beter ik weet dat ik het bij het rechte eind heb en een gevoelige snaar raak bij alle islamisten ! Het is inderdaad voor jou zeer moeilijk het volgende te aanvaarden :
1. dat er ex-moslims bestaan
2. dat een vrouw zich bevrijdt van tirannie
3. dat iemand (zeker een vrouw) de waarheid zegt over en kritiek heeft op de islam
4. dat het menselijk verstand uiteindelijk superieur is aan alle slavernij

Waarom wil jij mijn beroep kennen ? Om me beter te kunnen opsporen misschien ? Jij lijkt mij van het ongure slag beste Michel...of heb ik het mis? Sorry dan.
Waarom zou ik boos zijn? :shock: Dat maak jij ervan...
Waarom zou ik jou moeten overtuigen van de Islam? Zie daar geen nut in.

Je bent een Westerse Nederlander die zich voordoet als een ex-Moslim. Zo'n scheinheiligheid en sneaky gedrag vind ik alleen walgelijk, niet meer en niet minder.
Door je berichten en je manier van communiceren ben je helaas wel door de mand gevallen als een Christen, terwijl je jezelf voor je haatgedrag en -houding tegenover de Islam liever atheïst zou noemen.

En ja, ex-Moslims heb je, ik respecteer hun mening en besluit en heb er absoluut niks op tegen.
Leer van mijn respect en houding tegenover ex-Moslims maar zou ik zeggen, maar het gaat helaas moeilijk bij jou als je haat draagt in je stenen hart.

Begrijp jouw haat jegens de Islam niet, als je er niet in gelooft is dat jouw eigen zaak toch of niet?
Zou bijna geloven dat je niet tevreden bent met je zelf dat je continu op de Islam leugens en haat afvuurt.
Laat toch iedereen in hun waarde en respecteer mensen zoals ze zijn.
Niemand is verplicht om zoals jou te geloven of te leven. Iedereen maakt zijn eigen keuzes.
Maar ja, blaffende honden bijten niet toch?

Opsporen? :shock:
Heb echt geen woord voor zulken als jij.
Jouw haat jegens de Islam laat de Waarheid daarvan zien.
Een boom dat vruchten werpt, zal gestenigd worden.

Moge God liefde schenken in jouw hart.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

En ja, ex-Moslims heb je, ik respecteer hun mening en besluit en heb er absoluut niks op tegen.
Dat vind ik echt goed Michel, dat jij niks tegen ex-moslims hebt. Nochtans heeft de islam zelf wél iets tegen ex-moslims, ze worden tot de dood veroordeeld...
Jouw ideeën zijn hierover (gelukkig maar) in strijd met de islam !

Wat jij voor de rest denkt van mijn atheisme laat me feitelijk koud. Je doet maar. Gelukkig ben ik geen moslima meer, dat is al veel.... !
Plaats reactie